تازه های دنیای ما
بر اساس خبرهایی از نویسندگان آزاد اندیش

در باره ما
 

با سلام به دوستان عزیز و گرامی هدف ما از ارایه این وبلاگ ایجاد درک عمیقتری از تحولات و رویدادهاو انعکاس حقایق بدون پرده روز دنیا میباشد . از اینکه ما را همراهی میکنید متشکریم.

 

لينك روزانه
 
سایت کاریکاتوری هولوکاست
کانون پژوهش و تحقیقات بیداری
موسسه فرهنگی موعود
بانک سخن بزرگان
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  تازه های دنیای ما   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


cod by www.Pichak.net-->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل
 


فشار دولت وهابي عربستان براي پخش فيلم ضد شيعه

 فشار دولت وهابي عربستان براي پخش فيلم ضد شيعه

 
عربستان به مالك مجموعه شبكه های العربیه ، ام بی سی و روزنامه الشرق الاوسط برای پخش فیلم "للخطایا ثمن" چراغ سبز نشان داد.


به گزارش شبكه خبر به نقل از پایگاه اینترنتی نهرین نت، مقامات عربستان سعودی از جمله بندر بن سلطان رئیس شورای امنیت ملی عربستان به ولید الابراهیم دستور داده اند این فیلم اهانت آمیز به مقدسات شیعه را پخش كند.

نهرین نت افزود: در میان افرادی كه تلاش می كنند مجوز پخش این فیلم صادر شود سلمان العوده وهابی تندرو عربستانی است كه با مقالات اهانت آمیز و تكفیری اخیرش درباره شیعیان سردمدار اقدامات وهابیان بر ضد شیعیان شده است.

این گزارش می افزاید: ایده ساخت و پخش فیلم ، مربوط به سلمان العوده است و او بود كه مالك شبكه ام بی سی را وادار كرد در راستای پخش این فیلم گام بردارد.

این منابع تاكید كردند: با وجود اینكه ولید الابراهیم ، مالك شبكه های ام بی سی و العربیه سودهای كلانی از طریق پخش اگهی های بازرگانی شیعیان عراق كسب كرده اما اخیرا در نظر دارد سریال 10 قسمتی "للخطایا ثمن" را كه نماد توهین به مذهب اهل بیت است پخش كند.

این فیلم یك دختر جوان شیعه را به تصویر می كشد كه از حكم مترقی ازدواج موقت برای كسب درآمد و فریب دادن مردان استفاده می كند و مقدسات شیعیان مثل حسینیه، زیارت و نذر را به تمسخر می گیرد.

چندی پیش هنگامی كه خبر آماده سازی این فیلم برای پخش در ماه رمضان انتشار یافت بسیاری از شیعیان جهان و شهروندان كویتی با اعتراض به این اقدام توهین آمیز مانع پخش آن شدند.

بسیاری از منابع آگاه معتقدند اصراری كه برای پخش این فیلم وجود دارد ناشی از طرح آمریكا و اسرائیل برای گسترش گرایشات فرقه ای در منطقه خاورمیانه می باشد.

كارشناسان بر این باورند ، تصمیم ولید الابراهیم میلیاردر سعودی برای پخش این فیلم بخشی از طرحی است كه اسرایئل پس از شكست در جنگ 33 روزه برای جبران ناكامی های خود در پیش گرفته است چرا كه درست پس از پایان جنگ تلاش مذبوحانه ایادی بیگانه برای دامن زدن به اختلافات فرقه ای در منطقه خاورمیانه به اوج خود رسید.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


آینده‌ی عربستان، پشت پرده شیعه کشی در یمن

آینده‌ی عربستان، پشت پرده شیعه کشی در یمن

سوالی که در طی سه ماه جنگ در صعده بوجود آمده شدت عمل دولت مخصوصا در جنگ ششم، در قبال شیعیان الحوثی است این شدت عمل تا بدانجا پیش رفته که دیروز عربستان رسما وارد معرکه ی جنگ در یمن شد.

واقعیت موضوع اینست که دولت بعد از جنگ پنجم ـ در بهار سال گذشته ـ به این یقین دست یافت که در ارزیابی از قدرت حوثی‏ها دچار یک اشتباه استراتژیک شده است. در سال گذشته رزمندگان الحوثی حتی جنگ را تا نزدیکی پایتخت یمن صنعا (منطقه بنی حشیش) نیز به پیش بردند. نهایتاً دولت به وساطت کشور قطر رضایت داد و موضوع موقتاً خاتمه یافت.

اما زنگ خطری که جنگ سال گذشته به صدا درآورد بیش از آنکه صنعا را هوشیار کند، ریاض و واشنگتن را بیدار نمود. به طوریکه غرب به شکلی ملموس خطر ایجاد حکومتی با ماهیت ضد آمریکایی را در مرزهای جنوبی عربستان احساس کرد. جالب اینجاست که طی این پنج جنگ عدم توانایی دولت در سرکوب شیعیان ،شافعی های جنوب را نیز برای احقاق حقوقشان به تکاپو انداخته است.در این میان زیدی ها نیز با بسیج نیروها برای حمایت از حوثی ها نقش بسزایی در پیروزی های این جنبش در روزهای اخیر داشته اند به طوریکه امروز تمام استان صعده (بجز شهر صعده و حومه) در تصرف حوثی ها قرار دارد.

جالب اینجاست که فاش شدن نقش سعودی‏ها بر ضد جنبش الحوثی، باعث بالا رفتن محبوبیت حوثی ها در میان اهل سنت یمن شده است؛ زیرا اهل سنت شافعی‏ مذهب یمن که از فرقه‏های نزدیک اهل سنت به شیعیان هستند نیز در ضدیت با غرب و دولت سعودی چیزی کم از شیعیان ندارد .به هر حال ضعف ارتش یمن و شکست های سنگین در مواجهه با رزمندگان شیعه ، عربستان را به این نتیجه رسانده که برای سرکوبی جنبش الحوثی به قمار بزرگی دست زده و رسما وارد جنگ با آنان شود. در مورد خسارت شدیدی که حکومت سعودی از این اقدام خواهد خورد در ادامه صحبت خواهیم کرد اما مهم‏ترین نگرانی غرب در موضوع یمن یقینا به تحولات آتی در عربستان باز می‏گردد.

توجه خوانندگان عزیز را به "گزارش مؤسسه‏ی پژوهشی واشنگتن" که به وسیله‏ی «سیمون هاندرسون» تنها یک روز پس از ورود «باراک اوباما» به کاخ سفید به وی ارائه شده است جلب می‏کنم. در این گزارش نسبت به چگونگی تعامل با حکومت عربستان هشدار داده شده و در قسمتی از آن آمده است:"پیش‏بینی می‌شود که نظام عربستان سعودی طی 5 سال آینده شاهد تغییر و تحولات بسیار گسترده‌ای باشد به طوریکه 5 پادشاه به ترتیب در طول این مدت بر این کشور حکومت خواهند کرد."

گفتنی است کارشناسان مسائل سیاسی و بین المللی از مدت‌ها قبل پیش بینی کرده‌اند که به محض مرگ پادشاه فعلی عربستان، نبرد قدرت بر سر جانشینی وی میان شاهزادگان خاندان سلتنطی آغاز خواهد شد. اهمیت موضوع زمانی آشکار می شود که بدانیم اولین کشور متاثر از تحولات درونی در عربستان، یمن است.

واقعیت این است که غرب به خوبی دریافته که در آینده ای نزدیک عربستان دست خوش جنگ قدرت در داخل خواهد شد و این جنگ قدرت در هر اندازه ای که باشد عربستان را برای زمانی نامشخص درون گرا خواهد کرد و این درون‏گرایی باعث تنهایی دولت علی عبدالله صالح در سرکوب شیعیان در شمال و شافعی‏ها در جنوب خواهد شد. البته آمریکا نیز به نوبه‏ی خود از حامیان پشت پرده ی دولت یمن به حساب می آیند اما علنی شدن این حمایت‏ها نه تنها کمکی به دولت یمن نخواهد کرد بلکه با توجه به روحیه‏ی ضد آمریکایی مردم یمن سقوط حکومت را تسریع خواهد کرد. این همان نکته‏ای است که غرب را به این نتیجه رسانده تا عربستان را به حمایت همه‏جانبه از دولت علی عبد الله صالح وادار نماید تا با انجام عملیات باصطلاح "مشت آهنین" کار شیعیان را یکسره کند.

اما عربستان با ورود به معرکه ی صعده علاوه بر این که به هدف اصلی خود یعنی نجات ارتش یمن از شکست در مقابل رزمندگان شیعه نخواهد رسید بلکه بازخوردهای این حرکت را از شیعیان عربستان که اتفاقا از شمال یمن تا داخل این کشور امتداد یافته اند دریافت خواهد نمود. از طرفی مردم منطقه خصوصا شیعیان با مشاهده ی این اتفاقات نسبت به آن بی تفاوت نخواهند ماند به طوریکه با آگاهی به پوچ بودن ادعای دولت های یمن وعربستان مبنی بر شروع جنگ از سوی شیعیان علاوه برآگاهی به حقانیت جریان الحوثی در یمن، یقینا عربستان را مخصوصا در ایام حج با چالشی جدی مواجه خواهند نمود.

به هر حال آنچه می توان در پشت پرده جنگ همه جانبه دولت عبدالله صالح و سعودی ها علیه حوثی های یمن مشاهده کرد، همانا حفظ منافع قدرت های کنونی حاکم بر این کشورهاست.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


سانسور انیمیشن های ویژه کودکان

با فشار روحانیون تندرو ومتعصب وهابی نقش حضرت علی (ع) در تاریخ اسلام در انیمیشن های ویژه کودکان نیز مورد سانسور قرار گرفت.


جهان: تلویزیون های رسمی وابسته به حکومت عربستان و شاهزادگان آل سعود که برای کودکان برنامه های ویژه آنان به خصوص کارتون و انیمیشن تولید و پخش می کنند، در جدیدترین آثار انیمیشن های خود که ویژه ماه مبارک رمضان است و در آنها سیره پیامبر اسلام (ص) و صحابه آن حضرت و تاریخ اسلام بصورت نمایش کارتنی برای کودکان ارائه می شود، بشدت به حذف فضائل و تأثیر رشادت های امیر مؤمنان حضرت علی (ع) و نقش ویژه آن حضرت در تاریخ ایران اسلامی پرداخته شده است و بعضاً در برخی قسمت های این انیمیشن ها تحریف نیز دیده می شود. 
دامنه حذف نقش جانشین برحق پیامبر (ص) در سال های اخیر به کتاب های تاریخ و حدیث در عربستان نیز کشیده شده است و اخیراً شبکه العربیه نیز در برنامه مستند مذهبی با عنوان «رجال حول الرسول» با همین ترفندها به تحریف تاریخ اسلام و نقش مولای متقیان پرداخته است.
بیش از یکصد شبکه تلویزیونی نیز با ولخرجی های وهابیون سعودی در ده سال گذشته به تخریب چهره تأثیرگذارترین انسان بعد از پیامبر در تاریخ اسلام پرداخته اند. وهابیون این روند ضد اسلامی خود را به کشورهای همچون شمال آفریقا و به ویژه در پاکستان و افغانسان نیز بسط داده اند. بطوریکه فضایل معاویه را  بیش از امام علی(ع) در تاریخ اسلام برشمرده اند.
این عناد در سال های اخیر در عراق با کشتار زائران نجف اشرف و کربلای معلی و آسیب رسانیدن به عتبات مقدس شکل دیگری به خود گرفته است. با پول های نفتی عربستان و اجیر کردن فیلمسازان مصری و نیز در سال های اخیر سریال هایی ساخته می شود که در آنها فضائل و نقش حضرت علی (ع) گم می شود، بطوریکه بسیاری از جوانان و نوجوانان مسلمان درکشورهای عربی ذهنیت های غلطی در خصوص آن حضرت و اهل بیت عصمت و طهارت پیدا کرده اند. اخیراً در یکی از سفرهای ملک عبدالله پادشاه عربستان به اروپا، وی اقدام به متعه موقت کرد بطوریکه مورد اعتراض شدید آخوندهای وهابی قرار گرفت. پادشاه عربستان که به نظام قبیله ای و ادبیات آنان بشدت وابسته است، این انتقادها را برنتافت و با عصبانیت ضمن توهین به آخوندهای وهابی به آنها متذکر شد که وی در متعه موقت به سیره خلیفه چهارم حضرت علی عمل کرده است که این موضوع خشم مضاعف آخوندهای جاهل وهابی را برانگیخت، اما بدلیل ترس از پاشاه سعودی آنها مجبور به سکوت شده اند. 
همچنین برخی از سایت های جوانان سنی در کشورهای عربی در وبلاگ های خود از سید حس نصرالله رهبر حزب الله لبنان بعنوان فرزندعلی مرتضی یاد می کنند.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


فیلم کویتی ضد شیعه

بازتاب ساخت فیلم کویتی ضد شیعه در خبرگزاری فرانسه

 

علام پخش یک مجموعه تلویزیونی ضدشیعی شبکه ام‌. بی‌. سی عربستان در کویت در ایام ماه مبارک رمضان که اعتراضات گسترده نمایندگان‌، شخصیت‌های برجسته مذهبی و عموم مردم کویت را در پی داشت‌، باعث دخالت دولت در توقیف و عدم پخش آن شد. مجموعه تلویزیونی هرگناه مجازاتی دارد ماجرای یک خانواده شیعه و دختر بسیار زیبای آنان به نام کوثر، که از القاب حضرت فاطمه زهرا(س‌) است‌، به تصویر می‌کشد که با ازدواج موقت با تعداد زیادی از مردان (دست کم 300 مرد)، وسایل گران‌بها، لباس قیمتی و خودروهای آخرین مدل می‌خرد. مادر این دختر نیز با یک خیاط آسیایی‌، رابطه عاشقانه برقرار می‌کند و خواهر وی نیز عاشق مردی متأهل می‌شود. در یک بخش این مجموعه تلویزیونی‌، کوثر که در دفتری کار می‌کند از مردی که مدیریت او را بر عهده دارد می‌خواهد با تغییر مذهب خود و گرویدن به تشیع‌، با وی رابطه داشته باشد.

در ذیل‌، برخی واکنش‌ها و تحلیل‌ها نسبت به این مجموعه تلویزیونی را تقدیم خوانندگان ماهنامه اخبار شیعیان می‌نماییم‌:

تأکید نمایندگان مجلس کویت برای جلوگیری از پخش این سریال

نخست وزیر کویت در حضور جمعی از نمایندگان شیعه مجلس این کشور متعهد شد برای جلوگیری از پخش سریال اهانت‌آمیز نسبت به عقاید و احکام شرعی شیعیان از تلویزیون کویت تلاش کند. عدنان عبدالسلام‌، یکی از نمایندگان شیعه مجلس کویت‌، درباره این دیدار گفت‌: ناصر المحمد الاحمد الصباح‌، نخست وزیر کویت‌، این اطمینان را به ما داد که از پخش سریال اهانت‌آمیز هر گناه مجازاتی دارد جلوگیری کند. عبدالسلام افزود: این سریال شامل تحریفاتی درباره عقاید شیعیان است و پخش آن باعث افزایش اختلافات فرقه‌ای در بین شیعیان و اهل تسنن خواهد شد.

از سوی دیگر، دو تن از وزرای شیعه دولت سابق کویت با فرزند امیر کویت‌، که وزارت دیوان امیری را نیز به عهده دارد، در این زمینه ملاقات کردند. در این دیدار، فرزند امیر کویت از پخش این سریال در شبکه ماهواره‌ای سعودی ابراز تأسف کرد و وعده داد که موضوع را به امیر کویت اطلاع دهد. وی گفت که به طور صددرصد مخالف این سریال است و سعی می‌کند این برنامه را متوقف کند.

مبارک الخرینج‌، نماینده و ناظر مجلس امت کویت‌، با محکوم کردن اقدام کارگردان کویتی در ساخت این اثر فتنه‌انگیز، از وزیر اطلاع رسانی کویت خواست اقدام فوری در جهت جلوگیری از پخش آن اتخاذ کند. وی همچنین از نخست وزیر کویت خواست با دخالت قاطع خود، از اقدام برخی از عناصر مغرض که از احساسات پاک مسلمانان برای تحقق منافع شخصی خود سوء استفاده می‌کنند، جلوگیری نماید. به‌گفته وی‌، این سریال که به یک مذهب اسلامی توهین می‌کند شرایط را برای شعله‌ور شدن اختلاف مذهبی در جامعه مهیا می‌سازد.

جمال العمر، دیگر نماینده پارلمان کویت‌، گفت‌: با عبدالله المحیلبی‌، وزیر اطلاعرسانی کویت‌، تماس گرفتم و او قول داد نه تنها از پخش این سریال فتنه‌انگیز جلوگیری می‌کند، بلکه شرکت سازنده را تعطیل و مسئولان آن را تحویل دادستانی خواهد داد. وی خاطرنشان کرد: ما با پخش سریالی که به یک مذهب مهم کویت تعرض کند و اختلاف مذهبی به وجود آورد مخالفیم‌، به ویژه آنکه روابط میان پیروان مذاهب مختلف در کویت بر پایه احترام متقابل است‌.

علی العمیر، یکی دیگر از نمایندگان مجلس امت کویت‌، اظهار داشت‌: ما از وزیر اطلاع رسانی کویت می‌خواهیم به وعده‌ای که به نمایندگان مجلس داد و در آن تأکید کرد که از پخش سریال‌های مبتذل و فتنه‌انگیز جلوگیری خواهد کرد، عمل کند. وی افزود: ما ایمان داریم که وزیر اطلاع رسانی کویت به وظیفه خود عمل خواهد کرد و از پخش این سریال موهن جلوگیری می‌کند. وی خاطرنشان کرد: پیش از این‌، هشدار دادم و امروز نیز هشدار می‌دهم که چنین سریال‌هایی که دین و اخلاق را مورد حمله قرار می‌دهد گامی به سوی انحطاط است و باید در جهت مقابله با آنها اقدام شود.

ولید الطبطبائی‌، عضو گروه سلفی‌های پارلمان کویت نیز با حمله به این سریال‌، گفت‌: صحیح نیست سریالی برای ماه رمضان ساخته شود که در آن دختری با فحاشی به پدرش و شکایت از وی نزد کلانتری‌، با دوستش فرار می‌کند. وی این سریال و سریال‌های مشابه را بی‌محتوا و گامی در جهت شعله‌ور ساختن آتش اختلافات مذهبی دانست‌.

تشکل اقدام مردمی‌ نیز که از سوی سه تن از نمایندگان شیعه کویت ایجاد شده‌، با محکوم کردن تولید این سریال تأکید کرد که از شیخ ناصر المحمد الاحمدالصباح‌، نخست وزیر کویت‌، درخواست خواهد کرد تا برای جلوگیری از پخش این سریال توهین‌آمیز اقدام کند. یک منبع وابسته به این تشکل در گفت‌وگو با روزنامه کویتی الرأی‌ اعلام کرد: این تشکل از نخست وزیر کویت درخواست خواهد کرد همان‌گونه که درخصوص سریال‌های راه به سوی کابل‌ و شیرهای الجزیره‌ عمل شد، با صدور دستوری سیاسی از پخش این سریال توهین‌آمیز جلوگیری کند.

حمد لاری‌، دیگر نماینده پارلمان کویت نیز وزیر اطلاع‌رسانی کشورش را به جلوگیری از پخش این سریال دعوت کرد و گفت‌: پخش چنین سریال‌هایی ضربه محکمی به بافت مذهبی جامعه کویت و جوامع منطقه وارد خواهد کرد.

خالد العدوه‌، یکی دیگر از نمایندگان مجلس کویت‌، با حمله به تهیه‌کنندگان این سریال گفت‌: چنین سریال‌هایی موجب فتنه‌انگیزی می‌شود و به وحدت ملی کویت ضربه وارد می‌کند. وی از وسایل ارتباط جمعی خواست از تعرض به مذاهب و معتقدات دیگران خودداری کنند. العدوه افزود: اینها خطوط قرمز هستند و هرکس آنها را در نظر نگیرد مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

روحانیان و شیعیان کویت نیز ضمن اعتراض شدید به تهیه این سریال موهن‌، در خصوص پیامدهای پخش آن هشدار دادند. حجج اسلام محمد باقر مهری و مرتضی فرج‌، از روحانیان برجسته شیعه کویت‌، ضمن محکوم کردن این سریال و درخواست برای جلوگیری از پخش آن‌، هشدار دادند که پخش این سریال باعث شعله‌ور شدن آتش فتنه مذهبی می‌شود.

تهدید به مرگ کارگردان راین سریال ضد شیعی

نایف الراشد، کارگردان سریال ضد شیعه للخطایا ثمن‌، گفت‌: از سوی افراد ناشناس به دلیل تولید این سریال به مرگ تهدید شده‌ام‌. وی در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی ضمن رد اتهام اهانت به مذهب شیعه‌، مدعی شد هرگز قصد مطرح کردن موضوعات فتنه‌انگیز را در جامعه ندارد. وی در خصوص احتمال احضار وی و همکارانش از سوی دادستانی کل کویت به دلیل ساخت این سریال‌، درخواست کرد وزیر اطلاع رسانی کویت قبل از اتخاذ هر تصمیمی در این خصوص این سریال را ببیند. وی افزود: البته نه من و نه وزیر اطلاع رسانی کویت قادر به جلوگیری از پخش این سریال نیستیم‌ چون قرار نیست در کویت پخش شود.

رد پای میلیاردر سعودی در ساخت فیلم‌های ضدشیعه

پس از صدور فتواهای ضد شیعی از سوی مفتیان وهابی‌، اینبار سیاست ضد شیعی وهابیت در سطحی گسترده و به طور برنامه‌ریزی شده در شبکه‌های تلویزیونی پیگیری می‌شود.

خبرگزاری نهرین عراق‌، به نقل از منابع مطلع نوشت‌: گروهی از نویسندگان و کارگردانان عرب نزدیک به محافل وهابیت‌، طرح‌هایی را از برخی مو›سسات فنی و تولیدی برای تولید فیلم‌ها و سریال‌های ضد شیعی دریافت کرده‌اند که قالب اصلی این سریال‌ها و فیلم‌ها، وارونه جلوه دادن حقایق معتقدات شیعه است‌.

هزینه‌های قابل توجهی برای انجام این طرح از سوی برخی مو›سسات‌، از جمله شورای امنیت ملی عربستان‌، اختصاص یافته است تا تولید این برنامه‌ها در سطحی گسترده اجرا شود. بر همین اساس‌، شبکه ام‌. بی‌. سی که مجموعه شبکه‌های ماهوارهای است و شیخ ولید ابراهیم‌، میلیاردر عربستانی و صاحب روزنامه الشرق الاوسط که برادر خانم ملک فهد شاه سابق عربستان است‌، مالکیت آن را بر عهده دارد، پخش سریالی با نام للخطایا ثمن را در دستور کار خود قرارداده است‌. این سریال نوشته نایف الراشد کویتی است و منبع نویسنده یکی از کتاب‌های ضد شیعی وهابیت است‌. در این سریال‌، دختری با نام کوثر نقش اول را دارد که از طریق ازدواج پیاپی به شیوه ازدواج متعه‌، صاحب مال و منال شده است‌. محتوای کلی این سریال وارونه جلوه دادن معتقدات شیعه و اهانت به اماکن مقدس شیعه است‌. منابع آگاه در شبکه ام‌. بی‌. سی درباره این سریال می‌گویند: بخش تأمین برنامه شبکه برای پخش این سریال در ایام ماه رمضان‌، توصیه‌ها و بودجه‌های خاصی دریافت کرده است‌ چون این سریال با سیاست‌های شبکه کاملاً هم خوانی دارد. کمک‌های مالی به شبکه سبب شد تا ام‌. بی‌. سی پخش این سریال را به صورت انحصاری به خود اختصاص دهد. در خبر مذکور آمده است‌: شیخ ولید ابراهیم‌، مالک شبکه‌های ام‌. بی‌. سی‌، علاوه بر اموال فراوانی که دارد، از حمایت‌های مالی سرّی حکومت عربستان نیز برخوردار است‌.

بازتاب ساخت فیلم کویتی ضد شیعه در خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه با پرداختن به خبر ساخت فیلم ضد شیعه للخطایا ثمن‌ در کویت‌، این موضوع را برآمده از اختلافات میان شیعه و سنی عنوان کرد.

این خبرگزاری به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر المهری‌، روحانی سرشناس کویتی‌، نوشت‌: این سریال در خدمت دشمنان اسلام است که همواره اتحاد مسلمانان برای آنها کابوسی دهشتناک بوده است‌... این سریال در خدمت اهداف و نیروهای شیطانی است‌. وی افزود: نمایش این سریال می‌تواند بر آتش رفتارها و اختلافات متعصبانه‌ای که وجود دارد، دامن زند و موجب تنفر و نفاق شود.

عدنان عبدالصمد، یکی از اعضای شیعه پارلمان کویت‌، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت‌: این سریال چهره‌ای غیرواقعی از مذهب شیعه ارائه می‌دهد و بر اختلافات میان شیعه و سنی انگشت گذاشته و بدین ترتیب‌، بر آنها دامن می‌زند. وی ضمن اشاره به اتفاقاتی که در عراق و لبنان در حال وقوع است‌، افزود: این سریال یک عامل تحریک در زمانی بسیار حساس است که هدف از ساخت آن دامن زدن به اختلافات و تنش‌هایی است که در منطقه وجود دارد.

عبدالواحد خلفان‌، یکی از مقامات دفتر روابط صلح و عدالت شیعه در کویت‌، گفت‌: این سریال به مخاطب این‌گونه القا می‌نماید که دخترانمان همگی همانند شخصیت اصلی سریال در قبال پول اقدام به چنین کاری می‌نمایند.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


شیعیان مظلوم ولی سرافراز

 

 

 

 مظلومیت پایان ناپذیر شیعیان جهان به روایت تصویر

 

مکتب تشیع از ابتدا همواره مغضوب جهالتها و رذیلتها بوده است و تنها خداوند متعال است که می داند از صدر اسلام تا کنون چه مصیبتهایی بر اهل بیت  علیهم السلام و شیعیان آنها روا شده است و واژه ای که همواره با تشیع همراه بوده است مظلومیت بوده است و مظلومیت. مظلومیتی همیشگی که هر بار با حوادثی دلخراش به اوج خود می رسد.

 

ماجرای غصب حکومت اسلامی پس از رحلت پیامبر (ص) توسط قدرت پرستان صدر اسلام  و پس از آن یورش آنان به منزل فاطمه زهرا(س) آغازگر این مظلومیتها بوده است و پس از آن امامانی معصوم که یکی یکی شهید راه حق می شوند و البته پیروانی  آگاه که یکی یکی به تعدادشان افزوده می شود.

 

اما در دوران جدید دو اتفاق مهم شرایط متفاوتی برای  شیعیان جهان به وجود آورده است. یکی شکل گیری فرقه ضاله وهابیت بر اساس فتنه انگیزی استعمار پیر است که آغازی بر گسترش جهالتهای ضد شیعی است و نکته دوم که نقطه عطف تاریخ اسلام و تشیع محسوب می شود پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است. انقلابی که علی رغم سیاه نمایی های  شدید جهان استکبار، در طول حیات خویش در نتایج و ثمرات، همه تبلیغات منفی را به چالش کشیده است و یگانه امید بخش مسلمانان جهان گشته است. در این هنگام  مجددا توطئه ها از سر گرفته می شود و وهابیت به خون آلوده این بار افسار خود را در دستان آمریکا می بیند و جنایات جدید را رقم می زند. حوادث خونبار کشورهای شیعی و  توطئه علیه شیعیان در چند سال گذشته رشدی تصاعدی داشته و این نشانگر به زانو در آمدن حس جهانخواری و جهالت مذهبی در مقابل منطق درخشان شیعی است.

در بین کشورهای جهان، چند کشور هستند که جمعیت قابل توجهی از شیعیان را در خود جای داده اند. در اینجا به بررسی اجمالی وضعیت شیعیان و تهدیدات پیش روی آنها می پردازیم. 

شیعیان ایران 

 کشور ایران به عنوان پایگاه تشیع در جهان نخستین و مهمترین  سرزمین شیعیان به شمار می رود. شیعیان ایران سالهاست که  علی رغم غالب بودن جمعیتی، مظلوم تر از همه اقلیتهای مذهبی در جهان ، قربانی جهالتها و انحرافات مذهبی ضد شیعی  شده اند. 

