تازه های دنیای ما
بر اساس خبرهایی از نویسندگان آزاد اندیش

در باره ما
 

با سلام به دوستان عزیز و گرامی هدف ما از ارایه این وبلاگ ایجاد درک عمیقتری از تحولات و رویدادهاو انعکاس حقایق بدون پرده روز دنیا میباشد . از اینکه ما را همراهی میکنید متشکریم.

 

لينك روزانه
 
سایت کاریکاتوری هولوکاست
کانون پژوهش و تحقیقات بیداری
موسسه فرهنگی موعود
بانک سخن بزرگان
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  تازه های دنیای ما   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


cod by www.Pichak.net-->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل
 


میدان انقلاب اسرااییلی

خود نمایی ستاره شش پر اسراییل در میدان انقلاب+ تصویر چاپ پست الكترونيكي
۱۰ مرداد ۱۳۸۹
 
از روزي كه كار تخريب ميدان انقلاب و مجسمه خروش ملت ايران آغاز شد، بسياري سوالي در ذهن داشتند كه قرار است با اين همه هزينه چه اتفاقي در اين ميدان بيافتد؟! ميداني كه براي ايرانيان خاطره انگیز و غرورآفرین و یادآور شکوه و عظمت این امت بوده و شور و خروش و غرور و غیرت مردم در آن به تصویر کشیده شده ‌است. میداني كه فقط براي تهرانی‌ها نبوده و متعلق است به همه ایرانیان. ميداني كه همیشه میعادگاه صحنه‌های باشکوه برای ملت بزرگ ايران بوده است.
به گزارش صراط کار ساخت میدان از یک سازه منحنی وار شروع شد که برخی نقل قولها براي دفاع از اين سازه مدعی بوده و هستند كه این فرم نماد هنر ایرانیان است. در حالي كه اين حرف ادعايي بيش نبوده و نیازمند مراجعه به فرهنگ معماری ایرانی و بررسی فرمهای بکار رفته در آن است تا میزان قرابت آنها را با فرم سازه مذکور مشخص نماید.

فرمی که بسياري را به یاد هرمهای ماسونی می اندازد
با اين وجود اما اصل ماجرا از زماني آغاز شد که نماکاری و نازک کاری اين سازه  آغاز گردید. زیرا مفاهیم و نماد‌های اصلی آرام آرام خود را از نقشه‌های روی کاغذ به صحنه دیدگاه مردم و عرصه عمومی کشاندند؛ و آنچه مردم در کمال ناباوری شاهد آن بودند، خود نمایی ستاره شش پر اسراییل در پوشش سازه مذکور است! سازه‌اي كه البته تصویر یک گل پنج پر در وسط آن دیده می‌شود. اما اين گل پنج‌پر در محاصره شش جهته‌ي مثلث‌‌هایی که در کنار هم چیده شده‌اند و در كنار هم صدها ستاره داوود پديد آورده‌اند كه کل سطح سازه میدان انقلاب! را پوشش داده‌اند.
آنچه امروز در میدان انقلاب اسلامی به چشم می آید صدها ستاره شش پری است که در قلب پرچم نحس رژیم غاصب اسراییل جای گرفته است و برای صهیونیست‌ها دارای مفاهیم ویژه‌ای ‌است.

حال سوال اينجاست كه اين اتفاق به دلیل بی‌اطلاعی یا بی‌توجهی هنرمند طراح و مسؤلین مربوطه موضوع بوده ؟ كه به این آشکاری مورد غفلت واقع شده است يا در اين بين واقعا تعمدي وجود داشته است؟!
اتفاقي كه با کمال تاسف بعد از اجرایی شدن و صرف هزینه‌هایی گزاف از بیت المال صورت گرفته و اين روزها شاهد خودنمایی این نماد منحوس در مركز و قلب استراتژيك تهران بزرگ هستیم.
و سوال ديگري نيز كه مسئولين بايد پاسخگوي آن باشند اين است كه آیا علایم و نمادهای رایج در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما جوابگوی نیاز طراح در بر آوردن خواسته های طراحی اش نبوده است که وي را بر آن داشته از این نشانه استفاده کند!؟ ستاره هشت پري که در اکثر بناهای فرهنگی و اصیل ایرانی بکار رفته ایرانی‌تر و اسلامی‌تر است یا ستاره شش پر اسراييلي؟!






















لازم به يادآوري است كه مقام معظم رهبري در بياناتي كه در هفدهمين اجلاس سراسرى نماز در تاريخ۱۳۸۷/۰۸/۲۹ ارتباط با استفاده از نماد هابيان فرموده بودند به مسئولين متذكر اين موضوع شده بودند كه
"صهيونيستها هر نقطه‏ى دنيا كه خواستند يك ساختمانى بسازند، آن علامت نحس ستاره‏ى داوود را سعى كردند يكجورى رويش تثبيت كنند. كار سياسى‏شان اينجورى است."

برگرفته از وبلاگ آنتي مثلثيزم


|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


قتل كودكان دشمنان اسرائيل جايز است

یک خاخام اسراییلی: قتل كودكان دشمنان اسرائيل جايز است

  شهريور ۱۳۸۹
غير يهود بويي از انسانيت نبرده است و حمله به آنان و قتل آنان خواهش هاي نفساني شيطاني آنان را سرکوب خواهد کرد.
به گزارش اديان نيوز ،خاخام "یوسف اِلیتسور"، از خاخام های صهیونیست، در کتابی چنين نوشته: غير يهود بويي از انسانيت نبرده است و حمله به آنان و قتل آنان خواهش هاي نفساني شيطاني آنان را سرکوب خواهد کرد.

این خاخام یهودی با همکاری خاخامی به نام "اسحاق شاپیرا" کتابی را نوشته است که در آن قتل کودکان دشمنان اسرائیل جایز دانسته شده است.
پلیس رژیم صهیونیستی خاخام "یوسف اِلیتسور " ساکن شهرک ییتسهار در شمال کرانه باختری رود اردن را به اتهام تحریک و ایجاد تنفر و خشونت دستگیركرد؛ اما چند ساعت بعد وی را  آزاد نمود.

این خاخام صهیونیست در کتاب خود نوشته است: غیریهود بویی از انسانیت نبرده اند و حمله به آنان و قتل آنان خواهش های نفسانی شیطانی آنان را سرکوب خواهد کرد.
سازمان صهیونیستی "هونینو " از پلیس اسرائیل خواسته است كه این خاخام را نه بازجویی و نه دیگر او را احضار كند.
 


|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


روایتی از رابطه جومونگ با صهیونیزم

 

روایتی از رابطه جومونگ با صهیونیزم
 
البته با تمام تلاش و زبردستى كه نويسندگان و دست اندركاران كره اى- اسراييلى اين مجموعه به خرج داده اند، هيچگاه نخواهند توانست اسامى برخى شخصيت ها و كاراكترهاى اين سريال مانند «مگول»، «يا گاك» و «ماگاك» را كه از ديدگاه ترمينولوژى يا اصطلاح شناسى همان «مغول»، «ياجوج» و «ماجوج» خودمان هستند، با پوشش فرهنگى بپوشانند؛ چرا كه همواره در پشت اين اسامى قتل و غارت، خونريزى و توحش نهفته است
روزنامه جوان نوشت:

در اواخر مردادماه ۸۸ تب «جومونگ» تهران را فراگرفت و عده اى از خبرنگاران رسانه هاى مختلف به دنبال اين بودند كه با آمدن جومونگ به تهران سريعاً خود را به او رسانده و گزارش هاى مفصلى را براى رسانه هاى خود تهيه كنند.

در سريال «افسانه جومونگ» جومونگ همچون موسى (ع) در خانه فرعون (امپراتور) رشد و نمو مى كند،با وى به مخالفت برمى خيزد و در نهايت مردم آواره را با گذراندن از رودخانه اى پهناور (كه گذرموسى (ع) از رود نيل را تداعى مى كند) به سرزمين خالى از سكنه (!) پدرانش يعنى چوسان قديم (ارض موعود) وارد مى كند.

چوسان در ذهن عبارت «چو سان - jew sun» يعنى خورشيد يهود را متبادر مى سازد و ماجرا آنجا شگفت آور مى شود كه خورشيد در تورات، نماد ارض موعود يا سرزمين مادرى مى باشد! چوسان كه ارض موعود شد، منجى اين قوم - جومونگ - نيز راهبى يهودى مى شود (jew monk = راهب يهودى) و پايه هاى ابتدايى امپراتورى خود را در جو لبن (jew lebun = لبنان يهود) بنا مى كند. در اكثر واژه هاى كليدى اين افسانه كره اى، «جو» يا چيزى شبيه آن (كه دقيقاً با همين تلفظ، در زبان لاتين به معناى يهودى است) به كار رفته است. شايان ذكر است، لازم نيست دقيقاً املاى اين لغات صحيح باشد؛ چرا كه در عمل هم ممكن نيست. بلكه نويسندگان اين افسانه كوشيده اند از اسامى يا كلماتى بهره ببرند كه بيشترين شباهت را با اسامى و مفاهيم يهود داشته باشند و تلفظ مشابه آنها - نه الزاماً املا - اهداف صهيونيستى عناصر پشت پرده اين مجموعه را در ذهن بينندگان نهادينه كند. جالب اينكه بيشتر اين عبارات، اسامى خاص هستند تا در صورت ترجمه و دوبله به زبان هاى ديگر، تغيير نكنند.

البته آنچه ذكر شد، سواى موارد متعدد نمادگرايى تصويرى صهيونيستى اين سريال است. اگر نقشه چوسان قديم كه روى پوست ترسيم شده را ديده باشيد فقط كافيست نقشه فرضى ارض موعود صهيونيست ها (نيل تا فرات) را قبلاً ديده باشيد تا از اين شباهت بى اندازه به شگفت آييد. در پس زمينه سكانس هاى مختلف اين سريال با ستاره شش گوش يا تصاوير متعدد پرچم هايى داراى نقش خورشيد كه نماد ارض موعود صهيونيست هاست، مواجه مى شويد.

نقش «كابالا» يا عرفان و سنت شفاهى يهود و پيشگويى هايشان در اين سريال غوغا مى كند. گويا قرار نيست هيچ تصميمى بدون اذن پيشگوهاى زن اين سريال انجام گيرد. لابد آنها هم حداقل يك «نوستراداموس» يا «ربى يهودا»، «ارى مقدس»، «ربى شمعون» و ديگر كاباليست هاى يهودى لازم دارند تا برايشان، واقعه ۱۱ سپتامبر را پيشگويى كنند و از آينده روشن قومشان بگويند. تاكيد بسيار بر مساله پيشگويى، پرده از نيتى شوم و شيطانى بر مى دارد كه آن چيز جز نامگذارى دهه دوم قرن بيست و يكم به نام دهه كابالا نيست.

آنچه در اين سريال و ديگر فعاليت هاى فرهنگى - رسانه اى يهود به آن پرداخته مى شود. آماده سازى ذهن مردم جهان براى پياده شدن مفاهيم دلخواهشان است. همان گونه كه فيلم ها، سريال ها و آوازه خوانى هاى سبك متال و... دهه نود، جهان را براى ورود به عصر ترانس مدرنيسم كه همان Satanism يا شيطان پرستى بود، آماده كرد.

جومونگ كه گويا «ماشيح يهود» بوده و قومش نيز همان فرزندان برتر خداوند هستند، ارتباطى تنگاتنگ با تورات و تلمود دارد. آنگونه كه همواره مورد عنايت الهى است و حتى همچون پيامبران بنى اسراييل (طالوت و داوود)، خداوند به او روش بافت و ساخت زره را آموخته و سربازانش با تعدادى كم بر دشمنان بسيار خود از امپراتورى چينى ها (هان) پيروز مى شود.
نقش زنان در اين سريال (اعم از كاراكترهاى مثبت ومنفى) انسان را به ياد پيامبران زن هفتگانه يهود يا حداقل ديگرانى چون ريوقا، ساره، يائل و ... مى اندازد. شخصيت بانو «سوسانو» بسيار شبيه «دبورا» پيامبر زن يهودى است كه بنابر فصل هاى چهار و پنج كتاب شوفطيم از مجموعه عهد عتيق بر سربازان سيسرا پيروز مى گردد يا اقدامات تجارى وى «گراسيا ناسى» زن تاجر معروف يهودى و عامل اصلى نفوذ يهوديان در دربار عثمانى را در خاطر زنده مى كند. بانو سويا (همسرجومونگ) نيز كه ابتدا به اسارت مى رود، ولى پس از بازگشت به خاطر اهداف عاليه قوم همسرش از معرفى مجدد خود سرباز مى زند، انسان را ياد داستان «هدسه» كه بنابر فيلم صهيونيستى «يك شب با پادشاه» به زور از خانه عمويش مردخاى ربوده شد و به همسرى خشايار شاه درآمد، مى اندازد.

در بررسى شخصيت هاى زن اين سريال، از هدسه كه با نفوذ در دربار ايران، مقدمات قتل ۷۷۰۰۰ ايرانى را فراهم كرد، بگذريم (كه شرح آن در دفتر استر از مجموعه عهد عتيق آمده است)، به ياد «ركسلانه» يا «خرم سلطان» يهودى مى افتيم كه با نفوذ در دربار سليمان، پادشاه عثمانى به همسرى وى درآمد و با قتل وليعهد «مصطفى» بالاخره منجر به قتل سلطان سليم دوم و شعله ور شدن آتش فتنه جنگ هاى ايران و عثمانى شد. در ديالوگ هاى اين سريال، فراوان عبارت آوارگى، اسارت، سرزمين مادرى و تاريخى، كوچ و ... به چشم مى خورد كه همگى يادآور فرازهايى از تورات است.

جومونگ براى دفاع از خود، حق دارد از سلاح هاى نامتعارف زمان خودش مانند شمشير فولادى، بمب هاى آتشزا و ... عليه دشمنان خود استفاده كند تا جايى كه بيننده، اين برترى تسليحاتى را نوعى حق مسلم وى مى داند كه حاصل هوشمندى و تخصص كارگزاران اوست.

دشمن اصلى جومونگ، امپراتورى چينى ها يا همان «هان» است كه سربازهايش با پرى كه روى كلاهخودهايشان دارند، بى شباهت به جنگاوران مسلمان نيستند. منطقى هم به نظر مى رسد. بايد در مقابل نفوذ روز افزون اقتصادى چينى هاى كمونيست در مقابل ايالات متحده كه ۸۰ درصد ثروتش در اختيار جمعيت حداكثر ۶ درصدى يهوديان است، ايستاد. يكى از اين راه ها، قدرت گرفتن كره به عنوان متحد آمريكا و اسراييل در حياط خلوت چين است.

توجه بيش از حد اين سريال به مقوله تجارت، بى شك براى يهوديان زرپرست، زيبنده تر است تا شينتويست ها و مائويست هاى روح گراى شرق آسيا، شايد هم صهيونيست نمى تواند قبول كند كه پيروان مكتب كمونيسم (چين) امروز اينگونه در اقتصاد آزاد جهان جولان دهند.

لابد كره هم به عنوان هم پيمان ايالات متحده و اسراييل با توجه بيش از حد به مقوله تجارت در اين افسانه تازه ساز (!) به دنبال ايجاد مقدمات فرهنگى جهت سرازير كردن هر چه بيشتر توليدات خود در كشورهاى هدف (مانند ايران) است؛ چرا كه مناسبات اقتصادى ۱۲ ميليارد دلارى بين ايران و كره و نيز داشتن مقام سوم صادرات به ايران، چشم طمع چشم بادامى هاى كره اى را هر چه بيشتر به سوى اين مرز پرگهر جلب كرده است.

اين در حالى است كه نوادگان جومونگ بارها در مجامع بين المللى همداستان با آمريكا و اسراييل، فعاليت هاى صلح آميز هسته اى ما را محكوم كرده اند، راستش من خودم هم نمى فهمم چرا بايد بازارمان را در اختيار كشورى بگذاريم كه حقوق مسلم ما را قبول ندارد. البته اين تنها گزاره اقتصادى - تجارى اين مجموعه نيست بلكه موارد ديگرى همچون نقش شركت گوگل در القاى تبليغات غير مستقيم نيز در اين سريال مشهود است.

آنجا كه قرار است امپراتورى نو بنياد جومونگ «گوگورى يو» نام گيرد، بيننده را به ياد تبليغات و شايعات گسترده مبنى بر تاسيس كشورى به نام گوگورى يو يا گوگ لند در جزيره اى G شكل «لوگوى اصلى شركت گوگل» در اقيانوس آرام از سوى مديران گوگل مى اندازد.

البته شايد سخت باشد اگر بگويم حرف G از نمادهاى اصلى فراماسونرى است يا اينكه نرم افزار google earth هيچگاه آنگونه كه پايگاه اتمى نطنز را به وضوح مشخص كرده پايگاه اتمى ديموناى اسراييل را به دلايل امنيتى تصوير نكرده است. نمى دانم شايد اين هم از ترفندهاى اقتصادى بانو سوسانو و جومونگ باشد!

