تازه های دنیای ما
بر اساس خبرهایی از نویسندگان آزاد اندیش

در باره ما
 

با سلام به دوستان عزیز و گرامی هدف ما از ارایه این وبلاگ ایجاد درک عمیقتری از تحولات و رویدادهاو انعکاس حقایق بدون پرده روز دنیا میباشد . از اینکه ما را همراهی میکنید متشکریم.

 

لينك روزانه
 
سایت کاریکاتوری هولوکاست
کانون پژوهش و تحقیقات بیداری
موسسه فرهنگی موعود
بانک سخن بزرگان
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
سفارش آنلاین قلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  کشتار آل سعود و آل خلیفه و امارات در بحرین   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


cod by www.Pichak.net-->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل
 


کشتار آل سعود و آل خلیفه و امارات در بحرین

                                              بسم الرب الشهدا و الصدیقین

 

                                          انا الله وانا الیه راجعون

 

پس از انقلابهای موفق مصر و تونس و انقلاب خونین لیبی که به کشته و زخمی شدن هزاران تن از مسلمانان لیبی منجر شده است و انشالله پیروزی قاطع مسلمانان لیبی و هلاکت دیکتاتور سفاک لیبی و خاندان ملعونش را در پی خواهد داشت، اینک نوبت به حکومتهای دست نشانده و سفاک حوزه خلیج فارس و دریای عمان تا دریای مدیترانه و دریای سرخ فرا رسیده است.

 

 

حکومتهای فاسد و دست نشانده و جاه طلبی و غاصب بیت المال مانند حکومت های دست نشانده و فاسد آل سعود در عربستان محمدی و آل خلیفه مزدور در بحرین این جگر گوشه داغدار وامانده از سرزمین مادری ایران و شیخهای فاسد امارات متحده  عربی تا رییس جمهور فاسدی چون علی عبداالله صالح در یمن که هنوز داغ ننگ کشتار شیعیان صعده در شمال این کشور بر سیمای خبیثش تازه است و همچنین حکومتهای دست نشانده و فئودال و هم پیمان غرب به رهبری ملک عبدالله در اردن هاشمی که خود را به دروغ و تزویر از خاندان پیامبر عزیز اسلام معرفی میکند .

 

 

دیگردوران خوش گذرانیهای این شیوخ از خدا بی خبر به پایان رسیده و انشالله به زودی زود شاهد تحقق عدالت استوار الهی برای سرنگونی این حاکمان ظالم ومزدور آمریکا و صهیونیسم و استکبار خواهیم بود. در چنین موقع حساسی که شاه عربستان سعودی خاین چهره واقعی شیطانی خود را به همگان نشان داده و نقاب تزویر و نیرنگ را از سیمای ملعونش بر داشته ،همگان شاهد حقیقت چهره سفاک امویان و ابو جهل های زمان هستیم که مانند سگهای وفادار به صاحبانشان برای اربابان خود یعنی آمریکا ورژیم منحوس صهیونیستی دم تکان میدهند و برای ماندن بر سر قدرت و حکومت به  بهانه حمایت از پادشاه خودکامه و مستبد و مزدور آل خلیفه و به دستور مستقیم دولت منفور آمریکا حاظر به قتل عام ملت قهرمان  و مسلمان و برادر بحرین عزیز شده و درآنجا حمام خون راه انداخته اند و چه خوب چهره واقعی خود را در پس خادمین حرمین شریفین واسلام نشان دادند .

 

 

به راست اینها که دم از حمایت از مسلمین و حکومتهای آنان میزدند در جنگ 33 روزه برعلیه مردم بی دفاع غزه و جنگ 22 روزه اسراییل بر علیه لبنان کجا بودند؟ آری از اسلام صهیونیستی صلیبی وهابیت سعودی غیر از این نیز نباید انتظار داشت.

 

 

انشالله به یاری خداوند متعال و به حکم ازلی الهی بزودی شاهد پاسخ دندانشکن ملتهای قهرمان مسلمان و سیلی محکم توده های ستم کشیده بر رخسار منحوس این شیوخ عقب مانده و جاهل و مزدور و در هم شکستن هیمنه استکباریشان و برقراری حکومت عدل الهی خواهیم بود که زمینه ساز قدمهای مبارک یوسف آل محمد(ص) خواهد شد.  

 

 

در کنار همه اینها زلزله مهیب ژاپن که قدرت دوم مالی و اقتصادی جهان محسوب میشد و در عرض کمتر از 6 دقیقه تبدیل به تلی از ویرانه شد به همگان به وضوح نشان داد که قدرت خداوند بسیار بالاتر از همه قدرتهایی است که خود را ابر قدرت میپندارند. ژاپن به عنوان بازوی توانمند مالی و تکنولوژیکی و راهبردی آمریکا در جهان ،نابود شد و برای بازیابی توان قبلی خود راهی طولانی پیش رو دارد واین موضوع به اینجا ختم نخواهد شدو فروپاشی کامل نظام سرمایه داری غرب را به رهبری صهیونیسم جهانی و آمریکا  را در پی خواهد داشت و انشالله بزودی شاهد سقوط مرگبار و پیاپی همه کشورهای رهرو آمریکا و استکبار خواهیم بود بطوریکه سرعت این انهدام بسیار عجیب و متحیر کننده خواهد بود و هیچکس را یارای مقابله با این مشیئت الهی نیست.

 

  

جهان هستی در حال شکفته شدن است و جوانه های امید و عدالت باید از میان خرابه های کاخهای ظلم وستم رشد نماید تا دنیایی زیبا و خیره کننده از نو و باساختاری تازه به وجود آید .آری" الیس الصبح بقریب "و خونهای ریخته شده مردان و زنان مسلمان  ریشه های حکومت سربلند یوسف آل محمد(ص) را قوت خواهد بخشید و پایه های ظلم و ستم را سست و آنرا به کلی نابود خواهد کرد و" ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم "و جهان به حکم قرآن میراث صالحان خواهد بود. انشالله

 


|

نوشته شده در پنج شنبه 26 اسفند 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


انقلاب مردم قهرمان لیبی در امتداد انقلاب عظیم اسلامی جهانی

 

                                                                              بسم الله القاسم الجبارین



ملت قهرمان و آزاده لیبی به یاری خداوند متعال به زودی زود پیروز خواهید شد و بر تسلط و جنایات بیشمار قذافی فاسد و خاندان منحوس و فاسدش پایان خواهید داد که اراده خداوند بر یاری مستضعفان و نابودی ستمکاران و مزدوران دژخیم روزگار و استقرار صالحان و پاکان قرار گرفته است.ملت مسلمان لیبی درود خداوند برشما که  با نثار خون خود حماسه ای  بزرگ آفریدید و این لکه ننگ را از سرزمین پاکتان زدودید و بر عهد خود با اسلام عزیز استوار ماندید .   مردم قهرمان لیبی اندکی صبر  سحر نزدیک است.

 

 

                                                            

 


سرهنگ قذافی که در ابتدای کارش خود را  رهبری آزادی خواه و مردمی که ایدئولوژی  خود را از شیر صحرای آفریقا عمر مختار قهرمان بر گرفته ،معرفی میکرد، پس از  42 سال حکومت بر مردم    مبارز و قهرمان لیبی نه تنها هر آنچه را که جنبش ضد استعماری عمر مختار در مبارزه با استعمار ایتالیا و غرب بوجود آورده بود را از بین برد بلکه در طول سالیان دراز حکومت ننگین خود بر لیبی قهرمان همه منابع لیبی را به بهای اندکی به استعمار گران هدیه کرد و این کار را فقط برای استمرار حکوت دیکتاتوری اش بر لیبی انجام داد.

 

 

 

سرهنگ معمر قذافی معروف به دیکتاتور دیوانه لیبی  در طول حکومت ننگینش بر لیبی تمامی ساختارهای اساسی لیبی را از بین برد و اگر بخواهیم کشور لیبی را با مصر و تونس مقایسه کنیم با توجه به منابع عظیم لیبی ،این کشور بسیار عقب مانده و زیر ساختهای آن نیز بسیار ابتداییست ومردم از ساده ترین امکانات رفاهی و بهداشتی محرومند،و همه اینها به علت اقدامات و اعمال سخیفانه رییس جمهور مادام العمر و پسران فاسد او مانند سیف الا سلام  قذافی و دختر فاسد و هرزه او عایشه قذافی و دیگر بستگان  و نزدیگان نزدیک او میباشد.

 

 

 

شباهتهای دیکتاتور خونخوار لیبی با رییس جمهور معدوم و ملعون و دیوانه عراق ،صدام حسین بسیارنزدیک است، بطوریکه میتوان گفت مانند سیب فاسدی است که از وسط به دو نیم کرده باشیم !.قذافی دیوانه ماند صدام حسین  معدوم و بن علی و مبارک دیکتاتورهای مخلوع  تونس و مصر تمامی ثروت کشور را اول برای فرزندان فاسد و دیوانه تر از خودشان و سپس صرف  رشوه به دولتهای استعمارگر ،در راس آنها آمریکا و انگلیس، و سپس صرف تطمیع مزدوران داخلی واطرافیان و سران مزدور و فئودال قبایل عرب نمودند و سهم مردم مظلوم کشورشان فقط زندان و تهدید و ارعاب و فقر و عقب ماندگی فرهنگی و اقتصادی شد.سرهنگ قذافی ملعون نیز مانند دیگر حکام فئودال و خاین عرب به انتهای کار  خود رسیده ودیگر نه در لیبی و نه در سرزمین اسلامی جایی ندارد وبهترین جایگاه او زباله دان تاریخ است.

 

 

هرچند که قذافی دیوانه و خانواده جنایت کارش دستور قتل عام انقلابیون لیبی را صادر کرده و با سلاحهای سبک و سنگین و حتی جنگ افزارهای پیشرفته و بمباران هواپیماهای جنگی به جان مردم شریف لیبی افتاده اند و بیش از 5000 نفر را به خاک وخون کشیدند، اما  این جنایات ددمنشانه در کنار سکوت معنا دار آمریکا و مدعیان حقوق به اصطلاح بشر! به این انقلاب قدرت و توان دوچندانی را برای در هم شکستن این خانواده خاین را انشا الله  خواهد داد و خون جوانهای لیبیایی به حرمت خون عمر مختار قهرمان طومار این خانواده ننگین را خواهد پیچاند.

 

 

 

در آستانه انقلابهای عظیم در خاور میانه و آفریقا موج عظیم بیداری اسلامی در کشور های حاشیه خلیج فارس مانند مردم مظلوم بحرین و یمن و کویت وکشورهای مصر و تونس والجزایر و دیگر کشورها،  انشالله بزودی شاهد انقلاب های وسیعتر و عظیم تر اسلامی  در کشورهایی چون اردن و عربستان سعودی  و فراگیر در تمامی جهان بر علیه استعمار سیاه سلطه غرب به سردمداری آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی ،برای برچیدن مزدوران خاین و وطن فروش خواهیم بود که انشالله زمینه ساز حکومت  عدل جهانی یوسف آل محمد (ص) و آغاز برچینی سازمان حکومتهای فاسد و جنایتکاران و مفسدان روی زمین است . با صلوات بر محمد و آل محمد.  

 

 

 

 

 

 


|

نوشته شده در پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


انقلاب مردم قهرمان مصر و دستور آمريكا و صهيونيستها به قتل عام انقلابيون مسلمان مصري

 

                                                                                 بسم الله القاسم الجبارین

 

 

 

انقلاب مردم قهرمان مصر و دستور آمريكا و صهيونيستها به قتل عام انقلابيون مسلمان مصري              

اينجا سزمين قیام است ،سرزمين پيامبران،و البته سرزمين فراعنه،كه روزگاري مهد تمدن نيز بوده است.اينجا سرزمين مصر است.كشور مصر همواره جلودار تمدن سازي و فرهنگ سازي بين كشورهاي عربي و آفريقايي و پل ارتباطي بين اين دو فرهنگ بوده و هست و تحولات سياسي و اقتصادي و اجتماعي در مصر تاثير فراواني بر ديگر كشورهاي عربي داشته است.مصر به عنوان اولين كشور عربي كه در سال 1979 قرار داد صلح را با ر‍‍‍ژيم اسراييل به امضاء رساند همواره به عنوان كشوري تاثير گذار در روابط بين اعراب و رژيم اشغالگر قدس و پيشبرد گفتگوهاي سازش و صلح عربي –اسراييلي مطرح بوده و همه اينها بعلت استقرار رژيم ديكتاتوري و نظامي حسني مبارك رييس جمهور مادام العمر مصر است كه تا قبل از وقايع اخير در مصر در فكر موروثي كردن آن و سپردن قدرت به دست فرزند فاسدش جمال مبارك بود.

رژيم مصر كه رفته رفته از اهداف ملي گرايانه و عربي خود فاصله گرفت تا جايي كه پس از بيش از 30سال تبديل به رژيمي فاسد و نوكر دست نشانده حكومت هاي غربي فاسد به سردمداري آمريكا و رژيم ملعون صهيونيستي و ابزاري براي كنترل ملت مسلمان و آزاده مصر و كشور هاي عربي شده كه بجز دستگيري و ارعاب مسلمانان مصري و ترويج فساد و تنزل فرهنگي و اجتماعي در حكومتي بسته كه 30 سال از تاريخ حالت فوق العاده نظامي آن ميگذرد و همه ساله نيز تمديد شده ،دسترنجي براي ملت فرهنگ سازمصر تداشته است .

رژيم منفور حسني مبارك كه قدرت را از رژيم منفورتري به رهبري انور سادات رييس جمهور خاين و وطن فروش آن زمان كه اولين پيشگام در امضاء صلح ننگين با رژيم بربر اشغالگر قدس و به رسميت شناختن آن بوده،به ارث برده است ،همواره همراه با انتصاب رهبراني خاين و هم پيمان و تحميلي مانند حكومت محمود عباس بر مردم مظلوم فلسطين و فشارهاي شديد اقتصادي و سياسي بر رهبران بحق ملت مظلوم و استوار فلسطيني سعي فراواني بر استقرار سياستهاي آمريكا و رژيم اشغالگر قدس به عنوان حاميان مالي و نظامي و استراتژيك داشته ودارد .

آنچه كه امروز از سرزمين بزرگ مصر به گوش ميرسد ،صداي انقلاب است ، صداي بغضهاي در گلو خفته شده كهنه اي است كه از گلوي ملتي خسته از جور و ستم و ذلت رژيم فاسد حسني مبارك و همپالكي هاي صهيونيستش به گوش ميرسد. صداي انقلاب مصر ،بانگ خروشان الهي ملت بزرگي است كه سالها ست داغ ننگ صلح اسراييلي و عنوان كشوري براي خوش گذرانيهاي توريستهاي خارجي و خاموش كردن لذتهاي جنسي در عياشخانه هاي شرم الشيخ همانجايي كه صلح ننگين به امضاء رسيد و محل رفت و آمد شيخ هاي فاسد عربي و سعودي است ، بر پيشاني آنها سنگيني ميكند.

كودكان ،سالخوردگان و زنان محصور در غزه سالهاست با تحريم سنگين اقتصادي و دارويي و غذايي ديوارهاي آهنين  صهيونيستي حصار غزه روبرو هستد و چشم هاي لرزان كودكان غزه سالهاست اشكهاي ناشي از گرسنگي و مرگ عزيزانشان برايشان عادت شده است و همه اينها با همدستي روبه صفتان و يزيدياني است كه همچون اسلافشان راه و آب را بر فرزندان رسول گرامي اسلام بستند.يزيدياني همچون حسني مبارك كه براي غربيها مبارك و براي ملتهاي مسلمان نا مبارك است . اينجا صداي انقلاب پر شكوه مصر است ،صداي مردمي كه زنجيره اين انقلاب كه انشاءالله زمينه ساز حكومت يوسف آل محمد (ص)است همه كشورهاي عربي و غير عربي و اسلامي را در بر خواهد گرفت تا بستري براي حضور مباركش باشد .

اي مصر عزيز ،اي مصر بزرگ ،درود بر تو،درود بر مادراني كه شما ازآن زاده شديد و درود بر پدراني كه عزت و افتخار را ازآنان فرا گرفتيد . ملت مصر نشان دادند كه بر خلاف تبليغات پوچ مشتي دولت بربر غربي و دولت بي آبروي اسراييل و آمريكا ،ملتي انقلابي با آرمانهاي بزرگي هستند كه هيچ گاه حاظر به تحمل ابدي ديكتاتوري منفور و منحوس چون حسني مبارك نيستند و براي آزادي و دينشان حاظرند جان عزيزشان را فداي كشورشان و اسلام نمايند.

هرچند با توجه به شواهد و قراين دولت منفور مصر با توصيه هاي رييس جمهور دروغگوي آمريكا و متحد صهيونيستي اش و حاميان غربي بر خلاف ادعاهاي رسانه هاي جمعي صهيونيستي- غربي مبني بر توصيه آنها به كناره گيري مبارك از قدرت و اصلاحات كه براي دور كردن افكار مردم جهان از موضوع بيان ميشود ،دستور خونريزيهاي گسترده و قتل عام مردم قهرمان مصر براي ماندن بر سر قدرت به هر قيمتي صادر شده است، اما بخداسوگند كه : «الملك يبقي مع الكفر و لا يبقي مع الظلم»

حسني مبارك ملعون به سرنوشت انور سادات محكوم است و ديگر در مصر جايي ندارد وخون شهداي مصري كه در اين انقلاب به شهادت رسيده اند همچون شهداي انقلاب اسلامي ايران كه پايه هاي سلطنت منحوس پهلوي كه تا دندان مسلح بود را به لرزه درآورد ،پايه هاي اين رژيم را خواهد لرزانيد و طومار اين رژيم فاسد و خاين انشاءالله پيچيده خواهد شد و بزودي شاهد ادامه انقلاب مصر در ساير كشورهاي عربي و غير عربي براي استقرار حكومت عدل الهي و سرنگوني رژيم هاي فئودال خاين و فاسد متحد غرب و صهيونيست خواهيم بود. با صلوات بر محمد و آل محمد(ٌص) ،«و سيعلمون الذين ظلمواي منقلب ينغلبون».

 

 

 

 


|

نوشته شده در جمعه 15 بهمن 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


فروپاشی قریب الوقوع ایالات متحده آمریکا

 

 

 

 

                              بسم الله الرحمن الرحیم            


                                    ( انا فتحنا لک فتحا" مبینا  )

 

بر اساس آخرین تحقیقات و نظر سنجیهای مستند از متفکران و اقتصاد دانان و دانشمندان از تمامی ملیتهای دنیا فرو پاشی نظام سیاسی و اقتصادی و مهمتر از همه فرو پاشی و جنگ داخلی در ایا لتهای آمریکا بسیار نزدیک است  و همگان شاهد وقوع وضعیتی وخیم و ملال آور در آمریکا مانند آنچه بر سر اتحاد جماهیر شوروی آمد، خواهند بود. در راستای این اخبار همگی کشورهایی که دارای وابستگی های تنگاتنگ با این کشور هستند و به نوعی زیر پرچم ایالات متحده آمریکا می باشند،شاهد مهلک ترین ضربات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بر کشور متبوعشان خواهند بود. از این رو تمامی کارشناسان بر لزوم بازنگری و تحول در نظام اقتصادی وسیاسی دنیا برای جلوگیری از سونامی انهدام آمریکا یا به اصطلاح مرگ امپراطوری بزرگ  ایالات متحده آمریکا اتفاق نظر دارند.

 

 

 

 

 

 

به گزارش مفکرة الاسلام، "عامر عبدالمنعم " نویسنده مصری و سردبیر سایت "العرب نیوز " در مقاله‌ای به بررسی اوضاع و شرایط آمریکا پرداخته و 22دلیل برای فروپاشی قریب‌الوقوع این امپراطوری ذکر می‌کند.
وی در ادامه مقاله خود با استناد به اسناد و مدارک بین‌المللی ادعاهای کاخ سفید در مورد دستاوردهای خود در عراق و افغانستان را زیر سوال می‌برد:

1-در گزارش شاخص فساد Corruption Perceptions Index سال 2009 از سوی سازمان شفاف‌سازی بین‌المللی واقع در برلین، افغانستان و عراق از جمله فاسدترین کشورهای جهان هستند. این گزارش 180 کشور را در برمی‌گیرد، که در آن عراق در رتبه 176 و افغانستان در رتبه 179 قرار دارد.

2-عراق و افغانستان از جمله خطرناکترین کشورهای جهان هستند و نبود امنیت در این دو کشور بنا بر گزارش سالانه امنیت جهانی "گلوبال بیس اندیکس " در سال 2010 که مؤسسه "اکونومیست اینتلیجنس یونیت "[موسسه اطلاعات اقتصادی] وابسته به مجله انگلیسی "اکونومیست " برآن نظارت دارد، آمده است. در این گزارش شاخص امنیت در 149 کشور جهان مورد بررسی قرار گرفته که در نتیجه آن، عراق در رتبه 149 و افغانستان در رتبه 147 قرار گرفته است.

3-در ششمین سنجش سالیانه کشورهای شکست خورده در سال 2010، افغانستان و عراق از جمله 10 کشور اول بودند. تهیه این گزارش توسط نشریه "سیاست خارجی " با همکاری مرکز "صندوق برای صلح " تهیه شده است؛ این مرکز یک مرکز پژوهشی آمریکایی می‌باشد که با پرداختن به درگیری‌های بین‌المللی به دنبال راههای اداره این درگیریها، حل آنها و علل به راه افتادن آنها می‌باشد. این سنجش رتبه دولت‌ها را بنا بر درجه ضعف‌شان در ادای وظایف محوله به آنها تعیین می‌کند.

4-گزارش‌های سازمان ملل به این مطلب اشاره دارد که افغانستان به بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر در 10 سال اخیر تبدیل شده است.

*فروپاشی آمریکا*

شاید به دلیل عجله در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، برخی مطالب از قلم افتاده باشد، اما مسئله مهمتری که بسیاری را به بسیج شدن در پشت این جوابیه واداشته، صحبت از فروپاشی و سقوط آمریکا و نابودی رؤیای امپراطوری این کشور است. رهبری آمریکا گشوده شدن این مطلب و بحث پیرامون آن را برنمی‌تابد چرا که موجب رسوایی مسائلی می‌شود که آنها به دنبال پنهان کردن و دور نگاه داشتن آن از انظار همگان می‌باشند.
مسئله فروپاشی و سقوط امپراطوری آمریکا، موضوع بحث متفکرین و استراتژیست‌ها در آمریکا و سراسر جهان و با تمامی زبانها می‌باشد؛ کسانی که به دنبال اطلاع از هزاران تحقیق و سند مرتبط با این موضوع هستند، کافی است در گوگل سرچ کنند تا به صدها هزار عنوان پیرامون این موضوع دست یابند.
با سرچ سریع عنوان "فروپاشی امپراطوری آمریکا " 186000 عنوان و با سرچ "سقوط امپراطوری آمریکا " 163000 عنوان و با سرچ انگلیسی " The collapse of the American empire "359000 هزار عنوان یافت می‌شود.
اخیرا در آمریکا، ده‌ها کتاب پیرامون فروپاشی امپراطوری آمریکا منتشر شده که بارزترین آنها کتابهای (مرز قدرت ... پایان استثنائی آمریکا) نوشته "اندرو باسیفچ " استاد تاریخ و روابط بین‌الملل دانشگاه بوستن و کتاب (جنگ سه تریلیون دلاری) نوشته "ژوزف استیجلتز " برنده جایزه نوبل اقتصاد جهان در سال 2000 و "لیندا بیلمز " استاد سیاست عمومی دانشگاه هاروارد می‌باشد.
بنا بر پیش‌بینی‌های اندیشمندان اقتصادی غرب، سقوط قریب‌الوقوع امپراطوری آمریکا و عقب‌نشینی از جهان، سریعتر از آنچه تصور می‌کنیم محقق خواهد شد و آنگونه که جورج بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد زمان آن سال 2025 نخواهد بود؛ در آن روز ملت آمریکا خواهان جدایی از نفت و جایگزینی آن با انرژی دیگری هستند، در آن روز قدرتی خارج از سلطه ایالات متحده بر خاورمیانه حکومت خواهد کرد.
در ادامه نویسنده برای اطمینان از فروپاشی قریب‌الوقوع امپراطوری آمریکا، شاخصه‌ایی را در سه حیطه مورد بررسی قرار می‌دهد: فروپاشی اقتصادی، شکست نظامی و افول سیاسی و فرهنگی.
در این بخش، نویسنده با تکیه بر شاخصه‌ اقتصادی، به مانند امپراطوری‌های پیشین بر پایان نزدیک امپراطوری آمریکا تأکید می‌کند. اقتصاد یکی از عوامل سقوط امپراطوری‌های گذشته بوده است. زمانی که اتحاد جماهیر شوروی تفکیک و دچار فروپاشی شد، با وجود شکستش در افغانستان از لحاظ نظامی ضعیف نبود، بلکه به دلیل سایش نابودکننده اقتصاد روسیه و تراکم بدهی‌ها دچار فروپاشی شد. همین مسئله برای امپراطوری بریطانیا، فرانسه و حتی امپراطوری عثمانی رخ داد و در اثر ناتوانی اقتصادی و کثرت بدهی‌ها سقوط کردند.
در اینجا منظور از سقوط بازگشت آمریکا به قرون وسطی نیست، بلکه مقصود آن است که تبدیل به کشوری عادی خواهد شد که در مرزهای خود زندگی می‌کند؛ این کشور همچنان مانند بریطانیا، فرانسه و روسیه دولتی قوی باقی خواهد ماند، ولی طمع توسعه و استعمار آن پایان یافته و سلطه آن بر جهان پایان خواهد پذیرفت.
در مرحله دوم این بحث، نویسنده شکست طرح نظامی آمریکا و غرب در عراق و افغانستان و ناتوانی آمریکا در ورود به جنگ های جدید را مورد بررسی قرار می‌دهد و به دنبال اثبات این مسئله است که توان نظامی، بعد از آنکه به نهایت خود رسید، دیگر رو به ضعف نهاده و سلاح‌های پیشرفته به تنهایی، پیروزی و تحقق اهداف استراتژیک را میسر نمی‌سازد.
در مرحله سوم نویسنده ضمن تکیه بر فروپاشی سیاسی و اخلاقی آمریکا و غرب با نگاهی جامع، به آینده جهان پس از فروپاشی آمریکا و جایگاه مسلمانان در نظام نوین جهان می‌پردازد.

*شاخصهای اقتصادی فروپاشی قریب‌الوقوع آمریکا*

در میدان گاوبازی، مبارزی که بنیه‌اش ضعیف باشد قادر نیست در ابتدا بر گاو عظیم‌الجثة پیروز شود و اگر در مقابل این گاو بایستد بدون شک کشته خواهد شد، اما خونریزی مستمر ناشی از تیرهای کوچک، این گاو با شاخ‌های‌ بلندش را وادار می‌کند تا در پایان مبارزه بر زمین بیفتد.
آنچه برای آمریکا رخ داد این بود که درگیر جنگ‌های سریع شده و در کمترین زمان بر دشمنانی که ضعف در ایشان رخنه کرده، پیروز می‌شد. این مسئله در دو جنگ جهانی رخ داد؛ جنگ‌هایی رخ داد و عملیات‌های نظامی به راه افتاد. این جنگ‌ها تأثیری بر قدرت اقتصادی ایالات متحده نداشت چرا که در کوتاه مدت به پایان می‌رسید و از دیگر سو بودجه‌های مازاد آمریکا این توان نظامی را پشتیبانی می‌کرد.
مسئله جدیدی که در جنگ‌های اخیر برای آمریکا رخ داد، این بود که با واکنش‌های غیر منتظره و مقاومتی روبرو شد که این کشور را در مقابل دوستان غربی‌اش تحقیر کرده و هیبت آن را در هم شکست. ملت افغانستان و عراق تسلیم نشدند و آمریکا و غرب در هر دو جنگ شکست خوردند؛ دولت بوش اقتصاد آمریکا را در جنگ فرسایشی وارد کرد؛ قرض، بدهی و فشار بر بودجه بالا گرفت و با طولانی شدن جنگ اقتصاد آمریکا دچار تزلزل شد و ناگهان قلعه بر سر بوش خراب شد تا جائیکه مجبور شد با ذلت و خواری از منصب ریاست خارج شود.
ملت آمریکا که در ابتدا از جنگ حمایت کرد، به رهبر خود پشت کرده و دور شد و اوباما را بعنوان نخستین رئیس جمهور سیاه پوست کشور انتخاب کردند تا شاید ارتش را از خارج به عقب کشانده و فروپاشی را متوقف سازد؛ اما اوباما پس از ویرانی و از دست رفتن فرصت بر سر کار آمد.
دیگر رئیس جمهور جدید جز طمع در دور بعدی ریاست‌جمهوری خود قادر به انجام کاری نبود، لذا برای نزدیک شدن به فقرا اقدام به درمان، استخدام و معافیت ایشان از مالیات نمود، هرچند این مسئله باعث افزایش کسری بودجه آمریکا شد.
کسانی که اوضاع اقتصادی آمریکا را دنبال می‌کنند، درمی‌یابند که بازیابی سلامت آمریکا تنها یک سراب و خواب پریشان است و این کشور بسیار بسیار به ورشکستگی نزدیک شده و فروپاشی آن خیلی سریعتر از چیزی است که تصور می‌کنیم و ما ناگاه به مانند فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی خود را در برابر سقوط ناگهانی ایالات متحده خواهیم یافت.
با پیگیری تغییر اوضاع اقتصادی و مطلع شدن از پیش‌بینی‌های تحلیلگران جهانی و آمریکایی می‌توان 22 دلیل بر فروپاشی قریب‌الوقوع ایالات متحده آمریکا در نظر گرفت از جمله:

1-افزایش بیسابقه کسری بودجه: دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد میزان کسری بودجه در سال 2010 به 1.342 تریلیون دلار رسیده و کنگره انتظار دارد این کسری در سال 2011 به 1.066 تریلیون دلار برسد. کسری بودجه‌ای که کاخ سفید در فوریه گذشته اعلام کرد چیزی در حد 8.53 تریلیون دلار در طول 10 سال بوده است، اما دیوان بودجه اعلام کرد که میزان این کسری به 9.75 تریلیون دلار افزایش یافته است. کارشناسان انتظار دارند بودجه سال 2011 سبب کسری 10 تریلیون دلاری طی 10 سال اخیر شود.

2-افزایش کسری شاخص بازرگانی به دلیل افزایش واردات از خارج و بازگشت صادرات آمریکایی: گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده حاکی است که میزان این کمبود در سال 2009 به 375 میلیارد دلار رسید و این میزان امسال کاهش نیافته و در طول 6 ماه نخست سال جاری به 334.9 میلیارد دلار رسیده است. به گفته وزارت بازرگانی خارجی آمریکا، کسری شاخص تجاری آمریکا در آگوست 2010، 8.8% رشد داشت یعنی از 42.6 میلیارد دلار در ژولای به 46.4 میلیارد دلار در آگوست 2010 افزایش یافت.
چین در صدر کشورهایی قرار دارد که در مقایسه با ایالات متحده، میزان تجارت به نفع این کشور متمایل است. کسری شاخص تجاری آمریکا با این کشور به عنوان نمونه از 2/20 میلیارد دلار در آگوست سال گذشته به 28 میلیارد دلار در ماه مشابه امسال رسیده است.

3-بنا به گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا در ژوئن، میزان بدهکاری‌های عمومی آمریکا طی 10 سال گذشته با افزایش 58% ، از 5.647 تریلیون دلار در سال 2000 به 13 تریلیون دلار در سال 2010 رسید، یعنی چیزی حدود 93% تولید ناخالص داخلی این کشور. انتظار می‌رود این میزان در سال 2015، به 19.7تریلیون دلار برسد یعنی 102.6% تولید ناخالص داخلی، در نتیجه ایالات متحده چاره‌ای جز ورشکستگی ندارد.
بنا بر گزارش مارس گذشته گروه اقتصادی شبکه "CNN "، این آمار و ارقام رسمی، شامل بندهای مخفی که حجم این بدهی‌ها را به ارقام نجومی می‌رساند، نمی‌باشد؛ از جمله آنها ضرر و زیانهای شرکت‌های ورشکسته است که دولت آمریکا آنها را اداره می‌کند و نیز خسارتهای کاهش مالیات. کارشناسان بر این مطلب تأکید دارند که میزان بدهی‌های آمریکا که هر روز 1.4 میلیارد دلار و هر دقیقه حدود یک میلیون دلار افزایش می‌یابد، به مانند یک بمب ساعتی است که ممکن است هر لحظه منفجر شود.


4-چین به تنهایی با در دست داشتن حدود یک تریلیون دلار از اسناد خزانه و اوراق بدهی‌های آمریکا، هر زمان که بخواهد از این اسناد خلاص شود، قادر است اقتصاد آمریکا را از پا بیندازد.

5-گزارش کمیته مشترک اقتصادی وابسته به کنگره آمریکا اعلام کرد که هزینه‌های دو جنگ طی سالهای 2002 و 2008، بر خلاف برآورد 50 تا 60 میلیارد دلاری دولت بوش به حدود 1.6 تریلیون دلار رسید. در آینده نیز هزینه‌های اقتصادی به مراتب بیشتر از این خواهد بود، چرا که بنا بر پیش‌بینی‌ها هزینه این دو جنگ در فاصله سالهای 2003 و 2017، به 3.5 تریلیون دلار خواهد رسید؛ به عبارتی هر خانوار معمولی آمریکایی متحمل هزینهای حدود 46400 دلار خواهد شد.

6-افزایش هزینه جنگ عراق و افغانستان به 6.4 تریلیون دلار: این مطلب را "ژوزف استیگلیتز " اقتصاددان و برنده جایزه نوبل به همراه "لیندا بیلمز " استاد دانشگاه هاروارد، نویسندگان کتاب "جنگ 3 تریلیون دلاری "، با در نظر گرفتن هزینه‌های نگهداری سربازان زخمی و سالم اعلام کرده‌اند. این دو نفر بعد از دو سال و به دنبال آمار جدید اتحادیه کهنه ‌سربازان، ارقام منتشر شده در کتابهای خود را اصلاح کردند.

7-از حقایق ثبت شده در کنگره، آن است که جنگ برای آمریکا ماهیانه 80 میلیارد دلار هزینه دارد و از طرفی هزینه اعزام سربازان به منطقه به 2.5 میلیارد دلار رسیده است. هزینه پرتاب بمب‌ها و موشک‌ها حدود 10 تا 15 هزار دلار در ساعت است و هزینه راه‌اندازی هر یک ناو هواپیما‌بر، روزانه 3 میلیون دلار است.

8- افزایش بودجه دفاعی طی 10 سال اخیر فشار زیادی را بر بودجه عمومی ایالات متحده تحمیل نموده است. بودجه تخصیص یافته از سوی پنتاگون در سال 2001، 432 میلیارد دلار بوده که در سال 2008، این میزان به 696.3 میلیارد دلار و در سال 2011 به 720 میلیارد دلار رسیده است.

9- وزارت بازرگانی آمریکا بر خلاف وعده‌های داده شده از سوی دولت، بر کاهش رشد تولید ناخالص داخلی و کاهش تقاضای محصولات غیر دفاعی آمریکا در بازار جهانی تأکید دارد که این مسئله کشور را به سمت ورشکستگی پیش می‌برد.

10- نوسان بازار سهام آمریکا، عدم اعتماد به این بازار و نیز فرار سرمایه‌گذاریهای خارجی از این کشور: عدم اعتماد بین‌المللی به بازارهای مالی آمریکا و فرار سرمایه‌گذاری‌های خارجی، موجب ایجاد بحران در اعتبار آمریکا شده است.

11- تعطیلی ده‌ها هزار کارخانه و شرکت آمریکایی و اخراج کارگران آنها: بر اساس آمارهای ورشکستگی بکار رفته از سوی وکلا و بانکها، در ژانویه 2010، 6502 شرکت به موجب قوانین ورشکستگی تقاضای حمایت از بدهکاران نمودند در حالیکه این آمار در می 2009، 6055 شرکت بوده است.

12- ورشکستگی بیش از 150 بانک آمریکایی که همچنان 500 بانک دیگر در آستانه ورشکستگی هستند؛ سقوط بانک‌ها موجب می‌شود که کشور در تمامی زمینه‌های اقتصادی به طور کامل فلج شود.

13- کاهش ارزش دلار در برابر سایر پولهای رایج: ارزش دلار در برابر یورو و یوان چین به کمترین میزان ممکن رسیده است. این کاهش مستمر قیمت دلار اعتماد در سرمایه‌گذاری، به ویژه بر روی اسناد دولت آمریکا و بازار پولی این کشور را از بین می‌برد.

14- روی آوردن سرمایه‌گذاران به خرید طلا به جای سرمایه‌گذاری بر روی دلار: چرا که طلا منبعی ارزشمند می‌باشد، در حالیکه دلار ارزش جهانی خود را از دست داده است؛ این مسأله‌ای است که موجب افزایش قابل توجه قیمت طلا شده است.

15- در لیست نیوزویک در مورد بهترین کشورها در جهان، آمریکا از رتبه نخست میان 100 کشور جهان در سال 2000 به رتبه 11 در سال 2010، نزول کرده است.

*به سوی فقر*

16- طی نیم قرن، میانیگن فقر در آمریکا به بالاترین سطح خود رسیده است، به گونه‌ای که تعداد فقرا در سال گذشته 43.6 میلیون تن از شهروندان آمریکایی بوده است. مرکز آمار ایالات متحده تأکید کرد میانگین فقر از چیزی حدود 13.2% در سال 2008 به 14.6% در سال 2009 رسیده که از آغاز آمارگیری فقرا در سال 1959، بالاترین سطح آن می‌باشد.

17- شمار شهروندان محروم از بهداشت از 46.3 میلیون در سال 2008 به 50.7 میلیون در سال 2009 افزایش یافته، یعنی چیزی حدود 16.7% کل شهروندان ایالات متحده.

18- در حال حاضر 10 میلیون آمریکایی از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و این چیزی حدود 4 برابر این تعداد در سال 2007 می‌باشد.

19- بیش از 41 میلیون آمریکایی از کوپن غذا استفاده می‌کنند که طی دسامبر 2007 تا ژوئن 2010، شمار آمریکایی‌هایی که به برنامه کوپن غذا اضافه شده‌اند 55% افزایش داشته است.

20- بنا بر گزارش گروه مسئول از جانب سنای آمریکا وابسته به برنامه وزارت بازرگانی، بیش از 6 میلیون خانواده آمریکایی به مدت 60 روز یا بیشتر از پرداخت اقساط خود عقب مانده‌اند.

21- میزان بیکاری در ایالات متحده به دلیل کاهش میانگین رشد و تعطیلی بیشتر کارخانه‌ها و انتقال برخی کارخانه‌ها به کشورهای آسیایی و نیز انبوه جنسهای ارزان چینی در بازار آمریکا، افزایش یافته است. میزان بیکاری در سال 2000، 3.9% بوده است. وزارت کار آمریکا اعلام کرد میانگین بیکاری به 9.6% افزایش داشته است. در حال حاضر مجموع تعداد بیکاران در ایالات متحده حدود 15 میلیون کارگر است که 6.2 میلیون نفر از آنان در بیکاری طولانی (بیشتر از 26 هفته) به سر می‌برند، یعنی بیش از 40% بیکاران مدتی بیش از 6 ماه را در جستجوی کار می‌گذرانند، در حالیکه 21% ایشان مدتی بیش از یک سال را در بیکاری به سر می‌برند.

22- کاهش میزان تحصیل در آمریکا بویژه در زمینه آموزش عالی: اوباما در این راستا اعلام کرد: تعداد محصلین در این سطح از آموزش از میان شهروندان ما به سخنی 50% است، این در حالی است که شمار افرادی که در دوره دبیرستان ترک تحصیل می‌کنند بالاترین میزان در میان کشورهای صنعتی میباشد و همزمان نیمی از دانشجویانی که تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز می‌کنند، آن را به پایان نمی‌رسانند.

اینها بارزترین شاخصه‌ایی بود که نشان می‌دهد ایالات متحده با سرعت به سمت فروپاشی به پیش می‌رود؛ نویسنده در پایان به هشداری اشاره می‌کند که "نیل فرگوسن "، کارشناس اقتصادی آمریکا، استاد دانشگاه هاروارد، نویسنده مقالات هفتگی مشهور در روزنامه لس آنجلس تایمز و صاحب کتاب "امپراطوری- صعود و نابودی سیستم جهانی بریطانیا و درس‌هایی برای قدرتهای جهانی " آن را مطرح کرده و آن این است که امپراطوری آمریکا طی دو سال آینده به صورت غیرمنتظره‌ای فروپاشی خواهد کرد.
آمریکا سقوط خواهد کرد همانگونه که امپراطوری‌های دیگر سقوط کردند، صفحه این امپراطوری نیز در هم پیچیده خواهد شد و دیگر ستونی برای آن باقی نخواهد ماند و به خاطر جنایت‌های ضد بشری این امپراطوری کسی بر آن نخواهد گریست.

 

 

 

 


|

نوشته شده در 7 آبان 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


حاشیه های استقبال از احمدی نژاد در لبنان

استقبال تاریخی ملت قهرمان  لبنان از دکتر احمدی نژاد 
1389/07/22  
 
   
حاشیه های استقبال از احمدی نژاد در لبنان
استقبال‌كنندگان در طول مسیر به رسم آیین و سنت خود با پاشیدن برنج خشك و گل افشانی شادمانی خود را از حضور دكتر احمدی نژاد در كشورشان نشان دادند.
 
 
 
استقبال‌كنندگان در طول مسیر به رسم آیین و سنت خود با پاشیدن برنج خشك و گل افشانی شادمانی خود را از حضور دكتر احمدی نژاد در كشورشان نشان دادند.
استقبال‌كنندگان لبنانی در طول مسیر به رسم آیین و سنت خود با پاشیدن برنج خشك و گل افشانی شادمانی خود را از حضور دكتر احمدی نژاد در كشورشان نشان دادند و در مسیر حركت كاروان حامل رییس جمهوری اسلامی ایران ده‌ها گوسفند و شتر قربانی شد.

به گزارش برنا، مردم لبنان امروز بی سابقه ترین استقبال از یک شخصیت خارجی را رقم زدند.

بنا بر این گزارش، امروز محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی کشورمان پس از ورود به فروگاه بیروت مورد استقبال نبیه بری وزیر مجلس لبنان قرار گرفت.

همچنین پدران شهدای مقاومت "سید عباس موسوی" و "عماد مغنیه" با استقبال از محمود احمدی نژاد، استقبال و ارادت خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی نشان دادند.

همچنین ایرانیان حاضر در فرودگاه با شعار "صلی علی محمد، یاور رهبر آمد" و "احمدی نژاد قهرمان خوش آمدی به لبنان" از رییس جمهور کشورمان استقبال کردند.

رییس جمهوری اسلامی ایران در مسیر پنج كیلومتری فرودگاه بیروت تا كاخ ریاست جمهوری لبنان مورد استقبال گرم، صمیمی و پرشور و بی‌نظیر مردم لبنان قرار گرفت.

مردم لبنان با قرار گرفتن در دو سوی مسیر حركت كاروان حامل رییس جمهور با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و تصاویری از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و محمود احمدی نژاد تعلق خاطر خود را به ارزش های انقلاب اسلامی، رهبر فرزانه انقلاب و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشتند.

در مسیر استقبال، گروه های مختلف مردمی با اشك شوق و شادمانی و با سردادن شعارهای انقلابی و سرودهای حماسی همبستگی و ایستادگی و عشق خود را به ملت ایران ابراز داشتند.

استقبال‌كنندگان در طول مسیر به رسم آیین و سنت خود با پاشیدن برنج خشك و گل افشانی شادمانی خود را از حضور دكتر احمدی نژاد در كشورشان نشان دادند.

در مسیر حركت كاروان حامل رییس جمهوری اسلامی ایران ده‌ها گوسفند و شتر قربانی شد. اجتماع عظیم مردم لبنان در استقبال از دكتر احمدی نژاد به حدی بود كه كاروان حامل رییس جمهور و هیأت ایرانی به سختی جلو می رفت.

مردم لبنان از ساعت ها قبل از ورود هواپیمای حامل دكتر احمدی نژاد به فرودگاه بیروت و با حضور گسترده و پرشور در خیابان ها در انتظار استقبال از رییس جمهور بودند.


|

نوشته شده در 8 آبان 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


استقبال بی نظیر ملت قهرمان لبنان از دکتر احمدی نژاد

 

استقبال بی نظیر ملت لبنان ازآقای دکتر احمدی نژاد رییس جمهور محبوب و دشمن شکن ایران اسلامی عزیز

 

 

 

 




 
پاشیدن برنج توسط لبنانی ها به نشانه خوش آمدگویی

 

 

 

 

 

 

 


ای بهترین ناصر رزمندگان مقاوت بفرمایید بفرمایید خوش آمدی خوش آمدی

 

 

 

 

 

 





 


 

 


|

نوشته شده در 8 آبان 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


بی بی سی مزدور صهیونیسم


بي.بي.سي؛ بدون نقاب ،یعنی صهیونیسم چاپ ارسال به رفقا

 
حدود یکسال از شروع بکار شبکه تلویزیون فارسی بی بی سی  می‌گذرد و گردانندگان این شبکه سعی نموده اند با استفاده از زمینه های موجود اجتماعی در کشور و با جذب مخاطبین بیشتر بتوانند تاثیرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مورد نظر خود را از این طریق بجای گذارند. البته این نوع نگاه و هدف گذاری منطقاً مورد توجه بسیاری از رسانه های دیگر نیز هست. بدیهی است این شبکه نیز بعنوان یک موسسه وابسته به دولت انگلیس سیاست های مورد نظر دولت متبوعش را پی‌گیری و اجرا می‌کند.

در یک گزارش مجلس اعیان بریتانیا در بررسی منشور سرویس جهانی بی بی سی در دوره پارلمانی سال های 2005-2006 چنین آمده است: "وزارت امور خارجه تامین کننده مالی سرویس جهانی است و توافق رسانه ای بین بی بی سی و وزارت خارجه تعیین کننده اهداف راهبردی سرویس جهانی بی بی سی است. این [توافق] سرویس جهانی بی بی سی را متعهد می سازد که برنامه های تولید و پخش شده و اولویت های رسانه ای خود را بر اساس قراردادش با وزارت خارجه تنظیم کند. همچنین وزارت خارجه نقش تصمیم گیرنده ای درباره شیوه کارکرد سرویس جهانی بی بی سی خواهد داشت".
http://www.publications.parliament.uk/pa/ld/ldbbc.htm

شبکه فارسی بی بی سی اگر چه محور اصلی کار خود را خبررسانی  معرفی نموده است اما بینندگان آن بعضاً شاهد پخش برنامه هایی در قالب و شکل برنامه های مستند نیز می باشند. بدین جهت نویسنده  در این نوشتارسعی دارد تحلیلی پیرامون برخی برنامه های مستند این شبکه ارائه دهد. مشاهده شده است که  اینگونه برنامه ها که با ظاهروصورت یک مستند علمی ارائه می شود ، عملاً با شیوه ای غیر علمی و بطور کاملاً جانبدارانه به ترویج و تبلیغ دیدگاه های خاص می پردازد. البته در ساخت یک فیلم داستانی نویسنده می تواند نظرات خود را بصورت یک درام خیالی به بیننده معرفی کند. اما در مورد یک گزارش ویا یک مستند علمی سازنده موظف است دیدگاه ها و حقایق موجود در مورد آن موضوع را بی طرفانه به اطلاع بیننده برساند و قضاوت نهایی را به او واگذار کند. در برنامه های مستند گونه ای که اخیراً از این شبکه پخش شده است مواردی وجود دارد که در آنها بوضوح "پیام های ضد دینی"  تحت عنوان "مستند علمی" به بیننده القا می شود.

دو نمونه از اینگونه برنامه های مستند گونه یکی در مورد چارلز رابرت داروین ، دانشمند و زیست شناس انگلیسی و بنیانگذار نظریهٔ تکامل است و دیگری در مورد حکیم عمر خیام  دانشمند و ریاضی دان معروف ایرانی که هفته های گذشته از این شبکه پخش شد. اگر چه در هر دو فیلم یاد شده نکات آموزنده ومفیدی نیز وجود داشت ، اما نهایتاً سازنده تلاش کرده بود با ارائه تصویری پر قوت از شخصیت علمی دانشمندان مورد اشاره ، نظرات آنان را با اصولی ترین آموزه های دینی مغایر ویا مخالف جلوه دهد و از این طریق به تبلیغ یک دیدگاه ضد دینی بویژه در میان اقشار جوان توفیق یابد.

 در برنامه مربوط به حکیم عمر خیام، سازنده فیلم از یکسو با مستندات گوناگون از جمله مصاحبه با چندین دانشمند برجسته غربی ، ابعاد شخصیت علمی این دانشمند را بخصوص در زمینه های ریاضی و نجوم مورد توجه قرار داده و در ذهن بیننده شخصیتی ممتاز، مستحکم و درخشان از او ترسیم می نماید و از سوی دیگر با بهره گیری از برخی اشعار منسوب به خیام او را شخصی منکر قیامت یا مخالف عمل به مقتضیات باور های یک مومن به قیامت نشان می دهد و بر آن تاکید می نماید بطوریکه درانتهای برنامه ، گزارشگر به صراحت چنین نتیجه گیری می کند که شخصیت عالِم و موجهی چون خیام به قیامت و پایبندی اخلاقی مقتضی آن کافر بوده است.  از نکات قابل تامل دیگردر این برنامه ، استفاده گزینشی از بریدهای کوتاه سخنان برخی کارشناسان در مورد خیام در جهت القای دیدگاه مورد نظر بود بدون آنکه کمترین اشاره ای به نظرات متعدد دیگری که مثلاً در تفسیر عرفانی اشعار خیام وجود دارد یا نظراتی که قایل به ورود برخی رباعیات از افراد دیگر در مجموعه رباعیات خیام است و یا حتی نظراتی که به تفکیک شخص خیام حکیم و خیام شاعر استناد دارد صورت پذیرد. از آن تامل برانگیزتر بهره گیری از مصاحبه با آقای محمد رضا شجریان در این برنامه است. به گفته گزارشگر، مصاحبه با استاد شجریان بدلیل اجرای آواز برخی اشعار خیام  درکارنامه هنری ایشان مورد توجه قرار گرفته بود و نظرات ایشان به عنوان استاد برجسته آواز در کنار دیگر کارشناسان فلسفه و ادبیات مطرح گردید و متاسفانه به نظر می رسید بیش از سایر گفتگو ها توانست غرض سازنده فیلم را در ترسیم تصویری الحادی از خیام براورده سازد.

واقعیت این است که امروزه امواج ماهواره ای در هر نقطه و مکانی قابل دسترسی است و شبکه های مختلف با نیات و دیدگاه های  خاص خود سعی در ترویج و القای اهداف خود دارند. حال اگر مقابله با این امواج  در آسمان تلاشی بی اثر باشد ، اما مقابله صحیح و اصولی با این قبیل نظریات در عرصه فرهنگی و رسانه ای از وظایف مهم بوده وبه فضل الهی موثرخواهد بود.  با توجه به اهمیت این موضوع توصیه های زیر قابل تامل است :

١- بینندگان اینگونه برنامه ها بخصوص جوانان کنجکاو و پر احساس توجه کنند که استفاد ه از جنبه ها و موارد مثبت علمی چنین برنامه هایی، آنها را از القائات احیاناً منفی و پنهان آنها غافل نسازد. انسان آزاد اندیش ، پرسشگر و جستجوگر است و با بهره گیری از منابع و صاحب نظران گوناگون و مورد وثوق ، به تجزیه و تحلیل همه جوانب یک موضوع اقدام نموده و سپس به قضاوت و نتیجه گیری می پردازد.

٢- واضح است که وظیفه صدا وسیما بعنوان تنها رسانه تلویزیونی کشور بسیار خطیر است. بنابه اعتقاد بسیاری توفیق برخی شبکه ها و برنامه های ماهواره ای  در جذب بیننده تنها به دلیل شکل و ماهیت جذاب برنامه های آنها نیست بلکه ضعف صدا وسیما در جذب فراگیر مخاطب درمیان اقشار مختلف اجتماعی  نیز عامل مهمی در روی آوری به سوی شبکه های خارجی است. شاید یکی از دلایل مهم این ضعف از جنبه محتوایی، بکار گیری متعدد و مکرر روش های ابتدایی صریح گویی در تبلیغ  و ترویج اداب و آموزه های دینی است که  در بسیاری از برنامه ها دیده  می شود و این نوع برنامه ها در ایجاد پذیرش یک باور دینی غالباًً کم اثر و حتی گاهی اثری وارونه دارند.

٣-  توصیه به شخصیت هایی است که از نظرات و گفته ها و تصاویر آنها در ساخت برنامه ها بخصوص از طریق شبکه های خارجی استفاده می شود که به پیام و هدفی که برنامه مورد نظر دنبال می نماید توجه نموده،  در دام حقّه های رسانه ای گرفتار نشوند و اعتبار و آبروی علمی، هنری  و فرهنگی خود را نا خواسته در خدمت اهداف خاص  رسانه ها که احتمالاً با آن موافق نیستند قرار ندهند.    


|

نوشته شده در 8 آبان 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


بی بی سی محل تجمع مزدوران بهایی

 

بنا بر یک وظیفه ملی شما را با اهداف مزدوران بی بی سی فارسی آشنا می کنیم

صدای امریکا و بی بی سی فارسی که بسیار هماهنگ عمل می کنند این روزها رفته اند سراغ مسایل اقتصادی ایران و به صورت ویژه این سوژه را دنبال میکنند .اجرای طرح هدفمند کردن یارانه و نوسان قیمت ارز در بازار به صورت عمده در این شبکه دنبال میشود. گفتیم این تلویزیون بحران ساز است فقط نگاه کنید به ترفند های بی بی سی برای پیوند زدن میان بحران اقتصادی در ایران و مسایل سیاسی به این عبارت یکی از گزارشهای مزدوران بی بی سی دقت کنید " مردم از اجرای قانون حذف تدریجی یارانه ها نگران هستند چرا ؟ ... وضعیت اقتصادی به یک موضوع امنیتی برای ایران تبدیل شده است آنها نگران هستند مخالفان حکومت از نارضایتی مردم از مسایل اقتصادی به نفع خود استفاده کنند" به طور مثال برخی گزارشهای نگین شیر آقایی این دخترک رشتی و خبرنگار روزنامه های زنجیره ای را با عنوان تحریم ببنید که از مکانیکی شروع میکند تا به دندانپزشکی می رود که تحریم بر سر شما مردم ایران چه می اورد طفلک مجبور است در حضور همسر دلقک و بی غیرتش که هر دو در استخدام مزدوران استعمار هستند به هر خفتی برای جلب نظر مدیران بی بی سی فارسی تن بدهد تا چند صباحی بیشتر در زمین انگلیس چرا کند !