شیعیان ایران در طول سی و یک سال حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشترین تلافات را متحمل شده اند .این در حالی است که کوچکترین درد و رنج اقلیتهای مذهبی ایران در سریعترین زمان ممکن در رسانه های جهان انعکاس داده می شود.

جنگ تحمیلی شاید نخستین واکنش عملی در مقابل تشیع از بیم قدرت گرفتن تنها حکومت شیعی جهان باشد که با همکاری و حمایت  اعراب ضد شیعی و با تحریک آمریکای تحقیر شده در ایران صورت گرفت و صحنه ای از تولد و عروج بهترین فرزندان تاریخ کشورمان شد. در بهترین حالت ممکن  در طول جنگ تحمیلی عراق و امپریالیسم بر ضد کشورمان سیصد هزار تن از شیعیان به شهادت رسیدند و صدها هزار نفر نیز به درجه جانبازی و آزادگی نائل گشتند.  

 شکست خفت بار صدام و یارانش از مردان بی ادعای کشورمان در جنگ تحمیلی، سناریوی جدید ضد شیعی را کلید زد که اختلاف انگیزی قومی با شیوه جهل آفرینی در متن آن قرار داشت. در پشت پرده این جهل آفرینی ها  کشور عربستان سعودی  که اینک در سیطره عیاشان سکولار قرار دارد، در مقابل ام القرای راستین جهان اسلام یعنی ایران سالهاست که دست به تحرکاتی مذبوهانه زده و تلاش برای تبلیغ وهابیت و سلفی گری در صدر این اقدامات قرار دارد. ارتباط عبدالمالک ریگی سرکرده به درک واصل شده وهابی با شبکه های تلوزیونی عربستان سعودی و مهره های این کشور همچون علیرضا نوری زاده نشانگر این ارتباط ضد انسانی است. تا کنون صدها نفر از شیعیان ایران، از بهترینها و پاک ترینهای این سرزمین، به دست وهابیون دست پرورده آمریکا و ایادی آن به شهادت رسیده اند. فی الواقع امروز شیعه بودن و شیعه ماندن  در سرزمینی همچون سیستان و بلوچستان کار آسانی نیست که ولایتمداران جنوب شرق کشورمان در عین مظلومیت در این آزمون دشوار الهی سرافراز شده اند.  

 

 شیعیان پاکستان

دومین قربانیان وهابیت را شیعیان پاکستان تشکیل می دهند. شیعیانی که سالها به علت خلاء قدرت و بی کفایتی حکومت در صیانت از جان مردم، به فجیع ترین شکل ممکن قربانی حرکتهای افراطی ضد شیعی شده اند و همچنان استوار در فریاد لبیک یا حسینشان  ذره ای لرزش به وجود نیامده است. اما مظلوم ترین شیعیان پاکستان بدون شک شیعیان پاراچنار هستند که سالها در بدترین شرایط زندگی و تهدید های بعضا عملی شده وهابیت و سلفی گران همچنان ارادتمند اهل بیت علیهم اسلام هستند. عمق فاجعه در پاراچنار به حدی است که برخی رسانه های داخلی از آن به عنوان غزه دوم یاد کرده اند. اما حقیقتا هیچ واژه ای توصیف گر مظلومیت شیعیان پاراچنار نیست. 

               برای دین تصویر فوق العاده دلخراش از شیعیان پاراچنار اینجا کلیک کنید.

 شیعیان عراق

شیعیان عراق نیز دسته دیگری از پیروان اهل بیت هستند که علی رغم کثرت جمعیت، سالهای سال تحت سیطره دیکتاتور به هلاکت رسیده عراق صدام اجازه هیچگونه برگزاری مراسم مذهبی را نداشتند و همواره مورد بغض و غضب رژیم بعث عراق بودند. شهید بزرگوار محمد باقر صدر، در صدر شهدای شیعی دوران حکومت بعث عراق جای دارد که پافشاری وی بر آرمان تشیع و انقلاب اسلامی ایران و حمایت بی دریغ وی از بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی  سرانجام سبب شد تا صدام وی و خواهرش بنت الهدی را تحت شدیدترین شکنجه ها به شهادت برساند.

با سرنگونی صدام، گویی میلیونها شیعه عراق از حبسی طولانی مدت رهایی یافتند و مراسم شکوهمند محرم و عاشورای اولین سالهای هزاره سوم اوج هماهنگی و اقتدار شیعیان عراق را به رخ جهانیان کشانید. اما بی کفایتی اشغالگران در کنترل اوضاع امنیتی عراق سبب بروز جریانهای تروریستی در عراق شد و در مدت زمانی کوتاه این کشور به مامن  تروریستهای القاعده بدل گشت. این چنین بود که مجددا جنایات شیعه ستیزان با صدور فتواهای تکفیری آغاز گشت، شیعیان بسیاری به شهادت رسیدند و مقدس ترین اماکن شیعیان مورد یورش کسانی واقع گشت که بغض اهل بیت محور ایدئولوژی شان را تشکیل داده بود. 

  

  

         برای دیدن تصویر بسیار دلخراش شیعیان به خون فتاده عراق اینجا را کلیک کنید

 شیعیان یمن

در سالهای اخیر شیعیان یمن نیز از گزند بغض و کینه دشمنان مصون نمانده اند. درست در عاشورای سال گذشته بود که دولت یمن به رهبری علی عبدا... صالح بعثی به تحریک کشور عربستان سعودی حملات گسترده ای را بر علیه مواضع غیرنظامیان صعده ترتیب داد که بر اثر آن هزاران زن و کودک شیعه یمنی به شهادت رسیدند. کسانی که تنها گناهشان مطالبه حقوق شهروندی بود. اما از آنجایی که همواره خون بر شمشیر پیروز است، حملات همه جانبه ارتش یمن و ارتش عربستان سعودی به مواضع شیعیان با مقاومت سرسختانه آنان مواجه گشت و ضربات سختی به پیکره نظامی دو کشور وارد آورد.  

 شیعیان را حمایت کنیم

هرچند وظیفه دینی و سیاسی ما در نظام جمهوری اسلامی همواره  بر دفاع از مردم مظلوم فلسطین بوده است، اما اگر نیک بنگریم در طول سالیان اخیر تعداد بسیاری از شیعیان جهان بدون هیچ جرمی به فجیع ترین شکل ممکن به شهادت رسیده اند. کسانی که تنها گناهشان حب اهل بیت است و قاتلین آنان همانهایی هستند که در عین زانو زدن در مقابل آمریکا هنوز بر کشتار مسلمانان شیعی اصرار می ورزند. از شیعیان حمایت کنیم

 

 


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


توزیع CD ضد شيعي در عربستان

توزیع CD  ضد شيعي در عربستان  

 

 

منابع آگاه از شهرهای شیعه نشین عربستان سعودی اعلام کردند نیروهای وهابی امر به معروف و نهی از منکر این کشور شب گذشته با هدف منحرف کردن و تشویش اذهان شیعیان عربستانی، به توزیع CD های ضدشیعی در شهرهای مختلف شیعه نشین به ویژه القطیف اقدام ورزیدند.
به گزارش شیعه آنلاین، این منابع آگاه در ادامه افزودند: روی این CD های ضدشیعی نوشته شده "هدایت شدیم" و گویا به سخنرانی افرادی که ادعا می کنند در گذشته شیعه بوده و اکنون سنی مذهب شده‌اند، مربوط می‌شود.
نکته قابل توجه اینجاست که عملیات توزیع این CD ها در حالی صورت گرفته که خودروهای وابسته به نیروهای امنیتی سعودی، به صورت شبانه روز در شهرهای شیعه نشین رفت و آمد می‌کنند و هرگونه حرکتی را زیر نظر دارند و این مسأله نشان از رضایت مقامات امنیتی عربستان از توزیع این CD ها در شهرهای شیعه نشین دارد.
این اولین رفتار ضدشیعی نیروهای امر به معروف و نهی از منکر نیست بلکه آنان حدود دو هفته پیش نیز توزیع گسترده و رایگان کتب ضدشیعی در اطراف مسجدالنبی(ص) را انجام دادند. کتابی که توسط این نیروهای توزیع می‌شد "پرسش‌هایی جوانان شیعه را به راه راست هدایت کرد" نام داشت. این نیروهای افراطی گویا تمایل دارند به اختلاف افکنی میان شیعه و سنی ادامه دهند و بدون شک آنان با این کار خود مانع از آرام شدن اوضاع در عربستان سعودی می‌شود. این کتاب ضدشیعی توسط "سلیمان صالح خراشی" از چهره‌های سرشناس وهابیت در سال 2007 میلادی نگاشته شده و بر پشت کتاب نوشته اند: "منتشر کردن مطالب این کتاب در هر جایی از نقطه کره زمین بدون کم کردن و یا زیاد کردن مطلب جدیدی بلا مانع است".
شایان ذکر است توزیع این کتب و CD های ضدشیعی موجب خشم شدید شیعیان عربستان سعودی شده و بدون شک در صورت ادامه چنین کاری از سوی نیروهای افراطی وهابیت، انتفاضه شیعیان این کشور مجددا آغاز خواهد شد. توزیع این کتاب اولین بار حدود دو سال پیش در مدینه منوره و برخی شهرهای شعیه نشین آغاز شد اما به هیچ وجه استقبالی از آن نشد اما اکنون نیروهای افراطی وهابیت از درگیری‌ها و حوادث اخیر مدینه منوره سوء استفاده کرده و توزیع این کتاب را مجددا آغاز کرده اند.

 


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


فشار دولت وهابي عربستان براي پخش فيلم ضد شيعه

 

 

فشار دولت وهابي عربستان براي پخش فيلم ضد شيعه

 
نوشته شده 17 October 2008 در 07:37 PM توسط ستار


عربستان به مالك مجموعه شبكه های العربیه ، ام بی سی و روزنامه الشرق الاوسط برای پخش فیلم "للخطایا ثمن" چراغ سبز نشان داد.


به گزارش شبكه خبر به نقل از پایگاه اینترنتی نهرین نت، مقامات عربستان سعودی از جمله بندر بن سلطان رئیس شورای امنیت ملی عربستان به ولید الابراهیم دستور داده اند این فیلم اهانت آمیز به مقدسات شیعه را پخش كند.

نهرین نت افزود: در میان افرادی كه تلاش می كنند مجوز پخش این فیلم صادر شود سلمان العوده وهابی تندرو عربستانی است كه با مقالات اهانت آمیز و تكفیری اخیرش درباره شیعیان سردمدار اقدامات وهابیان بر ضد شیعیان شده است.

این گزارش می افزاید: ایده ساخت و پخش فیلم ، مربوط به سلمان العوده است و او بود كه مالك شبكه ام بی سی را وادار كرد در راستای پخش این فیلم گام بردارد.

این منابع تاكید كردند: با وجود اینكه ولید الابراهیم ، مالك شبكه های ام بی سی و العربیه سودهای كلانی از طریق پخش اگهی های بازرگانی شیعیان عراق كسب كرده اما اخیرا در نظر دارد سریال 10 قسمتی "للخطایا ثمن" را كه نماد توهین به مذهب اهل بیت است پخش كند.

این فیلم یك دختر جوان شیعه را به تصویر می كشد كه از حكم مترقی ازدواج موقت برای كسب درآمد و فریب دادن مردان استفاده می كند و مقدسات شیعیان مثل حسینیه، زیارت و نذر را به تمسخر می گیرد.

چندی پیش هنگامی كه خبر آماده سازی این فیلم برای پخش در ماه رمضان انتشار یافت بسیاری از شیعیان جهان و شهروندان كویتی با اعتراض به این اقدام توهین آمیز مانع پخش آن شدند.

بسیاری از منابع آگاه معتقدند اصراری كه برای پخش این فیلم وجود دارد ناشی از طرح آمریكا و اسرائیل برای گسترش گرایشات فرقه ای در منطقه خاورمیانه می باشد.

كارشناسان بر این باورند ، تصمیم ولید الابراهیم میلیاردر سعودی برای پخش این فیلم بخشی از طرحی است كه اسرایئل پس از شكست در جنگ 33 روزه برای جبران ناكامی های خود در پیش گرفته است چرا كه درست پس از پایان جنگ تلاش مذبوحانه ایادی بیگانه برای دامن زدن به اختلافات فرقه ای در منطقه خاورمیانه به اوج خود رسید
.

 


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


مذاکرات سازش يا فريبي جديد

مذاکرات سازش يا فريبي جديد
 
 
پنجشنبه 11 شهریور 1389 [ 02-09-2010 ] | 19:09
 
 
 
 
 
 
 
 
تصوير آرشيوي از تانک هاي رژيم اسرائيل



تنها يک روز پس از آغاز دوباره مذاکرات سازش ميان تشکيلات خودگران با تل‌آويو به رهبري واشنگتن، اسرائيل به نوار غزه حمله کرده است.

بنابر گزارش خبرنگار پرس تي‌وي از کرانه باختري، تانک‌ها و بلدوزرهاي اسرائيل پنج‌شنبه (11 شهريور) به مناطق شمالي کرانه ساحلي يورش بردند.

حمله نا‌بهنگام نيروهاي اسرائيل در حالي روي‌داده است که سران تل‌آويو و محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين، با هدف ازسرگيري مذاکرات مستقيم سازش به رهبري امريکا در حال حاضر در واشنگتن به‌سر مي‌برند.

دور پيشين مذاکرات بين تل‌آويو و گروه‌هاي فلسطيني به دنبال تهاجم اسرائيل به نوار غزه در اواخر سال 2009 ميلادي نيمه تمام ماند. در اين حمله بيش از 1400 فلسطيني ساکن غزه کشته شدند و حدود 6 هزار واحد مسکوني تخريب شد.

فلسطيني‌ها با اين استدلال که امريکا به‌عنوان حامي اسرائيل هرگز ميانجي مناسبي نبوده و اسرائيل نيز خواهان صلح نيست، در اعتراض به تصميم عباس در رام‌الله و غزه دست به تحصن زدند.

گفتني است فلسطيني‌ها همچنين عباس را نماينده شايسته تمام مسلمانان فلسطيني نمي‌دانند.

اين درحالي است مقامات کاخ‌سفيد نيز از پذيرش جنبش مقاومت اسلامي فلسطين، حماس به‌عنوان نماينده فلسطين در مذاکرات سازش خودداري کرده است.

جنبش مقاومت اسلامي فلسطين از سال 2006 ميلادي و در پي برگزاري يک انتخابات مردمي کنترل نوار غزه را دست گرفته و در مقابل حملات مداوم اسرائيل به اين منطقه از مردم غزه دفاع کرده و اسرائيل را به عقب‌نشيني وادار کرده است.

در حال حاضر حدود 1.5 (يک‌و نيم) ميليون تن از مردم غزه بيش از سه سال است که در حصر تحميلي رژيم اسرائيل به سختي روزگار مي‌گذرانند.

اين در حالي است که مقامات تشکيلات خودگردان و اسرائيل در مذاکرات چهارشنبه شب (10 شهريور) موضوع نوار غزه و مشکلات شديد مردم آن را به فراموشي سپردند.

در همين حال حماس و سازمان جهاد اسلامي فلسطين مذاکرات مستقيم سازش را فاقد هرگونه اعتبار دانسته و اعلام کرده‎اند، هرگونه توافق و سازش از سوي عباس براي مردم فلسطين غيرقابل پذيرش است.

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم اسرائيل و هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه امريكا پيشتر اعلام كرده‌اند كه موضع خود را در موضوع توقف شهرک‌سازي تغيير نمي‌دهند، اما تشكيلات خودگردان هشدار داده‌اند كه از سرگيري شهرك‌سازي به معناي پايان مذاكرات سازش خواهد بود.

بسياري از گروه‌هاي فلسطيني با مذاكرات سازش كه بي‌نتيجه مانده و حاصلي براي مردم فلسطين نداشته است، مخالف بوده و آن را فريبي ديگر از سوي اسرائيل توصيف كرده‌اند.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


"مذاکرات صلح در خدمت سياست‌هاي امريکا"

"مذاکرات صلح در خدمت سياست‌هاي امريکا"
 
 
سه شنبه 9 شهریور 1389 [ 31-08-2010 ] | 12:45
 
 
 
 
 
هنري نور روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر
يک روزنامه‎نگار امريکايي به پرس تي وي گفته است، مذاکرات مستقيم بين فلسطينيان و اسرائيلي‎ها، به رهبري امريکا و در خدمت سياست‎هاي واشنگتن پيش برده مي شود.

هنري نور روزنامه‎نگار و فعال يهودي‎الاصل حقوق بشر که با جنبش همبستگي با فلسطينيان در امريکا همکاري مي‎کند، در مصاحبه با پرس تي وي تصريح کرد که مي‎تواند به دو دليل عمده اشاره کند که در پس پرده ازسرگيري مذاکرات مستقيم صلح قرار دارند.

هنري نوردر ادامه در همين خصوص تاکيد کرد: "يکي از اين دلايل اين است که باراک اوباما رئيس جمهور امريکا، از نظر سياسي براي دستيابي به اهدافي که از پيش در رابطه با برخي پيشرفت‎ها در روند صلح تايين کرده است، نياز جدي دارد."

نور در خصوص دليل ديگر افزود: "بديهي است نوعي معامله ميان بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل و اوباما در مورد اينکه چه اقداماتي در پيش گيرند، به اين معني که چه نوع فشاري وارد کنند و چه زماني دست به اقدام نظامي بزنند، در جريان است."

اسرائيل در سال 1948 در يک اقدام نظامي گسترده با اشغال سرزمين‎هاي فلسطيني و قسمت‎هايي از خاک ديگر کشورهاي عربي اعلام موجوديت کرد.

در جريان جنگ شش روزه سال 1967، اسرائيل قسمت‎هاي ديگري از کرانه باختري از جمله بيت‎المقدس را که قرار شد به عنوان پايتخت کشور مستقل فلسطيني در نظر گرفته شود، به اشغال خود در آورد و در برابر فشارهاي بين‎المللي معترض به اين اقدامات خشونت‎طلبانه، ايستاد.

از آن زمان تا کنون اسرائيل با خودداري از توجه به درخواست‎هاي بين‎المللي براي توقف گسترش شهرک‎هاي يهودي‎نشين در کرانه باختري، سد راه صلح شده است.

اسرائيل در ماه نوامبر از توقف ده‎ماهه ساخت و سازها در کرانه باختري خبر داده بود با اين حال، روند ساخت و ساز مدارس و کنيسه‎هاي يهوديان در کرانه باختري و قدس شرقي همچنان ادامه يافت.

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل نيز يکشنبه 7 شهريور در نشست وزراي حزب ليکود گفت: "تصميم دولت بر توقف ده ماهه ساخت و سازها بوده است اما در صورتي که اين دوره تمام شود، اين تصميم ديگر اعتباري نخواهد داشت."

بسياري از تحليل‎گران معتقدند، اين اقدام اسرائيل اميد به دستيابي دو طرف به صلح را کم‎رنگتر از پيش مي‎کند.

هنري نور در اين زمينه گفت: "اظهارات نتانياهو تلاشي ديگر است براي مانع‎تراشي در مسير مذاکرات زيرا اسرائيلي‎ها مذاکره نمي‎خواهند. آن‎ها مي‎خواهند وضع موجود را حفظ کنند و به ساخت‎وسازها ادامه دهند و به يهودي‎سازي سرزمين‎تاريخي فلسطين بپردازند. به همين دليل از وضعيت فعلي راضي هستند."

اظهارات هنري نور در حالي مطرح شده است که هيلاري کلينتون وزير امور خارجه امريکا اخيرا از اسرائيل و تشکيلات خودگردان فلسطين خواسته است تا مذاکرات مستقيم متوقف مانده خود را از سرگيرند.

سازمان آزاديبخش فلسطين (فتح) با درخواست هيلاري کلينتون موافقت کرده و قرار است دور جديد مذاکرات مستقيم طرفين از روز 2 سپتامبر و به رهبري امريکا برگزار شود.

دور پيشين مذاکرات صلح بين تل آويو و گروه‎هاي فلسطيني به دنبال تهاجم اسرائيل به نوار غزه، در اواخر سال 2008 ميلادي نيمه تمام ماند. در اين حمله بيش از 1400 نفر از ساکنان غزه کشته و حدود 6000 هزار واحد مسکوني تخريب شد.

حماس و ديگر گروه‎هاي سياسي فلسطيني با گمراه‎کننده خواندن درخواست واشنگتن، درباره عواقب خطرناک اين سياست هشدار داده و آن را رد کرده‎اند. آنان همچنين مقام‎هاي تشکيلات خودگردان فلسطين را به ضعف در برابر فشارهاي امريکا متهم کرده‎اند.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


مذاکرات صلح؛ نقش هایی که بر آب می زنند

منافع سه جانبه در مذاکرات صلح؛ نقش هایی که بر آب می زنند
اوباما هر هدف ژئوپلتیکی را هم که دنبال کند، نمی تواند مواردی چون رأی یهودیان در انتخابات میان دوره ای کنگره و پیامدهای مذاکرات در چشم انداز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را از نظر دور سازد/ آنچه روشن است این که عباس در موضع قدرت وارد این مذاکرات نخواهد شد و حتی اگر به توافقی نیز برسند، ضمانتی برای پذیرش آن از سوی مردم فلسطین نیست/ «آلوف بن»، نیز در همین باره گفته است: نتانیاهو می تواند به نوعی به گورباچف یا نیکسون اسراییل تبدیل شود.
سرویس بین الملل ـ  در آستانه آغاز رسمی گفت‌وگوهاي مستقيم سازش ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم‌ صهيونيستي در واشنگتن - که پادشاه اردن و حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر، از همسایگان اسراییل و فلسطینیان و از متحدان نزدیک آمریکا نیز در آن حضور خواهند داشت - روزنامه «گاردین» به بررسی نکات کلیدی پیرامون شرکت کنندگان اصلی این گفت وگوها پرداخته است.

به گزارش «تابناک»، این روزنامه انگلیسی در تحلیل خود، جداگانه به نقش و موقعیت رژیم صهیونیستی، ایالات متحده آمریکا و فلسطین پرداخته است.

[رژیم صهیونیستی] اسراییل

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بارها بر این مسأله تأکید کرده است که روزی جامعه بین المللی را حیرت زده خواهد کرد. شاید هدف او از بیان این مطلب، آن باشد که تصمیم دارد با انجام یک معاهده صلح با فلسطینیان، یک میراث تاریخی از خود بر جای گذارد.

«آلوف بن»، یک مفسر لیبرال شناخته شده نیز در همین باره گفته است: «نتانیاهو می تواند به نوعی به گورباچف یا نیکسون اسراییل تبدیل شود.»

این در حالی است که برخی این نظرات را به طور مشخص، دور از انتظار می دانند و بر این باورند که نتانیاهو، این مذاکرات را تنها ابزاری در برابر فشارهای آمریکا می داند و به خوبی نیز به این مسأله واقف است که قدرت ایستادگی در برابر خشم آمریکا، بزرگترین حامی سیاسی و مالی خود را ندارد.

«آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه تندرو صهیونیست ها، نیز هفته گذشته، با بیان این مطلب که نباید عقب نشینی کرد و مردم اسراییل را در رنج و عذاب گذاشت، بر این مسأله صحه گذاشت و آشکارا خواهان از سرگرفته شدن شهرک سازی ها در کرانه باختری شد.

چندی پیش، نتانیاهو شناخت {رژیم صهیونیستی} اسراییل به عنوان یک کشور برای مردم یهود، انجام اقدامات امنیتی ملموس و پایان درگیری ها را از جمله اصولي عنوان کرد كه در گفت‌وگوهاي صلح، بايد درباره آن توافق شود.

حامیان این طرح، خواسته نخست نتانیاهو را تأییدی بر یک واقعیت و مخالفان آن را راهی برای جلوگیری از تحقق خواسته فلسطینیان، مبنی بر حق بازگشت پناهندگانی که در جنگ های سال های 1948 و 1967 مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند، می دانند.

نتانیاهو درباره مسأله برقراری امنیت نیز در هفته های گذشته تمرکز خود را به مرزهای شرقی کشور فلسطینی آینده و احتمال ایجاد بی ثباتی در اردن معطوف داشت و بر استقرار نیروهای نظامی اسراییل در این زمین ها پافشاری کرد.

اما در کنار موضوع مذاکرات، اسراییل ایران را تهدیدی به مراتب خطرناک تر از فلسطینیان می بیند و خواهان اجرای اقداماتی سختگیرانه تر در برابر برنامه گسترش سلاح های هسته ای این کشور شده است.

رژیم صهیونیستی در رویارویی احتمالی با ایران روی آمریکا حساب می کند و از این روست که موافقت خود را با خواسته واشنگتن برای ازسرگیری مذاکرات سازش با فلسطینیان اعلام کرده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین

اگر در انجام این مذاکرات میان یهودیان {رژیم صهیونیستی} بی تفاوتی موج می زند، در میان فلسطینیان، چیزی جز کینه و دشمنی نیست.
هفته گذشته در خیابان های رام الله، نه تنها بارقه ای از امید دیده نمی شد، بلکه مردم فلسطین در کوچه و خیابان به بیان مخالفت خود با پذیرش مذاکرات مستقیم پرداختند.

تشکیلات خودگردان فلسطین با پافشاری بر عدم افزایش جماعت یهودیان در کرانه باختری، اعلام کرد، چنانچه شهرک سازی ها متوقف نشود، به پای میز مذاکره باز نخواهد گشت که اسراییل نیز با اعمال فشار از سوی آمریکا، با بی میلی و به صورت موقت طرح ساخت واحدهای یهودی نشین را متوقف ساخت.

اما مسأله به این جا پایان نیافت و صاحب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان اعلام کرد، در صورت تمدید نشدن توقف شهرک سازی ها به مدتی نامحدود و عدم اعلام یک مهلت مشخص، این نشست را ترک خواهد کرد.

اما یکی دیگر از مسائل مهم هم برای فلسطینیان و هم برای اسراییل، «غزه» است. به هر روی در معاهده نهایی صلح این منطقه و جنبش حماس که کنترل آن را در دست دارد و با انجام این گفت و گوها نیز مخالفت می کند، مطرح خواهند بود.

این در شرایطی است که به نظر نمی رسد، اسراییل تمایلی به رویارویی با پیچیدگی های مربوط به روابطی که میان مردم فلسطین وجود دارد، داشته باشد و بخواهد کارهایی در راستای حل و فصل آن در دستور کار خود قرار دهد.

به هر ترتیب، آنچه روشن است، این که عباس در موضع قدرت، وارد این مذاکرات نخواهد شد و حتی اگر به توافقی نیز دست یافته شود، ضمانتی برای مورد قبول واقع شدن آن از سوی مردم فلسطین وجود نخواهد داشت.

آمریکا

اوباما در موفقیت یا شکست این مذاکرات، نقشی کلیدی دارد. او که عزم خود را برای ایجاد صلحی فراگیر در منطقه جزم کرده است، بی تردید از قدرت لازم برای اعمال فشار بر هر دو طرف برخوردار بوده و بارها نیز در اظهاراتی کم سابقه برای دستیابی به یک معاهده صلح ابراز تمایل کرده است؛ اما در قصد و نیت واقعی او از دنبال کردن این اهداف شک و تردیدهایی نیز وجود دارد.

اوباما هر هدف ژئوپلتیکی را هم که دنبال کند، نمی تواند مواردی چون رأی یهودیان در انتخابات میان دوره ای کنگره و پیامدهای مذاکرات در چشم انداز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را از نظر دور سازد.

در ماه های آغازین ریاست جمهوری او، انتظارات در میان جوامع عرب از دولت آمریکا به شکل کم سابقه ای افزایش و در اسراییل کاهش یافت؛ اما به نظر می رسد، در مقطع کنونی این مسأله شکل عکس به خود گرفته است.