البته با تمام تلاش و زبردستى كه نويسندگان و دست اندركاران كره اى- اسراييلى اين مجموعه به خرج داده اند، هيچگاه نخواهند توانست اسامى برخى شخصيت ها و كاراكترهاى اين سريال مانند «مگول»، «يا گاك» و «ماگاك» را كه از ديدگاه ترمينولوژى يا اصطلاح شناسى همان «مغول»، «ياجوج» و «ماجوج» خودمان هستند، با پوشش فرهنگى بپوشانند؛ چرا كه همواره در پشت اين اسامى قتل و غارت، خونريزى و توحش نهفته است. البته بد نيست بدانند كه مردمان اين سرزمين همان صاحبان فرهنگى هستند كه از مغول ها، مسلمان ساختند و بنا بر برخى تفاسير اين ذوالقرنين يا كوروش ايرانى بود كه اسلاف و اجداد آنها يعنى ياجوج و ماجوج را از اين سرزمين بيرون راند. به هر حال اگر يكى از قسمت هاى اين سريال را از دست داديد، چندان نگران نباشيد چون صدا و سيما آن را سه بار برايتان پخش خواهد كرد!

 


|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


پاکستان سیل‌زده از نگاه ماهواره‌ها

پاکستان سیل‌زده از نگاه ماهواره‌ها / گزارش تصویری

تصاویر ارسال‌شده از چندین ماهواره ناسا آغاز سیل سهمگین پاکستان، عوامل دخیل در آن، گستردگی طغیان‌ها، آب‌گرفتگی و از میان‌رفتن پوشش گیاهی را در کنار حجم مناطق آسیب‌دیده نشان می‌دهند.


محبوبه عمیدی: اواخر جولای گذشته/هفته دوم مردادماه سیل ناشی از باران‌های موسمی سهمگین در برخی از ایالت‌های پاکستان آغاز‌ شده و هنوز ادامه دارد. مطابق اعلام اسوشیتدپرس، این سیل عظیم حدود یک‌پنجم از جمعیت این کشور 170 میلیونی را درگیر کرده است. ده‌ها‌هزار روستا ویران شده، میلیون‌ها نفر بی‌خانمان در سراسر این کشور آواره شده‌اند و آمار کشته‌شدگان بیش از 1500 نفر اعلام شده است. این تمام فاجعه‌ای نیست که دارد در پاکستان رخ می‌دهد، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند سیلاب‌ها تا اواخر آگوست/هفته آینده جریان خواهند داشت و ویرانی به بار خواهند آورد.

به گزارش ناسا، تصاویر گرفته‌شده از این مناطق توسط ماهواره کلودست متعلق به ناسا آغاز طغیان و جاری‌شدن سیل را در آخرین روزهای جولای در پاکستان به وضوح نشان می‌دهد. تصاویر نشان می‌دهند همزمان با آغاز جاری‌شدن سیل در برخی مناطق، طوفان شدید نیز سطح وسیعی از این کشور را در برگرفته بوده است. در روزهای 28 و 29 جولای حدود 400میلیمتر باران از این توده‌های توفانی جاری‌شده و باعث‌شده رودهای ایندوس و کابل طغیان کنند. توفان‌هایی با ساختار مشابه به دلیل رطوبت بالای منطقه در تابستان که حاصل باران‌های شدید موسمی گرمسیری است، متداول هستند اما همزمانی این توفان‌ها با پدیده لانینا (عکس پدیده النینو، حالت سرد‌شدن آب‌های اقیانوسی) قدرت بیشتری به آنها داده و تمامی شرایط آب‌و‌هوایی منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده است. داده‌های ارسال‌شده توسط کلودست را می‌توانید در انتهای تصویر اول ببینید.

سیل در پاکستان
اگر به بخش بالایی تصویر دوم که توسط MODIS یا اسپکترورادیومتر تصویربرداری دقت متوسط متعلق به ناسا گرفته‌شده نگاه کنید، ابرهای سفید روشنی را می‌بینید که بالای خوشه توفانی منطقه قرار گرفته‌اند. خط آبی عمود به تصویر مسیر حرکت کلودست را هنگام گرفته‌شدن این تصویر نشان می‌دهد. این مسیر منطبق بر توده توفانی واقع‌شده در مناطق شمالی پاکستان است.

سیل در پاکستان

همان‌طور که در نیمه بالای تصویر دوم دیده می‌شود طبقه‌بندی ابرها توسط این ماهواره نشان می‌دهد اغلب آنها لایه‌های متعددی از ابرهای باران‌زای کومولونیمبوس هستند که نمونه بارز آغاز توفان‌های بسیار‌شدید هستند. با دقت در نیمه انتهایی تصویر دوم که ساختار سه‌بعدی عمودی توفان را در امتداد مسیر حرکت ماهواره نشان می‌دهد، می‌توان بارش‌های سنگین را دید. داده‌های اعلام‌شده توسط کلودست ارتفاع ابرها را در عمیق‌ترین حالت همرفتی حدود 15کیلومتر نشان می‌دهند.

دو تصویر بعدی کنار هم توسط دوربین دید عمودی نصب‌شده روی MISR اسپکترورادیومتر تصویربرداری چند‌زاویه‌ای ناسا که بر روی ماهواره ترا قرار دارد، گرفته‌شده‌اند. تصویر سمت چپ 8 آگوست 2009/17 مردادماه 1388 گرفته‌شده و تصویر سمت راست متعلق به 11 آگوست جاری/20 مردادماه است. تفاوت میان منطقه سبز در دو تصویر ضدنور که توسط پرتوهای زیرقرمز‌ نزدیک تهیه شده‌اند به وضوح به زیر آب‌رفتن پوشش گیاهی زمین‌های اطراف رودخانه را نشان می‌دهد. در عکس سمت چپ این پوشش گیاهی به واسطه تابش طیف الکترومغناطیسی زیرقرمز نزدیک روشن‌تر از مناطق دیگر به نظر می‌رسد.

سیل در پاکستان

این دو تصویر نواحی جنوبی پاکستان شامل ایالت سند را نشان می‌دهند. ایندوس، طولانی‌ترین رود پاکستان را می‌توانید در این تصویر ببینید که دارد از انتهای چپ آن به سمت راست تصویر پیچ‌و‌تاب می‌خورد. کناره‌های چپ و میانه تصویر دریاچه Manchhar قرار دارد که به سمت راست کشیده‌شده و می‌توان آنرا به رنگ‌های سبز و نیلی دید. بخش‌های زرد متمایل به قهوه‌ای رسوبات ناشی از حرکت سیلاب هستند. ابرها نیز به رنگ سفید دیده می‌شوند. در تصویر متعلق به سال 2009 عرض رودخانه ایندوس حدود 1کیلومتر است در حالی که طغیان و سیلاب سال جاری این پهنه را به بیش از 23کیلومتر رسانده است. طغیان در مناطق غربی رودخانه بیشتر دیده می‌شود.

دو تصویر ضدنور متصل به یکدیگر توسط AIRS ژرفاسنج زیرقرمز جوی متعلق به ماهواره آکوا گرفته شده‌اند. این تصاویر نیز مناطق جنوبی پاکستان و ایالت سند را نشان می‌دهند. ایندوس را می‌توان در بالای راست تصویر دید که دارد به سمت جنوب‌غربی حرکت می‌کند و گسترده می‌شود. تصویر سمت چپ متعلق به 9 جولای 2010/21ام تیرماه و قبل از آغاز طغیان رودخانه است اما تصویر سمت راست 10 آگوست 2010/19 مردادماه جاری گرفته‌شده است.

 

سیل در پاکستان

اولین تصویر توسط ابزار تشعشع‌سنج بازتابی و انتشار حرارتی پیشرفته فضایی موسوم به ASTERکه روی ماهواره ترا نصب‌شده گرفته‌شده است. این تصویر که 18ام آگوست جاری/27ام مردادماه گرفته‌شده، نمایی شفاف و بدون ابر را از شهر ساکر که حدود نیم‌میلیون نفر جمعیت دارد و در ایالت سند واقع‌شده، نشان می‌دهد. مناطق خاکستری که اغلب پایین و سمت چپ تصویر قرار گرفته‌اند، مناطق شهری را نشان می‌دهند. شهر در کناره ایندوس واقع‌شده و رودخانه بزرگ‌ترین شبکه آبیاری کانال‌مبنای جهان را در این منطقه شکل داده است. مطابق داده‌ها این شهر از معدود شهرهایی است که ویرانی گسترده حاصل از طغیان را تجربه کرده اند. حدود 4میلیون نفر در ایالت سند آواره شده‌اند. سرپناه‌های موقت در گوشه‌ و کنار برای اسکان آوارگان بر پا شده‌اند. اغلب زمین‌های کنار رودخانه، مزارع و باغ‌های میوه بوده‌اند که طغیان اکثر محصولات آنها را نیز از میان برده است.


|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


منتخب سخنان امام علی (ع)

عنوان : منتخب سخنان امام علی (ع)

 

منتخب سخنان امام علی (ع) - بخش حکمت های نهج البلاغه - ( قسمت چهارم)

 
راه خوب زيستن

و درود خدا بر او، فرمود: مرگ بهتر از تن به ذلت دادن و به اندك ساختن بهتر از دست نياز به سوي مردم داشتن است. اگر به انسان نشسته در جاي خويش چيزي ندهند. با حركت و تلاش نيز نخواهد داد، روزگار دو روز است، روزي به سود تو، و روزي به زيان تو است، پس آنگاه كه به سود تو است به خوش گذراني و سركشي روي نياور، و آنگاه كه به زيان تو است شكيبا باش. (حكمت 396)

حقوق متقابل پدر و فرزند

و درود خدا بر او، فرمود: همانا فرزند را به پدر، و پدر را به فرزند حقي است: حق پدر در فرزند اين است كه فرزند در همه چيز جز نافرماني خدا، از پدر اطاعت كند، و حق فرزند بر پدر آن كه نام نيكو بر فرزند نهد،‌ خوب تربيتش كند، و او را قرآن بياموزد. (حكمت 399)

شناخت واقعيت ها و خرافات

و درود خدا بر او، فرمود: چشم زخم حقيقت دارد، استفاده از نيروهاي مرموز طبيعت حقيقت دارد، سحر و جادو وجود دارد، و فال نيك راست است؛ و رويداد بد را بدشگون دانستن، درست نيست، بوي خوش، درمان و نشاط آور، عسل درمان كننده و نشاط آور، سواري بهبودي آور، و نگاه به سبزه زار، درمان كننده و نشاط آور است. (حكمت 400)

ارزش عقل

و درود خدا بر او، فرمود: خدا عقل را به انساني نداد جز آن كه روزي او را با كمك عقل نجات بخشيد. (حكمت 407)

سر انجام حق ستيزي

و درود خدا بر او، فرمود: هر كس با حق در افتاد نابود شد. (حكمت 408)

هماهنگي قلب و چشم

و درود خدا بر او، فرمود: قلب، كتاب چشم است. (آنچه چشم بنگرد در قلب نشيند.) (حكمت 409)

ارزش پرهيزكاري

و درود خدا بر او، فرمود: تقوا در رأس همة ارزش هاي اخلاقي است. (حكمت 410)

احترام به استاد

و درود خدا بر او، فرمود: با آن كس كه تو را سخن آموخت به درشتي سخن مگو، و با كسي كه راه نيكو سخن گفتن به تو آموخت، لاف بلاغت مزن. (حكمت 411)

راه خودسازي

و درود خدا بر او، فرمود: در تربيت خويش تو را بس كه از آنچه بر ديگران نمي پسندي دوري كني. (حكمت 412)

راه تحمل مصيبت ها

و درود خدا بر او، فرمود: در مصيبت ها يا چون آزادگان بايد شكيبا بود، و يا چون ابلهان خود را به فراموشي زد. (حكمت 413)

روش برخورد با دنيا

(اميرالمؤمنين به فرزندش امام مجتبي خطاب كرد:) چيزي از دنياي حرام براي پس از مرگت باقي مگذار، زيرا آنچه از تو مي ماند نصيب يكي از دو تن خواهد شد، يا شخصي است كه آن را در طاعت خدا به كار گيرد، پس سعادتمند مي شود به چيزي كه تو را به هلاكت افكنده است. يا شخصي كه آن را در نافرماني خدا به كار گيرد، پس هلاك مي شود به آنچه كه تو جمع آوري كردي، پس تو در گناه او را ياري كرده اي، كه هيچ يك از اين دو نفر سزاوار آن نيستند تا بر خود مقدم داري. (اين حكمت بگونة ديگري نيز نقل شده؛) پس از ستايش پروردگار !   آنچه از دنيا هم اكنون در دست تو است، پيش از تو در دست ديگران بود، و پس از تو نيز به دست ديگران خواهد رسيد، و همانا تو براي دو نفر مال خواهي اندوخت، يا شخصي كه اموال جمع شدة تو را در طاعت خدا به كار گيرد، پس به آنچه كه تو را به هلاكت   افكند سعادتمند مي شود، يا كسي است كه آن را در گناه به كار اندازد، پس با اموال جمع شدة تو هلاك خواهد شد، كه هيچ يك از اين دو نفر سزاوار نيستند تا بر خود مقدمشان بداري، و بار آنان را بر دوش كشي، پس براي گذشتگان رحمت الهي، و براي بازماندگان روزي خدا را اميدوار باش. (حكمت 416)

راه درمان شهوت، و عفو اهانت كننده

(اصحاب امام پيرامونش نشسته بودند كه زني زيبا از آنجا عبور كرد. حاضران ديده به آن زن دوختند. امام فرمود: ) همانا ديدگان اين مردان به منظرة شهوت آميز دوخته شده و به هيجان آمده اند، هر گاه كسي از شما با نگاه به زني به شگفتي آيد، با همسرش بياميزد كه او نيز زني چون زن وي باشد. (مردي از خوارج گفت: خدا اين كافر را بكشد چقدر فقه مي داند ! مردم براي كشتن او برخاستند، امام فرمود: ) آرام باشيد، دشنام را با دشنام بايد پاسخ داد يا بخشيدن از گناه. (حكمت 420)

ارزش نيكوكاري

و درود خدا بر او، فرمود: كار نيك به جا آوريد، و آن را هر مقدار كه باشد كوچك نشماريد، زيرا كوچك آن بزرگ، و اندك آن فراوان است، و كسي از شما نگويد كه: ديگري در انجام كار نيك از من سزاوارتر است ! . گر چه سوگند به خدا كه چنين است، خوب و بد را طرفداراني است كه هر گاه هر كدام از آن دو را وا گذاريد، انجامشان خواهند داد. (حكمت 420)

ره آورد خودسازي

و درود خدا بر او، فرمود: كسي كه نهان خود را اصلاح كند، خدا آشكار او را نيكو گرداند، و كسي كه براي دين خود كار كند، خدا دنياي او را كفايت فرمايد، و كسي كه ميان خود و خدا را نيكو گرداند، خدا ميان او و مردم را اصلاح خواهد كرد. (حكمت 423)

ارزش عقل و بردباري

و درود خدا بر او، فرمود: بردباري پرده است پوشاننده، و عقل شمشيري است بران،‌پس كمبودهاي اخلاقي خود را با بردباري بپوشان، و هواي نفس خود را با شمشير عقل بكش. (حكمت 424)

مسئوليت توانگران

و درود خدا بر او، فرمود: خدا را بندگاني است كه براي سود رساندن به ديگران، نعمت هاي خاصي به آنان بخشيده، تا آنگاه كه دست بخشنده دارند نعمت ها را در دستشان باقي مي گذارد، و هر گاه از بخشش دريغ كنند، نعمت ها را از دستشان گرفته و به دست ديگران خواهد داد. (حكمت 425)

دو چيز ناپايدار

و درود خدا بر او، فرمود: سزاوار نيست كه بندة خدا به دو خصلت اعتماد كند: تندرستي، و توانگري؛ زيرا در تندرستي ناگاه او را بيمار بيني، و در توانگري ناگاه او را تهيدست ! . (حكمت 426)

جايگاه شكوه كردن

و درود خدا بر او، فرمود: كسي كه از نياز خود نزد مؤمني شكايت كند، گويي به پيشگاه خدا شكايت برده است، و كسي كه از نيازمندي خود نزد كافري شكوه كند، گويي از خدا شكوه كرده است ! . (حكمت 427)

اندوه سرمايه داران

و درود خدا بر او، فرمود: بزرگ ترين حسرت ها در روز قيامت، حسرت خوردن مردي است كه مالي را به گناه گرد آورد، و آن شخصي به ارث برد كه در اطاعت خداي سبحان بخشش كرد، و با آن وارد بهشت شد، و گرد آوردندة اولي وارد جهنم گرديد. (حكمت 429)

اندوه زر اندوزي

و درود خدا بر او، فرمود: همانا زيان كارترين مردم در معاملات، و نوميد ترين مردم در تلاش، مردي است كه تن در گردآوري مال خسته دارد، اما تقديرها با خواست او هماهنگ نباشد، پس با حسرت از دنيا رود، و با بار گناه به آخرت روي آورد. (حكمت 430)

اقسام روزي

و درود خدا بر او، فرمود: روزي بر دو قسم است: آن كه تو را مي خواهد، ‌و آن كه تو او را مي جويي. كسي كه دنيا را خواهد، مرگ نيز او را مي طلبد تا از دنيا بيرونش كند، و كسي كه آخرت را خواهد، دنيا او را مي طلبد تا روزي او را به تمام پردازد. (حكمت 431)

شناخت عدل و بخشش

(از امام پرسيدند: عدل يا بخشش، كدام يك برتر است. حضرت فرمود: ) عدالت، هر چيزي را در جاي خود مي نهد، در حالي كه بخشش آن را از جاي خود خارج مي سازد. عدالت تدبير عمومي مردم است، در حالي كه بخشش گروه خاصي را شامل است، پس عدالت شريف تر و برتر است. (حكمت 437)