به سراغ دیگر مزدوران بی بی سی فارسی خواهیم رفت و آنها را به خواست خدا رسوا میکنیم ... پاینده باد ایران و ایرانی



گفته بودیم می ایم با رمز گشایی عملیات روانی مزدوران بی بی سی فارسی ، این روزها محفل بی بی سی نشینان فارسی طراحی جدیدی دارد از بیهوده بودن دفاع اصولی یک ملت در مقابل متجاوزی بنام صدام ، به همین اثر اخیر داستان دوسرباز بی بی سی فارسی نگاه کنید مزدوری بنام ژیار گل در جای جای داستان بی سر و ته خود بدنبال بریده هایی است که برای سرابی بنام غرب همه چیز شان را به حراج گذاشتند، جنگ بد بود و حاصل اختلاف میان صدام حسین و آیت الله خمینی ! ، روحیه خراب و درب و داغان سربازان جنگ را موسسه خیریه وست کانادا و بطور کلی غرب درمان میکند !؟ به سراغ آلفرد یعقوب زاده می روند و از زبان او محدودیتهای زمان جنگ را می گوید ، تصاویر آسایشگاه روانی جانبازان جنگ را برای تداعی بیهوده گی جنگ و دفاع مردم ایران مطرح میکند ، آخ که از این بی شرفی و وطن فروشی مزدوران بی بی سی فارسی به کجا باید شکایت برد ؟ هموطنانی که برای این افشا گری ، منطقی جز فحاشی ندارند لااقل به این سوال جواب بدهند آیا در این مملکت فقط حبس و قتل و گرانی و عقب ماندگی بیداد میکند ؟ یا نکته هم مثبتی هم وجود دارد و اشاره نمیشود آیا صدها موفقیت این کشور در دنیا ارزش طرح در بی بی سی فارسی را ندارد ؟ 


تشویق شدیم تا علاوه بر معرفی مزدوران بی بی سی ، ترفندهای این مزدوران و دستگاه استعمار را برایتان روشن کنیم از تحریم شروع میکنیم ... بزودی


نفیسه کوهنورد خبرنگار فعلی بی بی سی در استانبول ، کوهنورد بعد از اختلاف با محمد قوچانی در روزنامه شرق در سال ۸۲ به روزنامه همشهری رفت . این مزدوره  در زمان حضورش در همشهری به دفعات با هزینه این موسسه به ترکیه سفر کرد و همزمان با سفارت ترکیه در تهران و حتی بسیاری از مسئولان ترک ارتباط خوبی داشت بی توجهی به فعالیت های مشکوک وی تا آنجا پیش رفت که این دختر خانم به دبیری صفحه سیاست خارجی همشهری نیز مفتخر شد. البته شاید برای دوستان بی بی سی اش جالب باشد  که بدانند نفیسه  کوهنورد بر عکس تفکرات فعلی اش در رسانه استعمار ، در آن روزها اعتقاد چندانی به گفته های امروز بی بی سی نداشت و بارها در دفاع از حجاب و  قوانین سخت گیرانه ترکیه علیه حجاب مطلب نوشت و از زنان محجبه ترک دفاع میکرد. این موضوع به راحتی با مراجعه به آرشیو همشهری قابل اثبات است . رد پای این جاسوسه بی بی سی با اعتراض  مدیر کل وقت مطبوعات خارجی وزارت ارشاد دولت خاتمی نسبت به فعالیت غیر قانونی وی برای C N N کم کم  هویدا شد و نفسیه کوهنورد مدتی بعد از آمدن دولت نهم ، ایران را ترک کرد و رسما در آغوش استعمار افتاد ! 

 

مزدوره بعدی که در این وبلاگ معرفی میشود فریبا صحرایی خبرنگار بی بی سی فارسی در پاریس است. خدایا خدمت معرفی این مزدوران به مردم و ایران را از ما قبول کن


سال نو مبارک ! هیچ وقت از خودتان سوال کردید چرا بی بی سی فارسی از میان استعدادهای فراوان  ایرانیان خارج از کشور بیشتر رفته است سراغ روزنامه نگاران دوم خردادی و آنها افتخار مزدوری استعمار را یافته اند ؟ ... پاسخ روشن است ... دلیل مهم آن حضور باند ایرانیهای پرنفوذ و قدیمی بی بی سی فارسی است ، برای اطلاع بیشتر شما از این گروه مرموز که همواره در اندیشه ساقط کردن حکومت مرکزی ایران از محمدرضا شاه تا جمهوری اسلامی بوده اند یکی از چهره های بنام آن را معرفی میکنیم ... بهروز آفاق تبریزی یا بهروز یوسف زاد روزنامه نگار قدیمی و  مدیر بخش آسیای سرویس جهانی بی.بی.سی در حقیقت آفاق مسئول راه اندازی تلویزیون بی بی سی فارسی است ، اما گرایش مذهبی این مزدور چیست ؟ بهروز آفاق یکی از بهائیان پرنفوذ است که دغدغه ای بنام وطن ندارد و تمام اندیشه اش اجرای احکام حضرت بهاءالله است .... باند ایرانیها همین جوری کسی را به بی بی سی راه نمی دهند !؟  دو شرط مهم پذیرش در بی بی سی فارسی یکی میزان تطبیق پذیری و پذیرش سیاستهای بی سی  فارسی و دوم ساپورت یکی از اعضای باند ایرانیهاست ... جای تاسف است وقتی می شنوی دخترکان خبرنگار ایرانی برای ماندن بر روی آنتن استعمار ! از سرو کول مدیران بالا می روند و  برای جلب رضایت اعضا باند ایرانی تن به هر خفتی می دهند ... از جمله دیگر اعضای باند ایرانیهای بی بی سی فارسی می توان از صادق صبا ،عنایت فانی، شهریار راد پور ، باقر معین و حتی لطفعلی خنجی نام برد

                                             بهروز آفاق مزدور بی بی سی فارسی

بخشی از اطلاعات این پست را کارکنان آزاده ایرانی در بی بی سی برای ما ارسال کردند                                 


بسیار خوشحال و خوشوقتیم از همکاری ایرانیان آزاده ای که با افشا چهره مزدوران بی بی سی فارسی دین خود را به میهن و ملت ادا میکنند . از جمله مزدوران بی بی سی فارسی که نخستین پست این وبلاگ به معرفی او اختصاص پیدا کرد مسعود بهنود است سردبیر سابق آیندگان که با اغفال روزنامه نگاران جوان و کم تجربه به سوی بوش هاوس ، همچون ۵۰ سال گذشته در خدمت استعمار پیر قرار دارد ، هموطنی با ارسال مقاله ایرج مصداقی به افشای چهره مرموز بهنود در سالهای گذشته پرداخته است. 

"  مسعود بهنود، یکی از کسانی است که در طول عمر خود همواره تلاش کرده است به قدرت نزدیک شود و از آن بهره جوید. او در این راه هیچ پرنسیبی را رعایت نمی‌کند و یکی از نمونه‌های مشخص ابن‌الوقتی در تاریخ معاصر ایران است. فرج سرکوهی که سالها با او در نشریه «آدینه» کار کرده است، می‌‌نویسد:
«آقای غلامحسین ذاکری امتیاز (پروانه نشر) داشت اما تخصص و دانش و سرمایه نداشت. سیروس [علی‌نژاد] را به سردبیری برگزید و آقای مسعود بهنود را به مشاورت. بعدتر که امکانات و روابط آقای مسعود بهنود دانست همه جا در موارد حساس با او رایزنی می‌کرد و آقای بهنود شد تضمین دوام مجله. آقای مسعود بهنود روزنامه نویسی چیره دست و باهوش بود. به دوران شاه کوتاه زمانی با روشنفکران معترض پریده بود اما با موقع شناسی که در او است به سرعت دریافته بود که باد از کدام سو می‌وزد. در باند نخست‌وزیر وقت آقای عباس هویدا جا کرده بود و در آیندگان آقای داریوش همایون نیز مدتی سردبیر بود. از معدود گویندگان رادیو بود که بدون نوشته و بازبینی حق داشت برنامه‌‌ی راه شب را اداره کند. در تلویزیون دولتی نیز برنامه ساز و مفسر سیاسی مورد اعتماد بود. شامه‌ایی قوی داشت در تشخیص قدرت. سازش با قدرت را استلزام حضور مدام خود در رسانه ها می‌دید. ... پس از انقلاب سردبیر تهران مصور بود. شیوه دیگر کرده بود و به پسند روز نان از دشنام دادن به خاندان پهلوی و آقای عباس هویدا می‌خورد که به نظام پهلوی حامی او بود. ... با بسته شدن نشریات و ضربه‌ی ۶۰ کوتاه مدتی به اتهام همکاری با رژیم سابق به زندان افتاد. آن جا کار خود کرد و هرچه بود پس از آزادی به حلقه‌هایی از قدرت و به باند هاشمی رفسنجانی راه یافت که در مقالاتش در آدینه و نشریات دیگر او را «سردار سازنده‌گی» و تالی امیرکبیر می‌‌خواند. تعادل هم رعایت می‌‌کرد و هرجا که از «سردار سازنده‌گی» می‌گفت از رهبر نظام نیز چون «ستون خیمه» یاد می‌کرد.شهرت داشت که فدیه‌ی آزادی او [از] زندان فیلم تار عنکبوت است- که سناریو آن را نوشت و در آن بازی کرد- و بهای حضور او در بیشتر مطبوعات طرح خواست‌های نظام در رسانه‌های غیردولتی. ... هر شماره‌ی مجله‌ی آدینه مقاله‌ایی از او باید که در صفحه‌های اول مجله چاپ می‌شد و اغلب در باره‌ی مسائل روز ایران. نثری ساده و روان و پرکشش داشت. به نعل و میخ می‌زد و در نان قرض دادن به این و آن صاحب قدرت و مکنت استاد بود. تصویرگری که از لوازم گزارش نویسی است خوب می‌دانست و غمزه‌های زیبا در قلم می‌کرد. این همه چنان بود که اشتباهات بسیار و اطلاعات غلط و بافته‌‌های مجعول که در نوشته‌های او فراوان است از چشم خواننده‌ی کم سواد و آسان گیر پوشیده می‌ماند. در آدینه هیچ کس جز او حق نداشت که در باره‌ی مسائل ایران بنویسد و هیچ مقاله‌ایی در نقد نوشته‌‌های او – حتا در نشان دادن بافته‌ها و اشتباهات فاحشی که در مقالات او بود- چاپ نمی‌شد. » "

                       بهنود به همراه آغا ! بهزاد بلور در بی بی سی

" هشدار دوباره به سایر مزدوران بی بی سی فارسی، اطلاعات لازم در باره همکاری آنها با رسانه استعمار در اختیار ماست و در همین جا منتشر خواهد شد " - 




زوج کاملی! که به عنوان تهیه کنندگان رسمی در استخدام بی بی سی فارسی هستند، این مزدوران که تا چند سال پیش در ایران و در روزنامه های عموما اصلاح طلب فعالیت می کردند پس از قضیه معروف وبلاگ نویسان در سالهای ابتدایی دهه هشتاد ، مورد توجه محافل اطلاعاتی غرب خصوصا انگلیس قرار گرفتند. سینا مطلبی که هم اکنون هم در ایران پرونده باز قضایی دارد ابتدا راهی هلند شد و پس از مدتی اقامت و همکاری با میز رسانه اطلاعات هلند ، برای بازدهی بیشتر جذب سرویس اطلاعاتی انگلیس و مزدوری در بی بی سی فارسی شد ، نفوذ در بین روزنامه نگاران ناراضی ایرانی و شناسایی و جذب انها برای همکاری در داخل ایران و حتی جذب انها در بوش هاوس ! از جمله ماموریتهای این مزدور است ، فرناز قاضی زاده هم زوج مناسبی برای مطلبی است و به مدد او به عنوان تهیه کننده و  مجری در استخدام رسانه استعمار است.به هرحال این هم یک نوع زندگی است، فقط می ماند پاسخگویی این مزدوران به فرزند خود در فردای ایران

               سینا مطلبی و فرناز قاضی زاده    

 اخطار : به برخی روزنامه نگاران فریب خورده هشدار می دهیم که در همکاری خود با دشمنان این مردم تجدید نظر کنند


سرکار خانم از خانواده ای مذهبی است و جالبه که ایشان از دامن خانواده منتسب به شهدای محراب به رسانه استعمار و مزدوری رسیده است. پونه خانم که خاطرات برخی دوستان ایشان از رفتار و عقایدش شنیدنی است برادر زاده شهید محراب آیت الله قدوسی است . البته در تاریخ ایران بسیارند کسانی که با وجود اصالت خانوادگی به نوکری انگلیس مفتخر شده اند که نمونه های ان را در همین وبلاگ مطالعه میکنید البته یک دیدگاه دیگر هم هست که میگه کلا خانواده های مذهبی بازده تربیتیشون اینجوریه! یکیش تهمیه میلانی که نوه آیت الله میلانیه. یکی هم حسام نواب صفوی که نوه نواب صفویه، بهرحال این مزدور استعمار به مدد جاذبه جنسی خود در برنامه نوبت شما ، والبته حضور موفقش در سایتهای پر طرفداری مثل کلوب ! به شکار ذهنی جوانان این مرز و بوم و پیاده کردن اهداف استعمار پیر مشغول است

                           پونه قدوسی  

یادآوری : قرار بود از مزدور اصلی صادق صبا بنویسیم ! گروه تحقیق ما در حال کار است و با توجه به سابقه ۲۰ ساله این مزدور در بی بی سی فارسی ، اطلاعات خوبی را در این وبلاگ منتشر میکنیم همین جا هم از برخی آزادگان داخل بی بی سی فارسی که اطلاعات تکمیلی را در اختیار ما می گذارند ممنویم و امیدواریم بابت این خدمت ارزنده به مملکتشان سرافراز باشند 

+ نوشته شده در  یکشنبه هشتم شهریور 1388ساعت 2:14  توسط یک ایرانی   |  186 نظر

این مزدور بی بی فارسی فرزند سیروس علی نژاد است . پدر او از روزنامه نگاران قدیمی است که به مدد دخترش در این اواخر عمر افتخار همکاری با رسانه استعمار را یافته است . سیما علی نژاد حدود 15 ساله که در خدمت بی بی سی فارسی است. مسئولیتهای او از گویندگی و سردبیری رادیو تا سردبیری سایت فارسی بی بی سی بوده است . این مزدور که هم اکنون به عنوان گوینده تلویزیون فارسی فعالیت دارد پنج سال قبل در سفری به ایران در دام تور های امنیتی افتاد و ماهیت او بیشتر روشن شد.در بی بی سی فارسی دیکتاتوری او در رفتار با همکاران معروف است

                      سیما علی نژاد

مزدور بعدی که در این وبلاگ معرفی میشود صادق صبا مدیر بی سی سی فارسی است  


مهدی پرپنچی مجری و گوینده بی بی سی فارسی ، این مزدور سابقه سردبیری رادیو بی بی سی فارسی را هم دارد منتها برای معرفی بیشتر او از شما کمک می خواهیم

                          مهدی پرپنچی

 


|

نوشته شده در 8 آبان 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


متن کامل سخنراني جانانه رييس جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل

 
 

متن کامل سخنراني رييس جمهوري اسلامي ايران در مجمع عمومي سازمان ملل متحد پيشنهاد دکتر احمدي نژاد براي تشکيل جبهه حقیقت یاب برای معرفی عاملین اصلی واقعه 11 سپتامبر


 
 
 
رئيس جمهور ايران طي سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل خواستار تغييرات در ساختار سازمان ملل و اصلاح آن شد.

 فارس- متن كامل سخنان رئيس جمهور در شصت و پنجمين اجلاس عمومي سازمان ملل به شرح زير است:

الحمدلله رب العالمين و الصلوة و السلام علي سيدنا و نبينا محمد و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين و علي جميع الانبياء والمرسلين

سلام و صلوات خداوند بر پيامبران الهي به ويژه پيامبر بزرگ اسلام و اهل بيت مطهر و ياران برگزيده اش و بر تمام پيامبران الهي

اللهم عجل لوليك الفرج و العافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه
اي خداي بزرگ در ظهور وليت كه همراه با سلامتي و پيروزي باشد تعجيل كن و ما را از بهترين ياران و حاميان او و فداكاران در راهش قرار بده

جناب آقاي رئيس ، همكاران محترم

خداوند بزرگ را سپاسگزارم كه بار ديگر فرصت حضور در اين مجمع جهاني را عنايت فرمود. ابتدا ياد جانباختگان سيل مهيب پاكستان را گرامي داشته و با بازماندگان و دولت و ملت پاكستان ابراز همدردي مي‌كنم .
 
 از همگان دعوت مي‌كنم كه بعنوان يك وظيفه انساني به ياري همنوعان خود بشتابند .

در سالهاي گذشته پيرامون برخي از اميدها و نگراني‌ها، از بحران‌هاي خانواده، امنيت، كرامت انساني، اقتصاد و آب و هوا و از اميد به عدالت و صلح پايدار با شما سخن گفتم.

اينك كه نظام سرمايه داري و مديريت موجود جهاني پس از حدود يكصد سال حاكميت ، به پايان راه رسيده و از ارائه پاسخ مناسب به نيازهاي جامعه درمانده شده است ، تلاش مي‌كنم با نگاهي به دو عامل اصلي اين ناكامي ، برخي از مشخصات نظم مناسب آينده را ترسيم نمايم .
 

الف : عامل نگرشها و اعتقادات

مي‌دانيد كه پيامبران الهي مأموريت داشته‌اند تا همگان را به يگانه‌پرستي و عشق و عدالت فرا بخوانند و راه رسيدن به سعادت را در برابر بشريت قرار دهند. انسانها را به تفكر و علم دعوت كنند تا حقيقت را بهتر بشناسند و از شرك و خودخواهي برحذر باشند.
 
 حقيقت دعوت پيامبران واحد است . هر پيامبري ، پيامبر قبل از خود را تصديق و به پيامبر بعدي بشارت داده و دين را متناسب با ظرفيت بشر كاملتر از گذشته ارائه كرده است . اين سير تا پيامبر خاتم كه تمام و كمال دين را عرضه كرد ادامه داشته است.

به موازات اين سير ، خودخواهان و دنياپرستان در برابر اين دعوت روشن ايستادگي و براي مقابله با پيام آنان قيام كردند.

- نمروديان در برابرحضرت ابراهيم، فرعونيان در برابر حضرت موسي و دنياپرستان در برابر حضرت عيسي و حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) قرار گرفتند . در سده‌هاي اخير نيز به بهانه ظلمي كه طي قرون وسطي از ناحيه مدعيان دينداري در غرب رفت ، ارزش‌ها و اخلاق انساني به عامل توقف و عقب ماندگي تفسير و در برابر علم و عقل قرار داده شد.

- قطع ارتباط انسان با آسمان در واقع رابطه او را با حقيقت خودش منفصل كرد.

- انسان كه استعداد درك حقايق عالم و حق‌جويي، ميل به عدالت و كمال، پاكي و زيبايي و جانشيني خدا در زمين را دارد به موجودي محدود به عالم ماده و ماموريت او به حداكثر رساندن لذت فردي تعريف گرديد. اصالتِ غرايزِ انساني به جاي اصالتِ حقيقتِ انسان نشست .

- انسانها و ملتها رقيب هم شمرده شدند و سعادت يك فرد يا ملت در مزاحمت و در حذف و سركوب ديگران تعريف شد. به جاي تعامل سازنده و تكامل بخش ، تنازع مخرب براي بقاء مبناي تنظيم روابط قرار گرفت .

- پرستشِ سرمايه و سلطه جايگزين يگانه پرستي كه رمز وحدت و عشق است گرديد.

- اين مقابله گسترده خودخواهان با ارزش‌هاي الهي راه را بر برده‌داري و استعمار باز كرد.

بخش وسيعي از جهان ، تحت سلطه چند دولت غربي قرار گرفت. ده‌ها ميليون انسان به بردگي كشيده شدند و دهها ميليون خانواده متلاشي گرديدند. تمام منابع ، حقوق و فرهنگ ملتهاي استعمارزده به غارت رفت. سرزمين‌ها اشغال و مردم بومي قتل عام و تحقير شدند.

اما با قيام ملتها ، استعمارگري منزوي و استقلال ملتها به رسميت شناخته شد. اميد به احترام ، رفاه و امنيت در ملتها زنده شد .
 
در اوائل قرن گذشته شعارهاي زيباي آزادي، حقوق بشر و دموكراسي ، اميدهاي فراواني ايجاد كرد تا مرهمي بر زخمهاي عميق مانده از گذشته باشد .
 
اما امروز نه تنها آرزوها محقق نشده بلكه خاطراتي بعضاً تلخ‌تر از گذشته در تاريخ ثبت شده است .

- در دو جنگ جهاني ، اشغال فلسطين ، جنگهاي كره و ويتنام ، جنگ عراق عليه ايران ، اشغال افغانستان و عراق و جنگهاي آفريقا صدها ميليون نفر كشته و زخمي و آواره شدند.

- تروريسم ، توليد موادمخدر ، فقر و فاصله طبقاني گسترش يافت . حكومتهاي كودتايي و ديكتاتوري تحت حمايت غرب در آمريكاي جنوبي جنايتهاي كم نظير مرتكب شدند.

- به جاي خلع سلاح، توليد و انباشت سلاح‌هاي اتمي و ميكروبي و شيميايي توسعه پيدا كرد و جهان در معرض تهديد بيشتري قرار گرفت.

و بدين ترتيب ظاهراً همان اهداف استعمارگران و برده‌داران اما اينبار با شعارهاي جديد دنبال شده است.
 

ب: عامل مديريت جهاني و ساختار حاكم

- جامعه و سپس سازمان ملل با شعار برپايي صلح و امنيت و تامين حقوق انساني و در حقيقت براي مديريت جهاني تشكيل گرديد.

- با كالبد شكافي سه رويداد ، نحوه مديريت حاكم بر جهان قابل ارزيابي است .

اول: 11 سپتامبر كه حدود ده سال همه جهان را تحت تاثير قرار داده است.

- ناگهان با پخش تصاوير مختلف خبر حمله به برجهاي دو قلو در جهان منتشر شد .

- تقريباً تمام دولتها و شخصيت‌هاي مطرح اين حادثه را به شدت محكوم كردند .

- موتور تبليغات به راه افتاد و جهان در معرض خطري بزرگ به نام تروريسم و تنها راه نجات ، لشگركشي به افغانستان اعلام شد .

- بالاخره افغانستان و به فاصله كوتاهي عراق تحت اشغال قرار گرفتند .

لطفا دقت كنيد؛

- ادعا شد كه در 11 سپتامبر حدود سه هزار نفر كشته شده‌اند كه همه از آن متاسفيم اما در افغانستان و عراق تا كنون صدها هزار نفر كشته و ميليونها نفر مجروح و آواره شده‌اند و درگيري به طور روزافزون توسعه پيدا كرده است .
 

در معرفي عوامل اصلي اين حادثه سه نظر اعلام شد :

1- يك گروه تروريستي بسيار قدرتمند و پيچيده كه از همه لايه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي امريكا عبور كرده است . اين نظر بيشتر از ناحيه دولت مردان امريكا تبليغ شد .

2- توسط بخشهايي از دولت امريكا و براي ايجاد تغيير در روند نزول اقتصاد امريكا و سيطره او بر خاورميانه و همچنين نجات رژيم صهيونيستي انجام شده است . اكثريت مردم امريكا و ملتها و سياستمداران براين باورند .

3- توسط يك گروه تروريستي انجام شده است ليكن دولت وقت امريكا از آن پشتيباني و بهره‌برداري كرده است . ظاهراً اين نظريه طرفداران كمتري دارد .

- مهمترين اسناد اتهام چند گذرنامه‌ كه از ميان حجم عظيم خرابه‌ها پيدا شده بود و يك نوار ويديويي از يك شخص بود كه محل سكونت او نامعلوم است ولي اعلام شد كه قبلا در تجارت نفت با برخي مقامات امريكايي مشاركت داشته است .
 
 اينگونه وانمود شد كه به دليل شدت آتش‌سوزي و انفجار از عاملين انتحاري اثري به دست نيامد .
 
 
چند سئوال اساسي بدون پاسخ مانده است .

1- آيا عقل حكم نمي‌كرد كه ابتدا تحقيق دقيقي توسط گروههاي مستقل انجام و پس از شناساييِ كاملِ عوامل ، برنامه‌اي منطقي براي برخورد با آنها طراحي مي‌گرديد.

2- به فرض پذيرش نظر دولت امريكا، آيا روش برخورد با يك گروه چريكي، لشگركشي گسترده ، جنگ منظم و كشتار صدها هزار نفر است .

3- آيا امكان نداشت مثل برخورد ايران با گروه تروريستي ريگي كه چهارصد نفر از مردم بيگناه ايران را كشته و زخمي كرده بود اقدام مي‌شد. در عمليات ايران به هيچ بيگناهي خسارتي وارد نشد .
- پيشنهاد مي‌شود كه سازمان ملل درباره 11 سپتامبر يك گروه حقيقت ياب مستقل تعيين نمايد تا بعدها عده‌اي اظهار نظر درباري آن را ممنوع نكنند .

در اينجا مايلم اعلام نمايم كه جمهوري اسلامي ايران در سال آينده ، ميزبان كنفرانسي خواهد بود كه با هدف شناخت تروريسم و راهكارهاي مقابله با آن برگزار خواهد شد .
 
از مقامات كشورهاي مختلف، انديشمندان، صاحبنظران ، محققين و موسسات مطالعاتي براي شركت در اين كنفرانس دعوت مي كنم .
 

دوم: اشغال سرزمين فلسطين است.

- ملت مظلوم فلسطين شصت سال تحت سلطه يك رژيم اشغالگر از آزادي ، امنيت و حق حاكميت محروم است ولي اشغالگران به رسميت شناخته مي‌شوند. روزانه خانه‌ها بر سرزنان و كودكان خراب مي‌‌شود و مردم در وطن خود از آب و غذا و دارو نيز محرومند .
 
 صهيونيست‌ها تا كنون 5 جنگ گسترده بر همسايگان و ملت فلسطين تحميل كرده‌اند.

- صهيونيست‌ها در جنگ عليه لبنان و غزه زشت‌ترين اقدمات را عليه مردم بي‌دفاع انجام داده‌اند .
- رژيم صهيونيستي بر خلاف همه قواعد بين‌المللي به كشتي كمكهاي انساني هجوم مي‌كند و غير نظاميان را مي‌كشد .

- اين رژيم به طور مطلق مورد حمايت برخي كشورهاي غربي است و دائماً كشورهاي منطقه را تهديد و با اعلام قبلي شخصيت‌هاي فلسطيني و غيره را ترور مي‌كند ولي مدافعان فلسطيني و مخالفين اين رژيم با عناويني چون تروريست و ضد يهود تحت فشار قرار مي‌گيرند . تمام ارزش‌ها حتي آزادي بيان در اروپا و امريكا به پاي صهيونيسم قرباني مي‌شود.

- به دليل عدم توجه به حقوق مردم فلسطين همه راه حل‌ها به شكست مي‌انجامد.

- اگر از ابتدا به جاي رسميت دادن به اشغالگري ، حق حاكميت ملت فلسطين به رسميت شناخته مي‌شد آيا امروز شاهد اين همه جنايت بوديم.

- پيشنهاد روشن ما بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين خويش و مراجعه به آراء عمومي همه مردم فلسطين براي اعمال حاکميت و تعيين نوع حکومت خود است .
 
 
سوم : انرژي هسته‌اي است .

- انرژي هسته‌اي ، پاك و ارزان و نعمتي خدادادي و از بهترين جايگزينها براي كاهش آلودگيهاي ناشي از سوخت فسيلي است .

- معاهده N.P.T به تمام اعضاء اجازه داده است كه بدون محدوديت از آن بهره ببرند و آژانس موظف به حمايت و پشتيباني فني و حقوقي از آنها شده است .

- بمب اتم بدترين سلاح ضد بشري است كه بايد به طور کامل محو گردد. معاهده N.P.T توسعه و انباشت آن را ممنوع و خلع سلاح را ضروري شمرده شده است .

- اما ملاحظه كنيد دارندگان بمب اتم و برخي اعضاء دائم شوراي امنيت چه كرده‌اند :

- انرژي هسته اي را معادل بمب معرفي و با ايجاد انحصار و فشار بر آژانس آنرا از دسترس اكثريت ملتها دور كرده‌اند و همزمان بمب‌هاي اتمي خود را حفظ كرده و ارتقاء و گسترش داده‌اند.

اين اقدامات باعث شده است كه ؛
- نه تنها خلع سلاح اتفاق نيفتاده است بلكه توليد بمب اتم در برخي مناطق از جمله توسط رژيم اشغالگر و تهديدگر صهيونيستي اشاعه يافته است .

- همين جا پيشنهاد مي‌شود كه سال 2011 سال خلع سلاح اتمي و " انرژي هسته‌اي براي همه و سلاح هسته‌اي براي هيچ كس " اعلام شود.
 
- در تمام اين موارد سازمان ملل نمي‌تواند اقدام موثري انجام دهد و متاسفانه در دهه‌اي هم كه به نام صلح نامگذاري شد جنگ و تجاوز و اشغالگري، صدها هزار نفر كشته و مجروح برجاي گذاشت و بر كينه‌ها و دشمني‌ها افزوده شد.

 


- قرآن كتاب آسماني و معجزه جاويد پيامبر اسلام است و به يگانه پرستي ، عدالت ، عشق به مردم، آباداني زمين ، تفكر و تعقل و دفاع از مظلومان و مبارزه با ستمگران
دعوت مي‌كند و از پيامبران الهي نظير نوح، ابراهيم، اسحق، يوسف، موسي و عيسي (عليهم‌السلام) به نيكي نام مي‌برد و آنان را تصديق مي‌كند . قرآن را سوزاندند كه همه اين حقايق و معارف را بسوزانند.
 
 اما حقيقت سوختني نيست، قرآن جاودانه است چون خدا و حقيقت جاودانه‌اند . اين اقدام و هر اقدامي كه موجب تعميق شكافها و فاصله‌ها بين ملتها شود شيطاني است . بايد با هوشمندي از غلتيدن در دام شيطان احتراز كرد . من به نمايندگي از ملت ايران به همه كتب آسماني و پيروان آنان احترام مي‌گذارم .

اين قرآن است و اين کتاب مقدس هر دو براي ما محترمند

دوستان محترم

سالهاست كه ناكارآمدي انديشه سرمايه داري و مديريت بين المللي و ساختارهاي موجود آشكار شده و اكثريت دولتها و ملتها خواستار تغيير اساسي و اجراي عدالت در مناسبات جهاني‌اند.

- علت ناتواني سازمان ملل ساختار ناعادلانه آن است. با امتياز وتو قدرت اصلي در شوراي امنيت متمركز شده و ركن اصلي يعني مجمع عمومي به حاشيه رفته است .

- در چند دهه گذشته همواره حداقل يكي از اعضاي دائمي در يك طرف مناقشات بوده‌ است .

- وقتي قاضي و دادستان ، خود يك طرف دعوا هستند . چگونه مي‌توان انتظار كارآمدي داشت چرا كه امتياز وتو براي تجاوز و اشغالگري مصونيت مي‌آورد .

- آيا در بحث هسته‌اي ، اگر ايران داراي امتياز وتو بود مواضع شوراي امنيت و مديركل آژانس همينگونه بود .

دوستان عزيز

- سازمان ملل مهمترين مركز هماهنگي مديريت مشترك جهاني است . ساختار آن بايد به گونه اي اصلاح شود كه همه دولتها و ملتهاي مستقل در مديريت جهاني مشاركت سازنده و فعال داشته باشند.

- امتياز وتو بايد لغو شود و مجمع عمومي بالاترين ركن و دبيركل ، مستقل‌ترين فرد و تمام مواضع و اقدامات او با تائيد مجمع عمومي و در جهت عدالت و رفع تبعيض باشد .

- دبير كل نبايد براي ابراز حقيقت و اعمال عدالت تحت فشار قدرتها و يا كشور محل استقرار سازمان باشد .

- پيشنهاد مي‌شود طي يكسال و در يك نشست فوق‌العاده ، مجمع نسبت به اصلاح و نهايي كردن ساختار سازمان اقدام نمايد.

- جمهوري‌اسلامي‌ايران پيشنهادات روشني دارد و آماده مشاركت سازنده و فعال است.

خانم‌ها و آقايان

- من به صراحت اعلام مي‌كنم كه اشغال كشورها به بهانه تحميل آزادي و دموكراسي يك جنايت نابخشودني است.

- جهان به جاي منطق قدرت ، انحصار‌طلبي ، يكجانبه‌گرايي ، جنگ و تهديد به منطق مهرورزي ، عدالت و مشاركت همگاني نيازمند است.

- نيازمند مديريت افرادي پاك چون انبياء الهي است .

- دو حوزه وسيع جغرافيايي يعني افريقا و امريکاي لاتين يک دهه از تحولات تاريخ ساز را پشت سر گذاشته اند . رويکردهاي جديد در اين دو قاره که بر همگرايي و وحدت هرچه بيشتر و بومي سازي الگوهاي رشد و توسعه کشورهايشان استوار است منافع چشمگيري را براي مردمان اين دو منطقه به ارمغان آورده است .
 
 هوشمندي و تدبير رهبران اين دو قاره قادر به حل بحران ها و معضلات منطقه اي بدون دخالت هاي سلطه جويانه فرا منطقه اي است .

جمهوري اسلامي ايران روابط همه جانبي خود را طي سالهاي اخير با امريکاي لاتين و افريقا گسترش داده است .
 
 
و اما درباره ايران سرافراز ؛

- بيانيه تهران گامي بزرگ و سازنده در جهت ايجاد اعتماد است كه با اقدام شايسته و انساني دولتهاي برزيل و تركيه و همراهي صميمانه ايران تنظيم شده و گرچه با بداخلاقي و قطعنامه غير قانوني مواجه شد ، ليكن همچنان معتبر است .

- ما بيش از تعهدات خود قوانين آژانس اتمي را رعايت كرده‌ايم ولي هرگز تحميلات غيرقانوني را نپذيرفته و نخواهيم پذيرفت .

- گفته‌اند كه با فشار مي‌خواهند ايران را وادار به گفتگو كنند . اولاً ايران هميشه آماده گفتگو بر پايه احترام و عدالت بوده است .
 
 ثانياً روش‌هاي مبتني بر بي‌احترامي به ملتها ، مدتهاست كه كارآمدي خود را از دست داده است. آنان كه در برابر منطق روشن ملت ايران از تهديد و تحريم استفاده كردند در واقع باقيمانده حيثيت شوراي امنيت و اعتماد ملتها به اين نهاد مهم را قرباني و ناعادلانه بودن آن شورا را يکبار ديگر اثبات كردند .

- اينان وقتي با ملت بزرگ ايران كه در تاريخ با نام دانشمندان ، شاعران ، عارفان ، هنرمندان و فرهنگ و تمدنش و به نام پاكي ، خداپرستي و عدالت خواهي شناخته شده است اينگونه رفتار مي‌كنند چگونه انتظار دارند كه ملتها به آنان اعتماد كنند.

- همه مي‌دانند كه نظام سرمايه داري و روش‌‌هاي سلطه‌جويانه در مديريت جهان شكست خورده و نه تنها دوره برده‌داري و استعمار بلكه دوره تسلط بر جهان نيز گذشته و راه بر بازسازي امپراطوريها بسته شده است .

- اعلام كرده‌ايم كه حاضريم در يك مناظره آزاد جدي با دولتمردان امريكا در همين صحن و به طور شفاف ديدگاه خود درباره مسائل مهم جهان را به شما عرضه نمائيم.

- همين‌جا پيشنهاد مي‌شود براي تحقق گفتگوي سازنده همه ساله كرسي مناظرات آزاد در صحن مجمع برپا شود.
 
 
و اما سخن آخر ؛

دوستان و همكاران
- ملت ايران و قاطبه ملتها و دولتهاي جهان با مديريت تبعيض‌آلود فعلي حاكم بر جهان مخالفند .
 
اين مديريت بدليل غير انساني بودن در پايان راه و بن‌بست كامل و نيازمند اصلاحات اساسي است .

- اصلاح وضع جهان و استقرار آرامش و سعادت مستلزم مشاركت همگاني ، انديشه پاك و مديريت الهي و انساني است .

همه ما بر اين باوريم كه :

- عدالت عامل اصلي صلح ، امنيت پايدار و گسترش محبت بين انسانها و ملتهاست و نوع انسان‌ها تحقق آرمانها ، حقوق و عزت خود را در سايه عدالت جستجو مي‌كنند و از ظلم ، بداخلاقي و تحقير گريزانند .

- حقيقت انساني در عشق ورزيدن به انسانها و خوبيها متجلي مي‌گردد و محبت بهترين مبناي تنظيم رابطه بين انسانها و ملتها است.

وحشي بافقي شاعر نامدار ايراني مي‌فرمايد:

اگر صد آب حَيوان (آب حيات) خورده باشي چو عشقي در تو نبود مرده باشي
 
- انسانها در مسير ساختن جهاني سرشار از پاكي و امنيت و رفاه ، رقيب و منازع نيستند بلكه ياور يكديگرند.

- كساني كه شادي خود را در غم ، رفاه خود را در فقر وامنيت خود را در ناامني ديگران جستجو مي‌كنند و خود را برتر از ديگران مي‌دانند از دايره انسانيت خارج‌ و در مسير شيطاني‌اند.

- اقتصاد و اموال دنيا ابزار خدمت به ديگران ، دوستي و تقويت روابط انساني و كمال معنوي و نه وسيله سلطه و فخر فروشي است .

- زن و مرد مكمل يكديگرند و خانواده و رابطه پاك ، عاشقانه و پايدار دو همسر در كانون آن ، تضمين تداوم و تربيت نسلها ، لذت حقيقي ، ترويج عشق و اصلاح جامعه است .

- زن مظهر جمال خداوند و كانون عاطفه و مسئول ترويج مهرورزي و حفظ پاكي و لطافت جامعه است .

- خشن‌ شدن روح و رفتار زنان و محروم شدن آنان از حق اساسيِ مهرورزيِ مادرانه و همسرانه موجب خشونت جامعه و آسيب‌هاي جبران ناپذير خواهد شد.

- آزادي حقي الهي است كه بايد در خدمت صلح و كمال انساني به كارگيري شود.

- انديشه صالح و اراده صالحان رمز عبور به حيات طيبه و زندگي سرشار از اميد ، نشاط و زيبايي است .

- اين وعده خداوند است كه زمين به پاكان و صالحان به ارث خواهد رسيد و انسانهاي رها شده از اسارت خودخواهيها ، مديريت جهان را بر عهده مي‌گيرند و آن‌گاه اثري از غم ، تبعيض ، فقر ، ناامني و تجاوز نمي‌ماند و روزگار شادي حقيقي بشر و شكوفايي حقيقت خداگونگي انسان فرا مي‌رسد .

- همه عدالت‌خواهان و آزادگان منتظر بوده‌اند و به اين دوران شكوهمند وعده داده‌اند .

- انسان كامل ، عبد مخلص خدا و عاشق صادق انسان كه پدر گرامي‌اش از تبار پيامبر عزيز اسلام و مادر گرامي‌اش از تبار امت مسيح است به همراه عيسي بن مريم و ديگر صالحان در انتظار هستند تا در تحقق آن دوران درخشان بيايند و همه بشريت را ياري كنند.

- شايسته است دست در دست يكديگر و با تلاش براي عدالت به استقبال آنان برويم.

ســلام بر عشـق و پرستـش ، ســلام بر عــدالــت و آزادي، ســلام بر حقيقت انســــان، انسـان كــامل ، يــارحقيقي و صادق انســـان و سلام بر شمــا و همه صالحـان و پــاكـان

 



|

نوشته شده در 9 مهر 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


تصاویر: متن و حاشیه سخنرانی دشمن شکن رییس جمهور احمدی‌نژاد

 

تصاویر: متن و حاشیه سخنرانی رییس جمهور  احمدی‌نژاد



احمدی نژاد قهرمان  پیش از قرار گرفتن در جایگاه سخنران مجمع عمومی.




دکتر احمدی نژاد پیش از قرار گرفتن در جایگاه سخنران مجمع عمومی.





دکتر احمدی نژاد  تا لحظاتی دیگر  افشاگری جانانه وانقلابی خود را آغاز میکند
درود بی پایان  بر رییس جمهوری دشمن شکن ایران عزیز اسلامی





سخنرانی جانانه  رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل.





احمدی نژاد در بخشی از سخنان خود با محکوم کردن عمل زشت قرآن سوزی،قرآن را در یک دست و انجیل را در دست دیگر خود گرفت و گفت:«من به نمایندگی از ملت ایران به همه کتب آسمانی و پیروان آنان احترام می گذارم».




صتدلیهای خالی صهیونیستها و آمریکاییها
 
این هم از افتخارات ماست که دشمنان هم سفره  ما نیستند ! 

 

ا

   

                     




همسر رئیس جمهور و دیگر زنان هیات همراه در جایگاه مدعوین، سخنرانی احمدی‌نژاد را گوش می دهند.






افشا گریهای  دکتر احمدی نژاد درباره عوامل حادثه 11 سپتامبر باعث شد، نمایندهای  تعدادی  انگشت شمار از کشورها از جمله امریکا، سالن اجلاس را ترک کنند.




بابا این که آبروی ما رو برد حالا جواب باراک و نتانیاهو رو چی بدیم !








سخنرانی  تاریخی  دکتر  احمدی نژاد  در مجمع عمومی سازمان ملل.






نماینده  کاملا  برآشفته  انگلیس در حال خروج از سالن اجلاس، هنگام سخنرانی احمدی نژاد قهرمان

نماینده انگلیس:بهتره اول برم W.C !





سخنرانی قهار  دکتر  محمود احمدی‌نژاد در سازمان ملل.





دکتر احمدی نژاد : این تازه اولشه  تازه کجاشو دیدید !
نمیزاریم آب خوش از گلوی رژیم آمریکا وصهیونیستها و همدستانشان پایین بره!

 


|

نوشته شده در 3 مهر 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


افشاگری مجری العربیه درباره رابطه رژیم صهیونیستی و العربیه

افشاگری مجری العربیه درباره رابطه رژیم صهیونیستی و العربیه
کوثر البشروای مجری معروف شرکت رسانه یی mbc عربستان سعودی که شبکه تلویزونی العربیه را در تملک خود دارد دلیل ترک شبکه العربیه را ممانعت مدیران این شرکت از دشمن خطاب کردن اسراییل در برنامه های سیاسی و فرهنگی این شبکه عنوان کرد.

کوثر البشروای مجری معروف شرکت رسانه یی  mbc  عربستان سعودی که شبکه تلویزونی العربیه را در تملک خود دارد دلیل ترک شبکه العربیه را ممانعت مدیران این شرکت از دشمن خطاب کردن اسراییل در برنامه های سیاسی و فرهنگی این شبکه عنوان کرد.

به گزارش  رحماء  به نقل از قدسنا،   البشروای در گفتگو با روزنامه لندنی القدس العربی  با اعلام این مطلب در خصوص دلایل کناره گیری اش از شرکت رسانه یی ام بی سی گفت: این موضوع برمی گردد به وقوع انتفاضه الاقصی در سال 2000 میلادی در آن زمان مدیران شرکت ما را وادار می کردند چه در برنامه های سیاسی و چه در برنامه های فرهنگی که من مجری آن بودم از توصیف کردن اسراییل با کلمه دشمن خودداری کنیم. ولی من این موضوع را با کرامت انسانی سازگار ندیدم و این شرکت را ترک کردم.

البشروای در این گفتگو همچنین دیدار و گفتگو با سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان را یکی از خاطرات شیرین و تاثیر گذار زندگی خود می داند و در این باره می گوید: دیدار با سید حسن نصرالله مسیر زندگی مرا تغییر داد و اصولا نگاه مرا به بسیاری از امورات زندگی عوض کرد.

وی همچنین دیدار با نزار قبانی  شاعر معروف سوری که شعرهای معروفی در مقاومت فلسطین دارد، محمود درویش دیگر شاعر فلسطینی، آیت الله محمد علی تسخیری رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی از خاطرات شیرین خود در سابقه خبرنگاری توصیف کرد و در باره آیت الله تسخیری گفته است که " وی دریایی از معرفت است".

گفتنی است شرکت ام بی سی یک شبکه تلویزیونی متعلق به عربستان سعودی است که به خاطر کانال های تفریحی و خبری  دائمیش یعنی ”العربیه” دردنیای عرب مشهوراست. این شرکت در نهم ژوئیه 2008 یک کانال جدید به نام” ام بی سی فارسی” راه انداخته که در آن فیلمها با زیر نویس فارسی پخش می شوند.

 

دفتر اصلی گروه mbc در لندن قرار دارد ولی از شهرک رسانه ای دبی در کشور امارات متحده عربی برنامه های خود را پخش می کند. گروه ام بی سی متعلق به یکی از اعضای خاندان سلطنتی سعودی در عربستان است.

شبکه خبری العربیه که تحت مجموعه گروه MBC است مواضعی ضد برخی از کشورهای اسلامی علی الخصوص ایران دارد.


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


العربيه: شیعیان تروریست هستند!

العربيه: شیعیان تروریست هستند!
العربيه در تيزر تبليغاتي به سياست هاي ضد ايراني و ضد شيعه خود ادامه داد
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل آتی نیوز؛ شبکه تلويزيوني العربيه در ادامه سياست هاي ضد ايراني تلاش کرد چنين القاء کند شيعيان و ايران عامل بي ثباتي و انفجارها در داخل عراق هستند.
اين شبکه در تيزر تبليغاتي که به منظور اطلاع رساني به افکار عمومي عراق پخش مي کند و معمولا در بيشتر تيزرهاي اين شبکه ايران به دخالت در امور داخلي اين کشور متهم مي شود به شيعيان اهانت و جمهوري اسلامي ايران را نيز به دخالت در امور داخلي عراق متهم کرد.
در تيزر تبليغاتي العربيه ابتدا تصوير محيط داخلي خانه اي نشان داده مي شود که در آن تصوير تمثال سه تن از ائمه اطهار عليهم السلام قرار داده شده که بيانگر شيعه بودن خانواده است.
پدر پير اين خانواده در حالي که روي سجاده نماز نشسته و مشغول دعا است پسر خود را به انجام واجبات ديني و پرهيز از وسوسه هاي شيطان توصيه مي کند و فرزندش نيز به او قول مي دهد که وظايف ديني خود را به خوبي انجام مي دهد و پس از آن از منزل خارج مي شود.
در بيرون از منزل تصوير زني با دو کودکش نشان داده مي شود که احتمالاً خانواده همان پسر يا همسايه او هستند.
پسر پير مرد پس از احوال پرسي با آنها به راه خود ادامه مي دهد و در مسير وارد خودرويي مي شود که سرنشين آن کيف پولي را به او مي دهد و اهميت ماموريتش را به او ياداوري مي کند
پس از آن پسر پيرمرد شيعه بمبي را در داخل خودرويي جاسازي مي کند که در مسير همان زن و فرزندانش منفجر مي شود.
در واقع العربيه با اين تصاوير چنين القاء مي کند که شيعيان در عراق برادران و همسايه هاي خود را به قتل مي رسانند.
در پايان تيزر تبليغاتي نقشه ايران در کنار نقشه عراق نشان داده مي شود؛ در حالي که در داخل نقشه ايران کرکسي نشسته است و در بين مرز دو کشور نيز دسته اسکناس قرار داده شده که به پاي اين کرکس در داخل ايران وصل شده است.
در اطراف اين تصوير نيز نوشته شده که ما در برابر دخالت هاي بيگانگان مقابله مي کنيم.
اين شبکه با پخش چنين تيزر تبليغاتي نشان مي دهد که سياست هاي بعثي ها صدامي ها به ويژه وهابي ها را عليه شيعيان و ايران تبليغ مي کند.


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


العربیه در دام دروغ سیزده!

 

العربیه در دام دروغ سیزده!

مقدمه:

العربیه

روز گذشته  هنگامی که اکثر هم وطنان عزیز در دامان طبیعت مشغول تفریح بودند و یا از مسافرت های نوروزی باز می گشتند در حوزه رسانه اتفاق جالبی در افتاد که اگرچه در برخی سال های گذشته سابقه داشت اما امسال رنگ و بوی جدی تری گرفت! در این روز شبکه العربیه وابسته به خانواده سلطنتی عربستان در یک رسوایی خبری ،خبر تصادف جاده ای و درگذشت آقای الهام وزیر سابق دادگستری و سخنگوی سابق دولت را به اشتباه اعلام کرد. خبری که برای رسانه ضد ایرانی العربیه که بارها دشمنی وکینه خود را با جمهوری اسلامی با حمایت وپوشش خبری و تصویری جنایات عبدالمالک ریگی نشان داده بود خبری مسرت بخش ودست اول بود.

الهام: من اصلا به خارج ازتهران سفر نکرده ام و در منزل بوده و صحیح و سالم هستم !

الهام

البته پس از چند ساعت آقای الهام در گفت و گو با ایرنا از شنیدن این خبر تعجب کرد و گفت من اصلا به خارج ازتهران سفر نکرده ام و در منزل بوده و صحیح و سالم هستم .حال سوال اینجاست که چرا شبکه العربیه این خبر نادرست را با عنوان فوری کار کرده است؟پاسخ اینجا است که این شبکه از دروغ سیزده و یا اول آوریل برخی  سایت ها و وبلاگ های عناصر ضد انقلاب خارج نشین استفاده کرده و نادانسته فریب آنها را خورده است.اما سوال اصلی این است که این مفهوم این دروغ در حوزه رسانه و ژورنالیزم  چیست؟

از اول آوریل تا سیزده فروردین:

در فرهنگ غربی روز اول آوریل مصادف یک روز قبل از مراسم سیزده بدر ایرانی به نام "روز احمق ها" شناخته می شود و سنت دروغ  اول آوریل مربوط به این روز است. بحث و اظهار نظر در مورد این که دروغ آوریل دقیقا از کی و کجا ناشی می‌شود، بسیار زیاد است و تا کنون نظرات زیادی در مورد تاریخچه‌ی آن ابراز شده است. در این بین یکی از نظراتی که بیشتر از همه مطرح می‌شود، به راه افتادن رسم دروغ آوریل در زمان حکمرانی کارل نهم، پادشاه فرانسه است و برخی وی را کسی می‌دانند که به طور ناخواسته عامل اصلی به وجود آمدن این رسم شد. کارل نهم در سال ۱۵۶۴، به هنگام تغییر و اصلاح تقویم گرگوری جشن‌های سال نو را که تا آن زمان، هر ساله در روزهای انتهایی مارس تا اول آوریل برپا می‌شد، به روز اول ژانویه منتقل کرد.

مخالفان این اقدام، در سال بعد همچنان روز اول آوریل را به عنوان روز اول سال دانستند و به دیدن دوستان و نزدیکان رفتند و برای آنها هدیه بردند. اما با این همه در سال‌های بعد دوستان و آشنایان این افراد را که همچنان بر سر برپایی جشن سال نو در روز اول آوریل اصرار داشتند و تقویم جدید را به رسمیت نمی‌شناختند، دست می‌انداختند و با آن ها شوخی می‌کردند و به اصطلاح آنها را "احمق‌های آوریل" می‌نامیدند.

این رسم اگرچه رسم پسندیده ای نیست و در سنت ایرانیان که راستی را از دیر باز جزو مهم ترین اصول اخلاقی خود می دانسته اند وجود نداشته است ، اما اخیرا به شکل دروغ سیزده منتقل شده است.

به نظر می‌رسد این رسم و شوخی آنچنان به مذاق همه خوش آمده بود که به کشورهای دیگر هم سرایت کرد؛ البته نه به خاطر تقویم جدید یا قدیم بلکه صرفا دست انداختن دوستان و آشنایان در روز اول آوریل. این دست انداختن وشوخی همواره با دروغ هایی همراه بود با عث می شد فرد برای مدتی فریب سخنان به ظاهر درست اطرافیان را بخورد.

این رسم اگرچه رسم پسندیده ای نیست و در سنت ایرانیان که راستی را از دیر باز جزو مهم ترین اصول اخلاقی خود می دانسته اند وجود نداشته است ، اما به شکل دروغ سیزده منتقل شده است.این سنت نادرست اگرچه می تواند برای لحظاتی خنده و انبساط خاطر را به دنبال بیاورد اما ممکن است نتایج خطرناکی نیز برای افراد و خانواده ها پیدا کند.

رسانه های غربی در اول آوریل:

این رسم از خانواده ها و محلات غربی به رسانه ها کشیده شد.رسانه های غربی اعم از رادیو، روزنامه و یا حتی شبکه های خبری به طراحی داستان های محیر العقولی که ظاهرا واقعیت دارد اقدام می نمایند و در واقع با استفاده از اعتماد مخاطب به قول معروف آنهارا سر کار می گذارند!

تغییر عدد پی بنا به تصویب پارلمان،درخت ماکارونی که بی بی سی آن را در سال 1957 مطرح کرد، فروریختن برج پیزا، پیدا شدن جسد یک پری دریایی هشت اینچی و ... از معروف ترین دروغ های اول آوریل هستند.

تغییر عدد پی بنا به تصویب پارلمان، درخت ماکارونی که بی بی سی آن را در سال 1957 مطرح کرد، فروریختن برج پیزا، پیدا شدن جسد یک پری دریایی هشت اینچی و ... از معروف ترین دروغ های اول آوریل هستند.

تصویر پری دریایی دروغین

بعضی وقت ها این دروغ این قدر جدی می شود که چند رسانه باهم به طراحی و پخش آن اقدام می کنند. برای نمونه در روز اول آوریل سال گذشته، حدود ۲۸ فرستنده‌ی رادیویی در آلمان در اقدامی هماهنگ خبری را پخش کردند که حاکی از صدور پلاک ماشین به رنگ صورتی برای رانندگان وسایل نقلیه بود و هر کس که صاحب این پلاک می‌شد، مجاز بود تا ماشین خود را در جای پارک ماشین ویژه‌ی بانوان، پارک کند. برای هر چه واقعی‌تر جلوه دادن این خبر هم، سایت اینترنتی ویژه‌ای برای ثبت نام جهت دریافت این پلاک‌های صورتی طراحی شده بود!!

از خم شدن برج میلاد تا سمندی از جنس طلا!

در ابتدای دهه هشتاد برخی روزنامه ها و رسانه های ایرانی که بیشتر از فرهنگ غربی متاثر بودند به تقلید از این رسم، به پر رنگ کردن مدل ایرانی ای رسم یعنی دروغ سیزده پرداختند. البته در پیش از انقلاب اسلامی نیز نمونه هایی از این دروغ وجود داشته است. یکی از معروف ترین این دروغ ها در ابتدای دهه 80 کج شدن برج میلاد بود که دردسرهای بسیار زیادی به همراه داشت. اگرچه تصویر مونتاژ شده منتشره در آن روزنامه برج میلاد تهران را بسیار کج  نشان می داد و هر کس با نگاه به برج متوجه دروغ بودن آن خبر می شد اما موجی از نگرانی مناطق کوی نصر و گیشای تهران را فرا گرفت و حتی به نقل از برخی گزارش ها قیمت ملک تا حدی در این مناطق افت کرد!

نکته عجیب تر این که این خبر از طرف تلویزیون های ضد انقلاب نیز جدی گرفته شد و حتی در میزگردهای آنها این خبر مطرح و خبر فرار انبوهی از مردم تهران نیز به آن افزوده شد! البته این افراد به راستی این خبر را باور کرده بودند و از خود نپرسیدند چرا هیچ شبکه حرفه ای غربی این اتفاق را پوشش نداده است!