به هر روی، باز گرداندن هر دو طرف به پای میز مذاکره از اهداف کوتاه مدت دولت آمریکاست که اقدام مهمی نیز نخواهد بود؛ اما برای اوبامایی که در آرزوهایش برای بازگرداندن صلح به خاورمیانه با شکست رو به رو شده، تنها راه پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری، پیشرفت در انجام این مذاکرات است.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


مذاکرات سازس,ننگ جهان اسلام

 

مذاکرات صلح در خاورمیانه، این بار نیابتی

احمد کاظم‌زاده

 

 

جرج میچل که بلافاصله پس از راهیابی باراک اوباما به کاخ سفید به عنوان نماینده ویژه وی در امور حل بحران فلسطین و خاورمیانه تعیین شد، با سفر مجدد به سرزمین‌های اشغالی به تحرکاتی جدید در این خصوص دست زده است. با توجه به وعده‌ای که اوباما چه در زمان مبارزات انتخاباتی و چه پس از آن در جریان سخنرانی‌های خود در ترکیه و مصر درخصوص لزوم حل بحران فلسطین داده بود، تقریباً به تعداد ماه‌هایی که از زمان راهیابی اوباما به کاخ سفید می‌گذرد به منطقه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده است اما شاید بتوان تفاوتی را بین سفر جاری و سفرهای قبلی میچل قائل شد. زیرا سفرهای قبلی عمدتاً با این هدف صورت می‌گرفت که وی بتواند مذاکرات را از رکود و بن‌بست خارج کند و طرف‌های فلسطینی و اسراییلی را به میز مذاکره بازگرداند. تلاش‌هایی که میچل در این عرصه به عمل آورد تنها به این منجر شد که وی در جریان سفر قبلی خود توانست دو طرف فلسطینی و اسراییلی را به مذاکرات غیر مستقیم متقاعد کند و از سفر جاری خود اولین گام‌های عملی را در این چارچوب برداشته است.
هرچند برخی از ناظران سیاسی مبنا قرار گرفتن مذاکرات غیر مستقیم را در صورتی که با کتبی شدن تعهدات رژیم صهیونیستی باشد عاملی مؤثر در مقابله با توسل این رژیم به سیاست وقت کشی می‌دانند اما به اعتقاد برخی دیگر از کارشناسان مبنا قرار گرفتن مذاکرات غیر مستقیم آن هم پس از 17 سال مذاکره مستقیم به منزله پس‌رفت در مذاکرات است و بر همین اساس نمی‌تواند گشایشی در حل بحران ایجاد کند.
شاید بتوان گفت که رویکرد نخست‌ بیانگر تمایل درونی طرف فلسطینی و رویکرد دوم بیانگر تمایل طرف اسراییلی باشد. با توجه به اینکه هر گونه پیشرفت در مذاکرات (چه مستقیم و چه غیر مستقیم‌) مستلزم همراهی رژیم صهیونیستی با طرح‌های صلح و قطعنامه‌‌های سازمان ملل است لذا این رژیم و به خصوص دولت ضد صلح نتانیاهو به هیچ وجه نمی‌خواهند وارد مدار مذاکرات شوند و اگر اکنون به مذاکرات غیر مستقیم تن داده‌‌اند به چند عامل بر می‌گردد.
نخست‌ اینکه رویارویی دولت نتانیاهو با دولت اوباما نه تنها تردید‌هایی را در اتحاد استراتژیک آمریکا و رژیم صهیونیستی پدید آورد که موجب شکاف در میان یهودیان ساکن آمریکا شد، چنانکه بزرگ‌ترین لابی یهودیان آمریکا موسوم به آیپک دچار انشقاق شد و گروهی جدید تحت عنوان جی استریت شکل گرفت که بروز چنین شکافی طبعاً نگرانی‌هایی را برای این رژیم ایجاد می‌کند.
دوم اینکه تل‌آویو در ازای پذیرش مذاکرات غیر مستقیم می‌خواهد امتیازات کلانی را از دولت اوباما بگیرد. چنانکه اوباما در آستانه سفر اخیر جرج میچل از کنگره درخواست کرد که کمک 205 میلیون دلاری افزون بر کمک‌های سه‌میلیارد دلاری سالانه آمریکا به رژیم صهیونیستی جهت احداث سپر گنبد آهنین در اختیار این رژیم قرار دهد و بالاخره عامل دیگری که در خصوص انگیزه‌های تل‌آویو از پذیرش مذاکرات غیر مستقیم می‌توان دخیل دانست اهرم‌های داخلی است که این رژیم برای فرار از اجرای تعهدات خود همواره به آن متوسل می‌شده است.
به عبارت روشن‌تر بررسی عملکرد تاریخی این رژیم حاکی از این واقعیت است که این رژیم در مواقعی که تحت فشارهای بین‌المللی برای اجرای تعهداتش قرار گرفته است، به بازی‌های سیاسی داخلی روی آورده و با توسل به برگزاری انتخابات زودهنگام برای تکمیل سیاست‌های توسعه طلبانه خود زمان خریده است و اساساً کابینه نتانیاهو را می‌توان زائیده همین بازی ارزیابی کرد.
این ازجمله اهرم‌هایی است که دولت اوباما برای آن راه حلی ندارد و همین امر چشم‌اندازی مبهم از تحرکات جاری جرج میچل ارائه می‌دهد. از این رو می‌توان گفت که در عرصه مذاکرات غیر مستقیم نیز که با سفر جاری جرج میچل شروع شده است، باز موانع عمده از جانب رژیم صهیونیستی و کابینه ضد صلح نتانیاهو است و دولت اوباما با اعطای امتیاز قادر نخواهد شد این رژیم را به پیشرفت در مذاکرات وادار سازد.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


فلسطینیها باید طاعون بگیرند !

خاخام صهیونیست مذاکرات صلح را نشانه رفتب

 

خاخام صهیونیست مذاکرات صلح را نشانه رفت

 

بین الملل > خاورمیانه  - سخنان نژادپرستانه رهبر معنوی حزب شاس رژیم اسرائیل از هم اکنون بر مذاکرات در واشنگتن سایه انداخته است

تنها چهل و هشت ساعت به حضور محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل ، حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در کاخ سفید فرصت باقیست . باراک اوباما میزبانی این نشست را در کاخ سفید بر عهده دارد تا شاید بتواند بر یک سال و نیم بحران در منطقه پایان دهد. این تلاش ها اما در حساس ترین لحظات که شمارش معکوس آغاز شده تحت تاثیر سخنان عوادیا یوسف خاخام تندرو صهیونیستی قرار می گیرد که رهبری حزب راست میانه شاس را عهده دار است . حزبی که با دولت نتایناهو در یک ائتلاف به سر می برد .

عوادیا یوسف در اظهاراتی که چندان هم دور از انتظار نبود تایید کرد که فلسطینی ها و در راس آنها محمود عباس باید به دلیل نفرتی که از اسرائیل دارند، از میان برداشته شوند. سی ان ان در تازه ترین تحلیل خود از این اظهار نظر می نویسد: از هم اکنون این اظهار نظر تند بر مذاکرات صلح سنگینی می کند . دولت نتانیاهو در مقام جبران سخنان این خاخام تندرو آن ها را موضع شخصی وی و نه رویکرد رسمی دولت می خواند. تشکیلات خودگردان فلسطین اما این سخنان را دعوت و تحریک به کشتار جمعی و نسل‌کشی و ترور سیاسی می خواند. یوسف که با حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر دوستی نزدیک دارد، با اشرار خواندن فلسطینی ها تاکید می کند که این افراد باید طاعون گرفته و از روی زمین محو شوند .

چهل و هشت ساعت پیش از اغاز این مذاکرات بوی تعصب از سخنان یوسف و نتانیاهو به مشام می رسد. نتانیاهو تشکیل کشور مستقل اسرائیل با ماهیت یهودی را پیش شرط اصلی این مذاکرات می داند و این در حالی ست که صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطین در واکنش به این سخنان می گوید: این خاخام همگان را دعوت به ترور محمود عباس می‌کند در حالی که قرار است طی چند روز آینده وی با بنیامین نتانیاهو، بر سر میز مذاکرات بنشیند. آیا این راهی است که دولت اسراییل سعی دارد به وسیله آن ملت خود را برای امضای توافقنامه‌ صلح با فلسطینی‌ها آماده کند؟

باراک اوباما پس از یک سال تحمل ناز و کرشمه پردازی های اسرائیل ، به ظن بسیاری از تحلیل گران نتانیاهو را به اصرار و با قرار دادن در معذوریت دیپلماتیک به پای میز مذاکره مستقیم با عباس نشانده است . اکنون تندروهای اسرائیلی با نزدیک شدن به زمان این دیدار مستقیم ، همچنان به دنبال راهی برای فرار هستند. یک روز آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه از ادامه شهرک سازی ها سخن می گوید و روز دیگر هم این خاخام صهیونیست بر آتش نفرت عمومی از فلسطینی ها می دمد .

سخنان یوسف حتی عکس العمل وزارت امور خارجه ایالات متحده در قامت دوست شفیق اسرائیل را هم به دنبال داشته است. فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به شدت از اظهارات این خاخام صهیونیست انتقاد کرد: ما متاسفیم و این سخنان جنجال برانگیز را محکوم می‌کنیم. این اظهارات به شدت حقارت بار و جنجال آفرین است و به مساله صلح آسیب می‌رساند. در حالی که ما برای آغاز مذاکرات صلح حرکت می‌کنیم بسیار مهم است که تمامی طرفین به پیشبرد این روند کمک کنند. این سخنان خاخام یوسف بیانگر نقطه نظر نتانیاهو نیست.

 



|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


تصویر: دست نوشته ای از شهید چمران

تصویر: دست نوشته ای از شهید چمران
شهید چمران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت 9 سال در لبنان بود. او ابتدا به دعوت امام موسی صدر مسئولیت مدیریت هنرستان صنعتی جبل عامل را در جنوب لبنان بر عهده گرفت و پس از در تقویت حرکت المحرومین و تاسیس اولین جنبش نظامی شیعیان جنوب لبنان «امل» نقشی اساسی داشت.

پایگاه پرس تی وی بیروت از امروز تا 31 خردادماه (سالروز شهادت دکتر چمران) برای معرفی هر بیشتر این شخصیت بی مانند به مرور مجموعه ای از دستنوشته های او را منتشر خواهد کرد. برخی از این دستنوشته ها ممکن است پیش از این منتشر شده باشند، اما بسیاری از آنها برای اولین بار است که منتشر می شوند.

هجوم چپ و راست
- خدایا روزگاری آمد که مسیحیان کتائبی از جلو به ما حمله ور شده و مارا می کشتند و خانه های ما را زیر بمبارانها به آتش می کشیدند، و احزاب و منظمات افراطی چپ نیز از پشت بما خنجر می زدند، روزنامه ها و رادیوها و تلویزیونهای چپ و راست بما فحش می دادند و ما را متهم به خیانت می کردند، همه راهها مسدود شده بود، خدایا ترا شکر میکنم که راه پرافتخار شهادت را در جلوی ما گشودی، که با ایمان بتو و اطمینان خاطر، در راه حق، قدم برداریم و با تکیه به شهادت همه دشمنان را خلع سلاح کنیم.

دکتر چمران در میان دانش آموزان موسسه صنعتی جبل عامل (روستای برج شمالی- حومه شهر صور)


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


زندگینامه شهید چمران

 



زندگینامه شهید چمران


فهرست:
مقدمه
تولد
تحصیلات
فعالیت های اجتماعی
در لبنان
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران
در کردستان
وزارت دفاع
مجلس
در خوزستان
محرم ماه شهادت و پیروزی سوسنگرد
آغاز حرکت مجدد
دیدار امام امت
به سوی قربانگاه
شهادت

بسم الله الرحمن الرحیم

من‏المؤمنین‏رجال‏صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی‏نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلا.

«قرآن کریم- الاحزاب آیه23»

سخن گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏ای که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، ‌از شیر بیشه نبرد و عارف شب‏های قیرگون، از پدر یتیمان و دشمن سرسخت کافران بسیار سخت بلکه محال است.
سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی(ع)، این مالک‏اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‏توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم نمایئم، که مردان و رهروان راه علی(ع) و حسین(ع) را با این کلمات مادی و معیارهای خاکی نمی‏شود توصیف نمود و سنجید.
این مروری است گذرا و سریع، بر حیات کوتاه اما پرحادثه و سراسر تلاش، ایثار، عشق و فداکاری شهید دکتر مصطفی چمران.

تولد:
دکتر مصطفی چمران در سال 1311 در تهران، خیابان پانزده خرداد، بازار آهنگرها، سرپولک متولد شد.

تحصیلات:
وی تحصیلات خود را در مدرسه انتصاریه، نزدیک پامنار، آغاز کرد و در دارالفنون و البرز دوران متوسطه را گذراند؛ در دانشکده فنی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و در سال 1336 در رشته الکترومکانیک فارغ‏التحصیل شد و یک‏سال به تدریس در دانشکدة‌ فنی پرداخت.
وی در همه دوران تحصیل شاگرد اول بود. در سال 1337 با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز به امریکا اعزام شد و پس از تحقیقات‏علمی در جمع معروف‏ترین دانشمندان جهان در دانشگاه کالیفرنیا و معتبرترین دانشگاه امریکا –برکلی- با ممتازترین درجه علمی موفق به اخذ دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما گردید.

فعالیت‏های اجتماعی:
از 15سالگی در درس تفسیر قرآن مرحوم آیت‏الله طالقانی، در مسجد هدایت، و درس فلسفه و منطق استاد شهید مرتضی مطهری و بعضی از اساتید دیگر شرکت می‏کرد و از اولین اعضاء انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بود. در مبارزات سیاسی دوران دکتر مصدق از مجلس چهاردهم تا ملی شدن صنعت‏نفت شرکت داشت و از عناصر پرتلاش در پاسداری از نهضت‏ملی ایران در کشمکش‏های مرگ و حیات این دوره بود. بعد از کودتای ننگین 28 مرداد و سقوط حکومت دکتر مصدق،‌ به نهضت مقاومت ملی ایران پیوست و سخت‏ترین مبارزه‏ها و مسئولیت‏های او علیه استبداد و استعمار شروع شد و تا زمان مهاجرت از ایران، بدون خستگی و با همه قدرت خود، علیه نظام طاغوتی شاه جنگید و خطرناک‏ترین مأموریت‏ها را در سخت‏‏ترین شرایط با پیروزی به انجام رسانید.
در امریکا، با همکاری بعضی از دوستانش، برای اولین‏بار انجمن اسلامی دانشجویان امریکا را پایه‏ریزی کرد و از مؤسسین انجمن دانشجویان ایرانی در کالیفرنیا و از فعالین انجمن دانشجویان ایرانی در امریکا به شمار می‏رفت که به دلیل این فعالیت‏ها، بورس تحصیلی شاگرد ممتازی وی از سوی رژیم شاه قطع می‏شود. پس از قیام خونین 15 خرداد سال 1342 و سرکوب ظاهری مبارزات مردم مسلمان به رهبری امام‏خمینی(ره) دست به اقدامی جسورانه و سرنوشت‏ساز می‏زند و همه پل‏ها را پشت‏سر خود خراب می‏کند و به همراه بعضی از دوستان مؤمن و هم‏فکر، رهسپار مصر می‏شود و مدت دو سال، در زمان عبدالناصر،‌ سخت‏ترین دوره‏های چریکی و جنگ‏های پارتیزانی را می‏آموزد و به عنوان بهترین شاگرد این دوره شناخته می‏شود و فوراً مسئولیت تعلیم چریکی مبارزان ایرانی به عهده او گذارده می‏شود.
به علت برخورداری از بینش عمیق مذهبی، از ملی‏گرایی ورای اسلام گریزان بود و وقتی در مصر مشاهده کرد که جریان ناسیونالیسم عربی باعث تفرقه مسلمین می‏شود، به جمال عبدالناصر اعتراض کرد و ناصر ضمن پذیرش این اعتراض گفت که جریان ناسیونالیسم عربی آنقدر قوی است که نمی‏توان به راحتی با آن مقابله کرد و با تأسف تأکید می‏کند که مات هنوز نمی‏دانیم که بیشتر این تحریکات از ناحیه دشمن و برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است. به دنبال آن، به چمران و یارانش اجازه می‏دهد که در مصر نظرات خود را بیان کنند.

در لبنان:
بعد از وفات عبدالناصر، ایجاد پایگاه چریکی مستقل، برای تعلیم مبارزان ایرانی، ضرورت پیدا می‏کند و لذا دکتر چمران رهسپار لبنان می‏شود تا چنین پایگاهی را تأسیس کند.
او به کمک امام موسی‏صدر، رهبر شیعیان لبنان، حرکت محرومین و سپس جناح نظامی آن، سازمان «امل» را براساس اصول و مبانی اسلامی پی‏ریزی نموده که در میان توطئه‏ها و دشمنی‏های چپ و راست، با تکیه بر ایمان به خدا و با اسلحه شهادت، خط راستین اسلام انقلابی را پیاده می‏کند و علی‏گونه در معرکه‏های مرگ و حیات به آغوش گرداب خطر فرو می‏رود و در طوفان‏های سهمناک سرنوشت، حسین‏وار به استقبال شهادت می‏تازد و پرچم خونین تشیع را در برابر جبارترین ستم‏گران روزگار، صهیونیزم اشغال‏گر و هم‏دستان خونخوار آنها، راست‏گرایان «فالانژ»، به اهتزاز درمی‏آورد و از قلب بیروت سوخته و خراب تا قله‏های بلند کوه‏های جبل‏عامل و در مرزهای فلسطین اشغال شده از خود قهرمانی‏ها به یادگار گذاشته؛ در قلب محرومین و مستضعفین شیعه جای گرفته و شرح این مبارزات افتخارآمیز با قلمی سرخ و به شهادت خون پاک شهدای لبنان، بر کف خیابان‏های داغ و بر دامنه کوه‏های مرزی اسرائیل برای ابد ثبت گردیده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران:
دکتر چمران با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بعد از 23 سال هجرت، به وطن باز می‏گردد. همه تجربیات انقلابی و علمی خود را در خدمت انقلاب می‏گذارد؛ خاموش و آرام ولی فعالانه و قاطعانه به سازندگی می‏پردازد و همه تلاش خود را صرف تربیت اولین گروه‏های پاسداران انقلاب در سعدآباد می‏کند. سپس در شغل معاونت نخست‏وزیر در امور انقلاب شب و روز خود را به خطر می‏اندازد تا سریع‏تر و قاطعانه‏تر مسئله کردستان را فیصله دهد تا اینکه بالاخره در قضیه فراموش ناشدنی «پاوه» قدرت ایمان و اراده آهینن و شجاعت و فداکاری او بر همگان ثابت می‏گردد.

در کردستان:
در آن شب مخوف پاوه، همه امیدها قطع شده بود و فقط چند پاسدار مجروح، خسته و دل‏شکسته در میان هزاران دشمن مسلح به محاصره افتاده بودند. اکثریت پاسداران قتل‏عام شده بودند و همه شهر و تمام پستی و بلندی‏ها به دست دشمن افتاده بود و موج نیروهای خونخوار دشمن لحظه به ‏لحظه نزدیک‏تر می‏شد. باران گلوله می‏بارید و می‏رفت تا آخرین نقطه مقاومت نیز در خون پاسداران غرق گردد. ولی دکتر چمران با شهامت و شجاعت و ایثارگری فراوان توانست این شب هولناک را با پیروزی به صبح امید متصل کند و جان پاسداران باقی‏مانده را نجات دهد و شهر مصیبت‏زده را از سقوط حتمی برهاند.
آنگاه فرمان انقلابی امام‏خمینی(ره) صادر شد. فرماندهی کل قوا را به دست گرفت و به ارتش فرمان داد تا در 24 ساعت خود را به پاوه برساند و فرماندهی منطقه نیز به عهده دکتر چمران واگذار شد.
رزمندگان از جان گذشته انقلاب، اعم از سرباز و پاسدار به حرکت درآمدند و همه تجارب انقلابی، ایمان، فداکاری، شجاعت،‌قدرت رهبری و برنامه‏ریزی دکتر چمران در اختیار نیروهای انقلاب قرار گرفت و عالی‏ترین مظاهر انقلابی و شکوهمندترین قهرمانی‏ها به وقوع پیوست و در عرض 15 روز شهرها و راه‏ها و مواضع استراتژیک کردستان به تصرف نیروهای انقلاب اسلامی درآمد و کردستان از خطر حتمی نجات یافت و مردم مسلمان کرد با شادی و شعف به استقبال این پیروزی رفتند.

وزارت دفاع:
دکتر چمران بعد از این پیروزی بی‏نظیر به تهران احضار شد و از طرف رهبر عالیقدر انقلاب، امام‏خمینی(ره)، به وزارت دفاع منصوب گردید.
در پست جدید، برای تغییر و تحول ارتش از یک نظام طاغوتی، به یک سلسله برنامه‏های وسیع بنیادی دست زد که پاک‏سازی ارتش و پیاده کردن برنامه‏های اصلاحی از این قبیل است تا به یاری خدا و پشتیبانی ملت، ارتشی به وجود آید که پاسدار انقلاب و امنیت استقلال کشور باشد و رسالت مقدس اسلامی ما را به سرمنزل مقصود برساند.

مجلس:
دکتر مصطفی چمران در اولین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی، از سوی مردم تهران به نمایندگی انتخاب شد و تصمیم داشت در تدوین قوانین و نظام جدید انقلابی، بخصوص در ارتش،‌ حداکثر سعی و تلاش خود را بکند تا ساختار گذشته ‌ارتش به نظامی انقلابی و شایسته ارتش اسلامی تبدیل شود. در یکی از نیایش‏های خود بعد از انتخاب نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، اینسان خدا را شکر می‏گوید: «خدایا، مردم آنقدر به من محبت کرده‏اند و آنچنان مرا از باران لطف و محبت خود سرشار کرده‏اند که به راستی خجلم و آنقدر خود را کوچک می‏بینم که نمی‏توانم از عهده آن به درآیم. خدایا، تو به من فرصت ده، توانایی ده تا بتوانم از عهده برآیم و شایسته این همه مهر و محبت باشم.»
وی سپس به نمایندگی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در شورایعالی دفاع منصوب شد و مأموریت یافت تا بطور مرتب گزارش کار ارتش را ارائه کند.

در خوزستان:
گروهی از رزمندگان داوطلب، به گِرد او جمع شدند و او با تربیت و سازماندهی آنان، ستاد جنگ‏های نامنظم را در اهواز تشکیل داد. این گروه کم‏کم قوت گرفت و منسجم شد و خدمات زیادی انجام داد. تنها کسانی که از نزدیک شاهد ماجراهای تلخ و شیرین،‌ پیروزی‏ها و شکست‏ها، شهامت‏ها و شهادت‏ها و ایثارگری‏های آنان بودند، به گوشه‏ای از این خدمات که دکترچمران شخصاً مایل به تبلیغ و بازگویی آنها نبود، آگاهی دارند.
ایجاد واحد مهندسی فعال برای ستاد جنگ‏های نامنظم یکی از این برنامه‏ها بود که به کمک آن، جاده‏های نظامی به سرعت در نقاط مختلف ساخته شد و با نصب پمپ‏های آب در کنار رود کارون و احداث یک کانال به طول حدود بیست کیلومتر و عرض یک متر در مدتی حدود یک‏ماه، آب کارون را به طرف تانک‏های دشمن روانه ساخت، به طوری که آنها مجبور شدند چند کیلومتر عقب‏نشینی کنند و سدی عظیم مقابل خود بسازند و با این عمل فکر تسخیر اهواز را برای همیشه از سر به دور دارند.
یکی از کارهای مهم و اساسی او از همان روزهای اول، ایجاد هماهنگی بین ارتش، سپاه و نیروهای داوطلب مردمی بود که در منطقه حضور داشتند. بازده این حرکت و شیوه جنگ مردمی و هماهنگی کامل بین نیروهای موجود، تاکتیک تقریباً جدید جنگی بود؛ چیزی که ابرقدرت‏ها قبلاً فکر آن را نکرده بودند. متأسفانه این هماهنگی در خرمشهر بوجود نیامد و نیروهای مردمی تنها ماندند. او تصمیم داشت به خرمشهر نیز برود، ولی به علت عدم وجود فرماندهی مشخص در آنجا و خطر سقوط جدی اهواز، موفق نشد ولی چندین‏بار نیروهایی بین دویست تا یک‏هزار نفر را سازماندهی کرده و به خرمشهر فرستاد و آنان به کمک دیگر برادران مقاوم خود توانستند در جنگی نابرابر مقابل حملات پیاپی دشمن تا مدت‏ها مقاومت کنند.

محرم ماه شهادت و پیروزی سوسنگرد:
پس از یأس دشمن از تسخیر اهواز، صدام سخت به فتح سوسنگرد دل‏بسته بود تا رویای قادسیه را تکمیل کند و برای دومین‏بار به آن شهر مظلوم حمله کرد و سه روز تانک‏های او شهر را در محاصره گرفتند و روز سوم تعدادی از آنان توانستند به داخل شهر راه یابند.
دکتر چمران که از محاصره تعدادی از یاران و رزمندگان شجاع خود در آن شهر سخت برآشفته بود، ‌با فشار و تلاش فراوان خود و آیت‏الله خامنه‏ای، ارتش را آماده ساخت که برای اولین‏بار دست به یک حمله خطرناک و حماسه‏‏آفرین نابرابر بزند و خود نیز نیروهای مردمی و سپاه پاسداران را در کنار ارتش سازماندهی کرد و با نظمی نو و شیوه‏ای جدید از جانب جاده اهواز- سوسنگرد به دشمن یورش بردند. شهیدچمران پیشاپیش یارانش، به شوق کمک و دیدار برادران محاصره شده در سوسنگرد، به سوی این شهر می‏شتافت که در محاصره تانک‏های دشمن قرار گرفت. او سایر رزمندگان را به سوی دیگری فرستاد تا نجات یابند و خود را به حلقة‌ محاصره دشمن انداخت؛ چون آنجا خطر بیشتر بود و او همیشه به دامان خطر فرو می‏رفت. در این هنگام بود که نبرد سختی درگرفت؛ نیروهای کماندوی دشمن از پشت تانک‏ها به او حمله کردند و او همچون شیری در میدان، در مصاف با دشمن متجاوز از نقطه‏ای به نقطه‏ای دیگر و از سنگری به سنگری دیگر می‏رفت. کماندوهای دشمن او را زیر رگبار گلوله خود گرفته بودند، تانک‏ها به سوی او تیراندازی می‏کردند و او شجاعانه بدون هراس از انبوه دشمن و آتش شدید آنها سریع، چابک، برافروخته و شادان از شوق شهادت در رکاب حسین(ع) و در راه حسین(ع). در روز قبل از تاسوعا، به آتش آنها پاسخ گفته و هر لحظه سنگر خود را تغییر می‏داد. در همین اثناء، هم‏رزم باوفایش به شهادت رسید و او یک‏تنه به نبرد حسین‏گونه خود ادامه می‏داد و به سوی دشمن حمله می‏برد. هرچه تنور جنگ گرم‏تر کی‏شد و آتش حمله بیشتر زبانه می‏کشید، چهره ملکوتی او، این مرد راستین خدا و سرباز حسین(ع)، گلگون‏تر وشوق به شهادتش افزون‏تر می‏شد تا آنکه در حین «رقص چنین میانه میدان» از دو قسمت پای چپ زخمی شد. خون گرم او با خاک کربلای خوزستان درهم آمیخت و نقشی زیبا از شجاعت و عشق به شهادت و تلاش خالصانه در راه خدا آفرید و هنوز هم گرمی قطرات خون او گرمی‏بخش رزمندگان باوفای اسلام و سرخی خونش الهام‏بخش پیروزی نهایی و بزرگ آنان است.
با پای زخمی بر یک کامیون عراقی حمله برد. سربازان صدام از یورش این شیر میدان گریخته و او به کمک جوان چابک دیگری که خود را به مهلکه رسانده بود، به داخل کامیون نشست و با لبانی متبسم، دیگران را نوید پیروزی می‏داد.
خبر زخمی شدن سردار پرافتخار اسلام، در نزدیکی دروازه سوسنگرد، شور و هیجانی آمیخته با خشم و اراده و شجاعت در یاران او و سایر رزمندگان افکند که بی‏محابا به پیش تاختند و شهر قهرمان و مظلوم سوسنگرد و جان چند صد تن رزمنده مؤمن را از چنگال صدامیان نجات بخشیدند. دکتر چمران با همان کامیونی که خود را به بیمارستانی در اهواز رسانید و بستری شد، اما بیش از یک شب در بیمارستان نماند و بعد از آن به مقر ستاد جنگ‏های نامنظم و دوباره با پای زخمی و دردمند به ارشاد یاران وفادار خود پرداخت. جالب اینجا بود که در همان شبی که در بیمارستان بستری بود، جلسه مشورتی فرماندهان نظامی (تیمسار شهیدفلاحی، فرمانده لشگر 92، شهید کلاهدوز، مسئولین سپاه و سرهنگ محمد سلیمی که رئیس ستاد او بود)، استاندار خوزستان و نماینده امام در سپاه پاسداران (شهیدمحلاتی) در کنار تخت او در بیمارستان تشکیل شد و درهمان حال و همان شب، پیشنهاد حمله به ارتفاعات الله‏کبر را مطرح کرد.