توصيف زهد و پارسايي

و درود خدا بر او، فرمود: زهد بين دو كلمه از قرآن است، كه خداي سبحان فرمود:«تا بر آنچه از دست شما رفته حسرت نخوريد، و به آنچه به شما رسيده شادمان مباشيد.» كسي كه بر گذشته افسوس نخورد، و به آينده شادمان نباشد، همة جوانب زهد را رعايت كرده است. (حكمت 439)

ارزش تداوم كار

و درود خدا بر او، فرمود: چيز اندك كه با اشتياق تداوم يابد، بهتر از فراواني است كه رنج آور باشد. (حكمت 444)

بهاي جان آدمي

و درود خدا بر او، فرمود: آيا آزاد مردي نيست كه اين لقمة جويندة حرام دنيا را به اهلش وا گذارد؟ همانا بهايي براي جان شما جز بهشت نيست،‌ پس كمتر از آن نفروشيد ! . (حكمت 456)

تشنگان مال و علم

و درود خدا بر او، فرمود: دو گرسنه هرگز سير نشوند: جويندة علم و جويندة مال. (حكمت 457)

نشانه هاي ايمان

و درود خدا بر او،‌ فرمود: نشانة ايمان آن است كه راست بگويي، آنگاه كه تو را زيان رساند، و دروغ نگويي كه تو را سود رساند و آن كه بيش از مقدار عمل سخن نگويي، و چون از ديگران سخن گويي از خدا بترسي ! . (حكمت 458)

غيبت، نشانه ناتواني

و درود خدا بر او، فرمود: غيبت كردن،‌ تلاش ناتوان است. (حكمت 461)

مسئوليت سرمايه داري

و درود خدا بر او، فرمود: مردم را روزگاري دشوار در پيش است كه توانگر اموال خود را سخت نگهدارد، در صورتي كه به بخل ورزي فرمان داده نشد. خداي سبحان فرمود: «بخشش ميان خود را فراموش نكنيد.» بدان در آن روزگار، بلند مقام، و نيكان خوار گردند، و با درماندگان به ناچاري خريد و فروش مي كنند در حالي كه رسول خدا (ص) از معامله با درماندگان نهي فرموده. (حكمت 468)

پرهيز از افراط و تفريط نسبت به امام

و درود خدا بر او، فرمود: دو كس نسبت به من هلاك مي گردند، دوستي كه زياده روي كند، و دروغ پردازي كه به راستي سخن نگويد. (اين كلام مانند سخن ديگري است كه فرمود: ) دو تن نسبت به من هلاك گردند،‌ دوستي كه از حد گذراند، و دشمني كه بيهوده سخن گويد. (حكمت 469)

ارزش عفت و پاكدامني

و درود خدا بر او، فرمود: پاداش مجاهد شهيد در راه خدا، بزرگتر از پاداش عفيف پاكدامني نيست كه قدرت بر گناه دارد و آلوده نمي گردد. همانا عفيف پاكدامن، فرشته اي از فرشته هاست. (حكمت 474)

راه كشور داري

(چون زيادبن ابيه را به جاي عبدالله بن عباس و شهرهاي اطراف آن حكومت داد، او را در دستورالعملي طولاني، از گرفتن ماليات نابهنگام نهي كرد و فرمود: ) عدالت را بگستران و از ستمكاري پرهيز كن، كه ستم،‌ رأيت را به آوارگي كشاند و بيدادگري به مبارزه و شمشير مي انجامد. (حكمت 476)

بزرگ ترين گناه

و درود خدا بر او، فرمود: سخت ترين گناهان، گناهي است كه گناهكار آن را سبك شمارد. (حكمت 477)

مسئوليت آگاهان

و درود خدا بر او، فرمود: خدا از مردم نادان عهد نگرفت كه بياموزند، تا آنكه از دانايان عهد گرفت كه آموزش دهند. (حكمت 478)

بدترين دوست
و درود خدا بر او، فرمود: بدترين دوست،‌ آنكه براي او به رنج و زحمت افتي. (حكمت479)


|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


آدم های فارسی وان

آدم های فارسی وان

۰۸ خرداد ۱۳۸۹
امیرعلی تفرشی
سال ها مهمترین و معروفترین شبکه فارسی زبان ماهواره ای، صدای آمریکا با نام اختصاری voa بود. در سال 1387 شش ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم شبکه فارسی BBC هم در کنار صدای آمریکا شروع به کار کرد. بی بی سی بر خلاف همتای آمریکاییش آنقدر حرفه ای بود که بتواند ظرف مدت زمان کوتاهی به مهمترین رسانه در جمع شبکه های فارسی زبان ماهواره ای تبدیل شود. اما با گذشت اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری و عملکرد ضعیف رسانه ملی فضای رسانه ای کشور وارد مرحله جدیدی از حیات خود شد. بی اعتمادی گسترده مردم نسبت به این رسانه جمهوری اسلامی فضایی برای رسانه های بیگانه فراهم آورد تا این رسانه ها تورهای صید مخاطب خود را در دریای ایرانیان بی اعتماد نسبت به صدا و سیمای دولتی بیندازد. یکی از مهمترین این رسانه ها فارسی 1 بود.

فارسی 1 نام شبکه ای تلویزیونی متشکل از چند کمپانی منطقه ای و بین المللی است. این شبکه از اواسط سال گذشته با پشتیبانی تمام و کمال کمپانی بزرگ «نیوز کورپوریشن» وارد عرصه رقابت شبکه های فارسی زبان شده است؛ رقابتی که بسیاری گمان می برند پیروزی آن از آن شبکه ای است تازه وارد که «رابرت مرداک» پشتیبان و یاور آن است.

اما سوال اصلی در مورد فارسی 1 این است که اهداف مستقیم، غیر مستقیم و آشکار و نهان این شبکه چیست؟ چه چیزی باعث می شود «رابرت مرداک» مالک غول های رسانه ای فاکس، اسکای، سان و ... دست به تاسیس چنین شبکه ای آن هم در این برهه حساس از نظر سیاسی و اجتماعی کشور بزند؟

بعد از حوادث تلخ سال 88 و بی اعتمادی بخش عظیمی از ملت به رسانه ملی فضا برای ظهور شبکه فارسی 1 فراهم شد. در این زمان بود که «رابرت مرداک» مالک کمپانی بزرگ «نیوز کورپوریشن» ماموریت ایجاد شبکه ای حرفه ای فارغ از فضای خبری و در ظاهر تنها برای سرگرمی فارسی زبانان منطقه خاورمیانه را به دست گرفت. این شبکه با پشتوانه قوی «کمپانی فاکس قرن بیستم» می تواند بهترین و پر طرفدارتین سریال های جهان را عرضه کند، همین موضوع شرایط رقابت را برای دیگر رسا نه ها از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی سخت می کند. رسانه ای که تا آن زمان رقابایش در حد پخش فیلم فارسی های چند دهه پیش توان داشتند و می توانست با پخش سریال و فیلم های متوسط مخاطبانش را در فضایی که رقیب جدی وجود نداشت، حفظ کند با شرایطی روبرو شد که حریفی قدرتمند در مقابلش عرضه اندام کرد. این رقیب قدرتمند از تمامی وسایل موجود برای صید کردن مخاطبان رسانه داخلی استفاده می کند؛ فارسی 1 برای صید کردن مخاطبان ایرانی محدودیتی در به کار گیری از لوازم موجود ندارد، نه داخل ایران است که به ضوابط و قوانینی پایبند باشد و گرفتار سانسور شود و نه محدودیت اخلاقی برای پخش بسیاری صحنه ها دارد. اما فارسی 1 با شناختی که از فضای فرهنگی جامعه ایران دارد سعی کرده آرام آرام پیش رود، عجله نکرده است؛ این شبکه خوب می داند که اگر بخواهد حجم گسترده ای از مخاطبان ایرانی را به خود جلب کند باید مولفه های فرهنگی آنها را در نظر بگیرد. جالب توجه است که این شبکه برای اینکه بتواند جمع خانواده های ایرانی را جلوی رسانه اش نگه دارد از تبریک گفتن عید فطر و عرض تسلیت محرم ابایی ندارد حتی اگر لازم ببیند صحنه هایی از سریال هایش را سانسور می کند. این سانسورهای حداقلی شامل نوع لباس، پوشش، مفاهیم و موضوعات و دیالوگ های سریال نمی شود بلکه فقط صحنه های برهنه بازیگران را هدف قرار داده؛ بهتر است بگوییم مخاطب را تا لب جوی می برد و تشنه بر می گرداند.

این کار نه از سر خیرخواهی به حال جوانان ایرانی است بلکه صرفا بازی با ارزش ها و مولفه های فرهنگی جامعه ایرانی صورت می گیرد. صحنه هایی که این رسانه آن ها را حذف می کند در درجه دوم اهمیت قرار دارند مهمتر از آن ها سوغاتی است که این شبکه برای بینندگانش دارد؛ سوغاتی که که مملو از خیانت ها، بی بند و باری ها و شهوت رانی هاست که این شبکه می خواهد آن ها را دلوای دیالوگ های زیبا، بازیگران خوش چهره و داستان های جذاب به مخاطبانش عرضه کند. فارسی 1 به هیچ وجه نمی خواهد به عنوان یک رسانه «پورنو» نزد خانواده های ایرانی شناخته شود که صحنه های مستهجن به نمایش می گذارد بلکه می خواهد از طریق عرضه نمادهای فرهنگ منحط غربی، ارزش های مردم و نیازهای آنها را مرحله به مرحله تغییر دهد و حرفش را در پستو های ذهن مخاطبانش به صورت کاملا حرفه ای و پنهان در دراز مدت عرضه کنند.

وقتی فارسی 1 می تواند سریال های درجه یک و پر طرفدار جهان را پخش کند؛ لاست، فرند، 24 و ویکتوریا را پخش کند و با وجود دوبله ضعیفی که دارد مخاطب را جلوی رسانه اش میخکوب کند می تواند با فرهنگ، ارزش ها و پیش زمینه های ذهنی او هم بازی کند. او وقتی 24 را نگاه می کند مسلمانان تروریستی می بیند که می خواهند یک از ایالت های آمریکا را با بمب هسته ای منفجر کنند، آنها قبل از  اجرای نقشه شان نماز می خوانند و از شکنجه کردن و تکه تکه کردن انسان های بیگاه ابایی ندارند. در سریال «ویکتوریا» مخاطب ایرانی زنی را به عنوان قهرمان داستان می پذیرد که با همسر و دو فرزندش زندگی می کند. ویکتوریا بعد از سال ها زندگی با همسرش در می یابد که او با دستیارش رابطه دارد. در این میان زن زیبای داستان فارسی 1 هم با مردی جوان تر از خودش به نام ژرونیمو آشنا می شود. او بین دو راهی قرار می گیرد؛ دو راهی وفاداری به همسر یا رفتن به دنبال عشقش و او راه دوم را انتخاب می کند. در این داستان اتفاقات دیگری هم می افتد؛ دختر بزرگ ویکتوریا پس از رابطه با دوست پسرش باردار می شود و دختر کوچک او هم مورد تجاوز مردی قرار می گیرد. پسر ویکتوریا هم از غافله عقب نمی ماند و بعد از آشنایی با دوست مادرش با او رابطه برقرار می کند. فاجعه آنجا رخ می نماید که قرار است ویکتوریا آن زن زیبای شبکه فارسی 1 برای بینندگانش الگو باشد. زنان ایرانی ویکتوریا را قهرمانی می دانند که به دنبال عشقش می رود. آنها سعی می کنند مانند او لباس بپوشند، مانند او راه روند و مانند او زندگی کنند. الگوی آنها زنی است که به همسر خود خیانت کرده و فرزندانش انجام رابطه نامشروع را مانند نوشیدن چای در یک شب سرد زمستانی می دانند.

این ها موضوعاتی است که خوراک خانواده های ایرانی در فارسی 1 می شود؛ عشق، خیانت، شهوت؛ خوراک آلوده ای که در لوای زندگی زیبا و قشنگ بازیگران سریال ها، می شود روز و شب بینندگان آن؛ داستان آدم هایی که زندگیشان مملو از رابطه های جنسی، شهوت رانی ها و بی بند و باری هاست، داستان آدم هایی که مهترین دغدغه شان سقط بچه نامشروعشان است یا خیانت به همسرانشان؛این است داستان آدم های فارسی 1.



برای دریافت جدول تحلیل موضوعی برنامه های این شبکه لطفا کلیک کنید

.alef.ir/1388/docs/farsi1table.pdf
 


|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!

 منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد! 



 

 

مخالفان امیدوارند تحریم های جدید و شدیدی علیه ایران از سوی جامعه جهانی وضع شود. یک مستخدم صدای اسرائیل و سرویس جاسوسی موساد که با عناصر ضدانقلاب در داخل ایران مرتبط است می گوید مخالفان در ایران از اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی حمایت می کنند و خواستار تشدید این تحریم ها هستند.
منوشه امیر طی سخنانی در مرکز روابط همگانی تل آویو تاکید کرد: مخالفان امیدوارند تحریم های جدید و شدیدی علیه ایران از سوی جامعه جهانی وضع شود. این در حالی است که به عنوان مثال با وجود موضع آشکار آنجلا مرکل صدراعظم آلمان علیه جمهوری اسلامی، شرکت های آلمانی به تجارت با ایران در حجم بالا ادامه می دهند.

 

این مهره صهیونیست با حمایت از آشوبگرانی که در حوادث پس از انتخابات به خیابان آمده و به تحرکات ضدانقلابی پرداختند، گفت: این افراد از ناتوانی قدرت های بزرگ در اعمال تحریم علیه ایران ناراحتند و از اینکه تحریم موثری اعمال شود ناامید شده اند اما در مقابل حکومت اسلامی امیدوار و تقویت شده است. قدرت های بزرگ چون خطر ایران و تشکیل امپراتوری شیعی ]!؟[ را درک نمی کنند، موفق به در پیش گرفتن اقدام موثر علیه ایران و توقف برنامه هسته ای آن نشده اند.
همکار سازمان جاسوسی و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این سخنرانی، به برنامه ریزی عوامل این رژیم برای ایجاد تنش در راهپیمایی باشکوه و ملی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: می توان انتظار داشت مخالفان در 11 فوریه (22 بهمن) به خیابان بیایند و به درگیری بپردازند. البته آنچه بیشتر محتمل است، سرکوب شدیدتر آنها از سوی پلیس و بسیج است.
منوشه امیر (منوچهر ساچمه چی) که پشت پرده برخی سایت های اینترنتی ضدانقلاب نظیر «بالاترین» قرار دارد، همچنین خواستار بمباران پایگاه های سپاه در کنار تاسیسات هسته ای شد و گفت: جامعه جهانی کورکورانه به دنبال یافتن راه حل سیاسی برای برنامه هسته ای ایران است در حالی که چاره کار در دادن اولتیماتوم نظامی و سپس حمله به تاسیسات هسته ای و پایگاه های سپاه است.
اشاره این همکار وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به مبادلات تجاری وسیع میان آلمان و ایران در حالی است که روزنامه آلمانی هندلز بلات دیروز در گزارشی تصریح کرد: شرکت های آلمانی مخالف تحریم ایران هستند و از اینکه دولت این کشور تحت فشار لابی های آمریکا و اسرائیل می باشند، به شدت خشمگین شده اند. آنتون بورنر رئیس فدراسیون فروش عمده و تجارت خارجه آلمان هشدار می دهد که آلمان می تواند در میان بازندگان سیاست تحریم علیه ایران باشد. اتاق بازرگانی و صنعت آلمان (DIHK) هم اعلام کرده تحریم علیه ایران می تواند به قیمت بیکار شدن 10 هزار آلمانی و تاثیر منفی بر اقتصاد آلمان تمام شود.

 



|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟ -


1- فعالیت علیه دولت توسط سایت منسوب به فرزندان هاشمی


مهدوی درباره یکی از سایت های تخریبی اصلاح طلبان افزود: سایت جمهوریت به صورت روشن منسوب به فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی بود و معلوم بود که اداره کنندگان این سایت بی پروا و صریح از کجا خط می گیرند و مشغول پرونده سازی گسترده در خصوص عملکرد چهارساله دولت نهم بودند.


2- موسوی فقط دولت را تخریب می کرد


وی با اذعان به این که موسوی هیچ برنامه مدونی برای اداره کشور نداشت و تنها به تخریب دولت می پرداخت گفت: آقای موسوی نیمه اسفند سال گذشته وارد عرصه انتخابات شد و ایام نوروز نیز کشور در تعطیلات پانزده روزه به سر می برد و عملا گردآوری آمار و ارقام و آرشیو تصویری برای وی به صورت سازمان یافته بر عهده حامیان پشت پرده او بود.