یکی از معروف ترین این دروغ ها  در ابتدای دهه 80کج شدن برج میلاد بود که دردسرهای بسیار زیادی به همراه داشت. اگر چه تصویر مونتاژ شده منتشره در آن روزنامه برج میلاد تهران را بسیار کج  نشان می داد و هر کس با نگاه به برج متوجه دروغ بودن آن خبر می شد اما موجی از نگرانی مناطق کوی نصر و گیشای تهران را فرا گرفت و حتی به نقل از برخی گزارش ها قیمت ملک تا حدی در این مناطق افت کرد!
سمند طلایی در تهران

نمونه دیگری از این گونه اخبار درباره خبر یک سمند طلا کار شده بود که به صورت اختصاصی برای یک تاجر روس ساخته شده بود. طبق این خبر اتومبیل حامل این سمند در تهران دچار حادثه شد و برای ساعاتی این سمند طلایی در خیابان ها گشت زنی می کرد! طراح این دروغ برای جلب اطمینان بیشتر یک سمند را رنگ آمیزی کرده و تصاویر آنرا منتشر نمود! در ادامه نیز مصاحبه ای از فرد طراح سمند به عمل آورد! این خبر به صورت غیر حرفه ای و غیر اخلاقی برای دو سایت ارسال شد و این دو سایت با اطمینان از منبع به انتشار آن پرداختند.

شبکه العربیه و اشتباه فاحش آن:

شبکه العربیه وابسته به سرمایه داران سعودی نزدیک به خاندان سلطنت و برخی سرمایه داران غربگرای ذی نفوذ لبنانی است. این شبکه با پول سعودی ها مدیریت و کنترل می شود که به گروه(MBC) وابسته است. این شبکه همواره موضعی منفی علیه ایران و اسلام انقلابی دارد. العربیه همواره اخبار علیه حزب الله لبنان را پوشش می دهد و شهدای رزمنده حماس را در جنگ غزه را شهید نمی خواند. در انتخابات عراق پوشش رسانه ای به نفع بعثی ها وسکولارها را راه اندازی می کند و جنگ روانی علیه شیعیان را دنبال می نماید. عبدالمالک ریگی تروریست هیچ تریبونی جز این شبکه برای مقاصدش نمی یابد. این شبکه تمام این عملیات روانی را پشت نقاب بی طرفی، عملگرایی و حرفه ای گری پنهان می کند.

این بار این شبکه با مدعای حرفه ای گری که همواره تلاش دارد با هدف تضعیف موقعیت ایران در منطقه، کوچک ترین اخبار مربوط به ایران را با آب و تاب فراوان منتشر کند،فریب چندین وبلاگ کم نام و نشان را خورد!

اما این بار این شبکه با مدعای حرفه ای گری که همواره تلاش دارد باهدف تضعیف موقعیت ایران در منطقه، کوچک ترین اخبار مربوط به ایران را با آب و تاب فراوان منتشر کند، فریب چندین وبلاگ کم نام و نشان را خورد! شب 12 فروردین چند وب سایت  ویا وبلاگ کم نام ونشان عمدتا ضد انقلاب خارج نشین این خبر را به نقل از یک خبرگزاری داخلی کار کردند.اما در

العربیه

همان زمان برخی مخاطبان متوجه دروغ بودن خبر شدند و در بخش نظرات به آن اشاره کردند. در یکی دو شبکه اجتماعی نیز این خبر با همین عنوان دروغ آوریل مطرح شد! اما شبکه العربیه که از شنیدن این خبر بسیار مشتاق و هیجان زده شده بود به سرعت آن را جدی گرفت و پوشش داد!

شبکه خبری العربیه در روز سیزده فروردین به نقل از منابع خود در ایران!! با آب و تاب خبر داد که سخنگوی سابق دولت ایران در مسیر قزوین درگذشته است.

این اشتباه فاحش از سوی العربیه در حالی انجام می شود که معمولا رسانه های معتبر، اخبار خود را پیش از انتشار با حداقل دو منبع معتبر چک می کنند، اما اتفاق اخیر نشان داد که اخبار العربیه در مورد ایران تا چه اندازه با رعایت استانداردهای خبری منتشر می شود. شبکه العربیه ای که اخبار تحولات پس از انتخابات را بسیار مغرضانه تحلیل می کرد و پوشش می داد...

سید حسین زرهانی

 


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


سنگ تمام «العربیه» برای مایکل جکسون

 

سنگ تمام «العربیه» برای مایکل جکسون
این در حالی است که العربیه در اقدامی پرسش برانگیز، خبر تشییع جنازه انقلابی زن محجبه مصری را که به دست یک نژادپرست آلمانی در این کشور کشته شده بود، کاملاً سانسور کرد.

سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ شبکه ماهواره‌ای العربیه که از سوی عربستان سعودی پشتیبانی و توسط شاهزاده بندر بن سلطان مدیریت می شود و به تازگی نیز شماری از روحانیون متعصب و افراطی وهابی به اعضای آن افزوده شده است، با پوششی گسترده از مایکل جکسون، خواننده آمریکایی تجلیل کرد.

 شبکه خبری العربیه، با پخش مستقیم مراسم وداع با پیکر این خواننده آمریکایی، از وی به عنوان هنرمند بسیار بزرگ! تجلیل کرد.

العربیه که برای این کار خود، زیباترین مجری زن خود را نیز به کار گرفته بود، با پخش مستقیم و طولانی مراسم تشییع پیکر وی در ارتباط مستقیمی با پایتخت‌های کشورهای عربی نیز، مایکل جکسون را چهره‌ای فرهنگی و هنری برشمرد که خدمات بسیاری به موسیقی جهان کرده است.

همچنین این شبکه خبری با حضور در جمع برخی از هنرمندان موسیقی عربستان، به تجلیل از این نماد دستگاه فرهنگی و تبلیغاتی غرب و آمریکا پرداخت و بدون اشاره به روابط ناهنجار این فرد، از جمله تغییر جنسیت وی و اتهام تعرضش به چند کودک، ساعت‌ها به پخش اخبار گوناگون از وی پرداخت.

این در حالی است که العربیه در اقدامی پرسش برانگیز، خبر تشییع جنازه انقلابی زن محجبه مصری را که به دست یک نژادپرست آلمانی در این کشور کشته شده بود، کاملاً سانسور کرد.

بنابر این گزارش، آگاهان مسائل عربی، توجه ویژه این رسانه‌ وهابی به افرادی همچون مایکل جکسون را که هنوز مشخص نیست به چه دلیلی فوت کرده است، در راستای سیاست دین‌زدایی آمریکا در کشورهای منطقه تحلیل می‌کنند.

چنانچه پس از جنگ اول خلیج فارس در سال 1991 میلادی نیز، آمریکا با دادن طرحی ضمن پیشنهاد حذف آیات جهاد و امر به معروف و نهی از منکر از مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های کشورهای عربی منطقه، ترویج بی‌بندوباری در این کشورها را دنبال می کرد.

در این راستا تلاش همه‌جانبه وهابیون با پول‌های بی‌شمار نفتی، برای راه‌اندازی بیش از سیصد کانال ماهواره‌ای که اغلب آنها به اشاعه موسیقی بی‌بندوبار غربی ـ که در آنها مصرف مواد مخدر و داروهای توهم زا، ترویج می‌شود ـ قابل توجه و بررسی است.

گفتنی است، یک هفته پوشش خبری وسیع مرگ مایکل جکسون که در طول سه دهه به طور مستقیم و غیر مستقیم الگوی برخی انحراف جوانان جهان توسط دستگاه فرهنگ ساز غرب بود، در شبکه العربیه که سایه گسترده وهابی‌ها بر آن سنگینی می‌کند، در راستای یکسان سازی فرهنگی ارزیابی می‌شود.

 


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


حمله انتحاری گروهک جندالله؛ تیتر اول العربیه

حمله انتحاری گروهک جندالله؛ تیتر اول العربیه
 
به دنبال برتری اطلاعاتی ایران، بقایای گروهک جندالله و عوامل وهابی منطقه حمله های کوری را بر علیه مسمانان و شیعیان در خانه خدا انجام دادند. پوشش خبری این عملیان انتحاری از جانب پایگاه خبری العربیه، ارسال ایمیل گروهک تروریستی جندالله به این شبکه خبری و تیتر اول قرار گرفتن این خبر جای تامل بیشتری دارد.
به دنبال برتری اطلاعاتی ایران در چند ماه گذشته به ویژه در ماجرای ریگی و نیز بازگشت سرافرازانه متخصص امور هسته ای ایران، بقایای گروهک جندالله و عوامل وهابی منطقه حمله های کوری را بر علیه مسمانان و شیعیان در خانه خدا انجام دادند. جدای از اصل قضیه پوشش خبری این عملیان انتحاری از جانب پایگاه خبری العربیه، ارسال ایمیل گروهک تروریستی جندالله به این شبکه خبری و تیتر اول قرار گرفتن این خبر جای تامل بیشتری دارد.

به گزارش گرداب، شبکه العربیه که با سرمایه های وهابیون اداره می شود و پاتوق عواملی چون نوری زاده و بقیه وطن فروشان می باشد با آب و تاب فراوان، خبر شهادت جمعی بیگناه در روز ولادت حضرت عباس(ع) را انعکاس داد.

االعربیه در پایگاه خبری خود، با انتشار بیانیه گروهک جندالله و نحوه اجرای آن تا حد امکان به بزرگنمایی این مسئله پرداخته و کامنت (اظهار نظر های) وهابیون را انتشار داده است.

العربیه در بخش کامنت ها تاکید می کند در صورت توهین آمیز بودن مطالب ما اختیار داریم تا آن را حذف یا ویرایش نماییم ولی متاسفانه این پایگاه خبری به ادعای خود نیز پایبند نیست.

الجزیره قطر نیز با تایید خبر انفجار دو روز گذشته در زاهدان بر ارتباط مستقیم گروهک تروریستی جندالله با العربیه صحه می گذارد و می نویسد: (گروهک) جندالله با ارسال یارانامه ای به شبکه خبری العربیه، مستقر در دوبی این انفجار را به عهده گرفته است.

و اما بی بی سی نیز که سابقه آن در نشر اکاذیب برهمگان آشکار می باشد به روش مرسوم خود در این ماجرا و دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی روی آورد.

گفتنی است، شبکه خبری فرانس 24 ، رویترز، آسوشیتدپرس و یونایتدپرس نیز به انعکاس این عمل وحشیانه پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


شبکه " العربیه " ابزاری در دست آل سعود و متحدان صهیونیست

 

شبکه " العربیه " ابزاری در دست آل سعود و متحدان
صهیونیست
 
 
اسلام تایمز: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عربستان سعودی همواره سیاستها و مواضع تقابله جویانه ای را در قبال جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته است.
اسلام تایمز
العربیه

 این کشور که در طول جنگ تحمیلی به طرق مختلف از عراق حمایت و پشتیبانی می کرد. هم اکنون عربستان سعودی در حوزه رسانه ای سیاست های مقابله جویانه ای را علیه ج.ا.ایران پی گیری می نماید. یکی از موارد سیاست مقابله جویانه رسانه ای عربستان در قبال ج.ا.ایران، عملکرد شبکه العربیه می باشد که متعلق به عربستان سعودی است این شبکه وسیله ای برای توجیه سیاست های سازشکارانه با غرب و رژیم صهیونیستی و از سویی دیگر ضد ایرانی عربستان است.
عربستان سعودی که در سطح منطقه از رقابت سیاسی با ایران خود را ناتوان می بیند سعی دارد از طریق شبکه العربیه به مقابله با ایران بپردازد.
و در همین راستا پس از انتصاب عبدالرحمن راشد به مدیریت شبکه العربیه رویکرد این شبکه در قبال ایران بسیار تند و خصمانه گردید. عبدالرحمن راشد پیش از این سردبیر روزنامه "الشرق الاوسط" بود. او در آمریکا تحصیل نموده و تمایل زیادی به سیاستهای این کشور دارد. وی اکنون تحت عنوان شخصیت حقوقی مدیر عامل شبکه العربیه در روزنامه الشرق الاوسط مقالات متعددی علیه جمهوری اسلامی ایران به چاپ می رساند که اغلب مورد استفاده دیگر نشریه ها و جراید غربی قرار می گیرد.
العربیه تاکنون محورهای گوناگونی در سیاست خبری خود علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است که مهمترین آن را می توان در 5 محور خلاصه نمود : 

1- مخالفت با فعالیتهای صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران:

شبکه العربیه تنها شبکه عرب زبان منطقه است که هنگام پخش گزارشهای مربوط به فعالیت های هسته ای ایران از واژه "الازمه" به معنی "بحران" استفاده می کند همچنین این شبکه در گزارشهای خبری خود در مورد فعالیت های هسته ای ایران از "مواجهه جامعه جهانی با جمهوری ایران" نام می برد. هدف العربیه ایجاد جو روانی و فضا سازی علیه فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران است. تحلیل ها و اخبار این شبکه به گونه ای تنظیم می شود که این توهم در ذهن ملتهای منطقه شکل بگیرد که ایران، در صدد تولید سلاح هسته ای است که این شیوه همواره از سوی رسانه های صهیونیستی تعقیب می شود. 

2- ایران هراسی:
به موازات تبلیغ علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای، موضوع خطر گسترش تشیع و تشکیل هلال شیعی در منطقه با هدف پیشبرد پروژه ایران هراسی پیوسته مورد توجه العربیه قرار دارد و هر روز دهها خبر و تحلیل در زمینه خطر تشیع پخش و بر روی سایت عربی و فارسی خود ارسال می کند. این شبکه همچنین در این زمینه به تحریک کشورها و ملت های عرب علیه ج.ا.ایران می پردازد و ج.ا.ایران را متهم به داشتن مقاصد خصمانه و سلطه جویانه در منطقه و علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس کرده است. 

3- حمایت رسانه ای از مخالفان و معارضین ج . ا. ایران:

از دیگر موارد فعالیت های مغرضانه العربیه مصاحبه با مخالفان و معارضین ج.ا.ایران و پخش نوارهای ویدئویی فعالیت های تروریستی بر علیه نیروهای نظامی ایران و گروگانگیری نظامیان ایرانی است.
العربیه هماهنگ با شبکه صدای آمریکا ( VOA ) فعالیت های تروریستی گروهک موسوم به جندالله علیه مردم سیستان و بلوچستان و ج.ا.ایران را که برادر سرکرده این گروه اخیرا به ارتباط تنگاتنگ این گروه با این شبکه اعتراف کرده است اقدامی انقلابی قلمداد می کند و کلیه امکانات تبلیغاتی خود را در اختیار این گروهک تروریستی قرار می دهد. 

4- متهم نمودن ج.ا.ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه:

این شبکه هم چنین ج.ا.ایران را متهم به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی از جمله عراق، لبنان و فلسطین و مداخله در سایست های این کشورها می نماید و بطور گسترده به این موضوع می پردازد .

5- دروغ پراکنی در انتخابات ایران وحوادث پس از آن:

موضوع دیگری که شبکه العربیه بر اساس آن به تبلیغتات منفی علیه ایران دست زد، انتخابات دهم ریاست جمهوری بود.العربیه اعتراضات به نتیجه انتخابات را گسست بین نظام و مردم ، اختلاف سران نظام و بی ثباتی ج.ا.ایران القاء می نمود و سعی می کرد در برنامه ها و در وب سایت فارسی خود بر آن دامن زند.
موضع مغرضانه العربیه در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری را می توان در بین شبکه های عربی زبان بی نظیر و آن را در کنار شبکه هایی همچنون VOA,BCC CNN, قرار داد. عربستان سعودی شیوه های مردم سالارنه ج.ا.ایران را تهدیدی علیه نظام سیاسی بسته خود تلقی می کند،همواره مشغول ایجاد خدشه در آن می باشد از این روی در فرآیند انتخابات مختلف در ایران به این امر متوسل می گردد. و این درحالی است که کشور عربستان خود بوئی از مردم سالاری نبرده است .
اما نکته اساسی اینجاست که منشأ این رویکرد ضد ایرانی شبکه العربیه که بحق توسط دبیر کل حزب الله لبنان شبکه"العبریه " نامیده شد ، چیست ؟
در پاسخ باید به این نکته توجه داشت که شبکه العربیه از سیاست کلی عربستان پیروی می کند بر این مبنا، ایران مقتدر به معنای کاهش نقش عربستان درخاورمیانه و جهان اسلام است. بنابراین سعی می کند با جنگ روانی علیه ایران به تضعیف جایگاه ایران در منطقه و جهان اسلام بپردازد .
و در این خصوص توجه به این نکته نیز ضروری است که رسانه های سعودی در حالی به برجسته سازی رویدادهای سیاسی ایران می پردازد که در کشور خود هیچ گونه زمینه ای برای این گونه فعالیت ها ندارند به طوری که يکي از نکات بسيار جالب در شبکه العربیه آن است که به هيچ وجه به مسائل داخلي عربستان نمي‌پردازد و نيز هيچ گاه به نقد سياست خارجي اين کشور در خاورميانه و يا منطقه روي نمي‌آورد. در حقيقت شبکه تلويزيوني «العربيه» يک چهره کاملا وارونه از جامعه عربستان نشان مي‌دهد و همين امر، خود دليلي روشن است که اين شبکه از سوي عربستان سعودي خط ‌دهي مي‌شود.
شکی نیست که حکومتی که از شکل گیری احزاب برای مشارکت در قدرت جلوگیری می نماید و آنها را به سمت دو دستگی داخلی منحرف و در عمل از شکل گیری هرگونه فعالیت انتقادی ممانعت به عمل می آورد، با برجسته سازی رویدادهای داخلی یک کشور دیگر جز به فراکنی از امور داخلی خود به چه می اندیشد؟
عربستان سعودی برای فرار از پاسخ گویی در مقابل انتقادات نسبت به عدم پایبندی به اصول مردمسالاری، حقوق بشر و رفتار تبعیض آمیز با اقلیت ها در سطح داخلی، ناتوانی از رقابت منطقه ای با ج.ا.ایران و کاهش نفوذ آن در کشورهای خاورمیانه در سطح منطقه ای، متوسل به عملیات روانی و جنگ رسانه ای شده است، امری که با صرف هزینه های گزاف و همراه شدن با جریان رسانه ای غرب می خواهد آنرا محقق کند.
بهترین شیوه برای پاسخگویی به این سیاست عربستان سعودی، مقابله رسانه ای است، امری که شبکه العالم و سایت های اینترنتی مانند " اسلام تایمز " می توانند به مقابله با آن بپردازد و در گذشته نیز به خوبی از عهده آن برآمده اند.

 

 


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


وهابیون سعودی مدیر العربیه را برکنار کردند!

وهابیون سعودی مدیر العربیه را برکنار کردند!


24 شهریور 1389 - 13:05
وهابیون مدیر العربیه را برکنار کردند

 

فرهيختگان آنلاين:روزنامه 'القدس العربی ' با اعلام خبر کناره‌گیری مدیر شبکه سعودی 'العربیه ' نوشت که علت اصلی این اقدام پخش برنامه‌ای از این شبکه و متهم کردن وهابی‌ها به ترویج خشونت و تروریسم است.

القدس العربی به نقل از برخی منابع نوشت که علت اصلی کناره‌گیری " عبدالرحمن الراشد " از مدیریت شبکه سعودی " العربیه " این است که این شبکه در روز پنجشنبه 23 ماه مبارک رمضان برنامه‌ای تحت عنوان "اسلام و غرب" پخش کرد که در آن ضمن پرداختن به دعوت شیخ "محمد بن عبدالوهاب" و ارتباط وی با "محمد آل سعود" از این دعوت وی به عنوان "وهابیت" که در خارج از عربستان به این اسم معروف است، یاد کرد.

یکی از میهمانان این برنامه گفت: وهابی‌ها باعث شده‌اند که غرب اسلام را تروریسم، افراطی وخشونت‌طلب بداند و عربستان سعودی مسؤول انتشار آن است.


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


بهترین تیکه کل مناظره ها... دول الخلیج العربیة

 

بهترین تیکه کل مناظره ها... دول الخلیج العربیة

یکی از دوستان طی مسجی نوشته؛

از هیچ قسمت مناظره ها، به اندازه «دول الخلیج العربیة» خوشم نیومد

لازم دیدم این قسمت رو که ممکنه برخی از دوستان ازش غافل بودن، توضیح بدم.

کروبی گفت:

می رویم سر سیاست خارجی، عربها، می نشینی آنجا و عکست را هم می زنند عکس جنابعالی هست و زیر آن هم در نشریه شان خلیج عربی زده اند بالا سر هم حضرتعالی را گذاشتند و ما ان وقت بزنیم تو سرمان و واقعیت هم دارد و بگوییم که خلیج فارس است، 500 سال قبل از میلاد مسیح خلیج فارس بوده الان هم خلیج فارس است برای همیشه هم خلیج فارس است.
این عظمت وزارت خارجه ماست! این سیاست خارجی مهم و موفق ماست.
کم کم دیگر آنقدر پررو شده اند که به ما می گویند در صورتی ما در ایران برای جشن ورزشکاری جهان اسلام شرکت می کنیم که خلیج بنویسید و فارس ننویسید.

احمدی‌نژاد جواب بسیار دندان شکنی داد که کمربند یک متخصص اسلام شناس! (بنا به ادعای کرباسچی) را پاره کرد و او را شرمسار کرد!

درباره الخلیج العربیه من پاسخ شما را نمی دهم. من ارجاع می دهم به اساتید زبان عرب
«العربیة» در «دول الخلیج العربیة» بر می گردد به «دول» نه به «خلیج»
آنها نمی گویند «الخلیج العربیه» می گویند «الخلیج العربی»
من متاسفم چند جا گفتید دوستانتان هم گفتند
اجازه بدهیم اساتید عرب و زبان عربی این مسئله را تشریح کنند.

البته منظورش از اساتید زبان عربی بنده نبودها! اما امیدوارم با تذکر این نکته، تشریح شده باشه!!


 


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


العربیه: وحشت نخبگان نژاد پرست عرب از استان خلیج فارس ایرانی !

العربیه: وحشت نخبگان نژاد پرست عرب از استان خلیج فارس ایرانی !



یک شنبه, 26 ارديبهشت 1389 11:18
ایران اکونومیست: اين پيشنهاد در چارچوب حمله گسترده به رهبري اين پايگاه اينترنتي در پاسخ به درخواست امارات براي جزاير سه گانه اش مطرح شد و زمان آن فرا رسيده است که ايران تدابير عملي براي تثبيت سلطه خود بر جزاير ابوموسي، تنب بزرگ و تنب کوچک اتخاذ کند.

آخرین نیوز - پیشنهاد یک سایت ایرانی درباره خلیج فارس مسئولان و نخبگان کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را به وحشت انداخت .
alt
بنا به اعلام العربیه برخي از نخبگان سياسي کويت از درخواست عصر ایران يکي از پايگاههاي اينترنتي ايراني براي تشکيل استان جديد در ايران با نام خليج فارس ابراز نارضايتي کردند.
مجري العربيه در این باره گفت : پايگاه اينترنتي عصر ايران نزديک به جريان محافظه کار !!!! پيشنهاد کرد جزيره ابوموسي مورد اختلاف با امارات مرکز استان جديد باشد که دو جزيره تنب بزرگ و تنب کوچک را نيز شامل خواهد شد.

اين پيشنهاد در چارچوب حمله گسترده به رهبري اين پايگاه اينترنتي در پاسخ به درخواست امارات براي جزاير سه گانه اش مطرح شد و جعفر محمدي مسئول اين پايگاه اينترنتي نزديک به محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام !!!! گفت: زمان آن فرا رسيده است که ايران تدابير عملي براي تثبيت سلطه خود بر جزاير ابوموسي ، تنب بزرگ و تنب کوچک اتخاذ کند.


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


سخنان خاتمي و گاف ناشيانه العربيه

 سخنان خاتمي و گاف ناشيانه العربيه 

در پي اظهارات سيدمحمد خاتمي در جمع دانشجويان گيلان، شبکه «العربيه» وابسته به عربستان سعودي گاف عجيبي داد و اقدام به انتشار تصويري مونتاژي از خاتمي پرداخت. رئيس جمهور سابق ايران درباره شعار حضرت امام مبني بر «صدور انقلاب» گفته بود: امام چه مي خواست و منظورش از صدور انقلاب چه بود؟ اين که ما اسلحه بگيريم و در ديگر کشورها انفجار ايجاد کنيم و گروه هايي درست کنيم که در ديگر کشورها خرابکاري کنند؟ امام به شدت با اين رفتارها مخالف بود و برخورد مي کرد. منظور امام اين بود که ما اينجا الگو بسازيم. اگر ما اين الگو را بد بسازيم و يا کاري کنيم که دشمن بتواند جنبه هاي مثبت اين الگو را بپوشاند و جنبه هاي منفي را جلوه بدهد و يا جا بيندازد، اين بزرگترين خيانت به اسلام و انقلاب است.به طور طبيعي منظورخاتمي از اين اظهارات سياست ها و ديدگاه هاي مربوط به سال هاي اوليه انقلاب و احتمالا تشکيل سازمان و تشکيلاتي براي حمايت نظامي از ارتش هاي آزاديبخش در اريتره، آفريقا و.... و اقداماتي از اين دست بود و اصلا اشاره وي ربطي به حوادث اخير و مسائل کشورهاي همسايه و منطقه نبود. اما سخنان اين چهره باسابقه و شناخته شده آن هم در شرايطي که شبکه هاي غربي پياپي ايران را به دخالت نظامي در بحران ديگر کشورها و ارسال سلاح متهم مي کنند مورد سو»استفاده قرار گرفت. شبکه «العربيه» که در هفته هاي اخير، مواضع ضدايراني خود را شدت بخشيده، با اشاره به همين سخنان، مدعي شد که اظهارات خاتمي اتهامي واضح و صريح اللهجه به سران محافظه کار ايران است، مبني بر اين که خشونت و بحران را به دولت هاي ديگر صادر مي کنند.اين شبکه که به شدت خود را حرفه اي مي داند، اقدام به درج تصويري از خاتمي با کت براق و کراوات قرمز کرده است. اين عکس از جمله تصاويري است که با نرم افزارها و ابزارهاي معمول تصويري درباره شخصيت هاي مشهور چون رجال سياسي، هنرپيشگان و بازيکنان فوتبال مونتاژ مي شود و در شبکه اينترنت فراوان يافت مي شود.ظاهرا خبرنگار العربيه براي تنظيم خبر خود درباره اظهارات اخير رئيس جمهور سابق کشورمان درباره انحراف راه امام و تشکيل گروه هاي نظامي در کشورهاي ديگر، عبارت خاتمي را در سرويس جستجوي عکس گوگل سرچ کرده و به صفحه اي از عکس هاي خاتمي رسيده است که عکسي شيک از وي با کت و شلوار و کراوات  يکي از مجموعه يافته هاي گوگل در آن صفحه بود و طبيعتا عکس مونتاژ شده از خاتمي را که در صفحه طنز يک وبلاگ دوستدار خاتمي بوده است را بدون توجه به فضاي ايران و بدون هيچ ذهنيتي درباره احتمال غير واقعي بودن اين عکس انتخاب کرده است. عکس مونتاژ شده مذکور، توسط يکي از بلاگرهاي دوستدار خاتمي در سال 1384در وبلاگي با نام "چهار باغ" قرار داده شده است. در مطلبي که درباره اين عکس نوشته شده آمده است: "شوخي با خاتمي;تا حالا شده که در تخيلات خودتون تصور کنيد که مثلا اگر آقاي خاتمي در يک کشور اروپايي رئيس جمهور ميشد چه شکلي ميشد؟ خيلي خوش تيپ ميشد؟ نه؟ تا نظر شما چي باشه". ظاهراخبرنگار العربيه که فارسي هم بلد نبود واز ترفندهاي ايراني هاي باذوق هم بي اطلاع بود همين عکس را ذخيره و ذيل خبر خاتمي در مورد انحراف راه امام و ايجاد گروه هاي نظامي در کشورهاي ديگر کار کرده است.


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


واکنش العربيه به دستگيري عبدالمالک ريگي

واکنش العربيه به دستگيري عبدالمالک ريگي

 
  کد مطلب : 41767 4 اسفند 1388 ساعت 16:40  

خبرنگار العربيه در اسلام آباد دستگيري عبدالمالك ريگي سرگرده گروهك تروريستي جند‌الله را ضربه محكمي بر اين گروهك دانست.

به گزارش فارس، شبكه العربيه با بازتاب خبر دستگيري عبدالمالك ريگي توسط نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي با خبرنگار اين شبكه در اسلام آباد به بررسي سناريوهاي مختلف درباره چگونگي و نتايج اين دستگيري پرداخت.

"بكر عطياني " در پاسخ به سوالي درباره چگونگي دستگيري عبدالمالك ريگي گفت: تاكنون گزارش شفافي از چگونگي دستگيري وي ارائه نشده است، فقط اطلاع داريم كه سپاه پاسداران در يك عمليات غافلگير كننده او را دستگير كرده است.

وي در پاسخ به سوالي درباره اهميت اين عمليات بر تحولات منطقه‌اي با اشاره به اينكه اين اقدام دولت ايران داراي تاثير بر منطقه است، تصريح كرد: دليل اين مسئله اين است كه ريگي در منطقه مشتركي بين ايران و افغانستان و پاكستان فعال بوده كه اين عمليات برهر سه منطقه تاثير دارد.

عطياني با اشاره به اينكه اين منطقه مشترك به "مثلث مرگ " يا "مثلث تروريست‌ها " معروف بوده، گفت: علاوه بر جندالله ديگر گروهاي افراطي نيز در اين منطقه فعال بوده‌اند.

بكر اذعان داشت: براساس اظهارات ريگي اعضا اين گروه تا 2000 نفر بالغ مي‌شدند كه 500 تن از اين افراد به طور مستمر در حال همكاري و آموزش در اين گروه بودند و با توجه به اينكه اين گروه تاكنون شخصيت مهم ديگري جزعبدالمالك ريگي نداشته؛ دستگيري ريگي ضربه شديدي بر اين گروه وارد كرد.

در ادامه اين گفت‌وگوي تلويزيوني در حالي كه مجري العربيه به شدت در تلاش بود تا اين اقدام نيروهاي امنيتي ايران را ناشي از همكاري نيروهاي پاكستاني قلمداد كند، از مهمان برنامه پرسيد: "آيا احتمال دارد كه نيروهاي پاكستاني اين فرد را دستگير كرده باشند و سپس به ايران تحويل داده باشند؟ "

بكر در پاسخ به اين سوال اظهار داشت: "ما اطلاع دقيقي درباره اين مسئله نداريم و پيش از اين نيز مقامات پاكستان اعلام كرده بودند كه ريگي در حال حاضر در افغانستان است و شايد هم وارد ايران شده باشد ولي در حال حاضر در پاكستان نيست. "

وي افزود: با اين حال بايد در نظر داشت كه اين عمليات در فشار مشترك نيروهاي سپاه پاسداران با ارتش پاكستان بر جندالله بوده است.

كارشناس العربيه در پايان با اشاره به اينكه پاكستان روابط محكمي با تهران دارد، تاكيد كرد: روابط تهران و اسلام‌آباد محكم‌تر و قوي‌تر از رابطه با آمريكا است ولي اطلاعات نشان مي‌دهد كه دستگيري ريگي در شرق ايران بوده و ايران به تنهايي اين عمليات را انجام داده است.

عبدالملک ریگی با شبکه سعودی العربیه ارتباط داشت و طی چند سال اخیر ، با آن مصاحبه هایی انجام داده بود.


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


العربیه رسانه ای در راستای تمایلات صهیونیسم

نويسنده: ذبیح الله - تجری غریب آبادی

ارسال كننده: ذبیح 

منبع: سایت - باشگاه اندیشه - تاريخ شمسی نشر 19/3/1389 - به نقل از kcatibeh.blogfa.com

 
 
 

چندی پیش خبری از گاف شبکه العربیه روی خروجی رسانه ها قرار گرفت که در آن نماینده سابق ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به عنوان نماینده فعلی ایران در وین معرفی کرد. این شبکه اولین بار نیست که دچار چنین اشتباه فاحشی می شود
بلکه از زمان راه اندازی تاکنون همواره سیاست های ضدایرانی و ضدشیعی خود را نیز در منطقه دنبال کرده است هر چند این کانال خبری بیست وچهار ساعته با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری صاحبان سعودی MBC و گروه لبنانی حریری و سایر سرمایه گذاران عربی در سال 2003 پخش برنامه هایش را آغاز کرد و به ظاهر در رقابت با شبکه الجزیره که پیش ازاین شهرتی در جهان عرب به هم زده بود تاسیس شد. اما بررسی سوابق این شبکه از آن زمان تا کنون نشان از تحریفات ،دروغ پردازی ها و گاف های متعدد در موضوعات مختلف خبری می باشد.که به بعضی از آنها اشاره می شود:

1- العربیه و دروغ سیزده

شبکه العربیه در یک رسوایی خبری ،خبر تصادف جاده ای و درگذشت آقای الهام وزیر سابق دادگستری و سخنگوی سابق دولت را به اشتباه اعلام کرد. خبری که برای رسانه ضد ایرانی العربیه که بارها دشمنی وکینه خود را با جمهوری اسلامی با حمایت وپوشش خبری و تصویری جنایات عبدالمالک ریگی نشان داده بود خبری مسرت بخش ودست اول بود.
اما پس از چند ساعت آقای الهام در گفت و گو با ایرنا از شنیدن این خبر تعجب کرد و گفت من اصلا به خارج ازتهران سفر نکرده ام و در منزل بوده و صحیح و سالم هستم.
(العربیه و دروغ سیزده www.hozeh.tebyan.net)

حزب الله و افشای دروغ العربیه

انفجاری که در جنوب لبنان (منطقه طیرفلسیه) رخ داد و ارتش رژیم صهیونیستی آن را به انفجار یک موشک نسبت داد.
پس از آن رسانه های صهیونیستی با جوسازی گسترده ای که با انتشار تصاویر ویدئویی مشکوکی نیز همراه بود، از انتقال موشک در جنوب لبنان قبل از وقوع این حادثه خبر می دادند.
از طرفی شبکه خبری العربیه با دنباله روی از رسانه های صهیونیست در سطح گستره ای این تصاویر را منتشر و ادعاهای واهی صهیونیست ها را تکرار می کرد.
حزب الله لبنان نیز با انتشار اصل تصاویر مخدوش شده رسانه های صهیونیستی و العربیه، پرده از ماهیت دروغین این رسانه ها برداشت.
(افشای دروغگویی رژیم اسرائیل و العربیه www.sarkhat.com)

العربیه و برکناری دولت احمدی نژاد

درپی انتشار برخی اخبار مبنی برتوطئه تشکیل برکناری دولت احمدی نژاد و روی کار آوردن دولت موقت توسط برخی از معترضین به انتخابات گذشته کشور این شایعه تبدیل به خوراک تبلیغاتی علیه نظام در رسانه های بیگانه شد.
و شبکه العربیه با استفاده ازاین شایعات دست به تبلیغات مایوس کننده ای علیه ایران زد!!!خبری که از اساس دروغ بود (دروغ پردازی العربیه و برکناری دولت احمدی نژاد، www.alborznews.net 89/1/14)

العربیه و انتخابات پارلمانی عراق

پس از اعلام نتايج اوليه انتخابات پارلماني عراق از سوي كميسارياي عالي و مستقل انتخابات عراق شبكه تلويزيوني العربيه تلاش كرد تا با فرافكني خود رمز تقلب در انتخابات اين كشور را به مخاطبان خود القا نمايد
العربیه با اعلام اينكه اعضاي فهرست العراقيه تا كنون ده‌ها مورد تقلب و نقض قانون را ضبط نموده‌اند، گزارش‌هاي خود با وارد كردن اتهام به ايران تلاش كرد تا اين مطلب را كه ايران در امور انتخابات عراق دخالت مي كند، تبليغ نمايد.
این شبکه سپس پا را فراتر نهاده و به ضرورت تشكيل پرونده‌اي ويژه براي بررسي مسئله تقلب در انتخابات عراق پرداخته و بارها با تكرار كلمه تقلب سعي كرد تا جوانب مختلف اين اتهام و پاسخ دولت عراق به اين مسئله را بازتاب دهد.
این در حالی بود که كميسارياي عالي انتخابات عراق نيز اعلام كرده كه هنوز شكايت رسمي دراين باره به اين كميساريا ارائه نشده تا در اين باره پاسخي دهد.
پيش از اين برخي شخصيت ها و مقامات عراقي نسبت به دخالت ها و فرافكني‌هاي شبكه العربيه در فرياند انتخابات عراق هشدار داده بودند،و پايگاه خبري نهرين نت ، نيز اعلام كرده بود كه عشاير و قبايل جنوب و مركز عراق در پيام‌هاي محكوميت آميز خود خواهان بستن دفاتر شبكه العربيه در عراق شدند و اين شبكه را شبكه العبريه توصيف كردند. (شبکه العربیه به القای تقلب در انتخابات عراق روی آورد، noorportal.net 88/12/21)
خبرگزاری براثا نیز در خبری خواستار اخراج خبرنگار شبکه العربیه در عراق شده بود.براثا دلیل خواست خود در انعکاس با اغراق و خلاف وافه اخبار مبربوط به فعالیت تروریستها درعارق ؛حمایت از حزب بعث وترساندممردم برای حصور در انتخابات پارلمانی عراق عنوان کرده بود(استراتژی رعب آفرینی العربیه در انتخابات عراق www.rajanews.com 88/7/23)

العربیه و پناهندگی پنج دیپلمات ایرانی

العربیه به نقل از یک فراری ضد انقلاب خبری مبنی بر پناهندگی 5 دیپلمات ایرانی در سطح گسترده ای منتشر کرده بود.
اما يك كارشناس رسانه‌اي در خصوص گزارش العربيه به نقل از منابع ديپلماتيك، مبني بر درخواست پناهندگي سياسي پنج ديپلمات جديد ايراني به چهار كشور اروپايي، گفت: شبكه العربيه در انتشار اظهارات واهي و ساختگي بنگاه‌هاي تبليغاتي و شايعه پراكني معروف و مشهور بوده و اخبار منتشره آن بيشتر به شيوه‌هاي رسانه‌اي صهيونيستي شباهت داشته و ارزش حرفه‌اي ندارد.
وي درباره منبع خبر پناهندگي پنج ديپلمات جديد ايران، اظهار داشت: اين شبكه خبري، خبر پناهندگي پنج ديپلمات ايراني را ظاهراً به نقل از فردي به نام «سيد علي‌اكبر اميدمهر» مامور قديمي و اخراجي وزارت امور خارجه بيان كرده است كه در سوابق خود عضويت طولاني و موثر در حزب رستاخيز و گروهك وفادار به رژيم منحط پهلوي را به همراه داشته و در سال 74 با شگردهاي مزورانه از پيشاور به دبي فرار كرده است.
(خبرسازی العربیه درباره پناهندگی پنج دیپلمات ایرانی www.frsnews.ir)

العربیه وخروج امریکا از گرجستان!

شبکه خبری العربیه در بخش فارسی سایت خود در خبری به اشتباه نام آمریکا به جای روسیه نوشترایس:آمریکا به وعده خود عمل کند و از گرجستان خارج شود

العربیه و بازی فوتبال

العربیه با صدا گذاری ساختگی بر روی تصاویر باری پرسپولیس و استقلال مدعی حمایت هزاران تماشاگر ازشخص خاصی در این مسابقه شدند. این شبکه برای توجیه این ادعای خود تصاویر شادی تماشاگران بعد از گلهای دو تیم را به نقل از شبکه صدا وسیمای جمهوی اسلامی ایران نشان داد اما با حذف صدای گزارشگر بازی و صدای تماشاگران ،به جای آن صدای شعارهای دیگری که د ر حمایت از یک کاندیداری خاص بود روی این تصاویر پخش کرد. (دروغ العربیه با صداگذاری روی تصاویر بازی دبی www.parsianstore.ir)


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


تلاش العربيه براي جذب دانشجويان ايراني

تلاش العربيه براي جذب دانشجويان ايراني


 

شبكه خبري العربيه در پي‌آشوب‌هاي پس از انتخابات همگام با شبكه‌هاي خبري غربي و صهيونيستي خط آشوب را در كشور دنبال مي‌كرد، تلاش دارد فعاليت‌هاي خود در ايران را افزايش دهد.

به گزارش سرويس "فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، آتي نيوز نوشت؛ العربيه يكي از خروجي‌هاي رسانه‌اي ام. بي .سي است و زير نظر برخي از محافل سعودي - وهابي فعاليت‌ مي‌كند به تازگي فعاليت خود در برخي از دانشگاه‌ها را آغاز كرده است و در همين راستا، با مراجعه به دانشگاه‌هاي مطرح كشور از برخي از دانشجويان خواسته تا در قالب دادن سوژه‌هاي خبري و ... با اين رسانه همكاري كنند.

تاكيد مي‌شود، العربيه مبالغ هنگفتي براي جذب نيرو از داخل ايران اختصاص داده است.

قابل تاكيد است با توجه به اين‏كه بيشتر دانشجويان دانشگاه پوتراى مالزى (UPM) از دانشجويان ايرانى مأمور به تحصيل از ادارات و سازمان‏هاى دولتى هستند،برخي از عناصر مرتبط با گروهك‏هاى سياسى مخالف نظامى در سطح دانشگاه‏هاى مالزى با مراجعه به افراد مستعد و ناراضى، سعى در جذب آن‏ها دارند.

گفتني‌است، در حال حاضر بيش از 9 هزار دانشجوى ايرانى در كشور مالزى مقيم هستند كه از اين تعداد نزديك به 1500 نفر در دانشگاه دولتى پوتراى مالزى در حال تحصيلند. بيشتر دانشجويان در حال تحصيل در اين دانشگاه به علت وابستگى به سازمان‏هاى دولتى به صورت بورسيه مشغول به تحصيل هستند.

 


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


هولوكاست چيست؟

 

هولوكاست چيست؟

 

هولوکاست از دو واژه يوناني "holos" به معني "همه" و "kaustos" (در بعضي از متون به جاي واژه kaustos از واژه kaiein استفاده شده است) به معني سوزاندن و نابود کردن ترکيب يافته است. اين واژه روي هم رفته به معني همه سوزي است و در اصطلاح از آن به قرباني و يا قرباني بزرگ ياد مي شود و به واقعه اي اطلاق مي شود که در فاصله سالهاي 1944 تا 1939 (در  جنگ جهاني دوم) قريب به 6 ميليون يهودي از سراسر اروپا جمع آوري و به اردوگاههاي مرگ در آلمان و لهستان مانند اردوگاه " آشويتس : که مهمترين آنها بود ، فرستاده و در کوره ها سوزانده شدند . همچنين قتلهاي دسته جمعي رده دومي هم وجود داشت که يهودي ها را وارد اتاقهاي بزرگي ميکردند که دوشهايي در سقف داشتند و پس از بستن درها ؛ از دوشها گازي به نام"  زيلکون ب " خارج ميشد و موجب خفگي همه ميگرديد.

در اواخر جنگ جهاني دوم صحنه هاي دلخراش بعضي از اردوگاه هاي اسرا، و اجساد روي هم انباشته شده كه از بيماري تيفوس جان داده بودند، زمزمه هاي كوره‌هاي آدم سوزي را افزايش داد و صهيونيست ها با ابزار تبليغاتي خود به طور گسترده روي اين مسأله سرمايه گذاري كردند.‏ اما حقيقت امر چيز ديگري بود.

از نيمه دوم قرن 19 ميلادي و چند سال بعد از پايان جنگ جهاني دوم، واژه «هولوكاست» در فرهنگ سياسي، مفهوم و معناي ويژه اي يافته و تقريباً به يك اسم خاص بدل شده است. از آن هنگام به بعد، ماجراي كشتار 6 ميليون يهودي در جريان جنگ جهاني دوم از سوي نازي ها كه يك داستان ساختگي است را «هولوكاست» مي‌نامند. (واژه هولوکاست را در تمامي متون با حرف h  بزرگ نشان ميدهند)

در اوايل دهه 80 قرن نوزدهم، تعدادي از اعضاي آژانس بين المللي صهيونيست ها، از جمله، «پي ير ويدال ناكه»، «سرژ ولز»، «فرانسوا براريدا» تحت سرپرستي «رنه ساموئل سپرات» خاخام معروف فرانسه، با استناد به داستان ساختگي كشتار 6 ميليون يهودي در جنگ جهاني دوم و به عنوان پيشگيري از فراموش شدن مظلوميت اين قوم! پيش نويس قانوني را تهيه كرده و در ژوئيه سال 1990 ميلادي در فرانسه به تصويب رساندند كه براساس آن «هرگونه ترديد در باره «هولوكاست»، اعم از ترديد درباره كشتار -مورد ادعاي- يهوديان در جنگ جهاني دوم، وجود اتاق هاي گاز و حتي كمترين ترديد در رقم 6 ميليوني يهوديان كشته شده، جرم تلقي مي شود! و هركس در فرانسه از اين قانون تخلف كرده و در سه موضوع ياد شده ترديد كند به يك ماه تا يكسال زندان و پرداخت 2هزار تا 300هزار فرانك جريمه محكوم مي شود.»

بعدها با فشار آمريكا، انگليس، فرانسه و آژانس صهيونيستي، اين قانون در ساير كشورهاي اروپايي نيز به تصويب رسيد. به طوري كه امروزه هرگونه ترديد درباره هولوكاست مورد ادعا و ابعاد و اجزاء آن در اروپا جرم تلقي مي شود!

واژه هولوکاست هر ساله با فرارسيدن 27 ژانويه روز جهاني يادبود هولوکاست بطور گسترده تري در رسانه ها منعکس مي شود و رژيم غاصب اسرائيل هر ساله با استفاده از تبليغات مربوط به آن جهانيان را نسبت به ظلمي که به ادعاي آنها در گذشته بر يهوديان روا داشته شده سرزنش مي کند.

هولوکاست امروزه ابعاد پيچيده اي دارد شايد بتوان اين پديده سراسر اغراق و بزرگنمائي شده را قطعنامه وجدان آزرده اروپائيها براي تسليم کردن سرزمين ملت فلسطين به ملتي که گمان مي کنند بر آنها ستم کرده اند، مي باشد.

صهيونيستها با به تصوير کشيدن اتاقهاي دروغين گاز و کورههاي آدم سوزي اين نکته را به جهانيان القا کردند که ستمهاي بسياري براين قوم رفته ووجدان جهانيان بايد براي جبران گناه و ظلمي که بر يهوديان اعمال کرده بيدارشود وخدمتي را به اين مردم نمايد تا از اين پس اين قوم به اصطلاح برگزيده خداوند ديگر در هيچ برهه از تاريخ مورد ظلم ديگران واقع نشود.

براي اين منظور غرب به سرکردگي انگليس و آمريکا دست به کار شد و نطفه فساد و غارت زمين را در فلسطين مظلوم کاشت و ملت فلسطين را در خاورميانه طي حکمي محکوم کرد تا تاوان گناهي مشکوک را که به اصطلاح اروپائيان عامل ارتکاب آن بودند بپردازند. لذا امروز ما در سرزمين فلسطين شاهد اين هستيم که اين قوم به اصطلاح برگزيده و ستمديده آنچه که مدعي هستند در طول تاريخ بر سر آنها آمده بر ملت فلسطين اعمال مي کنند اين امر ميسر نگشته مگر اينکه غرب خود را محکوم و مديون به گناهي مي داند که بايد ملتي ديگر در نقطه اي ديگراز جهان تاوان آن را جبران کند.

تعريف هولوكاست

هولوكاست (holocaust)، به معناى «سوزاندن با آتش است كه به طور كامل از ميان برود» و واژه اى است يونانى كه از دو واژه holos به معنى همه و 1kaustus به معنى سوزاندن و نابود كردن تركيب شده است و در لغت، به معناى «همه سوزى» است.2 برخى از زبان شناسان، اين واژه را برگرفته از جنايت يهوديان در يمن باستان مى دانند3 كه به تدريج و در گذر ايام، مفهوم عام ترى يافته، به سوزاندن زنده زنده انسان ها اطلاق شده است و در اصطلاح، به نظريه اى اطلاق مى شود كه ادعا دارد شش ميليون يهودى در طول جنگ جهانى دوم، بر اثر اعمالى از قبيل اعدام در اتاق هاى گاز و سوزانده شدن در كوره هاى آدم سوزى اردوگاه هاى كار اجبارى نازى ها، كشته شده اند.4

بر اساس قانونى كه پيش نويس آن در اوايل دهه 80 قرن نوزدهم، توسط تعدادى از اعضاى آژانس بين المللى صهيونيسم، تحت سرپرستى «رنه ساموئل سپرات»، خاخام معروف فرانسه تهيه و در ژوئيه سال 1990م. در فرانسه به تصويب رسيد، هرگونه ترديد درباره «هولوكاست»، اعم از ترديد درباره كشتار - مورد ادعاى - يهوديان در جنگ جهانى دوم، وجود اتاق هاى گاز و حتى كمترين ترديد در رقم 6 ميليونى يهوديان كشته شده، جرم تلقى مى شود و هركس در فرانسه از اين قانون تخلف كرده، در سه موضوع ياد شده ترديد كند، به يك ماه تا يك سال زندان و پرداخت 2 هزار تا 300 هزار فرانك جريمه محكوم مى شود. بعدها با فشار آمريكا، انگليس، فرانسه و آژانس صهيونيستى، اين قانون در اكثر كشورهاى اروپايى نيز به تصويب رسيد؛ به طورى كه امروزه هرگونه ترديد درباره هولوكاستِ مورد ادعا و ابعاد و اجزاى آن، در اروپا جرم تلقى مى شود!5 جرج بوش، قانون مبارزه با «آنتى سيميتيزم» را براى به اصطلاح كنترل اين پديده در جهان امضا كرد. هدف از قانون يهودستيزى دولت بوش، اين است كه تمام انتقادها عليه رژيم اسرائيل را به سكوت كشانده و ددمنشى ها و دروغ هاى اين رژيم را از بين ببرد.6

سرانجام با تلاش رژيم صهيونيستى، اين افسانه، جنبه اى جهانى به خود گرفت و مجمع عمومى سازمان ملل، با تصويب قطع نامه اى، روز 27 ژانويه 7 را به عنوان روز يادبود هولوكاست، نام گذارى كرد.8

انگيزه هاى طرح هولوكاست

در بررسى انگيزه هاى طرح افسانه هولوكاست، با دو عامل عمده مواجه ايم كه از اين قضيه به صورت هاى مختلف بهره مند شده اند؛ يكى صهيونيسم كه ذى نفع عمده است و ديگرى خود دولت هاى غربى.

الف) انگيزه هاى صهيونيسم

از ديدگاه محققانى كه درباره چگونگى و انگيزه هاى طرح افسانه هولوكاست به تحقيق پرداخته اند، چند دليل عمده در اين زمينه وجود دارد كه عبارتند از:

1. انگيزه هاى سياسى

از ديدگاه صهيونيست ها، برپايى دولت اسرائيل، نتيجه منطقى ظلم بر يهوديان در هولوكاست است. تعجب آور اين است كه آنها مى خواهند به واسطه وقوع «آشويتس»9 و كوره هاى آدم سوزى خيالى، خود را مستحق برپايى يك دولت بنمايانند؛ آن هم در گوشه ديگرى از جهان و با غصب سرزمين ملتى كه هيچ گونه ربطى به جنايات واقعى يا ساخته و پرداخته آنان ندارد. چنان كه «آبراهام هشل» مى گويد: «دولت اسرائيل، پاسخ خدا به آشويتس است»10 و « موشه زيمرمن»، رئيس گروه مطالعات آلمانى در دانشگاه عبرى اورشليم تأكيد مى كند كه «هالوكاست[هولوكاست]، توجيه اصلى تأسيس دولت اسرائيل است».11

چرا در فلسطين؟

سازمان صهيونيسم، در شرايط جنگ جهانى، اولين مرحله از پروژه تسلط بر جهان را كليد زد. اين سازمان، چاره را در اين ديد كه از هرج و مرج به وجود آمده در جنگ جهانى استفاده كند و با «مظلوم نمايى» هرچه تمام تر، چنين جلوه دهد كه جهان مسيحيت به آنان حمله كرده و تعداد زيادى از آنان را كشته است؛ پس آنان ناچارند به جاى ديگرى بروند و كجا بهتر از خاورميانه و آن هم فلسطين؛12 سياستى كه نه بر اساس اجبار، بلكه كاملاً مورد خواست و مطابق اهداف صهيونيسم بود. «هانا آرنت» معتقد است: «سياست ناسيونال سوسياليست ها در مورد يهوديان، سياستى بود كه كاملاً طرفدار صهيونيسم بود».13 «هاينتس هوهنه»، روزنامه نگار آلمانى نيز در تأييد اين نظر مى گويد: «صهيونيست ها، استقرار فاشيسم در آلمان را نه به مثابه يك مصيبت ملى، بلكه به عنوان فرصتى تاريخى و بى مانند در وصول به هدف هاى صهيونيستى خويش مى ديدند».14

علاوه بر تأسيس اسرائيل و تلاش براى تحقق اهداف صهيونيسم بين الملل، صهيونيست ها دو هدف عمده سياسى ديگر را از مظلوم نمايى يهود و تقدس بخشيدن به هولوكاست، تعقيب مى كنند؛

1. پيش گيرى از خيزش عمومى جهانيان عليه صهيونيسم.

2. مظلوم نمايى و برانگيختن احساسات نژاد يهود و ايجاد اتحاد سياسى آنان.15

2. انگيزه هاى اقتصادى

صهيونيست ها با ماجراى هولوكاست و طرح دعاوى حقوقى عليه كشورهاى آلمان، اتريش، لهستان، سوئيس و...، تا كنون ميلياردها دلار به جيب زده اند. به عنوان نمونه، آلمان ملزم شد از سال 1952 تا سال 2002م. به روش هاى مختلف، به بازماندگان به اصطلاح قتل عام يهود غرامت بپردازد16 و بر اساس توافق هاى حاصله، «دولت اين كشور، زير فشارهاى باج خواهانه صهيونيست ها، مجبور شد موافقت خود را با اعطاى سالانه 50 ميليون مارك تا سال 2002م. به رژيم صهيونيستى اعلام نمايد».17

گلدمن (مجرى اصلى طرح) مى گويد: «هدف از اين افسانه سازى ها و دروغ پردازى ها، صرفاً گرفتن غرامت براى قربانيان جنگ نبود؛ بلكه هدف از آن، تهيه بودجه لازم جهت پايه ريزى حكومتى بود كه كوچك ترين حقى در اين رابطه نداشت؛ زيرا زمانى كه اين جنايات انجام شد، چنين دولتى وجود خارجى نداشت؛ اما از اين مسئله، براى فراهم آوردن تسليحات لازم براى جنايات جديد بهره گرفت».18

3. انگيزه هاى روانى

سوء استفاده از گرايش هاى فطرى بشر به حمايت از مظلوم، رساترين تعبيرى است كه مى توان آن را محور همه فعاليت هاى جنبش صهيونيسم در طى قرن بيستم دانست؛ مفهومى كه در ايجاد دولت نامشروع صهيونيستى در فلسطين و تحكيم پايه هاى آن، بسيار مؤثر بوده و يهوديان با تمسك به اين شيوه تا كنون توانسته اند بر تمامى جنايت ها، قانون شكنى ها و فزون خواهى هاى خود در سرتاسر جهان سرپوش گذارند.