آغاز حرکت مجدد:
به رغم اصرار و پیشنهاد مسئولین و دوستانش، حاضر به ترک اهواز و ستاد جنگ‏های نامنظم و حرکت به تهران برای معالجه نشد و تمام مدت را در همان ستاد گذراند، در حالی که در کنار بسترش و در مقابلش نقشه‏های نظامی منطقه، مقدار پیشروی دشمن و حرکت نیروهای خودی نصب شده بود و او که قدرت و یارای به جبهه رفتن نداشت، دائماً به آنها می‏نگریست و مرتب طرح‏های جالب و پیشنهادات سازنده در زمینه‏های مختلف نظامی، مهندسی و حتی فرهنگی ارائه می‏داد. کم‏کم زخم‏های پای او التیام می‏یافت و او دیگر نمی‏توانست سکون را تحمل کند و با چوب زیربغل به پا خاست و بازهم آماده رفتن به جبهه شد.
به دنبال نبرد بیست و هشتم صفر (پانزدهم دی‏ماه 59) که منجر به شکست قسمتی از نیروهای ماشد و فاجعه هویزه به بار آمد، دیگر تاب نشستن نیاورد، تعدادی از رزمندگان شجاع و جان بر کف را از جبهه فرسیه انتخاب کرد و با چند هلیکوپتر که خود فرماندهی آنها را بر عهده داشت، با همان چوب زیربغل دست به عملی بی‏سابقه و انتحاری زد. او در حالی که از درد جنگ به خود می‏پیچید و از ناراحتی می‏خروشید، آماده حمله به نیروهای پشت جبهه و تدارکاتی دشمن در جاده جفیر به طلایه شد که به خاطر آتش شدید دشمن، هلیکوپترها نتوانستند از سد آتش آنها از منطقه هویزه بگذرند و حمله هوایی دشمن هلیکوپترها را مجبور به بازگشت ساخت که وی از این بازگشت سخت ناراحت و عصبانی بود.

دیدار امام امت:
بالاخره در اسفند ماه 59 چوب زیربغل را نیز کنار گذاشت و با کمی ناراحتی راه می‏رفت و همراه با هم‏رزمانش از یکایک جبهه‏های نبرد در اهواز دیدن کرد.
پس از زخمی شدن، ‌اولین‏بار، برای دیدار با امام امت و عرض گزارش عازم تهران شد. به حضور امام رسید و حوادثی را که اتفاق افتاده بود و شرح مختصر عملیات و پیشنهادات خود را ارائه داد. امام امت(ره) پدرانه و با ملاطفت خاصی به سخنانش گوش می‏داد، او و همه رزمندگان را دعا می‏کرد و رهنمودهای لازم را ارائه می‏داد.
دکتر چمران از سکون و عدم تحرکی که در جبهه‏ها وجود داشت دائماً رنج می‏برد و تلاش می‏کرد که با ارائه پیشنهادات و برنامه‏های ابتکاری حرکتی بوجود آورد و اغلب این حرکت‏ها را توسط رزمندگان شجاع و جان‏برکف ستاد نیز عملی می‏ساخت. او اصرار داشت که هرچه زودتر به تپه‏های الله‏اکبر و سپس به بستان حمله شود و خود را به تنگ چزابه که نزدیکی مرز است، رسانده تا ارتباط شمالی و جنوبی نیروهای عراقی و مرز پیوسته آنان قطع شود. بالاخره در سی‏ویکم اردیبهشت ماه سال شصت، با یک حملة‌ هماهنگ و برق‏آسا، ارتفاعات الله‏اکبر فتح شد که پس از پیروزی سوسنگرد بزرگترین پیروزی تا آن زمان بود. شهید چمران به همراه رزمندگان شجاع اسلام در زمره اولین کسانی بود که پای به ارتفاعات الله‏اکبر گذاشت؛ درحالی که دشمن زبون هنوز در نقاطی مقاومت می‏کرد. او و فرمانده شجاعش ایرج رستمی، دو روز بعد، با تعدادی از جان برکفان و یاران خود توانستند با فداکاری و قدرت تمام تپه‏های شحیطیه (شاهسوند) را به تصرف درآوردند، درحالی که دیگران در هاله‏ای از ناباوری به این اقدام جسورانه می‏نگریستند.
پس از پیروزی ارتفاعات الله‏اکبر، اصرار داشت نیروهای ما هرچه زودتر، قبل از اینکه دشمن بتواند استحکاماتی برای خود ایجاد کند، به سوی بستان سرازیر شوند که این کار عملی نشد و شهیدچمران خود طرح تسخیر دهلاویه را با ایثار و گذشت و فداکاری جان بر کف ستاد جنگ‏های نامنظم و به فرماندهی ایرج رستمی عملی ساخت.
فتح دهلاویه، در نوع خود عملی جسورانه و خطرناک و غرورآفرین بود. نیروهای مؤمن ستاد پلی بر روی رودخانه کرخه زدند، پلی ابتکاری و چریکی که خود ساخته بودند. از رودخانه عبور کردند و به قلب دشمن تاختند و دهلاویه را به یاری خدای برگ فتح کردند. این اولین پیروزی پس از عزل بنی‏صدر از فرماندهی کل قوا بود که به عنوان طلیعه پیروزی‏های دیگر به حساب آمد.
در سی‏ام خردادماه سال شصت، یعنی یک‏ماه پس از پیروزی ارتفاعات الله‏اکبر، در جلسه فوق‏العاده شورایعالی دفاع در اهواز با حضور مرحوم آیت‏الله اشراقی شرکت و از عدم تحرک وسکون نیروها انتقاد کرد و پیشنهادات نظامی خود، از جمله حمله به بستان را ارائه داد.
این آخرین جلسه شورایعالی دفاع بود که شهیدچمران در آن شرکت داشت و فردای آن روز، روز غم‏انگیز و بسیار سخت و هولناکی بود.

به سوی قربانگاه:
در سحرگاه سی‏ویکم خردادماه شصت، ایرج رستمی فرمانده منطقه دهلاویه به شهادت رسید و شهید دکترچمران به شدت از این حادثه افسرده و ناراحت بود. غمی مرموز همه رزمندگان ستاد، بخصوص رزمندگان و دوستان رستمی را فرا گرفته بود. دسته‏ای از دوستان صمیمی او می‏گریستند و گروهی دیگر مبهوت فقط به هم می‏نگریستند. از در و دیوار، ‌از جبهه و شهر، بوی مرگ و نسیم شهادت می‏وزید و گویی همه در سکوتی مرگبار منتظر حادثه‏ای بزرگ و زلزله‏ای وحشتناک بودند. شهیدچمران، یکی دیگر از فرماندهانش را احضار کرد و خود او را به جبهه برد تا در دهلاویه به جای رستمی معرفی کند و در لحظه حرکت وی، یکی از رزمندگان با سادگی و زیبایی گفت: «همانند روز عاشورا که یکایک یاران حسین(ع) به شهادت رسیدند، عباس علمدار او (رستمی) هم به شهادت رسید و اینک خود او همانند ظهر عاشورای حسین(ع) آماده حرکت به جبهه است.»
همة‌ اطرافیانش هنگام خروج از ستاد با او وداع می‏کردند و با نگاه‏های اندوه‏بار تا آنجا که چشم می‏دید و گوش می‎‏شنید، او و همراهانش را دنبال می‏کردند و غمی مرموز و تلخ بر دلشان سنگینی می‏کرد.
دکتر چمران، شب قبل در آخرین جلسه مشورتی ستاد، یارانش را با وصایای بی‏سابقه‏ای نصیحت کرده بود و خدا می‏داند که در پس چهره ساکت و آرام ملکوتی او چه غوغا و چه شور و هیجانی از شوق رهایی، رستن از غم و رنج‏ها، شنیدن دروغ و تهمت‏ها و دم‏برنیاوردن‏ها و از شوق شهادت برپا بود. چه بسیار یاران باوفای او به شهادت رسدیه بودند و اینک او خود به قربانگاه می‏رفت. سال‏ها یاران و تربیت‏شدگان عزیزش در مقابل چشمانش و در کنارش شهید شدند و او آنها را بر دوش گرفت و خود در اشتیاق شهادت سوخت، ولی خدای بزرگ او را در این آزمایش‏های سخت محک می‏زد و می‏آزمود، او را هر چه بیشتر می‏گداخت و روحش را صیقل می‏داد تا قربانی عالیتری از خاکیان را به ملائک معرفی نماید و بگوید: انی اعلم مالاتعلمون. «من چیزهایی می‏دانم که شما نمی‏دانید.»
به طرف سوسنگرد به راه افتاد و در بین راه مرحوم آیت‏الله اشراقی و شهید تیمسار فلاحی را ملاقات کرد. برای آخرین‏بار یکدیگر را بوسیدند و بازهم به حرکت ادامه داد تا به قربانگاه رسید. همه رزمندگان را در کانالی پشت دهلاویه جمع کرد، شهادت فرمانده‏شان، ایرج رستمی را به آنها تبریک و تسلیت گفت و با صدایی محزون و گرفته از غم فقدان رستمی، ولی نگاهی عمیق و پرنور و چهره‏ای نورانی و دلی والامال از عشق به شهادت و شوق دیدار پروردگار، گفت: «خدا رستمی را دوست داشت و برد و اگر ما را هم دوست داشته باشد، می‏برد.»
خداوند ثابت کرد که او را دوست می‏دارد و چه زود او را به سوی خود فراخواند.

شهادت:
سخنش تمام شد، با همه رزمندگان خداحافظی و دیده‏بوسی کرد، به همه سنگرها سرکشی نمود و در خط مقدم، در نزدیک‏ترین نقطه به دشمن، پشت خاکریزی ایستاد و به رزمندگان تأکید کرد که از این نقطه که او هست، دیگر کسی جلوتر نرود، چون دشمن به خوبی با چشم غیرمسلح دیده می‏شد و مطمئناً دشمن هم آنها را دیده بود. آتش خمپاره که از اولین ساعات بامداد شروع شده بود و علاوه بر رستمی قربانی‏های دیگری نیز گرفته بود، باریدن گرفت و دکتر چمران دستور داد رزمندگان به سرعت از کنارش متفرق شوند واز هم فاصله بگیرند. یارانش از او فاصله گرفتند و هر یک در گودالی مات و مبهوت در انتظار حادثه‏ای جانکاه بودند که خمپاره‏ها در اطراف او به زمین خورد و با اصابت یکی از خمپاره‏های صدامیان، یکی از نمونه‏های کامل انسانی که مایة‌ مباهات خداوند است، یکی از شاگردان متواضع علی(ع) و حسین(ع)، یکی از عارفان سالک راه حق و حقیقت و یکی از ارزشمندترین انسان‏های علی‏گونه و یکی از یاران باوفای امام‏خمینی(ره) از دیار ما رخت بربست و به ملکوت اعلی پیوست.
ترکش خمپاره دشمن به پشت سر دکتر چمران اصابت کرد و ترکش‏های دیگر صورت و سینه دو یارش را که در کنارش ایستاده بودند، شکافت و فریاد و شیون رزمندگان و دوستان و برادران باوفایش به آسمان برخاست. او را به سرعت به آمبولانس رساندند. خون از سرش جاری بود و چهره ملکوتی و متبسم و در عین‏حال متین و محکم و موقر آغشته به خاک و خونش، با آنکه عمیقاً سخن‏ها داشت، ولی ظاهراً دیگر با کسی سخن نگفت و به کسی نگان نکرد. شاید در آن اوقات، همانطوری که خود آرزو کرده بود، حسین(ع) بر بالینش بود و او از عشق دیدار حسین(ع) و رستن از این دنیای پر از درد و پیوستن به روح، به زیبایی، به ملکوت اعلی و به دیار مصفای شهیدان، فرصت نگاهی و سخنی با ما خاکیان را نداشت.
در بیمارستان سوسنگرد که بعداً به نام شهید دکترچمران نامیده شد، کمک‏های اولیه انجام شد و آمبولانس به طرف اهواز شتافت، ولی افسوس که فقط جسم بی‏جانش به اهواز رسید و روح او سبکبال و با کفنی خونین که لباس رزم او بود، به دیار ملکوتیان و به نزد خدای خویش پرواز کرد و ندای پروردگار را لبیک گفت که: «ارجعی الی ربک راضیه مرضیه»
از شهادت انسان‏ساز سردار پرافتخار اسلام، این فرزند هجرت و جهاد و شهادت و اسوه حرکت و مقاومت، نه تنها مردم اهواز و خوزستان بلکه امت مسلمان ایران و شیعیان محروم لبنان به پا خاستند و حتی ملل مستضعف و زاده دنیا غرق در حسرت و ماتم گردیدند.
امواج خروشان مردم حق‏شناس ما، خشمگین از این جنایت صدام و اندوهبار و اشک‏آلود،‌ پیکر پاک او را در اهواز و تهران تشییع کردند که «انالله و انّاالیه راجعون.»
بلی، این‏چنین زندگی سراسر تلاش و مبارزه خالصانه و عارفانه در راه خدای او آغاز گشت و این‏چنین در کربلای خوزستان در جهاد و نبرد رویاروی علیه باطل، حسین‏گونه به خاک شهادت افتاد و به ملکوت اعلی عروج کرد و به آرزوی دیرین خود که قربانی شدن عاشقانه در راه خدا بود، نایل گشت. خدایش رحمت کند و او را با حسین(ع) و شهدای کربلا محشور گرداند.

والسلام علی من‏اتبع‏الهدی

 

 


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


وصایای شهید چمران به امام موسی صدر

 

وصایای شهید چمران به امام موسی صدر

متنی که در زیر می خوانید، وصیتنامه ای از سردار رشید اسلام، شهید دکتر مصطفی چمران است که خطاب به امام موسی صدر نگاشته شده است. این وصیتنامه در ۲۹ خرداد سال ۱۳۵۵ تنظیم گردید یعنی در سیاه ترین روزهای جنگ داخلی لبنان، که از یکسو نیروهای فلسطینی و احزاب چپ لبنان با سوریه درگیر شده بودند؛ و از سوی دیگر احزاب دست راستی و در رأس آنها فالانژیستها، با سوءاستفاده از غفلت جبهه ملی و اسلامی لبنان، مناطق آنان را مورد هجوم قرار داده بودند. در چنین روزهایی که از آنها به عنوان دومین دوره جنگ داخلی نام برده می شود، امام صدر به دکتر چمران مأموریت داد تا برای سازماندهی مقاومت شیعیان، راهی شهرک نبعه گردد. و این وصیتنامه قبل از عزیمت تنظیم گردید.

متن وصیتنامه:

وصیت می کنم …

وصیت می کنم به کسی که او را بیش از حد دوست می دارم! به معبودم ! به معشوقم ! به امام موسی صدر! کسی که او را مظهر علی می دانم! او را وارث حسین می خوانم! کسی که رمز طایفه شیعه، و افتخار آن، و نماینده هزار و چهار صد سال درد، غم، حرمان، مبارزه، سرسختی، حق طلبی و بالأخره شهادت است! آری به امام موسی وصیت می کنم …

برای مرگ آماده شده ام و این امری است طبیعی که مدتهاست با آن آشنا شده ام. ولی برای اولین بار وصیت میکنم. خوشحالم که در چنین راهی به شهادت می رسم. خوشحالم که از عالم و ما فیها بریده ام. همه چیز را ترک گفته ام. علایق را زیر پا گذاشته ام. قید و بندها را پاره کرده ام. دنیا و ما فیها را سه طلاقه گفته ام و با آغوش باز به استقبال شهادت میروم.

از اینکه به لبنان آمدم و پنج یا شش سال با مشکلاتی سخت دست به گریبان بوده ام، متأسف نیستم. از اینکه آمریکا را ترک گفتم، از اینکه دنیای لذات و راحت طلبی را پشت سر گذاشتم، از اینکه دنیای علم را فراموش کردم، از اینکه از همه زیبائیها و خاطره زن عزیز و فرزندان دلبندم گذشته ام، متأسف نیستم …

از آن دنیای مادی و راحت طلبی گذشتم و به دنیای درد، محرومیت، رنج، شکست، اتهام، فقر و تنهایی قدم گذاشتم. با محرومیت همنشین شدم. با دردمندان و شکسته دلان هم آواز گشتم.
از دنیای سرمایه داران و ستمگران گذشتم و به عالم محرومین و مظلومین وارد شدم. با تمام این احوال متأسف نیستم …

تو ای محبوب من، دنیایی جدید به من گشودی که خدای بزرگ مرا بهتر و بیشتر آزمایش کند. تو به من مجال دادی تا پروانه شوم، تا بسوزم، تا نور برسانم، تا عشق بورزم، تا قدرتهای بی نظیر انسانی خود را به ظهور برسانم، از شرق به غرب و از شمال تا جنوب لبنان را زیر پا بگذارم و ارزشهای الهی را به همگان عرضه کنم، تا راهی جدید و قوی و الهی بنمایانم، تا مظهر باشم، تا عشق شوم، تا نور گردم، از وجود خود جدا شوم و در اجتماع حل گردم، تا دیگر خود را نبینم و خود را نخواهم، جز محبوب کسی را نبینم، جز عشق و فداکاری طریقی نگزینم، تا با مرگ آشنا و دوست گردم و از تمام قید و بندهی مادی آزاد شوم…

تو ای محبوب من رمز طایفه ای، و درد و رنج هزار و چهار صد ساله را به دوش می کشی، اتهام و تهمت و هجوم و نفرین و ناسزای هزار و چهار صد سال را همچنان تحمل می کنی، کینه های گذشته و دشمنی های تاریخی و حقد و حسدهای جهان سوز را بر جان می پذیری، تو فداکاری می کنی، تو از همه چیز خود می گذری، تو حیات و هستی خود را فدای هدف و اجتماع انسانها می کنی، و دشمنانت در عوض دشنام می دهند و خیانت می کنند، به تو تهمتهای دروغ می زنند و مردم جاهل را بر تو می شورانند، و تو ای امام لحظه ای از حق منحرف نمی شوی و عمل به مثل انجام نمی دهی و همچون کوه در مقابل طوفان حوادث آرام و مطمئن به سوی حقیقت و کمال و قدم بر می داری، از این نظر تو نماینده علی (ع) و وارث حسینی… و من افتخار می کنم که در رکابت مبارزه می کنم و در راه پر افتخارت شربت شهادت می نوشم…

ای محبوب من، آخر تو مرا نشناختی!

زیرا حجب و حیا مانع آن بود که من خود را به تو بنمایانم، یا از عشق سخن برانم یا از سوز درونی خود بازگو کنم…

اما من، منی که وصیت می کنم، منی که تو را دوست می دارم… آدم ساده ای نیستم! من خدای عشق و پرستشم، من نماینده حق و مظهر فداکاری و گذشت و تواضع و فعالیت و مبارزه ام، آتشفشان درون من کافیست که هر دنیایی را بسوزاند، آتش عشق من به حدی است که قادر است هر دل سنگی را آب کند، فداکاری من به اندازه ای است که کمتر کسی در زندگی به آن درجه رسیده است …

به سه خصلت ممتاز شده ام:

۱٫ عشق که از سخنم و نگاهم و دستم و حرکاتم و حیات و مماتم می بارد. در آتش عشق می سوزم و هدف حیات را جز عشق نمی شناسم. در زندگی جز عشق نمی خواهم، و جز به عشق زنده نیستم.

۲٫ فقر که از قید همه چیز آزاد و بی نیازم. و اگر آسمان و زمین را به من ارزانی کنند، تأثیری در من نمی کند.

۳٫ تنهایی که مرا به عرفان اتصال می دهد. مرا با محرومیت آشنا می کند. کسی که محتاج عشق است، در دنیای تنهایی با محرومیتِ عشق می سوزد. جز خدا کسی نمی تواند انیس شبهای تار او باشد و جز ستارگان اشکهای او را پاک نخواهند کرد. جز کوههای بلند راز و نیازهای او را نخواهند شنید و جز مرغ سحر ناله های صبحگاه او را حس نخواهند کرد. به دنبال انسانی می گردد تا او را بپرستد یا به او عشق بورزد. ولی هر چه بیشتر می گردد، کمتر می یابد …

کسی که وصیت می کند آدم ساده ای نیست. بزرگترین مقامات علمی را گذرانده، سردی و گرمی روزگار را چشیده، از زیباترین و شدیدترین عشقها برخوردار شده، از درخت لذات زندگی میوه چیده، از هر چه زیبا و دوست داشتنی است برخوردار شده، و در اوج کمال و دارایی همه چیز خود را رها کرده و به خاطر هدفی مقدس، زندگی دردآلود و اشکبار و شهادت را قبول کرده است.
آری ای محبوب من، یک چنین کسی با تو وصیت می کند …

وصیت من درباره مال و منال نیست. زیرا می دانی که چیزی ندارم، و آنچه دارم متعلق به تو و حرکت و مؤسسه است. از آنچه به دست من رسیده، به خاطر احتیاجات شخصی چیزی بر نداشته ام. جز زندگی درویشانه چیزی نخواسته ام. حتی زن و بچه ها و پدر و مادر نیز از من چیزی دریافت نکرده اند. آنجا که سر تا پای وجودم برای تو و حرکت باشد، معلوم است که مایملک من نیز متعلق به تو است.

وصیت من درباره قرض و دین نیست. مدیون کسی نیستم، در حالی که به دیگران زیاد قرض داده ام. به کسی بدی نکرده ام. در زندگی خود جز محبت، فداکاری، تواضع و احترام نبوده ام. از این نظر نیز به کسی مدیون نیستم …

آری وصیت من درباره این چیزها نیست …

وصیت من درباره عشق و حیات و وظیفه است …

احساس می کنم که آفتاب عمرم به لب بام رسیده است و دیگر فرصتی ندارم که به تو سفارش کنم. وصیت می کنم، وقتی که جانم را بر کف دستم گذاشته ام، و انتظار دارم هر لحظه با این دنیا وداع کنم و دیگر تو را نبینم…

تو را دوست می دارم و این دوستی بابت احتیاج و یا تجارت نیست. در این دنیا به کسی احتیاج ندارم. حتی گاهگاهی از خدای بزرگ نیز احساس بی نیازی می کنم … از او چیزی نمی طلبم و احساس احتیاج نمی کنم. چیزی نمی خواهم، گله ای نمی کنم و آرزوئی ندارم. عشق من به خاطر آن است که تو شایسته عشق و محبتی، و من عشق به تو را قسمتی از عشق به خدا میدانم. همچنانکه خدای را می پرستم و عشق می ورزم، به تو نیز که نماینده او در زمینی عشق می ورزم. و این عشق ورزیدن همچون نفس کشیدن برای من طبیعی است …

عشق هدف حیات و محرک زندگی من است. زیباتر از عشق چیزی ندیده ام و بالاتر از عشق چیزی نخواسته ام. عشق است که روح مرا به تموج وا می دارد، قلب مرا به جوش می آورد، استعدادهای نهفته مرا ظاهر می کند، مرا از خودخواهی وخودبینیی رهاند، دنیای دیگری حس می کنم، در عالم وجود محو می شوم، احساسی لطیف و قلبی حساس و دیده ای زیبابین پیدا می کنم. لرزش یک برگ، نور یک ستاره دور، موریانه کوچک، نسیم ملایم سحر، موج دریا، غروب آفتاب، احساس و روح مرا می ربایند و از این عالم به دنیای دیگری می برند … اینها همه و همه از تجلیات عشق است …

به خاطر عشق است که فداکاری می کنم. به خاطر عشق است که به دنیا با بی اعتنایی می نگرم و ابعاد دیگری را می یابم. به خاطر عشق است که دنیا را زیبا می بینم و زیبائی را می پرستم. به خاطر عشق است که خدا را حس می کنم، او را می پرستم و حیات و هستی خود را تقدیمش می کنم …

می دانم که در این دنیا به عده زیادی محبت کرده ام، حتی عشق ورزیده ام، ولی جواب بدی دیده ام. عشق را به ضعف تعبیر می کنند و به قول خودشان زرنگی کرده از محبت سوءاستفاده می نمایند!

اما این بی خبران نمی دانند که از چه نعمت بزرگی که عشق و محبت است، محرومند. نمی دانند که بزرگترین ابعاد زندگی را درک نکرده اند. نمی دانند که زرنگی آنها جز افلاس و بدبختی و مذلت چیزی نیست …

و من قدر خود را بزرگتر از آن می دانم که محبت خویش را از کسی دریغ کنم. حتی اگر آن کس محبت مرا درک نکند و به خیال خود سؤاستفاده نماید. من بزرگتر از آنم که به خاطر پاداش محبت کنم، یا در ازاء عشق تمنایی داشته باشم. من در عشق خود می سوزم و لذت می برم. این لذت بزرگترین پاداشی است که ممکن است در جواب عشق من به حساب آید …

می دانم که تو هم ای محبوب من، در دریای عشق شنا می کنی. انسانها را دوست می داری. به همه بی دریغ محبت می کنی. و چه زیادند آنها که از این محبت سوءاستفاده می کنند. حتی تو را به تمسخر می گیرند و به خیال خود تو را گول میزنند … تو اینها را می دانی ولی در روش خود کوچکترین تغییری نمی دهی … زیرا مقام تو بزرگتر از آن است که تحت تأثیر دیگران عشق بورزی و محبت کنی. عشق تو فطری است. همچون آفتاب بر همه جا می تابی و همچون باران برچمن و شوره زار می باری و تحت تأثیر انعکاس سنگدلان قرار نمی گیری …

درود آتشین من به روح بلند تو باد که از محدوده تنگ و باریک خودبینی و خودخواهی بیرون است و جولانگاهش عظمت آسمانها و اسماء مقدس خداست.

عشق سوزان من فدای عشقت باد، که بزرگترین و زیباترین مشخصه وجود توست، و ارزنده ترین چیزی است که مرا جذب تو کرده است، و مقدس ترین خصیصه ای است که در میزان الهی به حساب می آید …

 


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


صحبت‌های بیل کلينتون درباره رابطه با معشوقه‌اش

 
رئیس جمهور اسبق امریکا در گفت و گوهای خود با مورخ و نویسنده امریکایی علت علاقه اش به مونیکا لوینسکی را یک بار دیگر توجیه کرد.
وی در چندین گفت وگو که با تیلور برانش مورخ و نویسنده امریکایی داشت، علت علاقه‌اش را به مونیکا لوینسکی کارآموز در کاخ سفید (در دوران ریاست جمهوری وی)، فشارها و بحران های شخصی و سیاسی اعلام کرد.
 
بزرگترين سايت تفريح و سرگرمي ايرانيان | www.funshad.com

کلینتون عنوان کرد مشکلاتی که در طول آن مدت با آن روبه رو بود و اعمال فشارهای روحی ناشی از مرگ مادرش و شکست دموکرات ها در انتخابات سال 1994 موجب شد وی علاقه شدیدی به لوینسکی پیدا کند


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


ترس نماینده کویتی

» ترس نماینده کویتی از راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر؛ خدا رحم کند!

 

یک نماینده معروف پارلمان کویت در مطلبی در یکی از روزنامه های این کشور از راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران، ولید طباطبایی در مقاله ای با عنوان "بوشهر... چرنوبیل خلیج ع رب ی" که در روزنامه الوطن به چاپ رسید در امنیت نیروگاه اتمی بوشهر نیز ابراز تردید کرد.

طباطبایی که بارها با انتقاد از کاربرد عبارت خلیج فارس ، مقامات کویتی را به باد انتقاد گرفته است در مطلب خود می نویسد: از این به بعد می بایست دستهایمان را روی قلبمان قرار دهیم و منتظر راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر باشیم. نیروگاهی که تنها 240 کیلومتر با سواحل کویت فاصله دارد. نیروگاهی که در ساحل خلیج (فارس) قرار دارد . دریایی که در همه زمینه های آب، غذا و کالاهای مختلف، منبع روزی ماست. این دریا همچنین تنها راه صادرات نفت ماست.