عضو ستاد انتخابات موسوی گفت: مجموعه فعالان تبلیغاتی موسوی به شکل نامتوازن و بی سابقه به تخریب رقیب او که رئیس جمهور مستقر بود، پرداختند و با آن که منتقدان وضع موجود در کنار اثبات ادعای خود مبنی بر نامطلوب بودن وضعیت باید علت نامزدی خود را تبیین کنند، موسوی در این زمینه ضعف داشت. عضو ستاد انتخاباتی موسوی ادامه داد: کسی که وضع موجود را نقد می کند، علاوه بر علت نقد باید بیشتر بگوید چه برنامه هایی دارد و چرا باید مردم او را برگزینند اما آقای موسوی عملا هیچ برنامه و متن مدونی در این زمینه نداشت و آنچه در مناظره آخر در قالب بر نامه در تلویزیون به نمایش درآمد، قطع نظر از نقد محتوا یک نوشتار آشفته بود. وی ادامه داد: آنچه موسوی انجام داد حجم گسترده تخریب دولت بود و کمپین و حرکت انتخاباتی این مجموعه نیز فاقد گزاره ای دال بر اداره کشور و شعار واحد بود و شعارهایی که در این زمینه داده شد، همچون «انسانم آرزوست» و «ادب مرد به زدولت اوست»، کسی را به سوی آنچه باید انتخاب کنند رهنمون نمی کرد.
«آنچه موسوی در خصوص جمع آوری گشت ارشاد و یا در خصوص تقویت جایگاه دانشگاهها مطرح کرد، بخش کوچکی از اداره نیروی انتظامی و نهاد آموزش عالی بود و در واقع نشان می داد در برابر تخریب هایی که علیه دولت صورت می دهد برنامه ای برای ارائه ندارد.»


 

3- حمایت مالی از موسوی با اهداف خاص


عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب گفت: منابع مالی رسانه های تبلیغاتی موسوی از طریق ستاد انتخابات این کاندیدا تامین می شد و به عنوان نمونه روزنامه اندیشه نو که روزنامه کم خرجی بود، از محل کمک های مالی کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات موسوی منتشر می شد.


مهدوی افزود: اندیشه نو با قیمت 50 تومان توزیع می شد که درآمدهای ناشی از فروش آن صرف شبکه توزیع روزنامه می شد و لذا هزینه چاپ، تولید و تحریریه آن از محل منابع مالی ستاد انتخابات موسوی تامین می شد که در مقایسه با ارقام کلان تبلیغاتی اندک بود و آنها می گفتند که حتی می توانیم تیراژ روزنامه را میلیونی بالا ببریم و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. اما بنده به عنوان یک روزنامه نگار می دانستم که روزنامه خریدار ندارد و افزایش تیراژ در چنین شرایطی ریسک است.


وی ادامه داد: در جریان فعالیت های انتخاباتی کسانی که علاقمند هستند سهمی در قدرت داشته باشند و یا کسانی که فعالیت اقتصادی می کنند و می خواهند از طریق کمک مالی به یک نامزد پس از انتخاب او دایره فعالیت خود را گسترش دهند، برای جا نماندن از قافله به نامزدی که تصور می کنند پیروز انتخابات است، کمک می کنند و در این انتخابات هم برخی افراد در هفته آخر انتخابات به موسوی کمک مالی داشتند.


 

4- حجم عظیم تبلیغات به رغم مخالفت قبلی


عضو ستاد انتخابات موسوی تصریح کرد: آقای موسوی مدعی بود علاقه ای به حجم گسترده تبلیغات ندارد اما حامیان و هواداران وی از طرق مختلف به تامین مالی او پرداختند و در سایه این کمک های مالی فراوان و اقداماتی چون فروش تابلو نقاشی های موسوی به دو برابر قیمت که البته در برابر هزینه های کلان تبلیغاتی اندک است، شاهد انتشار پوسترهای موسوی در تیراژ گسترده بودم به طوری که سنگفرش یکی از خیابان های اصلی شهر از تصاویر او و اقلام سبز فرش شده بود.


 

5- موسوی اسیر گروه فشار شد


سیدامیر حسین مهدوی در پاسخ به سوالی درباره نقش بستگان هاشمی و همچنین درباره سیرگذار مواضع میرحسین موسوی از زمستان سال 87 تاکنون گفت: یکسری بحث ها را بنابر مصالح شاید نتوان اکنون گفت و امیدوارم آن افراد به سمتی نروند که در آینده نیازی به گفتن آن بحث ها باشد.


سردبیر روزنامه اندیشه نو در ادامه با اشاره به اعتراضات میرحسین موسوی به نتایج انتخابات، نقطه شروع اعتراضات را شامگاه 22 خرداد عنوان کرد و افزود: جو عمومی داخل ستاد، عدم پذیرش نتایج انتخابات و عدم اعتنا به روند قانونی شورای نگهبان بود و دیدیم که در سه روز پس از انتخابات نیز هیچ گونه شکایتی به شورای نگهبان داده نشد و فقط 7 مورد عناوین کلی داده شد.


مهدوی با اشاره به روند مواضع میرحسین موسوی از زمستان سال گذشته تا بعد از انتخابات گفت: آقای موسوی ورود خود را با چند مصاحبه با وب سایت کلمه، یک مجله اقتصادی و ویژه نامه نوروزی یکی از روزنامه های اصلاح طلب آغاز کرد و دیدیم که در آن مصاحبه ها مواضع اش در سیاست خارجی، اقتصاد و عدالت اجتماعی همان مواضع نخست وزیر زمان جنگ بود و همان رویکردها را یادآوری می کرد. اما بعد از اعلام نامزدی، گروه های فشار دور ایشان را گرفته و برایش شرط گذاشتند و فضای دور او را طوری ساخته و قرائتی را برایش شکل دادند که با مواضع گذشته اش فرق داشت و در نهایت نیز به عدم پذیرش نتایج انتخابات منتهی شد.
وی افزود: کسانی که اطراف آقای موسوی را گرفته بودند بحث هزار سخنرانی را مطرح کرده بودند که این سخنرانی ها را همان افراد آن 3، 4 گروه انجام می دادند و افراطی ترین مواضع و هر چیزی که دلشان می خواست القاء می کردند و همین ها باعث شد که آقای موسوی رای عده زیادی را از دست داد.
این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب تصریح کرد: تصور خود موسوی این بود که در اصولگراها هم رای خوبی دارد حتی خودم از آقای خاتمی شنیدم که می گفت ممکن است برخی کسانی که به من رای می دادند به آقای موسوی رای ندهند. اما او بیشتر از این تعداد در بین اصولگراها رای دارد.


وی ادامه داد: آقای موسوی در دایره گروه های فشاری محصور شد که باعث عدم پذیرش نتایج انتخابات از سوی او شدند و آقای موسوی در فاصله کوتاه با آن موسوی که تا قبل از آن بود متفاوت شد و کار به جایی رسید که گروه هایی که پیش از این از نظام و قانون دم می زدند با تروریست ها، معاندین، خاندان پهلوی و گروه های خارجی هم صدا شدند.


 

6- ماهیت حامیان رسانه ای اغتشاشات 88


مهدوی با اشاره به فعالیت چشمگیر رسانه های خارجی برای دامن زدن به اغتشاش در ایران گفت: کسانی که این روزها در شبکه صدای آمریکا علیه ایران صحبت می کنند تا سه و چهار سال پیش در کنار همین گروه هایی که دور آقای موسوی را گرفته اند، تحت عنوان عضو دفتر تحکیم و یا روزنامه نگار فعالیت می کردند و حتی بی بی سی نیز به روش هوشمندانه تر از چند سال قبل عضوگیری کرد و اعضای خود را آموزش داد تا اینکه پنج شش ماه قبل از انتخابات، دومین شبکه تلویزیونی غیر انگلیسی خود را کلید بزند که تمام بودجه و خطوطش با دولت انگلیس هماهنگ می شود.


وی با اشاره به افرادی که از مطبوعات ایران جذب رسانه های بیگانه شدند، گفت: ممنوعیت فعالیت رسانه های ضد ایرانی در ایران و وجود افرادی از مطبوعات ایران که جذب آن رسانه ها شده بودند باعث شد که در حقیقت ارتباطات خبری این رسانه ها از دفتر تلفن این دوستان که از ایران با خود برده بودند تغذیه شود و همین ارتباط نیز باعث دو سویه شدن ارتباطات شد و افرادی ایرانی نیز نکاتی را به این شبکه ها القاء می کردند که این همسویی و کار مستمر و نزدیک در روند فعالیت های این شبکه ها بسیار روشن است.


 

7- موسوی اعتقادی به سازوکار قانونی نداشت


مهدوی افزود: وضعیت به وجود آمده پس از انتخابات در ایران مبدا یک تغییر جهت تاریخی است چرا که ذات اصلاح طلبی به معنای پذیرش چارچوب ها برای کارآمدتر کردن سیستم است اما گروه هایی که با داعیه قانون و اصلاح طلبی شکل گرفته بودند به رفتارهای فراقانونی و تعیین تکلیف در خیابان و به تعبیر رهبری اردو کشی های خیابانی روی آوردند که اینها با ذات اصلاح طلبی در تناقض است و در بیانیه های آنها نیز مشخص بود که اعتقادی به ساز و کارهای قانونی ندارند.


این عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی تصریح کرد: آقای موسوی نیز پس از انتخابات ساز و کار قانونی انتخابات را نپذیرفت در حالی که تا روزهای پیش از انتخابات ایشان می گفت که «نظارت استصوابی را قبول ندارم و قانون آن را تغییر خواهم داد اما تا این قانون پابرجاست به آن عمل می کنم.» در حالی که دیدیم این گونه نشد.


 

8 - موسوی دچار گره ذهنی شده بود


مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آقای موسوی دچار یک ابهام وگره ذهنی شده و از قضاوت تاریخ در مورد خود نگران است؛ او از ابتدا مدعی پیروزی در انتخابات بود و سرمایه 20 سال سکوت خود را وارد میدان کرد و حال با این شکست، پذیرش این مسئله باورپذیر نیست و اگر بخواهد شکست را هم بپذیرد، درست کردن قافیه برای مصراعی که سروده است بسیار سخت است و همچنین حال که بیانیه های تحریک آمیز او باعث کشته شدن تعدادی از افراد شده است، در مجموعه او خود را گرفتار می بیند.


مهدوی تصریح کرد: به نظر من آقای موسوی می تواند از طریق قانونی اعتراض بکند و حتی می تواند به شورای نگهبان پیشنهاد بدهد و باید حساب خود را از روند آشوب و اغتشاش و ریخته شدن خون ها جدا کند و همان طور که از شخصیت او این انتظار می رود، فارغ از هر باوری که دارد آرامش را به جامعه منتقل کند. چرا که تاکنون نتیجه بیانیه های او فقط تداوم ناامنی و به خطر افتادن منافع افراد عادی و بی گناه بوده است.


 

9- علت رویگردانی مردم از موسوی


عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و عضو ستاد انتخابات میرحسین موسوی در بخش پایانی نشست خبری خود، علت اصلی رویکرد مردم از موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم را فاصله گرفتن این کاندیدا از شخصیت و گفتمان اصلی خود عنوان کرد.


وی افزود: انتظار بسیاری این بود که آقای موسوی به عنوان نخست وزیر دوران امام که تأکید بر استکبارستیزی و حمایت از حقوق مستضعفین داشت، با همان شخصیت و گفتمان وارد عرصه انتخابات می شد که به نظر می رسید آرای موسع تری را نصیب او می کرد.


مهدوی همچنین بیراهه رفتن در شعارها، اشتباه گرفتن مطالبات و شعارهای مردم و همصدایی با معاندین و دشمنان تابلودار نظام (سازمان یافته یا غیرسازمانی) و همراهی با جریاناتی که اصل استقلال و تصمیم گیری مردم را نادیده می گیرند دلیل رویگردانی مردم از اصلاح طلبان عنوان کرد و گفت که اگر نامزد این جریان پیروز می شد، جای شگفتی داشت.


 

10- بازداشت اعضای سازمان مجاهدین به آرامش فضا کمک کرد


وی با اشاره به دستگیری 3 نفر از اعضای شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب، گفت که دستگیری این افراد به دلیل قطع روابط شبکه های خوشه ای جوانان با افراد مذکور همچون تاج زاده و قطع روابط میان مدیران رسانه ها و متولیان سایت های دوم خردادی با بهزاد نبوی به آرام شدن فضای کشور بسیار کمک کرد. این روزنامه نگار و فعال سیاسی دوم خردادی در عین حال گفت که پس از دستگیری افراد مذکور، سه بیانیه دیگر از سوی سران سازمان بدون اطلاع سایر اعضا از مسیر تدوین و انتشار آنها منتشر شده که عدم مرزبندی صریح با آشوبگران و بدخواهان و عدم پذیرش ساز و کار قانونی رسیدگی به اعتراضات به نتیجه انتخابات، محوری ترین فصل آن است. مهدوی همچنین از مجمع روحانیون مبارز به دلیل انتشار بیانیه اغتشاش طلبانه اخیرش انتقاد کرد و اظهار داشت: در حالیکه تصور می شد اعضای مجمع روحانیون مبارز به دلیل کسوت انقلابی و تعلق آنها به طبقه روحانیت نقش تعادل بخش را در این روزها ایفا کنند، در بیانیه ای افراطی که بعید به نظر می رسد همه اعضا آن را امضاء کرده باشند، همسو با مشارکتی ها و با ادبیات تندتر از بیانیه های دیگر همصدا با آشوب طلبان در این مسیر گام برداشت.



|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


نماز جمعه سیاسی فتنه سبز 88

 

نماز جمعه سیاسی فتنه سبز 88


 

 


 

1- هنگام نماز باید کفشها را درآورد. 2- قنوت رکعت دوم نماز جمعه، بعد از رکوع است. الکی به امام جمعه فحش ندهید که نماز خواندن بلد نیست.   3- در تهران هر هفته برای برگزاری نماز جمعه، خیابان انقلاب را از سر وصال تا میدان انقلاب می‌بندند. به‌خاطر "این موضوع" دعوا راه نیاندازید.   4- خیابان انقلاب جلوتر از محراب مصلی است. اگر در خیابان انقلاب نماز خوانده‌اید نمازتان را اعاده کنید.(یعنی دوباره بخوانید)       5- نماز جمعه در آمریکا هم "مختلط" اقامه نمی‌شود. این یک مورد را بی‌خیال شوید. 6- در دانشگاه تهران، قبله قبل از دولت احمدی‌نژاد هم به سمت میدان انقلاب بوده... با طرفداران احمدی‌نژاد سر این موضع جر و بحث نکنید.    7- هنگام نماز نباید با بغل دستی حرف زد.     8- خانمها برای نماز جمعه مانتوی آستین بلند بپوشند.   9- در رکعت دوم نماز جمعه معمولا سوره "منافقون" خوانده می‌شود... به خودتان نگیرید.    نکات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.


 

 تصاویر حواشی نماز جمعه تاریخی انتخابات دهم.موسوی بعد20 سال با چندین محافظ به نمازجمعه آمد.عبدالله نوری هم بعد 11 سال آمد.بعضی‏ها هم که خود را امام مردم میدانند بالاخره به نماز جمعه آمدند.

 


                                    


 


|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


شبكه مخرب و مفسده‌انگيز فارسی وان

شبكه مخرب و مفسده‌انگيز، شبكه متعلق به رابرت مرداك، مرداد امسال يك ساله مي‌شود!

به گزارش بولتن :مسؤولان و گردانندگان «فارسي وان» كه با پخش 24 ساعته سريال‌هاي خارجي با دوبله فارسي (؟!) فارسي زبانان دنيا و به ويژه مردم كشورمان را هدف قرار داده‌‌اند، يك سال هر چه خواستند انجام دادند و در جبهه «جنگ نرم»، به خيال خود روبروي صداوسيماي جمهوري اسلامي صف‌آرايي كردند.

از سوی دیگر نيز بسياري از صاحبنظران، كارشناسان و دولتمردان به روشنگري درباره سياست‌هاي اين شبكه پرداختند و مي‌پردازند،‌ اما با اين حال مسؤولان صداوسيما همچنان مخاطبان داخلي اين شبكه را كم شمار مي‌دانند.

به هر حال و با اين وصف، شبكه فارسي وان در آستانه تولد يك سالگي خود و احتمالاً براي ابراز قدرت و نمايش ميزان اثرگذاري‌اش (!)، دست به ابتكاري عجيب زده است.

اين شبكه در آيتم‌هاي كوتاهي با اطلاع‌رساني درباره سالگرد آغاز فعاليت خود، از بينندگانش در سراسر جهان مي‌خواهد كه با تهيه فيلم‌هاي كوتاهي از طريق دوربين‌هاي خانگي، سالروز راه‌اندازي فارسي وان را تبريك بگويند! همان روشي كه يكي ديگر از شبكه‌هاي لس‌آنجلسي در ايام عيد پيش گرفت.

بانی فیلم درهمین زمینه نوشت:جالب آن كه در اين تيزرهاي چند ثانيه‌اي، چند نمونه هم پخش مي‌شود كه مشخص نيست از ايران براي فارسي وان فرستاده شده‌اند يا باز هم دسيسه‌اي ديگر، مدنظر گردانندگان شبكه مزبور قرار گرفته است.
مسلماً هوشياري مردم براي نيفتادن به دام تبليغاتي چنين شبكه‌هايي باعث به حاشيه رفتن آن مي‌شود ضمن اين كه افزايش حجم برنامه‌هاي صداوسيما و بالا بردن كيفيت آنها، در مقابله با چنين شبكه‌هاي مخربي بسيار كارساز است.


|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند

شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند



رئیس رژیم صهیونیستی رسماً از آشوبگران در ایران حمایت کرد. شیمون پرز ضمن دفاع از تشدید تحریم علیه ایران گفت: نبرد علیه جمهوری اسلامی از بیرون مرزهای آن آغاز نمی شود بلکه از درون مرزهای ایران شروع می شود.
پرز طی سخنانی در دانشگاه هرتسلیا با تکرار حمایت های سابق از آشوبگران گفت: حمایت از سرکشی های حکومت در برابر اعتراض نباید به اسرائیل محدود شود بلکه باید دیگر کشورها هم این شیوه را در پیش بگیرند زیرا رژیم اسلامی سراسر دنیا را به خطر می اندازد. حکومت ایران تنها خطری برای ما نیست بلکه آرامش و مصالح دیگر کشورها را هم تهدید می کند.