«پل فرام»، مدير انجمن كانادايى آزادى بيان مى گويد: «من با رئيس جمهور ايران موافقم و معتقدم اشتباه است كه فلسطينيان تاوان گناه اروپايى ها را بپردازند و كشور خود را از دست بدهند. من همچنين بر اين باورم كه داستان دروغين هولوكاست، براى اين كه به اروپاييان و ساكنان آمريكاى شمالى اين حس داده شود كه گناهكارند، ايجاد شده است. افسانه هولوكاست، به يهوديان اجازه مى دهد تا ميلياردها دلار از آلمان و ديگر كشورها غرامت بگيرند. هولوكاست همچنين اذهان مردم آمريكاى شمالى و اروپا را براى پذيرش ددمنشى ها و خشونت هاى اسرائيل آماده مى كند».19

مقام معظم رهبرى در تحليلى جامع و شيوا از نحوه شگردهاى تبليغاتى صهيونيست ها و اهدافى كه آنان از مظلوم نمايى يهود و طرح كوره هاى آدم سوزى دنبال مى كنند، مى گويد: «صهيونيست ها از اول كار، يك شگرد تبليغى را انتخاب كردند كه عبارت است از مظلوم نمايى. براى مظلوم نمايى، داستان ها و افسانه هاى فراوانى جعل شد؛ خبرهايى ساخته شد و تلاش هاى بى وقفه اى انجام گرفت. اينها مسئله نگرانى روانى يهوديان را مطرح كردند و گفتند چون يهودى ها در طول قرن هاى متمادى زير فشار بودند، از لحاظ روانى دچار نگرانى اند و به امنيت روانى احتياج دارند. صهيونيست ها در مذاكرات با سران كشورهاى غربى و بعدها در گفت وگوهاى خود با كشورهاى اسلامى و عربى، مسئله امنيت روانى را مطرح كردند و گفتند ما به امنيت روانى احتياج داريم و بايد امنيت روانى ما تأمين شود. هر اقدامى بخواهد انجام بگيرد، اگر به سودشان نباشد، به بهانه امنيت روانى، مى توانند آن را خنثى كنند. شما وقتى سرزمين را از دست مى دهيد، مى دانيد چه چيزى را از دست داده ايد؛ اما وقتى مى خواهيد خواسته اسرائيل را در مورد امنيت روانى برآورده كنيد، نمى دانيد تا كجا بايد تسليم شويد و تا كجا بايد امتياز بدهيد. اين امتيازدهى، پايانى ندارد؛ مرتب بايد امتياز داد. تجربه اروپا در اين مورد، عبرت آموز است. دولت آلمان، صد و پنجاه ميليارد مارك به عنوان خسارت به يهودى ها داد؛ اما خسارت يهوديان از آلمان، هنوز تمام نشده است؛ باز هم خسارت طلبكارند و بايد به آنها داده شود! آن چه يهودى ها با آلمان كردند، كم و بيش با برخى كشورهاى اروپايى ديگر - مثل اتريش، سوئيس، فرانسه، حتى تا چند سال قبل با واتيكان - نيز انجام دادند؛ همه بايد خسارت بدهند؛ اين خسارت تمام شدنى نيست! همه سياست مداران، خبرنگاران، روشنفكران، كارگزاران و نخبگان غرب بايد در مقابل بناى يادبود كوره آدم سوزى سر تعظيم فرود بياورند؛ يعنى همه، داستانى را كه اصل صحت آن معلوم نيست، مورد تأكيد قرار دهند و خود را بدهكار آن داستان قلمداد كنند. اينها روش هايى است كه در تبليغ دارند و همه معطوف به مظلوم نمايى است».20

ب) انگيزه غرب در طرح و تبليغ هولوكاست

در يك جمع بندى، اهداف اروپا و آمريكا از اين اقدام، عبارتند از:

1. تخليه حداكثرى جماعت يهود از درون سرزمين هاى يهودى به يك مكان مشخص.

2. تمركزدهى به يهود در محل اتصال سه قاره و استقرار اسرائيل در قلب خاورميانه، براى ايجاد يك پايگاه ديدبانى بر منابع غرب در خاورميانه.

3. ايجاد منطقه امنيتى غرب در قلب مناطق اسلامى، براى نظارت و ديده بانى بر منافع امنيتى غرب از درون منطقه.

 

نقد دلايل هولوكاست

با وجود تمام تدابير، امكانات و حجم عظيم تبليغات جهانى به كار گرفته شده جهت اثبات اين واقعه، تاكنون ده ها مورخ برجسته اروپايى و صدها استاد بلندآوازه و متخصص شناخته شده بررسى اسناد تاريخى، با ارائه اسنادى كه هيچ صاحب نظرى نمى تواند در صحت آنها كمترين ترديدى روا دارد، به روشى كاملاً علمى اثبات كرده اند كه ماجراى هولوكاست و كوره هاى آدم سوزى، اتاق هاى گاز قتل عام 6 ميليون يهودى و هر آن چه صهيونيست ها در اين باره ادعا مى كنند، دروغ محض و يك داستان ساختگى است كه واقعيت آن يقيناً با اسناد موجود، زير سؤال رفته، مدارك و شواهد ادعايى يهوديان بدون اعتبار و ابطال پذير است. افرادى همچون مارك وبر، روبرت فوريسون، فردريك توبن، روژه گارودى، ديويد ايروينگ، آرمان امادروس و داريوژ راتايژاك و... از اين گروه متخصصان هستند كه اغلب به «تجديدنظر طلبان» مشهور مى باشند.21

1. اتاق هاى گاز

يكى از مهم ترين ادعاهاى يهوديان و متفقين بعد از جنگ جهانى دوم، اين بود كه آلمان ها، يهوديان را در اتاق هاى گاز مى كشتند. تحقيقات علمى اى كه درباره مكان هاى مورد ادعا، انجام شده، عدم صحت آن را ثابت مى كند.

پروفسور «روبر فوريسون»، نويسنده و محقق برجسته فرانسوى، متخصص و كارشناس عالى رتبه اسناد و مدارك تاريخى، مى گويد: «من تا سال 1960 به واقعيت كشتار بزرگ در اتاق هاى گاز اعتقاد داشتم. پس از چهارده سال انديشه و مطالعه شخصى و آن گاه چهارسال تحقيق بى وقفه و خستگى ناپذير، همانند بيست نفر از نويسندگان «رويزيونيست» (تجديدنظرطلب) تاريخى، اطمينان يافتم كه با يك دروغ بزرگ تاريخى مواجه هستم. از اردوگاه هاى «آشويتس» و «بيركناو»، چندين مرتبه بازديد كردم. در اردوگاه هاى «اشتروتهوف» (در آلزاس فرانسه) و «مايدانك» (در لهستان)، مكان هايى را كه به عنوان «اتاق گاز» معرفى مى شدند، بررسى كردم. در مركز اطلاع رسانى يهود در پاريس، آرشيوها، دست نويس ها، شهادت هاى كتبى، اسناد مربوط به بازجويى محكومان جنگ جهانى دوم و دادگاه نورنبرگ و هزاران سند و مدرك ديگر به جا مانده از آن دوران را مطالعه كردم. براى يافتن پاسخ سؤال هاى خود، بى وقفه از متخصصان و تاريخ دانان پرسش كرده ام. سال ها، اما بيهوده به دنبال فقط يك بازمانده از بازماندگان جنگ بودم كه به چشم خود اتاق هاى گاز را ديده باشد؛ به حتى يك مدرك، فقط يك مدرك راضى بودم؛ اما همين يك مدرك را هم نيافتم. در مقابل، آن چه يافتم، تعداد بى شمارى مدارك مجعول بود. پس از آن، با سكوت، مزاحمت، دشمنى، توهين و بالاخره ضرب و جرح و محاكمه مواجه شدم».22

پروفسور «روژه گارودى»، محقق مسلمان فرانسوى نيز با تحقيقات خود در اين زمينه دريافت كه از يك سو گاز hcn قيمت و هزينه زيادى داشته، در نتيجه گران ترين شيوه اعدام محسوب مى شودو از سوى ديگر، مكان هايى كه يهوديان از آن به عنوان اتاق گاز نام مى برند، اصلاً قابليت چنين كارى را ندارند؛ زيرا اين گاز بايد در يك پوششى از فولاد اكسيدنشدنى باشد و درب ها نيز بايد مجهز به لولاهايى از پنبه نسوز كائوچويى مخصوص يا تفلون باشد. متخصصان پزشكى قانونى پس از بازديد از اين مكان ها اظهار داشتند كه استفاده اين تأسيسات از گاز hcn، فوق العاده خطرناك است و در اين مكان ها هيچ تجهيزاتى براى مهار اين گاز در نظر گرفته نشده است.23

2. كوره هاى آدم سوزى

از ديگر ادعاهاى صهيونيست ها اين است كه نازى ها، يهوديان را در كوره هاى آدم سوزى مى سوزاندند. اين ادعا، امروزه به عنوان يك دروغ تاريخى شناخته شده است.

«وئيس مارشالكو»، درباره اتاق هاى گاز و كوره هاى آدم سوزى اسناد جالبى ارائه مى كند. يكى از اين اسناد، مقاله اى از «شم»، روزنامه زيرزمينى ناسيوناليست هاى يهودى فرانسه است كه در 8 ژوئيه 1944م. درباره وضعيت 9 اردوگاه از اردوگاه هاى نگهدارى و توقيف يهوديان در آلمان توضيح مى دهد. در اين گزارش، حتى يك كلمه هم از قلع و قمع يهوديان يا بدرفتارى با آنان نيست. در اين گزارش همچنين هيچ حرفى از اتاق هاى گاز، اردوگاه هاى مرگ و يا بچه كشى به ميان نمى آيد. درست در نقطه مقابل آن، گزارش «شم» مى گويد كه [بچه هاى 2 تا 5 ساله را به كودكستان هاى مختلف برلين مى فرستادند تا از كمك هاى ويژه اى برخوردار شوند]. مارشالكو توضيح مى دهد كه چگونه زير نظر يهوديان در پايان سال 1945م. اردوگاهى چون «داخو» مورد تخريب و بازسازى هدف دار قرار گرفت.

او مى نويسد: «قبل از هر چيز، منظره زيباى سرسبز و بوستان گونه اردوگاه بايد به كلى تخريب مى شد؛ چون براى سينماروهاى آمريكايى، پذيرش اين امر كه يهوديان را در دل باغ و بوستان و بسترى از گل و گياه شكنجه مى كردند، كار مشكلى بود؛ به ويژه وقتى آنها را به سينماها كشانده بودند تا صحنه هاى مخوف و ترسناك (اردوگاه ها) را نشانشان دهند. از اين رو، به كارگران جديد اردوگاه دستور دادند مثلاً يك گودال خون كه لوله اى از آن به خارج مى رفت، بسازند تا طورى به نظر آيد كه از اين گودال، خون يهوديان از طريق آن لوله، تخليه مى شده است. محوطه استحمام زندانى ها، اتاق رخت كنى آنها و محوطه هاى ورودى، تماماً بايد بازسازى مى شدند تا به صورتى درآيند كه به كوره آدم سوزى اى كه يهوديان ادعا مى كردند، شبيه باشند».24

3. شش ميليون كشته يهودى

بر اساس تحقيقات و مستندات تاريخى، چنين چيزى نيز اصلاً واقعيت نداشته است. مارشالكو بر مبناى شواهد متعدد آمارى نشان مى دهد كه تمام يهوديان اروپا در سال 1933م. بالغ بر 5.600.000 نفر بوده اند و اين رقم، مورد تأكيد يهوديان آمريكا نيز مى باشد. اگر از اين تعداد، يك ميليون يهودى بيرون خط مولوتف - روبين تروپ، كسر شود و اگر يهوديان ساكن در كشورهاى بى طرف و متفقين را هم كسر كنيم، رقم 2.500.000 باقى مى ماند؛ در حالى كه بنا به نظر كارشناسان، جمعيت يهوديان ساكن در قلمرو هيتلر و هيملر، به نيم ميليون هم نمى رسيد.25

مارشالكو مى افزايد: «در بالاترين سطح ممكن، تعداد يهوديان جان باخته را نمى توان بيش از 500 تا 600 هزار نفر دانست؛ اما در مقايسه با اين، ملل مسيحى تلفات به مراتب بيشترى را متحمل شدند. اجازه دهيد ملت كوچك مجارستان را در نظر آوريم كه كل جمعيت آن شايد از تعداد يهوديان امروز بيشتر نباشد. تعداد قربانيان جنگ مجارستان، چه آنهايى كه در بمباران هاى هوايى مرده بودند و يا اين كه در اردوگاه هاى مرگ سيبرى از گرسنگى جان باخته اند و يا يخ زده باشند، حداقل به رقم يك ميليون نفر مى رسيد».26

جمع بندى

1. نحوه برخورد غرب با هولوكاست و جلوگيرى از تحقيقات علمى و مستند دانشمندان، نه تنها با ادعاى آزادى عقيده و بيان منافات دارد، بلكه خود حاكى از ساختگى و غيرواقعى بودن اين قضيه است.

2. مدعيان حقوق بشر با بزرگ نمايى بخشى از جنايات جنگ جهانى دوم - در مقابل ساير جناياتى كه در اين جنگ اتفاق افتاد؛ مانند بمباران اتمى ژاپن توسط آمريكا و همچنين ساير نسل كشى هايى جهان - سياسى بودن جانبدارى خود از حقوق بشر را به اثبات رسانده اند.

3. بر اساس تحقيقات علمى و مستندات تاريخى انجام شده توسط محققان و متخصصان، ماجراى هولوكاست و كوره هاى آدم سوزى، اتاق هاى گاز قتل عام 6 ميليون يهودى و هر آن چه صهيونيست ها در اين باره ادعا مى كنند، دروغ محض و يك افسانه ساختگى است.

4. با دروغ بودن افسانه هولوكاست، اساس تشكيل دولت اسرائيل و توجه مضاعف به اين مولود بى هويت انگليس و آمريكا، زير سؤال مى رود.

5. بر فرض قبول هولوكاست، با چيزى جز «ادعاى ظلم مسيحيان در حق يهوديان» مواجه نيستيم؛ اما وقتى غرب با دفاع از هولوكاست، ادعاى ظلم به آنها را مى پذيرد و ادعاى جبران خسارات وارده به يهود را دارد، چرا اين خسارت را از جيب ملت هاى ديگر پرداخت مى كند؟ اروپا در صورت پافشارى بر وقوع هولوكاست و جبران خسارت، بايد قسمتى از زمين هاى خود را در اختيار صهيونيست ها قرار دهد. تنها اين گونه، غرب مى تواند خود را از چالشى بزرگ در مقابل يهود - كه خود رإ؛ّّج مظلوم مى دانند - و يك ميليارد مسلمان رهايى بخشد.

6. واقعيت اين است كه افسانه هولوكاست با فلسفه وجودى دولت اسرائيل و منافع حياتى صهيونيسم بين الملل و دولت هاى غربى ارتباطى ناگسستنى دارد و برجسته كردن مسئله هولوكاست، صرفاً سرپوش نهادن بر ماهيت نامشروع اعمال توسعه طلبانه و جنايات رژيم اسرائيل در فلسطين و جهان مى باشد.

پى نوشت:

1. در بعضى از متون به جاى واژه kaustos، از واژه kaiein استفاده شده است.

2. محمد احمدى، پژوهه صهيونيست (مجموعه مقالات)، مركز مطالعات فلسطين. (مقاله واقعيت يهودستيزى، ص 214).

3. اين واقعه قبل از بعثت پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله در يمن اتفاق افتاده است و در سوره مباركه بروج به آن اشاره شده است. در اين واقعه هولناك، جمع انبوهى از مردان، زنان و كودكان، در حالى كه غل و زنجير بر دست و پا و گردن آنها زده اند، تنها به خاطر ايمان به خداوند و پيروى از حضرت مسيح، زنده زنده به درون آتش انداخته و سوزانده شدند.

4. پروفسور روبر فوريسون، اتاق هاى گاز در جنگ جهانى دوم، واقعيت يا افسانه؟ ترجمه دكتر سيد ابوالفريد ضياءالدينى، مؤسسه فرهنگى - پژوهشى ضيا.

5. حسين شريعتمدارى، هولوكاست افسانه نيست، روزنامه كيهان، 22 آذر 1384.

6. عبدالله محمد سيندى، استاد دانشگاه نيويورك، هولوكاست افسانه اى خاص صهيونيسم است، خبرگزارى مهر، 1384.11.6.

7. اين روز، روز آزادسازى اردوگاه اسراى جنگى آشويتس در لهستان، توسط ارتش سرخ روسيه در جنگ جهانى دوم است.

8. ر.ك: هولوكاست؛ دروغ تاريخى 27 ژانويه.

9. نام يكى از كوره هاى آدم سوزى؛ ساير اين كوره هاى خيالى عبارتند از: داخائو، تربلينكا، بير كناو.

10. روژه گارودى، محاكمه صهيونيسم اسرائيل؛ ترجمه جعفر ياره، احمد نخستين، مجيد خليل زاده، ص 149-150.

11. همان، ص 150.

12. از هولوكاست تا تشكيل دولت اسرائيل، پايگاه اطلاع رسانى رسا.

13. محاكمه صهيونيسم اسرائيل، ص 56.

14. يورى ايوانف، صهيونيسم، ترجمه ابراهيم يونسى، ص 129.

15. محمدرضا واحدى، بوى خون، ص 44-45.

16. ر.ك: پژوهه صهيونيست، ص 225.

17. نشريه نداء القدس، ارگان جنبش جهاد اسلامى، دفتر تهران، 1376.10.30، ص 16.

18. روژه گارودى، محاكمه آزادى، ترجمه جعفريان و ديگران، مؤسسه انديشه معاصر، 1377، ص 8.

19. هولوكاست منافع، اقتصادى - سياسى صهيونيسم را تأمين مى كند، خبرگزارى مهر.

20. سخنان مقام معظم رهبرى در همايش بين المللى رسانه هاى جهان اسلام در حمايت از انتفاضه فلسطين، 1380.11.11.

21. اسرائيل شاهاك، تاريخ يهود، مذهب يهود، بار سنگين سه هزاره، ترجمه مجيد شريف، نشر چاپخش، 1376، ص 20.

22. پروفسور روبر فوريسون، اتاق هاى گاز در جنگ جهانى دوم واقعيت يا افسانه؟ ترجمه دكتر سيد ابوالفريد ضياء الدينى.

23. روژه گارودى، اسطوره هاى بنيان گذارى سياسيت اسرائيل، ترجمه حميدرضا آژير.

24. فتح جهان با دروغى به نام «كوره يهودى سوزى«، سايت علمى يهود.

25. فاتحين جهانى، ص 181-182.

26. فتح جهان با دروغى به نام« كوره يهودى سوزى.»

 

 


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


یهودیهای فاسد پشت پرده داستان هولوکاست

هولوکاست؛ مرغ تخم طلاي صهيونيست ها

 

 طرح جدي «مظلوميت يهود» از مهمترين سياستگذاري هاي فرهنگي و هنري امروز در تمدن جهودزده غرب است.
همان گونه که مسلمانان در طول تاريخ ، شهيدان مظلوم خود را دارند و از حماسه آفريني هاي عظيم ايشان نيرو مي گيرند ، يهوديان نيز براي خود «هولوکاست» - يعني ماجراي کذب قتل عام 6ميليون يهودي در اتاقهاي گاز و سوزاندنشان در کوره هاي آدم سوزي - را ساخته اند! کارکرد هولوکاست به جهات سياسي و فرهنگي شبيه سازي شده اي اين چنين است ، با اين تفاوت اساسي که هولوکاست آن گونه که يهوديان صهيونيستي چون اسپيلبرگ در فيلم «فهرست شيندلر» روايت مي کند ، يکسره دروغين و تحريف شده است.
صهيونيسم جهاني براي تثبيت هولوکاست ، اهميت سياسي فوق العاده اي قائل است و دقيقا از همين رو تنها نويسندگاني برنده نوبل مي شوند که اراداتي خالصانه و صادقانه نسبت به صهيونيسم و ماجراي دروغين قتل عام 6ميليون يهودي ابراز داشته باشند. جايزه ادبي نوبل 2002ميلادي ، به يک يهودي مجارستاني به نام «ايمر کرتس» داده شد. در خبرها آمده بود ، کرتس در آثارش به ارائه بازتابي از واقعيت يهودکشي نازيسم پرداخته است.
همچنين نکته ديگري که توجه نگارنده را به خود جلب کرد، حضور «الي ويزل» عنصر فعال فرهنگي و سياسي صهيونيسم ، در مراسم اهداي جايزه ادبي نوبل 2002 بود. کرتس جايزه خود را از دست ويزل دريافت کرد. مي دانيم که در دوران معاصر جوايز مشهور جهاني نظير نوبل (در بخشهاي گوناگونش) ، عمدتا با اهداف سياسي نثار برگزيدگاني شده است که در جهت سياستگذاري هاي کلان استکبار به نقش آفريني پرداخته اند. به عنوان مثال درک والکوت ، برنده نوبل ادبيات 1992 ميلادي کشتار يهوديان را در جريان جنگ جهاني دوم ، مهمترين حادثه قرن بيستم مي داند و مي گويد: «به نظر مي رسد که از اين واقعه درس لازم را نگرفته ايم ، چون برخي مواقع مي کوشيم آن را انکار کنيم». در اينجا مي خواهيم اندکي به زمينه هاي سياسي مطرح شدن کرتس بپردازيم.
گفتني است که اين نويسنده مجارستاني در کشور خويش هم چندان مطرح نيست و براي خوانندگان انگليسي زبان نيز نام شناخته شده اي نيست.
پس چرا ناگهان و يکشبه چنين فردي مطرح و آثارش ترويج مي شود؟ براي آشنايي بيشتر با ماجراي انتخاب چهره اي چون کرتس بايد دو مجارستاني ديگر را نيز بشناسيم : يکي «لوئيس مارشالکو» و ديگري «ويزل». اولي نويسنده اي است که مخالفت با «هولوکاست» و افشاي دسيسه هاي يهوديان سلطه جو او را در لابه لاي پرده هاي گمنامي پوشانده و ديگري روزنامه نگار و داستان نويسي است که توان خود را صرف تبليغ و ترويج دروغ هولوکاست کرده و از اين راه به شهرت ، ثروت و اقتدار فراواني دست يافته است.

اول: مارشالکو
لوئيس مارشالکو ، نويسنده و محققي است علي القاعده مجارستاني و قطعا مسيحي.

مارشالکو در سال 1958 ميلادي به زبان مجاري کتابي نوشته که به انگليسي ترجمه و توسط «باشگاه کتاب مسيحي» در اروپا منتشر شده است.
در ترجمه فارسي اين کتاب «فاتحين جهاني (جنايتکاران حقيقي جنگ)» ، به نکاتي بس خواندني برمي خوريم که به عنوان نمونه به چند مورد اشاره مي کنيم :
1- تمدن جديد از لحاظ سياسي تحت حکومت و اداره ، و از لحاظ اقتصادي در کنترل افرادي است که در مناصب کليدي قرار دارند. امروزه ميزان نفوذ و تاثير کساني که در اين پستهاي حساس و کليدي هستند يقينا از فرمان روساي دولت کشورها و يا مصوبات و قطعنامه هاي پارلمان هاي مختلف بيشتر است.
يهوديان از دير باز خوب مي دانستند که چگونه اين مناصب کليدي را حفظ کنند و در اشغال خود نگه دارند و نيز اين که چگونه از آنها استفاده کنند تا بتوانند قدرت سياسي را در قبضه خويش درآورند و يا اين که از پشت صحنه بر مقدرات کشورها حکومت رانند.» مارشالکو در ادامه به ارائه آماري از اوضاع اقتصادي امريکا در آغاز جنگ جهاني دوم مي پردازد و مي گويد: تعداد 440 خانواده از ثروتمندترين خانواده هاي امريکايي که يهودي نيستند جمعا مبلغ 25ميليارد دلار ثروت دارند ؛ در حالي که يک مشت يهودي امريکايي داراي ثروتي معادل 500ميليارد دلارند.
2- اکثر قوم يهود از کشته هاي خويش در جنگ جهاني دوم به سوئاستفاده سياسي و مالي پرداختند؛ «تجارت خوبي به راه انداختند و از آنها در جهت خدمت به هدف سلطه جهاني خويش بهره برداري کردند.» مارشالکو در ادامه به يک بررسي جالب دست مي زند و بر مبناي شواهد متعدد آماري نشان مي دهد: اين پيشفرض که تلفات يهوديان بين 5تا 6ميليون نفر بوده است کاملا مهمل و بي اساس است.
حداکثر تعداد قربانيان قابل تصور از مرز يک تا يک و نيم ميليون نفر تجاوز نخواهد کرد؛ چرا که اصلا بيش از اين تعداد يهودي در دسترس هيتلر يا هيملر نبوده است.
از اين رو مي توانيم منطقا فرض کنيم که تعداد واقعي تلفات به مراتب کمتر از اين ارقام بوده است». مارشالکو مي افزايد:«[در بالاترين سطح ممکن ، تعداد يهوديان جان باخته را نمي توان بيش از 500تا 600هزار نفر دانست.
اما در مقايسه با اين ، ملل مسيحي تلفات به مراتب بيشتري را متحمل شدند]. اجازه دهيد ملت کوچک مجارستان را در نظر آوريم که کل جمعيت آن شايد از تعداد يهوديان امروز بيشتر نباشد. تعداد قربانيان جنگ مجارستان ، چه آنهايي که در بمباران هاي هوايي مرده بودند و يا اين که در اردوگاه هاي مرگ سيبري از گرسنگي جان باخته اند و يا يخ زده باشند، حداقل به رقم يک ميليون نفر مي رسيد». چرچيل گفته است که «دو جور دروغ داريم : يکي دروغ هاي بي شرمانه و يکي هم ارائه آمار و ارقام » اما اين دروغ هاي يهوديان ، آن هر دو نوع را شامل مي شود. اين دروغ ها براي يهوديان اهل سلطه ، منافع فراوان مالي و سياسي به همراه داشته است : به لحاظ مالي صهيونيست ها تاکنون ميلياردها دلار به عنوان غرامت از کشورهاي اروپايي دريافت کرده اند و از نظر سياسي نيز درباره مظلوميت اسرائيل و صهيونيست ها تبليغات بسياري کرده اند.
3- مارشالکو درباره اتاقهاي گاز و کوره هاي آدم سوزي هم اسناد جالبي ارائه مي کند. از جمله اين اسناد مقاله اي از «شم» روزنامه زيرزميني ناسيوناليست هاي يهودي فرانسه است که در 8ژوئيه 1944 درباره وضعيت 9 اردوگاه از اردوگاه هاي نگهداري و توقيف يهوديان در آلمان توضيح مي دهد. در اين گزارش ، حتي يک کلمه هم بحثي از قلع و قمع يهوديان يا سوئرفتار با آنان نيست.
در اين گزارش همچنين هيچ حرفي از اتاقهاي گاز، اردوگاه هاي مرگ و يا بچه کشي به ميان نمي آيد. درست در نقطه مقابل آن ، گزارش شم مي گويد که [بچه هاي 2 تا 5 ساله را به کودکستان هاي مختلف برلين مي فرستادند تا از کمکهاي ويژه اي برخوردار شوند]. مارشالکو توضيح مي دهد که چگونه زير نظر يهوديان در پايان سال 1945 ميلادي ، اردوگاهي چون «داخو» مورد تخريب و بازسازي هدف دار قرار گرفت.
او مي نويسد: «قبل از هر چيز منظره زيباي سرسبز و بستان گونه اردوگاه بايد به کلي تخريب مي شد؛ چون براي سينماروهاي امريکايي پذيرش اين امر که يهوديان را در دل باغ و بستان و بستري از گل و گياه شکنجه مي کردند، کار مشکلي بود ، بويژه وقتي آنها را به سينماها کشانده بودند تا صحنه هاي مخوف و ترسناک (اردوگاه ها) را نشانشان دهند. از اين رو به کارگران جديد اردوگاه دستور دادند مثلا يک گودال خون که لوله اي از آن به خارج مي رفت بسازند تا طوري به نظر آيد که از اين گودال ، خون يهوديان از طريق آن لوله تخليه مي شده است.
محوطه استحمام زنداني ها ، اتاق رخت کني آنها و محوطه هاي ورودي ، تماما بايد بازسازي مي شدند تا به صورتي درآيند که به کوره آدم سوزي اي که يهوديان ادعا مي کردند ، شبيه باشند».
صهيونيسم جهاني براي تثبيت هولوکاست ، اهميت سياسي فوق العاده اي قائل است و دقيقا از همين رو تنها نويسندگاني برنده نوبل مي شوند که اراداتي خالصانه و صادقانه نسبت به صهيونيسم و ماجراي دروغين قتل عام 6ميليون يهودي ابراز داشته باشند.
نگارنده در بخش دوم و پاياني ضمن بررسي بيشتر اين موضوع خاطر نشان مي سازد که تصور سوزاندن حتي 6ميليون موش هم در گودال هايي از اين دست به حد کافي غيرواقعي و خنده آور است چه رسد به آدمي ! اين بخش را مي خوانيد:

دوم: الي ويزل
الي ويزل در سال 1928 ميلادي در مجارستان ديده به جهان گشود 11ساله بود که جنگ جهاني دوم (1939 - 45 ميلادي) آغاز شد. ويزل پس از جنگ به فرانسه کوچيد و در دنياي رسانه هاي صهيونيستي فرانسه به روزنامه نگاري مشغول شد و آثار متعددي نوشت.

تا پنج ، شش سال پيش ، از او حدود 30جلد کتاب منتشر شده بود. ويزل بعدا به امريکا رفت و در سال 1986 در 58 سالگي به پاداش تلاشهاي فرهنگي اش در تاييد و تثبيت صهيونيسم جهاني ، انتخاب و برنده جايزه صلح نوبل شد. دليل گزينش او را بايد در اين عبارت گويا و روشن جستجو کرد: «اين برنده نوبل که پيش از هر چيز، خود را حافظ خاطره نسل کشي يهوديان مي دانست ، همواره بر آن بود تا با استناد به اين فاجعه تعهد خود را نسبت به تمامي ملل قتل عام شده تعميم دهد». اين عبارت بدان معناست که هر کجا سخن از قتل عام ملتي رود و ويزل قصد محکوم کردن جنايت مذکور را داشته باشد، به شيوه اي عمل خواهد کرد تا آنچه را خاطره نسل کشي يهوديان مي نامد در يادها زنده و تازه شود! ويزل اگر از سارايوو و ماجراي وحشتناک بوسني حرفي بزند در درجه نخست براي آن است که اين موضوع شايد اندکي تنها اندکي ! به قتل عام مورد نظر او از يهوديان در جنگ جهاني دوم شباهت دارد. يعني ويزل از بوسني به گونه اي حمايت مي کند که همگان دريابند به دليل مشابهت با به اصطلاح قتل عام يهوديان است که بايد فاجعه بوسني محکوم شود!. الي ويزل درباره هولوکاست مي نويسد: «چون اين حادثه منحصر به فرد است نمي توان آن را در چارچوب تاريخ درک کرد. اين مساله فراتاريخي است ، بلکه تخريب تاريخ است و به دليل قرار گرفتن در اين سطح بي مانندي ، نمي توان آن را با هيچ حادثه ديگري مقايسه کرد. مقايسه اي اين چنين در واقع خيانتي به تاريخ يهوديت است». براي ويزل ، اين يهودي مجارستاني الاصل وقايعي چون کشتار فجيع ارامنه در جنگ جهاني اول و بمباران دهشتناک اتمي هيروشيما در جنگ جهاني دوم و دهها واقعه مشابه ، چندان مهم نيست ؛ اگر پاي اهميت به اصطلاح قتل عام يهوديان در ميان باشد!.
ويزل رماني دارد به نام «شب» که زندگي يهوديان مجارستاني را در اواخر جنگ جهاني دوم به تصوير کشيده و در اين قصه کوشيده تا ماجراي جعلي کوره هاي آدم سوزي را به عنوان يک واقعيت به خوانندگان خود بباوراند. ويزل در زمان نوشتن رمان «شب» نويسنده اي نوخاسته و جوان بوده و ناخواسته آنچه در توصيف کوره هاي آدم سوزي گفته است بيشتر مضحک مي نمايد تا ترسناک ! جالبتر اين که ويزل در رمان خود گويا فراموش کرده که در اردوگاه هاي يهوديان به زعم صهيونيست هاي تحريفگر و افسانه پرداز، اتاقهاي گاز نيز وجود داشته است.
در نتيجه در اين رمان که بيش از دو سوم حجم آن در اردوگاه ها مي گذرد از وصف کشتن يهوديان در اتاقهاي گاز خبري نيست ! در اردوگاه هاي آشويتسي که ويزل توصيف مي کند ، در دو نوع گودال ، يهودي ها را زنده زنده مي سوزانده اند: يکي ويژه خردسالان و ديگري مخصوص بزرگسالان ! در جايي از «شب» ويزل مي گويد: «در فاصله اي نه چندان دور از ما شعله هايي بس بلند از گودالي به هوا برمي خاست.
چيزي را مي سوزاندند ، واگني به گودال نزديک شد و محموله اش را خالي کرد کودکان خردسال.
بچه ها! بله ، به نظرم ديدمشان ، با همين دو چشم خودم کودکان را در ميان شعله هاي آتش ديدم (آيا تعجب آور است که تا مدتها نتوانستم بخوابم ؟ خواب از چشمانم گريخته بود). خب پس مي خواستند ما را به چنين جايي ببرند آن سوتر ، گودال بزرگتري بود ويژه بزرگسالان تصور سوزاندن حتي 6ميليون موش هم در گودال هايي از اين دست به حد کافي غيرواقعي و خنده آور است.
چه رسد به آدمي! ويزل از اين سخنان بامزه بازهم دارد که اينجا در پي نقدشان نيستيم.
آنچه درباره ويزل گفتيم نبايد باعث شود تا نقش او را در صحنه تبليغات فرهنگي به نفع يهوديان کوچک ببينيم.
بسياري از برندگان نوبل خود را نماينده روشنفکران جهان و از آن بالاتر سخنگوي بشريت مي دانند ويزل از اين دسته است.
آنان عملا با تقدس زدايي از تصوير روحانيان مذاهب گوناگون در اذهان عمومي ، با قضاوت درباره خير و شر و با تکيه بر فعاليت بين المللي ، به روش خاص خود در مسائل سياسي جهان به نحوي سازماندهي شده و در نهايت به نفع قدرتهاي بزرگ دخالت مي کنند. باني «اولين همايش جهاني» برندگان نوبل ، ويزل بود به درخواست ويزل ، فرانسوا ميتران ، رئيس جمهور فرانسه تمامي برندگان نوبل را به پاريس دعوت کرد. 75نفر از آنها به نمايندگي از 14کشور دعوت به شرکت در اين همايش را پذيرفتند که پشت درهاي بسته در تاريخ 18 تا 20 ژانويه 1988 برگزار شد. ويزل کسي است که حضور رونالد ريگان ، رئيس جمهور وقت امريکا را در گورستان بيتبورگ - محل دفن نازيها - تاب نياورد و در تلويزيون اين کشور وي را صريحا مورد استيضاح قرار داد. ويزل ، اين صهيونيست متعصب ، کسي است که با ادعاي دوستي ، با ميتران سوسياليست به اسم مصاحبه ، با او به گفتگو مي نشيند؛ ولي در عمل به محاکمه او مي پردازد! گويي ويزل از ميزان سرسپردگي ميتران نسبت به اسرائيل راضي نيست و بيش از آنچه انجام شده طلب مي کند! در اين مصاحبه ، درست پس از آن که ميتران - با سوابق بسيار روشنش در دفاع از اسرائيل و يهوديان - به عنوان يک دولتمرد سياسي ، محتاطانه مي گويد: «من فکر مي کنم که در مورد کرانه باختري رود اردن ، فلسطيني ها حق دارند در مجموعه اي ملي زندگي کنند» ؛ ويزل سوالاتي گزنده را درباره شايعه همکاري و ارتباط غيرمستقيم ميتران با نازي ها در دوران جنگ جهاني دوم مطرح مي کند که کاملا نيشدار و برخورنده است.
گويي مجازات هر دولتمرد غربي که کمترين حقوقي براي فلسطينيان قائل باشد ، رسوا شدن توسط رسانه هاست.
ميتران به پرسشهاي او پاسخ مي دهد ، ولي پيش از آن به ويزل مي گويد: «به شما پاسخ مي گويم ، چون پرسشگر ، شما هستيد وگرنه به افرادي که کسي نمي داند به چه دليل خود را در مسند قضاوت قرار مي دهند؛ هيچ حسابي براي پس دادن ندارم». همين جمله اخير کافي است تا به ميزان اقتدار ويزل در صحنه هاي جهاني پي ببريم.
بی شک اعطاي اين اقتدار کم نظير به ويزل با ابراز ارادت عجيب او به اسرائيل مربوط است.
ويزل خود را با اسرائيل يکي مي داند و درباره کينه غيريهوديان به يهوديان مي گويد: «به دليل جايگاه ما و جايگاهي که اسرائيل در قلب زندگي و حيات ما دارد ، دشمنان ما همواره به دنبال از بين بردن ما و اسرائيل هستند.» ماجراي هولوکاست و قتل عام يهوديان در دوران جنگ جهاني دوم ، تنها يک بحث تاريخي صرف نيست.
صهيونيست ها با طرح دعاوي حقوقي عليه کشورهاي آلمان ، اتريش ، لهستان ، سوئيس و هر کجاي ديگر که توانسته اند ، تاکنون ميلياردها دلار به جيب زده اند. نورمن فينکلشتاين استاد دانشگاه نيويورک که خود يهودي است ، کتابي خواندني درباره اين موضوع نوشته و نام آن را «تجارت هولوکاست» گذاشته است.
اينک به برخي از آنچه يهوديان صهيونيست و «کنگره جهاني يهود» در دعاوي حقوقي مطرح کرده اند ، گذرا اشاره مي کنيم :
- 32ميليارد دلار مربوط به وجوه 775حساب متروکه در بانکهاي سوئيس.
- 10ميليارد دلار مربوط به اموال يهوديان بي وارث در بانکهاي اتريش. - دهها ميليارد دلار مربوط به ارزش زمينهايي که ادعا مي شود، پيشتر در مالکيت يهوديان لهستان بوده است.
همچنين مدير کل کنگره جهاني يهود چندي پيش اعلام کرد: 50درصد از آثار هنري موجود در ايالات متحده از يهوديان به سرقت رفته است.
هولوکاست امروزه به باب درآمدي بسيار قوي و «مرغ تخم طلايي» براي سازمان هاي يهودي تبديل شده و سودهاي هنگفتي را برايشان به ارمغان مي آورد. به نحوي که طبق گفته رئيس کنگره جهاني يهود ، بودجه اين کنگره هم اکنون 7ميليارد دلار است.
طبق تعبير فينکلشتاين ، هولوکاست ، مبدل به بزرگترين دزد تاريخ بشريت شده است.
فينکلشتاين ، الي ويزل اين پشتيبان فرهنگي اخاذي هاي بي سابقه يهوديان صهيونيست را «يک مبالغه گر و دروغ پرداز» توصيف مي کند. از ديگر سو ، الي ويزل در مصاحبه اي با روزنامه ديلي تلگراف اعلام کرده است : «فينکلشتاين از اسرائيل متنفر است و با تضعيف مساله هولوکاست ، در واقع به دنبال تضعيف اسرائيل است». ژاک لانزمن ، رمان نويس مشهور فرانسوي که يهودي و صهيونيست است ، با صراحت تمام در سال 1994 ميلادي ضمن مصاحبه اي گفت : «راست است که يهوديان ميهن خود را به لطف مردگانشان به دست آوردند. اسرائيل قبل از هر چيز، کشور 6ميليون نفري است که نازيها مبدل به دود کردند. در پشت سر هر اسرائيلي زنده ، دست کم 2 اسرائيلي مرده وجود داشته تا به او کمک کند که بتواند در برابر تمامي دنيا مقاومت کند. شکر خدا فلسطيني ها هنوز به اينجا نرسيده اند. اگر شمار فلسطينياني را که در طول انتفاضه از پاي درآمده اند ، جمع بزنيم ، هرگز بيش از 3 يا 4 هواپيماي 747 پر نمي شود. در حقيقت روساي فلسطينيان ، دنيا را براي 3 يا 4 سقوط هواپيما به شورش درآورده اند».




|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


هولوکاست اوج تخیل و توهم صهیونیستها

بازنگري «هولوكاست»

 

بازنگري «هولوكاست»روز هفتم بهمن ۱۳۷۹ رهبران آمريكا و ۴۰ كشور اروپايي اجلاسي تحت نام "مجمع جهاني هولوكاست" در استكهلم تشكيل دادند تا اين پديده را به عنوان بخشي از "تاريخ ملي" كشورشان به رسميت بشناسند .
«هولوكاست» يك واژه‌ي مركب يوناني و به معناي «همه‌سوزي» در ادبيات فارسي، و معادل آن «شوآ» در زبان عبري رايج امروز است.
اين واژه‌ پس از جنگ جهاني دوم، از سوي بعضي اشخاص و كانون‌هاي يهودي وارد فرهنگ سياسي و تاريخي جهان شد. ادعاي آن‌ها بر اين فرضيه استوار بود كه شش ميليون يهودي در اردوگاه‌هاي اسيران جنگي در آلمان نازي به وسيله «اتاق‌هاي گاز» خفه شده و سپس در «كوره‌هاي آدم‌سوزي» سوزانده و به خاكستر تبديل شده‌اند.
تبليغ گسترده و تكرار پيوسته‌ي اين موضوع از سوي گروه‌ها وسازمان‌هاي يهودي در فيلم‌ها، نمايش‌نامه‌ها، سريال‌هاي تلويزيوني و انبوه رمان‌هاي پس از جنگ، موجب شد تا اين عبارت كاربرد انحصاري يابد؛ به طوري كه امروز بنا به تأكيد سازمان‌هاي صهيونيستي، هيچ قوم و ملتي حق استفاده از اين واژه را براي هيچ واقعه‌اي ندارد. آن‌ها همچنين اصرار دارند كه «هولوكاست» در زبان لاتين، همانند اسامي خاص، با حروف «H» بزرگ نوشته شود و به علاوه، هيچ رويدادي، هر چند بزرگ، نبايد با آن قياس، يا در يادكرد آن، از اين عبارت استفاده شود. براي مثال، اگر مورخ يا نويسنده‌اي، از قتل عام وحشيانه و مشهور صدها هزار انسان بي‌دفاع دو شهر ژاپني «هيروشيما» و «ناكازاكي» كه بر اثر بمباران اتمي امريكا در روزهاي پاياني جنگ جهاني دوم به خاكستر تبديل شدند و يا موارد مشابه‌ ديگر در ويتنام، بوسني، فلسطين، عراق، افغانستان و ... به عنوان «هولوكاست» ياد كند، بلافاصله از سوي كانون‌هاي صهيوني مورد مؤاخذه و نكوهش قرار مي‌گيرد و متهم به سوء استفاده از اين واژه‌ي انحصاري متعلق به يك قوم! مي‌شود. «هولوكاست» يا «شوآ» كه امروز به موضوع كشتار يهودي‌ها در جنگ جهاني دوم منحصر شده، يكي از مباحث جنجالي پنجاه شصت سال اخير جهان است. در اين باره تاكنون صدها جلد كتاب به زبان‌هاي مختلف دنيا و شمارگان ميليوني، صدها فيلم و سريال تهيه شده است. «هولوكاست» در تاريخ معاصر جهان و در نزد افكار عمومي سراسر دنيا، به نماد مظلوميت يهود از يك سو و قساوت، سنگدلي و جنايات آلمان نازي از سوي ديگر تبديل شده است.
تبليغات پيوسته، فراگير و توقف‌ناپذير سازمان‌هاي يهودي وكانون‌هاي صهيوني، در چند دهه‌ي اخير، چنان سازمان يافته كه افكار عمومي مجال تأمل و انديشه درباره‌ي ميزان صحت و سقم اين مسأله را نيافته است. از سوي ديگر، بر اثر سخت‌گيري و شدت عمل سازمان‌ها و مجامع صهيوني در جهان امروز، وضعيتي به وجود آمده كه هرگونه بحث و گفت‌وگوي علمي و پژوهشي كه مبتني بر ايجاد سؤال، ابهام، ترديد يا انكار «هولوكاست» باشد، به منزله ورود به حريم ممنوعه و عبور از خط قرمز «سازمان جهاني صهيونيسم» بوده و سزاي آن ضرب و شتم، ترور فيزيكي، بازداشت، محاكمه، حبس و نيز جريمه‌هاي سنگين نقدي، به علاوه‌ي محروم شدن از مشاغل رسمي دولتي است كه امروز در بعضي كشورهاي اروپايي، به يك قاعده حقوقي و قضايي نيز تبديل شده است. در اين كشورها اگر تا ديروز منتقدان، مخالفان و منكران را به طور غير‌علني و غير‌رسمي تهديد، ترور و سركوب مي‌كردند، امروز در پوشش رسمي قانون! آن‌ها را دستگير، محاكمه، جريمه و زنداني مي‌كنند.
از نظر كانون‌هاي ذي‌نفوذ صهيوني و گروه‌هاي فشار يهودي در جهان غرب، «هولوكاست» در هاله‌اي از قداست قرار گرفته و «يگانه مسأله قدسي» جهان معاصر شده است.
هرگونه بحث و گفت‌و‌گو كه به تشكيك، نفي و انكار «هولوكاست» منجر و منتهي شود، به منزله‌ي تخطي از قانون و سوء‌استفاده از قانون آزادي بيان و قلم و ورود به حريم ممنوعه است. براي زنده نگه‌داشتن «هولوكاست» به عنوان يك واقعيت تاريخي، تلاش‌هاي فراوان و گسترده‌اي صورت گرفته است. به غير از توليد كتاب و فيلم، در بسياري از كشورهاي امريكايي و اروپايي، بناها و موزه‌هاي يادبود در اين باره تأسيس و ايجاد شده است.
در امريكا، روزهاي يادبود «هولوكاست» رخداد ملي به شمار مي‌آيد. در پنجاه ايالت امريكا، از اين بزرگداشت حمايت مالي مي‌كنند و مراسم آن‌ اغلب در نهادهاي قانونگذاري ايالتي برگزار مي‌شود. در اين كشور بيش از يكصد نهاد مخصوص «هولوكاست» و هفت موزه‌ي بزرگ وجود دارد. يك موزه يهودي‌سوزي با بودجه و سرپرستي دولت مركزي، در عمارت كنگره در واشنگتن وجود دارد. 3 به اعتراف بسياري از استادان دانشگاه‌هاي امريكا اكثر فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي كارشناسي، درباره تاريخ، آمار و ارقام «هولوكاست» در مقايسه با رخدادهاي بزرگ داخلي امريكا، مطالعه و اطلاعات بيشتر و دقيق‌تري دارند.
اين موضوع تنها مرجع تاريخي به شمار مي‌آيد كه به عنوان مواد درسي اجباري امروزه در كلاس‌هاي درس دانشگاه‌ها4 و نيز مدارس اكثر ايالت‌هاي امريكا تدريس مي‌شود. شماري از دانشگاه‌هاي امريكا، برنامه‌هاي تخصصي و كرسي مطالعات ويژه‌ي «هولوكاست» دارند.
به تصريح پاره‌اي نويسندگان و رسانه‌هاي غربي، مركزيت «هولوكاست» در امريكا، يك واقعيت واضح و آشكار است. شاهد اين قضيه، موزه‌ي يادبود آن در منطقه‌ي «مال»5 در واشنگتن است كه سمبل ملت امريكا محسوب مي‌شود. اين مسأله اگر چه به تاريخ اروپا مربوط است، با وجود اين، نمي‌توان بنايي مشابه آن‌چه در واشنگتن وجود دارد، در آلمان، لهستان، هلند يا فرانسه سراغ گرفت؛ حتي بناي يادبود «يادواشم» در بيت‌المقدس با موقعيت موزه‌ي يادبود هولوكاست در امريكا قابل مقايسه نيست. هولوكاست از چنان جايگاه ويژه‌اي در امريكا برخوردار است كه هيچ يك از رويدادها و مناسبت‌هاي تاريخي و ملي ايالات متحده با آن برابر نيستند.6 در بسياري از كشورهاي اروپايي نيز هر سال مراسم يادبود و بزرگداشت «هولوكاست» برگزار مي‌شود. روز يادبود «هولوكاست» در اروپا پديده‌ي نسبتاً جديدي است. براي اولين بار، به طور هماهنگ و هم‌زمان، در 27 ژانويه 2000 م. دولتمردان و رهبران حدود 40 كشور اروپا و نيز ايالات متحده امريكا، اجلاسي با عنوان «مجمع‌ بين‌المللي هولوكاست» در استكهلم ـ پايتخت سوئدـ برگزار كردند تا «هولوكاست» را به عنوان بخشي از «تاريخ ملي» كشورشان به رسميت بشناسند. اين كنفرانس كه بر اثر مساعي برنامه‌ريزي شده سازمان‌هاي ذي‌نفوذ يهودي و كوشش «گوران پيرسون» نخست‌وزير وقت سوئد و مشاركت بسياري از مقامات اروپايي، از جمله «ليونل ژوسپن» نخست‌وزير وقت فرانسه و «گرهارد شرودر» صدر‌اعظم وقت آلمان برگزار شد، درباره‌ي پرداخت غرامت به يهوديان از سوي كشورهاي اروپايي و آموزش و تبليغ «هولوكاست»7 در آن كشورها، به ويژه در مراكز آموزشي و نيز تعيين روز 27 ژانويه8 هر سال به عنوان «روز ملي هولوكاست» در همه‌‌ي ممالك جهان توافق به عمل آمد. يادآوري اين نكته ضروري است كه پيش از اين به طور پراكنده و غير‌هماهنگ در بسياري از كشورهاي اروپايي روز يا هفته‌اي را با برگزاري مراسم ويژه، به «هولوكاست» اختصاص مي‌دادند.
در سال 1384 ش. / 2005 م. سازمان ملل متحد نيز تحت فشار كانون‌هاي ذي نفوذ يهودي، سرانجام روز 27 ژانويه هر سال را «روز ياد بود هولوكاست» نام گذاري كرد. طبق گزارش رسانه‌هاي گروهي، «دان گيلرمن»9 سفير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل،‌ در ژوئن 2005 م./ خرداد 1384 ش. به معاونت رياست مجمع عمومي اين سازمان انتخاب شد. در پنجاه و چند سال گذشته، اين نخستين بار بود كه يك مقام صهيونيستي به اين سمت دست مي‌يافت. «گيلرمن» با مساعدت سازمان‌ها و مجامع فعال صهيونيستي در امريكا، دو ماه بعد، يعني در آگوست 2005م./ مرداد 1384 ش. طرح مقدماتي يادبود هولوكاست را در سازمان ملل منتشر كرد كه با موافقت امريكا، كانادا، روسيه و استراليا همراه بود. در 28 سپتامبر 2005 م ./ 6 مهر 1384 ش. «كوفي عنان» دبير كل سازمان ملل متحد با سخنراني در مقر يك سازمان صهيونيستي به نام «مركز سايمون ويزنتال»10 تحت تأثير اشخاص و كانون‌هاي يهودي و صهيونيستي، خواستار ايجاد روز بين‌المللي بزرگداشت «هولوكاست» شد. به اين ترتيب در 26 اكتبر 2005 م./ 4 آبان 1384 ش. متن پيش‌نويس قطعنامه يادبود «هولوكاست» به شماره A/60/L.12 براي بررسي در شصتمين اجلاس مجمع عمومي به تصويب رسيد. در نهايت نيز در اول نوامبر 2005 م. / 10 آبان 1384 ش. اين قطعنامه پس از دو روز بحث و بررسي در مجمع عمومي با اجماع «Consensus» (تصويب قطعنامه بدون رأ‌ي‌گيري و نظر مخالف)، با عدم حضور و غيبت شماري از كشورهاي اسلامي، به تصويب رسيد.
اين اولين قطعنامه‌ي پيشنهادي رژيم صهيونيستي طي پنجاه سال اخير بود كه از سوي مجمع عمومي به تصويب ‌رسيد.
به اين ترتيب، مجمع عمومي سازمان ملل، براساس اين قطعنامه، هرگونه نفي و انكار «هولوكاست» را مردود دانسته و موظف است طي فراخوان جهاني، كشورهاي عضو را به گنجاندن برنامه‌هاي آموزشي در مدارس و مراكز علمي‌ـ آموزشي دربارة «هولوكاست» وادار كند. همچنين در مدت شش ماه پس از تاريخ تصويب قطعنامه‌ي مزبور، برنامه‌هاي فراگيري تحت عنوان «سازمان ملل و هولوكاست» اجرا شده و نتيجه طي گزارشي به مجمع عمومي ارايه و اعلام گردد. 11
به هر روي، سازمان‌ها و مجامع يهودي براي زنده‌نگه‌داشتن نام و ياد «هولوكاست» در اذهان عمومي، به ويژه در ذهن و خاطره‌ي كودكان و جوانان امريكا و اروپا، تلاش‌هاي گسترده، جدي و همه جانبه‌اي در سراسر جهان، با مركزيت غرب آغاز كرده‌اند. آن‌ها در راستاي برنامه‌ها و اهداف خود، هيچ سخن يا موضوعي مبني بر نفي و انكار هولوكاست را بر نمي‌تابند. تهاجم تبليغاتي و غوغاسالاري رسانه‌هاي خبري، مطبوعاتي و شبكه‌هاي تلويزيوني مرتبط با صهيونيست‌ها و حتي شماري از مقامات و دولتمردان اروپايي و امريكايي عليه اظهارات محمود احمد‌ي‌نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران، در اين باره، تنها نمونه‌اي از عكس‌العمل‌ توأم با برآشفتگي و سراسيمگي كانون‌هاي صهيونيستي و سازمان‌هاي يهودي است. در نقطه‌ي مقابل، نويسندگان، مورخان، محققان و انديشه‌مندان مستقل و آزاد‌انديش از اين سخنان استقبال كرده و موافقت خود را با آن اعلام كردند.
در جهان اسلام نيز از مصر تا مراكش و الجزاير، در شمال آفريقا؛ كشورهاي منطقه‌ي حاشيه‌ي خليج‌فارس تا پاكستان، آسياي ميانه و قفقاز تا مجمع‌ الجزاير اندونزي و از ايران تا فلسطين اشغالي، موضوع «هولوكاست» و ماجراي كشتار شش ميليون يهودي در اردوگاه‌هاي اسيران آلمان در جنگ جهاني دوم، مركز توجه و كنجكاوي مردم، به ويژه نسل جوان قرار گرفت. اين كنجكاوي و توجه، بر خلاف تصور رايج جهان غرب كه غالباً همسو، هماهنگ و موافق تبليغات و ادعاهاي صهيونيستي است؛ كاملاً علمي، هوشمندانه، آگاهانه، با فرضيه‌ها و سؤال‌هاي اساسي، اصولي و جدي است. پاسخ مستند و مستدل به سؤال‌هاي مورد نظر مي‌تواند بسياري از ابهامات، تحريفات، اكاذيب، داستان‌ها، و داده‌هاي غير واقعي، ساختگي و جعلي را برطرف ساخته و حقايق و واقعيت‌هاي ناگفته و يا كم گفته‌هاي مربوط به جنگ جهاني دوم را آشكار سازد. خلاصه و عصاره‌ي اين فرضيه‌ها و سؤال‌ها چنين است:
ـ جنگ جهاني دوم چگونه، و در چه تاريخي و از سوي چه كساني آغاز شد؟
ـ علت، انگيزه و هدف آغاز جنگ چه بود؟
ـ جايگاه، موقعيت و نقش يهودي‌ها در آن دوران، به ويژه در امريكا و اروپا چگونه بود؟
ـ تفاوت آمار جمعيت يهودي‌هاي جهان در زمان شروع و پايان (قبل و بعد از) جنگ چه ميزان بود؟
ـ جمعيت كل يهودي‌هاي مقيم اروپا در آن دوران چقدر بود؟
ـ آمار و وضعيت يهودي‌هاي اروپا پس از جنگ چگونه بود؟
ـ ديدگاه، مواضع و سياست هيتلر نسبت به يهود چه بود؟
ـ ماجراي «هولوكاست» چگونه پيدا شد؟
ـ آيا آلمان نازي در زمان جنگ، امكان و توان آن را داشت تا با ايجاد «اتاق‌هاي گاز» و «كوره‌هاي آدم‌سوزي» مخصوص، در اردوگاه‌هاي اسيران جنگي طي چند سال، شش ميليون نفر را ابتدا خفه كرده و سپس در اماكن ويژه‌اي سوزانده و به خاكستر تبديل كند؟
ـ دلايل و شواهد وجود «اتاق‌هاي گاز» و «كوره‌هاي آدم‌سوزي» در اردوگاه‌هاي آلماني چيست؟
ـ آيا اردوگاه‌هاي آلمان واقعاً محل كشتار و قتل عام انسان‌ها بود؟
ـ چرا در زمان جنگ، هيچ يك از طرفين جنگ، به ويژه متفقين (با همه اطلاعات و اخباري كه از طريق جاسوسان خود در آلمان به دست مي‌آوردند) در اين باره، عكس‌العمل نشان ندادند؟
ـ چرا در خاطرات تاريخي نويسندگان و مورخان ‌آن زمان، به ويژه در خاطرات دولتمداران، رهبران و مقامات بلند مرتبه امريكايي و اروپايي، هيچ سخن، خبر و اطلاعاتي در اين باره وجود ندارد؟
ـ چرا بسياري از يهودياني كه در زمان جنگ، در قلمرو رايش سوم بودند و بعضاً مدعي هستند كه مدتي را در بازداشتگاه‌ها و اردوگاه‌هاي آلمان به سر برده‌اند، نسبت به اين موضوع اظهار بي‌اطلاعي كرده‌‌اند؟
ـ‌ تاكنون چند سند و مدرك معتبر در اين باره منتشر شده و يا چه تعداد از بازماندگان جنگ جهاني دوم، با نظر صهيونيست‌ها در اين باره موافقت كرده‌اند؟
ـ چرا متفقين تاكنون از افشا و انتشار خاطرات سران و دولتمردان آلمان نازي و ايتاليا كه بعد از جنگ به دست آنها افتاده خودداري مي‌كنند؟
ـ چرا اسناد مربوط به جنگ جهاني دوم در بايگاني كرملين، پس از سقوط اتحاد جماهيري شوروي در اختيار مورخان و پژوهشگران قرار نگرفت و به جاي انتشار در پس پرده پنهان شد؟
ـ ماجرايي تحت عنوان «آنتي سميتيسم» در اروپا تا چه ميزان واقعيت تاريخي دارد؟
ـ پديده‌ي تنفر و بيزاري از يهود در تاريخ اروپا چيست و ريشه و منشأ آن كجاست؟
ـ چرا انكار «هولوكاست» و تحقيق درباره‌ي آن در بعضي كشورهاي جهان جرم تلقي مي‌شود و ممنوعيت قانوني دارد؟
ـ علت تعقيب و بازداشت انديشه‌مندان و مورخان مخالف و منكر «هولوكاست» چيست؟
ـ علاوه بر اين‌ها، سؤال‌ها و فرضيه‌هاي ديگري نيز در ميان نسل جوان كنجكاو، در جوامع مختلف جهان وجود دارد كه بايد فارغ از هرگونه تعصب يا حبّ و بغض سياسي و پرهيز از هرگونه احساسات، پيش‌داوري، شتابزدگي و پنهان‌كاري به طور مستند، مستدل و منطبق با واقعيت‌‌هاي تاريخي به آن‌ها پاسخ گفت.