در ادامه این مطلب می خوانیم: اگر نیروگاه اتمی بوشهر، نشت کند. فقط خدا می داند که حیات و زندگی در کویت بلکه در همه کشورهای حاشیه خلیج (فارس) چگونه ادامه خواهد یافت. نیروگاه اتمی بوشهر در فضایی راه اندازی می شود که بسیار نگران کننده است. ایرانی ها طرح های هسته ای خود را بیشتر از اینکه بر پایه نیاز اقتصادی یا پیشرفت فناوری به پیش ببرند ، بر پایه جنجال های سیاسی جلو می برند.



طباطبایی اضافه می کند: ایرانی ها تلاش می کنند تا زنجیره ای از تاسیسات متنوع هسته ای را ایجاد کنند. برنامه هسته ای ایران در سایه تحریم فناوری غربی اجرایی می شود به همین دلیل ایرانی ها مجبور شدند تا از منابع مختلف تجهیزاتی را تهیه کنند. همچنین سران ایران برای راه اندازی طرح های هسته ای در سریع ترین زمان ممکن اعمال فشار می کنند. تخصص محدود ایرانی ها، تجهیزات غیرقابل اطمینان در اختیار آنها و تحریم فناوری غربی علیه ایران، محیط بسیار خطرناکی را ایجاد می کند و باعث می شود احتمالات خطرناکی درباره نشت هایی از تاسیسات هسته ای ایران مطرح شود که هزینه آن را در درجه نخست کویت باید بپردازد.

این نماینده سلفی در پارلمان کویت ادامه داد: این موضوع را نیز باید اضافه کنیم که یکی از سناریوهای مطرح شده برای نیروگاه اتمی بوشهر این است که اسرائیل از طریق مزدوران خود حادثه یا آتش سوزی در این نیروگاه ایجاد کند تا منجر به نشت رادیواکتیوی شود و در نتیجه سران ایران را در تنگنا قرار دهد و باعث شود آنها، برنامه هسته ای خود را متوقف کنند. البته اسراییل که 2000 کیلومتر از نیروگاه اتمی بوشهر فاصله دارد از نشت های نیروگاه بوشهر در امان خواهد بود لذا کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) به طور کلی و کویت به طور خاص می بایست اقدامات احتیاط آمیز خود را به کار گیرد.

طباطبایی اضافه می کند: تصور کنید نشت رادیواکتیوی در آب های خلیج (فارس) صورت بگیرد. این یعنی اینکه نمی توان آب خلیج (فارس) را برای خوردن، شیرین کنیم و از ماهیان آن استفاده کنیم . نفتکس ها و دیگر کشتی های به دریانوردی در خلیج (فارس) نخواهند پرداخت که در این صورت با محاصره اقتصادی کاملی روبه رو خواهیم شد. اثرات محیط زیستی این حادثه، سال های زیادی طول خواهد کشید زیرا خلیج (فارس) دریایی بسته ای است و آب آن تنها در مدت زمان طولانی تعویض می شود.

وی سپس خطاب به مقامات کویت می نویسد: به سرعت می بایست به دنبال جایگزین باشیم و اقدامات احتیاط آمیز را در نظر بگیریم. مثلا نیاز داریم خط لوله ای را برای صادرات نفت از کویت به دریای سرخ بکشیم. همچنین می بایست خط آهن را تا شهر "ینبع" عربستان در ساحل دریای سرخ یا منطقه خورفکان در دریای عمان بکشیم تا از این طریق به صادرات و واردات کالا بپردازیم.

اجرای این طرح ها نیاز به سالها زمان دارد اما متاسفانه مجبور به اجرای آنها خواهیم شد. ممکن است در نهایت هزینه هروله سران تهران به سمت سلاح هسته ای را کویت بپردازد... خدا خودش رحم کند!

عصرایران: اول دو صفحه تاریخ و جغرافی بخوان ، اتم شناسی پیشکش ات!

1 - جالب است کسی که هنوز نام واقعی خلیج فارس را بلد نیست ، کارشناس اتمی شده و در این باره اظهار فضل می کند .آقای طباطبایی بهتر است ابتدا دو کلمه تاریخ و جغرافیا بخواند تا بداند خلیج ع ر ب ی وجود خارجی ندارد ، اتم شناسی اش پیشکش!

2 - معمولاً وقتی همسایه ای به موفقیتی دست می یابد ، به او تبریک می گویند ، اما این قاعده در خصوص کسانی که قلب شان آکنده از حسادت و خود کم بینی است ، استثنا می خورد و لذا طبیعی است برخی کویتی ها این گونه نسبت به راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر واکنش نشان دهند ؛ عربی اش می شود: الحسود لایسود!

3 - نیروگاه اتمی بوشهر ، زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی راه اندازی و بر اساس استانداردهای آن فعالیت می کند و اساساً اگر این استانداردها و مقررات فنی در نیروگاهی رعایت نشود ، نمی تواند در مدار قرار بگیرد و لذا نگرانی تصنعی بعضی ها بی مورد است.

4 - این نماینده کویتی که شخصیت خود را در ضدیت با ایران تعریف کرده (چون اساساً هیچ کار دیگری در این دنیا بلد نیست) می نویسد: نیروگاه بوشهر تنها 240 کیلومتر با کویت فاصله دارد و لذا برای کویتی ها خطرناک است. مزید اطلاع ایشان عرض می کنیم که بوشهر اگر با کویت 240 کیلومتر فاصله دارد ، خودش بخشی از ایران است و اگر قرار باشد مشکلی پیش بیاید ، اول برای خود ایران مشکل زا خواهد بود. طباطبایی طوری سخن می گوید که گویی ایران ، نیروگاهش را خارج از مرزهایش و بیخ گوش کویتی ها ساخته است.

5 - اینکه شاید اسرائیل به بوشهر حمله کند و باعث نشت و آلودگی شود ، حرف درستی است . اگر تا پیش از این ، حمله به تاسیسات اتمی ایران ، فقط خود ایران را متضرر می کرد ، اینک که نیروگاه اتمی بوشهر در ساحل خلیج فارس راه اندازی شده ، هرگونه حمله خارجی به آن می تواند همه کشورهای منطقه را آسیب پذیر کند.

بنابراین ، برخی دولت های خلیج فارس که با اسرائیل همدل و همنوا هستند و سپر موشکی در منطقه مستقر می کنند تا بلکه جلوی حملات بازدارنده ایران به اسرائیل را بگیرند ، بهتر است در عملکرد خود تجدید نظر کنند تا اسرائیل نتواند به پشتگرمی آنها به ایران حمله کند ... و عاقلان را اشارتی کافی است.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


پرده پوشی برای رسوایی کلینتون

پرده پوشی برای رسوایی کلینتون

 
بیل و بلرفیلم تلویزیونی «رابطه خاص» با بازی دنیس کواید و هوپ دیویس به نقش بیل و هیلاری کلینتون شنبه و یکشنبه این هفته از شبکه کابلی اچ‌بی‌او پخش می‌شود.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از آسوشیتدپرس  فیلم به ارتباط بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا و تونی بلر، نخست وزیر وقت انگلیس می‌پردازد.
داستان «رابطه خاص» اواخر دهه ۱۹۹۰ می‌گذرد، زمانیکه رسوایی اخلاقی کلینتون و بحران کوزوو، او را از بلر دور کرد. فیلم با نمایش شکل گرفتن رابطه دوستی بلر و جرج دبلیو. بوش به پایان می‌رسد.
بخش‌های مربوط به رسوایی اخلاقی کلینتون و ارتباط نامشروع او با مونیکا لوینسکی از فیلم حذف شده است. دنیس کواید بازیگر نقش کلینتون معتقد است این ماجرا بهتر بود در فیلم باقی می‌ماند، اما دیویس خوشحال است این بخش از فیلم درآورده شده است.
دیویس که بازیگر فیلم «شکوه آمریکایی» و سریال «تحت درمان» است، برای بازی در نقش هیلاری کلینتون کلاه گیس بر سر گذاشته و با تغییر لهجه سعی کرده تا حد ممکن شبیه او باشد. او می‌گوید:«بخش‌های خیلی خوبی بود، اما بهتر که حذفشان کردیم.»
بخش‌های مربوط به رسوایی اخلاقی کلینتون و ارتباط نامشروع او با مونیکا لوینسکی از فیلم حذف شده است
بدین ترتیب در فیلم ما بیل کلینتون را می‌بینیم که به همسرش اعتراف می‌کند و هیلاری کلینتون نیز با صبر به حرف او گوش می‌دهد. این فصل در اینجا تمام می‌شود در حالیکه در نسخه ابتدایی بخش‌هایی در ادامه دیده می‌شد.
دیویس معتقد است شبکه و فیلمسازان به این دلیل این قطعه را حذف کرده‌اند که بعدا متهم به غیرواقعی بودن و مستند نبودن صحبت‌های زده شده نشوند.
شبکه اچ‌بی‌او نیز اعلام کرده صحنه‌های کوتاه شده ربطی به داستان اصلی درمورد بلر و کلینتون نداشته است.
پیتر مورگان فیلمنامه‌نویس «رابطه خاص» آشنایی کاملی با تونی بلر دارد. او فیلمنامه نامزد اسکار «ملکه» را با موضوع بلر و ملکه الیزابت (با بازی برنده هلن میرن) و همچنین «قرارداد» را نوشته است.
«قرارداد» داستان رقابت بلر با گوردون براون از اعضای حزب کارگر است. نقش بلر را در این فیلم مایکل شین بازی می‌کند.
این سومین بار است که او در این نقش فرورفته است. هل مک‌کوری نیز در نقش همسر او، شری بلر ظاهر می‌شود. مک‌کوری همین نقش را در فیلم «ملکه» نیز بازی کرده است. کارگردان این فیلم ریچارد اونکرین است.
عنوان فیلم اشاره به توصیف وینستون چرچیل از رابطه فرهنگی تاریخی آمریکا با بریتانیا دارد.
«رابطه خاص»  شنبه و یکشنبه از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شود.

تنظیم از گروه هنر تبیان


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


پرونده فساد اخلاقي اوباما باز شد!!
پرونده فساد اخلاقي اوباما باز شد!!

 

 

بنابر اخبار منتشر شده در رسانه های امریکایی، باراک اوباما با خانم ورا بیکر رابطه داشته است. به گزارش "الف"، نشنال اینکوایرر که برای اولین بار این خبر را منتشر کرده است، از دسترس خارج شده است.




خبرتكميلي: سايت آخرين نيوز نوشت:
 روزنامه آمریکایی «تاب لوید» که تاکنون بارها و بارها رسوایی‌های اخلاقی و جنسی چهره های سرشناس آمریکا و دیگر کشورهای جهان را برملا کرده، در شماره اخیر خود فاش کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز به همسرش خیانت کرده است.

«تاب لوید» در این باره نوشت: «باراک اوباما» حدود دو سال پیش، یعنی زمانی که عضو مجلس سنای آمریکا بود، به همسرش خیانت کرد و با خانم «ویرا پیکر» که از اعضای ستاد انتخاباتیش بوده و در جمع آوری کمک مالی برای تبلیغات انتخاباتی «اوباما» تلاش بسیار زیادی کرد، در یکی از هتل‌های شهر واشنگتن هم بستر شد.

این روزنامه آمریکایی همچنین با ادعای اینکه تعدادی عکس و تصاویر ویدئویی از این مسأله در اختیار دارد، افزود: این اتفاق مربوط به سال 2008 میلادی یعنی حدود دو سال پیش است.

در همین حال گفته می‌شود پایگاه اینترنتی این روزنامه پس از قرار دادن این خبر بر روی صفحه خود، بلافاصله به دلایل نامعلوم و اعلام نشده‌ای فیلتر شد. این روزنامه سال‌ها پیش ماجرای رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» رئیس جمهور پیشین آمریکا با «مونیکا ولوینسکی» را نیز فاش کرد.

 

 

متن خبر مذکور را در رسانه های غربی ملاحظه می فرمایید:(2)

 

 

این خبر گرچه با ابراز تعجب و شگفتی رسانه های خبری کشورهای گوناگون روبرو شد، اما این رسانه ها نتوانستند ابعاد گوناگون انتشار این خبر را به درستی تحلیل کنند. البته قبل از تحلیل این خبر، بهتر است نگاهی به اخبار چند سال قبل یعنی سال 1998 میلادی بیندازیم. چرا که مطالعه ی تاریخ و وقایع گذشته، ما را در ارایه ی تحلیل های موفق پیرامون آینده، یاری می کند.

 

 

در سال 1998 میلادی، خبر مشابهی پیرامون « بیل کلینتون » رییس جمهور وقت آمریکا مطرح گردید. در آن زمان، رسانه های خبری از رابطه ی نامشروع « بیل کلینتون » با یک کارآموز حاضر در کاخ سفید به نام « مونیکا لوینسکی » پرده برداشتند.(3) البته ابتدا کلینتون این مسئله را انکار کرد، اما بعداً آن را پذیرفت. در ادامه، مشخص گردید که « بیل کلینتون » در طول حیات سیاسی خود با دو زن دیگر نیز رابطه ی نامشروع داشته است.(4)

 

 

همزمان با اوج گیری اخبار مربوط به رابطه ی نامشروع « بیل کلینتون » با « مونیکا لوینسکی »، وقایع دیگری در خاورمیانه شکل گرفت. بدین ترتیب که ایالات متحده ی آمریکا، حملات موشکی کوتاه مدتی به مدت 3 روز علیه عراق تدارک دید و موشک های پیایی بر سر مردم ستمدیده ی عراق که خود از ظلم صدام به ستوه آمده بودند، فرو ریخت.(5)

 

تعدادی از تحلیلگران، این حملات موشکی را در جهت سرپوش گذاشتن بر رسوایی های اخلاقی « بیل کلینتون » ارزیابی کردند و آن را وسیله ای برای دوری افکار عمومی مردم جهان، از وقایع داخلی آمریکا دانستند.

 

عده ای دیگر نیز ابراز کردند که آمریکا از ابتدا تلاش داشت تا حملات موشکی محدودی علیه عراق تدارک ببیند تا خطر تسلیحات کشتار جمعی این کشور را بیش از پیش برجسته و قابل باور نماید و زمینه را برای ادعاها پیرامون وجود حجم زیادی از تسلیحات کشتار جمعی در عراق و حمله به این کشور در سال 2003 میلادی (4 سال بعد) فراهم کند. اما به منظور جلوگیری از آمادگی عراق و سایر کشورهای اسلامی در جهت رصد کردن تحرکات امریکا و پیشگیری از آن ها، مسئله ی رسوایی اخلاقی کلینتون را در آن زمان مطرح نمود و پس از انحراف توجه افکار عمومی به این رسوایی، تحرکات خود را به راحتی در منطقه ی خاورمیانه انجام داد.

 

فارغ از این که در عمل کدامیک از تحلیل ها صحیح تر است، همزمانی آن ها نشان می دهد که معمولاً بین اخبار دهان پرکن و فعل و انفعالات سیاسی - نظامی همزمان، رابطه ای وجود دارد. چرا که علاوه بر مثال فوق، بارها در تاریخ مشابه این امر اتفاق افتاده است.

 

اما خبری که اخیراً درباره ی رسوایی اخلاقی اوباما منتشر شده است نیز حائز اهمیت بوده و می تواند نشان دهنده ی بروز تحرکات جدیدی از سوی آمریکا و متحدانش باشد. سوای این مسئله که خبر مذکور واقعاً درست باشد یا نباشد، نفس اعلام آن در شرایط فعلی، مشکوک می باشد.

 

وجود رابطه ی نامشروع بین سران کشورهای غربی و زنان دیگر، مسئله ای بسیار شایع و قابل انتظار می باشد. رگه های این مسئله را می توان در زندگی سایر سران کشورهای غربی از جمله سارکوزی، برلوسکونی و ... ملاحظه کرد.(6) این امر نیز با توجه به شیوع بالای بی بند وباری اخلاقی در غرب قابل انتظار است.

 

اما در مورد اوباما باید گفت که گرچه وجود رابطه ی نامشروع بین وی و زنان دیگر بسیار محتمل است، اما این مسئله که این روابط در شرایط فعلی افشا می گردد، نشان می دهد که افشای این خبر در شرایط فعلی برنامه ریزی شده است. مطابق اخبار نقل شده، خانم « ورا بیکر » که با اوباما رابطه ی نامشروع داشته است، از سال 2004 میلادی با اوباما مرتبط بوده و اوج این اتفاقات مربوط به سال 2008 میلادی بوده است.(7) حال سوالی که مطرح می شود این است که شاهدان اتفاقات مذکور و مطلعان این امر که بنا بر ادعایشان فیلم های ویدیویی نیز از این روابط دارند، چرا این مدارک را در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 میلادی افشاء نکردند و مانع از انتخاب اوباما به ریاست جمهوری نشدند؟!!! چرا این افشاگری قبل از اعطای جایزه ی صلح نوبل به اوباما شکل نگرفت؟!!!

 

جالب این که جمهوریخواهان نیز که همچون دوستان دموکراتشان در آمریکا، عضو تشکیلات شیطانی فراماسونری جهانی هستند و تنها به منظور فریب افکار عمومی به جنگ زرگری با یکدیگر می پردازند،(8) عنوان کرده اند که به شخصی که مدارک مربوط به فساد اوباما را در اختیارشان بگذارد، 1 میلیون دلار جایزه می دهند،(9) اما همین دغلکاران نمی گویند که چرا اینگونه تلاش ها را در زمان انتخابات انجام ندادند؟!!!

 

آری عزیزان! فراماسونری جهانی که نبض قدرت را در آمریکا و اکثر کشورهای جهان به دست گرفته و خود نیز اوباما را به ریاست جمهوری برگزیده است، مطابق برنامه ای از پیش تعیین شده، در شرایط حاضر بر طبل رسوایی اخلاقی اوباما می کوبد (علیرغم دعواهای زرگری پیرامون آن) و این خبر را اشاعه می دهد. اشاعه ی این خبر  که هدف از آن انحراف افکار عمومی جهان از وقایع خاورمیانه است، این هشدار را به مردم عزیز و مسئولان محترم کشور ما و سایر نیروهای مقاوم منطقه می دهد که احتمالاً فتنه ی جدید سیاسی یا نظامی قریب الوقوعی در خاورمیانه در حال شکل گیری است. البته این فتنه لزوماً یک جنگ منطقه ای گسترده نیست، اما قطعاً فتنه ی بزرگ و حائز اهمیتی است که غرب برای انحراف افکار عمومی مردم جهان، از مهره ی مطرح و موفق خود یعنی « باراک اوباما » نیز مایه گذاشته است. پس بر ما است که به جستجو و کنکاش پیرامون این فتنه ی قریب الوقوع بپردازیم و تلاش نماییم تا آن را خنثی کنیم.

 

ان شاء الله خداوند مکر دجال آخرالزمان را خنثی فرماید.

 

به امید ظهور منجی موعود، مهدی صاحب الزمان (عج).

 

خادم الامام (عج) - وعده صادق

                                       اردیبهشت 1389

 


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


جنجال رسانه های غرب بر سر همسر سارکوزی

 

جنجال رسانه های غرب بر سر همسر سارکوزی

اما شبكه اختاپوسی رسانه های غربی از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس، وب سایت رادیو فردا، سایت بی بی سی، خبرگزاری آلمان ، خبرگزاری ای پی و دیگران مدعی شدند كه شبکه خبر به بانوی اول فرانسه توهین کرده و لقب فاحشه داده است!!

رسانه های معاند غربی كه همواره با غوغاسالاری در پی پیشبرد اهداف خود علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، این بار نیز درباره واقعیتی كه بارها رسانه ها منتشر كرده اند، جنجال به پاكردند.

پس از آنکه ماجرای سکینه محمدی آشتیانی که متهم به قتل همسر و ارتکاب زنای محصنه است، در اروپا و به ویژه فرانسه به جریانی خبری، تبلیغاتی و سیاسی در سطوح بالا تبدیل شد،‌ شبکه خبر و دیگر رسانه ها که بارها شاهد خبرهایی درباره فساد اخلاقی مقامات سطح بالای فرانسوی بوده اند، بر حسب وظیفه حرفه ای خود، به اینکه غربی ها در تلاش اند این موضوع حقوقی و قضایی را به موضوعی فراگیر و سیاسی تبدیل کنند، واکنش نشان دادند.

در میان منتقدان حكم قضایی دادگاه ایران ضد سكینه آشتیانی نامه زنی دیده می شد که تا کنون بارها نامش در رسانه های غربی به " بدنامی" برده شده است.

کارلا برونی همسر رئیس جمهور فرانسه و مانکن ایتالیایی با انتشار نامه ای از سکینه آشتیانی، زن ایرانی فاسد و قاتل شوهر، حمایت کرد.

برونی در نامه خود خطاب به سکینه آشتیانی نوشت: سارکوزی رئیس جمهور فرانسه از آرمان آشتیانی دفاع خواهد کرد! همسر رئیس جمهور فرانسه بدون اشاره به اینکه آرمان سکینه آشتیانی چیست، افزود: چگونه می‌توان با اطلاع یافتن از حکم دادگاه ایران علیه شما، ساکت نشست؟

پس از این حمایت و در پی نامه دولت سارکوزی به اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای اتخاذ رویکرد مشترک اروپایی ها در مقابل ایران درخصوص نجات جان سکینه محمدی آشتیانی و تاکید بر اتخاذ تحریم هایی در زمینه حقوق بشر علیه تهران،‌ شبکه خبر در خبری با عنوان " معرکه سیاسی غربی ها علیه ایران" پس از اشاره به نامه دولت فرانسه و اظهارات کوشنر وزیر خارجه این کشور از ساركوزی و همسرش به عنوان زوجی كه دارای منكرات اخلاقی هستند یاد كرد.
 
اما شبكه اختاپوسی رسانه های غربی از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس، وب سایت رادیو فردا، سایت بی بی سی، خبرگزاری آلمان ، خبرگزاری ای پی و دیگران مدعی شدند كه شبکه خبر به بانوی اول فرانسه توهین کرده و لقب فاحشه داده است!!

این در حالی است که در هیچ یک از کلمات به كارگرفته شده در  خبرهای شبكه بین المللی خبر، واژه فاحشه دیده نمی شود.

وب سایت شبكه خبر مورخ ششم شهریور 89: 

 " برونی مانکن ایتالیایی و زن سارکوزی نیز که خبرهایی درباره روابط نامشروعش با دیگران و حتی با برخی دولتمردان فرانسوی بر سر زبان هاست و جسته و گریخته محل بحث محافل خبری و رسانه ای است، در نامه ای خطاب به سکینه محمدی نوشت که همسرش بی وقفه از وی دفاع و برای نجات او تلاش می کند."

یا وب سایت شبكه خبر- مورخ دوم شهریور 89:

" حمایت همسر سارکوزی از آرمان زن ایرانی شوهر کش " نوشت: " کارلا برونی همسر رئیس جمهور فرانسه که فساد متعدد اخلاقی خود و شوهرش بارها رسانه ای شده است با ارسال نامه ای از سکینه آشتیانی، زن ایرانی فاسد و قاتل شوهر، حمایت کرد."

شبکه خبر در پاسخ به این جنجال های هدایت شده رسانه ای غربی ها توضیحات زیر را ضروری می داند :

اول: اخلاق رسانه ای ما – بر خلاف بسیاری از رسانه های غربی که به اخلاق پایبند نیستند - حکم می کند که از توهین به هر کسی حال چه مقام رسمی باشد یا شخصی عادی،‌ پرهیز کنیم.

دوم: در واژه هایی که در خبر شبکه خبر درباره همسر آقای سارکوزی آمده است، واژه ركیك " فاحشه" دیده نمی شود و متهم كردن شبكه خبر در این باره تهمتی نارواست.

سوم : مضمون این عبارات صرفا نقل مطالبی است که رسانه های غربی پیش از این بارها درباره فساد اخلاقی سارکوزی و همسرش منتشر کرده اند و در واقع این اولین باری نبوده که "بانوی اول" فرانسه با چنین مضامینی خطاب شده است. از جمله :

سایت اجتماعی تویتر شاید نخستین بار درباره اینكه ساركوزی رئیس‌جمهور فرانسه و همسرش، كارلا برونی، هر كدام دارای روابط غیر اخلاقی  با دیگران هستند، مطالبی منتشر کرد که اندکی پس از آن در همه وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها منتشر شد.

البته پیش از این و هنگامی که سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه تلاش‌های خود را برای ممنوعیت پوشش روبنده در این کشور آغاز کرده بود، "انجم چودری" روحانی و مبلغ انگلیسی، کارلا برونی را فاحشه و نماد بی‌بندوباری غرب خوانده بود.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی دیلی‌استار، این مبلغ انگلیسی در ابتدای ماه جولای سال 2009 ، کارلا برونی را بخشی از وجهه جامعه فاسد غرب که زنان به عنوان اشیای جنسی مبادله می‌شوند، توصیف کرده بود.

در سایت تویتر آمده بود خانم برونی، روابط عاشقانه‌ای با بنیامین بیولی موسیقی دان و برنده اخیر یك جایزه موسیقی در فرانسه برقرار كرده است.

مجله «سوشابلاگ» فرانسه هم نوشت كه خانم برونی، سال‌هاست روابط دوستانه و نزدیكی با بیولی برنده اخیر جایزه موسیقی داشته و غیررسمی هم با او در آپارتمانش در پاریس زندگی كرده است.

این شایعات به ویژه هنگامی كه در وب سایت مجله «دو دیمانش» منتشر شد، قوت بیشتری یافت.

این مجله نوشت: او با «بنژامین بیولای» خواننده جوان فرانسوی روابط نامشروعی برقرار كرد كه این، باعث رنجش خاطر مردم فرانسه، افت محبوبیت ساركوزی و افزایش انتقادات به وی به سبب انتخاب چنین فرد خائنی به عنوان همسر رئیس جمهور فرانسه شد.

مجله «دو دیمانش» افزود: كارلا برونی، عاشق بنیامین بیولی شده و در عوض رئیس‌جمهور ساركوزی هم با «چانتال جوانو» - یك زن دیگر - به آرامش می‌رسد!

چنین خبرهایی در رسانه‌هایی مانند یاهو نیوز فرانسوی، لو پست و آگورافوگستو و شبكه تلویزیونی آی تله هم منتشر شد.

دیلی تلگراف هم در این باره نوشت: "بانوی اول" فرانسه تنها یک سال پس از اینکه به کاخ الیزه راه پیدا کرد، به سارکوزی نیز خیانت کرد و با "بنژامین بیولای" خواننده جوان فرانسوی روابط پنهانی برقرار كرد.

رسانه های غربی همچنین پس از آن نوشتند، خانم برونی كه پیش از این، روابط عشقی با «میك جگر»، «اریك كلپتون» و «دونالد ترامپ» داشته است، روابطی نیز با «ژان پل انتوون» داشته؛ اما پس از آن، این روابط را با پسر او رافائل برقرار كرده است، ولی ظاهرا انتوون جوان این مدل سابق را به دلیلی كه آن را عدم پایبندی به روابط بیان نمود، رها كرد.

روزنامه انگلیسی دیلی میل در این باره تصریح كرده بود: كارلا برونی زمانی با میك جاگر خواننده انگلیسی روابط مخفیانه برقرار كرده و این در حالی است كه جاگر در همان زمان با جری هال یك زن آمریكایی زندگی می كرد و حتی از وی دارای 4 فرزند بود.

شبكه بی بی سی هم در معرفی كارلا برونی نوشت: در لیست روابط جنسی برونی، نام هایی چون میك جاگر، كوین كاستنر، وینسنت پرز، دونالد ترامپ و حتی لورانت فابیوس نخست وزیر سابق انگلیس دیده می شود.

بی بی سی در ادامه، در بیان سابقه روابط كارلا برونی آورده است: در سال 2001 و در حالی كه برونی به زندگی با «ژان پائول آنتوان» نویسنده فرانسوی مشغول بود، روابط غیراخلاقی مخفیانه ای را با پسر او رافائل كه 10 سال از خودش كوچك تر بود، آغاز كرد .

همچنین رسانه‌ها به اظهار نظر جنجالی خانم برونی اشاره می‌كنند كه پیش از این گفته بود از تك همسری! خسته شده است.

 بی بی سی در این باره نوشت: كارلا برونی در گفتگو با نشریه زنان فیگارو اعلام كرده است كه «تك همسری حوصله من را سر می برد»!

دبیر مجله آمریکایی نیوزویک هم در کتابش فاش کرد که اظهارات خارج از ادب و عرف دیپلماتیک همسر سارکوزی در دیدار اولش با همسر اوباما موجب بهت وی شده است.