پرز که سال گذشته دستور ویران کردن نوار غزه و قتل عام مردم تحت محاصره را صادر کرد و دست کم 1400 فلسطینی بی گناه را به شهادت رساند، در دفاع از عناصر ضدانقلاب تروریست و محارب می گوید: جامعه بین الملل باید ایران را به خاطر پایمال سازی حقوق اعتراض کنندگان زیر فشار بگذارد. احمدی نژاد یک دیکتاتور است. مخالفت با رژیم، از برقراری تحریم های اقتصادی گسترده کم اهمیت تر نیست. نبرد علیه رژیم از داخل مرزهای ایران آغاز می شود. ما باید از مخالفانی که با رژیم مبارزه می کنند دلجویی و آنها را دلگرم سازیم. ما باید در تحریم های اقتصادی برای فشار بر جمهوری اسلامی همنوا شویم. همزمان، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا از شدت عمل جمهوری اسلامی در برابر عناصر محارب و تروریست ابراز خشم کرد و گفت: رهبران ایران با این کار تخم نابودی خود را می کارند.
بایدن در گفت وگو با شبکه ام اس ان بی سی گفت بهتر است همزمان با ادامه دراز کردن دست خود به سمت تهران، به طرف اعمال تحریم های جدی علیه ایران به همراه دیگر کشورها حرکت کنیم. ما از این رویکرد بهتر نتیجه می گیریم تا مداخله فیزیکی برای تغییر رژیم.
وی درباره این سؤال که آیا زمان آن فرا رسیده که آمریکا سیاست تغییر حکومت را در قبال ایران در پیش بگیرد پاسخ صریحی نداد، اما گفت مخالفان در فکر تغییر حکومت این کشور هستند.
برخی از سیاستمداران آمریکایی اخیراً از کاخ سفید خواستند در سیاست خود تجدیدنظر کند و بطور جدی امکان تغییر حکومت ایران را بررسی کند.



|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس

عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس


دیدار کروبی با "جفری آدامز"سفیر اسبق انگلیس در تهران و رئیس سابق دفتر "جک استراو" وزیر امورخارجه انگلیس در سالگرد حزب رو به انحلال اعتماد ملی!



|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات

درخواست رسانه‌های بیگانه از سران فتنه سبز



بی‌اعتنایی مسئولان ایران به تحریم های غرب و عدم تاثیرگذاری این تحریم ها بر روی فعالیت های علمی و اقتصادی ایران، باعث شده است تا کشورهای غربی درصدد استفاده از آشوب های خیابانی به عنوان اهرم فشار علیه ایران باشند تا به این وسیله، فعالیت های فضایی و هسته ای ایران را متوقف کنند.
به گزارش شبکه ایران، سخنان رئیس جمهور درباره تهیه سوخت 20 درصد برای راکتور تحقیقاتی تهران و همچنین تاکید وی بر ادامه مذاکرات با گروه 5+1، باعث ایجاد یک سردرگمی در میان رسانه های غربی شده است.

سایت بی بی سی فارسی با انتشار یک مقاله به نقل از یک کارشناس مسائل سیاسی، پافشاری ایران بر گسترش فعالیتش در زمینه غنی سازی اورانیوم و تامین سوخت هسته ای لازم برای راکتور تحقیقات پزشکی در تهران را "منتفی دانستن توافق درباره مبادله سوخت" دانست.
با این حال، در ادامه این مقاله، در موضعی متناقض آورده شده است که "ایران ظرفیت ساخت لوله های سوخت برای راکتور تحقیقاتی را ندارد".
سایت بی بی سی فارسی همچنین در این مقاله نوشت: "تحریم ها به هر شکلی که مطرح و اجرا شود، سلاحی برنده است و با توجه به آشفتگی سیاسی در داخل ایران، شاید رهبران این کشور فرصت چندانی برای تغییر مسیر خود نداشته باشند".
این اظهارات از سوی برخی از فعالان سیاسی به عنوان یک ماموریت تازه برای سران اصلاحات تعبیر شده است.
به نظر می رسد بعد از حمایت گسترده رسانه ای و مالی کشورهای اروپایی و غربی از جریان سیاسی اصلاح طلب به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری و حوادثی که در پی آن رخ داد، اکنون نوبت آن است که غرب، نتیجه این تلاش های چند ماهه خود را دریافت کند.
با اینکه حضور مردم و مخالفت آنها با گروه موسوم به سبز باعث شد تا غربی ها نتوانند حتی به کف خواسته های خود در ایران برسند، اما دشمنان جمهوری اسلامی ایران کماکان این جریان را به عنوان مهمترین اهرم فشار علیه ایران محسوب می کند.
فعالان سیاسی معتقدند که بی اعتنای مسئولان جمهوری اسلامی ایران به تحریم های غرب و عدم تاثیرگذاری این تحریم ها بر پیشرفت کشور، باعث شده است تا کشورهای غربی با تحریک برخی سیاسیون و احیای آشوب های خیابانی به عنوان اهرمی برای ایجاد اختلاف و فشار علیه ایران باشند تا به این وسیله، فعالیت های فضایی و هسته ای ایران را متوقف کنند.
چندی قبل، رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که "جنبش سبز" امید اصلی این کشور برای مواجهه با ایران است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم چنین موضعی را در حمایت از این جریان اتخاذ کرد و گفت: "مخالفان در ایران، سرمایه بزرگ اسراییل هستند".



|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


به یاد امام موسی صدر

 

سرفصلهایی از زندگانی امام موسی صدر

 
     
  نویسنده : دکتر محسن کمالیان  
     
 

امام موسي صدر در روز 14 خرداد سال 1307 هجري شمسي در شهر مقدس قم ديده به جهان گشود. پدر ايشان مرحوم آيت الله سيد صدرالدين صدر، جانشين مرحوم آيت الله شيخ عبدالكريم حائري مؤسس حوزه علميه قم و از مراجع بزرگ زمان خود بود. جد پدري ايشان مرحوم آيت الله سيد اسماعيل صدر، جانشين مرحوم آيت الله ميرزا حسن شيرازي و مرجع مطلق زمان خود، و جد مادري ايشان مرحوم آيت الله حاج آقا حسين قمي، جانشين مرحوم آيت الله سيد ابوالحسن اصفهاني و رهبر قيام مردم مشهد بر عليه رضا خان بود.
 

 
 

امام موسي صدر پس از اتمام سيكل اول و بخش مقدمات علوم حوزوي، در خرداد سال 1322 رسما به حوزه علميه قم پيوست، و طي مدتي كوتاه، ضمن بهره گيري از محضر حضرات آيات سيد محمد باقر سلطاني طباطبايي، شيخ عبدالجواد جبل عاملي، امام خميني و سيد محمد محقق داماد، دروس دوره سطح را به پايان رسانيد. وي از ابتداي بهار سال 1326 وارد مرحله درس خارج گرديد، و تا اواخر پاييز سال 1338، يعني قريب سيزده سال تمام، از مدرسين بزرگ حوزه هاي علميه قم و نجف كسب فيض نمود. اساتيد اصلي دروس خارج ايشان در قم، حضرات آيات سيد حسين طباطبايي بروجردي، محقق داماد، صدر و سيد محمد حجت، و در نجف حضرات آيات سيد محسن حكيم، سيد ابوالقاسم خويي، شيخ حسين حلي و شيخ مرتضي آل ياسين بودند. امام موسي صدر

 
 

دروس فلسفي را نزد حضرات آيات سيد رضا صدر و علامه سيد محمد حسين طباطبايي در قم، و نزد آيت الله شيخ صدرا بادكوبه اي در نجف فرا گرفت.وستان اصلي هم بحث امام موسي صدر را در قم، حضرات آيات سيد موسي شبيري زنجاني، شهيد دكتر بهشتي، سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي و شيخ ناصر مكارم شيرازي، و در نجف آيت الله شهيد سيد محمد باقر صدر تشكيل مي دادند.امام موسی صدر در طول زندگی حوزوی خود شاگردان برجسته ای را تربیت کرده است.معروف ترین آنان در ایران آیت الله شیخ یوسف صانعی از مراجع معظم امروز ، و در لبنان شهید عباس موسوی دبیر کل  سابق حزب الله است.
 

 
 

امام موسي صدر در كنار تحصيلات حوزوي، دروس دبيرستان خود را به اتمام رساند، و در سال 1329 به عنوان اولين دانشجوي روحاني در رشته «حقوق در اقتصاد» به دانشگاه تهران وارد، و در سال 1332 از آن فارغ التحصيل گرديد. امام موسي صدر قبل از عزيمت به نجف اشرف، از سوي علامه طباطبايي مسئوليت نظارت بر نشريه «انجمن تعليمات ديني» را بر عهده گرفت. وي همزمان با تحصيل در حوزه علميه نجف، به عضويت هيئت امناء جمعيت «منتدي النشر» در آمد، و پس از بازگشت به قم ضمن اداره يكي از مدارس ملي اين شهر، مسئوليت سردبيري مجله تازه تاسيس «مكتب اسلام» را عهده دار گرديد. از مهمترين اقدامات امام موسي صدر در آخرين سال اقامت در شهر قم، تدوين طرحي گسترده جهت اصلاح نظام آموزشي حوزه هاي علميه بود، كه با همفكري حضرات آيات دكتر بهشتي و مكارم شيرازي صورت گرفت.
 

 
 

امام موسي صدر در اواخر سال 1338 و به دنبال توصيه هاي حضرات آيات بروجردي، حكيم و شيخ مرتضي آل ياسين، وصيت مرحوم آيت الله سيد عبدالحسين شرف الدين رهبر متوفي شيعيان لبنان را لبيك گفت و به عنوان جانشين آن مرحوم، سرزمين مادري خود ايران را به سوي لبنان ترك نمود. اصلاح امور فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي جامعه شيعيان لبنان از يكسو، و استفاده از ظرفيتهاي منحصر به فرد لبنان جهت نماياندن چهره عاقل، عادل، انساندوست و  با زمان مكتب اهل بيت به جهانيان از سوي ديگر، اهداف اصلي اين هجرت را تشكيل مي داد. امام موسي صدر براي نيل به اين اهداف، و با توجه به جغرافياي اجتماعي و سياسي لبنان در منطقه و جهان، از همان بدو ورود فعاليتهاي خود را سه حوزه موازي سازماندهي نمود:
 

 
  بازسازي هويت، انسجام و عزت تاريخي  شيعیان لبنان  
 

امام موسي صدر از زمستان سال 1338 و همزمان با آغاز فعاليتهاي گسترده ديني و فرهنگي خود در مناطق شيعه نشين لبنان، مطالعات عميقي را به منظور ريشه يابي عوامل عقب ماندگي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي شيعيان لبنان به اجرا گذارد. حاصل اين مطالعات، برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و درازمدتي بود كه از اواسط سال 1339 و در راستاي سياست محروميت زدايي، طراحي و اجرا گرديد. امام موسي صدر در زمستان سال 1339 و پس از تجديد سازمان جمعيت خيريه «البر و الاحسان»، با تنظيم برنامه اي ضربتي جهت تامين نيازهاي مالي خانواده هاي بي بضاعت، ناهنجاري تكدي را به كلي از سطح شهر صور و اطراف آن برانداخت. وي در فاصله سالهاي 1340 تا 1348 و در چارچوب برنامه اي ميان مدت، با طي سالانه صد هزار كيلومتر در ميان شهرها و روستاهاي سراسر لبنان، دهها جمعيت خيريه و مؤسسات فرهنگي و آموزش حرفه اي را راه اندازي نمود.
 

 
 

كه حاصل آن كسب اشتغال و خودكفايي اقتصادي هزاران خانواده بي بضاعت، كاهش درصد بيسوادي، رشد فرهنگ عمومي، و به اجرا در آمدن صدها پروژه كوچك و بزرگ عمراني در مناطق محروم آن كشور بود. امام موسي صدر در تابستان سال 1345 و پس از اجتماعات عظيم و چند روزه شيعيان لبنان در بيعت با ايشان، رسما از حكومت وقت درخواست نمود تا همانند ديگر طوائف آن كشور، مجلسي براي سازماندهي طايفه شيعه و پيگيري مسائل آن تاسيس گردد. مجلس اعلاي اسلامي شيعیان كه اولين بخش از برنامه درازمدت امام صدر به شمار مي رفت، در اول خرداد سال 1348 تاسيس، و خود آن بزرگوار با اجماع آراء به رياست آن انتخاب گرديد.
 

 
 

امام موسي صدر از بهار سال 1348 تا اواسط زمستان سال 1352 با دولت وقت لبنان به گفتگو نشست، تا آن را براي اجراي پروژه هاي زيربنايي و وظايف قانوني خود در قبال مناطق شيعه نشين و محروم آن كشور ترغيب نمايد. در پي امتناع دولت لبنان از پذيرش اين مطالبات و نيز اتمام حجت با آن، جنبش محرومان لبنان در اوايل سال 1353 به رهبري امام موسي صدر شكل گرفت، و راهپيماييهاي مردمي عظيمي در شهرهاي بعلبك، صور و صيدا عليه دولت به وقوع پيوست. اوجگيري بحران خاورميانه، صف آرايي احزاب افراطي مسيحي در برابر مقاومت فلسطيني، و به لبنان كشيده شدن برخي اختلافات جهان عرب، امام موسي صدر را بر آن داشت تا براي حفظ ثبات كشور و ممانعت از سركوبي فلسطينيها، توده هاي مردم را موقتاً از عرصه رويارويي با دولت كنار كشاند، و پيگيري مطالبات بر حق شيعيان را تا آمدن رئيس جمهور بعد به تاخير اندازد. امام موسي صدر در سال 1354 علي رغم كارشكنيهاي شديد دولت، مجدداً با اجماع آراء به رياست مجلس اعلاي اسلامي شيعیان برگزيده شد. با آغاز جنگ داخلي لبنان در فروردين سال 1354، تمامي تلاشهاي امام موسي صدر مصروف پايان دادن به اين بحران صرف گرديد. وي در خرداد آن سال در مسجد عامليه بيروت به اعتصاب نشست، و به پشتوانه مشروعيت مردمی و مقبوليت وسيع وشخصیت کاریزماتیک خود در ميان تمامي مذاهب، آرامش را به تابستان لبنان بازگردانيد. با شعله ور شدن مجدد آتش جنگ و پديدار شدن ابرهاي شكست بر آسمان جبهه مسلمانان، امام صدر در ارديبهشت 1355 حافظ اسد را وادار نمود تا با اعزام نيروهاي سوري به لبنان، موازنه قوا و آرامش را به اين كشور بازگرداند. حل اختلافات مصر با سوريه و متعاقب آن برپايي كنفرانس رياض در مهر 1355، آب سردي بود كه امام موسي صدر بر آتش جنگ داخلي لبنان فرو ريخت. این ارامش تا زمانیکه امام صدر در لبنان حضور داشت ، ادامه پیدا کرد.
 