پي‌نويس‌ها:
1-Holocaust
2- shoah
3ـ نورمن جي فينكلشتاين، صنعت يهودي سوزي، ترجمه سوسن سليم‌زاده، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، چاپ اول، بهار 1381، صص 75ـ 76.
4ـ همان، صص 17ـ 18.
5- Mall
6ـ ليبراسيون (چاپ فرانسه)، 15 نوامبر 2001 / 24 آبان 1380.
7ـ گفته مي‌شود در سال 1945م. در چنين روزي، اردوگاه آشويتس در لهستان به تصرف متفقين درآمد.
8ـ ر. ك: نشريه رويداد و گزارش، شماره 166، 16/11/1381، مؤسسه تحقيقات و پژوهش‌هاي سياسي‌ـ علمي ندا.
9- Dan Gillerman
10 - Simon Visintal
11ـ همان، شماره 95، 25/8/1384.


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


بازنگري «هولوكاست»

بازنگري «هولوكاست»

 

بازنگري «هولوكاست»روز هفتم بهمن ۱۳۷۹ رهبران آمريكا و ۴۰ كشور اروپايي اجلاسي تحت نام "مجمع جهاني هولوكاست" در استكهلم تشكيل دادند تا اين پديده را به عنوان بخشي از "تاريخ ملي" كشورشان به رسميت بشناسند .
«هولوكاست» يك واژه‌ي مركب يوناني و به معناي «همه‌سوزي» در ادبيات فارسي، و معادل آن «شوآ» در زبان عبري رايج امروز است.
اين واژه‌ پس از جنگ جهاني دوم، از سوي بعضي اشخاص و كانون‌هاي يهودي وارد فرهنگ سياسي و تاريخي جهان شد. ادعاي آن‌ها بر اين فرضيه استوار بود كه شش ميليون يهودي در اردوگاه‌هاي اسيران جنگي در آلمان نازي به وسيله «اتاق‌هاي گاز» خفه شده و سپس در «كوره‌هاي آدم‌سوزي» سوزانده و به خاكستر تبديل شده‌اند.
تبليغ گسترده و تكرار پيوسته‌ي اين موضوع از سوي گروه‌ها وسازمان‌هاي يهودي در فيلم‌ها، نمايش‌نامه‌ها، سريال‌هاي تلويزيوني و انبوه رمان‌هاي پس از جنگ، موجب شد تا اين عبارت كاربرد انحصاري يابد؛ به طوري كه امروز بنا به تأكيد سازمان‌هاي صهيونيستي، هيچ قوم و ملتي حق استفاده از اين واژه را براي هيچ واقعه‌اي ندارد. آن‌ها همچنين اصرار دارند كه «هولوكاست» در زبان لاتين، همانند اسامي خاص، با حروف «H» بزرگ نوشته شود و به علاوه، هيچ رويدادي، هر چند بزرگ، نبايد با آن قياس، يا در يادكرد آن، از اين عبارت استفاده شود. براي مثال، اگر مورخ يا نويسنده‌اي، از قتل عام وحشيانه و مشهور صدها هزار انسان بي‌دفاع دو شهر ژاپني «هيروشيما» و «ناكازاكي» كه بر اثر بمباران اتمي امريكا در روزهاي پاياني جنگ جهاني دوم به خاكستر تبديل شدند و يا موارد مشابه‌ ديگر در ويتنام، بوسني، فلسطين، عراق، افغانستان و ... به عنوان «هولوكاست» ياد كند، بلافاصله از سوي كانون‌هاي صهيوني مورد مؤاخذه و نكوهش قرار مي‌گيرد و متهم به سوء استفاده از اين واژه‌ي انحصاري متعلق به يك قوم! مي‌شود. «هولوكاست» يا «شوآ» كه امروز به موضوع كشتار يهودي‌ها در جنگ جهاني دوم منحصر شده، يكي از مباحث جنجالي پنجاه شصت سال اخير جهان است. در اين باره تاكنون صدها جلد كتاب به زبان‌هاي مختلف دنيا و شمارگان ميليوني، صدها فيلم و سريال تهيه شده است. «هولوكاست» در تاريخ معاصر جهان و در نزد افكار عمومي سراسر دنيا، به نماد مظلوميت يهود از يك سو و قساوت، سنگدلي و جنايات آلمان نازي از سوي ديگر تبديل شده است.
تبليغات پيوسته، فراگير و توقف‌ناپذير سازمان‌هاي يهودي وكانون‌هاي صهيوني، در چند دهه‌ي اخير، چنان سازمان يافته كه افكار عمومي مجال تأمل و انديشه درباره‌ي ميزان صحت و سقم اين مسأله را نيافته است. از سوي ديگر، بر اثر سخت‌گيري و شدت عمل سازمان‌ها و مجامع صهيوني در جهان امروز، وضعيتي به وجود آمده كه هرگونه بحث و گفت‌وگوي علمي و پژوهشي كه مبتني بر ايجاد سؤال، ابهام، ترديد يا انكار «هولوكاست» باشد، به منزله ورود به حريم ممنوعه و عبور از خط قرمز «سازمان جهاني صهيونيسم» بوده و سزاي آن ضرب و شتم، ترور فيزيكي، بازداشت، محاكمه، حبس و نيز جريمه‌هاي سنگين نقدي، به علاوه‌ي محروم شدن از مشاغل رسمي دولتي است كه امروز در بعضي كشورهاي اروپايي، به يك قاعده حقوقي و قضايي نيز تبديل شده است. در اين كشورها اگر تا ديروز منتقدان، مخالفان و منكران را به طور غير‌علني و غير‌رسمي تهديد، ترور و سركوب مي‌كردند، امروز در پوشش رسمي قانون! آن‌ها را دستگير، محاكمه، جريمه و زنداني مي‌كنند.
از نظر كانون‌هاي ذي‌نفوذ صهيوني و گروه‌هاي فشار يهودي در جهان غرب، «هولوكاست» در هاله‌اي از قداست قرار گرفته و «يگانه مسأله قدسي» جهان معاصر شده است.
هرگونه بحث و گفت‌و‌گو كه به تشكيك، نفي و انكار «هولوكاست» منجر و منتهي شود، به منزله‌ي تخطي از قانون و سوء‌استفاده از قانون آزادي بيان و قلم و ورود به حريم ممنوعه است. براي زنده نگه‌داشتن «هولوكاست» به عنوان يك واقعيت تاريخي، تلاش‌هاي فراوان و گسترده‌اي صورت گرفته است. به غير از توليد كتاب و فيلم، در بسياري از كشورهاي امريكايي و اروپايي، بناها و موزه‌هاي يادبود در اين باره تأسيس و ايجاد شده است.
در امريكا، روزهاي يادبود «هولوكاست» رخداد ملي به شمار مي‌آيد. در پنجاه ايالت امريكا، از اين بزرگداشت حمايت مالي مي‌كنند و مراسم آن‌ اغلب در نهادهاي قانونگذاري ايالتي برگزار مي‌شود. در اين كشور بيش از يكصد نهاد مخصوص «هولوكاست» و هفت موزه‌ي بزرگ وجود دارد. يك موزه يهودي‌سوزي با بودجه و سرپرستي دولت مركزي، در عمارت كنگره در واشنگتن وجود دارد. 3 به اعتراف بسياري از استادان دانشگاه‌هاي امريكا اكثر فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي كارشناسي، درباره تاريخ، آمار و ارقام «هولوكاست» در مقايسه با رخدادهاي بزرگ داخلي امريكا، مطالعه و اطلاعات بيشتر و دقيق‌تري دارند.
اين موضوع تنها مرجع تاريخي به شمار مي‌آيد كه به عنوان مواد درسي اجباري امروزه در كلاس‌هاي درس دانشگاه‌ها4 و نيز مدارس اكثر ايالت‌هاي امريكا تدريس مي‌شود. شماري از دانشگاه‌هاي امريكا، برنامه‌هاي تخصصي و كرسي مطالعات ويژه‌ي «هولوكاست» دارند.
به تصريح پاره‌اي نويسندگان و رسانه‌هاي غربي، مركزيت «هولوكاست» در امريكا، يك واقعيت واضح و آشكار است. شاهد اين قضيه، موزه‌ي يادبود آن در منطقه‌ي «مال»5 در واشنگتن است كه سمبل ملت امريكا محسوب مي‌شود. اين مسأله اگر چه به تاريخ اروپا مربوط است، با وجود اين، نمي‌توان بنايي مشابه آن‌چه در واشنگتن وجود دارد، در آلمان، لهستان، هلند يا فرانسه سراغ گرفت؛ حتي بناي يادبود «يادواشم» در بيت‌المقدس با موقعيت موزه‌ي يادبود هولوكاست در امريكا قابل مقايسه نيست. هولوكاست از چنان جايگاه ويژه‌اي در امريكا برخوردار است كه هيچ يك از رويدادها و مناسبت‌هاي تاريخي و ملي ايالات متحده با آن برابر نيستند.6 در بسياري از كشورهاي اروپايي نيز هر سال مراسم يادبود و بزرگداشت «هولوكاست» برگزار مي‌شود. روز يادبود «هولوكاست» در اروپا پديده‌ي نسبتاً جديدي است. براي اولين بار، به طور هماهنگ و هم‌زمان، در 27 ژانويه 2000 م. دولتمردان و رهبران حدود 40 كشور اروپا و نيز ايالات متحده امريكا، اجلاسي با عنوان «مجمع‌ بين‌المللي هولوكاست» در استكهلم ـ پايتخت سوئدـ برگزار كردند تا «هولوكاست» را به عنوان بخشي از «تاريخ ملي» كشورشان به رسميت بشناسند. اين كنفرانس كه بر اثر مساعي برنامه‌ريزي شده سازمان‌هاي ذي‌نفوذ يهودي و كوشش «گوران پيرسون» نخست‌وزير وقت سوئد و مشاركت بسياري از مقامات اروپايي، از جمله «ليونل ژوسپن» نخست‌وزير وقت فرانسه و «گرهارد شرودر» صدر‌اعظم وقت آلمان برگزار شد، درباره‌ي پرداخت غرامت به يهوديان از سوي كشورهاي اروپايي و آموزش و تبليغ «هولوكاست»7 در آن كشورها، به ويژه در مراكز آموزشي و نيز تعيين روز 27 ژانويه8 هر سال به عنوان «روز ملي هولوكاست» در همه‌‌ي ممالك جهان توافق به عمل آمد. يادآوري اين نكته ضروري است كه پيش از اين به طور پراكنده و غير‌هماهنگ در بسياري از كشورهاي اروپايي روز يا هفته‌اي را با برگزاري مراسم ويژه، به «هولوكاست» اختصاص مي‌دادند.
در سال 1384 ش. / 2005 م. سازمان ملل متحد نيز تحت فشار كانون‌هاي ذي نفوذ يهودي، سرانجام روز 27 ژانويه هر سال را «روز ياد بود هولوكاست» نام گذاري كرد. طبق گزارش رسانه‌هاي گروهي، «دان گيلرمن»9 سفير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل،‌ در ژوئن 2005 م./ خرداد 1384 ش. به معاونت رياست مجمع عمومي اين سازمان انتخاب شد. در پنجاه و چند سال گذشته، اين نخستين بار بود كه يك مقام صهيونيستي به اين سمت دست مي‌يافت. «گيلرمن» با مساعدت سازمان‌ها و مجامع فعال صهيونيستي در امريكا، دو ماه بعد، يعني در آگوست 2005م./ مرداد 1384 ش. طرح مقدماتي يادبود هولوكاست را در سازمان ملل منتشر كرد كه با موافقت امريكا، كانادا، روسيه و استراليا همراه بود. در 28 سپتامبر 2005 م ./ 6 مهر 1384 ش. «كوفي عنان» دبير كل سازمان ملل متحد با سخنراني در مقر يك سازمان صهيونيستي به نام «مركز سايمون ويزنتال»10 تحت تأثير اشخاص و كانون‌هاي يهودي و صهيونيستي، خواستار ايجاد روز بين‌المللي بزرگداشت «هولوكاست» شد. به اين ترتيب در 26 اكتبر 2005 م./ 4 آبان 1384 ش. متن پيش‌نويس قطعنامه يادبود «هولوكاست» به شماره A/60/L.12 براي بررسي در شصتمين اجلاس مجمع عمومي به تصويب رسيد. در نهايت نيز در اول نوامبر 2005 م. / 10 آبان 1384 ش. اين قطعنامه پس از دو روز بحث و بررسي در مجمع عمومي با اجماع «Consensus» (تصويب قطعنامه بدون رأ‌ي‌گيري و نظر مخالف)، با عدم حضور و غيبت شماري از كشورهاي اسلامي، به تصويب رسيد.
اين اولين قطعنامه‌ي پيشنهادي رژيم صهيونيستي طي پنجاه سال اخير بود كه از سوي مجمع عمومي به تصويب ‌رسيد.
به اين ترتيب، مجمع عمومي سازمان ملل، براساس اين قطعنامه، هرگونه نفي و انكار «هولوكاست» را مردود دانسته و موظف است طي فراخوان جهاني، كشورهاي عضو را به گنجاندن برنامه‌هاي آموزشي در مدارس و مراكز علمي‌ـ آموزشي دربارة «هولوكاست» وادار كند. همچنين در مدت شش ماه پس از تاريخ تصويب قطعنامه‌ي مزبور، برنامه‌هاي فراگيري تحت عنوان «سازمان ملل و هولوكاست» اجرا شده و نتيجه طي گزارشي به مجمع عمومي ارايه و اعلام گردد. 11
به هر روي، سازمان‌ها و مجامع يهودي براي زنده‌نگه‌داشتن نام و ياد «هولوكاست» در اذهان عمومي، به ويژه در ذهن و خاطره‌ي كودكان و جوانان امريكا و اروپا، تلاش‌هاي گسترده، جدي و همه جانبه‌اي در سراسر جهان، با مركزيت غرب آغاز كرده‌اند. آن‌ها در راستاي برنامه‌ها و اهداف خود، هيچ سخن يا موضوعي مبني بر نفي و انكار هولوكاست را بر نمي‌تابند. تهاجم تبليغاتي و غوغاسالاري رسانه‌هاي خبري، مطبوعاتي و شبكه‌هاي تلويزيوني مرتبط با صهيونيست‌ها و حتي شماري از مقامات و دولتمردان اروپايي و امريكايي عليه اظهارات محمود احمد‌ي‌نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران، در اين باره، تنها نمونه‌اي از عكس‌العمل‌ توأم با برآشفتگي و سراسيمگي كانون‌هاي صهيونيستي و سازمان‌هاي يهودي است. در نقطه‌ي مقابل، نويسندگان، مورخان، محققان و انديشه‌مندان مستقل و آزاد‌انديش از اين سخنان استقبال كرده و موافقت خود را با آن اعلام كردند.
در جهان اسلام نيز از مصر تا مراكش و الجزاير، در شمال آفريقا؛ كشورهاي منطقه‌ي حاشيه‌ي خليج‌فارس تا پاكستان، آسياي ميانه و قفقاز تا مجمع‌ الجزاير اندونزي و از ايران تا فلسطين اشغالي، موضوع «هولوكاست» و ماجراي كشتار شش ميليون يهودي در اردوگاه‌هاي اسيران آلمان در جنگ جهاني دوم، مركز توجه و كنجكاوي مردم، به ويژه نسل جوان قرار گرفت. اين كنجكاوي و توجه، بر خلاف تصور رايج جهان غرب كه غالباً همسو، هماهنگ و موافق تبليغات و ادعاهاي صهيونيستي است؛ كاملاً علمي، هوشمندانه، آگاهانه، با فرضيه‌ها و سؤال‌هاي اساسي، اصولي و جدي است. پاسخ مستند و مستدل به سؤال‌هاي مورد نظر مي‌تواند بسياري از ابهامات، تحريفات، اكاذيب، داستان‌ها، و داده‌هاي غير واقعي، ساختگي و جعلي را برطرف ساخته و حقايق و واقعيت‌هاي ناگفته و يا كم گفته‌هاي مربوط به جنگ جهاني دوم را آشكار سازد. خلاصه و عصاره‌ي اين فرضيه‌ها و سؤال‌ها چنين است:
ـ جنگ جهاني دوم چگونه، و در چه تاريخي و از سوي چه كساني آغاز شد؟
ـ علت، انگيزه و هدف آغاز جنگ چه بود؟
ـ جايگاه، موقعيت و نقش يهودي‌ها در آن دوران، به ويژه در امريكا و اروپا چگونه بود؟
ـ تفاوت آمار جمعيت يهودي‌هاي جهان در زمان شروع و پايان (قبل و بعد از) جنگ چه ميزان بود؟
ـ جمعيت كل يهودي‌هاي مقيم اروپا در آن دوران چقدر بود؟
ـ آمار و وضعيت يهودي‌هاي اروپا پس از جنگ چگونه بود؟
ـ ديدگاه، مواضع و سياست هيتلر نسبت به يهود چه بود؟
ـ ماجراي «هولوكاست» چگونه پيدا شد؟
ـ آيا آلمان نازي در زمان جنگ، امكان و توان آن را داشت تا با ايجاد «اتاق‌هاي گاز» و «كوره‌هاي آدم‌سوزي» مخصوص، در اردوگاه‌هاي اسيران جنگي طي چند سال، شش ميليون نفر را ابتدا خفه كرده و سپس در اماكن ويژه‌اي سوزانده و به خاكستر تبديل كند؟
ـ دلايل و شواهد وجود «اتاق‌هاي گاز» و «كوره‌هاي آدم‌سوزي» در اردوگاه‌هاي آلماني چيست؟
ـ آيا اردوگاه‌هاي آلمان واقعاً محل كشتار و قتل عام انسان‌ها بود؟
ـ چرا در زمان جنگ، هيچ يك از طرفين جنگ، به ويژه متفقين (با همه اطلاعات و اخباري كه از طريق جاسوسان خود در آلمان به دست مي‌آوردند) در اين باره، عكس‌العمل نشان ندادند؟
ـ چرا در خاطرات تاريخي نويسندگان و مورخان ‌آن زمان، به ويژه در خاطرات دولتمداران، رهبران و مقامات بلند مرتبه امريكايي و اروپايي، هيچ سخن، خبر و اطلاعاتي در اين باره وجود ندارد؟
ـ چرا بسياري از يهودياني كه در زمان جنگ، در قلمرو رايش سوم بودند و بعضاً مدعي هستند كه مدتي را در بازداشتگاه‌ها و اردوگاه‌هاي آلمان به سر برده‌اند، نسبت به اين موضوع اظهار بي‌اطلاعي كرده‌‌اند؟
ـ‌ تاكنون چند سند و مدرك معتبر در اين باره منتشر شده و يا چه تعداد از بازماندگان جنگ جهاني دوم، با نظر صهيونيست‌ها در اين باره موافقت كرده‌اند؟
ـ چرا متفقين تاكنون از افشا و انتشار خاطرات سران و دولتمردان آلمان نازي و ايتاليا كه بعد از جنگ به دست آنها افتاده خودداري مي‌كنند؟
ـ چرا اسناد مربوط به جنگ جهاني دوم در بايگاني كرملين، پس از سقوط اتحاد جماهيري شوروي در اختيار مورخان و پژوهشگران قرار نگرفت و به جاي انتشار در پس پرده پنهان شد؟
ـ ماجرايي تحت عنوان «آنتي سميتيسم» در اروپا تا چه ميزان واقعيت تاريخي دارد؟
ـ پديده‌ي تنفر و بيزاري از يهود در تاريخ اروپا چيست و ريشه و منشأ آن كجاست؟
ـ چرا انكار «هولوكاست» و تحقيق درباره‌ي آن در بعضي كشورهاي جهان جرم تلقي مي‌شود و ممنوعيت قانوني دارد؟
ـ علت تعقيب و بازداشت انديشه‌مندان و مورخان مخالف و منكر «هولوكاست» چيست؟
ـ علاوه بر اين‌ها، سؤال‌ها و فرضيه‌هاي ديگري نيز در ميان نسل جوان كنجكاو، در جوامع مختلف جهان وجود دارد كه بايد فارغ از هرگونه تعصب يا حبّ و بغض سياسي و پرهيز از هرگونه احساسات، پيش‌داوري، شتابزدگي و پنهان‌كاري به طور مستند، مستدل و منطبق با واقعيت‌‌هاي تاريخي به آن‌ها پاسخ گفت.

پي‌نويس‌ها:
1-Holocaust
2- shoah
3ـ نورمن جي فينكلشتاين، صنعت يهودي سوزي، ترجمه سوسن سليم‌زاده، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، چاپ اول، بهار 1381، صص 75ـ 76.
4ـ همان، صص 17ـ 18.
5- Mall
6ـ ليبراسيون (چاپ فرانسه)، 15 نوامبر 2001 / 24 آبان 1380.
7ـ گفته مي‌شود در سال 1945م. در چنين روزي، اردوگاه آشويتس در لهستان به تصرف متفقين درآمد.
8ـ ر. ك: نشريه رويداد و گزارش، شماره 166، 16/11/1381، مؤسسه تحقيقات و پژوهش‌هاي سياسي‌ـ علمي ندا.
9- Dan Gillerman
10 - Simon Visintal
11ـ همان، شماره 95، 25/8/1384.


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


دروغی به نام هولوکاست

شبكه ترور صهیونیسم

 

این مقاله با استناد به پیشینه و اقدامات جنایی گروه‌های تروریستی صهیونیستی (یهود) به ویژه اتحادیه دفاع یهود (JDL) به نگارش درآمده است. در این نوشتار بر ترور خصوصاً قتل «جنایت‌كاران اندیشه» كه داستان یهودكشی و قتل عام شش میلیون تن از آنان در خلال جنگ جهانی دوم را زیر سؤال می‌برند، تأكید خاصی شده است.

تروریست‌های صهیونیست آشكارا ضمن ارائه ایدئولوژی سلطه‌طلبانه و خودبینانه یهودی آمادگی خود را برای سركوب مخالفان بیان می‌دارند. آنها با داشتن سوابق مستندی از جرم و جنایت و تحجر (تعصب‌گرایی)، می‌توانند برای همه افراد، اعم از مردان و زنانی كه همواره حامی آزادی هستند خطری جدی باشند.

 

میركاهان و «اتحادیه دفاع یهود»

 

مهم ترین تشكل غیردولتی و تروریستی صهیونیست، «اتحادیه دفاع یهود» نام دارد كه فعالیت‌های جنایی وسیعی را صورت داده است. FBI نیز بارها آن را به عنوان یك گروه تروریستی جنایی معرفی كرده است.

JDL در سال 1968 توسط «خاخام میركاهان» بنیان نهاده شد. مارتین دیویدكاهان در سال 1932 در بروكلین نیویورك متولد شد. وی پسر ارشد یك خاخام ارتدوكس و عضو جنبش اصلاح طلبانه «زئویابوتینسكی» افراطی صهیونیست ، بود. یابوتینسكی و دیگر سران این جنبش هنگامی كه مارتین (میر) یك پسر بچه بود، فعالیت های خود را در منزل وی (كاهان) صورت می‌دادند. كاهان در جوانی به عضویت جنبش «بتار» كه یك جنبش سلطه‌طلب یهودی بود درآمد. این جنبش در سال 1925 به دست یابوتینسكی بنیان نهاده شد. وی اولین بار در سال 1947 در سن 15 سالگی به خاطر رهبری گروهی از جوانان «بتار» در حمله به ارنست بوین وزیر خارجه بریتانیا بازداشت شد.

دو تن از فعال ترین پیروان یابوتینسكی كه به ریاست گروه‌های ترور صهیونیستی درآمده و از این راه به سوء شهرت رسیده بودند، بعدها به سمت نخست‌وزیری اسراییل رسیدند. مناخیم بگین كه زمانی ریاست گروه ایرگان را به عهده داشت و «اسحاق شامیر» كه رییس گروه Lehi (گروه Stern) بود. برای مثال شامیر نقش مهمی در قتل لرد موین فرستاده‌ی خاورمیانه ای بریتانیا در نوامبر 1944 و توطئه قتل كنت فولكه برنادوت، میانجی سوئدی صلح سازمان ملل در سپتامبر 1948 داشت.

كاهان برای مدتی در دهه 1960 زندگی مخفی در پیش گرفت. وی تحت نام «میخاییل كینگ» زندگی و كار می‌كرد و این هویت را حتی از همسرش مخفی نگه می‌داشت. وی طی این دوره برای CIA و FBI كار می‌كرد. او به عنوان عضو FBI در حزب راستگرای جان بیرچ و همین طور در بعضی گروه های دانشجویی چپگرا به جاسوسی پرداخت. كاهان با هویت میخاییل كینگ و ظاهری غیر یهودی، با بعضی از زنان جوان كه از میكده‌های نیویورك انتخاب می‌كرد رابطه داشت. یكی از این زنان گلوریا جین دی آرجینو نام داشت كه یك مدل 22 ساله ]غیر یهودی[ بود و با نام «استله ایوانز» كار می‌كرد. آنها بعد از آشنایی در سال 1966 سریعاً با هم صمیمی شدند. كاهان كه هرگز هویت واقعی خویش را فاش نكرد، بعدها به وی پیشنهاد ازدواج داد. چند هفته بعد كه روابط آنها به هم خورد، گلوریا با انداختن خود در رودخانه ایست ریور اقدام به خودكشی كرد و دو روز بعد (همزمان با جشن 34 سالگی كاهان) فوت كرد.

زندگی كاهان در سال 1968 یعنی هنگامی كه او با چند تن از هم دانشگاهی‌های خود «اتحادیه دفاع یهود» را تاسیس كرد، دچار تحولات چشمگیری شد. این اتحادیه با شمشیرهای آخته و شعارهای تحریك كننده به سرعت توانست توجه رسانه‌های جمعی را به خود جلب كند. وی از احساسات فزاینده ضد سیاهان در میان یهودیان منطقه نیویورك سوء استفاده می‌كرد. وی و سازمان جدیدش پشتیبانی و كمك قابل ملاحظه ای از سوی دو متحد قدرتمند یعنی حزب راستگرای «هروت» اسراییل و مافیای نیویورك دریافت كردند.

اتحادیه دفاع یهود بین دسامبر 1969 و اوت 1972 - با حمایت قابل ملاحظه ای از سوی حزب هروت اسراییل به رهبری مناخیم بگین، افسران ارشد سرویس مخفی موساد و بعضی تجار ثروتمند و یهودی آمریكایی - حملات متعددی علیه دیپلمات‌های شوروی و دیگر اهداف این كشور در ایالات متحده صورت داد. هدف اتحادیه ابراز توجه و لطف و ترحم به یهودیان شوروی و تخریب روابط آمریكا و شوروی سابق بود.

كاهان و تعدادی از اعضای اتحادیه در 12 ماه می 1971 به اتهام تهیه مواد منفجره از سوی پلیس فدرال بازداشت شدند. وی یك روز بعد به همكاری با یك گروه تحت فرمان ژوزف كلمبو كه رییس «سندیكای جنایی كلمبو» بود و سابقه قتل نیز داشت اعتراف كرد. یاییر كولتر روزنامه نگار اسراییلی در زندگینامه كاهان به عنوان بنیانگذار JDL می‌نویسد: «كاهان كمك‌های قابل ملاحظه‌ای از مافیای نیویورك دریافت نموده است.» روابط بین كاهان و رییس ]مافیای[ نیویورك تا زمان قتل كلمبو در سال 1971 بسیار گرم و نزدیك بود و این دو به عنوان رییس گروه‌های جنایی در كنار هم به فعالیت مشغول بودند.

به ادعای كاهان وی در مجموع سه سال به خاطر فعالیت‌های مسلحانه، در زندان‌های آمریكا به سر برده است.

كاهان در اوایل دهه 1970 ، JDL را تعطیل و به اسراییل نقل مكان كرد. وی به عنوان رهبر JDL و بر اساس سوء شهرتی كه در سطح بین‌المللی به دست آورده بود در سال 1976 حزب رادیكال كاچ را بنا نهاد. وی در سال 1984 به عنوان تنها نامزد حزب خود توانست به كنست (پارلمان اسراییل) راه یابد. در همین زمان شعبه JDL در نیویورك از هم پاشید و گروه‌های انشعابی با نام‌هایی چون «اقدام مستقیم یهود» ، «شبكه متحد زیرزمینی یهود»، «سرزمینمان اسراییل را نجات دهیم» و «مدافعان یهود» ظاهر شدند.

كاهان در 5 نوامبر 1990 و به هنگام ایراد سخنرانی برای حامیان خود در هتلی در مركز مانهاتان نیویورك ترور شد.

 

ایدئولوژی خاخام كاهان

 

میركاهان در بسیاری از سخنرانی ها، مقالات و كتاب‌های خود نوعی پیام سلطه‌طلبی و حتی نسل‌كشی از صهیونیسم برتری طلب را تبلیغ می‌كرد. برای وی و بسیاری از طرفداران پر شور او، هرگونه اقدامی برای بقا و رفاه یهود از جمله ترور، مصادره اموال و قتل، ‌كاملاً موجه بود.

«... انتقام یك نظریه اصلی یهود است كه نوعی فرمان و دستور برای آنان تلقی می‌شود. به لطف دوران آرام و دشواری كه در آن زندگی می‌كنیم، انتقام به امری بد و خطرناك تبدیل شده است. آیا باید دست روی دست بگذاریم و اجازه دهیم دولت اسراییل كه مسئول رفاه شهروندان خود است، خیابان، اتوبوس، ‌مغازه و خانه فلسطینی‌ها را به مكانی برای اشاعه ترور و ناامنی تبدیل كند. تحقیر نام خدا را كنار بگذارید. چرا اعراب به حاكمیت یهود تمكین نمی‌كنند؟ یك دولت واقعی یهودی، دولتی است كه جلو‌گیری از بی‌حرمتی را با از میان برداشتن شیطان یعنی این كشور عربی كه در میان ما قرار دارد، درك می كند.»

كاهان در مقاله دیگری كه در سال 1973 انتشار یافت بر مصونیت یهودیان از تعرض و بی‌حرمتی تأكید می‌كند. وی وعده داد روزی خواهد آمد كه تمام غیر یهودیان به برتری این قوم «برگزیده» گردن نهند: «قوم یهود هرگز نابود نمی‌شود بلكه آنها و خدای آنها برای پیروزی بر شیاطین و جهالت دیگر ملل روزی ظاهر خواهد شد. صهیون باید به درجه‌ای برسد كه همه مردم به آن بگروند و خدای یهود خدایی خواهد بود كه همه در مقابل او زانو خواهند زد.»

كاهان در مقاله‌ای در سال 1982 بر ماهیت شقاوت‌آمیز مبارزه بین یهودیان و «دشمنان» آنها تأكید ورزید: «اجازه دهید از دیدگاه یهودیان به حوادث نگاه كنیم ... لبنان .....: جنگی ]از سوی اسراییل[ علیه دشمن فلسطینی كه - تمام مردمش - خواهان نابودی رژیم اسراییل و اكثریت یهودی آن هستند شروع شد. این جنگی برای نابودی كامل دشمن، القای ترس فراگیر و ترور بود تا دشمن تسلیم شود و برتری خدای یهود را بپذیرد». ارزش‌های دموكراتیك لیبرال و یهودی ناسازگارند و كاهان اغلب اصرار داشت «من این جمله را چند میلیون بار گفته‌ام همانطور كه می‌دانیم دموكراسی غرب با صهیونیسم تناقض دارد. ... ایده‌ی یك دولت دموكرات یهودی بی‌معنی است».

وی در فرصتی دیگر گفت: «دموكراسی برای مردمی است كه اصالت ندارند. هیچ دولت زمینی و موقتی نیست كه ارتباط با اقدامات یهودیان داشته باشد در حالی كه قوانین و مقررات آن برخلاف قوانین تورات است... یهودیت هیچگاه جامعه‌ای دموكراتیك نبوده است.»

یكی از مشغله‌های فكری كاهان،‌ رفتار سنگدلانه علیه یهودیان اروپا در زمان جنگ بود. شعار JDL «دوباره هرگز » بود كه به طور خاص به نسل‌كشی یهودیان اشاره می‌كرد. از دیدگاه كاهان، هر غیریهودی یك قاتل بالقوه نازی است. مادامی كه یك غیریهودی در مقابل یك یهودی زندگی می‌كند؛ احتمال یك نسل‌كشی دیگر وجود دارد.»

كاهان معتقد است كه معیار اخلاقی هر عملی باید این باشد كه «آیا برای یهودیان خوب است یا خیر؟» عدم تطابق با این اصل منجر به یك آشویتز جدید خواهد شد.

«رابرت فریدمن» نویسنده زندگینامه كاهان، بعضی از كارهای غیر عادی وی را به شخصیت نظامی این خاخام ربط می‌دهد. فریدمن با یادآوری اولین ملاقات خود با كاهان در «موزه هولوكاست بالقوه» در اورشلیم می‌نویسد: «در همان مواجهه اول، این فكر به ذهنم خطوركرد كه كاهان فردی گرفتار وسوسه‌های جنسی و خشونت است. وی مدام از همخوابگی مردان عرب با زنان یهودی سخن می‌گفت.» كاهان علناً، ‌عرب‌ها را «سگ» می‌نامید و حداقل یك بار گفت كه عرب‌ها را «مثل پاشیدن سم روی سوسك‌ها» از اسراییل ریشه‌كن می‌كند.

كاهان در سخنرانی‌های بسیاری و از جمله در كتابی با عنوان «آنها باید بروند» در سال 1980،‌ نقشه اش را برای اخراج اجباری و دسته‌جمعی (یا انتقال) اعراب فلسطین از سرزمین اسراییل ... «اسراییل بزرگ» (شامل كرانه غربی تحت اشغال اسراییل از سال 1967) ‌بیان كرد.

جهان بینی كاهان در اساسنامه جنبش كاچ كه وی بانی و رهبر آن بود منعكس شده است. این دیدگاه با توصیف برتری ‌طلبانه‌ای از یهود با عناوینی چون برتر، مقدس، برگزیده و خاص شروع می‌شود.

هدف اصلی جنبش كاچ، انتقال اعراب از تمام بخش‌های سرزمین اسراییل بزرگ است. حضور اعراب در اسراییل باعث دشمنی، آشوب و خونریزی و به مثابه یك بمب ساعتی است كه موجودیت صهیونیسم را تهدید می‌كند. بنابراین اعراب ساكن اسراییل باید به كشورهای عربی انتقال یابند.

كاهان و طرفدارانش قانونی را كه روابط جنسی یهودیان و غیر یهودیان را جرم قلمداد می‌كرد، تبلیغ می‌كردند. (ازدواج یهودیان با غیر یهودیان در اسراییل ممنوع بود) اما این قانون سطح وسیع‌تری از تماس‌ها را بین یهودیان و غیر یهودیان از جمله مدارس مختلط، مراكز اجتماعی، ‌سواحل و حتی همسایگی ممنوع كرده بود.

كاهان و پیروانش با وجود شباهت بین قانون پیشنهادی آنها و «قوانین نورمبرگ» هیتلر در سال 1935 كه آن هم روابط جنسی بین یهود و غیریهود را ممنوع كرده بود، به دردسر نیفتادند. همان طور كه كاهان و دیگر صهیونیست‌های تندرو دائماً بیان داشته اند، قوانین مذهب یهود آشكارا یهودیان را از ازدواج با غیر یهود منع می‌كند. به همین ترتیب كاهان هیچگاه از اشاره به آیین های مذهبی كتاب مقدس بهود برای پشتیبانی از پیام قاطع و سازش‌ ناپذیرانه خود فروگذار نكرد.

همانطور كه لین برنر، نویسنده یهودی آمریكایی اعتقاد داشت كاملاً حق با كاهان و طرفداران وی است كه اصرار دارند یهودیت یك مذهب قومی است.

 

حمایت از كاهان و JDL

 

تعداد كمی از رهبران جوامع یهودی آمریكا و اسراییل مایل به حمایت از كاهان در مجامع عمومی بودند و بسیاری از سازمان های یهودی آمریكا مانند «كمیته یهودیان آمریكا» و «كنگره یهودیان آمریكا» با احتیاط كاهان و JDL را رد می‌كردند. در همین حال و به رغم سوابق جنایی و لحن مستبدانه و متكبرانه، ‌كاهان و JDL با حمایت و پشتیبانی شگفت‌انگیزی از سوی یهودیان آمریكا روبرو بودند. تجار یهودی آمریكایی سالانه میلیون ها دلار به كاهان كمك مالی می كردند.

كاهان هنگام ایراد سخنرانی در جمعی از ثروتمندان پوتوماك مریلند در سال 1971 كه طی آن وی از آتش زدن یك خودرو با بمب تمجید كرد، حضار به شدت از سخنان وی استقبال كردند. جكی ماسون، ‌كمدین معروف آمریكایی به طور علنی از كاهان حمایت كرد و در اوایل سال 1972 در مراسمی برای جمع‌آوری پول برای JDL به هنرنمایی پرداخت . ماسون (مانند كاهان ملبس به لباس كشیشی) ‌می‌‌گوید: «اصول دموكراسی آن طور كه برای آمریكا كاربرد دارد، برای اسراییل نباید به كار رود.» هم‌چنین در مراسم شام دیگری جهت جمع‌آوری پول در سال 1986 در بوستون، بالغ بر 20 هزار دلار برای كاهان جمع‌آوری شد.

نمونه‌ای از مقبولیت اجتماعی كاهان نزد رجال سیاسی با نفوذ، دعوت سناتور هنری اسكوپ جكسون از كاهان برای ایستادن در كنار وی روی صحنه‌ای در نیویورك در سال 1972 است. این اتفاق مصادف با رقابت های انتخاباتی برای معرفی نامزد دمكرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری رخ داد. حامی برجسته دیگر JDL ماریوبیاگی، نماینده كنگره آمریكا بود كه نمایندگی بروكس در واشینگتون را نیز بر عهده داشت.

هفته نامه جوییش پرس كه یكی از نشریات مطرح جامعه یهودیان آمریكا بود (با تیراژ 130 تا 160 هزار نسخه) كاهان را به عنوان سردبیر و مفسر استخدام كرد كه این فرصتی برای نگارش مطالب متعصبانه و اغلب نادرست در اختیار كاهان قرار داد.

نیویورك‌تایمز - مهم‌ترین روزنامه آمریكا كه به یهودیان تعلق دارد - نیز با انتشار مقالات وی در صفحه پرخواننده «نظرات خوانندگان» به كاهان مقبولیت و مشروعیت بیشتری بخشید.

كتاب كاهان با نام «آنها باید بروند» و در آن خواستار اخراج گسترده اعراب فلسطین از سرزمین مادری‌شان شده بود، در سال 1980 توسط انتشارات گروست و دانلپ نیویورك منتشر شد.

مجلات، روزنامه‌ها و شبكه‌های تلویزیونی آمریكا هیچ‌گاه سرسوزنی از انتقادات و بی‌حرمتی‌هایی را كه نثار گروه‌های شبه‌نظامی غیریهودی از قبیل «كوكلس كلان» ، «آریایی» یا «قانون» می‌كردند، در مورد كاهان كه پیام‌ها و اهداف مشابهی را ترویج می‌كرد، روا نداشتند.

در اسراییل، كاهان از حمایت و حتی سرسپردگی متعصبانه بسیاری از یهودیان معمولی به ویژه یهودیان «سفاردیك» كشورهای عربی (كه هم اكنون اكثریت جمعیت اسراییل را تشكیل می‌دهند) برخوردار بود. یاییركولتر، روزنامه نگاری كه جریان بازدید كاهان از شهر آفولای اسراییل را در ژوییه 1985، همزمان با تنش میان اعراب و اسراییل، توصیف می‌كند، می‌نویسد: «چهره وی برای بحرانی كردن اوضاع و تحریك جوانان مو مجعد در خیابان‌ها كافی بود كه هر عرب را تهدیدی بالقوه برای جایگاه اجتماعی خود می‌دیدند. آنها در خیابان فریاد می‌زدند: «كاهان، ‌ناجی ما» آنها به اعراب داخل اسراییل و اعرابی كه برای كار به آفولا آمده بودند حمله می‌كردند و به اتومبیل‌های آنان سنگ پرتاب می‌كردند و مغازه ها را غارت می‌كردند . جمعیت مدام فریاد می‌زد: «درود بر كاهان ، مرگ بر اعراب» و هر كس را كه می‌دیدند چپاول می‌كردند...

هنگامی كه كاهان فریاد می‌زد: «تنها خواسته ما اخراج اعراب است. من می‌خواهم كه اعراب بروند پی‌كارشان!» میلیون‌ها تن از مردم جهان و اسراییل ظاهر غیرعادی وی را دیدند .

شهر به مثابه یك آتشفشان شده بود. جو شهر در اختیار كاهان بود و نفرت و ترس در آن» موج می زد. احساسات به غلیان آمده بود. اعراب دشمن بودند ... «میركاهان» نژاد پرستی كه از ایالات متحده به اسراییل آمده بود، آتشی به پا كرده بود.»

كاهان مرده است اما شعله‌های تعصب و كج‌اندیشی وی كه او به پاكرد هنوز روشن و فروزان است. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد یهودیان بیشتری در اسراییل از اتخاذ شدیدترین و وحشتناك‌ترین اقدامات علیه اعراب ساكن سرزمین‌های اشغالی از جمله نسل‌كشی و قتل عام كه آنها را مجبور به خروج از «اسراییل بزرگ» كند، حمایت می‌كنند یا حداقل با جدیت خواستار مد نظر قراردادن چنین اقداماتی هستند.

 

مروری بر جنایات صهیونیست‌ها

 

شبه نظامیان صهیونیست در طول سال‌های گذشته صدها اقدام غیر قانونی علیه «دشمنان» واقعی یا فرضی خود انجام داده‌اند از جمله خرابكاری، آزار و اذیت و تهدیدات تلفنی. در زیر شما با چند نمونه از این جنایات به طور مفصل تر آشنا خواهید شد. در بسیاری از موارد زیر نقش JDL به طور قطع و یقین اثبات شده اما در همه موارد نمی توان این گروه را دخیل دانست.

***در 26 ژانویه سال 1972 یك گروه JDL ، دفاتر آژانس مبادلات فرهنگی آمریكا و شوروی در نیویورك را بمب‌گذاری كردند كه در آن یك منشی 27 ساله (كه اتفاقاً یهودی بود) كشته شد و 13 نفر نیز زخمی شدند. یكی از عاملان این بمب‌گذاری به نام شلدون سیگل به پلیس گفت كه وی بمب را ساخته است. وی نام دیگر عاملان جنایت را نیز فاش كرد. چند سال بعد، كاهان اقرار كرد كه JDL مسئول این جنایت بوده است. با وجود این، ‌پرونده JDL در این حادثه در نهایت به دلایل فنی مختومه اعلام شد.

***در ماه می 1972، ده تبهكار وابسته به JDL وارد كنسولگری اتریش در واشینگتون شدند و كارل گروبر، ‌سفیر اتریش در آمریكا و دربان ساختمان را مضروب كردند.

***در ماه می 1974، اعضای JDL با یك لوله فلزی به یكی از فعالان جامعه اعراب آمریكا كه دكتر محمد مهدی نام داشت؛ ‌حمله‌ور شدند كه منجر به شكستگی استخوان كمر وی شد. یك سال طول كشید تا پلیس فردی را بازداشت كرد كه وی در تلویزیون ظاهر شد و با افتخار از عمل خود یاد كرد. اندكی بعد، دفاتر دكتر مهدی در مانهاتان و در اثر حریق های عمدی تقریباً به طور كامل ویران شدند.

***در 21 فوریه 1975 ، یك دادگاه فدرال كاهان را به دلیل نقض اصول آزادی تعلیقی در دوران محكومیت و ساخت بمب آتش‌زا در سال 1971، مجرم و گناهكار شناخت .

وی از ساخت بمب، دینامیت یا دیگر تسلیحات و اقدامات خشونت‌آمیز منع شده بود. قاضی با استناد به نامه‌ای كه كاهان در آن از طرفداران خود خواسته بود تا دیپلمات‌های عرب و روس را ترور كنند، وی را به یك سال زندان محكوم كرد. كاهان 8 ماه از این محكومیت را در خانه‌ای در جاده مانهاتان سپری كرد و مجاز بود تا هر روز برای صرف غذا به رستوران‌های «كوشر» برود. وی از این دوران حبس برای اداره و اجرای امور تجاری JDL استفاده كرد.

***در سال 1975 ،‌دیوید كامایكو، یك عضو 21 ساله JDL ،‌یك بالگرد غیرنظامی را در نیویورك ربود و در ازاء آن با هدف خرید اسلحه برای JDL دو میلیون دلار پول درخواست كرد. وی پیش از دستیگری ، خلبان را هدف قرار داد.

***در سال 1978 ژوزف شاكتر، رهبر JDL در كانادا، ‌منزل دونالد آندروز فعال راستگرا را بمب‌گذاری كرد.

***در 11 آوریل 1982، آلن گودمن با یك اسلحه خودكار به طرف مسجدی در اورشلیم آتش گشود كه دو فلسطینی كشته شدند. وی بعد از ورود به مسجد دوباره اقدام به تیراندازی كرد كه چند نفر دیگر مجروح شدند. گودمن كه اهل بالتیمور ایالت مریلند بود، ‌آموزش های شبه نظامی را در اردوگاه جِدِل متعلق به JDL در نیویورك فرا گرفته بود. كاهان در مصاحبه‌ای پیرامون این جنایت گفت : «او هیچ كار اشتباهی انجام نداد. كار او كاملاً صحیح بود.»

***در سال 1987، سه عضو JDL به خاطر دخالت در حداقل شش رشته حملات بمب‌گذاری در نیویورك بین سال‌های 1984 تا 1987 بازداشت شدند. متهمان جی‌كوهن، شارون كاتز و ویكتور وانسیر رییس JDL در نیویورك بودند. وی بعد از اقرار به نقش خود در این بمب‌گذاری در اكتبر 1987 به ده سال زندان محكوم شد. موری یانگ دیگر عضو JDL نیز به 5 سال زندان محكوم شد.

***مسؤولان FBI معتقدند كه JDL پشت پرده انفجار بمب در اواسط اوت 1985 قرار دارد كه طی آن شریم سوبزوكف در پترسون ایالت نیوجرسی به قتل رسید. همچنین پلیس این گروه را مسئول حمله‌ای مشابه در اوایل سپتامبر 1985 می‌داند كه علیه المارس اسپروجیس در برنت وود ایالت نیویورك صورت گرفت . هر دو به ناحق متهم به ارتكاب جنایات جنگی بودند.

***در ژانویه 1991، كورت هابر كه در روزنامه‌ها به عنوان بازمانده نسل‌كشی یهودیان معرفی شده بود؛ متهم به تهدید كمیته ضد تبعیض نژادی اعراب آمریكا شد.

 

قتل آلكس اوده

 

شاید مهم‌ترین جنایت JDL كه در سطح وسیع انتشار یافت قتل آلكس اوده، مدیر منطقه‌ای كمیته ضد تبعیض نژادی اعراب آمریكا در مناطق ساحلی غربی در 11 اكتبر 1985 بود. اوده هنگام ورود به دفتر كار خود در سانتاآنای كالیفرنیای شمالی با انفجار بمب به قتل رسید.

یك مسئول FBI درسال 1985 اعلام كرد كه JDL مسئول قتل اوده و حداقل دو حادثه تروریستی دیگر در ساحل شرقی است. لین بونز یكی از مسئولان FBI گفت: «ما JDL را عامل این سه بمب‌گذاری می‌دانیم.» همچنین گزارش دیگری از سوی FBI در جولای 1986 بیان كرد: « كه عوامل JDL مسئول قتل اوده هستند.

دادستان های فدرال آمریكا در سال 1988 سه عضو JDL را در قتل اوده مجرم شناختند. این افراد كه متولد آمریكا بودند اما برای فرار از مجازات به اسراییل گریخته بودند كیت فوكس، اندی گرین و رابرت مانینگ نام داشتند.

مسئولان پلیس لس آنجلس و نیویورك از رابرت مانینگ كه یك فعال مهم JDL است به عنوان مظنون به دخالت در چهار بمب‌گذاری سیاسی در سال 1985 نام برده‌اند كه قتل اوده از جمله آنهاست.

به گفته مسئولان، ‌وی دارای پیشینه ای 20 ساله در فعالیت‌های خشونت‌آمیز است كه حتی تهدید تهیه كنندگان یك برنامه تلویزیونی را نیز در بر می‌گیرد.

مانینگ بعد از پیوستن به شعبه JDL در كالیفرنیای جنوبی در سال 1971، به سرعت به عنوان یك مبارز سرسخت خیابانی به شهرت رسید. ایرو رابین، رییس JDL درباره او چنین می گوید: «او مردی قوی است. من مبارزه او را دیده ام. ما با نازی‌ها و اعراب در كوچه و خیابان نزاع داریم. او فردی واقعاً فعال است.»

یك دادستان فدرال هنگام قرائت حكم دادگاه در سال 1988 گفت: «معلوم شده است كه به رغم ادعای مانینگ كه گفته اعمال وی در جهت حمایت از یهودیان بوده است، در بسیاری از موارد او در محل اقامت اعراب مواد منفجره كار گذاشته یا به طرف آنها پرتاب كرده است.»

آژانس فدرال در نوامبر 1978 دولت اسراییل را به جلوگیری از تحقیق FBI در مسأله قتل اوده متهم كرد.

خود مانینگ نیز تلاش كرد به بهانه بیماری قلبی و خوردن 20 قرص خواب و این ادعا كه وی یك یهودی معتقد و متعصب بوده و محاكمه او اشتباه بوده است، از استرداد خود به آمریكا بگریزد. به رغم همه این موارد، ‌وی سرانجام در جولای 1993 به ایالات متحده مسترد شد.

 

تأیید رسمی ارتكاب اقدامات تروریستی از سوی JDL

 

دفتر تحقیقات فدرال وزارت دادگستری آمریكا مكرراً از JDL به عنوان یك سازمان تبهكار و تروریستی نام برده است. گزارش منتشره توسط مركز تحقیق و تحلیل تروریسم FBI تصریح می‌كند: «در پژوهش‌هایی كه FBI از سال 1981 به بعد انجام داد، مسئولیت 18 حادثه تروریستی متوجه یهودیانی شده است كه در پی انتشار بی‌عدالتی‌هایی بوده‌اند كه در گذشته و حال در حق یهودیان روا شده است. در حالی كه بعضی از این حملات به گروه‌هایی نظیر مدافعان یهود، ‌شبكه زیرزمینی متحد یهود و اقدام مستقیم یهود نسبت داده شده، 15 مورد از آنها منتسب به JDL است كه مشهورترین این گروه‌ها می‌باشد.»

FBI هم چنین در سال 1985، JDL را به عنوان دومین گروه فعال تروریستی در آمریكا برشمرد (تروریست‌های پرتوریكویی اولین گروه فعال بودند). FBI ، JDL را مسئول 37 حمله تروریستی از سال 1977 تا 1984 دانست.