شبکه تلویزیونی "سی ان‌ان"، در این باره گزارش داد انتشار کتابی در آمریکا درخصوص گفتگوی غیررسمی "کارلا برونی" همسر نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه با "میشل اوباما" همسر باراک اوباما، جنجال‌های زیادی برانگیخته است.

جاناتان آلتر نویسنده این کتاب و یکی از دبیران نشریه آمریکایی نیوزویک در کتاب خود اعلام کرده است: همسر سارکوزی در اولین دیدار با همسر اوباما، برای وی تعریف کرده که یکی از سران کشورهای اروپایی، به علت اینکه سارکوزی و همسرش مشغول امور زناشویی بوده‌اند برای ساعتی معطل مانده است!

برونی در دیدار با میشل اوباما از وی پرسیده که آیا اتفاق مشابهی برای وی رخ داده و همسر اوباما در حالی که از این سوال خصوصی برونی متعجب و عصبانی شده، به وی پاسخ منفی داده است.

سارکوزی نیز كه در فرانسه به علت زندگی ناصحیح خانوادگی مشهور است، پیش از برونی، تجربه دو ازدواج دیگر را داشته است .

سیسیلیا همسر دوم وی، سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه را این گونه توصیف کرده است: زن‌باره‌ای که هیچ کس جز خودش را دوست ندارد.

با این مستندات كه در رسانه های غربی درباره ساركوزی و همسرش منتشر شده است می توان علت حمایت بانوی بدنام فرانسه را از سكینه اشتیانی و آرمانش دریافت!

از سوی دیگر به نظر می رسد رسانه های غربی با ایجاد موج جدید تبلیغات علیه شبكه خبر به دنبال تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران در جهان و به ویژة در اروپا هستند.

 


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


حمله همسر بدنام ساركوزي به كيهان

 

عکس غیراخلاقی همسر سارکوزی ۹۱ هزار دلار فروخته شد

Carla Bruni

 

 

عكسي از” كارلا بروني” همسر جديد “نيكلا ساركوزی” رئیس جمهوری فرانسه، با قيمت ۹۱۰۰۰ دلار در نيويورك، فروخته شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، عكس برهنه ای از “كارلا بروني” همسرجديد “نيكلا ساركوزی” رئیس جمهوري فرانسه با قيمت ۹۱۰۰۰ دلار پنج شنبه در نيويورك ، به فروش رسيد.
براساس اين گزارش مجموعه عكسي شامل ۱۴۰ عكس از”Gert Elfering ” كلوكسيونر آلماني توسط خانه هنري Christie’s در نيويورك به مزايده گذاشته شد و پنج شنبه ۱۰ آوريل با قيمت ۹۱۰۰۰ دلار ، توسط يك كلكسيونر چيني، خريداری شد.
در ميان اين مجموعه عكس، عكس برهنه اي از “كارلا بروني” همسر جديد “نيكلا ساركوزی” رييس جمهوری فرانسه وجود داشت كه بيشتر از تمامي عكس هاي اين مجموعه، نظر بينندگان را به خود جلب كرده بود.
اين عكس سياه و سفيد در ابعاد ۳۲/۵ در ۲۲/۵ سانتيمتر ، يكي از معروف ترين عكس هاي هنري اين كلكسيونر است كه در سال ۱۹۹۳ ميلادی، زماني كه “كارلا بروني” به عنوان مانكن در اوج شهرت بود، توسط”Michel Comte ” عكاس سوئيسي از وي گرفته شده بود.
عكس “كارلا بروني” بدليل موقعيت فعلي وی، به عنوان همسر “ساركوزی” و بانوی فرانسه، مورد توجه همگان قرار گرفت.
خانه هنري Christie’s نيويورك، ابتدا قيمتي در حدود ۴۰۰۰ دلار را برای اين عكس تخمين زده بود، اما با مشاهده قيمت های پيشنهادی از سوی حاضران ، قيمت پيشنهادی خود را بالا برد

 

  

حمله همسر بدنام ساركوزي به كيهان

 

همسر فاسدالاخلاق ساركوزي رئيس جمهور فرانسه كه به تازگي از خيانت يك زن جنايتكار و فاسدالاخلاق در ايران جانبداري كرده، نسبت به گزارش كيهان غيرتي شد. نشريه فرانسوي پست نوشت كارلا بروني از اينكه روزنامه كيهان و تلويزيون ايران وي را فاسدالاخلاق معرفي كرده اند، شگفت زده و عصباني شده است. روزنامه انگليسي ديلي ميل نيز از قول يك منبع داخلي در اليزه نوشت: بروني به شدت از اين موضوع شوكه شده است.


كارلا بروني اخيراً ضمن جانبداري از كمپين حمايت از «س-م» - زني كه پس از برقراري روابط نامشروع و زناي محصنه با مردي ديگر، اقدام به قتل همسر خود كرده- خطاب به اين جنايتكار گفته بود «حكم صادره براي تو ناعادلانه است. من از اينكه تو به خاطر دوست داشتن يك نفر محكوم به مرگ شده اي، واقعاً متعجب شدم. از همان قعر سلول بدان كه ما هرگز تو را فراموش نخواهيم كرد و همسرم پيگير آزادي توست».


غيرتي شدن ناگهاني اين فاحشه ايتاليايي در قبال خبر كيهان در حالي است كه وي قبل و بعد از ازدواج با ساركوزي داراي روابط نامشروع با افراد گوناگون بوده و خود نيز با ورود به زندگي ساركوزي و يك سال ارتباط پنهاني با وي، باعث پاشيدن خانواده رئيس جمهور فرانسه و طلاق گرفتن همسر دوم ساركوزي شده است.


پيش از اين روزنامه انگليسي ديلي ميل در گزارشي تصريح كرده بود: كارلا بروني زماني با ميك جاگر خواننده انگليسي روابط مخفيانه برقرار كرده و اين در حالي است كه جاگر در همان زمان با جري هال يك زن آمريكايي زندگي مي كرد و حتي از وي داراي 4 فرزند بود.


شبكه بي بي سي هم در معرفي كارلا بروني مي نويسد: در ليست روابط جنسي بروني، نام هايي چون ميك جاگر، كوين كاستنر، وينسنت پرز، دونالد ترامپ و حتي لورانت فابيوس نخست وزير سابق انگليس ديده مي شود.


بي بي سي در ادامه، در بيان سابقه روابط كارلا بروني آورده است: در سال 2001 و در حالي كه بروني به زندگي با «ژان پائول آنتوان» نويسنده فرانسوي مشغول بود، روابط غيراخلاقي مخفيانه اي را با پسر او رافائل كه 10 سال از خودش كوچكتر بود، آغاز كرد و اين رابطه باعث آن شد كه رافائل از «جاستين لاوي» همسر خود جدا شود. جاستين لاوي در واكنش به اين اقدام غيراخلاقي بروني، بيكار ننشست و در سال 2004 با انتشار رماني در خصوص زن جواني كه شوهرش توسط يك «زن گستاخ با لبخندي مخرب» فريفته مي شود، اين اقدام بروني را افشا كرد.


كارلا بروني در سال 2001 از رافائل صاحب يك فرزند پسر شد اما در سال 2007 و در حالي كه رافائل اعلام داشت كه بروني به زندگي متعهد نيست، از يكديگر جدا شدند.


بي بي سي در ادامه افزوده است: كارلا بروني همچنين سال گذشته در گفتگو با نشريه زنان فيگارو، اعلام كرده است كه «تك همسري حوصله من را سر مي برد»! و «اين عشق است كه زمان طولاني مي ماند و هوس آتشين، دو يا سه هفته بيشتر دوام نمي آورد.»


«بانوي اول» فرانسه تنها يك سال پس از اينكه به كاخ اليزه راه پيدا كرد، به ساركوزي نيز خيانت كرد. براساس گزارش نشريه فرانسوي «لو ژورنال دوديمانش» در ماه مارس، او با «بنژامين بيولاي» يك خواننده جوان فرانسوي روابط نامشروعي برقرار كرد كه اين، باعث رنجش خاطر مردم فرانسه، افت محبوبيت ساركوزي و افزايش انتقادات به وي به خاطر انتخاب چنين فرد خائني به عنوان همسر رئيس جمهور فرانسه شد.


اين روزنامه در ادامه آورده بود: كارلا بروني از چندين سال پيش، از دوستان صميمي بيولاي بوده و اكنون نيز به رغم اينكه اصطلاحاً همسر ساركوزي است اما به طور غيررسمي با اين خواننده فرانسوي در پاريس زندگي مي كند.


بررسي سوابق كارلا بروني به روشني نشان مي دهد كه چرا اين زن بدسابقه، از يك زن ايراني مرتكب زناي محصنه و مشاركت كننده در قتل همسرش كه به مرگ محكوم شده، حمايت كرده است و در واقع خود وي نيز مستحق مرگ است.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


شجریان 0 ساسی مانکن 20

 
برای پخش صدایش از آنتن مقدس رسانه نظام عشوه‌های شتری می‌آید اما با امتیازات متعدد آشکار و نهانی که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهد شد کاملا آشتی است.
 
 
پایگاه خبـری انصارنیوز در یادداشتی شجریان را به خاطر انتقاد از صداوسیما از پخش یکی از سرودهایش کمتر از ساسی مانکن دانست!

به گزارش «شفاف» نویسنده این مطلب با بیان اینکه مصاحبه محمدرضا شجریان با بی‌بی‌سی فارسی را که شنیدم طاقت از کف دادم نوشته است: زمانی او را «استاد» می خواندم، اگر کسی نامش را بدون پیشوند استاد در برابرم می‌برد محترمانه تذکرش می‌دادم که: شجریان نه! استاد شجریان.

سال 74 وقتی در نامه‌یی سرگشاده به دکتر لاریجانی، تقاضای حق و حقوق مادی پخش آثارش را نمود، صرف‌نظر از اینکه انتظارش برای دریافت «مزد حنجره‌اش» از صداوسیما تا چه میزان بجا یا نابجا بود، نوع ادبیات تبخترآمیز شجریان در آن نامه و سرگشاده بودنش، قلب بسیاری از کسانی که او را از فرهیختگان عالم موسیقی ایران زمین می‌شمردند جریحه‌دار شد. من نیز به عنوان یکی از ارادتمندان این آوازخوان ایرانی از حرکت ناپخته او مکدر شده، لکن همانند سازمان صداوسیما سعه صدر به خرج دادم و شجریان را صرفا از سرزمین دلم اخراج، ولی صدایش را در گوشم ابقاء کردم و از آن پس «استاد شجریان» در ذهن و زبان بنده به «شجریان» تنزل یافته و سهم شنیداری صدایش را با دیگر سنتی‌خوانان این کشور یکسان قرار دادم.

البته مبنای قضاوت، تنها آن نامه سرگشاده به لاریجانی نبود، بلکه پیش از آن نیز دیکته شجریان نزد همه کسانی که فراتر از حنجره‌اش سوابق او را داشتند، غلط‌های متعدد داشت، لیکن بزرگواری ملت هنردوست ایران، در همیشه تاریخ، حداکثر گذشت را داشته است، آنهم نسبت به هنرمندانی که علی‌رغم داشتن «دانش هنر»، از «بینش هنری» لازم برخوردار نبوده‌اند .

اینکه کسی با داشتن یک حنجره قوی و مسلط و چهره‌یی زیبا، برای مردم دل‌فریبی کند و یک کاراکتر مهربان و دارای روح لطیف را به خورد یک ملت بدهد، اما با قساوت تمام به عنوان یک شکارچی، منابع طبیعی این ملت را آماج تفنگ و کارد خود قرار دهد یک پارادوکس غیرقابل هضم است .

اینکه یک آوازخوان ماهر، خود را «مردمی» بخواند و در محفل دوستان افاضه فیوضات کند که: «من آروغ هم بزنم این مردم مرا تحسین می‌کنند» نشان از غرور و کبر است، نشان از حقیر شمردن شعور مردم این سرزمین است .

من دشمن کراوات و کراواتی‌ها نیستم، اما اینکه کسی با تاختن بر موسیقی پاپ و سخیف‌شمردن موسیقی غربی، خود را علمدار حفظ «سنت» نشان دهد و همچنان با آویختن زنار (کراوات) بر گردن، خود را دلبسته فرهنگ غربی به‌جا مانده از دوره طاغوت بداند نفاق با مردم است .

نمی‌خواهم وارد زندگی خصوصی شجریان شوم که جناب ایشان از اسلام آنچه را که خوشایندشان است، بر می‌تابد مانند تعدد زوجات و آن قضایای ...

اما چه قدر خوب است که انسان یا زنگی زنگ باشد یا رومی روم، خصوصا کسی كه خود را در ردیف نخبگان یک ملت تصور نماید.

شجریان سی‌سال است که مشخص نیست با نظام جمهوری اسلامی قهر است یا آشتی؟ سی‌سال است که با دست پس می‌زند و با پا پیش.

برای پخش صدایش از آنتن مقدس رسانه نظام عشوه‌های شتری می‌آید اما با امتیازات متعدد آشکار و نهانی که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهد شد کاملا آشتی است.

همان سال 74 با «نادیده گرفتن» گستاخی شجریان در نامه سرگشاده‌اش به لاریجانی مخالف بودم و به عنوان یک ایرانی که سهمی از آنتن ملی دارد، معتقد بودم باید همان‌گونه که خودش در نامه‌اش خواسته است، نادیده گرفته شود، اما این‌گونه نشد و نگاه بزرگوارانه دکتر لاریجانی به این موضوع، متاسفانه به تبختر و نخوت این آوازخوان باسابقه، دامن زد و همین شد که، محمدرضا شجریان روی آنتن بی‌بی‌سی با همان حنجره‌یی که برای این ملت «ربنا» خوانده است، در اقدامی خائنانه، سخنان رییس‌جمهور را در «خس و خاشاک» خواندن آشوبگران، به تمسخر و توهین گرفته و خود را تلویحا جزو آشوبگران و فتنه‌گران خیابانی قلمداد کرده و عنوان نمود که در نامه‌یی به ضرغامی درخواست کرده تا صدای «غیرمردمی‌اش» از آنتن صداوسیما پخش نشود. او با این موضع فتنه‌جویانه، به این دروغ دامن زد که منظور احمدی‌نژاد از خس و خاشاک همه 12‌میلیون نفری بوده‌اند که به موسوی رای داده‌اند، و این خیانتی نابخشودنی است. رییس‌جمهوری که در طی چهار سال دولت نهم، بعضا توهین‌های ارسالی مخالفانش را نیز در بخش نظرات وبلاگش در دیدگاه عموم قرار می‌داد .

حتی «اوبامای متغیر» نیز می‌داند که تخریبگران و آشوبگران خیابانی (نه همه ی تجمع‌‌کنندگان سبز) عده‌ای قلیل‌اند که بسیاری از رای‌دهندگان به موسوی نیز از آنها تبری می‌جویند و صدالبته منظور نظر احمدی‌نژاد همان چند صدنفری است که حسابشان با کرام‌الکاتبین است و خس و خاشاکی بیش نیستند.

شجریان در ادبیاتی گستاخانه به رسانه جاسوس بی‌بی‌سی گفت که: «با پخش ترانه‌هایم در این روزها تنم می‌لرزد، مردم در بهت و ماتم فرو رفته‌اند.»

او همچنین اضافه کرد که «من در سال 74 هم گفته‌ام که از پخش صدایم از هیچ‌کدام از آنتن‌های صداوسیما راضی نیستم».

این گفته شیطنت‌آمیز شجریان، سعی در القاء این نکته به آشوبگران سبز داشت که «من از سال 74 سبز بوده‌ام»، تا این چنین سابقه‌‌ي طلب «حنجره مزد» خویش را از رسانه ملی پاک کند.

اینکه شجریان نیز مانند معتمد آریا و دیگر «هنرنمامندان» این سرزمین با موج سبز بوی کباب شنیده‌اند و هر کدام از ظن خویش یار این موج فتنه شده‌اند، امری است علی‌حده، اما اگر کسانی مانند محسن مهملباف بدهی «استاد»شدن‌شان را به این نظام فراموش کرده و در آن‌سوی مرزها زنجیر پاره کرده‌اند را به لقای اینکه پرده از چهره برانداخته‌اند و آن‌روی ... خود را نشان می‌دهند و چیزی برای پنهان کردن نگذاشته‌اند ببخشیم، شما (شجریان) را چه کنیم که سی‌سال است از قبل نازی که جمهوری اسلامی از شما خریده، دکان دونبش گلویتان را تبدیل به یک فروشگاه زنجیره‌ای برای خاندان خود نموده و اکنون سر بزنگاه، نمک به حرامی را علنا به حد اعلی رسانده‌اید؟

خدا را گوه می‌گیرم که هیچ‌کدام از این سخنان را به قصد اسائه ادب نمی‌گویم بلکه حقیقتا واجد آنید.

شما نبودید که حاضر نشدید نامه تسلیت هنرمندان به مناسبت فوت مرحوم حاج سید احمد را امضاء کنید؟ و تنها دلیل اینکار را «وارد نشدن به سیاست» عنوان کردید؟ اکنون چه شده که به ناگاه سیاسی شده‌اید؟ به خیابان می‌روید و در غائله سبز، انگشت پیروزی تکان می‌دهید؟ حقیقتا گفتن تسلیت برای داغدار شدن ملت در غم فقدان یادگار حضرت امام ورود به سیاست بود، اما تعبیری که از «خس و خاشاک خواندن تخریب‌گران خیابانی» توسط رییس‌جمهور نمودید و خود را همپالگی آنان قلمداد فرمودید، ورود نابخردانه به سیاست نیست؟

راستی شما که اکنون برای خس و خاشاک خواندن چند صد نفر خرابکار خیابانی، تمام ملت را مبهوت و ماتم‌زده می‌دانید و داغدار این بهت ملت!! هستید، در ماتم از دست‌دادن فرزند امام که ملت شوکه و مصیبت‌زده بودند چگونه توانستید دل ملت را از یک تسلیت خشک و خالی محروم کنید؟ هر چند که تسلیت کسی چون شما برای ملت ، فی‌نفسه ارزش خاصی ندارد، لیکن منظور از این یادآوری، صرفا آشکار کردن نفاق شماست .

جناب شجریان، اگر شما را طبق فرموده رهبرمعظم انقلاب در 14‌خرداد امسال در دسته خائنان فتنه سبز قرار ندهیم ناچاریم شما را در رسته «بسیار غافلان» جای دهیم که در آن صورت، با این همه بینه و برهانی که اظهر من الشمس است تا بفهمید که این توطئه از کجا آب می‌خورد، ناچاریم برای شما پایین‌ترین ضریب هوشی ممکن را قائل شویم.

راستی آیا در نامه‌تان به ضرغامی نوشتید که صدای شازده پسرتان را نیز از آنتن ملی پخش نکنند؟

به راستی این نمک به حرامی نیست که طی دو سال اخیر صدای مخملی همایون‌تان از همین آنتن به مردم شناسانده شد و خدا می‌داند چه میزان زمان و هزینه لازم داشتید تا پیوستن پسرتان به دکان‌تان را به هفتاد میلیون مخاطب اطلاع‌رسانی کنید؟ همایون شما از سال 72 با کاست «یاد ایام» کنار شما تنبک به دست، ظاهر شد و تنها کسانی مانند من که ارتباط تنگاتنگی با صدای شما داشتند این را می‌دانستند، اما صدای نازنین فرزندتان طی دوسال گذشته به واسطه آنتن صداوسیما همه‌گیر شد نه لوح‌های فشرده شرکت دل آواز .

به راستی چرا برای اسپانسر رایگان فرزندتان اعتراضی نداشتید و زبان در کام داشتید؟ چرا؟ چون برایتان عایدی داشت؟ واقعا این رانت بزرگی نیست که هزاران فرزند این ملت با داشتن صدایی خوش و علم خواندن، از چنین مزیتی برخوردار نیستند؟ شاگردان کارگاه آوازتان خیلی خوب این نکته را درک می‌کنند.

ولی بدهکاری شما به رسانه ملی و نظام تنها این نیست.

در بی‌بی‌سی ضجه زدید که مردم بهت زده و ماتم زده هستند و به فرزند راستین ملت (احمدی‌نژاد) تاختید و خود را دلسوز ملت جا زدید، این نشان می‌دهد که شما ذهن و دل پاک و معصوم میلیون‌ها جوان متولد دهه 60 را هدف قرار داده‌اید چرا که با این گفته خویش ثابت کردید از حافظه تاریخی جوان‌هایی که سابقه شما را درزمان جنگ تحمیلی نمی‌دانند هراسی ندارید .

من به همه جوانان 18 تا بیست و پنج سال کشور عزیزمان یادآوری می‌کنم و شهادت می‌دهم که :

هیچ‌کس، در زمانی که دشمن کثیف بعثی شمشیر خود را برای جان و مال و ناموس این ملت از روبسته بود و جوانان رشید این کشور، روی خاک گرم جنوب در خون خویش غوطه‌ور بودند، ندید و نشنید که محمدرضا شجریان به درون جبهه‌ها رفته و دل شیرمردان این مرز و بوم را با صدای خویش گرم کند.

دوستان و یاران هم‌وطن: من نیز چون شما در زمان جنگ شش روزه اعراب و اسراییل هنوز متولد نشده بودم، اما گواه تاریخ، چیزی نیست که من یا شما بتوانیم به راحتی از آن بگذریم و به فرموده قرآن، ما باید با مرور تاریخ برای حال و آینده خود عبرت بگیریم، نکته‌یی که امثال شجریان، تنها و تنها، مدل ماکیاولی آن را ملکه اعمال و رفتار خویش قرار می‌دهند .

همه می‌دانند «ام کلثوم» خواننده زن مصری کیست؟ او در جنگ اعراب و اسراییل برای کمک مالی به جبهه اعراب، «نام خویش» را در بلیط‌های بخت‌آزمایی قرار داد تا هوادارانش به هوای به همسری گرفتن ام‌کلثوم اقدام به خریدن بلیط‌های بخت‌آزمایی نمایند و بدین‌سان یک زن آوازه‌خوان «بینش هنری‌اش» در قیاس کسی مانند شجریان به مراتب بیشتر بود.

متاسفانه سخاوت نظام و رسانه ملی با این فرد، طی سه‌دهه گذشته موجب شده تا امر بر او مشتبه شود که شجریان یعنی همه موسیقی ایران زمین .

جامعه‌شناسی این آوازخوان به اصطلاح مردمی آن قدر پایین است که نمی‌داند، در بستر هجوم انواع موسیقی غربی از راک و جاز گرفته تا پاپ و رپ، ذائقه جوانان در حال فرار از موسیقی سنتی است و امثال شجریان برای دیده شدن و شنیده شدن و ماندگار ماندن صدا و هنرشان سخت نیازمند لطف و همکاری رسانه ملی هستند.

جناب شجریان، شما حقیقتا گمان کرده‌اید که مردم ایران ماه رمضان‌شان سر نمی‌شود، مگر با صدای ربنای شما؟

حقیقتا شرم نمی‌کنید از اینکه سال هاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی با وجود این همه مداح خوش الحان در کشور، فقط و فقط با پخش ربنای شما، برایتان جایگاهی معنوی و محترم به هم زده است؟ و این بزرگ‌ترین بدهی «مادی» و معنوی شما به رسانه ملی ایرانیان است.

اینجانب از رییس غیور رسانه ملی عاجزانه درخواست دارم تا صدا و تصویر شجریان و خاندانش را برای همیشه از آنتن (همانگونه که خودش خواسته است) کنار بگذارد تا زمانی که این آوازخوان فرصت‌طلب به خویش آید و بداند که بیشترین شنوندگان صدایش در همان جمعیت 24‌میلیونی که به احمدی‌نژاد رای دادند هستند، نه کسانی که رنگ سادات را به دم سگ بسته و اکثرشان دیوانه موسیقی ساسی‌مانکنی‌اند، نه «نوا»ی شما.

جناب شجریان فراموش کرده اید که :

اگر «حسین فهمیده» پیکرش را فدای من و شما نمی‌کرد، اگر «همت» جانش را به من و شما هدیه نمی‌نمود، اگر «متوسلیان» لشکر محمد رسول الله را به راه نمی‌انداخت، اگر مردم دزفول زمانی که شما در کوه‌های شمال به شکار قوچ مشغول بودید و در تهران آروغ می‌زدید زیر جهنم موشک‌های اسکاد نمی‌ماندند و قطعه قطعه نمی‌شدند و اگر جهان‌آرا آن حماسه را خلق نمی‌کرد، اکنون نه شما با کراوات زیبایتان در کنسرت‌های داخل و خارج صدایتان رابه رخ همه می‌کشیدید، نه دخترتان مژگان شجریان می‌توانست برای کاست‌های شما و همایون عزیزتان طرح جلد کاست بکشد و معروف شود و نه آنتنی بود تا از رانت آن برای پسرتان بهره‌برداری کنید، شاید بگویید که صداوسیما، خود خواسته صدای فرزندنتان را پخش می‌کند که این عشوه‌ای کریه بیش نیست، چرا که از قدیم گفته‌اند سکوت علامت رضایت است.



آقای شجریان، روراستی را از ساسی‌مانکن بیاموزید.

باور کنید که شما، ام‌کلثوم که چه عرض کنم، ساسی‌مانکن هم نیستید.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


عکس هایی از دختري که اسرائيل از نامش مي هراسد!

 

عکس هایی از دختري که اسرائيل از نامش مي هراسد!

عکس هایی از دختري که اسرائيل از نامش مي هراسد!

به گزارش سرویس زنان جهان؛ دلال سعید المغربی نام مشهور دختر مجاهد فلسطینی است که به یکی از سمبل های مقاومت در میان مردم فلسطین و لبنان تبدیل شد. سمبلی که صهیونیست ها از شنیدن نامش می هراسند.
 



مجاهد فلسطینی که چند دهه پیش در عملیاتی در فلسطین اشغالی به شهادت رسید ولی جسدش همچنان در دست صهیونیست ها باقی ماند و تنها پس از جنگ 33 روزه لبنان و در عملیات تبادل اسرا و اجساد شهدا به حزب الله لبنان تحویل داده شد.

توضیح عکس: ایهود باراک بر سر پیکر دلال 

دلال سعید المغربی که بود؟
«دلال سعید المغربی » متولد 1958 در فلسطین اشغالی (شهر یافا )بود كه علاوه بر داشتن تهور و جسارت فراوان ، زبان عبری را به خوبی عربی صحبت می‌كرد وی فرماندهی تیم 13 نفره ای به نام«جوخه دیریاسین » را برعهده داشت. (نامگذاری این جوخه به تلافی جنایات مناخیم بگین (نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی ) در روستایی«دیر یاسین» در حوالی قدس بود که صدها زن و كودك فلسطینی را قصابی كرد.



دلال مغربی عملیات «كمال عدوان» را رهبری می کرد عملیاتی که «ایهود باراك» وظیفه سرکوب آن را داشت. (شهید کمال عدوان سخنگوی ساف بود که در سال1973 به دست كماندوهای صهیونیستی ترور شد)

ابو جهاد ، دلال را فرمانده تیم ویژه فتح کرد .
«خلیل الوزیر» ملقب به ابوجهاد، مرد شماره دوی فتح از اوایل سال1978 مراحل عملی كردن طرح عملیاتی خود را آغاز كرد. و 13 نفر از مجرب‌ترین و چریك های عضو فتح برای اجرای این عملیات كه بازگشتی برایش متصور نبود انتخاب شدند. فرماندهی این تیم ویژه بر عهده دختری جوان و با انگیزه به نام "دلال سعید المغربی" قرار گفت. 



خیانت سادات و خشم فلسطینیان
ماجرا از آن شروع شد که در 19 نوامبر سال 1977 با سفر غیر مترقبه «انورسادات» ‌رییس جمهور مصر به «فلسطین اشغالی» برگ جدیدی از تاریخ فلسطینی ورق خورد. 
مصری  كه تا چند روز پیش، مرزهایش به عنوان خط مقدم جبهه نبرد با « رژیم صهیونیستی» به شمار می‌رفت با تغییر رویه، دست دوستی به سوی صهیونیست ها دراز کرد. همین نكته باعث می شد كه تمایل به كنار آمدن با رژیم صهیونیستی در سران فلسطینی تقویت شود.
در حالی که فلسطینیان هم با چشمانی اشكبار به آینده‌ای می‌اندیشیدند كه با این سفر شوم انتظارشان را می‌كشید. 

 عرفات به خوبی می‌دانست كه این سفر سادات، روزهای سیاهی را برای "نهضت مقاومت فلسطین" به دنبال خواهد آورد.