 
  پرچمداري حركت گفتگوي اديان و تقريب مذاهب در لبنان  
 

هدف استراتژيك امام موسي صدر آن بود تا طايفه شيعه لبنان را همسان ديگر طوائف، و نه مقدم بر آنان، در تمامي عرصه هاي حيات سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي آن كشور مشاركت دهد. وي از اولين روزهاي هجرت به لبنان در زمستان سال 1338، با طرح شعار «گفتگو، تفاهم و همزيستي»، پايه هاي روابط دوستانه و همكاري صميمانه اي را با مطران يوسف الخوري، مطران جرج حداد، شيخ محي الدين حسن و ديگر رهبران ديني مسيحي و اهل سنت آن كشور بنا نهاد. در طول حضور دو دهه امام صدر در لبنان، هيچ مراسم سرور يا اندوهي از شيعيان نبود كه امام صدر در آن شركت جويد، و تني چند از فرهيختگان مسيحي و اهل سنت در معيت وي نباشند. حمايت جوانمردانه امام صدر از بستني فروشي مسيحي در اوايل تابستان سال 1341 در شهر صور، كه به فتواي صريح ايشان مبني بر طهارت اهل كتاب منجر گرديد، توجه تمامي محافل مسيحي لبنان را به سمت خود جلب نمود. در اواخر تابستان 1341 مطران گريگوار حداد به شهر صور آمد، و از امام صدر براي عضويت در هيئت امناء «جنبش حركت اجتماعي» دعوت نمود. از اواخر سال 1341 حضور گسترده امام موسي صدر در كليساها، ديرها و مجامع ديني و فرهنگي مسيحيان آغاز گرديد. سخنرانيهاي تاريخي امام صدر در ديرالمخلص واقع در جنوب، و

 
 

كليساي مارمارون در شمال لبنان طي سالهاي 1341 و 1342، تاثيرات معنوي عميقي بر مسيحيان آن كشور بر جاي نهاد.
امام صدر در تابستان سال 1342 و طي سفري دو ماهه به كشورهاي شمال آفريقا، طرحي نو جهت همفكري مراكز اسلامي مصر، الجزاير و مغرب با حوزه هاي علميه شيعه لبنان در انداخت. وي در بهار سال 1344، اولين دور سلسله گفتگوهاي اسلام و مسيحيت را با حضور بزرگان اين دو دين الهي، در مؤسسه فرهنگي «الندوه اللبنانيه» به راه انداخت. وي پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائيل در سال 1346 به ديدار پاپ شتافت، و نشستي كه ابتدائا نيم ساعت پيش بيني شده بود، به تقاضاي پاپ بيش از دو ساعت به درازا كشيد. امام موسي صدر از سال 1347 به عضويت مركز اسلام شناسي استراسبورگ در آمد، و از رهگذر همفكري و ارائه سمينارهاي متعددي در آن، انتشار آثاري ذي قيمت چون «مغز متفكر جهان شيعه» را زمينه سازي نمود. امام موسي صدر در بهار سال 1348 و بلافاصله پس از افتتاح مجلس اعلاي اسلامي شيعیان، از شيخ حسن خالد مفتي اهل سنت لبنان دعوت نمود، تا با همفكري يكديگر براي توحيد شعائر، اعياد و فعاليتهاي اجتماعي طوائف اسلامي، تدبيري بينديشند. وي در همين خصوص طرح مدوني را به اجلاس سال 1349 «مجمع بحوث اسلامي » در قاهره ارائه نمود، و متعاقب آن به عضويت دائم اين مجمع درآمد. امام موسي صدر در سال 1349 رهبران مذهبي  مسلمانان و مسيحيان جنوب لبنان را در چارچوب «كميته دفاع از جنوب» گرد هم آورد، تا براي مقاومت در برابر تجاوزت رژيم صهيونيستي چاره انديشي نمايند. وي در زمستان سال 1353 و در اقدامي بي سابقه، خطبه هاي عيدموعظه روزه را در حضور شخصيتهاي بلندپايه مسيحي لبنان در كليساي كبوشيين بيروت ايراد نمود، و اگر آتش جنگ داخلي شعله ور نمي شد، در پي آن بود تا كاردينال ماروني لبنان را براي ايراد خطبه هاي يكي از نمازهاي جمعه شهر بيروت دعوت نمايد. امام موسي صدر در زمستان سال 1355 و در جمع سردبيران جرائد بيروت، با پيش بيني صريح حذف فاصله ها و روند جهاني شدن در اواخر قرن بيستم، قرن بيست و يكم را قرن همزيستي پيروان اديان، مذاهب، فرهنگها و تمدنهاي گوناگون ناميد، و بر رسالت تاريخي لبنان جهت ارائه الگويي موفق در اين زمينه پاي فشرد. امام موسي صدر در اواسط سال 1357 موفق گرديد رهبران مسلمان و مسيحي لبنان را جهت برپايي يك جبهه فراگير ملي متقاعد نمايد، و در اين مسير تا آنجا پيش رفت كه حتي موعد تاسيس و اولين گردهمايي آنان را براي پس از بازگشت خود از سفر ليبي مشخص نمود.
 

 
  تاسيس جامعه مقاوم و مقاومت لبناني در برابر تجاوزات اسرائيل  
 

امام موسي صدر از سال 1343 و يك سال پيش از تأسيس جنبش فلسطيني فتح، در پي انديشه تبديل جامعه مصرفي لبنان به جامعه اي مقاوم در برابر تجاوزات آينده رژيم صهيونيستي برآمد. وي در بهار سال 1344 گروهي از جوانان مؤمن شيعه را به مصر اعزام نمود، تا در دوره اي شش ماهه فنون نظامي را فرا گيرند. با بازگشت اين جوانان كه اولين كادرهاي مقاومت لبنان بودند، عمليات ايذايي مشترك رزمندگان فلسطيني  لبناني در شمال فلسطين اشغالي آغاز گرديد. بخش اعظم نيروهاي رزمنده از جوانان شيعه لبنان، و فرماندهي عمليات بر عهده رزمندگان فلسطيني بود. اين نوع عمليات مشترك تا اوايل سال 1972 ادامه يافت. اولين شهيد شيعه در عمليات ايذايي بر عليه رژيم صهيونيستي، از جوانان شهر مرزي «ناقوره» بود كه در سال 1347 به شهادت رسيد.
 

 
 

در مهر 1348 مؤسسه صنعتي جبل عامل يا كارگاه كادر سازي امام صدر رسماً آغاز به كار نمود. در پي بمباران شديد جنوب لبنان توسط رژيم صهيونيستي در سال 1349 و عدم واكنش مناسب دولت وقت، اعتصابي بي سابقه به دعوت امام موسي صدر لبنان را فرا گرفت، به گونه اي كه دولت وقت را بر آن داشت براي بازسازي مناطق جنگي و برپايي پناهگاههاي مناسب در آن، مجالس جنوب را تاسيس نمايد. از اوايل سال 1341 عمليات ايذايي جوانان شيعه در داخل فلسطين اشغالي شكلي مستقل به خود گرفت، هر چند تا سالها پس از آن نيز به صلاحديد امام صدر، افتخار آن به نام «نيروهاي مخصوص جنبش فلسطيني فتح» ثبت مي گشت. در شهريور سال 1351 و كمتر از 24 ساعت پس از  

 
 

اشغال 48 ساعته دو روستاي «قاناي جلي» و «جويا« به دست سربازان رژيم صهيونيستي، نشست فوق العاده مجلس اعلاي اسلامي شيعیان با حضور تمامي اعضاء در روستاي جويا برگذار گرديد، و از همان روز اولين بذرهاي «مقاومت لبناني» توسط امام موسي صدر پاشيده شد.يك ماه پس از اين حادثه و به هنگام تجاوز نيرهاي صهيونيستي به روستاي «فاووق» در جنوب لبنان، اولين عمليات غير رسمي مقاومت لبنان به اجرا در آمد، كه حاصل آن چند كشته و مجروح اسرائيلي بود. از پاييز سال 1351 آموزش نظامي جوانان شيعه شتاب بيشتري گرفت. اولين شهيد مقاومت لبنان «فلاح شرف الدين» مؤذن چهارده ساله مؤسسه صنعتي جبل عامل بود كه در زمستان 1352 و پس از به هلاكت رساندن چند تن از سربازان رژيم صهيونيستي، در روستاي مرزي «بنت جبيل» به شهادت رسيد. در خرداد سال 1354 و به دنبال وقوع انفجاري در اردوگاه نظامي عين البنيه در كوههاي بقاع، كه به شهادت 27 تن از جوانان شيعه انجاميد، امام موسي صدر رسما ولادت «گروههای مقاومت لبنان» را اعلان نمود. با پايان يافتن جنگ داخلي لبنان و انتقال دامنه ناآراميها به جنوب، واحدهاي مقاومت لبنان رسما در نقاط استراتژيك مناطق مرزي مستقر شدند. اولين عمليات بزرگ مقاومت لبنان عليه تجاوزات اسرائيل در اواخر سال 1355 صورت گرفت كه پس از چند روز درگيري، به آزادسازي شهركهاي «طيبه» و «بنت جبيل» منجر گرديد. امام موسي صدر اولين شخصيتي بود كه در زمستان سال 1356، طرح سازشكارانه توطين پناهندگان فلسطيني در جنوب لبنان را افشا، و با مواضع شجاعانه خود از تحقق آن جلوگيري نمود. در حمله گسترده سال 1357 اسرائيل به جنوب لبنان و به رغم عقب نشيني احزاب چپ و گروههاي فلسطيني، جوانان مقاومت لبنان و دانش آموزان مؤسسه صنعتي جبل عامل در منطقه اشغالي باقي ماندند، و به رغم امكانات اندك تا به آخر عليه اشغالگران صهيونيست ايستادگي كردند.
 

 
 

امام موسي صدر اگرچه لبنان را محل اصلي فعاليتهاي خود قرار داده بود، اما هيچگاه از ديگر مسائل جهان اسلام غافل نبود. انقلاب اسلامي ايران، امنيت حوزه هاي علميه، اتحادي عربي اسلامي جهت مبارزه با اسرائيل و گسترش تشيع در آفريقاي سياه، مهمترين دغدغه هاي خارج از لبنان ايشان را تشكيل مي دادند.
 

 
 

در پي دستگيري امام خميني و در اوايل تابستان 1342، امام موسي صدر راهي اروپا و شمال آفريقا گرديد، تا از طريق واتيكان و الازهر، شاه ايران را براي آزادسازي امام تحت فشار قرار دهد. با آزاد گشتن امام در پايان اين سفر، آيت الله خويي تصريح نمود كه اين آزادي، بيش از هر چيز مرهون سفر آقاي صدر بوده است. در پي تبعيد امام به تركيه در پاييز سال 1343، امام موسي صدر اقدامات مشابهي را به انجام رساند، تا ضمن تامين امنيت آن بزرگوار، ترتيبات انتقال ايشان به عتبات عاليات را فراهم سازد. در نيمه دوم دهه چهل و پس از آماده شدن اولين كادرهاي نظامي مقاومت لبنان، دهها تن از جوانان مبارز ايراني به لبنان آمدند، و زير نظر آنان فنون نظامي را فرا گرفتند. در اواخر دهه چهل و مقارن

 
 

با تاسيس مجلس اعلاي اسلامي شيعیان، امام خميني در پاسخ برخي فضلاي ايراني مقيم نجف، امام صدر را اميد خود براي اداره حكومت پس از شاه ناميد.در زمستان 1350 و بر اساس تقاضاي مراجع وقت، امام موسي صدر درباره برخي زندانيان سياسي با شاه گفتگو نمود، كه بعضي از آنان از جمله حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني، اندكي بعد از زندان آزاد گرديدند. با به قدرت رسيدن حافظ اسد در سال 1350 و آغاز همكاريهاي تنگاتنگ وي با امام صدر، سوريه به امن ترين كشور خاورميانه براي مبارزين ايراني بدل گرديد. امام موسي صدر در تابستان 1356 جوانمردانه سينه سپر نمود، و با اقامه نماز، تدفين و برپايي مراسم چهلمين روز شهادت دكتر شريعتي در بيروت، از سست شدن پيوند جوانان تحصيلكرده با روحانيت، جلوگيري به عمل آورد.
 

 
 

به دنبال درگذشت مرحوم حاج آقا مصطفي خميني در پاييز سال 1356، وي پسر عموي خود شهيد آيت الله سيد محمد باقر صدر را بر آن داشت تا بيش از پيش به حمايت از امام خميني برخيزد. امام موسي صدر در بهار سال 1357 لوسين ژرژ نماينده روزنامه لوموند در بيروت را به نجف فرستاد، تا با انجام اولين مصاحبه بين المللي با امام خميني، افكار عمومي جهانيان را با انقلاب اسلامي ايران آشنا سازد. امام موسي صدر در ديدارهاي مكرر سال 1357 خود با رهبران سوريه، عربستان سعودي و برخي ديگر از كشورهاي جهان عرب، اهميت انقلاب اسلامي ايران، پيروزي قريب الوقوع آن، و ضرورت همپيماني آنان با اين انقلاب را به آنها گوشزد نمود. وي در شهريور 1357 و يك هفته پيش از ربودن شدن خود، با انتشارمقاله «نداي پيامبران» در روزنامه لوموند، امام خميني را به عنوان

 
 

 تنها رهبر انقلاب اسلامي ايران معرفي نمود. بدون ترديد بزرگترين خدمت امام موسي صدربه انقلاب اسلامي ايران آن بود كه در سالهاي 1356 تا 1357 و پس از قريب دو دهه ترويج ارزشهاي زيباي اسلام راستين در لبنان، عموم مردم، خصوصا شيعيان و بالاخص كادرهاي مقاومت آن كشور را با اين انقلاب آشنا و مرتبط نمود.
 

 
 

امام موسي صدر در 3 شهريور سال 1357 و در آخرين مرحله از سفر دوره اي خود به كشورهاي عربي، بنا بر دعوت رسمي معمر قذافي وارد ليبي، و در روز 9 شهريور ربوده گرديد. دستگاههاي قضايي دولتهاي لبنان و ايتاليا، و همچنين تحقيقات انجام شده از سوي واتيكان، ادعاي رژيم ليبي مبني بر خروج امام از آن كشور و ورود ايشان به رم را رسما تكذيب نمود. مجموعه اطلاعات آشكار و پنهاني كه طي دو دهه پيش بدست آمدند، تماما دال بر آن هستند كه امام موسي صدر هرگز خاك ليبي را ترك نگفته است.
 

 
 

در اين ميان قرائن متعددي حكايت از آن دارند كه امام موسي صدر همچنان در قيد حيات بوده و چون برخي ديگر از علماي اسلامي، شرايط زندان حبس ابد را مي گذراند. آخرين خبري كه در 13 ارديبهشت 1380 توسط سايت «جبهه نجات ملي ليبي» بر روي شبكه جهاني اينترنت منعكس گرديد، مدعي آن است كه امام موسي صدر در اواخر سال 1376 توسط برخي زندانيان زندان ابوسليم شهر طرابلس مشاهده گرديد، و اندكي پيش از ماه رمضان گذشته به مكاني ديگر انتقال يافته است. والله علي رجعه لقادر.


|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


آب حوض میکشیم ! آمریکایی خفه میکنیم ! قبر آماده می کنیم!

 
 برای آمریکایی ها قبر آماده می کنیم!


 پس از نمایش یک فیلم کوتاه از قبرهای آماده اما خالی در جنوب ایران، برخی منابع خبری منطقه ای و فرامنطقه ای نتوانستند وحشت خود از این تصاویر را پنهان کنند.

به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری عربی «ایلاف» در این باره نوشت: این موضوع وقتی جدی تر به نظر می رسد

 که یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران اعلام کرد: «همان  گونه که قبرهای ایران پذیرای نظامیان صدام بود، هم اکنون نیز قبرهایی برای پذیرایی سربازان آمریکایی تدارک دیده ایم.»

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز گفته است: «برای حفظ کرامت کشته شدگان دشمن و پیشگیری از مفقودیت بلندمدت آنان ترتیبی ایجاد شده تا با حفر قبور کافی  عملیات تدفین اجساد سربازان دشمن به خوبی و در کمترین فرصت ممکن انجام گیرد.»

 


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


حمله اسراییل به ایران یا خودکشی دسته جمعی

 

اسرائیل آماده حمله به ایران می شود ،چرا، چطور و باچه هدفی ؟

بین الملل > خاورمیانه  - در تازه‌ترین شماره مجله آمریکایی آتلانتیک، «مارک لینچ»، استاد علوم سیاسی و مدیر بخش مطالعات خاورمیانه در دانشگاه جورج واشنگتن، با بررسی سیاست آمریکا در قبال ایران، حمله نظامی به آن کشور را کاری بی‌حاصل و فاجعه‌بار ارزیابی می‌کند.

به گزارش «تابناک»، به باور مارک لینج، دولت باراک اوباما، حساسیت جدی در برابر ایران در پیش گرفته، ولی طرفدار حمله پیش دستانه به ایران نیست.

.

از سوی دیگر، اسرائیل نیز بر خلاف همه هیاهوهای خود، به ‌واقع قصد حمله به ایران را ندارد؛ اما همه تبلیغات و سروصداها درباره حمله به ایران برای خلع سلاح کردن باراک اوباما و یا هموار کردن راه برای حمله نظامی توسط دولت آینده آمریکا به ایران است.

تحلیلگر مجله آتلانتیک، سپس خاطرنشان می‌کند که آمریکا و اسرائیل هر دو به خوبی می‌دانند، حمله به ایران فاجعه‌بار و بی‌نتیجه خواهد بود و چنین حمله‌ای، نخواهد توانست مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود. علاوه بر این، نه آمریکا و نه اسرائیل در وضعیتی نیستند که از نظر توان نظامی، بتوانند وارد یک جنگ گسترده شوند؛ حمله به ایران حال، بار دیگر احساسات جهان اسلام را به شدت علیه آمریکا بر خواهد انگیخت.

«مارک لینچ» می‌افزاید: دلیل تمایل نداشتن باراک اوباما به گزینه حمله نظامی به ایران، ناشی از ضعف و بی‌سیاستی دولت وی نیست، همان گونه که رئیس جمهور آمریکا، نشان داده که با وجود مخالفت بخشی از افکار عمومی، تشدید جنگ در افغانستان را در پیش گرفته و برای گرفتن تصمیمات مهم تردید ندارد.

همچنین دولت باراک اوباما، مسأله هسته‌ای ایران را از آغاز، جزو اولویت‌های مهم خود گذاشته و تاکنون در تشدید فشار بین المللی بر ایران موفق بوده‌ است.

به باور نویسنده، در این میان، عامل بی‌صبری اسرائیل، استراتژی آمریکا در قبال ایران را با دشواری‌هایی روبه‌رو ساخته و آمریکا همواره باید در کنار پیشبرد سیاست ایران به نوعی رضایت و اعتماد اسرائیل را نیز جلب کند، چرا که در صورت وقوع حمله‌ای از سوی اسرائیل، این کار یا با آگاهی و هماهنگی آمریکا انجام خواهد گرفت و یا بدون اطلاع آمریکا و به شکل غافلگیرانه.
بنابراین، در حالت نخست، آمریکا مانع وقوع این حمله خواهد شد و در حالت دوم حمله‌ بدون اطلاع آمریکا، می‌تواند مناسبات آمریکا با دولت اسرائیل را به کلی دگرگون کند.