دو سال بعد FBI اعلام كرد كه گروه‌های یهودی تندرو از سال 1981 تا 1984، 24 حمله تروریستی انجام داده اند كه 17 مورد آن توسط JDL صورت گرفته است.

وزارت انرژی آمریكا نیز در سال 1986 طی گزارشی ویژگی‌های JDL را برشمرد.

JDL طی بیش از یك دهه، یكی از فعال‌ترین گروه‌های تروریستی ایالات متحده بوده است. گرچه این سازمان خود را یك گروه فعال سیاسی می‌داند كه به بیان مصایب یهودیان شوروی پرداخته و در اكثر موارد از منافع یهود و یهودیت حمایت كرده است، با این حال FBI از دیرباز آن را به عنوان یك سازمان تروریستی طبقه‌بندی كرده است.

هدف اصلی JDL وارونه جلوه دادن داستان واهی كشتار یهودیان است. این ستیزه‌طلبی به خصومت ضد شوروی كه برای ایجاد تنش‌های جدید در روابط آمریكا و شوروی طراحی شده بود نیز دامن زد.

با وجود این JDL به اعراب، ‌ایرانیان ، عراقی‌ها، مصریان، فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها، فرانسویان و آلمانی ها در آمریكا حمله كرده است. ]برای نمونه[ در سال 1978، دیپلمات های مصری مورد هدف قرار گرفتند. ... دفاتر این اتحادیه در فرانسه،‌ انگلیس، ایتالیا و اسراییل نیز دست به حملاتی زده است.

در سالیان اخیر گزارش‌های رسمی درباره اقدامات این اتحادیه كماكان ادامه داشته است.

JDL استراتژی دوگانه ای مشتمل بر نافرمانی مدنی و اعتراضات صلح‌آمیز تا تروریسم فراقانونی را دنبال كرده است. بمب‌گذاری تاكتیك مورد علاقه JDL بود و 78 درصد از كل حملات آن را شامل می‌شد. تیراندازی با 16 درصد در مقام بعدی قرار دارد و در ادامه می‌توان به ایجاد حریق، خرابكاری و آدم‌ربایی هر كدام با یك درصد اشاره كرد.

از سال 1968، در حملات JDL هفت نفر كشته و حداقل 22 نفر زخمی شده اند. 62 درصد از حملات JDL علیه اموال مردم، 30 درصد علیه تجار، 4 درصد علیه موسسات دانشگاهی و دانشگاهیان و 2 درصد علیه اهداف مذهبی صورت گرفته است. معمولاً فردی ناشناس طی تماس تلفنی مسئولیت اقدامات تروریستی از سوی JDL یا یكی از شاخه های فرعی این گروه را به عهده می گرفت اما تنها یك روز بعد سخنگوی JDL دخالت این گروه را تكذیب می‌كرد.

اگرچه در گذشته JDL از فعال‌ترین تشكل‌های تروریستی آمریكا بوده، اما به نظر می‌رسد تهدید ناشی از آن عمدتاً نمادین باشد. با وجود این، حوادث اخیر نشان می‌دهد كه این دیدگاه نیاز به بازنگری دارد. افزایش تروریسم نظامی یهودی نه تنها نشانی از افزایش خشونت است، بلكه نشانی از تغییر شگرف در الگوهای حمله و تاكتیك‌های JDL به شمار می‌رود.

نوشته شده در چهارشنبه 21 دی 1384 و ساعت 01:01 ق.ظ توسط : آرش احمدی

 


» تجدید نظر طلبان ... تجدیدنظرطلبی ,

: سه شنبه 13 دی 1384 :

در سال‌های اخیر علاقه مردم غرب به پدیده هولوکاست افزایش‌یافته است. تحقیقات نشان می‌دهد که حجم مطالب منتشر شده در رابطه با هولوکاست در دهه 1990 ده برابر دهه‌های 1940 و 1950 میلادی است. این موج علاقه به کشف حقایق تاریخی و مقابله با تبلیغات هالیوودی و ژورنالیستی و تاریخنگاری رسمی به ایجاد یک مکتب جدید تاریخنگاری انجامیده که به "تجدیدنظرطلبی" (rerisionist) یا "تاریخ واقعی" معروف است.

 

معمولاً از پل رازینیه فرانسوی به‌عنوان بنیانگذار این مکتب یاد می‌کنند. رازینیه در زمان جنگ دوّم جهانی از اعضای جنبش مقاومت فرانسه بود که به‌وسیله گشتاپو دستگیر شد و به اردوگاه بوخنوالد اعزام گردید و تا پایان جنگ در اردوگاه‌های مختلف نازی زندانی بود. پس از جنگ وی عالی‌ترین نشان مقاومت را از دولت فرانسه دریافت کرد و سپس به عرصه تحقیقات تاریخی روی آورد، در زمینه جنگ دوّم جهانی به تحقیق و انتشار کتاب پرداخت و از جمله به ترسیم وضع اسفناک اردوگاه‌های جنگی نازی دست زد. ولی او بتدریج در جریان تحقیقش به نظراتی رسید که تصویر رسمی را کاملاً نفی می‌کرد. امروزه‏ دو مورخ صاحب نام به عنوان مهم‏ترین هواداران مكتب تاریخنگارى واقعى شناخته مى‏شوند: اولى،دیوید ایروینگ انگلیسى است. ایروینگ مورخ بسیار معتبرى است، در حدى كه برخى‏ نشریات سرشناس انگلیسى نوشته‏اند هیچ كس نمى‏تواند درباره جنگ دوم جهانى كار كند و پروفسور ایروینگ را نادیده بگیرد. دومین مورخ سرشناس هوادار مكتب تاریخنگارى واقعى، رابرت فوریسون‏ فرانسوى است. پروفسور فوریسون و خانواده‏اش، نیز مانند رازینیه، در زمان جنگ از آلمانى‏ها آزار فراوان دیده بودند. او مؤلف كتاب‏هاى متعددى است و ثابت مى‏كند كه اتاق گاز و سیاست‏ امحاء جمعى یهودیان صحت ندارد. فرد صاحب نام دیگر در این عرصه فرد لوختر آمریكایى‏ است. لوختر مورخ نیست بلكه مهندس متخصص ساختمان زندان است. او براى تحقیق به‏ لهستان رفت و در بازگشت گزارش 196 صفحه‏اى خود را منتشر كرد كه به گزارش لوختر معروف‏ است. او در این گزارش وجود اتاق‏هاى گاز را منكر شد. در این زمینه افراد سرشناس دیگرى نیز كار كرده‏اند: گرمار رودلف مؤلف كتابى در انكار اتاق‏هاى گاز آشویتس است. ارنست زوندل كانادایى كتابى‏ نوشته با عنوان «آیا واقعا شش میلیون نفر كشته شده‏اند؟» دیوید هوگان كتابى دارد با عنوان‏ «افسانه شش میلیون نفر». دكتر بروزات تحقیقى دارد درباره اتاق‏هاى گاز در داخائو و اثبات‏ مى‏كند كه نه در داخائو، نه در بوخنوالد و نه در سایر اردوگاه‏هاى آلمانى اتاق گاز براى كشتار یهودیان و سایر زندانیان وجود نداشته است. و بالاخره رژه گارودى، عضو جنبش مقاومت فرانسه‏ در زمان جنگ دوم است كه او نیز، بر اساس تحقی


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


افسانه هولوکاست

افسانه هولوکاست

 

اشاره

سخنان رئیس جمهوری محترم، دکتر احمدی‌نژاد دربارة «افسانه هولوکاست» خشم مجامع صهیونیستی را برانگیخت.

صهونیست‌ها مدعی‌اند در ایام جنگ جهانی، نازی‌ها، کوره‌های آدم‌سوزی و اتاق‌های گاز به پا کردند و چندمیلیون از یهودیان را سوزاندند؛ این کوره‌ها به هولوکاست مشهور شد.

«دیوید دیوک» عضو سابق کنگره آمریکاست که از نفوذ صهیونیزم در ایالات متحده آمریکا برآشفته شد و از عضویت در کنگره آمریکا استعفا کرد. او ناگفته‌های بسیاری درباره یهود و صهیونیزم و نفوذ آن‌ها در آمریکا دارد. آن‌چه می‌خوانید، بخشی از خاطرات او دربارة هولوکاست است که از کتاب «بیداری من» اقتباس شده است.

* مقدمه

پس از این‌که متوجه نژادپرستی افراطی در یهود و صهیونیسم و حضور سیل‌آسای آنان در رسانه‌های گروهی شدم، برخی از کتاب‌ها و نوشتارهایی را خواندم که به ماجرای رفتارهای وحشیانه‌ آلمانی‌ها در جنگ دوم جهانی، به صورت مبالغه‌آمیز و تحریف شده اشاره می‌کرد؛ چرا که برخی از آن‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که انگیزه رسانه‌های گروهی از پرداختن به ماجرای هولوکاست (یهودسوزی) به سود استراتژی اسرائیل است. در آغاز، این تصور را که برخی از ادعاها بر ضد آلمان ممکن است دروغین باشد رد کردم؛ دلیل من، تصاویر و فیلم‌های وحشتناکی بودکه دیده بودم. گویی این‌ها دلیلی انکارناپذیر بر کارهای ددمنشانه نازی‌ها بود! آن‌چه در پی می‌آید، گزارشی از بررسی چشم‌اندازهای این دوره اندوه‌بار از تاریخ اروپاست.

کودکی من؛ تماشای تصاویر احساس‌برانگیز

مقاله‌ای را برای کلاس زبان در دانشگاه لویزیانا درباره آزادی اخلاق جنسی در آمریکا نوشتم و شرح دادم که چگونه تا کلاس یکم دبیرستان، هیچ تصویر کاملاً برهنه‌ای را از یک زن ندیده بودم. شاید این گفته برای جوان امروزی شگفت‌آور باشد؛ ولی حتی در مجلات پلای‌بوی تا نیمه دهه ششم قرن بیستم، بخش جنسی بدن حذف می‌شد. پس از نوشتن مقاله، یکی از دوستان من که مقاله را خوانده بود گفت: تو درباره ادعایت مبنی بر ندیدن برهنگی کامل در زمان کودکی اشتباه کرده‌ای؛ زیرا زنان تمام برهنه را دیده‌ای، تصاویر مردان بی‌لباس و زنان برهنه و فیلم‌های زیادی از قربانیان یهودی جنایت‌های وحشیانه نازی‌ها را دید‌ه‌ای!

او راست می‌گفت. تلویزیون و مطبوعات، در اواخر دهه پنجم قرن بیستم و آغاز دهه ششم آن، بسیار با حجب و حیاتر از امروز بود. ولی رسانه‌های گروهی در زمان کودکی‌ام، عکس‌ها و گزارش‌های خبری ترسناکی را از قربانیان برهنه یهود نشان می‌داد. روزنامه‌ها، هر روز چاپ این تصویرها را تکرار می‌کردند. در زمان معصومیت کودکی که من و همشاگردی‌هایم هنوز تصویری از یک زن کاملاً برهنه ندیده بودیم، رسانه‌های گروهی، جسدهایی از زنان و کودکان برهنه را که مانند توده‌های هیزم روی هم انباشته بودند، به ما نشان می‌دادند. آن تصاویر، آن قدر تأثیرگذار بود که هنوز در اذهان ما زنده و تکان‌دهنده هستند.

یک پرسش بی‌پاسخ

یکی از دوستانم گفت: تکرار تصاویر قربانیان یهود در جنگ جهانی دوم توسط روزنامه‌ها و مطبوعات، به یقین، باید دارای انگیزه سیاسی باشد. آیا این‌کار تصادفی است؟ اگر مقصود، برانگیخته شدن احساسات با نشان دادن تصاویر برهنگی و مرگ است، پس چرا در عمل، به جز تصاویر قربانیان یهود پخش نمی‌شود؟

هنگامی که در سال 1974، فیلم «چهره‌های مرگ» در سینماهای آمریکا روی پرده رفت، میلیون‌ها نفر در صف ایستادند تا این فیلم واقعی را که درباره لحظه جان دادن آدم‌ها بود، تماشا کنند.

بسیار کم اتفاق می‌افتاد که برنامه‌های خبری تلویزیون، تصایور نفرت‌آور اعدام انسان‌ها را پخش کند. در دهه نهم قرن بیستم، سروصداهایی بلند شد که به پخش فیلم‌هایی از این دست و برنامه‌های خشن و وحشتناک تلویزیونی برای کودکان، اعتراض کرد. باوجود این اعتراض‌ها، صحنه‌های هولوکاست، به دلیل قانون ایالت‌ها هنوز در مدرسه‌ها نمایش داده می‌شود. برنامه‌های خشونت‌‌بار و خونین سینمایی و تلویزیونی سرشار از نفرت نمی‌تواند تحریک کننده‌تر و ترسناک‌تر از صحنه‌های هولوکاست باشد. آیا این مدرسه‌ها، فیلم‌هایی را از کشتار زنان و کودکان فلسطینی در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا که به دست صهیونیست‌های اسرائیل ذبح می‌شدند، نمایش می‌دهند؟

آیا آنان حاضرند تصاویر میلیون‌ها انسان بی‌گناه اهل شوروی ]سابق[ را برای آگاهی دانش‌آموزان از خطر کمونیست، پخش کنند؟ چرا حاضر نیستند فیلم‌هایی درباره اهداف این کشتار نمایش دهند؟...

پس از آن‌که از کشتارهای بلشویک‌های یهودی در اتحاد جماهیر شوروی آگاهی یافتم، از خود درباره سطح کینه‌ای که بر مرتکبان جنایت‌های جنگی سه گروه زیر دارم پرسیدم: کمونیست‌های یهودی، نازی‌های آلمانی، صهیونیست‌های جنایت‌کار. فهمیدم هیچ دلیلی برای دلسوزی با یهودیان هولوکاست وجود ندارد.

از این هنگام، تلاش کردم بفهمم چگونه به سبب نفوذ یهودیان در رسانه‌ها، با من بازی می‌شود؟ چرا غیر از جسد کشته‌های یهودی در تلویزیون و فیلم‌های سینمایی نمی‌توانم ببینم؟ این تأثیر قوی که با دیدن صحنه‌های ترسناک جان دادن یهودیان در ذهن یک کودک نه ساله نقش بسته، چگونه از بین می‌رود؟

... هنگامی که از ماجرای هولوکاست آگاه شدم، فهمیدم تصویری که رسانه‌ها از مردم یهود ارائه کرده‌اند، نادرست است. دریافتم که ادعای آمریکایی‌ها با اسناد انکارناپذیر جنگ جهانی دوم مخالفت دارد؛ مانند گفته‌های سناتور رابرت تافت وچارلز لیدنبرگ و ژنرال جرج باتن و رئیس سابق دادسرای عالی هارلن فیسک استون.

سه گواه مشهور بر دروغین بودن ماجرای هولوکاست

سال‌ها بعد، خاطرات یک دختر جوان را خواندم. این دختر از مشهورترین قربانیان واقعه هولوکاست بوده و بیش‌تر زمان جنگ را در اردوگاه اشویتز سپری کرده است. او در ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم، به علت بیماری تیفوس، جان خود را از دست داد.

پدر این دخترک، اوتو، در اشویتز بیمار شد و در بیمارستان اردوگاه، مورد درمان قرار گرفت و حالش رو به بهبود گذاشت. با نزدیک شدن پایان جنگ، آلمان‌ها او را به موتوسین انتقال دادند و در آن‌جا آزادش کردند. اوتو، خود به تمام این واقعیت‌ها اعتراف دارد. این واقعیت‌ها کاملاً با آن‌چه درباره اردوگاه اشویتز خوانده بودم تفاوت داشت؛ چرا که کتاب‌ها و فیلم‌ها، این اردوگاه را به عنوان جایگاه کشتار و جنایت و محل کوره‌های آدم‌سوزی به تصویر کشیده بودند. گویا که آن‌جا تمام محموله قطارهای حامل یهودیان، مستقیماً از سکو به اتاق‌های گاز برده می‌شدند! فرض این بود که نازی‌ها، تازه رسیده‌ها را بررسی می‌کردند، قوی‌ها را برای کار می‌فرستادند، کودکان و بیماران را به اتاق‌های گاز روانه می‌کردند. اگر این داستان‌ها حقیقت داشته باشد، پس چرا آن دخترک و خواهرش که با کاروان مرگ به اردگاه اوشویتز رسیده بودند، به اتاق‌های گاز فرستاده نشدند؟

شخصیت مشهور دیگری از نجات‌یافتگان هولوکاست، خاخام اول هولوکاست «الی ویسل» است که به سبب نوشته‌ها و آثارش درباره هولوکاست، جایزه نوبل گرفت. ویسل مانند، پدر «آن فرانک»، در بیمارستان اردگاه اقامت داشت. وی در سرگذشت خود می‌نویسد که عمل جراحی روی پای تیر خورده‌اش در بیمارستان اردوگاه اوشویتز واقع در نوار بیرکناو انجام شد.

پزشکان به او سفارش کردند که برای دو هفته استراحت کند؛ ولی روس‌ها همه افرادی را که در اردوگاه بودند آزاد کردند و بیماران بیمارستان و دیگرانی که نمی‌توانستند سفر کنند، مخیر شدند که در اردوگاه بمانند تا روس‌ها آن‌ها را بعداً آزاد کنند یا این‌که با آلمان‌ها بروند. ویسل و پدرش پس از بررسی تصمیم گرفتند با آلمان‌ها که قرار بود قاتلانشان باشند، بروند! این خود، نشانه دروغین بودن وجود کوره‌های آدم‌سوزی است؛ اگر جز این بود، پس چگونه آن‌ها از دست آلمان‌ها جان سالم به در بردند؟

اما سومین شخصیت مشهور از نجات‌یافتگان هولوکاست، سیمون ویسنتال بود که به سبب مبارزه با کسانی که جرئت کرده‌اند درباره برخی جوانب هولوکاست تردید کنند، مشهور شد. داستان سیمون نیز شبیه ویسل و پدر آن‌فرانک بود.

ویسنتال می‌نویسد: زمانی که در بازداشت نازی‌ها به سر می‌برد، یک بار تلاش کرد خودکشی کند؛ ولی نازی‌ها که به ادعای او سعی داشتند تمام یهودیان اروپا را بکشند، او را به بیمارستان فرستادند و از او مراقبت کردند تا این‌که سلامتی کاملش را به دست آورد!

اگر آلمان‌ها همان‌گونه که ویسل در کتاب‌هایش می‌نویسد، وحشی‌هایی شیطانی بودند و واقعاً مصمم بودند یهودی‌ها را نابود کنند، پس چرا او و پدرش خواستند که با آلمانی‌ها بروند، به جای این‌که به انتظار شوروی‌ها بنشینند؟ هنگامی که این اعتراف را از ویسل خواندم، باورم نشد. چرا پدر «آن» را به بیمارستان می‌فرستند و چرا تلاش می‌کنند زندگی یک یهودی را که می‌خواست خودکشی کند نجات دهند؟ وقتی همه این‌ها را فهمیدم، یقین کردم که این داستان‌ها، با ماجرای هولوکاست هم‌خوانی ندارد. آیا داستان هولوکاست، با گذشت زمان تغییر کرده است؟

دلیل‌های دروغین

بسیاری از دلیل‌های هولوکاست که تاریخ‌نویسان کنونی آن را ارائه می‌کنند، اعترافاتی است که در زمان محاکمة جنایت‌های جنگی نورنبرگ بیان شده است. آیا می‌توانیم به اعترافات کسانی که در جریان بازجویی، شکنجه‌های سخت شده‌اند، اعتماد کنیم؟

هنگامی که فهمیدم برخی از مسئولان دستگاه اطلاعاتی و امنیتی روسیه که خودشان مرتکب جرایم گسترده‌ای بر ضد بشریت شده‌اند، در جایگاه قضات دادگاه نشسته‌اند، شگفت زده شدم. یکی از دوستانم در مجلس به من گفت:

یک قاضی آمریکایی به اسم چارلز. اف و پوستیون، رئیس یکی از دادگاه‌هایی بود که در نورنبرگ برای کشف جرایم تشکیل شده بود. این قاضی به‌سبب نفرت از اقدامات دست‌اندرکاران، استعفا داد. او دادرسی را متهم کرد که مانع از دست‌یابی به ادله و فراهم کردن مقدمات کار برای دفاع از متهم می‌شود. محکمه‌ها را نیز متهم کرد که برای ایجاد یک حرکت نوین، تلاش نمی‌کنند؛ بلکه تنها با انگیزه نفرت از آلمان نازی عمل می‌کنند. به علاوه، 70 درصد از قاضیان دادگاه نورنبرگ، کسانی هستند که به سبب مسایل سیاسی و نژادی، مخالف دفاع از متهمان هستند و صدردرصد مغرضانه و بدون بی‌طرفی، عمل می‌کنند. بیش‌تر یهودیانی که از آلمان رانده شده و دوباره شناسنامه و تابعیت آمریکایی دریافت کرده بودند، بر دادگاه نورنبرگ تسلط داشتند و متهم بودند که بیش از عدالت، به انتقام فکر می‌کنند.

... هنگامی که از ستم‌های آشکار دادگاه نظامی نورنبرگ آگاه شدم، آسان‌تر می‌توانستم به هولوکاست، با نگاهی واقع‌بینانه بنگرم؛ زیرا پایه این دادرسی‌ها، بر ادعاها و اتهام‌هایی بنا شده بود که دادگاه نظامی نورنبرگ، آن‌ها را طرح کرده بود.

یکی از دلایل سستی محاکمات انجام شده، اعتراف‌های دیکته شده رادولف هس، فرمانده پیشین اردوگاه اوشویتز است. تاریخ‌نگاران هولوکاست سال‌های زیادی، اعترافات هس را در بوق کرده، از آن به عنوان دلیلی بر یهودکشی عمدی آلمان‌ها یاد می‌کردند. اما وی، سناریوی طراحی شده بازجوهایش را اجرا می‌کرد تا از فشار شکنجه‌ها رهایی یابد. اعترافات هس، اساس و پایه ادعاهایی است که دلالت بر کشتار اسیران یهودی به وسیله گاز سیانید هیدروژن در اشویتز می‌کند.

تاریخ‌دان مشهور، کریستوفر برانینگ در نوشته‌هایش در مجلة وانیتی فایر اعتراف کرد که هس، پیوسته در همه حال، آدمی ضعیف، مضطرب و شکاک بود. از این‌رو، بازجویان از وضعیت او سوءاستفاده کرده و تلاش نمودند تا آن‌چه را آن‌ها می‌خواهند، در دادگاه بگوید.

پنج میلیون قربانی اتاق گاز!

یکی از تناقض‌های اعترافات هس، همان ارقامی است که بر شمرده است. او در اعترافات خیالی‌اش می‌گوید که در اشویتز، بیش از پنج میلیون و دویست‌هزار نفر با گاز خفه شدند؛ در حالی که اکنون افراد آگاه و شاهدان عینی می‌گویند که تنها دومیلیون و یکصدهزار نفر یهودی در آن زمان در آلمان بودند. چه چیز موجب شد تا او را مجبور کند دروغ بگوید؟

هس، اعتراف به امور محالی می‌کند. مثلاً می‌گوید پس از قتل‌ صدها نفر به وسیله گاز سیانید هیدروژن، کارگران بی‌درنگ به اتاق‌های لبریز از گاز می‌روند و البته بدون استفاده از ماسک‌های محافظ، آن‌ها را خارج می‌کنند؛ غافل از اینکه هرکسی که داخل اتاق پر از گاز سیانید هیدروژن بشود، بی‌درنگ، خودش قربانی می‌شود.

دولت ایالات متحده آمریکا در میانه‌های دهه هفتم قرن بیستم، عکس‌هایی هوایی از اردوگاه اشویتز چاپ کرد؛ از جمله تصاویر قدیمی، تصویری بود که سربازی آمریکایی را نشان می‌داد که در «داخو» و جلوتر از دری آهنی ایستاده که بر روی آن، علامت خطر مرگ (جمجمه با دو استخوان به صورت ضرب‌دری) کشیده شده و یک تابلوی خطر آلمانی که روی آن نوشته شده بود: «مواظب‌باش؛ خطر مرگ!» و در زیر عکس نوشته شده: «اتاق گاز در اردوگاه مرگ. اردوگاه ننگین نازی‌ها در داخو». هرکس این تصاویر و زیرنویس آن‌را ببیند، تردید نمی‌کند که آن‌چه می‌بیند، تصویر اتاق‌های گازی است که آلمانی‌ها در آن، نسل بشری را می‌کشته‌اند. این ناشی از شدت تبلیغاتی است که در این‌باره صورت گرفته است. خود من زمانی که برای نخستین بار تصویر را دیدم، همان‌ باور دیگران در من هم پیدا شد؛ اما پس از سال‌ها، برایم روشن شد آن‌چه را که اتاق گاز مرگ می‌پنداشتم، اتاق گاز برای ضد عفونی لباس‌ها و زدودن میکروب‌ها بوده است؛ میکروب‌هایی که تیفوس و دیگر بیماری‌های کشنده را در میان پناهندگان و ساکنان اردوگاه‌ها منتشر کرده و موجب مرگ آن‌ها شده بود.

ناپلئون می‌گوید: در جنگ‌ها، نسبت اخبار درست به اخبار نادرست، 1 به 3 است. زمانی که جنگ جهانی رو به پایان بود، متفقین، تبلیغات ضد آلمانی را آغاز کردند. در آن تبلیغات، بدترین تصویرهای ممکن از قساوت آلمانی‌ها ارایه شد. در نتیجه، شایعه‌ها منتشر شد و دروغ‌ها و مبالغه‌ها، مورد سوء استفاده و بهره‌برداری قرار گرفت.

آمریکایی‌هایی که اردوگاه‌ها و پادگان‌ها را آزاد کرده‌اند ـ همان‌هایی که هزاران بار درباره کشتار یهودیان با گاز به دست آلمان‌ها، خوانده یا شنیده‌اند ـ، باور دارند که خودشان نتیجه و محصول اتاق‌های گاز را با چشم خود دیده‌اند. این‌گونه شاهدان و شهادت‌هایی از این دست، یک پدیده روحی و روانی است که قاضیان و روزنامه‌نگاران به یک اندازه با آن خو گرفته و آشنایند. ]اما متأسفانه[ پس از این‌که بر همگان روشن شد که حتی یک آمریکایی، شاهد هیچ قربانی نبوده که با گاز سمی کشته شود، رسانه‌های خبری، هم‌چنان این خرافه را ترویج می‌کنند. پیوسته روزنامه‌ها و مطبوعات، گفته‌های ]خیالی[ سربازان را چاپ می‌کنند و می‌نویسد که این سربازان می‌دانند آلمان‌ها، یهودیان را با گاز کشته‌اند؛ زیرا آن‌ها آن‌جا بوده و با چشم خود، دیده‌اند. هیچ نویسنده یا تحلیل‌گری این اشتباه را تصحیح نکرد.

هولوکاست؛ یک حیله جنگی!

در پایان دهه ششم و آغاز دهه هفتم بود که فهمیدم داستان هولوکاست، در حال دگرگونی است؛ زیرا ناگهان اردوگاه‌های مرگ، تبدیل شده‌اند به بازداشت‌گاه‌هایی که هیچ‌گونه تلاش عمدی و برنامه‌ریزی شده‌ای برای کشتار زندانیان در آن به چشم نمی‌خورد. اردوگاه‌هایی مانند «داخو» که پنداشته می‌شد یهودیان با گاز در آن‌ها به قتل می‌رسیدند، ناگهان فراموش شدند. به علاوه، آمار و شمار کشته‌شدگان کاهش یافت و به جای آن گفته شد که مرگ و میرها، ناشی از بیماری‌ بوده است. حتی تاریخ‌نویسان تحریف‌گر داستان هولوکاست هم شروع کردند به نوشتن این‌که اردوگاه داخو، تنها برای بازداشت و زندانی کردن بوده است؛ نه برای کشتار.

با جست‌ وجو و کنکاش بیش‌تر، معلوم شد که ادعاهای پیشین، مبنی بر کشتارهای دسته جمعی با گاز، تنها دروغ و نیرنگی از نیرنگ‌های جنگ بوده است. اما برخی از روزنامه‌ها و مجلات همچنان بدین اشتباه دامن می‌زند، باوجود اینکه تاریخ‌دانان رسمی هولوکاست، محدودة اتاق‌های خیالی گاز را تنها به اردوگاه‌های منحصر کرده‌اند که شوروی سابق در شرق آن‌ها را آزاد کرد. آگاهان و مسئولانی که امروز می‌گویند اردوگاه‌های مرگ در شرق بوده است، چندسال پیش ادعا می‌کردند که این‌ها در غرب بوده است.

ادامه دارد...

پدیدآورنده: به کوشش: جواد محمدزمانی




|

نوشته شده در 24 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


هولوکاست چيست؟

 

هولوکاست چيست؟

 

همه سوزی ، كشتار همگانی ، ( معمولا بوسيله سوزاندن ) ، قتل عام ، آتش سوزی همگانی  
Holocaust

 

هولوکاست از دو واژه يوناني "Holos" به معني "همه" و "Kaustos" (در بعضي از متون به جاي واژه Kaustos از واژه Kaiein استفاده شده است) به معني سوزاندن و نابود کردن ترکيب يافته است.

 

اين واژه روي هم رفته به معني همه سوزی است و در اصطلاح از آن به قربانی و يا قربانی بزرگ ياد مي شود و به واقعه اي اطلاق مي شود که در فاصله سالهاي 1939 تا 1944 (در جنگ جهاني دوم) قريب به 6 ميليون يهودي از سراسر اروپا جمع آوري و به اردوگاههاي مرگ در آلمان و لهستان مانند اردوگاه " آشويتس " که مهمترين آنها بود، فرستاده و در کوره ها سوزانده شدند .

 

همچنين قتلهاي دسته جمعي رده دومي هم وجود داشت که يهودي ها را وارد اتاقهاي بزرگي ميکردند که دوشهايي در سقف داشتند و پس از بستن درها ؛ از دوشها گازي به نام" زيلکون ب " خارج ميشد و موجب خفگي همه ميگرديد.

در اواخر جنگ جهاني دوم صحنه هاي دلخراش بعضي از اردوگاه هاي اسرا، و اجساد روي هم انباشته شده كه از بيماري تيفوس جان داده بودند، زمزمه هاي كوره هاي آدم سوزي را افزايش داد و صهيونيست ها با ابزار تبليغاتي خود به طور گسترده روي اين مسأله سرمايه گذاري كردند.‏ اما حقيقت امر چيز ديگري بود.

از نيمه دوم قرن 19 ميلادي و چند سال بعد از پايان جنگ جهاني دوم، واژه «هولوكاست» در فرهنگ سياسي، مفهوم و معناي ويژه اي يافته و تقريباً به يك اسم خاص بدل شده است. از آن هنگام به بعد، ماجراي كشتار 6 ميليون يهودي در جريان جنگ جهاني دوم از سوي نازي ها كه يك داستان ساختگي است را «هولوكاست» مي نامند.

در اوايل دهه 80 قرن نوزدهم، تعدادي از اعضاي آژانس بين المللي صهيونيست ها، از جمله، «پي ير ويدال ناكه»، «سرژ ولز»، «فرانسوا براريدا» تحت سرپرستي «رنه ساموئل سپرات» خاخام معروف فرانسه، با استناد به داستان ساختگي كشتار 6 ميليون يهودي در جنگ جهاني دوم و به عنوان پيشگيري از فراموش شدن مظلوميت اين قوم! پيش نويس قانوني را تهيه كرده و در ژوئيه سال 1990 ميلادي در فرانسه به تصويب رساندند كه براساس آن «هرگونه ترديد در باره «هولوكاست» ، اعم از ترديد درباره كشتار - مورد ادعاي- يهوديان در جنگ جهاني دوم، وجود اتاق هاي گاز و حتي كمترين ترديد در رقم 6 ميليوني يهوديان كشته شده، جرم تلقي مي شود! و هركس در فرانسه از اين قانون تخلف كرده و در سه موضوع ياد شده ترديد كند به يك ماه تا يكسال زندان و پرداخت 2هزار تا 300هزار فرانك جريمه محكوم مي شود.»

بعدها با فشار آمريكا، انگليس، فرانسه و آژانس صهيونيستي، اين قانون در ساير كشورهاي اروپايي نيز به تصويب رسيد. به طوري كه امروزه هرگونه ترديد درباره هولوكاست مورد ادعا و ابعاد و اجزاء آن در اروپا جرم تلقي مي شود!

واژه هولوکاست هر ساله با فرارسيدن 27 ژانويه روز جهاني يادبود هولوکاست بطور گسترده تري در رسانه ها منعکس مي شود و رژيم غاصب اسرائيل هر ساله با استفاده از تبليغات مربوط به آن جهانيان را نسبت به ظلمي که به ادعاي آنها در گذشته بر يهوديان روا داشته شده سرزنش مي کند.

هولوکاست امروزه ابعاد پيچيده اي دارد شايد بتوان اين پديده سراسر اغراق و بزرگنمائي شده را قطعنامه وجدان آزرده اروپائيها براي تسليم کردن سرزمين ملت فلسطين به ملتي که گمان مي کنند بر آنها ستم کرده اند، مي باشد.

صهیونیستها با به تصوير کشيدن اتاقهاي دروغين گاز و کورههاي آدم سوزي اين نکته را به جهانيان القا کردند که ستمهاي بسياري براين قوم رفته ووجدان جهانيان بايد براي جبران گناه و ظلمي که بر يهوديان اعمال کرده بيدارشود وخدمتي را به اين مردم نمايد تا از اين پس اين قوم به اصطلاح برگزيده خداوند ديگر در هيچ برهه از تاريخ مورد ظلم ديگران واقع نشود.

 

براي اين منظور غرب به سرکردگي انگليس و آمريکا دست به کار شد و نطفه فساد و غارت زمين را در فلسطين مظلوم کاشت و ملت فلسطين را در خاورميانه طي حکمي محکوم کرد تا تاوان گناهي مشکوک را که به اصطلاح اروپائيان عامل ارتکاب آن بودند بپردازند. لذا امروز ما در سرزمين فلسطين شاهد اين هستيم که اين قوم به اصطلاح برگزيده و ستمديده آنچه که مدعي هستند در طول تاريخ بر سر آنها آمده بر ملت فلسطين اعمال مي کنند اين امر ميسر نگشته مگر اينکه غرب خود را محکوم و مديون به گناهي مي داند که بايد ملتي ديگر در نقطه اي ديگراز جهان تاوان آن را جبران کند.

 

 

 


Israel must be wiped of the map                              

 


|

نوشته شده در 24 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


پيام ولي امر مسلمين جهان:

 

پيام ولي امر مسلمين جهان:
مطالبه همه مسلمانان مجازات شايسته توهين كنندگان به قرآن مجيد از سوي آمريكاست

پشت صحنه اين حركات شرارت‌بار كيست و چيست؟ مطالعه اين روند شرارت كه در اين سالها با عمليات جنايت‌بار در افغانستان و عراق و فلسطين و لبنان و پاكستان همراه بود ترديدي باقي نمي‌گذارد كه طراحي و اتاق فرمان آن در دستان سران نظام سلطه و اتاق‌ فكرهاي صهيونيستي است كه از بيشترين نفوذ در دولت آمريكا و سازمان‌هاي امنيتي و نظامي آن و نيز در دولت انگليس و برخي دولت‌هاي اروپايي برخوردار است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با صدور پيامي در خصوص محكوميت اهانت به ساحت قرآن مجيد، تصريح كردند: دولت آمريکا براي اثبات ادعاي خود درباره دخالت نداشتن در اين توطئه، بايد عوامل اصلي اين جنايت بزرگ و بازيگران ميداني آن را به گونه اي شايسته به مجازات برساند.

                



به گزارش بولتن: متن پيام حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ولي امر مسلمين جهان بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
قال الله العزيز الحكيم
انا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون
ملت عزيز ايران، امت بزرگ اسلام!
اهانت جنون‌آميز و نفرت‌انگيز و مشمئزكننده به قرآن مجيد در كشور آمريكا كه در سايه امنيت پليسي آن كشور اتفاق افتاد حادثه تلخ بزرگي است كه نمي‌توان آن را تنها در حد يك حركت ابلهانه از سوي چند عنصر بي‌ارزش و مزدور به حساب آورد.
اين يك اقدام محاسبه شده از سوي مراكزي است كه از سالها پيش به اين طرف سياست اسلام هراسي و اسلام‌ستيزي را در دستور كار خود قرار داده و با صدها شيوه و هزاران ابزار تبليغاتي و عملياتي به مبارزه با اسلام و قرآن پرداختند.
اين حلقه ديگري از زنجيره ننگيني است كه با خيانت سلمان رشدي مرتد آغاز شد و با حركت كارتونيست خبيث دانماركي و دهها فيلم ضد اسلام ساخته شده در هاليوود ادامه يافت و اكنون به اين نمايش نفرت‌انگيز رسيده است.
پشت صحنه اين حركات شرارت‌بار كيست و چيست؟
مطالعه اين روند شرارت كه در اين سالها با عمليات جنايت‌بار در افغانستان و عراق و فلسطين و لبنان و پاكستان همراه بود ترديدي باقي نمي‌گذارد كه طراحي و اتاق فرمان آن در دستان سران نظام سلطه و اتاق‌ فكرهاي صهيونيستي است كه از بيشترين نفوذ در دولت آمريكا و سازمان‌هاي امنيتي و نظامي آن و نيز در دولت انگليس و برخي دولت‌هاي اروپايي برخوردار است.
اينها همان كساني‌اند كه پژوهش‌هاي حقيقت‌ياب مستقل، روز به روز بيشتر انگشت اتهام را در ماجراي حمله‌ به برج‌ها در يازده سپتامبر به سوي آنان متوجه مي‌كنند. آن ماجرا بهانه حمله به افغانستان و عراق را به رئيس جمهور جنايتكار وقت آمريكا داد و او اعلام جنگ صليبي كرد و همان شخص بنابر گزارش‌ها، ديروز اعلام كرده است كه اين جنگ صليبي با ورود كليسا به صحنه كامل شد.
هدف از اقدام نفرت‌انگيز اخير آن است كه از سويي مقابله با اسلام و مسلمين در جامعه مسيحي به سطوح همگاني مردم كشيده شود و با دخالت كليسا و كشيش رنگ مذهبي گرفته و پشتوانه‌اي از تعصبات و تعلقات ديني بيابد و از سوي ديگر ملت‌هاي مسلمان را كه از اين جسارت بزرگ به خشم آمده و جريحه‌دار مي‌شوند از مسائل و تحولات دنياي اسلام و خاورميانه غافل سازند.
اين اقدام كينه‌توزانه نه آغاز يك جريان بلكه يك مرحله از روند طولاني‌مدت اسلام‌ستيزي به سركردگي صهيونيزم و رژيم آمريكا است. اينك همه سران استكبار و ائمة‌الكفر در برابر اسلام قرار گرفته‌اند.
اسلام، دين آزادي و معنويت انسان و قرآن، كتاب رحمت و حكمت و عدالت است. وظيفه همه آزاديخواهان جهان و همه اديان ابراهيمي است كه در كنار مسلمانان با سياست پليد اسلام‌ستيزي با اين شيوه‌هاي نفرت‌بار مقابله كنند.
سران رژيم آمريكا نمي‌توانند با سخنان فريبنده و ميان‌تهي خود را از ادعا و همراهي با اين پديده زشت تبرئه كنند.
سالهاست كه مقدسات و همه حقوق و حرمت ميليون‌ها مسلمان مظلوم در افغانستان و پاكستان، عراق و لبنان و فلسطين زير پا گذاشته شده است. صدها هزار كشته، دهها هزار زن و مرد اسير و زير شكنجه، هزاران كودك و زن ربوده شده و ميليون‌ها معلول و آواره و بي‌خانمان قرباني چه چيزي شده است؟ و با همه اين مظلوميت‌ها چرا در رسانه‌هاي جهاني غرب مسلمان را مظهر خشونت و قرآن و اسلام را خطري براي بشريت وانمود مي‌كنند؟ چه كسي باور مي‌كند كه اين توطئه گسترده بدون كمك و دخالت حلقه‌هاي صهيونيستي درون دولت آمريكا ممكن و عملي است؟
برادران و خواهران مسلمان در ايران و سراسر جهان!
لازم مي‌دانم اين چند نكته را به همه متذكر گردم:
اولاً: اين حادثه و حوادث پيش از آن به روشني نشان مي‌دهد كه آنچه كه امروز آماج حمله نظام استكبار جهاني است اصل اسلام عزيز و قرآن مجيد است.
صراحت مسكتبران در دشمني با جمهوري اسلامي ناشي از صراحت ايران اسلامي در مقابله با استكبار است و تظاهر آنها به دشمن نبودن با اسلام و ديگر مسلمانان دروغي بزرگ و فريبي شيطاني است.
آنان با اسلام و هرآنكس كه به آن پايبند است و هرآنچه نشانه مسلماني است دشمن‌اند.
ثانياً: اين سلسله‌ كينه‌توزي‌ها با اسلام و مسلمين ناشي از آن است كه از چند دهه پيش تاكنون نور اسلام از هميشه تابنده‌تر و نفوذ آن در دلها در جهان اسلام و حتي غرب از هميشه بيشتر شده است ناشي از آن است كه امت اسلام از هميشه بيدارتر شده و ملت‌هاي مسلمان اراده كرده‌اند زنجيره‌هاي دو قرن استعمار و تجاوز مستكبران را پاره كنند.
حادثه اهانت به قرآن و پيامبر عظيم‌الشأن (ص) با همه تلخي در دل خود حامل بشارتي بزرگ است. خورشيد پرفروغ قرآن روزبه‌روز بلندتر و درخشنده‌تر خواهد شد.
ثالثا: همه بايد بدانيم كه حادثه اخير ربطي به كليسا و مسيحيت ندارد و حركات عروسكي چند كشيش ابله و مزدور را نبايد به پاي مسيحيان و مردان ديني آنان بنويسيم.
ما مسلمان هرگز به عمل مشابهي در مورد مقدسات اديان ديگر دست نخواهيم زد. نزاع ميان مسلمان و مسيحي در سطح عمومي خواسته دشمنان و طراحان اين نمايش ديوانه‌وار است درس قرآن به ما در نقطه مقابل آن قرار دارد.
و رابعاً: طرف مطالبه همه مسلمانان امروز دولت آمريكا و سياستمداران آن است. آنها اگر در ادعاي دخالت نداشتن خود صادقند بايد عوامل اصلي اين جنايت بزرگ و بازيگران ميداني آن را كه دل 1.5 ميليارد مسلمان را به درد آورده‌اند به گونه‌اي شايسته به مجازات برسانند.
والسلام علي عبادالله الصالحين
سيدعلي خامنه‌اي
22 شهريور 1389

 


|

نوشته شده در 23 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


قران سوزی نمادی از تدارک تبلیغی تهاجمی صلیبی

 

قران سوزی نمادی از تدارک تبلیغی تهاجمی صلیبی

دکتر برات شمسا

در روند واژگون سازی تاریخ جهان توسط اندیشه گران غرب فرهنگ و تمدن اسلامی بیش از همه فرهنگها و تمدنهای موجود در جهان مورد حمله قرار گرفته است اروپا و غرب (مسیحیت غربی) در شکل تمدنی خویش دشمنی تاریخی و دیر پای با مسلمانان داشته و دارد غرب مسیحی در تدوین تاریخ جهان در برابر شکوه و عظمت تمدن اسلامی سکوت کرد و هم نارواگوئی های گوناگونی را نسبت بدان آغاز کرد ما از یاد نبرده ایم که غرب مسیحی انسان خاوری و شرقی را انسانی خرد ستیز – فاسد- کودک منش و متفاوت می داند و انسان غربی (اروپائی را) خرد گرا- پاکدامن- رشد یافته و طبیعی قلمداد می کند و از اینروست که غربی ها تصور می کنند که ویژگی های پسندیده ای در سرشت خویش دارند.
آنهنگامی که آلبوکرک در قرن شانزدهم بر مالاکا در شبه جزیره مالایا (1511) چیره شد در سخنرانیش برای سربازان خود گفت که بزرگترین خدمت به خدا آن است که مسلمانان از این سرزمین بیرون افکنده شوند و آتش کیش محمدی برای همیشه از اینجا خاموش شود و یا وقتیکه پادشاه وقت اسپانیا به عوامل خود در فیلیپین وجزیره میندانائو نوشت که خانه هایی که در آن مکتب محمد تبلیغ می شود خراب کنید و به آتش بکشید، وقتی گیبون روشنگر انگلیسی که تاریخ او درباره سقوط روم(1787) پیامبر اسلام را دغل بازی پیروزمند می نامید و یا ولتر که از خدای آفتاب می خواست تا پرچم بلند محمد در جنگ عثمانی وروسیه شکست بخورد ویا هگل فیلسوف ناودار آلمانی به بورژوازی غرب مژده داد که روزگاران درازی است که اسلام از پهنه تاریخ از دیدگاه کلی رخت بربسته و در کنج عزلت به آرامش گونه خاورزمینی پناه آورده است اکنون چه انتظاری از اربابان کلیسا و کشیش های مسیحی در خدمت قدرت تمدن غربی می توان داشت که قرآن را به آتش نکشد. وقتی آنان به سرزمین های اسلامی یورش بردند و در هزاره سوم به عراق و افغانستان حمله کردند جزء این است که فرهنگ اسلامی و ارزشهای درون این جوامع را از بین ببرند. دشمنی میان غرب و مسیحیت با اسلام ،دیرپا ،تاریخی و گسترده و ژرف بوده وهست. در نگاه ادوارد سعید که معتقد بود که غرب مسیحی و خاور شناسان آنها در مجموع نمی خواستند که خاور زمین و جهان اسلام را همان گونه که واقعا بوده و هست بشناسند بلکه همیشه در پژوهش های خود مطالبی را تحویل مخاطب بدهند که به سود غرب باشد و به همین دلیل و خود به خود سرزمینهای خاوری و اسلامی مورد بحث آنان، سرزمینی غیر طبیعی و تخیلی بود. وقتی مسیحیت غربی در دوران ترویج لائیسیته در شرق بدنبال حذف نفوذ تمامی نهادها و کانون های سنتی دینی- سیاسی در حکومتهای شرقی بود که بدینسان راه را برای نفوذ کارگذاران غرب گرای غربی هموار کنند، حمله به دین اسلام و پیامبر و قران وجود داشت و پدیده جدیدی نبود در واقع در تمامی دوران استعماری مسیحیت غربی روح صلیبی بر توسعه طلبی آنها حاکم بود.آن هنگام مکشوف بود و اینک در آستانه این هزاره سوم از مستوری مجدد به مکشوفی سیر می کند این استتار در مواضع دولت های مسیحیت غربی است که ژست دموکراتیک خود را به ظاهر حفظ نمایند وگرنه آن کشیش و اوباما،آمریکا و اروپای مسیحی در این باب هم سخن اند که شرقی و جوامع مسلمان تغییر ناپذیرند. این ها بازماندگان نسل آن مسیحی غربی هستند که به نام مسیحیت و کلیسا تمام غرناطه و اندلس را به خاک و خون کشیدند، شهسواران مسیح همان تشکلی بودند که کشتی های مسلمان را حامل حجاج مکه در آب و مساجد آنان را خاک به آتش می کشیدند. مسیحیت غربی ، جنگهای صلیبی را تمام شده نمی داند. آنها هر روزدر تهاجم صلیبی جدید هستند آن گونه که در گذشته با انتشار سفرنامه های بی اعتبارشان، دعاوی عجیب و کینه توزانه ای را علیه اسلام نشر می دادند، امروزه هم با قرآن سوزی تلاش می کنند تا نگرش مردم مسیحی غرب را نسبت به شرق مسلمان به گونه ای سامان دهند که بنیاد فرهنگی و روانی لازم را برای مشروعیت دادن به عملیات وحشیانه آزمند قبلی و بعدی را فراهم سازند نگرشی که همیشه از سوی روشن فکران غربی برای اذهان عمومی( اروپا و آمریکا) تدارک می شده است. از نگاه بنده تا زمانی که اسلام ، اسلام باشد و غرب غرب بماند درگیری بنیادین میان دو تمدن، آنچنان که در گذشته جریان داشته است در آینده هم ادامه خواهد داشت. غرب مسیحی همینی است که آن کشیش آمریکایی در قرآن سوزی به نمایش گذاشت. اخلاقیات یهودی- مسیحی غرب همین است. این اخلاق با پشتوانه قدرت نظامی اقتصادی تلاش داشته و خواهد داشت که سنتهای فرهنگی اسلام را از ریخت بیاندازد.( قرآن مجید منبع الهام این ارزشهای اخلاقی- دینی است ) آنها هراس عمده از آن دارند که قدرت گرفتن مجدد اسلام به معنای کاهش نفوذ آمریکا و اروپا بر جوامع، سیاستها و اخلاقیات بومی است. مرنیسی در دو دهه گذشته به خوبی نوشت که غرب مسیحی، نظامی گرا، امپریالیست سرکوب گر ملتهای دیگر از طریق اعمال وحشت است. او غرب را منشا همه گرفتاریهای بشر می دانست. ما می دانیم که غرب تمامی توانایی های جهان اسلام را در سه قرن گذشته را از میان برد و زندگی و ستنهای مسلمانان را مورد هجوم قرار داد. این غرب همان قدرت جلوه گر است که همیشه تلاش کرده که ما را (مسلمانان) خرد کند و به گمان آنها، نمایش قرآن سوزی بخشی از این تحقیر است، اما چه کسی می تواند در برابر موج باز زایی روحیه اسلامی و نفرت از تمدن غرب مسیحی که ( یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بوده است) مقاومت کند. قرآن سوزی در آمریکا و توهین پیامبر در کاریکاتورهای اروپا نشان می دهد که تمامی غرب خود را درگیر با تمامی اسلام کرده است و نه چیز دیگر و دیری نخواهد پایید که جلوه های آن بر همگان تابیدن خواهد گرفت.
وسلام

 


|

نوشته شده در 22 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


بی‌بی‌سی مسلمانان را وحشی نامید!

 

بی‌بی‌سی مسلمانان را وحشی نامید!
شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی که گامی بلند در تحریف تاریخ در سابقه خود دارد، در سالروز واقعه یازده سپتامبر علیه مسلمانان نیز خبر ساخته و آنان را افرادی وحشی نامیده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران ، تلویزیون دولتی انگلیس با طرح این سوال که "نظر شما درباره جنجال های اخیر بر سر ساخت یک مرکز اسلامی در نزدیکی محل حملات 11 سپتامبر و نیز تهدید یک کشیش آمریکایی به سوزاندن قرآن چیست؟" واقعه جعلی حمله به برجهای دوقلو را به مسلمانان نسبت داد.

بی‌بی‌سی فارسی با انتشار نظرهایی که بیشتر به نظر سردبیر این سایت شبیه است تا خوانندگان، نوشت: "جای نام عربهائی که با کوبیدن هواپیما به برجها عده ای بیگناه را کشتند روی لوح یادبود برجها خالی است... آمریکا عراق را آزاد کرد و امروز مردم عراق برای سرنوشت خود تصمیم می گیرند یعنی عراق در آینده پایگاه وحوش نخواهد بود، لازم است آمریکا در حمایت از دموکراسی خواهان ایرانی هم همت گمارد ما با کمک آمریکا می توانیم خاورمیانه را برای همیشه از دست اسلامیست ها خلاص کنیم."

خبرنامه دانشجویان ایران در این زمینه نوشت: بی‌بی‌سی در این نظر که در آن علناً مسلمانان را وحشی! قلمداد می کند با توجیه حمله به عراق و اعتراف به حمایت غرب از فعالیت تجدیدنظرطلبان در ایران، 10سال وحشیگری و جنایات آمریکا در نسل کشی مردم افغانستان و عراق را مبری و مباح می داند.

این سایت همچنین با انتشار نظری مبنی بر اینکه مرکز اصلی تروریسم در دنیا ایران است از آمریکا می خواهد برای اینکه دنیا به آرامش برسد رژیم ایران را نابود سازد.

انتشار نظرهایی مبنی بر اینکه اسلام، خشونت و علت اصلی تمام بدبختی‌ها اسلام و برقراری آرامش به شرط نابودی اندیشه مذهبی از سوی رسانه دولتی بریتانیا در حالی است که در دست‌کم سه مکان مختلف در سطح آمریکا کتاب مقدس مسلمانان مورد اهانت قرار گرفت.

گفتنی است، هرچند که "تری جونز" کشیش افراطی آمریکایی با اعلام فراخوان برگزاری مراسم "قرآن‌سوزی" به مسلمانان سراسر جهان اهانت کرد اما با اعلام لغو این برنامه هم جمعی از افراطی‌های آمریکا، قرآن را در برخی شهرهای آمریکا به آتش کشیدند.
نظرات کاربران

 


|

نوشته شده در 22 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


از قران سوزی تا ساخت مراکز فساد به شکل مسجد

 

از قران سوزی تا ساخت مراکز فساد به شکل مسجد

مراسم قرآن سوزی، ساخت کاباره به شکل مسجد و با نام مکه، ساخت بازی رایانه ای با نام"وداع با مساجد"، راه اندازی شبکه ماهواره ای"صمد" و انتشار دوباره تصاویر موهن از پیامبر از جمله این موارد است.