چنین فضایی بهترین فرصت را به صهیونیست ها داده بود تا فارغ از عكس العمل شدید كشورهای عربی، حساب های خود را با فلسطینیان تسویه كند. به نظر رسید لازم است اقدامی انجام شود.

طرح یک عملیات
رهبران فتح (بزرگ ترین سازمان فلسطینی عضو «ساف») هدف این عملیات را توقف و یا کاهش سرعت مسیر مذاكرات صلح مصر و اسراییل می دانستند و معتقد بودند اگر این هدف هم محقق نگردد، حداقل این عملیات می‌تواند هشداری به مقامات صهیونیست و سران كشورهای عرب مبنی بر نادیده گرفتن "ساف" باشد.

عملیات در شب یازدهم مارس سال 1978،با حرکت یك كشتی باری كوچك آغاز شد( کشتی که در ظاهر به سوی شمال آفریقا حركت می كرد اما تا آبهای «فلسطین اشغالی» (50 كیلومتری ساحل «تل آویو»)پیش رفت) تمامی مسافران قایق‌ها، لباس فرم ارتش صهیونیستی را بر تن داشتند.


المغربی عملیات بزرگ ضدصهیونیستی در شهر تل‌آویو را رهبری می کرد
دلال المغربی فرمانده گروهی از فدائیان فلسطینی بود که هدفشان رسیدن به ساحل شهر تل آویو( پایتخت رژیم صهیونیستی) بود. این فدائیان وظیفه داشتند عملیات ضدصهیونیستی بزرگی را در "تل‌آویو" به اجرا درآورند كه اشغالگران را به تلافی‌جویی وادار كند.

در مسیر حركت به سمت ساحل ، یكی از قایق‌های لاستیكی واژگون شد و دو فدایی به دلیل سنگینی تجهیزات خود غرق شدند. یازده فدایی دیگر پس از یك ساعت و نیم موفق شدند خود را به ساحلی در نزدیكی بزرگراه "حیفا - تل‌آویو" برسانند. آنان به سمت بزرگراه حركت كرده و در راه یك صهیونیست را كه متوجه هویت آنان شده بود به قتل رساندند.

با رسیدن به بزرگراه مزبور، "دلال المغربی" دستور داد فدائیان دو اتوبوس را متوقف كنند.

فدائیان، مسافران یكی از این اتوبوس‌ها را به اتوبوس دیگر منتقل كردند و یك اتوبوس با حدود یكصد گروگان و یازده فدایی فلسطینی به سمت "تل‌آویو" به حركت درآمد. به "دلال" مأموریت داده شده بود كه حتی الامكان خود را به یك هتل شلوغ در حومه جنوبی "تل‌آویو" برساند و مهمانان هتل را برابر آزادی چند تن از زندانیان فلسطینی به گروگان بگیرد.

این در حالیست که هم «دلال» و هم «ابوجهاد» می‌دانستند كه تحقق چنین تبادلی بسیار دور از ذهن است زیرا اساسا «مناخیم بگین» نخست وزیر و «موشه دایان» وزیر جنگ، در موارد مشابه قبلی نشان داده بودند كه به هیچ وجه نجات گروگان های صهیونیست برایشان اهمیتی ندارد. اما دلال تمام سعی خود را به كار برد تا مطابق برنامة عملیاتی عمل كند و در حقیقت این عملیات با رویكردی بدون بازگشت طراحی شده بود.

دلال احتمال می‌داد با این تعداد از گروگان كه به همراه دارد بتواند راهش را به سمت هدف از پیش تعیین شده باز كند. اما واحد ویژه ای از ارتش صهیونیستی که ایهود باراك آن را فرماندهی می کرد به همراه نفربرهای زرهی، در دو راهی جلیلات(كه در میان صهیونیست ها دو راهی «كانتری كلاب» نامیده می شود) واقع در چند كیلومتری شمال تل‌آویو(نزدیكی شهرك صهیونیست نشین«هرتسلیا») موضع گرفت و بزرگراه را مسدود كرد.

با نزدیك شدن اتوبوس حامل فداییان و گروگان ها به نظامیان صهیونیست، پیش از آن‌كه فرصتی برای ایجاد ارتباط و مذاكره با فدائیان پیش بیاید، چرخ‌های اتوبوس به گلوله بسته شد و پس از توقف آن، تبادل آتش وسیعی میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در گرفت .

در كمتر از 15 دقیقه، اتوبوس به گلوله ای از آتش تبدیل شد. پس از ساعاتی درگیری رودر رو میان فداییان فلسطینی و نظامیان صهیونیست كه تحت فرماندهی «سروان ایهود باراك» قرار داشتند ، سرانجام «دلال المغربی» بر اثر اصابت گلوله ای به سرش به شهادت رسید و 8 تن از فدائیان نیز در كنارش بر خاك افتادند. همچنین 2 فدایی دیگر به چنگ صهیونیست‌ها اسیر شدند. 

 علمیات دلال آمار کم سابقه کشته شدگان صهیونیست را در برداشت 

با خاموش شدن آتشبار ها، صهیونیست ها به جمع آوری مصدومین پرداختند. آماری كه در نهایت از كشته شدگان صهیونیست به دست آمد هولناك و كم سابقه بود:
37 كشته و 80 زخمی. این ركورد از تلفات تا زمان انتفاضه دوم در سال 2000 میلادی شكسته نشد.

«عملیات كمال عدوان» ساعات هولناكی را برای اهالی "تل‌آویو" به ارمغان آورد كه هنوز هم در میان اتباع رژیم صهیونیستی و حتی صاحب‌نظران صهیونیست یكی از بدترین حوادث تاریخ این رژیم به شمار می‌آید. 

این عملیات تا كنون بزرگ ترین عملیات فدایی فلسطینیان علیه اشغالگران به شمار می رود و به اعتراف تحلیل گران نظامی دولت جعلی صهیونیست، اتباع اسرائیل دیگر تا زمان جنگ 33 روزه لبنان چنین ساعات پر وحشت و هراسی را تجربه نكردند.

اجساد «دلال المغربی» و سایر فداییانی كه در این عملیات به شهادت رسیده بودند در محلی موسوم به«گورستان اعداد» به خاك سپرده شد و سر انجام پس از 30 سال با تلاش حزب الله لبنان و شخص سید حسن نصرالله، در جریان «عملیات تبادل اسرا» میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی ، از آرامگاه های موقتی شان خارج شده و به مقاومت اسلامی لبنان تحویل داده شده و در روز 28 تیر ماه 1387 شمسی پس از تشییع با شكوهی به خاك سپرده شدند.

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

www.persianv.com

 


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


در دست بهاييان بدسابقه VOA

پست‌هاي كليدي VOA در دست بهاييان بدسابقه


پست‌هاي كليدي VOA در دست بهاييان بدسابقه

در مارس 1942 راديوي دولتي ايالات متحده با عنوان راديوي عمومي ملي(NPR) آغاز به كار كرد و چندي بعد نيز بخش بين‌المللي آن با عنوان صداي آمريكا (VOA) شروع به كار كرد. هدف از تأسيس اين بخش بين‌المللي، بهبود چهرة آمريكا در جهان و گسترش آزادي و دموكراسي مورد نظر آمريكا در كشورهاي ديگر بود.
صداي آمريكا كه روزي ادعا مي‌كرد در ميان ايرانيان 10 ميليون بيننده دارد، به اعتراف امير عباس فخر آور يكي از نيروهاي اين رسانه، هم‌اكنون تعداد بيننده‌هايش از NITV لس‌آنجلسي هم كمتر شده و همة اينها به مدد سوء استفادة بهاييان از پول ماليات دهندگان آمريكايي، حمايت دولتمردان آمريكايي از آنها و مديريت بهاييان بر اين رسانه است.
«شبكة ايران» پيش از اين در مطلبي به تحليل وضعيت تلويزيون رو به تعطيلي صداي آمريكا وابسته به وزارت امور خارجة آمريكا پرداخته بود. در آن گزارش، نويسندگان به تحليل ابعاد مختلف فروپاشي دروني تشكيلات اين رسانة ضدّ ايراني و سلطنت طلب پرداخته بودند. گزارش پيش رو نيز به بررسي نفوذ و سيطرة فرقة بهاييت در اركان و بدنة اين شبكه تلويزيوني ضدّ ايراني پرداخته است. براي بازشناسي هدف تأسيس VOA، نگاهي به تاريخچة آن ضروري است. از 7 دسامبر 1941 كه حملة ژاپني‌ها به «پرل هاربر» در جنگ جهاني دوم زمينة ورود آمريكا به جنگ را فراهم كرد، نخستين جرقه‌ها براي تأسيس Voice Of America زده شد.

نگاهي به تاريخچة صداي آمريكا

در مارس 1942 راديوي دولتي ايالات متحده با عنوان راديوي عمومي ملي(NPR) آغاز به كار كرد و چندي بعد نيز بخش بين‌المللي آن با عنوان صداي آمريكا (VOA) شروع به كار كرد. هدف از تأسيس اين بخش بين‌المللي، بهبود چهرة آمريكا در جهان و گسترش آزادي و دموكراسي مورد نظر آمريكا در كشورهاي ديگر بود. «صداي آمريكا» در واقع ابزاري بود براي اجراي سياست‌هاي وزارت امور خارجة ايالات متحده و همچنين تأثير بر افكار مردم جهان نسبت به ايالات متحده كه از طريق زبان رسانه دنبال مي‌شد.
مجموعة صداي آمريكا داراي 44 پخش‌كنندة راديويي به زبان‌هاي مختلف و 24 پخش كنندة تلويزيوني است. اين مجموعه از بدو تأسيس با هدف استفاده و بهره‌گيري از ابزار ديپلماسي عمومي پايه‌گذاري و تأسيس شد كه گسترة پخش آن، آسيا، اروپا و شمال آفريقا را شامل مي‌شود.
راديوي عمومي ملي (NPR) و مجموعة صداي آمريكا (VOA) هر دو زير مجموعة هيأت مديره رسانه‌هاي خارجي دولت ايالات متحدة آمريكا يا همان BBG هستند و زير نظر اين هيأت مديره ـ كه اعضاي آن متشكل از شوراي روابط خارجي آمريكا و نمايندگان منصوب دستگاه وزارت امور خارجه ايالات متحده است ـ اداره مي‌شود و رياست BBGنيز با رأي مجلس سناي آمريكا انتخاب مي‌شود. همچنين BBG زير نظر «تيم بازرسي ويژة ايالات متحدة آمريكا» فعاليت مي‌كند و اين تيم گزارش‌هاي خود را به مجلس سناي ايالات متحده و وزارت خارجه ارائه مي‌دهد. هم‌اكنون بودجة ساليانة صداي آمريكا 800 ميليون دلار است كه از محل ماليات‌هاي مردم آمريكا تأمين مي‌شود.

تاريخچة تأسيس بخش فارسي صداي آمريكا

در آوريل 1979 يعني بلافاصله پس از وقوع انقلاب اسلامي در ايران، بخش فارسي راديو صداي آمريكا ابتداء با هدف جهت‌دهي به انقلاب ايران و در پي ناكامي، با هدف مقابله با انقلاب اسلامي و به چالش كشيدن آن، با 30 دقيقه برنامة روزانه راه‌اندازي شد. از 22 نوامبر 1979 احمدرضا بهارلو فعاليت خود را در اين رسانه آغاز كرد. در كنار بهارلو، مجريان ديگري همچون رامش راسخ، بهروز عباسي و اكبر ناظمي كه از كاركنان راديو ايران بودند با هدايت بهارلو كارشان را در بخش فارسي صداي آمريكا آغاز كردند. آلن هايت در كتاب «تاريخ VOA»، زمان تأسيس تلويزيون فارسي صداي آمريكا را سال 1996 عنوان مي‌كند. به اين ترتيب، نزديك به دو دهه بعد از آغاز به كار احمدرضا بهارلو در مجموعه صداي آمريكا و راه‌اندازي راديو فارسي، مسئوليت راه‌اندازي تلويزيون اين مجموعه نيز به وي سپرده شد. در تاريخ 18 اكتبر 1996، نخستين امواج تلويزيون فارسي صداي آمريكا با اجراي احمد رضا بهارلو براي تمام دنيا پخش شد.
تا سال‌ها بعد، بهارلو خود سازنده و مجري بسياري از برنامه‌هاي خبري تحليلي و سياسي اين تلويزيون بود. بهارلو در ادامه پس از برنامه هفتگي ميزگردي با شما، در 11 سپتامبر 2002 برنامه (فصلي ديگر) و در 6 جولاي 2003 برنامه روزانه خبرها و نظرها را راه‌اندازي كرد.
وسعت برنامه‌هاي بهارلو كه خود همزمان رياست بخش فارسي راديو و تلويزيون صداي آمريكا را بر عهده داشت به حدي رسيد كه مخاطبان هر زمان كه «پيچ تلويزيون» را مي‌چرخاندند، بهارلو مقابل دوربين نشسته بود و مشغول اظهار نظر و ارائه تحليل بود. امپراتوري بي‌رقيب بهارلو وقتي از هم گسست كه پخش راديويي صداي آمريكا به بنياد راديو آزاد آمريكا سپرده و از مجموعة VOA منفك شد كه اين آغازي بر افول اين پيرمرد بود.

بهاييان در صداي آمريكا

احمدرضا بهارلو نخستين رئيس بخش فارسي صداي آمريكا، اگر چه خود يك بهايي نبود امّا تمايل زيادي به نزديكي با بهاييان داشت. اين موضوع به خصوص در استخدام كارمندان بخش فارسي و گزينش همكاران ايراني وي از ميان بهاييان مشهود است. همان‌طور كه قبلاً گفته شد نخستين همكاران وي در اين بخش رامش راسخ، بهروز عباسي و اكبر ناظمي بودند كه دو نفر نخست از بهاييان نامدار ايراني در راديو و تلويزيون دوران پهلوي در ايران بودند.
در اطلاعية گروهي از كارمندان و كاركنان راديو و تلويزيون ملي ايران در تاريخ 17 بهمن 57 كه در روزنامة اطلاعات به چاپ رسيده بود، نام اين دو تن به همراه گروهي ديگر از كارمندان بهايي اين مجموعه دوران پهلوي به چشم مي‌خورد.
با آغاز به كار «كنت تام لينسون» به عنوان رئيس BBG، ناگهان شيلا گنجي از بهاييان سرشناس و از اعضاي جامعة بهايي در سازمان ملل متحد، در غياب احمد بهارلو در آوريل 2004 به عنوان رئيس بخش فارسي VOA مشغول به كار مي‌شود. كنت تام لينسون كه خود از اعضاي AIPAC يا همان جامعة لابي يهوديان در ايالات متحده محسوب مي‌شود، گروهي از سرشناس‌ترين بهاييان را وارد چرخه مديريت صداي آمريكا مي‌كند كه «آوي داويدي»، «ستارة درخشش» يكي از مهره‌هاي اصلي رسانه‌هاي جامعة جهاني بهاييت و مهتاب فريد از جمله مهم‌ترين آنها بودند.
در اين ميان، آوي داويدي نقش بسيار مهم و تعيين كننده‌اي در روند بهايي سازي صداي آمريكا ايفا مي‌كند به گونه‌اي كه يك‌باره تعداد زيادي از كارمندان مسلمان‌زاده صداي آمريكا همچون علي مستعاني و سيد رسول افخمي از اين مجموعه اخراج يا مستعفي مي‌شوند و جاي آنها را چهره‌هاي شاخص تلويزيون «صداي دوست» ارگان رسمي بهاييان در حيفا و اسرائيل مي‌گيرند.
به اين ترتيب با ورود شيلا گنجي به حلقة مديريت صداي آمريكا، محفل كارمندان و مديران بهايي در اين رسانة فارسي زبان تكميل مي‌شود و چهره‌هايي همچون اكبر ناظمي، بهروز عباسي، ارژنگ داوودي، رامش راسخ، آوي داويدي، مهتاب فريد و ستاره درخشش در كنار هم قرار مي‌گيرند.

سفر مديران صداي آمريكا به حيفا

هم‌اكنون نيز (VOA PNN) توسط جيمز گلاسمن (از اعضاي ارشد انستيتوي آمريكن اينترپرايز) رئيس جديد هيئت مديرة رسانه‌هاي خارجي ايالات متحده اداره مي‌شود. وي كه از سال 2007 مديريت اين مجموعه را در اختيار گرفته است از بدو قبول تصدي اين مسئوليت، ارتباط بسيار نزديكي با محافل بهاييان ايالات متحده و حيفا در اسرائيل پيدا كرده است.
شاهد اين مدعا، ارتباطات نزديك وي با بهروز بهبودي مدير و بنيان‌گذار (Council for Democratic Iran) و از بهاييان سرشناس است. وي در اوايل سپتامبر 2008 به همراه سناتور تام كوبرن رئيس «تيم بازرسي ويژه» ايالات متحده آمريكا و از اعضاي مؤثر سنا براي تصويب بودجة BBG به اسرائيل سفر كرد و در دفتر بهروز بهبودي در حيفا به ديدار وي شتافت. از آن پس روند به كار گيري بهاييان در تلويزيون فارسي صداي آمريكا به نسبت گذشته اوج گرفته است. پس از استعفاي كنت تام لينسون رئيس قبلي BBG كه با فشار شديد سناتور كوبرن انجام گرفت، گلاسمن براي رياست اين شورا پيشنهاد شد. شيلا گنجي به شدّت تحت حمايت تام لينسون بود و استعفاي تام لينسون ضربة بزرگي به شبكةشيلا گنجي وارد كرد.

ريخت‌وپاش‌هاي بهاييان در خرج كردن بودجه

اخراج شيلا گنجي، هم به دليل آزرده كردن بوش بود و هم به دليل ريخت‌وپاش‌هاي فراواني بود كه از سوي اين بهايي و دار و دسته‌اش صورت مي‌گرفت. وي از زمان آغاز به كارش در صداي آمريكا، حلقه‌اي از دوستان و نزديكان بهايي خود را از رسانه‌هاي راديويي و تلويزيوني بهاييان در حيفا در اسرائيل به آمريكا فراخوانده و به كار گرفته بود، به طوري كه گزارش‌هاي رسيده به كميتة تحقيق و بررسي سنا، آنان را واداشت در اين زمينه تحقيقات جدّي صورت دهند.
فخرآور دربارة وي مي‌گويد: جالب است بدانيد درجولاي 2007 همزمان با رأي سناي آمريكا به جيمز گلاسمن براي رياستBBG شيلا گنجي با دستپاچگي مصاحبه‌هايي را با كانسرواتيواي دولت آمريكا ترتيب داد تا شايد بتواند دل اعضاي انستيتوي قدرتمند آمريكن اينتر پرايز را به دست آورد.
امّا با آغاز به كار دورة جديد مديريت در صداي آمريكا و رفتن شيلا گنجي، مديريت صداي آمريكا ميان بهاييان دست به دست شد. به اين ترتيب يكي از نزديكان به جامعة بهايي در رأس هرم مديريت مهم‌ترين رسانة دولتي آمريكا قرار گرفت كه اين امري بي‌سابقه است. به گفته امير عباس فخرآور، روشن نبودن هدف براي بيشتر كاركنان اين رسانه موجب شده كه نيروهاي غيربهايي از فعاليت در اين رسانه كنار بكشند. وي تصريح مي‌كند:‌ اطمينان دارم كه ماليات دهنده‌هاي آمريكايي خبر ندارند كه با پول مالياتشان در VOA و راديو فردا، گروهي از مجريان و كاركنان اين رسانه‌ها سعي دارند اداي اپرا وينفري، كريستين امانپور، لري كينگ، و بيل اورايلي را در بياورند و پولدار و مشهور شوند.
در حال حاضر، تعداد بينندگان صداي آمريكا ـ كه روزي ادعا مي‌كرد در ميان ايرانيان 10 ميليون بيننده دارد ـ به اعتراف عباس فخرآور از NITV لس آنجلسي هم كمتر شده است و همة اينها به مدد سوء استفادة بهاييان از پول ماليات دهندگان آمريكايي، حمايت دولتمردان آمريكايي از آنها و مديريت بهاييان بر اين رسانه است.

پي‌نوشت:‌

٭ برگرفته از: هفته‌نامة صدا و سيما.

ماهنامه موعود شماره 107

 


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


دعای استاد شهید شریعتی

 

 

خداوندا ، به من توفيق تلاش در شكست ،‌صبر در نااميدي ،‌رفتن بي همراه


،‌جهاد بي سلاح ،‌كار بي پاداش،‌فداكاري در سكوت ،‌دين در دنيا، مذهب بي


عوام ،‌عظمت بي نام ، خدمت بي نام ، ايمان بي ريا ، خوبي بي نمود،‌گستاخي


بي خامي ،مناعت بي غرور، عشق بي هوس، تنهايي در انبوه جمعيت و


دوست داشتن بي آنكه دوستت بدارند، روزي كن .خدايا به من زيستني عطا


کن که در لحظه مرگ ، بر بي ثمري لحظه اي كه براي زيستن گذشته است


حسرت نخورم و مردني عطا كن كه بر بيهودگي خويش ،‌سوگوار نباشم .


|

نوشته شده در 8 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


شبکه فارسی وان زیر پرچم اسراییل





باسلام به همه شما دوستان خوبم
نمي دونم تا حالا از راه اندازي کانال جديد فارسي زبان بنام «فارسي وان» (Farsi1) خبردار شده ايد با نه. کانالي که از اول ماه جاري ميلادي (آگوست) پخش آن از طريق ماهواره هاتبرد آغاز شده است.
شايد حدود دو ماه پيش بود که بطور اتفاقي در بين کانالهاي ماهواره هاتبرد چشمم به نام farsi1 برخورد. اون زمان فقط لوگو اين کانال نمايش داده مي شد و فقط نوشته بود: «بزودي».
از اواخر ماه گذشته ميلادي (جولاي) کم کم تيزرهاي تبليغي اين کانال پخش مي شد و از اول آگوست بطور رسمي فعاليت اين کانال شروع شد. محتواي اين کانال جديد هم براي بينندگان فارسي زبان محتوايي جديد و جذاب است: پخش سريالهاي نسبتا روز جهان با دوبله فارسي!
تا قبل از شروع کار اين کانال جديد، کانالهاي فارسي زبان ماهواره يا فيلم هاي زمان پهلوي را نشان مي دادند، يا فيلمها و سريال هاي صداوسيماي خودمان و يا فيلم هاي سينمايي خارجي با زيرنويس فارسي. فيلم هاي خارجي با دوبله فارسي هم البته پخش مي شد اما خيلي به ندرت. و چون معمولا مخاطب دوست دارد فيلم را با زبان خودش بشنود تا اينکه بجاي نگاه کردن به فيلم زيرنويس ها را بخواند، لذا راه اندازي کانالي که سريالهاي نسبتا روز جهان را با دوبله فارسي پخش کند مي تواند اتفاق مهمي باشد!
اين کانال،روزهاي شنبه تا چهارشنبه 3 سريال از ساعت 7 تا 10 شب پخش مي کند. روزهاي آخر هفته (پنج شنبه و جمعه) هم در همين ساعتها، 3 سريال طنز را پخش مي کند. در بقيه ساعتهاي روز هم يا تکرار اين سريالها پخش مي شود و يا برنامه اي با نام «ريموت کنترل» پخش مي شود که در آن آهنگهاي درخواستي بينندگان پخش مي گردد.

 

 

«ویکتوریا زنی 50 ساله است و مادر سه فرزند. شوهر او صاحب شرکتی قدرتمند و موفق است. ویکتوریا که روز را صرف باغبانی و امور معمولی می کند و خود را مادری ایده آل می داند، در بیست و پنجمین سالگرد ازدواجش پی می برد که شوهرش به او خیانت می کند. این حادثه عمیقاً به او صدمه می زند تا اینکه با خبرنگاری جوان آشنا می شود . . .»
این خلاصه سریال جذاب ویکتوریاست که هر روز (شنبه تا چهارشنبه) داره از کانال فارسي وان پخش ميشه. دو سريال ديگري هم که مانند اين سريال هر روز داره پخش ميشه (با نامهاي «همسر يا دردسر» و «جسور و زيبا») محتوايي با همين مضمون دارند يعني خيانت زن و مرد ، جداشدن زن و مرد از يکديگر و زندگي با ديگر افراد و ...!
برنامه «ريموت کنترل» هم که مجري آن بقول يکي از دوستان دو دختر یکی بلوند و دیگری بلک! مي باشد و اعلام کرده اند موزيک ويدئوهاي درخواستي را پخش مي کند، فقط اقدام به پخش موزيک ويدئوهاي خارجي مي نمايند (و بعضا خيلي عجيب غريب و ترسناک!).
در مورد کيفيت دوبله هاي سريالها هم بايد بگم که نسبت به دوبله هاي صداوسيما در سطح خيلي پائيني قرار داره و بعضا احساس ميشه دوبلرها دارند روزنامه مي خوانند تا اينکه دوبله بکنند. اما به نسبت بعضي دوبله هاي بعضي کشورهاي ديگر مانند روسيه، آذربايجان و ... بهتر است.
تا يادم نرفته اين را هم بگم که قرار هست در آينده سريالهاي مشهور و پرطرفداري از اين کانال، مانند فرار از زندان، 24 و ... پخش شود.

اينها تجربيات شخصي من در اين مدتي هست که فارسي وان داره پخش ميشه. سايت اين کانال farsi1.tv و فرکانسهاي اين کانال را در انتهاي اين مطلب قرار داده ام.

خب و اما شايد براتون اين سوال پيش بياد که اين رقيب جديد صداوسيما، متعلق به کجاست و مالکش چه کسي است؟







مقر فارسي وان در هنک‌کنگ قرار دارد (از قرار معلوم در يک ساختمان چهار طبقه!) و موسس آن نیز مجموعه رسانه‌ای استار متعلق به نیوزکورپوریشن است. شرکت موبی همکار شرکت استار در تولید برنامه‌های این شبکه است. مالک امپراطوري نیوزکورپریشن هم کسي نيست جز، سزار نبردهاي رسانه‌اي: «روپرت مرداک».
نیوزوکورپوریشن که اداره مرکزی آن در نیویورک واقع است، علاوه بر رسانه‌های دیداری و شنیداری، بیش از صد روزنامه و مجله نیز در سراسر جهان منتشر می‌کند که از آن جمله آنها می‌توان به دیلی تلگراف، وال‌استریت ژورنال، سان، تایمز و ساندی تایمز، نیویورک‌پست و ... اشاره کرد. مجموعه انتشاراتی داوجونز بورس ایالات متحده نیز تحت تملک این غول رسانه‌ای قرار دارد.
مجموعه فیلم‌سازی فاکس و شبکه‌های تلویزیونی فاکس و فاکس نیوز در مالکیت نیوزکورپوریشن است. مجموعه تلویزیونی - خبری اسکای انگلستان نیز متعلق به این شرکت است. سایت شبکه‌ی اجتماعی "مای اسپیس" نیز در تملک این شرکت است.

و اما کمي هم در مورد «کیث روپرت مرداک (یا مرداخ یا مردوخ)، سرمایه‌دار یهودی‌الاصل آمریکایی-استرالیایی و صاحب غول رسانه اي نیوز کورپریشن






کیت روپرت در 11مارس 1931در ملبورن استرالیا به دنیا آمد. پدر روپرت ، سر کیت مرداك ، ناشر روزنامه و مادرش یک یهودی ارتدکس بود اما مرداك هیچ وقت چنین مطالبی را در داستان زندگی خود ابراز نکرد.
پدر مرداك با الیزابت جوی گرین ، دختر روپرت گرین ، در سال 1928 ازدواج کرد که حاصل آن یک پسر، کیت روپرت و 3دختر بود. کیت روپرت بعدها تصمیم می گیرد که از نام اول پدربزرگ مادری اش که یهودی بود، استفاده کند.
سر کیت مرداك ، پدر روپرت از طریق ازدواج با دختر یک خانواده یهودی ثروتمند، یعنی الیزابت جوی گرین ، شهرت و اعتبار زیادی را در جامعه استرالیایی کسب کرد.
در پی این ازدواج ، کیت مرداك از طریق خویشاوندان همسرش ، در کار خود از گزارشگری به مدیریت روزنامه ای انگلیسی ، ارتقاء مقام پیدا کرد.
از آن زمان به بعد او به قدر کافی پول در اختیار داشت که با آن اقتدار و سلطنت یک شوالیه را برای خود در حیطه زیر نفوذ انگلستان بخرد: دو روزنامه در آدلید در جنوب استرالیا و یک ایستگاه رادیویی در یک شهر معدنی دورافتاده.
به گفته ریچارد اچ.کیورتیس ، سردبیر نشریه واشنگتن ریپورت درباره مسایل خاورمیانه: «به دلایلی ، مرداك همیشه سعی داشته این حقیقت را که مادر مومن و معتقدش او را همچون یک یهودی پرورش داد، پنهان کند.»
روپرت در سالیان دهه 1950 دیدارهای منظمی از آمریكا داشت. او با آگاهی و دید ویژه‌ای نسبت به آمریكا بزرگ شده بود و زمانی كه در آكسفورد تحصیل می‌كرد با پیچیدگی‌های «جنگ سرد» دست‌وپنجه نرم كرد و اذعان می داشت زمان آن رسیده كه موقعیت آمریكا را به عنوان یك قدرت فائقه جهانی به رسمیت بشناسیم. مرداک به زودی دلباخته آمریكا به ویژه شهر «نیویورك» شد. او که كار خود را با مالكیت یك روزنامه كوچك در «ملبورن» استرالیا شروع كرد، پس از مدت كوتاهی توانست یك امپراتوری رسانه‌ای را پایه‌گذاری كند.