مارک لینچ بر این باور است، بخش اعظم تأکید اسرائیل بر احتمال حمله به ایران، با هدف اعمال فشار به دولت باراک اوباما و تأثیرگذاری بر عرصه سیاست داخلی آمریکا و در عین حال ایجاد ترس و سردرگمی در میان رهبران ایران است.

نویسنده در بخش بعدی تحلیل خود، به دلایلی می‌پردازد که طرفداران حمله نظامی به ایران برای توجیه سیاست خود برمی‌شمرند. به باور وی، موضوع هراس از قدرت‌گیری و گسترش نفوذ منطقه‌ای ایران، واقع‌بینانه نیست، چون در سال‌های اخیر وجهه و نفوذ ایران در منطقه به شدت لطمه دیده ‌است.

دلیل دیگر به عنوان توجیه حمله نظامی به ایران، ترس، بدبینی و نگرانی‌های دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس عنوان می‌شود؛ اما در دو سال اخیر، وجهه ایران در میان افکار عمومی جهان عرب به شدت لطمه خورده؛ در عرصه بحران فلسطین ایران ابتکار عمل و مانور خود را از دست داده و اعتراضات گسترده علیه ایران پس از انتخابات سال گذشته، در میان بخش وسیعی از مردم کشورهای عربی که خود خواهان آزادی هستند، حس همدردی فراوانی را ایجاد کرده ‌است.

بار دیگر حمله نظامی به ایران، بخش‌های ناراضی و مردد از افکار عمومی در جهان عرب را به سمت حمایت از حکومت ایران خواهد کشاند.

مارک لینچ در ادامه تحلیل خود در مجله آتلانتیک می‌افزاید: دشمنی دولت‌های عربی با حکومت ایران را نباید به آن معنا تفسیر کرد که گویا آنها موافق حمله نظامی به ایران هستند. مدافعان سیاست حمله به ایران، با اتکا به سخنان خصوصی رهبران عرب، بر این باورند که گویا آنها از حمله به ایران دفاع خواهند کرد، ولی حقیقت این است که هیچ یک از سران و دولت‌های کشورهای عربی، هیچ گاه آشکارا و یا فعال، از حمله به ایران دفاع نخواهند کرد، به ‌ویژه اگر بحران اسرائیل و فلسطینیان در همین حالت انجماد باقی بماند.

تحلیلگر مجله آتلانتیک در پایان مطلب خود، به تجربه اخیر جنگ‌ها و حمله‌های نظامی آمریکا اشاره کرده و می‌نویسد: حمله نظامی به عراق، بر پایه دلایل و توجیه‌های بسیار ضعیف و شکننده‌ای صورت گرفته و امید همه این است که دولت آمریکا از این تجربه به خوبی آموخته باشد.

اگر امروزه کسانی هستند که از موفقیت سریع و کم‌هزینه حمله نظامی به ایران سخن میگویند، باید به یاد آورند که پیش از حمله نظامی به عراق نیز همین توجیه‌ها و ارزیابی‌های نادرست ارایه می‌شد.

حمله نظامی پیش دستانه به کشورهایی که فرض می‌شود، صاحب سلاح‌های کشتار و تخریب جمعی هستند، باید از دستور کار دولت آمریکا کنار گذاشته شود. امید این که گزینه نظامی درباره ایران به کنار گذاشته شود و به جای آن، روش‌های زیرکانه و خلاق دیپلماتیک، نقش و اهمیت بیشتری پیدا کند.

 


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


پشت پرده فايل مرموز ويكي ليكس

 

پشت پرده فايل مرموز ويكي ليكس
فايل اطلاعاتي ويكي ليكس، دامي براي كسب اطلاعات است و فايل آن نيز داراي پس‏ورد هم هست، طبيعي است همه افرادي كه با آمريكا دشمني دارند اين فايل را دانلود و هك كنند چون مدير ويكي ليكس گفته اگر آمريكايي‌ها مشكلي براي من ايجاد كنند، پس‎ورد اين فايل را منتشر خواهم كرد.

يك كارشناس امنيت اطلاعات الكترونيك هشدار داد كه با دانلود فايل مرموز ويكي ليكس، آمريكا سوپر كامپيوتر‌ها، مراكز سري و نقاط استراتژيك اطلاعاتي كشورهاي متخاصم خود به‏ويژه چين، روسيه و ايران را كشف مي‌كند.

یک كارشناس امنيت اطلاعات الكترونيك در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس، ماجراهاي پشت پرده فايل مرموز ويكي ليكس و خطرات احتمالي و اقدامات لازم در مورد اطلاعات اين فايل را تشريح كرد.

اين كارشناس با احتمال اينكه ممكن است فايل اطلاعاتي مرموز ويكي ليكس دامي براي كسب اطلاعات و شناسايي افراد و سازمان‌ها باشد، گفت: فايل اطلاعاتي ويكي ليكس، دامي براي كسب اطلاعات است و فايل آن نيز داراي پس‏ورد هم هست، طبيعي است همه افرادي كه با آمريكا دشمني دارند اين فايل را دانلود و هك كنند چون مدير ويكي ليكس گفته اگر آمريكايي‌ها مشكلي براي من ايجاد كنند، پس‎ورد اين فايل را منتشر خواهم كرد.

به گفته اين كارشناس امنيت اطلاعات الكترونيك فايل رمزدار را نمي‌توان با كامپيوتر‌ها و سيستم‌هاي عادي باز كرد و به آن اطلاعات دست يافت، بنابراين ممكن است سازمان‌هايي كه اين امكان را دارند فايل مذكور را در سوپركامپيوتر‌هاي سازمان‌هاي خود برده و بر روي آن كار كنند تا بتوانند از قدرت پردازشي آنها استفاده كنند و رمز آن را بشكنند.

وي با طرح اين سؤال كه اين فايل چه سودي براي طراحان آن و يا دشمنان ما مي‌تواند داشته باشد، هشدار داد: باز كردن اين فايل توسط افراد مي‌تواند نشاني باشد براي اينكه چه كساني به اين مسئله علاقه مندند و چه افرادي فايل مذكور را دان‎لود مي‌كنند و از كدام سازمان‌ها اين فايل بيشتر دان‎لود مي‌شود.

وی در ادامه تأكيد كرد: اگر فايل ويكي ليكس حاوي ويروس باشد كه حدس من اين است كه دارد، در آن زمان اين ويروس مي‌تواند مشخصات همه اين كامپيوترها و اطلاعات لازم را ذخيره كند و براي كساني كه لازم است، ارسال كند.

اين كارشناس امنيت اطلاعات الكترونيك با طرح اين سؤال كه اگر ما جاي آمريكايي‌ها بوديم براي اينكه نيروهاي اطلاعاتي ايران را شناسايي كنيم، چه كار مي‌كرديم، يادآور شد: فرض كنيد ما يك مؤسسه پژوهشي و يا اطلاعاتي تحت عنوان يك شركت تبليغاتي داريم، خيلي منطقي نيست اين فايل 5 بار در آنجا دان‎لود شود و اضافه بر آن در همان جا مورد پردازش قرار بگيرد، اين مسئله به وضوح نشان مي دهد كه شركت تبليغاتي مورد نظر ممكن است يك مركز استراتژيك باشد.

وی در پايان به منظور اقدامات احتياطي لازم درباره پيشگيري از مسائل مطرح شده نكاتي را به شرح ذيل مطرح كرد كه لازم است مخاطبان آن را رعايت كنند:

+ به عنوان يك شرط احتياطي اين فايل را روي هيچ كامپيوتري كه اطلاعات مهمي روي آن ذخيره شده قرار ندهند.

+ اين فايل را روي سيستم‌هاي محل كار، اداره و سازمان‌هاي اطلاعاتي به هيچ وجه ذخيره نكنند و بر روي سوپر كامپيوتري كه به شبكه وصل است و يا قرار است وصل شود، مورد پردازش قرار ندهند.

+ حال اگر فردي روي سيستم اداري و يا سوپر كامپيوتري كه به شبكه وصل است اين فايل را پردازش كرد، دقت كند كه اگر بعداً هم به شبكه وصل شد، اين كامپيوتر اطلاعاتي را به بيرون ارسال نكند.

از آنجا كه جنگ‌هاي آينده جنگ‌هاي الكترونيكي و سايبري است، اين كشور از هم اكنون سعي دارد مراكز ثقل اطلاعاتي و امنيتي را در فضاي سايبر كشف و در جنگ احتمالي به آنجا حمله كرده و اين مراكز را از كار بيندازد.

 


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


ویکی لیکس امریکا را به دردسر انداخت

ویکی لیکس امریکا را به دردسر انداخت
 

ویکی لیکس آمریکا را به دردسر انداخت

بین الملل > آمریکا  - وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مقام‌های این این کشور بیم آن دارند که اسناد دیگری در اختیار سایت ویکی لیکس باشد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مقام‌های این این کشور بیم آن دارند که اسناد دیگری در اختیار سایت ویکی لیکس باشد و این سایت این اسناد را منتشر کند. این مقام‌ها تلاش کردند تا با مقام‌های سایت ویکی لیکس تماس برقرار کنند و از هرگونه انتشار اطلاعات بیشتر توسط این سایت جلوگیری به عمل آورند اما تاکنون موفقیتی به دست نیاورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سایت ویکی لیکس اخیرا بیش از 90 هزار سند محرمانه ارتش آمریکا در جنگ افغانستان را منتشر کرد. انتشار این اسناد محرمانه واکنش‌های گسترده‌ای به همراه داشت. آمریکا و برخی از هم پیمانان این کشور انتشار این اسناد را به شدت محکوم کردند و اعلام داشتند که انتشار این اطلاعات جان نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان را به مخاطره می‌اندازد .

براساس اعلام گزارش‌های خبری‌، گفته می‌شود مقام‌های سایت ویکی لیکس ده‌ها هزار اطلاعات دیپلماتیک آمریکا را که توسط یک تحلیل گر امور اطلاعاتی ارتش آمریکا در اختیار آنها قرار گرفته ، در اختیار دارد.  در همین حال پی. جی. کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد:‌ ما نسبت به اتفاقاتی که در سایت ویکی لیکس می‌افتد و اطلاعاتی که این سایت در اختیار دارد، نگران هستیم.

وی تصریح کرد که وزارت خارجه آمریکا نمی‌تواند این موضوع را تایید کند که سایت ویکی لیکس حجم گسترده‌ای از اطلاعات دیپلماتیک آمریکا را در اختیار دارد و همچنین با منابع دیپلماتیک آمریکا در ارتباط است. اما آنچه مشخص است این است که اسناد منتشر شده اخیر حاوی اطلاعات مهم ارتش آمریکا بودند و اینکه براساس اطلاعات رسمی سایت ویکی لیکس ممکن است اطلاعات محرمانه دیگری را از سوی منابع نامشخص و محرمانه دریافت کرده باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و همچنین رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید از سایت ویکی لیکس و همچنین جولیان آسانگ، موسس این سایت خواستند که اگر اسناد دولتی محرمانه دیگری در اختیار دارند آنها را منتشر نکنند.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اینکه احتمال دارد سایت ویکی لیکس تقریبا 15 هزار سند محرمانه ارتش آمریکا در جنگ افغانستان را در اختیار داشته باشد در یک برنامه شبکه ان.بی.سی خاطر نشان کرد که دولت اقدامات اندکی برای جلوگیری از انتشار این اسناد می‌تواند انجام بدهد.

گیبس گفت:‌ آنچه که ما می‌توانیم انجام بدهیم درخواست از مقام‌های این سایت برای عدم انتشار این اسناد است. این بسیار مهم است که لطمات دیگری به امنیت ملی آمریکا وارد نشود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و همچنین سخنگوی کاخ سفید هر دو نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند و اعلام داشتند که انتشار این اسناد محرمانه در روش‌های جمع آوری اطلاعات توسط آمریکا تاثیر می‌گذارد و امنیت ملی آمریکا را به خاطر می اندازد.

گیبس گفت:‌ ببینید با انتشار این اسناد محرمانه سخنگویان طالبان اعلام کردند که این گروه در حال ارزیابی اسناد برای یافتن افرادی هستند که در حال همکاری با آمریکا و نیروهای بین‌المللی می‌باشند. آنها به دنبال اسامی این افراد هستند و اعلام کردند که می‌دانند که چگونه آنها را تنبیه کنند.

موسس سایت ویکی لیکس در گفت‌وگو با شبکه بی.بی.سی تصریح کرد که این سایت برای حفاظت از جان افراد بی گناه برای عدم لطمه بیشتر به آنها 15 هزار سند دیگر را منتشر نمی‌کند و در حال بازنگری این موضوع است.

وی به این موضوع اشاره نکرد که این اسناد ممکن است چه زمانی منتشر شود.

موسس سایت ویکی لیکس همچنین از اظهارات اخیر مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مبنی بر اینکه این سایت مسئول کشته شدن سربازان جوان و یا افراد غیر نظامی در افغانستان خواهد بود‌، انتقاد کرد. وی رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا را به حمله به سایت ویکی لیکس برای منحرف کردن توجه جامعه جهانی از کشته شدن روزانه غیر نظامیان در افغانستان متهم کرد. کراولی در ادامه تصریح کرد که دولت آمریکا تلاش کرده که با مقام‌های ویکی لیکس ارتباط برقرار کند اما تاکنون در این راستا موفق نبوده است. ما به آنها پیام داده‌ایم اما در جریان چگونگی برقراری ارتباط مستقیم با ویکی لیکس نیستیم. در همین حال سناتور کارل لوین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در نامه‌ای از وزیر دفاع آمریکا خواسته است تا پنتاگون ارزیابی درباره اینکه با انتشار این اسناد محرمانه به منابع نظامی و روش‌های جمع آوری اطلاعات تا چه حد لطمه وارد شده است‌، انجام بدهد.


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


افشا گری ویکی لیکس

آمریكا، پایگاه تروریست ها افشاگری ویکی لیکس این بار به سیا رسید

پایگاه اینترنتی ویکی لیکس که پیش تر اسنادی محرمانه از وزارت دفاع آمریكا درباره جنگ افغانستان منتشر کرده بود، اسنادی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا هم منتشر کرد.

           
یادداشت های سیا که ویکی لیکس آنها را منتشر کرد نشان می دهد شبه نظامیان مدت ها از آمریکا به عنوان پایگاهی برای حملات تروریستی علیه خارج استفاده کرده اند. 

در این اسناد خطر تروریست هایی که از داخل آمریکا به عملیات می پردازند تجزیه و تحلیل شده اما این بار مانند دفعه گذشته اسرار دولت آمریکا فاش نشده است.

در این اسناد سیا با عنوان " چه اتفاقی خواهد افتاد اگر خارجی ها آمریکا را به عنوان یک صادر کننده تروریسم تلقی کنند"  که پایگاه اینترنتی ویکی لیکس آنها را منتشر کرده، فعالیت افراطیونی تجزیه و تحلیل شده است که اتباع آمریکا را به خدمت می گیرند و از آمریکا به عنوان پایگاهی برای حملات خودشان علیه کشورهای دیگر استفاده می کنند.

این درحالی است که سیا انتشار این اسناد را کم اهمیت توصیف کرده است. 

پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس چندی پیش همزمان با روزنامه های نیویورک تایمز وگاردین و مجله اشپیگل نود و دو هزار گزارش در مورد عملیات نظامی و سایر اسناد مربوط به جنگ افغانستان طی سال های 2004 تا 2009را منتشر و با افشای مدارک مربوط به حقیقت تلخ جنگ نه ساله افغانستان، غرب را شوکه کرد. 

ویکی لیکس بیست و سوم ژوئیه (اول مرداد) نیز حدود 90 هزار سند محرمانه را درباره جنگ در افغانستان منتشر کرد. 

افشای این اسناد سبب شد تا پنتاگون به ویكی لیكس هشدار دهد هزاران سندی را که قبلاً منتشر کرده است به وزارت دفاع آمریکا بازگرداند و اسناد دیگری را در این زمینه منتشر نکند اما بنیانگذار این پایگاه گفت: مرعوب تهدید های كاخ سفید نخواهد شد. 

این در حالی است كه این پایگاه اینترنتی همچنین اعلام کرده است، حدود 15 هزار سند محرمانه دیگر در اختیار دارد که در دو هفته آینده آنها را منتشر خواهد کرد.

 


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


فاجعه سیل در پاکستان

کمک آیت الله مکارم به سیل زدگان پاکستان
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر دوشنبه در دیدار سفیر پاکستان اظهار داشت: من 50 هزار دلار به حساب سیل زدگان پاکستان واریز می‌کنم و به مردم هم سفارش می‌کنم که بخشی از وجوهات شرعی خودشان را برای کمک به سیل زدگان پاکستان اختصاص دهند.
آیت‌الله مکارم شیرازی 50 هزار دلار به سیل زدگان پاکستان کمک کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر دوشنبه در دیدار سفیر پاکستان اظهار داشت: من 50 هزار دلار به حساب سیل زدگان پاکستان واریز می‌کنم و به مردم هم سفارش می‌کنم که بخشی از وجوهات شرعی خودشان را برای کمک به سیل زدگان پاکستان اختصاص دهند.