همزمان با ماه سپتامبر ( که در آن حادثه 11 سپتامبر به وقوع پیوست)، موج تازه ای از اسلام ستیزی و اسلام هراسی فضای تبلیغی محافل رسانه ای و غیررسانه ای غرب را فرا گرفته و مواضع و تحرکات تبلیغی و سیاسی را به سمت اسلام ستیزی و اسلام هراسی سوق داده است.
به نظر می رسد، این محافل با هدف مقابله با اسلام و گسترش روزافزون آن، سیاست اسلام ستیزی را با حربه اسلام هراسی در سرلوحه رویکرد تبلیغی خود قرار داده اند.
افزون بر این، تحرکات اخیر مقامات و رسانه های غربی و صهیونیستی حکایت از این دارد که لابی صهیونیستی در آمریکا و اروپا سعی می کند سالروز حادثه 11 سپتامبر را به« نماد» اسلام ستیزی در غرب تبدیل کند، تا بدین ترتیب هر سال بین مسیحیان و مسلمانان تنش ایجاد شود.
در مهم ترین و تکان دهنده ترین این اقدامات، کلیسای افراطی و کوچک" گینسویل" در کالیفرنیا قصد دارد با برگزاری راهپیمایی در نهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر و برای بیان انزجار خود از مسلمانان در مراسمی علنی" قرآن" کتاب مقدس مسلمانان را بسوزاند.
این کلیسا تبلیغات این مراسم را در پایگاه اینترنتی خود آغاز و از مسیحیان طرفدار سوزاندن قرآن برای شرکت در این مراسم دعوت کرده است .
همچنین در اقدامی موهن و شنیع، کاباره ای با عنوان "مکه" و به شکل مسجد در شهر ساحلی موریسیا در اسپانیا ساخته شده است.
این کاباره دارای نمایی شبیه یک مسجد با گنبدی سبز است.
بازسازی این کاباره 10 سال به طول انجامیده است و قوس‌های داخلی آن به شکل مهندسی عربی است.
یک حزب سیاسی در اتریش نیز با هدف جلب آرا در آستانه انتخابات ، یک بازی یارانه ای ضد اسلامی تولید کرده است.
در این بازی رایانه ای که"وداع با مساجد" نام گذاشته شده است کاربر مناره های مساجد و موذن هایی را می بیند که باید به آنها شلیک کند و در صورتی که کاربر در مقابله با این نمادهای اسلامی موفق نباشد شهر پر از مناره و سپس عبارتی روی صفحه ظاهر می شود که در آن آمده است" اگر می خواهید شهر شما این گونه نشود به نامزدهای مورد تائید حزب راستگری آزادی ملی رای دهید".
همچنین یک شرکت یهودی وابسته به رژیم صهیونیستی در اقدامی بی سابقه و بسیار خطرناک، شبکه ای به اصطلاح اسلامی به نام" صمد" که یکی از نام های خداوند متعال است راه اندازی کرده است تا از طریق این شبکه بتواند علیه دین مبین اسلام فعالیت و تبلیغ کند.
به نظر می رسد این شبکه ماهواره ای که نام آن اسلامی است، در حالت طبیعی باید برنامه های دینی و اسلامی پخش کند، اما واقعیت این است که این شبکه با هدف بد نام کردن دین مبین اسلام و تبلیغ علیه دین اسلامی، بیشتر برنامه های خود را به پخش موزیک، برنامه های ضد اسلامی و نیز فروش محصولات غیراخلاقی اختصاص داده است.
شبکه ماهواره ای "صمد " از کشور قبرس پخش می شود و بر روی ماهواره "نیل ست " قرار دارد. دفتر مرکزی این شبکه در لبنان قرار دارد و مالک آن یک شرکت یهودی است.
دو فرد برادر لبنانی که این شبکه ماهواره ای را در لبنان اداره می کنند، خود را مالک آن معرفی کرده اند تا به اصطلاح مالک اصلی آن شناخته نشود.
در ادامه این موج گسترده اسلام ستیزی و اسلام هراسی در غرب، نویسنده دانمارکی هم که نخستین بار چندسال پیش دوازده تصویر موهن درباره پیامبر اسلا(ص) منتشر کرده بود، گفته است به زودی این تصاویر را مجددا در کتابی جدید منتشر می کند.
قرار است این کتاب به نوشته فلمینگ رز دبیر فرهنگی مجله یولاندز پوستن و با عنوان " خیانت در سکوت"، سی ام سپتامبر( هشتم مهر) در کتاب فروشی ها عرضه شود.
پنج سال پیش در چنین روزی وی با انتشار این تصاویر موهن، خشم مسلمانان جهان و تظاهرات جهانی مرگبار را علیه دانمارک برانگیخت.
افزون بر اینها دادگاهی در هلند یک گروه مسلمان را به علت انتشار کاریکاتوری علیه هولوکاست جریمه کرد.
این دادگاه اعلام کرده است این کاریکاتور که در وب سایت اتحادیه عرب های اروپایی مقیم هلند درج شده است، مضر است.
سال گذشته نیز اقدامات ضد اسلامی زیادی در اروپا صورت گرفت؛ سوئدی ها در همه پرسی برگزار شده منع ساخت مناره را تائید کردند؛ بلژیکی ها استفاده از برقع را منع کردند و فرانسوی ها نیز در آستانه چنین کاری هستند.
در ماه ژوئن نیز هلندی ها در دومین شهر بزرگ خود روتردام حزب گریت ویلدرز را که به سیاستمدار اسلام ستیز معروف است سومین فرد سیاسی این کشور کردند؛ ویلدرز خواستار منع قرآن و ممنوعیت ساخت مساجد جدید است از کسانی که روسری به سر می کنند مالیات می خواهند و در نظر دارد به مهاجرت از کشورهای مسلمان پایان دهد.

 


|

نوشته شده در 23 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


علام انزجار و محکومیت جهانی قرآن سوزی در امریکا

 



تعدادی از شهروندان آمریکایی مقیم شهرهای مختلف این کشور ، از ساعاتی پیش با سوزاندن ده ها جلد از قرآن مجید، فیلم های این اقدام شنیع را منتشر کردند. به گزارش خبرگزاری های مختلف ، یک شهروند آمریکایی، ساعاتی پیش با اعلام قبلی و آزادانه در محل بازسازی برج های دوقلوی نیویورک حضور یافته و در مقابل چشم مردم و دوربین های خبرنگاران، صفحات یک قرآن را پاره کرده و با فندکی که از جیب خود بیرون آورد، به آتش کشید. ده ها تصویربردار و عکاس و شهروندان آمریکایی با دوربین های تلفن های همراه خود، صحنه این جنایت را به تصویر کشیدند که تصاویر آن در شبکه های مختلف تلویزیونی آمریکا و اینترنت منتشر شده است. جالب اینکه پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در دقایق اولیه وقوع این جنایت، هیچ مداخله ای نکرد و اجازه داد تصویربرداران با آسودگی، از از این اقدام توهین آمیز فیلم بگیرند و آنگاه چند مأمور پس از دقایقی از تماشای این عمل شنیع ، وارد عمل شده و عامل هتاک این اقدام را با احترام و به آرامی از صحنه دور کردند.
همزمان و از چند ساعت پیش ، تعدادی دیگر از شهروندان آمریکایی ، تصاویری از سوزاندن قرآن ، پاره کردن صفحات قرآن ، بنزین ریختن و آتش زدن قرآن و انداختن قرآن در منقل ، کتاب آسمانی مسلمانان را به آتش کشیدند.
تا کنون و از ساعاتی پیش ، دست کم 11 فیلم از سوزاندن قرآن در شهرهای مختلف آمریکا تنها در سایت یوتیوب انتشار یافته که در توضیح برخی از آنها ، از این کتاب مقدس با عنوان "کتاب شیطانی" نام برده شده است. گزارش های دریافتی ، همچنین حاکی است اقدام مشابه دیگری در مقابل کاخ سفید در واشنگتن انجام گرفته که اخبار تکمیلی مربوط به این فاجعه نیز متعاقباً مخابره می شود.
این جنایات پس از آن انجام می گیرد که یک کشیش آمریکایی اعلام کرد تصمیم دارد در سالروز یازدهم سپتامبر، تعداد زیادی قرآن را به آتش بکشد.
 
تری جونز (کشیش محافظه کار امریکایی) ؛ طراح عمل ننگین قرآن سوزی

 این اقدام، پس از واکنش شدید مسلمانان و غیرمسلمانان آزاده و فشار افکارعمومی جهان، لغو شد.
تحلیلگران، اکنون و پس از سوزاندن ده ها جلد از قرآن کریم در آمریکا، پیش بینی می کنند تظاهرات خشمگینانه خودجوش در بسیاری از کشورهای جهان آغاز شده و منافع دولت آمریکا در این کشورها به خطر بیفتد.
 
تا کنون به ده ها عکس و فیلم از اقدامات شنیع چند ساعت اخیر در آمریکا بدست آمده است، به علت دلخراش بودن و هتاکانه بودن این تصاویر، از انتشار آنها معذوریم.
این اقدام شیطانی و تاسف برانگیز قرآن سوزی در آمریکا راتسلیت عرض می کنم.
 با درج پست در این بحث ، انزجار خود را اعلام کنید...

 


|

نوشته شده در 23 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


آتش قرآن‌سوزي دامنگير دلار آمريكا شد

 

آتش قرآن‌سوزي دامنگير دلار آمريكا شد
پس از يك دوره قدرت‌نمايي دلار در برابر مهمترين ارزهاي جهان، صبح امروز روند نزولي ارزش اين ارز در بازارهاي جهاني آغاز شد.

فارس: در پي بي‌حرمتي به قرآن كريم در آمريكا و واكنش شديد كشورهاي اسلامي نسبت به اين اقدام، ارزش دلار در بازارهاي جهاني كاهش يافت.

پس از يك دوره قدرت‌نمايي دلار در برابر مهمترين ارزهاي جهان، صبح امروز روند نزولي ارزش اين ارز در بازارهاي جهاني آغاز شد.

بنابر اين گزارش ارزش دلار در برابر يورو پس از چند هفته افزايش نسبي، صبح امروز كاهش قابل توجهي داشت تا جايي كه ارزش يورو در برابر دلار در بالاترين سطح تا ساعت 13 امروز به وقت ايران به 1.2803 دلار رسيد.

اين در حالي است كه قدرت نمايي دلار در چند هفته اخير نظر بسياري از كارشناسان اقتصادي را به خود جلب كرده بود.

اكثر فعالان بازار و كارشناسان اقتصادي علت كاهش نرخ دلار در برابر يورو را هتك حرمت به قرآن كريم در آمريكا در سالروز حوادث 11 سپتامبر مي‌دانند و عنوان مي‌كنند كه اين موضوع نه تنها ارزش دلار در برابر يورو را كاهش داده است بلكه موجب كاهش ارزش دلار در برابر ارزهاي مهمتري مانند پوند انگليس نيز شده است.

در روز پاياني هفته گذشته ارزش يورو در برابر دلار 1.2703 بود كه اين رقم در ساعات ابتدايي امروز به علت شدت اعتراضات مسلمانان به 1.2828 رسيد.

اين گزارش حاكيست ارزش پوند انگليس پس از يك دوره كاهش در برابر دلار امروز سير صعودي در پيش گرفته و پيش‌بيني مي‌شود اين روند صعودي همچنان ادامه يابد.

بنابراين گزارش هم‌اكنون ارزش هر يك پوند در بازارهاي جهاني به طور ميانگين 1.54 دلار است كه نسبت به آخرين روزهاي كاري هفته گذشته افزايش قابل توجهي داشته است.

در بازار تهران نيز صبح امروز هر دلار آمريكا 1055 تومان، يورو 1357 تومان و هر پوند انگليس 1643 تومان به فروش رسيد.

دلار آمريكا در روز پاياني هفته گذشته 1059 تومان به فروش رسيده بود.

 


|

نوشته شده در 22 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


قران سوزی صهیونیستها و صلیبیها آغاز نابودی جهان کفر

 

 
 
 یا ایها المسلمون "انا لله و انا الیه راجعون"

 

 
 
 
چند عکاس و فیلمبردار در نیویورک دور یک آمریکایی حلقه زدند تا جنایت او را به تصویر بکشند.ضمن عذرخواهی از انتشار این عكس که فقط و فقط برای اطلاع رسانی است این ضایعه را به همه مسلمانان جهان تسلیت می​گویم.
این شهروند آمریکایی، فندکی از جبیش بیرون آورد و در مقابل چشم مردم صفحات یک جلد قرآن را آتش زد
جالب آن که پلیس در لحظات اول مداخله​ای نکرد اما بعد از آن که این فرد عمل شنیع خود را انجام داد فقط او را از محل دور کرد
ده​ها تصویربردار و عکاس و شهروندان آمریکایی با دوربین​های موبایل خود، صحنه این جنایت را ثبت کردند.
 
 
                    "  و علی لعنت الله علی القوم الظالمین "           
 

               

خبرگزاری رویترز نیز با انتشار تصاویری از این اتفاق، عکس​هایی را منتشر کرد که در پشت سر این مرد پلاکاردی با عنوان " Real American Dont Burn Quran " قرار داشت تا شاید کمی از حساسیت ماجرا کم کند!

این در حالی است که در روزهای قبل کشیش جونز که قصد داشت در 11سپتامبر قرآن را به آتش بکشد، از تصمیم خود عقب​نشینی کرده بود. [برنامه قرآن​سوزی منتفی شد]

تصاویر دیگری نیز از قرآن​سوزی در آمریکا منتشر شده است از جمله، پاره کردن صفحات قرآن، بنزین ریختن و آتش زدن قرآن و انداختن قرآن در منقل.

به نظر می​رسد موضع​گیری کشورهای جهان اسلام به این هتاکی شدید باشد.


ضمن عذرخواهی از انتشار این عكس که فقط و فقط برای اطلاع رسانی است این ضایعه را به همه مسلمانان جهان تسلیت می​گویيم.

 


|

نوشته شده در 25 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


عید فطر مبارک


|

نوشته شده در 22 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


رسوایی آشوبگران سبز در دستکاری عکس مراسم روز قدس

رسوایی در دستکاری عکس مراسم روز قدس

۲۹ شهريور ۱۳۸۸
روزنامه اعتماد در شماره امروز خود تصویری را در صفحه اول به چاپ رساند که مخاطبانش را به "حضور گسترده سبزها" در راهپیمایی روز قدس متقاعد کند.

به گزارش شبکه ایران، مشخصات خیابانی که این عکس در آن گرفته شده نشان می دهد که تصویر مذکور از خیابان کریم‌خان‌زند برداشته شده است.

این تصویر البته برای دو دسته عجیب بود، نخست آنها که خود به راهپیمایی رفته بودند و اتفاقاً از مسیر خیابان کریم‌خان به سوی دانشگاه تهران رفتند و بازگشتند؛ آنها تمام جمعیتی که مشاهده کردند، بسیار کمتر از تصویر چاپ شده در روزنامه اعتماد بود.

دسته دوم کسانی بودند که به راهپمایی روز قدس نرفتند و از تلویزیون تصاویر ارسالی را مشاهده کردند؛ تصاویری که از بالگرد ثبت شده بود هم حاکی از جمعیت چند صدهزار نفری مردمی بود که با حضورشان در خیابان کریمخان جمعیت چند هزار نفری سبزها را ناپدید کرده بودند.

به هر حال اگرچه ممکن است بسیاری از مخاطبین این روزنامه و عابرینی که صفحه نخست ارگان سبزها را از روی کیوسک روزنامه فروشی می بینند، ادعای تصویری روزنامه اعتماد را باور کرده باشند؛ اما خبرنگار شبکه ایران که در محل حضور داشت نتوانست آنچه را در عکس اول این روزنامه می‌دید، بر آنچه روز گذشته با چشمان خود دیده و از آن تصویر برداشته بود، ترجیح دهد.

به این منظور خبرنگار ما به سراغ سایتهایی که از مراسم دیروز در این خیابان تصویر برداری کرده بودند رفت تا در این باره قضاوت کند.

مقایسه همه تصاویر و از جمله تصویری که روزنامه اعتماد در سایتش منتشر کرد در همان نگاه اول مشخص می کرد که تصویر اول این روزنامه کاملا دستکاری شده است؛ عکس روزنامه حتی با عکس سایت روزنامه اعتماد هم تفاوت های مشهودی داشت.

در ادامه هر دو تصویر روزنامه اعتماد آورده شده است.

تصویر اول مربوط به سایت روزنامه اعتماد است و تصویر دوم متعلق به روزنامه اعتماد است که از نسخه PDF روزنامه آورده شده؛ قسمت‌های نشان داده شده در عکس اول در عکس دوم وجود ندارد!
 
 

اما مقایسه قسمتهای مختلف عکس صفحه اول این روزنامه هم مشخص می کند که عکس صفحه اول روزنامه اعتماد و همچنین سایت آن نه یک عکس بلکه مجموع دو یا چند عکس می‌باشد که در هم ادغام شده است.

با توجه به این نکته نقاط مختلف عکس را باید با دقت بیشتری بررسی کرد؛ این بررسی را اگر از قسمت پایین تصویر شروع کنیم واضح تر خواهد بود: شعارهای نوشته شده روی کاغذهایی که دست سبزها بوده، محو شده تا نتوان آنها را خواند و این در حالی است که تصویرافرادی که کاغذها را در دست گرفته‌اند واضح است. این قسمت‌ها با بیضی قرمز رنگ در عکس زیر مشخص شده است، این عکس اسکنی از روزنامه چاپ شده اعتماد است که تفاوت‌های نور را در قسمت‌های مختلف بهتر نشان می‌دهد:
 

طبق مشاهدات خبرنگار شبکه ایران در روز جمعه، شعارهای محو شده عبارت بودند از: "نه غزه، نه لبنان، فقط فلات ایران" و... که احتمالاً به دلیل متناقض بودن با ادعاهای سران و طراحان آشوب ها مبنی بر مسلمان معتقد و خط امامی بودن، محو شده‌اند.

بررسی‌ها به بالای خط قرمز می‌رسد، همانجا که جمعیت انبوهی قرار دارد؛ در سمت چپ در حالی تصاویر بزرگی از امام خمینی(ره) و سید حسن نصرالله و پرچم‌های زرد رنگ دیده می‌شود که دیروز در میان سبزپوش‌ها علیه لبنان و فلسطین شعار داده می شد.

در سمت راست بالای خط قرمز نیز جمعیتی قرار دارد که جلوی آنها به شکل عجیبی تقریبا سیاه و انبوه نمایش داده شده است.

بنابراین به نظر می رسد گرافیست این روزنامه به جز ادغام چند تصویر مختلف، در هر یک از آنها نیز دستکاری‌های واضحی انجام داده است.

به هر حال این رفتار رسانه ای هنگامی که با ادعاهای کذب و پی در پی سران آشوب مقایسه شود، شاید چندان عجیب هم جلوه نکند.


|

نوشته شده در 20 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


استقبال ملت از فتنه گران سبز در روز با شکوه قدس 89

 

 
حاشيه‌هاي فارس از راهپيمايي روز قدس؛
واكنش مردم به حضور موسوي، كروبي و خاتمي و بطري‌هاي آب آشاميدني

خبرگزاري فارس: مردم در راهپيمايي روز قدس در تهران با شعار "مرگ بر منافق " از خاتمي، موسوي و كروبي استقبال كرده و آنان را از صفوف به هم فشرده خود بيرون كردند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، راهپيمايي روز قدس با حضور گسترده مردم نوع‌دوست كشورمان برگزار شد.

* ميرحسين موسوي يكي از كانديداهاي ناكام دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در حالي كه قصد حركت در خيابان انقلاب به سمت چهارراه وليعصر را داشت؛ با ممانت مردم و جمع كثيري از راهپيمايان روز قدس در تهران روبرو شد.
راهپيمايان هنگام ديدن خودروي حامل موسوي با سر دادن «شعارهاي مرگ بر منافق» و «مرگ بر ضد ولايت فقيه» و شعار مرگ بر ... اعتراض خود را نسبت به عملكرد وي در حوادث اخير پس از انتخابات نشان داده و مانع از حضور وي در صفوف بهم فشرده خود شدند.

* محمد خاتمي نيز كه قصد داشت در حوالي دانشگاه تهران با پائين‌آمدن از خودروي خود به جمع راهپيمايان بپيوندند، پس از پايين آمدن از خودرو با خشم مردم شركت‌كننده در اين راهپيمايي روبه شد كه شعارهاي "مرگ بر ضد ولايت فقيه "، "مرگ بر منافق "، "منافق برو بيرون " و مرگ بر ... را روانه وي مي‌كردند.

* حاميان سيد محمد خاتمي، موسوي و كروبي با صدور بيانيه‌ها و سخنراني و همچنين رسانه‌هاي غربي از طريق حجم وسيع تبليغاتي در چند روز اخير قصد داشتند فلسفه وجودي روز قدس كه مبارزه با استكبار جهاني و آمريكا و اسرائيل و انگليس است را تغيير داده و از اين يوم‌الله در جهت ادامه اغتشاشات پس از انتخابات بهره‌گيري كنند كه اين اقدام آنها با پاسخ صريح و سريع مردم مواجه شد. اين بار نيز مردم چنان گذشته استكبار جهاني و اذناب آنها را بيش از پيش نااميد كردند. سرمايه گذاري دشمن بار ديگر ناكامي خود را به نمايش گذاشت و مردم حماسه اي ديگر در دفاع از نظام و انقلاب خلق كردند.

* كروبي نيز كه سعي داشت از حوالي ساختمان متعلق به روزنامه اعتماد ملي واقع در خيابان كريم‌خان زند به راهپيمايان بپيوندد با شعارهايي از جنس همان شعارهاي مردم در واكنش به خاتمي و موسوي (مرگ بر منافق و مرگ بر ضدولايت فقيه و مرگ بر ...) مواجه و در اثر اعتراض مردم مجبور به ترك صحنه شد.

* اعتراض‌هاي صريح و سريع مردم به خاتمي، كروبي و موسوي كه در پاسخ به اظهارات اخير اين افراد مبني بر استفاده ابزاري از روز قدس به منظور پيگيري مطالبات سياسي جريان متبوعشان صورت مي‌گرفت، موجب شد كه جملگي صحنه را ترك كرده و عطاي حضور را به لقاي حفظ تتمه آبرو ببخشند.

* جمعي از طرفداران موسوي صورت خود را با پارچه‌هاي سبز پوشانده و با كف و سوت و هو كردن در حال پيمودن مسير خيابان انقلاب و در پاره‌اي از اوقات درگيري با راهپيمايان و نيروي انتظامي بودند كه سرانجام سيل خروشان شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي با حلقه زدن دور اين افراد و سر دادن شعارهاي "مرگ بر منافق "، "مرگ بر جيره‌خوار " و ... آنها را مشايعت كرده و در نهايت در چهارراه كالج، خيابان قدس، خيابان فلسطين و ساير خيابان‌هاي منتهي به خيابان انقلاب و خيابان آزادي آنان را به بيرون از مسيرهاي راهپيمايي هدايت كردند.
اين افراد كه در طول اين مسير با شعارهاي تحريك‌آميز و با استفاده از چوب پرچم قصد درگيري با مردم و اخلال در روند راهپيمايي داشتند، با تيزبيني مردم و بدون درگيري به بيرون از مسير راهپيمايي هدايت و در نهايت متفرق شدند.

* تعدادي از آقايان سبزپوش طرفدار موسوي كه با كف و سوت قصد اخلال در راهپيمايي عظيم مردم را داشتند، در دست‌هاي خود بطري‌هاي آ‌ب آشاميدني نيز حمل و در مواردي آشكار روزه خواري مي كردند. احياناً اينان فراموش كرده‌ بودند كه حداقل براي ظاهرسازي، روزه خواري خود را پنهان كنند.


* در راهپيمايي باشكوه امروز از كودك دو ماهه كه در آغوش مادر خود جاي گرفته بود تا پيرمرد 90 ساله حضور داشتند.

* محمود احمدي‌نژاد ساعت 11:20 در جمع راهپيمايان حضور يافت و مردم با شعارهاي "خامنه‌اي زنده باد، احمدي پاينده باد "، "احمدي احمدي، حمايتت مي‌كنيم " و ... از وي استقبال كردند.

* شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي با شكوه پرچم‌هاي ايران، فلسطين و حزب‌الله لبنان و عكس‌هاي امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري و همچنين عكس‌هايي از جنايات رژيم‌ صهيونيستي در فلسطين اشغالي را در دست داشته و شعارهاي "مرگ بر اسرائيل "، "مرگ بر آمريكا "، "مرگ بر انگليس "، "فلسطين حمايتت مي‌كنيم،‌ آمريكا آمريكا در به درت مي‌كنيم " و ... سر مي‌دادند.

* ماكت بزرگ مسجدالاقصي كه به نشانه غصب آن توسط رژيم صهيونيستي به وسيله سيم‌ خاردار احاطه شده و بر روي دست راهپيمايان حمل مي‌شد از جمله مواردي بود كه مورد توجه ناظران قرار مي‌گرفت.

* بيش از 104 خبرنگار و عكاس خارجي در راهپيمايي روز قدس امسال حضور يافته بودند تا از نزديك شاهد حضور مردم حماسه‌آفرين ايران اسلامي در صحنه دفاع از آرمانهاي انقلاب باشند. اين خبرنگاران كه از صبح امروز در خيابان‌هاي تهران و چند شهر بزرگ ديگر حضور يافته‌اند، از كشورهاي آلمان، اتريش، اسپانيا، استراليا، امارات عربي متحده، امريكا، انگلستان، تركيه، چين، روسيه، ژاپن، سوئيس، عراق، عربستان، فرانسه، قطر، كويت، لبنان و مصر هستند.
در اين مراسم نمايندگان بيش از 21 تلويزيون، 9 روزنامه، 9خبرگزاري، 3راديو و 9 مؤسسه عكس در پوشش خبري راهپيمايي باشكوه روز جهاني قدس حضور مستقيم دارند.
تلويزيون NHK ژاپن، تلويزيون SF سوئيس، تلويزيون الفرات عراق و MBC عربستان، تلويزيون الجزيره قطر، تلويزيون ARD آلمان، تلويزيون دوبي، تلويزيون NBC امريكا، تلويزيون TRT تركيه، تلويزيون LBC لبنان، تلويزيون المنار لبنان و تلويزيون الجزيره انگليسي از جمله رسانه هايي هستند كه راهپيمايي روز قدس امسال را پوشش خبري مي‌دهند.
علاوه بر اين شبكه‌ها خبرگزاري‌هاي كيودو ژاپن، فرانسه، رويترز، EFE اسپانيا، آسوشيتدپرس امريكا، آناتولي تركيه، آلمان، شين‌هوا چين و ANA مصر و همچنين مؤسسات تلويزيوني رويترز، AP براي پوشش راهپميايي روز قدس حضور دارند.

* جمع كثيري از راهپيمايان روز قدس در شهر تهران با در دست داشتن پلاكاردهايي حاوي شعار هاي «مرگ بر اسراييل» و «مرگ بر آمريكا» خواستار تحريم كالاهاي صهيونيستي از سوي تمامي مسلمانان جهان شدند.
اين راهپيمايان كه در خيابان‌هاي اطراف دانشگاه تهران جمع شده‌ بودند، ضمن حمل علائم برخي شركت‌هاي صهيونيستي از جمله كوكاكولا، پپسي، فانتا، تيمبرلند، تامي هيلفايگر، نستله و... با خود، از دولت جمهوري اسلامي ايران خواستند تا قاطعانه با از ورود اين كالا به كشور برخورد داشته باشد. قسمتي از ماليات‌ شركت‌هاي تجاري بزرگ دنيا به طور ثابت در اختيار رژيم اشغالگر قدس قرار مي‌گيرد و در اين ميان شركت «نستله» در سال‌هاي اخير توانست جايزه بزرگترين حامي اين رژيم را از دست بنيامين نتانياهو نخست وزير فعلي رژيم صهيونيستي دريافت كند.

* تعداد زيادي از صندوق‌هاي كميته امداد امام خميني(ره) بر سر راه راهپيمايان روز قدس تعبيه شده و مردم كشورمان نيز همزمان با سردادن شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر انگليس، كمك‌هاي نقدي خود را نيز به اين صندوق‌ها واريز مي‌كنند تا اي اين طريق نيز به ياري مردم فلسطين بپردازند.

* يكي از دانشجويان كارشناسي ارشد رشته نگارگري دانشگاه تهران با حضور در جمع راهپمايان روز قدس تابلوهايي را در سبك‌هاي "رئال " و "اكسپرسيون " با موضوع "پايان اسرائيل " نقاشي مي‌‌كرد. اين اقدام وي مورد توجه بسياري از راهپيمايان امروز قرار گرفت.

* حاجي‌بخشي نيز كه در همه راهپيمايي‌ها عليه استكبار حضوري فعال داشته و به چهره ثابت اين تجمعات تبديل شده است، با وجود كسالت فراوان كه منجر به بستري‌شدن وي در بيمارستان شده بود، امروز به كمك همراهاني كه وي را براي ايستادن و راهپيمايي ياري مي‌كردند، در جمع پرشكوه مردم عدالت‌خواه حاضر شد. حاجي بخشي به دليل بيماري از چندي پيش در بيمارستان بستري بود.

* راهپيمايان روز قدس هنگام نزديك شدن به خبرنگاران رسانه‌هاي خارجي، با فريادهاي بلند "مرگ بر اسرائيل " و "مرگ بر آمريكا " موضع راهپيمايان را به آنان گوشزد مي‌كردند.

* سايت بي‌بي‌سي فارسي و ساير رسانه‌هاي بيگانه از صبح امروز به دنبال درو كردن كاشته‌هاي خود در جهت سوءاستفاده از روز قدس و اخلال در روند برگزاري اين راهپيمايي با استفاده از طرفداران موسوي بودند كه به واسطه حضور گسترده مردم و فريادهاي "مرگ بر آمريكا "، "مرگ بر انگليس "، "مرگ بر اسرائيل "، "مرگ بر منافق "،‌ "مرگ بر مزدور آمريكايي " به بن‌بست خوردند. البته فعاليت همسوي برخي رسانه‌هاي وابسته به جريان دوم خرداد داخل كشور در جهت سياست‌هاي اين رسانه‌هاي بيگانه به حدي بود كه بي‌بي‌سي فارسي علاوه بر نقل برخي اخبار به نقل از اين رسانه‌، لينك ثابت سايت مذكور را نيز در صفحه خود قرار داده بود.


* در اين راهپيمايي علاوه بر حضور كم‌نظير مردم، جمع زيادي از شخصيت‌هاي كشوري و لشكري از جمله احمدي‌نژاد، آيت‌الله آملي لاريجاني رؤساي قواي مجريه و قضاييه ، آيت‌الله شاهرودي رئيس سابق قوه قضائيه، سرلشكر جعفري فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين حسين طائب، آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، محسن رضايي،‌ منوچهر متكي وزير امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمين صديقي امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري، محمدرضا باهنر نماينده مجلس، محمدنبي حبيبي دبيركل حزب مؤتلفه، حجت‌الاسلام والمسلمين رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، آيت‌الله موحدي كرماني رئيس سابق نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه و نماينده فعلي مجلس خبرگان رهبري، صادق واعظ‌زاده معاون سابق علمي رئيس‌جمهور، صادق محصولي وزير سابق كشور، محمد جهرمي وزير سابق كار، فتاح وزير سابق نيرو، سعيدلو معاون رئيس‌جمهور و رئيس‌ سازمان تربيت بدني، حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري رئيس ديوان عدالت اداري، داودي معاون اول سابق و مشاور ارشد فعلي رئيس‌جمهور، حسن غفوري‌فرد عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي، سردار رويانيان رئيس سابق راهنمايي و رانندگي، امير احمد ميقاني فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا، سردار محمدباقر ذوالقدر معاون بسيج ده‌ها ميليوني ستاد كل نيروهاي مسلح و جمع ديگري از شخصيت‌هاي كشوري و لشكري حضور داشتند.

 


|

نوشته شده در 20 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


آل سعود غاصبان توليت حرمين شريفين

در سمیناري در قاهره مطرح شد؛

آل سعود توليت حرمين شريفين را غصب کرده اند

حقوقدانان بين المللي شرکت کننده در اين سمینار، اقامه دادخواست اشراف حجاز، چه در داخل سعودي و چه در خارج آن، براي بازپس گيري حقوق تاريخي غصب شده شان در نظارت بر اماکن مقدسه حجاز و بخصوص حرمين شريفين و کعبه اسير در دست آل سعود وهابي را ضرروي دانستند.

به گزارش شیعه آنلاین، در يک سمینار تاريخي - سياسي که اخيراً در مصر برگزار شد، کارشناسان و مورخّان در بحث ها و گفتگوهاي خويش، پيرامون حقّ تاريخي و قانوني نظارت «اشراف حجاز» در توليت اماکن مقدسه سرزمین حجاز و در رأس آنها، کعبه مشرفه و حرمين شريفين، تأکيد کردند.

این کارشناسان همچنین تأکید کردند که «اشراف حجاز» مي توانند براي باز پس گيري جايگاه تاريخي و مسؤوليتشان که آل سعود و وهابيت آن را غصب کرده اند، به طور قانونی نزد دادگاه هاي بين المللي شکايات کنند.

در اين کنفرانس که با عنوان «اشراف حجاز و کعبه اسير» برگزار شد، بحث ها و مناقشاتي از سوی اساتید و کارشناسان سرشناس مصری و دیگر کشورها مطرح شد. مهمترين نتايج و توصيه هاي اين سمینار در موارد زير خلاصه مي شود:

١- کارشناسان و مورخان در بحث هاي خود بر اين نکته تأکيد کردند که تاريخ کعبه، تاريخ اشراف حجاز است؛ يعني کساني که کعبه با توليت آنان شناخته شده است و آنان وظيفه کليد داري کعبه را بر عهده داشتند، تا آن زمان که دولت سعودي اخير آمد (١٩٣٢) و خون هزاران تن از مردم حجاز را ريخت و اشراف را کشت و کار توليت و رسيدگي به امور کعبه را به وهابيون حواله داد، و اين کار باعث شد که کعبه تا به روزگار ما (٢٠١٠) همجنان اسير و گرفتار دست آنان باشد.

٢- حقوقدانان بين المللي شرکت کننده در اين سمینار، اقامه دادخواست اشراف حجاز، چه در داخل سعودي و چه در خارج آن، براي بازپس گيري حقوق تاريخي غصب شده شان در نظارت بر اماکن مقدسه حجاز و بخصوص حرمين شريفين و کعبه اسير در دست آل سعود وهابي را ضرروي دانستند. قانون بين المللي اجازه اقامه چنين دادخواستي را نیز مي دهد، زيرا آنها مدارک و مستندات قانوني دارند که بر قانوني بودن حقوق تاريخي آنان صحّه مي گذارد. همچنين کارشناسان و حقوقدانان از سازمان هاي قانوني بين المللي و بخصوص سازمان عفو بين الملل خواستند به اشراف حجاز کمک کند تا آنها دوباره به حقوق حقه خود در نظارت بر کعبه و حرمين شريفين و نيز نظرات بر مراسم حج عمره و تمتع برسند، و سکوت در برابر اين حقوق که با پيشدستي و قدرت مسلحانه که آل سعود در طول دوره بين ١٩٠٢ تا ١٩٣٢ غصب شده، توجيه ناپذير است، بلکه اقدام قانوني و سياسي گسترده براي بازگرداندن دوباره آن به اشراف حجاز واجب است.

٣- در اين کنفرانس کارشناسان و علماي اسلام از وضعيت اسفباري که کعبه تحت هيمنه فقه وهابي تکفيري دچار آن است و نيز مسلمانان مقيم مجاور کعبه و زائران که گرفتار زورگويي و افراطي گري و تکفير وهابيون هستند، سخن گفته و اظهار داشتند اين وضعيت، کعبه را که نماد اسلام و قبله تمام مسلمانان است، اسير اين تفکر افراطي ساخته و از اين رو، بر تمام مسلمانان واجب شرعي است که کعبه را از اسارت تفکر وهابي آزاد کنند؛ تفکري که همچنان به اسلام ناب محمدي معتدل و نماد کعبه و منزلت رفيع و پاک آن در قلبهاي تمام مسلمانان خدشه وارد کرده است.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


آل‌سعود را فربه‌تر نکنیم

ملک عبدالله تلویحا اوباما را تشویق به حمله علیه ایران کرد؛

 

کینه دیرینه سعودی‌‌‌ها سر باز کرده است، آل‌سعود را فربه‌تر نکنیم

 

بین الملل > خاورمیانه  - در حالی که سفر اخیر ملک عبدالله پادشاه مملکت سعودی به آمریکا و توصیه وی به اعمال فشار بیشتر به ایران و همچنین پیشنهاد خرید بیست میلیارد دلار سلاح از آمریکا در رسانه های منطقه ای بازتاب گسترده ای داشته است، به نظر می رسد که این سیاست سعودی ها نه به خاطر مساله هسته ای ایران، بلکه به خاطر مساله کلیدی دیگر است.

به گزارش "تابناک" ، روزنامه "النهار" لبنان در یادداشتی که امروز منتشر کرده است می نویسد: ملک عبدالله در این دیدار به اوباما گفته است که تحریم های فعلی نمی تواند فعالیت های هسته ای ایران را متوقف کند و آمریکا باید گزینه های جایگزین دیگری را در این زمینه بیازماید. واضح است که اقدامات جایگزین دیگر در این زمینه، اقدامی به جز حمله نظامی به ایران نخواهد بود. چرا که اگر نگاهی کوتاه به مدل های موجود در نزد آمریکائیان در مواجه با ایران داشته باشیم متوجه خواهیم شد که ملک عبدالله بر گزینه نظامی تاکید کرده است.

درد ادامه این یادداشت آمده است: آمریکائیان در برابر ایران همواره چند مدل را آزموده اند. این کشور گاهی از گفتگو با ایران سخن گفته است و گاهی از سیاست انزوا گرایی سخن به میان رانده اند. علاوه بر این سیاست چماق و هویج، تحریم،  تهدید و فشار و در نهایت حمله نظامی نیز همواره از سوی این کشور در برخورد با ایران وجود داشت است. در واقع همواره پس از گزینه تحریم و تهدید است که سخن از حمله نظامی به ایران به میان می آید.

با نگاهی تحلیلی به اظهارات رئیس مملکت سعودی و یادداشت روزنامه لبنانی، در حالی که در چند ماه گذشته نیز خبرهایی مبنی بر اینکه این کشور به هواپیماهای رژیم صهیونیستی اجازه استفاده از حریم هوایی خود برای حمله احتمالی به ایران را داده است. به نظر می رسد که این کینه ورزی رئیس سعودی ها بیش از آنکه نتیجه نگرانی از مساله هسته ای ایران باشد، نشات گرفته از ظهور یک قدرت اسلامی شیعی است که با پیروزی انقلاب اسلامی روی داده و در سی سال گذشته سعودی ها را به سبب سیاست های سازشکارانه شان در موضوعات جهان اسلام به چالش کشیده است.

 در  واقع باید گفت که این کینه دیرین مستقیما ناشی از درگیری هویتی سعودی ها به ایرانیان است. چرا که سعودی ها  ایران را به مثابه "دگر" خود تعریف کرده و لذا برای تعریف "خود" هر چه بر نقاط منفی "دگر" تاکید کند ، نکات مثبت "خود" را تقویت کرده است. هنوز کلام گهربار حضرت امام در گوش ایرانیان طنین افکن است که ما اگر با حزب بعث کنار بیاییم با "آل فهد" کنار نمی آییم. راهبردی که بعدها برخی فکر کردند که با عملگرایی در سیاست خارجی و یا تنش زدایی قابل حل است. غافل از اینکه  امام(ره)، به نیکی دریافت بوده که اختلاف رژیم فهد با ایرانیان نه سیاسی، بلکه هویتی و ایدئولوژیک است.

 علاوه بر این، تحولات عراق پس از صدام نیز دیگر حکام مستبد سعودی را کلافه کرده است، جایی که آنان اعتراف نمودند که ده ها برابر صدام به مخالفان حکومت شیعی کمک خواهند کرد. آنان در این مسیر به جای درک حقیقی ماهیت و خاصیت تعلق مردم عراق به اهل بیت (س)، ایران را نشانه رفته اند.

 به نظر می رسد اکنون مراجع عظام شیعه می توانند یک بار دیگر نقش تاریخی خود را ایفا کرده و همان گونه که در نبردهای تاریخی ایران و روس، فتوای جهاد علیه دشمن خارجی دادند، در این برهه هم، تا حد امکان فعالیت هایی را که هر گونه نفعی را به رژیم آل سعود می رساند تحریم کنند تا از تحقیر مسلمانان و به ویژه شیعیان ممانعت به عمل آید. 


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


آل سعود يا در اصل آل يهود

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آل سعود يا آل يهود

 

 

يکي از مهمترين دلايل موفقيت يهوديان در تسلط فعلي شان بر شريانهاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي دنيا، پنهان کاري آنها است. يعني يهودياني وجود دارند که خود را مسيحي، مسلمان، ملحد و... نشان مي دهند و تبار يهودي خود را آشکار نمي کنند اما در باطن يهودي اند و يا تبار يهودي دارند و به اين تبار وفادارند. در جهان مسيحيت به اين دسته از يهوديان، مارانو مي گويند....

مقدمه
 يکي از مهمترين دلايل موفقيت يهوديان در تسلط فعلي شان بر شريانهاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي دنيا، پنهان کاري آنها است. يعني يهودياني وجود دارند که خود را مسيحي، مسلمان، ملحد و... نشان مي دهند و تبار يهودي خود را آشکار نمي کنند اما در باطن يهودي اند و يا تبار يهودي دارند و به اين تبار وفادارند. در جهان مسيحيت به اين دسته از يهوديان، مارانو مي گويند که کريستف کلمب يک نمونه از آنها است. در ترکيه «دونمه» ها هستند که کمال آتاتورک، بنيانگذار ترکيه لائيک نمونه اي از آنها است. در ايران هم نمونه هايي چون «آنوسي هاي مشهد» و يا اسلام ستيزاني همچون «شجاع الدين شفا»(1) قابل ذکر هستند. يهوديان اين ميراث را به فرزندان فرقه اي خود، يعني بهائيان نيز منتقل کرده اند. البته اين پنهان کاري درجات خفيف تري هم دارد که نمونه اي از آن را در فهرستي که از يهوديان با اسامي اسلامي ارائه کردم ديديم. يهوديان اين فهرست، هيچ کدام مسلمان نما نبودند و اکثراً يهودياني شناخته شده هستند، اما اسامي اسلامي داشتند. به بيان ديگر اين يهوديان در طول زندگي خود، هر چند در محله خود به يهوديت شناخته مي شدند اما در محيط کار و يا تحصيل و يا هر محيط جديد ديگري، مي توانستند در صورت صلاحديد از هويت يهودي خويش چيزي نگويند و با پوشش نام اسلامي شان، هيچ شک و شبهه اي را برنيانگيزند.(2)

قرآن کريم نيز به نمونه اي از پنهان کاري و تغيير کيش دورغين يهوديان اشاره کرده است  (3). قرآن کريم نقل مي کند سران يهود مدينه به دسته اي ازپيروانشان مأموريت دادند که به صورت ظاهري به اسلام بگروند و خود را در ابتدا مومنيني معتقد نشان دهند اما پس از مدتي از اسلام خارج شوند تا روحيه مسلمانان خراب شود و در ايمانشان نسبت به اسلام تزلزل ايجاد شود.

 

 يهوديت آل سعود

مسجدالاقصي، چه بخواهيم و چه نخواهيم در تقابل اسلام و صهيونيسم، پرچم و نماد اسلام محسوب مي شود. تئودور هرتزل بنيانگذار صهيونيسم جديد نيز در جايي به اهميت نمادين اين مسجد اشاره کرده است. صهيونيستها در بدو تأسيس جنبش خود در اواخر قرن نوزدهم ميلادي، به راحتي نمي توانستند به اقدامي براي پايين کشيدن اين پرچم دست بزنند. اما امروز مي پندارند که غيرت مسلمانان نسبت به برافراشته بودن اين پرچم کمتر شده است. چرا؟

در چند دهه گذشته، جهان اسلام تخريب آثار باقي مانده از پيامبر، اهل بيت و صحابه را در مکه و مدينه توسط حکام آل سعود تجربه کرده است. سواي مورد معروف تخريب قبور چهار امام شيعه در بقيع، نمونه هاي ديگري از آثار تخريب شده عبارتند از:

-خانه اي که پيامبر اسلام در مکه در آن به دنيا آمده بود.

-خانه حضرت خديجه، همسر گرامي پيامبر اسلام

-خانه اي که حضرت زهرا(سلام الله علیها) در آن به دنيا آمده بود.

-خانه ارقم؛ نخستين خانه اي که پيامبر و صحابه در آن گرد آمدند.

-خانه حضرت حمزه عموي پيامبر

-خانه اي که امام حسن و امام حسين در آن به دنيا آمده بودند.

-قبور شهداي بدر(4)

سال گذشته نيز وهابيها، گنبد حرم دو امام شيعه را در سامراي عراق منهدم کردند. حاجي هايي که امسال از زيارت خانه خدا بازگشتند نيز تعريف مي کردند که سعوديها در کار از بين بردن مساجد هفت گانه (سبعه) هستند. آيا مسلماناني که شاهد چنان فجايعي بوده اند از حساسيت شان نسبت به تخريب مسجدالاقصي کاسته نمي شود؟جالب اينجا است سازمان يونسکو که براي مجسمه هاي بودا در افغانستان چنان سر و صدايي به پا کرد در برابر تخريب وسيع آثار تاريخي در مکه و مدينه، تاکنون کوچکترين عکس العملي نشان نداده است و نمي دهد.

پس تا اينجا سه قطعه پازل داريم: 1-قصد صهيونيستها براي تخريب مسجدالاقصي به عنوان پرچم اسلام در کارزار اسلام و صهيونيسم 2-نابودي آثار مقدس و تاريخي اسلامي توسط جريان وهابيت که نتيجه آن حساسيت زدايي از مسلمانان نسبت به تخريب مسجدالاقصي است. 3- سکوت سازمان يونسکو در برابر تخريب دهها بناي تاريخي و پرقدمت اسلامي در عربستانحالا قطعه اي ديگر به اين سه قطعه مي افزاييم تا تصوير ارائه شده توسط پازل قدري کامل شود. 

قطعه چهارم: «مؤسسان و پايه گذاران يونسکو دو نفر صهيونيست به نامهاي ا.سورفيلد و جي.آيزنهارد هستند. شخصيتهاي ديگر اين مرکز مهم فرهنگي، يهوديان زير هستند: ام لاون، رئيس شعبه فرهنگ جهاني، اچ کاپلن، رئيس بخش اطلاعات عمومي، اس اچ وتيز، رئيس بخش بودجه و امور اداري، اس.سامون سبليکي، رئيس شعبه استقلال، بي.ابرامبسکي، رئيس شعبه پناهندگان و جهانگردي، بي.ورمل رئيس شعبه سازمان، اي.ويلسکي رئيس شعبه فني و...»(5) «آرم يونسکو شبيه ورودي در ساختمانهاي يوناني است با سه پله در جلو و چند ستون و بر بالاي ستونها، شکلي شبيه مثلث. اين کاملاً شبيه مذبح هيکل سليمان و قسمت اصلي داخل معابد فراماسونري و کنيسه هاي يهود است.»(6)

پيش از ارائه قطعه پنجم و آخر اين پازل که تصويري هولناک را فراروي ما مي نهد به برخي ديگر از سوابق آل سعود و وهابيان اشاره مي کنم:

-آل سعود در مقاطع مختلفي از حکمراني خود بر عربستان، کشتارهاي وسيعي از مسلمانان اعم از شيعه و سني به راه انداخته اند که تنها چند نمونه از آنها عبارتند: از کشتار 15 هزار نفر در طايف و حويه، کشتار بيش از 27 هزار تن از اهالي مناطق قصيم، کشتار 40 هزار نفر در تربه، کشتار بيش از 10 هزار نفر از قبيله ثمر و اهل حائل و..(7)

-عبدالعزيزبن عبدالرحمن (متوفاي 1953 ميلادي، بنيانگذار دوره جديد سلطنت آل سعود و پدر ملک سعود، ملک فيصل، ملک خالد، ملک فهد و امير عبدالله) در سال 1915 به سرپرسي کاکس نماينده انگليس در خاورميانه کتباً تعهد داده است که خاک فلسطين را يهوديان مي بخشد!(8)

 -فهدبن عبدالعزيز در مهر 1360، طي طرحي 8 ماده اي که با استقبال غرب مواجه شد در صدد به رسميت شناخته شدن موجوديت اسرائيل در جهان اسلام بود. اين طرح با عکس العمل بسيار شديد امام خميني مواجه شد.

- فهد در سال1366 شمسي، چهارصد  نفر از حجاج ايراني را به جرم تظاهرات عليه آمريکا و اسرائيل در مکه به شهادت رساند.

 - طرح صلح اميرعبدالله که در سال 1378 شمسي ارائه شد، همچون طرح فهد متضمن به رسيمت شناخته شدن اسرائيل است.

- در جنگ 33 روزه حزب الله و اسرائيل، عربستان از اسرائيل جانبداري کرد و حزب الله را به ماجراجويي متهم کرد.

- علماي وهابي در بحبوحه جنگ اسرائيل و حزب الله، شيعيان را کافر و دعا براي پيروزي حزب الله را حرام اعلام کردند.

-در منازعات داخلي لبنان، عربستان پشتبيان ائتلاف 14 مارس است. اين ائتلاف مورد حمايت آمريکا و اسرائيل است و با نفوذ حزب الله در لبنان مخالف است.

 -عربستان سالهاست که پايگاههاي نظامي خود را در اختيار آمريکا قرار داده است.

- در جنگ تحميلي غرب عليه ايران، عربستان از صدام حمايت مالي و نظامي مي کرد.

- گروه وهابي القاعده به رغم ادعاهاي ضدصهيونيستي خود تاکنون هيچ عملياتي عليه اسرائيل انجام نداده است. گروههاي وهابي در عراق نيز آماج حملات خود را مردم بي گناه عراق قرار داده اند و نه اشغالگران آمريکايي

و حالا قطعه پنجم از پازل که رفتارهاي بالا همه پس از اطلاع آن، رنگ و بوي ديگري مي يابند:

در کتاب «خاندان سعودي را بشناسيم» که ترجمه فارسي گزيده اي از کتاب «تاريخ آل سعود»، نوشته ناصرالسعيد است در مورد «محمد بن عبدالوهاب»، مؤسس فرقه وهابيت چنين مي خوانيم:«پدر بزرگ محمد بن عبدالوهاب، يک يهودي به نام «سليمان قرقوزي» بود که از ترکيه به حجاز مهاجرت کرده بود.»(9) همچنين در مورد خاندان سعودي که نزديک به سه قرن از تشکيل دولتشان مي گذرد چنين مي خوانيم: «نام جد يهودي خاندان آل سعود که خود را به مسلماني زد ، مردخاي بن ابراهيم بن موسي از يهوديان بصره بود.» (10)

برخي از گزارشها، به هم تبار بودن الياس بن مقرن الياهو حاخام يهوديان نجران با شاه سعودي هم عصر او، عبدالعزيز بن عبدالرحمن اشاره مي کنند. بر اساس اين گزارشها، نسل شاهان آل سعود و اين حاخام يهودي به مقرن  پسر مردخاي مي رسد.(11) يهودي بودن شاخه اي از فرزندان مردخاي به خوبي نشان مي دهد که اسلام آوردن او ظاهري بوده است.

برخي از قصايد عربي سروده شده در شبه جزيره عربستان که از دو سه سده گذشته تا به امروز باقي مانده اند نيز به يهودي بودن پادشاهان سعودي اشاره کرده اند. يکي از افرادي که به اين نسب در اشعار خود اشاره مي­کند، شاعر معروفِ نجدي، «حميدان الشويعر» است که اشعار وطن دوستانه وي بسيار معروف است.»(12)

........................

پي نوشت
:

1- در مورد يهودي تبار بودن شجاع الدين شفا به اين آدرس رجوع کنيد:
http://jew.blogfa.com/post-66.aspx

2-دوستي تعريف مي کرد اخيراً در کلاس دانشگاهشان يکي از دانشجويان کنفرانسي در مورد يهوديان ايراني ارائه کرده و در ضمن اين کنفرانس، يهودي بودن خود را آشکار کرده است. دانشجويان ديگر و از جمله دوست من تا قبل از اين کنفرانس، به اعتبار نام خانوادگي او تصور مي کرده اند او مسلمان است. براي اين دوست که از کنار هم قراردادن نام خانوادگي اسلامي اين دانشجو و يهوديت او دچار تعجب شده بود، يهوديان شناخته شده اي همچون مرتضي ني داود(موسيقي دان) و لطف الله حي(نماينده يهوديان در مجلس شوراي ملي دوران پهلوي) را مثال زدم. نمونه هاي بيشتري از اين افراد را در اين يادداشت مي بينيد:
http://jew.blogfa.com/post-4.aspx

3- سوره آل عمران آيه 72

4- فتح آبادي، رضا، «نقش استعمار در پيدايش وهابيت»، انتشارات روزنامه جمهوري اسلامي، 1375، صفحه 112

5- صفاتاج، مجيد، «سلطه پنهاني»، انتشارات آرون، 1383، صفحه 204

6- رحماني، شمس الدين، «ماهيت سازمان ملل»، محراب قلم، پاييز 1373، صفحه 97

7- فتح آبادي، رضا، صفحه 111

8- السعيد، ناصر، «خاندان سعودي را بشناسيم»، ابوميثم، موسسه انتشارات فراهاني، تابستان 1367، صفحه 74

9- همان، صفحه 33

10- همان، صفحه 26

11- رجوع کنيد به: الرضوي، السيد مرتضي، «صفحة عن آل سعود الوهّابيين وآراء علماء السنة في الوهّابيّة»،  چاپ بيروت، صفحه هاي 99 تا 103 به نقل از کتاب تاريخ آل سعود.
 اين کتاب در اين آدرس اينترنتي قابل دسترسي است:
www.al-shia.com/html/ara/books/wahabie5/indexs.html

12- همان، صفحه 104. همچنين براي ديدن نمونه هاي بيشتري از اينگونه قصايد مي توانيد به اين آدرس اينترنتي مراجعه کنيد:
http://www.alhramain.com/forum/showthread.php?t=1047

منبع مطلب اصلي: http://www.jew.blogfa.com/post-72.aspx

بر گرفته از سايت :

 


|

نوشته شده در 20 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


«آل سعود» يا «آل يهود»

«آل سعود» يا «آل يهود»
   





بررسي تاريخ آل‌سعود از برخي ارتباطات پنهاني سران اين خاندان قدرتمند با يهوديان حكايت دارد.

کتاب «تاريخ آل‌سعود» در دهه‌هاي هفتاد ميلادي قرن گذشته توسط «ناصر السعيد»، نويسنده سرشناس عربستاني به نوشته تحرير درآمد.

وي به رغم اقامت خارج از عربستان سعودي، اما پس از چاپ و منتشر کردن اين کتاب، با حمايت مالي مستقيم خاندان سلطنتي آل سعود، به دست مزدوران آل سعود ترور شد و جان باخت.

ناصر السعيد در کتاب هزار و چهل صفحه‌اي خود، به بررسي جوانب گوناگون تک تک اعضاي خاندان آل سعود از نظر فساد و انحرافات اخلاقي پرداخته و در کنار آن نيز با تحقيق و پژوهش کامل، تلاش کرده يهودي بودن اين خاندان را اثبات كند.                         

ناگفته نماند زمان تأليف اين کتاب به دليل هم عصر بودن با دوران پادشاهي «ملک فهد بن عبدالعزيز»، نويسنده تلاش کرده بيشتر به آشكار کردن رسوايي‌هاي اخلاقي اين پادشاه عربستاني بپردازد.

ناصر السعيد، سي صفحه نخست کتاب خود را به بررسي شجره‌نامه خاندان «آل سعود» اختصاص داده و در پايان اثبات مي کند که اصل اين خاندان به يهوديان سرزمين حجاز و مدينه بازمي‌گردد.

السعيد در ادامه کتاب خود چگونگي حمايت يهوديان از جنبش «محمد بن عبدالوهاب» را که به تأسيس «انديشه وهابيت» منجر شد، شرح مي دهد. وي سپس مراحل قرار گرفتن رهبري ديني در دست محمد بن عبدالوهاب و در کنار آن، واگذاري رهبري سياسي عربستان سعودي به خاندان «آل سعود» که توسط يهوديان طراحي و به اجرا درآمد را توضيح مي دهد.

نويسنده اين کتاب که تلاش داشته هيچ بخشي از جوانب و اقدامات «آل سعود» را از قلم نيندازد، در ادامه به جنايت و قتل‌عام‌هاي اين خاندان عليه قبايل عربستاني مي‌پردازد و براي اثبات گفته خود از برخي تصاوير و عکس‌هاي تاريخي که گوياي واقعيت امر بوده، استفاده مي‌کند.

در ادامه اين کتاب کمي نيز به ارتباط تنگاتنگ و عميق خاندان سلطنتي عربستان سعودي با انگليس‌ها در قرن گذشته ميلادي پرداخته شده است.

ناصر السعيد در کتاب خود همچنين به ارتباط نزديک، اما محرمانه ميان خاندان «آل سعود» با «بن گوريون» بنيانگذار رژيم اسرائيل پيش و پس از راه‌اندازي اين رژيم اشاره کرده و بيان مي‌کند: بن گوريون براي تأسيس رژيم مورد نظر خود، مورد حمايت مستقيم «آل سعود» قرار گرفت.
                                    
تصويري که روي جلد کتاب «تاريخ آل سعود» ديده مي‌شود، عکس ملک فهد بن عبدالعزيز آل سعود، پادشاه سابق عربستان در جواني را نشان مي‌دهد که در کنار وي، يک زن روسپي قرار گرفته و ملک فهد با قرار دادن دست خود در برابر صورت، تلاش دارد تا چهره‌اش در تصوير مشخص نشود.

نويسنده بر بالاي عکس نيز با هدف طعنه زدن به خاندان «آل سعود»، آيه 204 تا 207 سوره مبارکه بقره را با مضمون زير نوشته است: از مردم کساني در اين دنيا هستند که سخنشان مورد پسند تو قرار مي‌گيرد، اما خداوند بر آنچه در قلبشان است، شهادت مي‌هد؛ اينها بدترين دشمنان هستند و چون از نزد تو دور شوند، کارشان فساد و فتنه است و مي‌کوشند تا حاصل خلق را به باد فنا دهند و نسل بشر را قطع کنند و خداوند فساد مفسدان را دوست ندارد و اگر به آنان گفته شود تقوا پيشه کنيد، غرور و خودپسندي آنان را به بدکاري برمي انگيزد تا نصيحت نشنوند، جهنم آنان را کفايت کند که بسيار آرامگاه بدي است.

 


|

نوشته شده در 20 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


درخواست شيخ سعودي از اسرائيل براي بمباران ايران!

درخواست شيخ سعودي از اسرائيل براي بمباران ايران!
   
يكي از شيوخ عربستان سعودي در گفت‌وگو با يك هفته‌نامه آلماني بر لزوم حمله نظامي رژيم صهيونيستي عليه ايران تاكيد كرد.


به گزارش فارس به نقل از «اشپيگل»، شيخ محسن العواجي گفت كه اگر هيچ كشور ديگري اقدام به بمباران ايران نكند، اسرائيل بايد به چنين اقدامي مبادرت ورزد.

وي همكار شيخ «يوسف القرضاوي» در اتحاديه جهاني علماي مسلمين و مؤسسه بين‌المللي قدس است و از علماي فعال جنبش موسوم به «بيداري» نيز به شمار مي‌رود.

بر اساس اين گزارش، اين شيخ عرب كه سخنان وي هم‌راستا با اظهارات «آويگدور ليبرمن» وزير خارجه افراطي اسرائيل ارزيابي مي‌شود، گفت: مسأله هسته‌اي اسرائيل موضوعي داخلي است و با رويكرد موجوديت ملي آن مرتبط است اما برنامه هسته‌اي ايران موضوعي جهاني است.

اين موضع گيري العواجي در حالي بيان مي‌شود كه وي تا پيش از اين به عنوان يكي از فعالان سياسي معتدل در عربستان سعودي شناخته مي‌شد و حتي چند سال پيش با سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان نيز ديدار كرده و با او عكس يادگاري انداخته بود.

پيش از اين نيز «يوسف العيبه» سفير امارات متحده عربي در آمريكا گفته بود: حمله نظامي عليه ايران به يك فاجعه منجر خواهد شد اما ايران هسته‌اي فاجعه‌اي بزرگتر است. وي از ايران هسته‌اي به عنوان تهديدي براي موجوديت امارات نام برده بود.


|

نوشته شده در 20 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


تاریخ «آل سعود» و روابط آن با «آل یهود»

پیشفرض تاریخ «آل سعود» و روابط آن با «آل یهود»


کتاب «تاریخ آل‌سعود» در دهه‌های هفتاد میلادی قرن گذشته توسط «ناصر السعید» ، نویسنده سرشناس عربستانی به نوشته تحریر درآمد.


وی به رغم اقامت خارج از عربستان سعودی ، پس از چاپ و منتشر کردن این کتاب ، با حمایت مالی مستقیم خاندان سلطنتی آل سعود به دست مزدوران آل سعود ترور شد و جان باخت.



ناصر السعید در کتاب هزار و چهل صفحه‌ای خود ، به بررسی جوانب گوناگون تک تک اعضای خاندان آل سعود از نظر فساد و انحرافات اخلاقی پرداخته و در کنار آن نیز با تحقیق و پژوهش کامل ، تلاش کرده یهودی بودن این خاندان را اثبات كند.

ناگفته نماند زمان تألیف این کتاب به دلیل هم عصر بودن با دوران پادشاهی «ملک فهد بن عبدالعزیز» ، نویسنده تلاش کرده بیشتر به آشكار کردن رسوایی‌های اخلاقی این پادشاه عربستانی بپردازد.



ناصر السعید ، سی صفحه نخست کتاب خود را به بررسی شجره‌نامه خاندان «آل سعود» اختصاص داده و در پایان اثبات می کند که اصل این خاندان به یهودیان سرزمین حجاز و مدینه باز می‌گردد.



السعید در ادامه کتاب خود چگونگی حمایت یهودیان از جنبش «محمد بن عبدالوهاب» را که به تأسیس «اندیشه وهابیت» منجر شد شرح می دهد. وی سپس مراحل قرار گرفتن رهبری دینی در دست محمد بن عبدالوهاب و در کنار آن ، واگذاری رهبری سیاسی عربستان سعودی به خاندان «آل سعود» که توسط یهودیان طراحی و به اجرا درآمد را توضیح می دهد.



نویسنده این کتاب که تلاش داشته هیچ بخشی از جوانب و اقدامات «آل سعود» را از قلم نیندازد ، در ادامه به جنایت و قتل‌عام‌های این خاندان علیه قبایل عربستانی می‌پردازد و برای اثبات گفته خود از برخی تصاویر و عکس‌های تاریخی که گویای واقعیت امر بوده ، استفاده می‌کند.



در ادامه این کتاب کمی نیز به ارتباط تنگاتنگ و عمیق خاندان سلطنتی عربستان سعودی با انگلیس‌ها در قرن گذشته میلادی پرداخته شده است.



ناصر السعید در کتاب خود همچنین به ارتباط نزدیک اما محرمانه میان خاندان «آل سعود» با «بن گوریون» بنیانگذار رژیم اسرائیل ، پیش و پس از راه‌اندازی این رژیم اشاره کرده و بیان می‌کند: بن گوریون برای تأسیس رژیم مورد نظر خود ، مورد حمایت مستقیم «آل سعود» قرار گرفت.

7)i

تاریخ «آل سعود» و روابط آن با «آل یهود» (ببینید و ماهیت کثیف این خاندان رو بشناسید)
5 اسفند 88 - 20:56
( صفر راي ، صفر امتیاز )

*

امتياز :



کتاب «تاریخ آل‌سعود» در دهه‌های هفتاد میلادی قرن گذشته توسط «ناصر السعید» ، نویسنده سرشناس عربستانی به نوشته تحریر درآمد.


وی به رغم اقامت خارج از عربستان سعودی ، پس از چاپ و منتشر کردن این کتاب ، با حمایت مالی مستقیم خاندان سلطنتی آل سعود به دست مزدوران آل سعود ترور شد و جان باخت.



ناصر السعید در کتاب هزار و چهل صفحه‌ای خود ، به بررسی جوانب گوناگون تک تک اعضای خاندان آل سعود از نظر فساد و انحرافات اخلاقی پرداخته و در کنار آن نیز با تحقیق و پژوهش کامل ، تلاش کرده یهودی بودن این خاندان را اثبات كند.









ناگفته نماند زمان تألیف این کتاب به دلیل هم عصر بودن با دوران پادشاهی «ملک فهد بن عبدالعزیز» ، نویسنده تلاش کرده بیشتر به آشكار کردن رسوایی‌های اخلاقی این پادشاه عربستانی بپردازد.



ناصر السعید ، سی صفحه نخست کتاب خود را به بررسی شجره‌نامه خاندان «آل سعود» اختصاص داده و در پایان اثبات می کند که اصل این خاندان به یهودیان سرزمین حجاز و مدینه باز می‌گردد.



السعید در ادامه کتاب خود چگونگی حمایت یهودیان از جنبش «محمد بن عبدالوهاب» را که به تأسیس «اندیشه وهابیت» منجر شد شرح می دهد. وی سپس مراحل قرار گرفتن رهبری دینی در دست محمد بن عبدالوهاب و در کنار آن ، واگذاری رهبری سیاسی عربستان سعودی به خاندان «آل سعود» که توسط یهودیان طراحی و به اجرا درآمد را توضیح می دهد.



نویسنده این کتاب که تلاش داشته هیچ بخشی از جوانب و اقدامات «آل سعود» را از قلم نیندازد ، در ادامه به جنایت و قتل‌عام‌های این خاندان علیه قبایل عربستانی می‌پردازد و برای اثبات گفته خود از برخی تصاویر و عکس‌های تاریخی که گویای واقعیت امر بوده ، استفاده می‌کند.



در ادامه این کتاب کمی نیز به ارتباط تنگاتنگ و عمیق خاندان سلطنتی عربستان سعودی با انگلیس‌ها در قرن گذشته میلادی پرداخته شده است.



ناصر السعید در کتاب خود همچنین به ارتباط نزدیک اما محرمانه میان خاندان «آل سعود» با «بن گوریون» بنیانگذار رژیم اسرائیل ، پیش و پس از راه‌اندازی این رژیم اشاره کرده و بیان می‌کند: بن گوریون برای تأسیس رژیم مورد نظر خود ، مورد حمایت مستقیم «آل سعود» قرار گرفت.









تصویری که روی جلد کتاب «تاریخ آل سعود» دیده می‌شود، عکس ملک فهد بن عبدالعزیز آل سعود ، پادشاه سابق عربستان در جوانی را نشان می‌دهد که در کنار وی ، یک زن روسپی قرار گرفته و ملک فهد با قرار دادن دست خود در برابر صورت ، تلاش دارد تا چهره‌اش در تصویر مشخص نشود.



نویسنده بر بالای عکس نیز با هدف طعنه زدن به خاندان «آل سعود» ، آیه 204 تا 207 سوره مبارکه بقره را با مضمون زیر نوشته است: از مردم کسانی در این دنیا هستند که سخنشان مورد پسند تو قرار می‌گیرد، اما خداوند بر آنچه در قلبشان است، شهادت می‌هد؛ اینها بدترین دشمنان هستند و چون از نزد تو دور شوند، کارشان فساد و فتنه است و می‌کوشند تا حاصل خلق را به باد فنا دهند و نسل بشر را قطع کنند و خداوند فساد مفسدان را دوست ندارد و اگر به آنان گفته شود تقوا پیشه کنید، غرور و خودپسندی آنان را به بدکاری برمی انگیزد تا نصیحت نشنوند، جهنم آنان را کفایت کند که بسیار آرامگاه بدی است.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


توزیع رایگان کتاب‌های ضد شیعه در حرم نبوی و بقیع

بسم الله الرحمن الرحیم

*** 

ادامه توزیع رایگان کتاب‌های ضد شیعه در حرم نبوی و بقیع

***

این کتاب،‌ تألیف شیخ سلیمان الخراشی از تندروترین وهابی‌های سعودی است که به حمایت مادی و معنوی از تروریست‌های تکفیری سلفی در داخل عربستان و خارج از این کشور شهرت دارد.

السلام علی سید الانبیاء و المرسلین

دفاتر تبلیغی و هیأت‌های دینی وهابی در مدینه منوره با استفاده از فضای آزادانه‌ای که حکومت سعودی برای فعالیت آنها فراهم کرده است، اقدام به توزیع گسترده کتاب‌های رایگان ضد شیعه در صحن حرم نبوی و قبرستان بقیع کردند.

به گزارش شیعه نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، این گروه‌ها همزمان با تشدید فشارها بر زائران قبرستان بقیع با توجه به افزایش تعداد زائران در فصل زیارتی تابستان، کتاب «پرسش‌هایی که جوانان شیعه را بسوی حقیقت رهنمون شد» را در سطحی وسیع توزیع کردند.

این کتاب،‌ تألیف شیخ سلیمان الخراشی از تندروترین وهابی‌های سعودی است که به حمایت مادی و معنوی از تروریست‌های تکفیری سلفی در داخل عربستان و خارج از این کشور شهرت دارد.

وی در مقدمه این کتاب که آکنده از تشکیک در اعتقادات شیعیان و حمله به عقاید اهل بیت(ع) است، با بیان این ادعا که شیعیان مخالف قرآن و سنت نبوی هستند، مدعی شده که این کتاب را نگاشته تا پیروان فرقه‌های مخالف قرآن و سنت را از انحرافات و حرمت‌شکنی‌های‌شان آگاه کند.

بر اساس این گزارش، پس از اعترافاتی که از بازجویی برخی تروریست‌های بازداشت‌شده به دست آمد مشخص شد که الخراشی از بزرگترین فعالان جذب شبه‌نظامیان جوان به فعالیت‌های فرقه‌ای است.

ماه گذشته نیز کتابی مشابه از سوی فعالان وهابی در میان زائران حرم نبوی و ائمه مدفون(ع) در بقیع توزیع شده بود که واکنش برخی از مراجع عظام تقلید را در پی داشت.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


رسانه های ضد شیعی در عربستان


موج رسانه ای ضد شیعی در عربستان

پادشاه عربستان که به نظام قبیله ای و ادبیات آنان بشدت وابسته است، این انتقادها را برنتافت و با عصبانیت ضمن توهین به آخوندهای وهابی به آنها متذکر شد که وی در متعه موقت به سیره خلیفه چهارم حضرت علی عمل کرده است که این موضوع خشم مضاعف آخوندهای جاهل وهابی را برانگیخت، اما بدلیل ترس از پاشاه سعودی آنها مجبور به سکوت شده اند.

به گزارش شيعه آنلاين به نقل از جهان، تلویزیون های رسمی وابسته به حکومت عربستان و شاهزادگان آل سعود که برای کودکان برنامه های ویژه آنان به خصوص کارتون و انیمیشن تولید و پخش می کنند، در جدیدترین آثار انیمیشن های خود که ویژه ماه مبارک رمضان است و در آنها سیره پیامبر اسلام (ص) و صحابه آن حضرت و تاریخ اسلام بصورت نمایش کارتنی برای کودکان ارائه می شود، بشدت به حذف فضائل و تأثیر رشادت های امیر مؤمنان حضرت علی (ع) و نقش ویژه آن حضرت در تاریخ ایران اسلامی پرداخته شده است و بعضاً در برخی قسمت های این انیمیشن ها تحریف نیز دیده می شود.

دامنه حذف نقش جانشین برحق پیامبر (ص) در سال های اخیر به کتاب های تاریخ و حدیث در عربستان نیز کشیده شده است و اخیراً شبکه العربیه نیز در برنامه مستند مذهبی با عنوان «رجال حول الرسول» با همین ترفندها به تحریف تاریخ اسلام و نقش مولای متقیان پرداخته است.

بیش از یکصد شبکه تلویزیونی نیز با ولخرجی های وهابیون سعودی در ده سال گذشته به تخریب چهره تأثیرگذارترین انسان بعد از پیامبر در تاریخ اسلام پرداخته اند. وهابیون این روند ضد اسلامی خود را به کشورهای همچون شمال آفریقا و به ویژه در پاکستان و افغانسان نیز بسط داده اند. بطوریکه فضایل معاویه را بیش از امام علی (ع) در تاریخ اسلام برشمرده اند.

این عناد در سال های اخیر در عراق با کشتار زائران نجف اشرف و کربلای معلی و آسیب رسانیدن به عتبات مقدس شکل دیگری به خود گرفته است. با پول های نفتی عربستان و اجیر کردن فیلمسازان مصری و نیز در سال های اخیر سریال هایی ساخته می شود که در آنها فضائل و نقش حضرت علی (ع) گم می شود، بطوریکه بسیاری از جوانان و نوجوانان مسلمان درکشورهای عربی ذهنیت های غلطی در خصوص آن حضرت و اهل بیت عصمت و طهارت پیدا کرده اند. اخیراً در یکی از سفرهای ملک عبدالله پادشاه عربستان به اروپا، وی اقدام به متعه موقت کرد بطوریکه مورد اعتراض شدید آخوندهای وهابی قرار گرفت.
 
پادشاه عربستان که به نظام قبیله ای و ادبیات آنان بشدت وابسته است، این انتقادها را برنتافت و با عصبانیت ضمن توهین به آخوندهای وهابی به آنها متذکر شد که وی در متعه موقت به سیره خلیفه چهارم حضرت علی عمل کرده است که این موضوع خشم مضاعف آخوندهای جاهل وهابی را برانگیخت، اما بدلیل ترس از پاشاه سعودی آنها مجبور به سکوت شده اند.

همچنین برخی از سایت های جوانان سنی در کشورهای عربی در وبلاگ های خود از سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان بعنوان فرزندعلی مرتضی یاد می کنند.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


شیعیان یمن

 

شیعیان یمن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 

۴۲ درصد جمعیت ۲۲ میلیون نفری یمن را شیعیان تشکیل می‌دهند. شامل:[۱]

 

تاکنون

یمن در جنوبی‌ترین بخش شبه‌جزیره عربستان سعودی است. این منطقه از صدر اسلام از مهم‌ترین مناطق رشد شیعهٔ طرفداران اهل‌بیت بوده‌است. پایتخت یمن صنعا است. استان صعده، کوهستانی است و در ۲۴۳ کیلومتری شمال صنعا قرار دارد. بیشتر مردم صعده را شیعیان زیدی تشکیل می دهند.

منطقه یمن در سال ۱۷۵۰ میلادی در قلمروی حکومت عثمانی قرار گرفت. با سقوط امپراتوری عثمان در ۱۹۳۴، یمن پس از بستن قراردادی با انگلستان، به خودسالاری (استقلال) دست یافت. در گذشته حكومت یمن در دست امیری ملقب به «امام یمن» بود که شخصاً كشور را اداره می كرد. از سال ۱۹۶۲ حکومت یمن به جمهوری تبدیل شد.[۱]

در سال ۱۹۶۲، عبدالناصر با استقرار ۶۰٬۰۰۰ نیروی مصری در یمن، حكومت را از زیدی‌ها گرفت و به لاییک‌ها سپرد. پیش از آن امامان شیعه در یمن نزدیک به ۱۲۰۰ سال حکومت کرده بودند. در این سال حکومت جمهوری اعلام شد و حکومت شیعیان پایان یافت. ژنرال علی عبدالله صالح الاحمر پس از کودتا رئیس جمهور یمن شد که تاکنون باقی‌مانده‌است.

پس از به حکومت رسیدن وهابی‌ها، آنان به كتابخانه‌ها حمله كردند و آنان را آتش زدند، از فعالیت مدارس دینی جلوگیری کردند و علمای زیدی را کشتند. علت اینكه اکنون از ۵ میلیون شیعه زیدی تنها نیم میلیون نفر شناخته شده‌اند، به عملکرد حکومت برمی‌گردد. حكومت همه مراسم زیدیان را ممنوع کرده است. مراسم شیعیان بر محوریت اهل‌بیت است، زمانی که حكومت نو روی کار آمد، به کشتار شیعیان و علمای آن‌ها دست‌زد. اجبارات و محدودیت‌ها کم‌کم مسائل فرهنگی چندصدساله مربوط به اهل‌بیت را تغییر داد. مانند ممنوعیت مراسم مذهبی و حذف کتب مذهبی مانند نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه.[۱]

تلاش‌های وهابی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی حوزه‌های وهابیت نقش زیادی در افزایش محرومیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شیعیان داشته‌است.

اکنون

از زمان درگیری دولت یمن با گروه‌های شیعه در شمال این كشور بیش از ۵ سال می‌گذرد. در سال ۲۰۰۷ پیمان صلحی میان دو طرف امضا شد که هرگز بدان عمل نشد. سال بعد با میانجی‌گری قطر، دیداری میان نمایندگان دو طرف در دوحه برای انجام مقدمات پیمانی دیگر شکل گرفت. در اوت ۲۰۰۹، علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن اعلام کرد مبارزان شیعه مایل به برقراری آرامش نیستند و بدین ترتیب درگیری‌ها را از سر گرفت. عربستان سعودی و مصر نقش پررنگی در حملات ارتش یمن به شیعیان داشتند.[۲]

استان صعده به عنوان کانون درگیری‌ها میان عربستان و یمن قرار دارد كه موقعیت مبارزان شیعه را حساس كرده است. یک روزنامهٔ اماراتی تحلیل کرد شعارهایی كه مبارزان شیعه سر می دهند، مانند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل یادآور شعارهای ایران است.[۱]

حسین الحوثی (نخستین رهبر مبارزان) اصول مذهب زیدیه را به‌گونه‌ای تفسیر کرد که توانست قبایل زیدی را متحد کند. این قبایل در حاشیه شمالی یمن زندگی می‌کردند و از جانب سنی‌ها که در سال ۱۹۹۰ با هم متحد شده‌بودند، می‌ترسیدند. آموزه‌های وی سبب جایگزینی نگرشی سیاسی ضد غربی به‌جای عقاید افراطی آنان شد.[۳]

بحران داخلی یمن از سال ۲۰۰۳ و با موضع‌گیری شیعیان زیدی بر ضد آمریکا و اسرائیل آغاز شد. طی این درگیری‌ها بسیاری از شیعیان یمن شامل زیدی‌ها و دوازده‌امامی‌ها کشته شدند. این درگیری‌ها اکنون وارد مرحلهٔ تازه‌ای شده‌است. عربستان، القاعده و آمریکا به‌صورت متحد با حکومت یمن، بر ضد شیعیان عمل می کنند. در سال‌های اخیر شیعیان با هجوم نظامی، تبلیغاتی و سیاسی سختی روبرو شدند.[۲]

جنگ هم‌اکنون به‌مرحله پیچیده‌ای رسیده‌است. اشتباهات صنعا در مدیریت بحران‌ها و نابسامانی‌های سیاسی و اقتصادی در استان‌های جنوبی یمن سبب همدردی و همبستگی مردم یمن - چه سنی و چه شیعی - با جنبش حوثی‌ها شده‌است.[۲]

وضعیت شیعیان

با نگاهی به چگونگی زندگی شیعیان یمن، روشن می‌شود در زمان حکومت دولت یمن، شیعیان در محرومیت کامل فرهنگی بوده‌اند و نیز با دشواری‌ها و چالش‌های زیادی روبرو بوده‌اند. مانند:

  • نداشتن حق تأسیس مدارس دینی برای شیعیان: برخلاف کمبود منابع فرهنگی چون کتاب و دسترسی به روحانیون شیعه، تلاش‌های زیادی در تقویت پایه‌های مذهبی از جانب آنان انجام شده‌است.
  • آزار و شکنجه و زندانی‌شدن شیعیان و علمای شیعی
  • جلوگیری از برگزاری مراسم: مانند جشن در عید غدیر. ولی با تمام محدودیت‌ها، آنان مراسم مذهبی خود را بطور پنهانی برگذار می‌کنند.
  • توهین به ارزش‌ها: مانند تخریب مساجد و به آتش‌کشیدن علنی و قانونی کتاب‌هایی مانند «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» که با هماهنگی دولت یمن و وهابی‌های سعودی انجام می‌شود.[۲]
  • دسترسی به رسانه‌ها: رادیو عربی جمهوری اسلامی ایران تنها رسانه در دسترس شیعیان یمن است.[۲]

اعتقادات

بیشتر مردم یمن، اهل‌سنت شافعی هستند. پس از آنان، جمعیت شیعیان زیدی بیشتر است. مذهب زیدی، آمیزه‌ای از تشیع با اندیشه‌های معتزلی و اندکی از مذهب حنفی است. مذهب زیدی و شیعه دوازده‌امامی در فقه نزدیک به ۹۰٪ مشترک‌اند. زیدی‌ها به ولایت و عصمت ۵ تن از اهل‌بیت، خلافت علی بن ابی‌طالب، امامت امامان از نسل امام حسین و ظهور قائم و قیام جهانی او و بایستگی یاری به او باور دارند.

شیعیان دوازده‌امامی اقلیت مذهبی و قشر محروم این کشور هستند که بیشتر آنان در استان صعده و برخی در صنعا زندگی می‌کنند. بخش زیادی از شیعیان دوازده‌امامی از نخبگان، استادان دانشگاه، روحانیون و پزشکان تشکیل شده‌است. [۲]

۵ میلیون نفر از جمعیت یمن از سادات هستند که روی‌هم‌رفته از ۲۰۰ خانواده‌اند. ۹۰٪ آن‌ها سادات حسنی و ۱۰٪ از سادات حسینی هستند. بیشتر سادات یمن از فرزندان «یحیی الامام الهادی بن الحسین بن القاسم الرسی» از نوادگان حسن بن علی هستند كه برادرش هم در یمن بود. «یحیی» در سال ۲۶۰ ه.ق. در زمان حکومت عباسی از مدینه به یمن رفت. پیش از آن همه مردم یمن سنی بودند. پس از ورود وی به یمن شیعیان رشد پیدا کردند.

الحوثی‌ها، گروه شیعه زیدی در شمال یمن در استان صعده هستند. این گروه به «بدرالدین الحوثی» منسوب است و در سال‌های دهه ۸۰ تشکیل شده‌است. آنان تاکنون برای گرفتن حقوق شیعیان ۶ بار با حکومت یمن جنگیده‌اند. الحوثی‌ها به محدودبودن فعالیت‌های دینی، سیاسی و تلاش برای نابودی فرهنگ و باورهای زیدی‌ها از سوی دولت و سیاست‌های محدودکننده دولت در زمینه عمرانی و توسعه در استان صعده معترض هستند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شیعیان دوازده امامی یمن که قبل از آن بسیار کمیاب بودند جهش جمعیتی داشتند.[۲] در میان شیعیان دوازده‌امامی و شیعیان زیدی هماهنگی و اتحاد خاصی حکمفرماست. سازمان وحدت شیعیان جزیره در یمن در این راستا فعالیت می‌کند. زیدی‌ها براین باورند که در هر زمانی حکومت تنها حق سادات از نسل «حسن بن علی» و «حسین بن علی» است و حکومت هر کس جز آنان غصبی است.

همچنین پس از پیروزی‌های حزب‌الله لبنان به عنوان مقاومت شیعی در برابر اسرائیل، تشیع و به‌ویژه شیعه دوازده‌امامی، رشد زیادی در یمن داشته‌است. پس از جنگ ۳۳ روزه روحیهٔ بالایی در شیعیان یمن ایجاد شد، تا جایی که برخی از فرزندان علمای شاخص وهابی در شرق یمن به مذهب دوازده‌امامی گرویدند.[۲]

حکومت یمن

«علی عبدالله صالح» در سال ۱۹۹۰ و پس از آنکه ۱۲ سال ریاست جمهوری یمن شمالی را در اختیار داشت با اتحاد دو بخش شمالی و جنوبی یمن ۱۹ سال است که رئیس جمهور یمن متحد است. او از سال‌های میانی دهه ۲۰۰۰ با ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی قراردادهایی به امضا رساند. پس از آن اعلام کرد به هر نحو حتی با توسل به گزینه نظامی، گروه الحوثی را در صعده سرکوب خواهد کرد. صالح اسماً شیعه زیدی است، اما عملکرد وی نمایانگر قرابت وی با بعثی‌ها و سیاست‌های ضد شیعی است. سیاست‌های وی عموماً ضد زیدی‌ها و حامی جریان وهابیت است.[۲]

عبدالله صالح که عناصر وهابی مانند شیخ الاحمر یا عبدالمجید الزندانی جایگاه والایی در دورهٔ ۳۱ سالهٔ حکومتش داشته‌اند و نیز با اعطای پناهندگی سیاسی به عناصر حزب بعث پس از جنگ آمریکا و عراق، به «صدام صغیر» شهره است.[۲]

صالح در زمان جنگ ایران و عراق با اعزام سربازان گارد ریاست جمهوری یمن به نبرد با نیروهای ایران به کمک صدام شتافت.[۲]

سیاست داخلی صالح در جهت دگرگونی جمعیتی شیعیان در شمال این کشور بوده‌است.[۲]

دولت یمن، به دولت عربستان بسیار نزدیک است. این امر باعث افزایش فشار بر شیعیان ساکن در استان‌های مرزی یمن با عربستان شده‌است.[۲]

قبایل، تأثیر زیادی در ساختار سیاسی و فرهنگی یمن دارند. خاندان «الاحمر» از خاندان‌های مهم زیدی یمن هستند که به وهابی‌های عربستان سعودی بسیار نزدیک‌اند. شیخ «عبدالله الاحمر» که از خویشاوندان «ژنرال صالح» است و شیخ‌الشیوخ قبایل یمن به شمار می‌رود رئیس مجلس این کشور و دومین شخص با نفوذ و قدرتمند در عرصه سیاسی کشور است. از زمانی که اتحاد این دو فرد دستخوش مسایلی شد، حالتی دوقطبی در عرصه سیاسی یمن حکمفرما شده‌است.

علی محسن الاحمر برادر ناتنی صالح، از دیگر اعضای خاندان الاحمر است که نزدیکی زیادی با وهابی‌ها دارد و و از شخصیت‌های مهم این کشور است.

وی با دستور صالح فرماندهی حملات به استان‌های شیعه‌نشین شمال را عهده‌دار بوده‌است. بسبب علاقه و استفاده‌های پیاپی محسن الاحمر به به‌کارگیری از سلاح‌های کشتار جمعی، به «علی شیمیایی» شهره است. حتی صالح نیز از وی با عنوان «مرد بی‌رحم» یاد می‌کند و از جانب آمریکا نیز متهم به حمایت از تروریسم است.[۲]

درگیری‌های دولت و شیعیان

از پیامدهای حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، شکل‌گیری پیمان‌هایی با عنوان ضدتروریستی با رهبری آمریکا در مناطق گوناگون جهان بود. دولت یمن به عنوان یکی از مهمترین هم‌پیمانان آمریکا در خاورمیانه در این طرح قرار گرفت. حضور نیروهای نظامی و جاسوسی آمریکایی‌ها در یمن و نیز سفرهای مخفیانه برخی هیأت‌های اسرائیلی به صنعا افزایش یافت. اعتراض‌های فراوانی به این کار در یمن صورت گرفت.[۲]

درگیری بین شیعیان شمال یمن و دولت مرکزی از سال ۲۰۰۴ آغاز شد. دولت، ساکنان این منطقه را به تلاش برای جدایی‌خواهی و احیاء حکومت شیعه در این منطقه که در کودتایی ۱۹۶۲ سرنگون شده‌بود، متهم می کند. درحالی‌که گروه الحوثی با رد این اتهام می گوید مبارزان و شیعیان این منطقه تنها خواهان برخورداری از حقوق طبیعی خود هستند که دولت مرکزی تحت فشار وهابیان افراطی عربستان از آنان سلب کرده‌است.[۴]

عربستان سعودی در این درگیری‌ها نقش پررنگی دارد. برخی این موضوع که یمن فقیرترین کشور عرب و از ده کشور فقیر دنیاست، دلیلی برای نقش دیگر کشورها از جمله عربستان در این درگیری‌ها می‌داند.[۵]

درجریان درگیری‌های سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ میلادی نزدیک‌به ۴۰۰۰ تن از نیروهای دوطرف کشته[۶] و بنا بر گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد بیش از ۲۰۰٬۰۰۰ نفر آواره[۷] شده‌اند. به گفته حوثی‌ها، عربستان بیش از ۷۰ بار با جنگنده‌های خود این منطقه را بمباران کرده‌است.[۴]

دولت یمن اجازه حضور رسانه‌های خبری مستقل در منطقه عملیات در شمال این کشور را نمی‌دهد.[۴]

سازمان‌های حقوق بشر یمن حملات هوایی نیروهای یمن، عربستان و آمریکا علیه ساکنان استان سعده را محکوم کردند و آن را جنایات جنگی دانستند.[۸]

از قیام الحوثی تا مرگ وی

حسین بدرالدین حوثی، نماینده شیعیان صعده در مجلس و دبیر کل حزب الحق که به تدریس و تفسیر قرآن و نیز برگزاری مراسم مذهبی برای شیعیان صعده می‌پرداخت،در ۱۷ ژانویه ۲۰۰۲ خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی شد. وی شعار الله اکبر، مرگ بر آمریکا، م.ر.گ بر اسرائیل، ن.فرین بر یهود و پیروز باد اسلام را شعار رسمی شیعیان منطقه اعلام کرد و در مورد قضایای پیش‌آمده از مسلمانان خواستار تمسک به آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت شد.[۲]

پس از این خواسته حوثی، جمعیت زیادی از مردم یمن از آن استقبال کردند. گروهی از جوانان شیعه، گروهی را با نام «الشباب المومن» شکل دادند که مبارزه و مخالفت با آمریکا و اسرائیل و مخالفت با هم‌پیمان‌شدن دولت یمن و آمریکا را دنبال می‌کرد. در نماز جمعه مسجد جامع صنعا، شعارهای حوثی سرداده‌شد. این مسئله نگرانی بزرگی برای دولت صالح بود. پس از آن، اتهام «تروریست» علیه شیعیان بکارگرفته‌شد و دولت یمن تلاش کرد با جلب حمایت آمریکا، معترضان را خاموش کند.[۲]

رئیس‌جمهور یمن در این راستا در سال ۲۰۰۴ در نشست سران ۸ کشور صنعتی در آمریکا حضور یافت و تلاش کرد کمک و حمایت این کشورها را به‌دست آورد. صالح بلافاصله پس از بازگشت از آمریکا، با دستوری به نیروهای ارتش، حمله سراسری به صعده و به‌ویژه مناطق نشور، آل‌صیفی، ضحیان و مران را خواستار شد. بلافاصله، جنگنده بمب‌افکن‌های ارتش به پشتیبانی صدها دستگاه تانک و توپ، به این مناطق حمله کردند. بدین ترتیب بود که صبح روز ۱۸ ژوئن، این منطقه سرسبز و خرم کوهستانی با حمله همه‌جانبه نیروهای نظامی و امنیتی، در چند دقیقه به تلی از خاک و آتش و خون تبدیل شد.[۲]

دولت یمن در این رابطه سانسور شدید خبری را بکارگرفت و خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی از جمله الجزیره، العربیه و العالم را اخراج کرد و ۳ ماه به بمباران مناطق شیعه‌نشین شمال پرداخت. در ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۴ با تصرف شهر مران و کشته‌شدن سید حسین الحوثی توسط دولت، پایان جنگ رسماً اعلام شد.[۲]

حکومت برای دستگیری حسین بدرالدین حوثی ۵۵۰۰۰ دلار جایزه گذاشت. در ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۴ ارتش یمن، حسین بدرالدین حوثی و برادرش و ۲۰ نفر از پیروانشان را در مرآن کشتند.[۹]

سازمان عفو بین‌الملل شمار تلفات غیرنظامیان را تا آن هنگام ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تن برآورد کرد.[۹]

جنگ دوم ارتش یمن

پس از مرگ الحوثی دولت یمن گمان کرد که بر منطقه و شیعیان صعده مسلط خواهد شد؛ اما پس از این نبردهایی میان حوثی‌ها و ارتش یمن ادامه یافت که «جنگ دوم ارتش یمن» نام گرفت. شهرت روزافزون «حسین الحوثی» میان مردم یمن و دادن لقب «شهید» به وی، با نشر و گسترش افکار حوثی همراه بود که در سال‌های قبل در قالب کتاب و سخنرانی منتشر کرده‌بود. جمعیتی از استان‌های دیگر به‌ویژه منطقه حیدان برای یاری شیعیان و بازسازی مناطق ویران‌شده صعده، راهی آنجا شدند. در این هنگام ارتش یمن برای زهرچشم‌گرفتن، حملات هوایی و زمینی بسیار انجام داد که درپی آن صدها غیرنظامی کشته و زخمی شدند.[۲]

در ۱ آوریل ۲۰۰۵ پس از تلاش شورشیان برای حمله به یک پایگاه نظامی در شمال نیشور، درگیری‌ها از سر گرفته شد. ۱۰ سرباز و ۶ شورشی در این درگیری کشته‌شدند. روز بعد درگیری‌ها به نزدیکی استان صعده رسید که درپی آن ۲۰ تن دیگر از شیعیان جان باختند.[۹]

این حملات در اواخر ژانویه ۲۰۰۵ آغاز شد که با گسترش عملیات نظامی، از کوه مرآن به شهرستان حیدان رسید. علامه بدرالدین حوثی پدر حسین حوثی، رهبری این نبرد را از طرف شیعیان برعهده گرفت. در همان آغاز جنگ ۲۳ تن از الحوثی‌ها و ۸ تن از نیروهای ارتش کشته‌شدند و نیروهای دولتی ۵۱ تن از مبارزین را دستگیر کردند.

بدرالدین الحوثی پس از کشته شدن فرزندش سکونتش در صنعا را رها کرد و به کوهستان‌های صعب‌العبور صعده رفت. وی که فردی فقیه و بسیار موجه از نظر فقهی و علمی در یمن بود، پیشنهاد دولت برای را برای دریافت حقوق ماهیانه و همراه داشتن ۲۰۰ محافظ برای تردد در کشور نپذیرفت و به نبرد با دولت مرکزی در شمال یمن پرداخت. شهروندان ساکن نشور و حیدان پس از جنگ دوم دولت یمن علیه شیعیان، به کوه‌های اطراف پناه بردند.

در ۲۷ مارس ۲۰۰۵، دولت یمن پایان جنگ دوم را اعلام کرد.

فشارها و کشتار پس از جنگ دوم[۲]

پس از پایان جنگ دوم با وجود اعتراضات داخلی و بین‌المللی به کشتار شیعیان یمن، مبارزان شیعه مانعی برای تقویت روابط دولت یمن با آمریکا و عربستان سعودی بودند. در این اثنا دولت یمن به تقویت فشارها و محدودیت‌ها بر شیعیان و کشتار آنان روی آورد. سادات هدف حملات نظامی قرار گرفتند و جلوی برگزاری هرگونه مراسم مذهبی گرفته شد. دکتر عصام العماد از علمای شیعه یمن در این باره می‌گوید: «دولت یمن به دستور ژنرال علی عبدالله صالح به مساجد شیعیان حمله کرد، تمامی کتاب‌های مقدس از جمله نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در صعده و صنعا جمع‌آوری شدند و با کامیون به میدان مرکزی شهر صنعا به نام «ساحةالحریة» (میدان آزادی) برده شدند و در برابر چشم مردم پایتخت به آتش کشیده شدند. نیروهای نظامی به فرماندهی ژنرال علی محسن الاحمر حملاتی به مناطق شیعه‌نشین داشتند و در این میان سلاح‌های شیمیایی و بمب‌های خوشه‌ای به‌کار بردند. برای بازدارندگی از جنبش شیعیان نظامیان یمنی از جمله پس از سوزاندن پیکرهای برخی رزمندگان شیعه، آنان را با طناب به خودروهای نظامی بستند و پیشاپیش چشم مردم کیلومترها روی خاک کشیدند.»

وهابی‌های سعودی و بعثی‌های عراقی که بیشتر آنان پس از سقوط بغداد به یمن گریختند، نفوذ چشمگیری بر دولت یمن دارند که مانع اتخاذ روشی جز حمله نظامی به مناطق شیعیه نشین می‌شوند.

جنگ سوم[۲]

جنگ سوم در مارس ۲۰۰۶ به رهبری عبدالملک الحوثی برادر کوچک حسین آغاز شد. آغاز این جنگ در دفاع از پایگاه‌های شیعیان زیدی بود که از سوی نیروهای ارتش بدان‌ها تجاوز شده بود. محدوده جغرافیایی آن شامل شهرستان‌های حومه صعده همچون ساقین، المجز و حیدان بود که در ادامه این دامنه گسترش یافت و تا مرکز استان صعده کشیده شد.

این جنگ در برهه مسائل انتخابات ریاست جمهوری و شهرداری‌ها در دسامبر ۲۰۰۶ با توافقی میان طرفین متوقف شد.

نیروهای دولتی با هدف اعلامی آزادی برخی سربازان که به اسارت در آمده بودند به یکی از استحکامات الحوثی‌ها در ارتفاعات هجوم بردند و در ابتدای حمله بیش از ۸۰ نفر از آنان کشته شدند.

دولت یمن پاکسازی مناطق شیعه‌نشین در سراسر کشور را هدف خود اعلام کرد و از جمله پایتخت (صنعا)، مأرب، جوف، حجه و دیگر شهرها را تحت حملاتی شدید قرار داد. در این حملات صدها تن از فعالان سیاسی و فرهنگی را دستگیر و روانه زندان کرد.

جنگ چهارم[۲]

جنگ چهارم در آوریل ۲۰۰۷ رخ داد. در این جنگ جنبش جوانان مؤمن تمامی استان صعده را به محل عملیات نظامی علیه ارتش یمن تبدیل کرد و در آن به مؤسسات و نهادهای دولتی، امنیتی و نظامی آسیب و خسارات جدی وارد شد. در این جنگ مانند جنگ‌های پیشین، الحوثی‌ها از عملیات چریکی علیه ارتش یمن استفاده می‌کردند.

این جنگ با عقب راندن ارتش یمن از مواضع و استحکامات کوهستانی شیعیان پایان یافت. پس از آن عبدالملک الحوثی برادر حسین بدر الدین به عنوان رهبر محبوب شیعیان زیدی شناخته شد.

جنگ پنجم[۲]

این جنگ در فوریه ۲۰۰۸ و با رهبری عبدالمالک حوثی شروع شد. حوثی ها از سلاح‌های متوسط و سنگین علیه ارتش استفاده کردند.

دایره عملیاتی این جنگ استان صعده، منطقه بنی حشیش (بخشی از صنعا) و منطقه حرف سفیان (بخشی از استان عمران) بود و نشانگر گسترش دامنه عملیات نظامی و تحول کیفی در عملکرد نظامی حوثی با صنعا بود که باعث ایجاد نگرانی برای مقامات دولتی شد.

توافقنامه دوحه[۲]

ژنرال علی عبدالله صالح در این شرایط میانجیگری قطر را پذیرفت. دو طرف به توافقاتی در این زمینه دست یافتند. بر اساس توافقنامه دوحه که با نظارت امیر قطر جهت برقراری صلح میان حوثی‌ها و دولت یمن به امضا رسید دو طرف متعهد می‌شدند که عملیات نظامی علیه یکدیگر را متوقف کنند. دولت یمن باید حوثی‌ها را مورد بخشش قرار می‌داد و اسیران دوطرف باید آزاد می‌شدند. حوثی ها باید سلاح‌هایی را که از نیروهای دولتی به غنیمت گرفته بود به ارتش بازمی‌گرداند. کنترل استان صعده برعهده دولت مرکزی بود و گروه حوثی برای فعالیت خود باید یک حزب سیاسی تشکیل می‌داد.

این توافقنامه فقط درباره تبادل اسیران جنبه اجرایی به خود گرفت و دیگر بندهای آن اجرایی نشد. دوطرف درگیر، یکدیگر را به نقض مفاد توافق دوحه متهم می‌کنند.

برخی قبول این توافق از جانب دولت یمن را کسب فرصتی برای بازسازی و ترمیم قوای نظامی‌اش میدانند که پس از یک جنگ روانی و تبلیغاتی که همزمان در صنعا و ریاض آغاز شد، زمینه‌ها برای جهت جنگ ششم فراهم گردید.

جنگ ششم(عملیات زمین سوخته)

جنگ ششم در آگوست ۲۰۰۹ آغاز شد. این جنگ، تمام عیار و گسترده بوده و کشتارها و قتل عام‌ها، از عصبانیت و فشارهای روانی فرماندهان ارتش صنعا در اثر کسب نشدن مقاصد در جنگ‌های گذشته خبر می دهد. این جنگ با هماهنگی سیاسی، نظامی و امنیتی میان ریاض و صنعا انجام گرفت.

برخلاف مسلح بودن ارتش یمن به انواع سلاح‌ها، دولت یمن نتوانست خود را به عنوان پیروز این جنگ قلمداد کند.[نیازمند منبع]

کشتار کودکان و زنان شیعی در صعده و روستاهای محروم بی‌ثمر بودن برنامه‌ها و طرح‌های راهبردی دولت یمن را نشان میش دهد. در این جنگ صدها نفر از مردم و نیروهای نظامی کشته شدند و صدها تن از علما و فعالان سیاسی و فرهنگی به دست نیروهای امنیتی ترور شده و یا به زندان افتادند.

رهبری شیعیان در این جنگ با سید عبدالملک طباطبایی حوثی و سید یحیی، برادران سید حسین بوده است. سید یحیی از نمایندگان مجلس یمن بود که مجلس نمایندگان مصونیت سیاسی وی را سلب و اینترپل را موظف به بازداشت وی کرده‌است.

عبدالله عیظه الرزامی فرمانده رزمندگان شیعهاز ابتدای جنگ نخست دولت علیه شیعیان، فعالیت‌هایش در سایه بوده اما اقتدار وی و نیروهای تحت امرش به حدی بوده که مردم یمن از او با عنوان «مالک اشتر زمان» یاد می‌کنند. الرزامی اکنون به عنوان دست راست سید عبدالملک عمل می‌کرد.

جنگ ششم نشانگر تقویت اقتدار نظامی و عملیاتی شیعان در رویارویی با نیروهای دولتی است. شیعیان تا نیمه‌های جنگ موفق به انهدام سه فروند هواپیمای جنگنده سوخو، یک فروند بالگرد نظامی و ده‌ها دستگاه از تانک‌های ارتش شدند.

از ۱۱ اوت ۲۰۰۹ درگیری‌ها بالا گرفت و ششمین جنگ (عملیات زمین سوخته) میان دوطرف آغاز شد. این درگیری به خاک عربستان سعودی هم کشیده شد و سبب شد ارتش عربستان به مواضع این گروه حمله کند.[۱۰][۱۱] دراین درگیری‌ها حکومت مرکزی یمن و مداخله برخی کشورها (عربستان و آمریکا) در یک طرف و مبارزان حوثی و القاعده و جدایی‌طلبان جنوب این کشور در طرف دیگر بودند.[۱۲] این درگیری‌ها در ۱۲ فوریه ۲۰۱۰ با فرونشستن ناآرامی‌ها و تمایل دوطرف برای مذاکره پایان یافت.|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


سران صهیونیست عربستان بدون نقاب اسلام

 
پوي افزود: چرا ايران خود را محدود به يك فرقه ‏مي كند؟ اين كشور به نام كل امت اسلامي سخن مي گويد اما زماني كه وقت ‏كمك كردن فرا مي رسد صرفا از برادران شيعه خود حمايت ‏مي كند.


عصر ايران- روزنامه سعودي الوطن در گزارشي از سخنان ضد ايراني وزير خارجه عربستان در ‏اجلاس اخير همسايگان عراق در استانبول تركيه پرده برداشت.‏

به گزارش عصر ايران (‏asriran.com‏) اين روزنامه نوشت: "سعود الفيصل در طول سخنراني ‏در اين اجلاس ايران را ‏به حمايت از فرقه گرايي در عراق متهم كرد."‏

براساس اين گزارش در اجلاس استانبول كه به بررسي اوضاع امنيتي عراق اختصاص داشت ‏منوچهر متكي، وزير خارجه ايران در حضور وزيران خارجه كشورهاي منطقه و آمريكا، ‏نمايندگان اعضاي دايم شوراي امنيت و دبيركل سازمان ملل به سخنراني پرداخت.

به نوشته الوطن، سعود ‏الفيصل از سخنان همتاي ايراني خود يادداشت برداري كرد اما بخش آخر سخنراني متكي كه ‏به تشريح كمك هاي ايران به عراق اختصاص داشت توجه وي را جلب كرد.‏

اين روزنامه ادعا مي كند: "زماني كه نوبت به سخنراني وزير خارجه عربستان رسيد وي اعلام ‏كرد قصد ندارد متن سخنراني از پيش آماده شده خود را قرائت كند."‏

از اين رو الفيصل حدود 5 دقيقه به سخنراني في البداهه پرداخت و در اين مدت ادعا كرد كه وزير خارجه ايران «تنها» از كمك و مشاركت كشورش در پروژه ‏هاي زيربنايي مناطق شيعه نشين عراق سخن گفته است.‏

وزير خارجه عربستان در ادامه گفت: اين پروژه ها در ‏شهرهاي بصره، نجف و كربلا اجرا شده اند و پروژه هاي بغداد نيز محدود به شهرك شيعه نشين ‏صدر بوده است.‏

سعود الفيصل سپس با طرح سئوالي مدعي شد: "چرا ايران خود را محدود به يك فرقه مي كند؟ اين كشور به نام كل امت اسلامي سخن مي گويد اما زماني كه وقت ‏كمك كردن فرا مي رسد شديدا فرقه اي عمل مي كند و صرفا از برادران شيعه خود حمايت ‏مي كند."‏

وزير خارجه عربستان اين مساله را نگران كننده خواند و با بيان اينكه كشورش به همه گروه ‏هاي عراقي كمك مي كند افزود: "ما آماده ساخت درمانگاه و مدارس در مناطق شيعه نشين ‏هستيم. آيا شما (ايراني ها) نيز آماده ايد كه كمك هاي خود را معطوف سني هاي عراق نماييد؟"‏

الفيصل در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: "چگونه مي توانيم اتحاد عراق را حفظ كنيم اگر ‏ايران تنها به حمايت از شيعيان بپردازد؟ اگر عربستان به خود اجازه دهد كه از اين منطق تفرقه ‏انگيز پيروي و حمايت خود را محدود به سني ها كند چه رخ خواهد افتاد؟! "‏

وي افزود: "شايد اكنون زمان آن فرا رسيده كه به ايراني ها بگوييم كمتر درباره اتحاد اسلامي ‏و مسلمانان سخن بگويند و بيشتر عمل كنند! در اين صورت ما مي توانيم اقدامات بيشتري ‏براي عراق و اتحاد مسلمانان انجام دهيم، كمتر صحبت كنيم، كنفرانس هاي كمتري برگزار ‏كنيم و سخنراني هاي كمتري نيز ترتيب دهيم."‏

اين اظهارات از سوي وزير خارجه عربستان و متهم كردن ايران به حمايت از فرقه گرايي در عراق در حالي عنوان مي شود كه مقامات كشورمان پيشتر از ايجاد يك عراق متحد با مشاركت همه گروه هاي سني و شيعه حمايت كرده اند.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

موضوعات
 » پند نامه
» سخنانی از بزرگان
» منتخب سخنان امام علی (ع)
» جهان امروز در یک نگاه
» فاجعه سیل در پاکستان
» افشا گری ویکی لیکس
» حمله اسراییل به ایران
» خانه های زیبا ی سربازان آمریکایی در ایران
» فتوای جدید خاخام اسراییلی !
» اصرار کشیش آمریکایی بر قرآن سوزی
» ای قدس عزیز اندکی صبر سحر نزدیک است
» همسر سارکوزی نماد زنهای فاسد فرانسه
» اوباما تو هم آره !
» نیروگاه بوشهر و ترس نماینده کویت
» فلسطینیها باید طاعون بگیرند !
» مذاکرات سازش, ننگ جهان اسلام
» فیلم کویتی ضد شیعه
» سران صهیونیست عربستان بدون نقاب اسلام
» درخواست شیخ عربستان از متحدان صهیونیست
» درخواست شيخ سعودي از اسرائيل براي بمباران ايران!
» قرآن سوزی صلیبیها و صهیونیستها آغاز رسمی جنگ علیه اسلام
» استقبال ستودنی ملت لبنان قهرمان از رییس جمهور احمدی تژاد
» فرو پاشی قریب الوقوع ایالات متحده آمریکا
» انقلاب مصر و دستور آمريكا و صهيونيستها به قتل عام انقلابيون مسلمان مصري
» انقلاب لیبی در امتداد انقلاب اسلامی عظیم جهانی
» زندگینامه و خاطرات مشاهیر
» به یاد امام موسی صدر
» دختری که صهیونیستها از نامش میترسند
» به یاد دکتر چمران عزیز
» دانستنیهای امروز
» روایتی از رابطه جومونگ با صهیونیزم
» آخرالزمان طبیعی در هالیوود چیست؟
» VOA صدای آمریکا نه صدای اسراییل !
» رسوا ییهای اخلاقی برگزیدگان مردم آمریکا !
» سعودیهای یهودی و عقده های ضدشیعی
» شیعیان مظلوم ولی سرافراز
» آل سعود غاصبان حرمین شریفین
» آل سعود يا در اصل آل يهود
» همه چیز درباره شبکه فارسی وان
» آدم های فارسی وان
» گذری بر دنیای سیاست
» ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
» منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
» عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس
» شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند
» نماز جمعه سیاسی فتنه سبز 88 Top2009
» # میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
» بلر و جورج بوش در راه محاکمه
» رسوایی آشوبگران سبز در دستکاری عکس مراسم روز قدس
» استقبال ملت از فتنه گران سبز در روز با شکوه قدس 89
» بهترین تیکه مناظره دکتر احمدی نژاد و کروبی !
» اخبار داغ داخلی
» میدان انقلاب تهران محصول اسراییل !
» واقعیت این است ایران بمب اتم دارد !
» بمب اتم ایرانی آرزوی هر ایرانی !
» ! شجریان 0 ساسی مانکن 20
» بیانیه موسوی و کروبی آخرین میخ به تابوت فتنه سبز
» درباره ستارگان هدایت
» برگی از زندگانی امام علی ع
» هولوکاست افسانه مضحک دنیای مبنذل غرب
» هولوکاست چیست؟
» هولوکاست کلاه برداری بزرگ صهیونیستها
» هولوکاست دروغ بزرگ صهیونیستها
» هولوکاست اوج تخیل و توهم صهیونیستها !
» یهودیهای فاسد عوامل پشت پرده داستان هولوکاست !
» واقعیت هولوکاست از دیدگاه تحقیق
» رسانه های صهیونیستی و ضد ایرانی
» العربیه صدای رسمی صهیونیستها و صلیبیها
» تلاش العربيه براي جذب دانشجويان ايراني
» العربیه و دروغهای آشکار ضد ایرانی
» العربیه و ارتباط رسمی با گروهک تروریستی جندالله
» العربیه پان عربیست و صهیونیست و وحشت از استان خلیج فارس ایرانی
» وهابیهای مرتد سعودی بلای جان مدیر العربیه !
» العربیه یا در اصل العبریه در دام دروغهای سیزده !
» بی بی سی محل تجمع مزدوران بهایی
» بی بی سی مزدور صهیونیستها
» سخنرانی دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل
» عکس و متن سخنرانی جانانه دکتر احمدی نژاد
» متن کامل سخنرانی دشمن شکن رییس جمهور قهرمان ایران دکتر احمدی نژاد
» کشتار آل سعود و آل خلیفه و امارات در بحرین
 

لينك دوستان
 » : فروشگاه اینترنتی بستان20 » هولوکاست افسانه صهیونیستها » کانون پژوهش و تحقیقات بیداری » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه » همسریابی » درگاه پرداخت اینترنتی





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

اسفند 1389
بهمن 1389
آبان 1389
مهر 1389
شهريور 1389

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');