این مرجع تقلید عمق فاجعه سیل در پاکستان را گسترده توصیف کرد و افزود: من از این فاجعه دردناکی که برای برادران و خواهران ما در پاکستان واقع شده بسیار نگران هستم و شب‌ها و روزهای متوالی از فکر سیل زدگان بیرون نمی‌روم.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: این فاجعه بسیار وسیع و گسترده است و بر همه مسلمانان و آزادگان دنیا لازم است که به کمک برادران و خواهران پاکستانی بشتابند.

وی اظهار داشت: ما از خدا می‌خواهیم که آثار این فاجعه هر چه زودتر برچیده شود و دعا می‌کنیم که دیگر امثال این فجایع برای برادران ما در پاکستان واقع نشود.

استاد برجسته حوزه علمیه خطاب به سفیر پاکستان اظهار داشت: آنچه که باعث تأسف شماست موجب تأسف ماست و آنچه که باعث خوشبختی شما می‌باشد موجب خوشبختی ماست.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: یقین داشته باشید که ما در مسائلی که برای شما در پاکستان واقع شده، با شما شریک و سهیم هستیم و انشا الله تلاش می‌کنیم مسئولیت خودمان را در مقابل این فاجعه انجام دهیم.

آنهایی که دم از دوستی بشر می‌زنند احساس مسئولیت کنند

وی ادامه داد: امیدواریم آنهایی که دم از دوستی بشر (غیرمسلمانان) می‌زنند احساس مسئولیت و تنها به اظهار تأسف قناعت نکنند و به قول‌هایی که مطابق آن عمل نمی‌کنند قناعت نکنند، بلکه قولی بدهند که در کنار آن بایستند و عمل کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سفیر پاکستان گفت: سلام مرا به دولتمردان و علمای برجسته پاکستان برسانید و بگوئید که ما در این غم و اندوه با شما سهیم هستیم و انشا الله مسئولیت خودمان را انجام می‌دهیم.

پاکستان به تروریست‌ها مجال ندهد

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توقع نظام جمهوری اسلامی از دولت پاکستان تصریح کرد: ما می‌توانیم این خواسته را از دولتمردان پاکستان داشته باشیم که به تروریست‌ها مجال ندهند که این دو کشور همسایه برادر را نسبت به هم بدبین کنند.

وی اضافه کرد: دولتمردان پاکستان باید آنچه در توان دارند از کمک‌های اطلاعاتی و غیر اطلاعاتی به ما بدهند تا بتوانیم مرزهای خودمان را امن کنیم و ملت ما دچار فاجعه انسانی به وسیله تروریست‌ها نشود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشترکات فرهنگی بین پاکستان و ایران اظهار داشت: ما با پاکستانی‌ها جهات مشترک فراوانی داریم. سزاوار است در دنیای طوفان زده امروز در کنار هم باشیم و متحد هم باشیم و اجازه ندهیم افراد فاسد این اتحاد و صمیمیت ما را بهم بزنند.

وی اظهار داشت: معتقدم ریشه ترورها در تعلیمات مدارس دینی وهابی‌هاست باید بر برنامه‌های مدارس وهابی‌ها نظارت بیشتری انجام شود.


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


فاجعه سیل در پاکستان

 

سفير پاكستان در ايران:
20 ميليون نفر بر اثر سيل در پاكستان بي‌خانمان شدند

خبرگزاري فارس: سفير پاكستان در ايران گفت: طبق آمار ارائه شده 20 ميليون نفر در پاكستان بر اثر سيل بي‏خانمان شده و نزديك به 7 هزار نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، محمدبخش عباسي بعداز ظهر امروز (دوشنبه) در حاشيه ديدار با آيت‌الله مكارم‌شيرازي در گفت‌وگو با خبرنگاران به موضوع سيل در كشور پاكستان اشاره كرد و گفت: وضعيت در پاكستان بسيار بحراني است و تمامي كشور به حالت بحراني و فاجعه در آمده است.
وي تصريح كرد: هر كس هر چيزي را كه داشته است از دست داده و انتظار مي‌رود تا همگان به مردم پاكستان كمك كنند.
عباسي افزود: روز گذشته دبيركل سازمان ملل در پاكستان حاضر شد و از نزديك وضعيت بحراني مردم را مشاهده كرد.
سفير پاكستان در ايران اذعان داشت: برخي كشورهاي اسلامي نيز وارد شده و كمك‌هاي خود را به مردم پاكستان از طريق بالگرد و هواپيما ارائه مي‌دهند.
وي در خصوص آمار كشته شدگان گفت: طبق آمار ارائه شده 20 ميليون نفر در پاكستان بر اثر سيل بي‌خانمان شده و نزديك به 7 هزار نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند.
عباسي ادامه داد: چندين ميليون دام نيز از بين رفته و به زمين‌هاي زراعتي خسارت‌هاي بسياري وارد شده است.

*مردم پاكستان در محاصره آب هستند
سفير پاكستان در ايران تأكيد كرد: مردم پاكستان در محاصره آب هستند و انتظار است تا به آنها كمك كرده و به اين فاجعه بحراني پايان داده شود.
وي افزود: مردم پاكستان به همه چيز نياز دارند و در وضعيتي بسيار نامناسب زندگي مي‌كنند.
عباسي با اشاره به اهميت تأكيد علما بر اهتمام ويژه مردم به سيل‌زدگان گفت: سخن مراجع و علما بسيار تأثيرگذار است و آنها مي‌توانند با سخنان خود مردم را به كمك‌ كردن تشويق كنند.
سفير پاكستان در ايران در پايان گفت: از مردم ايران مي‌خواهم بعد از هر نماز براي مردم پاكستان دعا كنند تا شاهد رفع مشكلات آنها باشيم.

 


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


فاجعه سیل در پاکستان

سیل در پاکستان بدتر هم می‌شود

دو هفته است که در پاکستان باران‌های موسمی قطع نشده‌اند و آبی که می‌بایست طی 4 ماه می‌بارید، در یک هفته بر زمین فرو ریخت. اوضاع نامناسبت زیست‌محیطی در پاکستان هم اثرات این حجم عظیم آب را تقویت کرد تا بدترین سیلاب هشتاد سال اخیر در پاکستان پرجمعیت روی دهد و آغاز فاجعه‌ای انسانی را رقم بزند.

 دو هفته از آغاز سیل در پاکستان می‌گذرد و هنوز بارش باران قطع نشده است. به  گزارش نیچر

، این باران‌ها تا همین جای کار بدترین سیل 80 سال گذشته پاکستان را به راه انداخته، زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده و جان 1600 نفر را نیز گرفته و بدتر این که حتی با فرونشستن سیلاب نیز مشکل تمام نمی‌شود، بلکه مردم مصیبت زده باید تا مدت‌ها بعد از آن، اثرات جانبی این فاجعه انسانی را تحمل کنند. 

دلیل اصلی بارش‌های شدید باران چیست؟
به عقیده هواشناسان، مقصر اصلی تغییر در وضع آب و هوا نیست، بلکه خود جو زمین است که سبب چنین رخدادهایی می‌شود. یک جریان غیر عادی هوا در لایه‌های بالایی اتمسفر از سمت شمال، سبب تشدید باران در مناطقی می‌شود که هم اکنون در میانه فصل بارش‌های موسمی تابستان قرار دارند. رامش کومار، از هواشناس‌های موسسه ملی اقیانوس شناسی در گوای هند می‌گوید:‌ «چیزی که سال جاری را از بقیه جدا کرده است، تشدید و تمرکز باران‌های موسمی است. بارانی که قرار بود چهار ماه به طول بینجامد، تنها در دو روز متمرکز شده بود». نقشه زیر، مناطق سیل زده پاکستان را به رنگ آبی نشان داده است. 

آیا فعالیت‌های انسانی سیل را تشدید کرده است؟
رشد بالای جمعیت در پاکستان منجر به زوال شدید محیط زیست طبیعی این کشور شده است. این شامل جنگل زدایی گسترده و ساخت سدهایی برای آبیاری و تولید برق در انشعاب‌های رود سند شده است. سال‌ها ناآرامی سیاسی نیز تاثیر خود را گذاشته و مین‌های زمینی نیز در اثر سیل جابجا شده‌اند، و خطر مضاعفی را برای عملیات نجات پدید آورده‌اند.

آیا آن گونه که برخی از گزارش‌های رسانه‌ای ادعا کرده‌اند، بحران انسانی فجیع‌تر از سونامی سال 2004 / 1382 در جنوب شرقی آسیا است؟
از نظر میزان مرگ و میر، خیر . با توجه به این که طبق آمار رسمی، این سیلاب 1600 نفر تلفات داشته است، این میزان کمتر از یک درصد تسونامی اقیانوس هند در سال 2004 است. با این حال، دامنه فاجعه هر روز در حال گسترش است، چرا که 114 میلیون نفر نیاز به کمک‌های فوری امدادگران دارند. خیلی از جاده‌ها و پل‌های پاکستان نابود شده‌اند، وضع بسیار بد هوا مانع از برخاستن هلیکوپترها هم شده است، و عملیات امداد و نجات را با کندی روبرو کرده است.
در 11آگوست، سازمان ملل متحد و شرکایش درخواست کمک کردند و بانک جهانی اعلام کرد که یک کمک 900 میلیون دلاری را برای نجات و بازسازی در نظر خواهد گرفت.

در مورد بیماری چه؟
واقعیت تلخ این است که بیماری‌های آبی با سیلاب ارتباط دارند؛ و با شیوع وبا که در ایالت خیبر شمالی در پاکستان گزارش شده است، به نظر می‌رسد که مصیبت‌های این سیل سر باز ایستادن ندارند. اکنون، ترس از این است که در نبود سیستم فاضلاب، با گسترش شدید بیماری‌های کشنده اسهالی مواجه شویم. آب‌های راکد نیز خطرات دیگری را به همراه دارند. سندی کیرنکراس، مهندس سلامت عمومی در دانشگاه بهداشت و درمان‌های گرمسیری لندن می‌گوید:‌ «سیل‌های پاکستان و آب‌های راکد ممکن است سبب افزایش ابتلا به مالاریا هم شوند»

پاکستان چگونه می‌تواند خود را برای مواجهه با سیلاب‌های آینده آماده کند؟
شاه مراد آلیانی، نماینده پاکستان در اتحادیه بین المللی حفاظت از منابع طبیعی می‌گوید: «در حال حاضر هیچ استراتژی موثری برای مدیریت آب در پاکستان وجود ندارد».
چنین استراتژی باید شامل بهبود سیستم‌های پیش‌بینی سیل و همچنین ساخت دیواره‌های مقابله با سیل در طول رود سند شود که اکثر جمعیت جنوبی پاکستان در اطراف آن زندگی می‌کنند. تلاش‌های بین المللی در این جبهه، مرکز مشترک پژوهشی کمیسیون اروپایی را هم در بر می‌گیرد که در حال تولید و آزمایش یک سیستم جهانی تشخیص سیل برای نظارت بر سیلاب‌ها از فضا می‌شود.

تغییرات آب و هوایی چگونه می‌توانند در آینده بر این منطقه تاثیر بگذارند؟
کومار می‌گوید: «با گرم‌تر شدن هوا، ظرفیت نگهداری و حمل رطوبت افزایش می‌یابد». یا به عبارت ساده‌تر: اگر آب و هوای پاکستان در آینده گرم‌تر شود، بارش باران از این هم بیشتر خواهد شد.
به نظر می‌رسد که تعداد باران‌های سیل‌آسای شبه جزیره هند در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری باشد. یک تحقیق در سال 2006 نشان داد که شاید این روند رو به افزایش هم باشد؛ هر چند که پژوهش‌گران نمی‌توانند این را به طور مشخص به تغییرات آب و هوایی ارتباط دهند.
ولی خیلی از پژوهشگران بر این باورند که سیلاب‌های کنونی شاید بخشی از یک روند طولانی مدت‌تر باشند. جف نایت، کارشناس تغییرات آب و هوایی در مرکز هادلی سازمان هواشناسی انگلیس می‌گوید: «تغییر آب و هوا نقشی کوچک ولی پیوسته در باران‌های شدید در آن منطقه خواهد داشت».


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


راز سرنوشت

 

مراقب افکارت باش ،    آنها  به گفتــــــــارت  تبدیل می شوند.

 

مراقب گفتارت باش ،     آنها  به کــــــــردارت  تبدیل می شوند.

 

مراقب کردارت باش ،    آنها  به عــــــــادتت  تبدیل می شوند.

 

مراقب عادتهایت باش،  آنها به شخصیتت  تبدیل می شوند.

 

مراقب شخصیتت باش ،  که ســــــــرنوشت تـــــو است.

 


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

موضوعات
 » پند نامه
» سخنانی از بزرگان
» منتخب سخنان امام علی (ع)
» جهان امروز در یک نگاه
» فاجعه سیل در پاکستان
» افشا گری ویکی لیکس
» حمله اسراییل به ایران
» خانه های زیبا ی سربازان آمریکایی در ایران
» فتوای جدید خاخام اسراییلی !
» اصرار کشیش آمریکایی بر قرآن سوزی
» ای قدس عزیز اندکی صبر سحر نزدیک است
» همسر سارکوزی نماد زنهای فاسد فرانسه
» اوباما تو هم آره !
» نیروگاه بوشهر و ترس نماینده کویت
» فلسطینیها باید طاعون بگیرند !
» مذاکرات سازش, ننگ جهان اسلام
» فیلم کویتی ضد شیعه
» سران صهیونیست عربستان بدون نقاب اسلام
» درخواست شیخ عربستان از متحدان صهیونیست
» درخواست شيخ سعودي از اسرائيل براي بمباران ايران!
» قرآن سوزی صلیبیها و صهیونیستها آغاز رسمی جنگ علیه اسلام
» استقبال ستودنی ملت لبنان قهرمان از رییس جمهور احمدی تژاد
» فرو پاشی قریب الوقوع ایالات متحده آمریکا
» انقلاب مصر و دستور آمريكا و صهيونيستها به قتل عام انقلابيون مسلمان مصري
» انقلاب لیبی در امتداد انقلاب اسلامی عظیم جهانی
» زندگینامه و خاطرات مشاهیر
» به یاد امام موسی صدر
» دختری که صهیونیستها از نامش میترسند
» به یاد دکتر چمران عزیز
» دانستنیهای امروز
» روایتی از رابطه جومونگ با صهیونیزم
» آخرالزمان طبیعی در هالیوود چیست؟
» VOA صدای آمریکا نه صدای اسراییل !
» رسوا ییهای اخلاقی برگزیدگان مردم آمریکا !
» سعودیهای یهودی و عقده های ضدشیعی
» شیعیان مظلوم ولی سرافراز
» آل سعود غاصبان حرمین شریفین
» آل سعود يا در اصل آل يهود
» همه چیز درباره شبکه فارسی وان
» آدم های فارسی وان
» گذری بر دنیای سیاست
» ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
» منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
» عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس
» شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند
» نماز جمعه سیاسی فتنه سبز 88 Top2009
» # میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
» بلر و جورج بوش در راه محاکمه
» رسوایی آشوبگران سبز در دستکاری عکس مراسم روز قدس
» استقبال ملت از فتنه گران سبز در روز با شکوه قدس 89
» بهترین تیکه مناظره دکتر احمدی نژاد و کروبی !
» اخبار داغ داخلی
» میدان انقلاب تهران محصول اسراییل !
» واقعیت این است ایران بمب اتم دارد !
» بمب اتم ایرانی آرزوی هر ایرانی !
» ! شجریان 0 ساسی مانکن 20
» بیانیه موسوی و کروبی آخرین میخ به تابوت فتنه سبز
» درباره ستارگان هدایت
» برگی از زندگانی امام علی ع
» هولوکاست افسانه مضحک دنیای مبنذل غرب
» هولوکاست چیست؟
» هولوکاست کلاه برداری بزرگ صهیونیستها
» هولوکاست دروغ بزرگ صهیونیستها
» هولوکاست اوج تخیل و توهم صهیونیستها !
» یهودیهای فاسد عوامل پشت پرده داستان هولوکاست !
» واقعیت هولوکاست از دیدگاه تحقیق
» رسانه های صهیونیستی و ضد ایرانی
» العربیه صدای رسمی صهیونیستها و صلیبیها
» تلاش العربيه براي جذب دانشجويان ايراني
» العربیه و دروغهای آشکار ضد ایرانی
» العربیه و ارتباط رسمی با گروهک تروریستی جندالله
» العربیه پان عربیست و صهیونیست و وحشت از استان خلیج فارس ایرانی
» وهابیهای مرتد سعودی بلای جان مدیر العربیه !
» العربیه یا در اصل العبریه در دام دروغهای سیزده !
» بی بی سی محل تجمع مزدوران بهایی
» بی بی سی مزدور صهیونیستها
» سخنرانی دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل
» عکس و متن سخنرانی جانانه دکتر احمدی نژاد
» متن کامل سخنرانی دشمن شکن رییس جمهور قهرمان ایران دکتر احمدی نژاد
» کشتار آل سعود و آل خلیفه و امارات در بحرین
 

لينك دوستان
 » : فروشگاه اینترنتی بستان20 » هولوکاست افسانه صهیونیستها » کانون پژوهش و تحقیقات بیداری » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

اسفند 1389
بهمن 1389
آبان 1389
مهر 1389
شهريور 1389

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');