خب دوست داريد در مورد رسانه‌هايي که مرداك در اختيار دارد بيشتر بدانيد؟


داراييهاي مرداك شامل شركت «نيوز كورپورشين» دربرگيرنده چندين رسانه گوناگون است كه اخيراً در سال 2007 شركت «داوجونز» نيز با تمام متعلقاتش به اين خانواده گسترده رسانه‌اي پيوسته است. علاوه بر اينها چندين رسانه ديگر در نقاط مختلف دنيا تحت مالكيت اوست كه به بررسي آنها مي‌پردازم.

1- نيوز كور پوريشن:
مرداك رئيس و مدير اجرايي اصلي اين شبكه بزرگ رسانه‌اي محسوب مي‌شود و علاوه بر او يك كاور هيئت مديره، وي را در مديريت بخشهاي گوناگون همراهي مي‌كنند. طبق سايت رسمي اين شركت مجموع دارايي‌هاي آن در مارس 2007 حدود 62 ميليارد دلار و درآمد سالانه آن حدود 28 ميليارد دلار است. اين شركت داراي 8 بخش اصلي است و فعاليت‌هاي تمام قسمت‌ها شامل اروپا، استراليا، آسيا و اقيانوسيه تحت نظارت دفتر مركزي آن در آمريكا است.
بخشهاي اصلي اين شركت شامل موارد زير و در برگيرنده رسانه‌هاي متعدد است.
- شركت‌هاي فيلمسازي: اين مجموعه شامل 11 شركت فيلمسازي معتبر دنياست كه برخي از موارد ان را ذكر مي‌كنيم.
2oth century fox
2oth century fox television
Fox stuios austrailia
Fox studios baja
blue sky studios...
-شبكه‌هاي تلويزيوني، اين مجموعه شامل 6 شبكه است كه برخي از آنها عبارتند از
Fox briadcastting com pany
Fastel
Star

- شبكه‌هاي كابلي: اين شبكه شامل 16 شبكه در نقاط مختلف دنياست كه برخي از انها عبارتند از:
Fox movie chanel
Fox news chanel
Fuel tv
Speed

- خبرگزاري‌هاي ماهواره‌اي: شامل 3 خبرگزاري مهم است كه عبارتند از:
Bskyb
Direct tv
Skyitalia

-مجلات: اين مجموعه شامل 8 مجله است كه برخي از آنها عبارتند از :
ALPHA
news amerca marketing
smart siurce
the weekly standard

- روزنامه‌ها:
مرداك مالك 28 روزنامه تحت نام شركت‌ "نيوز كورپورشين " در كشورهاي استرالي، انگلستان و امريكاست. روزنامه‌هاي وي در استراليا شامل "ديلي تلگراف "، "هرالدسان " ، "ساندي ميل "، "ساندي تايمز " ، "استراليا " و ... ، در انگليس شامل "نيوز اينترنشنال " ، "سان " ، "تايمز "، news of world، و ... و در آمريكا شالم "نيويورك پست " است.

- شركتهاي انتشاراتي: اين مجموعه شامل 7 شركت انتشاراتي است كه برخي از آنها عبارتند از:
Harpercollins publishers
Australia
Canada
children's book

- ساير موارد: از ديگر بخشهاي شركت رسانه‌اي عظيم مرداك مي‌توان به "myspace "، گروه NDS " و "myspace " كه خود شامل بيش از 25 شبكه خبري، اينترنتي و ... است، اشاره كرد.

2- داوجونز: شركت "داوجونز " كه از اول آگوست 2007 با مبلغ 5 ميليارد دلار تحت مالكيت مرداك درآمد، در سال 1882 توسط "چارلز داو "، "ادوارد جونز " و "چارلز برگسترسر " تاسيس شد در سال 1889 اقدام به انتشار روزنامه "وال استريت ژورنال " كرد كه پرفروش‌ترين نشريه اقتصادي جهان به شمار مي‌رود، تيراژ كنوني آن بالغ بر 2 ميليون نسخه است.
اين شركت داراي 7 هزار كارمند و چندين گروه رسانه‌اي ديگر است كه برخي از آنها عبارتند از:
- گروه رسانه‌اي بازارهاي مصرفي:‌ اين مجموعه شامل 12 رسانه در نقاط گوناگون دنياست كه برخي از آنها عبارتند از:
* the wall street journal
* the wall street journal europe
* the wall street journal asia
* the wall street journal sunday
* the wall street journal radio network
* Barrons
* Mardet watch

- گروه رسانه‌اي بازرگاني: شامل 6 رسانه است كه برخي از آنها عبارتند از:
* Dow yones newswires
* factiva
* Dow yones finacial
* Information services

3- ساير رسانه‌هاي مرداك:
رسانه‌هاي تحت مالكيت روپرت مرداك بسيار فراتر از موارد ذكر شده در شركت اصلي اويعني «نيوزكور پورشين» است. طبق يك آمار نسبتا دقيق در سايت Ketupa.net مرداك مالك يا دارنده بخشي بالغ بر 300 رسانه مشهور جهان است. اين رسانه‌ها در طبق گسترده اي شامل: شركت‌هاي انتشاراتي، شبكه‌هاي ماهواره‌اي و تلويزيوني، مجلات، شركت‌هاي فيلمسازي، روزنامه‌ها، راديو، شركت‌هاي چند رسانه‌اي و... است.
تصاحب اين تعداد رسانه كه با روزنامه كوچك «آدلايد نيوز» در استراليا شروع شد سراسر پهنه گيتي را در برمي‌گيرد.
مرداك هيچ وقت از سلطه بر رسانه‌هاي كشورهاي ديگر غافل نمانده و حضور او در كشورهاي زير محسوس است: او در آلمان با خريد 66 درصد از TMS و 24 درصد premiere world ،در فرانسه با خريد 13 درصد tv berizh ، در ايتاليا با skytialia ، در قاره آسيا با star tv ، در كشورهايي مانند چين، ژاپن و كانادا با ctv sportsnet در هند با چندين كانال كابلي و ماهواره‌اي، در اندونزي با film indonseia و indiovision ،‌ در آمريكاي لاتين با چندين شبكه ماهواره‌اي، در فيجي با 3 روزنامه، در گينه نو با post courier ، در سوئد، دانمارك و هلند با شبكه‌هاي راديويي، در كشورهاي اروپاي شرقي مانند بلغارستان، جمهوري چك ، لهستان، روماني، اوكراين در اسرائيل با news autdoor israel تسلط بلامنازعي بر رسانه‌هاي دنيا دارد.
چند وقت پيش نيز کانالي در افغانستان تاسيس نمود و حالا نوبت به ايران رسيده است.







مرداک حقیقتاً یک امپراطور جهانی است. طبق اظهارات هفته نامه اشیاویک وی بعنوان چهارمین فرد قدرتمند در قاره آسیا به شمار می‌آید.
دارایی کل نیوزکرپ (برآورده شده در ماه مارس 1998) به 2/33 میلیارد دلار و سالانه بر13 میلیارد دلار بالغ می‌شد. مرداک درسال 1997 اعلام نمود که سهام خانوادگیش درنیوزکرپ به فرزندانش تعلق پیدا می‌کند. با اینکه 2/36 درصد از کل سهام شرکت به مرداک تعلق دارد. با اینحال نیوزکرپ این امپراطوری عظیم، «شرکت روپرت مرداک» است.
اکنون فاکس یا به طور کامل یا بخش قابل توجهی از بیست و سه شبکه رادیو-تلویزیونی ایالات متحده را دراختیار دارد و درحال حاضر در پخش برنامه‌های ورزشی رتبه نخست را احراز کرده است. چون تاکنون موفق شده است امتیاز و نمایندگی پخش بیست رویداد قابل توجه ورزشی درسراسر ایالات متحده را انحصاری خریداری کند. شهرت دیگر شبکه‌های فاکس شیوهای تلویزیونی‌اش است. مرداک با تملک "دایرک تی وی" تعداد کانالهای تلویزیونی به خصوص تبادل داده‌هایش را به بیش از صدکانال رسانده است. دارایی‌های ماهواره‌ای و کابلی او از سی مورد گذشته است و نیمی از سهام تلویزیون کابلی نشنال جئوگرافیک از آن اوست. جالب اینکه بخشی از مالکیت رقیب نشنال جئوگرافیک یعنی شبکه کابلی «ان بی سی» از جنرال الکتریک را نیز بدست آورده است.
مرداک خارج از ایالات متحده در بریتانیا، بیست و هشت کانال تلویزیونی دارد که هشت مورد آن سرمایه‌گذاری مشترک است با پارامونت، نیکلودئون و سایر پخش کنندگان برنامه‌های تلویزیونی در بریتانیا.
مرداک صاحب دو شرکت خدماتی در آلمان، شانزده شرکت در استرالیا، یک شرکت در کانادا و شش شرکت در هندوستان است و سهامی در یک ایستگاه ایتالیایی، دو اندونزیایی، دو ژاپنی و هشت ایستگاه آمریکای لاتین دارد.
او درایالات متحده هشت مجله دارد که یکی از آن‌ها هفته نامه محافظه‌کاری به سردبیری ویلیام کریستول است که اطلاعات سیاسی لازم را در اختیار سیاستگذاران جورج بوش درکاخ سفید قرار می‌دهد.
نیوزکورپوریشن صاحب انتشارات هارپرکالنیز است که بیست و شش چاپخانه دارد بعلاوه انتشارات ویلیام مارو و انتشارات آون که گردش مالی سالیانه‌اش بیش ازیک میلیارد دلاراست.
در آسیا بزرگترین شبکه تلویزیونی به مورداک تعلق دارد این شبکه چهل کانال دارد که به هشت زبان، پنجاه و سه کشور را پوشش می‌دهد.








مرداک مردی چندچهره است. او هنوز روزنامه نیوز آو ورلد را منتشر می‌کند که به مسائل جنسی می‌پردازد و هنوز پرتیراژترین رسانه چاپی بریتانیاست. با این وصف مرداک صاحب انتشارات «واندروان» هم هست که بالاترین تیراژ چاپ انجیل را درایالات متحده دارد.
بقول بن باگدیکیان، جای شگفتی است اگر مورداک مورد بخشایش قرار نگیرد. چون تیراژ «نیوز آو ورلد» که مملو از تصاویر زنان برهنه است فقط چهارمیلیون است، درحالیکه انتشارات واندروان او سالانه هفت میلیون نسخه انجیل چاپ می‌کند.
مرداك در تعدادی از مهمترین سازمان های يهودي که برای او احترام خاصی قائلند، فعالیت دارد. این سازمان ها که لری سیلوراستین ، فرانک لوی (کماندوی چکسلواکی الاصل سابق ارتش اسرائیل) و لوئیس ام.ایزنبرگ در آنها سمت های مهمی دارند، شامل لیگ ضدافترا، اتحادیه استیناف یهودی و موزه یهود در نیویورک - مرکز یادبود قربانیان کوره های آدم سوزی - است.
روپرت مرداک که درمیان کارکنانش به «کی،آر.ام» معروف است، شاید شاخص‌ترین تاجر جهان باشد که نفوذ و قدرتش فقط با منافع و جاه طلبی جور می‌آید. «واشنگتن پست» او را سزاوار لقب «وزیر مسلم ارتباطات در دهکده جهانی» دانست. درجاهای دیگر لقب «سلطان شیطانی رسانه‌ها» به مرداک داده‌اند. «ویلیام شاوکراس» نويسنده کتاب «روپرت مرداك : امپراتور رسانه‌اي» به این نتیجه می‌رسد که او یکی از پرقدرت ترین مردان روی زمین است. سخن مبين شماره امروز روزانه را با بخشهايي از اين کتاب به پايان مي رسانم:

«امروز شايد نام روپرت مرداك از آشناترين و تكراري‌ترين نام‌هاي جهان اعجاب‌انگيز رسانه‌ها باشد كه مي‌توان ادعا كرد گستره آن به حدي از وسعت رسيده كه تمامي دنيا را در بر گرفته است. شهرت او مانند قماربازي است كه حدس زدن حركت بعدي‌اش عملا غيرممكن است. دزد دريايي قابلي كه صرفا به قوانين وضع‌شده خود عمل مي‌كند و نيك مي‌داند كه رسانه‌ها به عنوان راهبران نظريه جهاني‌سازي هيچ قدرتي را نيرومندتر از خود نمي‌دانند. آنها هيچ ارزش و اعتباري براي مرزهاي قراردادي جغرافيايي كشورها و قاره‌ها قائل نيستند و به راحتي مي‌توانند ميكي ماوس را به فرانسه ببرند و سرمايه‌داري غربي را به كشور چين تحميل كنند و شبكه سي‌ان‌ان را به حياط خلوت حكام ديكتاتور جهان گسيل دارند.»


 


|

نوشته شده در 8 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


آخرالزمان طبیعی در هالیوود چیست؟

آخرالزمان طبیعی در هالیوود چیست؟    tebyan.net   

 

 

بخش ارتباطات- همانطور که  در مقاله قبل در رابطه با سینمای هالیوود و موضوع آخرالزمان گفته شد، فیلم های ساخته شده در رابطه با آینده تاریخ و فرجام جهان آنقدر زیاد است که خود یک سبک از انواع فیلم شناخته میشود...

هالیوود

تقسیم بندی این نوع از فیلم ها به خاطر مشابهت های موجود در غالب آنها بسیار مشکل است. به طوری که تحلیل گران یک تقسیم بندی 4 تا 11 قسمتی از آن ارائه داده اند. اما  اغلب منتقدین سینما این نوع ژانر را به دسته های زیر تقسیم کرده اند:

 

• آخرالزمان طبیعی

 آخرالزمان تکنولوژی و علمی- تخیلی

 آخرالزمان اسطوره ای و قهرمانی

 آخرالزمان دینی

از جمله مجموعه فیلم های مهمی كه موضوع آخرالزمان را از دیدگاه طبیعی درون‌ مایه و هدف خود قرار داده اند، عوامل محیطی را وسیله ای برای  آماده سازی اذهان بشری در این رابطه می دانند.

* در «آخرالزمان طبیعی» طبیعت صبور و مقهور انسان، به دلایل عمده (از جمله تخریب طبیعت به دست آدمی) علیه نسل بشر عصیان می کند و از اعمال انسانها به ستوه می آید و موجبات وقوع پدیده ها و حوادثی  مانند: گردباد، سیل، زلزله، آتشفشان و برخورد شهاب سنگهای عظیم به کره زمین، می شوند که همه اینها شرایط آخرالزمانی را پدید می آورند.

* در برخی موارد هم مشاهده می شود که به دلیل دخالتهای نابجای انسان در پروسه های طبیعی و دستکاریهای ژنتیک، هیولاهای ناشناخته ای از دل طبیعت پدیدار می شوند و حیات بشر را به مخاطره می افکنند. فیلمهایی نظیر: «برخورد عمیق»21، «آرماگدون»22، «قله دانته»23، «دنیای آب»24، «گودزیلا»25 و «پارک ژوراسیک»26 هر یک به سهم خود، مصادیقی از آخرالزمان طبیعی محسوب می شوند. بشر در نبرد با این بلایا به شرایط صعبی می رسد که اگر تلاش نکند و در مقابل این ها مقاومت نکند، آخرین نفس های حیات خود را می زند و به پایان جهان می رسد . در این راستا معمولا  یک منجی وجود دارد که با کشف علت حادثه جهان را نجات می دهد و این نوع نگاه به منجی محور سینمای غرب است  که به معنای نوعی توبه دادن در قبال ظلمی که بشر به طبیعت کرده است خواهد بود. البته بحث منجی محوری در ژانر آخر الزمان بحث مفصلی است که در این مقاله مجال پرداختن به آن نیست و باید بحثی مفصل  در این رابطه صورت گیرد.

 در «آخرالزمان طبیعی» طبیعت صبور و مقهور انسان، به دلایل عمده (از جمله تخریب طبیعت به دست آدمی) علیه نسل بشر عصیان می کند...

اما در اینجا به تشریح آخرالزمان تکنولوژیک می پردازیم.

هالیوود

 

- آخر الزمان تکنولوژیک همراه  با دبد علمی تخیلی یکی دیگر از انواع فیلمهایی است که با موضوع اخر الزمان ساخته می شود. در این نوع فیلم ها معمولا با چالشی وسیع میان انسان و مصنوعات ساخته دست بشر، مواجه هستیم که به نوعی بر آدمیان برتری دارند؛ این مصنوعات ممکن است  نوعی از ماشین های قوی یا موجودات زنده ای باشند که با مهندسی ژنتیک تغییر کرده اند و به این ترتیب جدال گسترده ای بین انسان و موجودات فرا زمینی و یا بیگانه به وقوع می پیوندد .

 

در ذیل این نوشتار نام چند فیلم که به نوعی زیر مجموعه دسته مذکور محسوب می شوند، را بیان می کنیم که اینطور به نظر می رسد که اغلب این فیلم ها از نظر مخاطبان این نوشتار گذشته اند و یا اینکه لااقل نامی از آنها را شنیده باشید که به نظر می رسد ذکر مجدد این اسامی در این مجال خالی از لطف نیست و ممکن است نگرش تازه ای را در این زمینه ایجاد کند. این فیلمها عبارتند از:

1. دکتر فرانکشتاین

2. ترمیناتور 1

3. ترمیناتور 2

4. ترمیناتور 3

5. ماتریکس 1

6. ماتریکس 2

7. ماتریکس 3

8. مرد عنکبوتی 1

9. مرد عنکبوتی 2

10. مرد عنکبوتی 3

 

11. مرد عنکبوت 4

12. بتمن(اغاز)

13. بتمن(سلطان تاریکی)

14. بتمن(بازگشت سلطان تاریکی)

15. تبدیل شونده ها 1

16. تبدیل شونده ها 2

17. مرد اهنین 1

18. مرد اهنین 2

19. پسر جهنمی 1

20. پسر جهنمی 2

 

21. روز استقلال(1996)

22. عنصر پنجم

23. جنگ ستارگان 1

24. جنگ ستارگان 2

25. جنگ ستارگان 3

26. جنگ ستارگان 4

27. جنگ ستارگان 5

28. جنگ ستارگان 6

29. سیاره میمون ها(1968)

30. غارتگر 1

31. غارتگر 2

 

 

در میان این اسامی مذکور می توان گفت که شاید سه گانه ماتریکس از موفق آمیز ترین این فیلمها بوده است. در رابطه با محتوا و درون مایه این سه گانه طبق مطالعات صورت گرفته، صهیونیستى بودن سه گانه ماتریکس با دلایل متعدد اثبات شده است.  در این فیلم داستان یک یهودى مسیحى دنبال مى شود و با خلط مفاهیمی تازه، میان حقیقت و مجاز و با استفاده از مفاهیم فلسفى و اسطوره ها و نمادهاى بسیار، به ترویج انواع سوفیسم، شك گرایى و نسبى اندیشى مى پردازد

فیلم ماتریکس در صدد است تا دنیای ساختگی در دویست سال آینده را به تصویر کشد که در این دنیا، بشریت محدود و زندانی در دستان نوعی از تکنولوژی است که خود سازنده آن بوده، که این تکنولوژی فوق پیشرفته، دامن گیر خودش شده و باعث سلطه این تکنولوژی بر انسان ها می شود. ماتریکس در جستجوی معرفی یک منجی است تا مردم را از دست سلط? این تکنولوژی پیشرفته برهاند.

هالیوود

"نیو"  همان منجی است که آموزش هایی دیده و مهارتهایی دارد که به یاری آنها به کمک مردم می شتابد و با مبارز? خستگی ناپذیرش با مأمورهاُ، بالاخره آن ها را شکست می دهد وباعث رهایی نسبی خود و گروهش از دست مأمورین می شود.این فیلم که به دست برادران یهودی واچوفسکی ساخته شده، می خواهد سرزمین موعودی را به نام زایون یا همان صهیون را به مخاطب معرفی کند و اینطور بگوید که قرار است کسی از این سرزمین ظهور  کند که منجی بشریت است.

 این فیلم علاوه بر نقد فضاى فناورى زده معاصر، وابستگى قطعى بشر به ابزار ساخته شده تمدن غرب را هم به رسمیت مى شناسد. این فیلم برخى انسان ها را اسیر و دربند فناورى ماتریكس نمایش مى دهد، ولى متأسفانه راهكار برون رفت از این معضل را هم مادى و اشتباه تعریف مى كند و زندگى بدون ماشین را محال مى داند.

ماتریكس مجموعاً در سه قسمت، فروشى قریب به پنج برابر هزینه ساخت، یعنى 5/2 میلیارد دلار (قریب دو هزار میلیارد تومان) داشته است. بیشتر بینندگان این فیلم ایرانى ها بوده اند.(به نقل از خبرگزاری فارس:شهریور89) به همین دلیل، نباید از كنار آن بى تفاوت گذشت و باید در مورد آن تامل کرد.

در مقاله بعد به بررسی آخرالزمان اسطوره ای خواهیم پرداخت.

 

*** لینک فیلم های مرتبط با موضوع هالیوود و آخرالزمان را در زیر مشاهده نمایید:

سینمای هالیوود و آخر الزمان

آرماگدون


|

نوشته شده در 8 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


بمب اتمی ایران

 

روزنوشت خبری - تحلیلی - انتقادی و ... البته خودمانی!                        بر گرفته از وبلاگ   bidari57.blogfa.com                             

 

برای نوشتن یا ننوشتن این مطلب خیلی فکر کردم چون احتمال می دهم حتی بعضی دوستان و همفکرانم هم با آن مخالف بوده یا طرح آن را در این شرایط به صلاح ندانند. اما نهایتا" تصمیم گرفتم بنویسم چون به ذهنم می رسد که هیچ کس مطلب منتشره در وبلاگ محقر حقیر را موضع رسمی تلقی نمی کند. از دوستانی هم که همیشه در کامنت ها ما را مورد الطاف خاصه! قرار می دهند خواهش می کنم با دیدن تیتر ، سراغ کامنت نویسی و متهم کردن ما به جنگ طلبی و فاشیسم و تندروی و... نروند بلکه مطلب را تا آخر بخوانند و بعد نظرشان را بنویسند. این یک مطلب جدی است!

مطلبی که می خواهم بدان بپردازم «ضرورت دستیابی هر چه سریعتر ایران به سلاح اتمی» است. کاری به این ندارم که سیاست رسمی ما چیست و مسئولان ما در این زمینه چه می گویند. بحث من ناظر به شرایط واقعا" موجود بین المللی ، وضعیت کنونی کشور ما در این شرایط ، چشم اندازها و بالاخره بهترین استراتژی برای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی و نیز حفظ منافع ملی ایران است.

تردید دارم که حتی خوشبین ترین افراد نیز نظام کنونی بین المللی را نظامی عادلانه بدانند. اساسا" وجود پدیده ای به نام «حق وتو» در شورای امنیت سازمان ملل به عنوان اصلی ترین مرکز تصمیم گیری برای امنیت بین المللی ، عدالت را به مفهوم اخص کلمه پایمال کرده است. حق وتو در واقع یعنی سیطره قانون جنگل بر سازمان ملل. یعنی اگر یک مسئله بالاجماع از سوی همه دنیا محکوم شود مثل کشتار قانا ، تنها مخالفت یکی کشور مثل آمریکا کافی است تا سازمان ملل و شورای امنیت عملا" هیچ غلطی نتوانند بکنند! یا مثلا" اگر قاطبه کشورهای جهان با حمله به کشور عراق مخالف باشند و حتی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در این زمینه را دو کشور دیگر صاحب حق وتو یعنی فرانسه و روسیه وتو کنند ، باز هم بوش و بلر این حق را به خود می دهند که ضمن شکلک درآوردن برای سازمان ملل و شورای امنیت تهاجم گسترده ای را به عراق سامان داده و این کشور را اشغال نمایند.

حال در چنین شرایطی ، جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که به صورت لاینقطع در معرض تهدید آمریکاست. تجربه چند حمله ناکام آمریکا به ایران را هم داریم. شک هم نداریم اگر از دست آمریکا برآید بی هیچ آداب و ترتیبی به ایرانی که محور شرارت می نامد حمله می کند.کاملا" هم معلوم است که توان نظامی متعارف ما با آمریکا برابر نیست. ممکن است با جنگ نامتقارن در برابر آمریکا ایستادگی کنیم اما اگر کار به جاهای باریک بکشد هیچ تضمینی وجود ندارد که رئیس جمهور دیوانه آمریکا یعنی جرج بوش کاری که اسلافش در هیروشیما و ناکازاکی انجام دادند ، انجام ندهد یا لااقل برای به زانو درآوردن ایران تهدید به آن نکند. کمااینکه چند وقت پیش ژاک شیراک رسما" اعلام کرد اگر کیان غرب در معرض تهدید جدی قرار گیرد در بکارگیری سلاح اتمی شک به خود راه نمی دهیم. 

خواهش می کنم بعضی ها را هول و هراس برندارد. نمی خواهم نسخه جنگ هسته ای جهانی را بپیچم.بحث من بحث «بازدارندگی» است. حقیقت این است در جهان امروز ، داشتن یا تولید سلاح هسته ای به منظور استفاده از آن صورت نمی گیرد بلکه مبتنی بر «استراتژی بازدارندگی» است.اگر کشوری دارای سلاح هسته ای باشد آنگاه تهدیدهای نظامی بیرونی علیه حیات و کیان آن تقریبا" به صفر می رسد.تلاش برای حذف نظامی یک کشور دارای سلاح اتمی فی الواقع بازی با دم شیر است چون این حذف به منزله حذف کشور حمله کننده نیز هست. در دوران جنگ سرد علیرغم آن همه عربده کشی دو قطب جهانی علیه یکدیگر ، حتی در شدیدترین مراحل باز هم جنگی درنگرفت چون هم آمریکا و هم شوروی از توان اتمی یکدیگر خبر داشتند.

طی دهه های اخیر تقریبا" همه کشورهایی که در معرض تهدیدات حیاتی بوده اند بدون آنکه در برابر فشارها کوتاه بیایند به سمت سلاح هسته ای رفته اند. چین ، هند، پاکستان و حتی رژیم صهیونیستی برای مقابله با تهدیدات امنیتی و نظامی بمب اتمی تولید کرده اند تا به نوعی حیات خود را تضمین نمایند.

درست است که ثبات سیاسی در یک کشور صرفا" به داشتن سلاح اتمی نیست اما داشتن سلاح اتمی خیال مردم و سیاست گذاران را لااقل از تهدیدات حیاتی بیرونی راحت می کند و منجر به ایجاد نوعی ثبات می شود. کشوری که تهدید حیاتی بیرونی متوجه آن نباشد برای سرمایه گذاری اقتصادی امن می شود و سرمایه ها راحت تر به سمت آن گسیل یافته و بدین ترتیب رشد و رونق اقتصادی می یابد. قطعا" پیشرفت های اقتصادی اخیر چین و هند بخش عمده اش ناشی از این ثبات است. هیچ سرمایه گذار داخلی و خارجی این احتمال را نمی دهد که سرمایه اش در چین یا هند در معرض از بین رفتن به دلیل وقوع جنگ و... قرار گیرد چون عامل بازدارنده ای به نام سلاح هسته ای وجود دارد.سایر کشورها هم در تعامل با کشوری اینچنین با خیال راحت تر وارد می شوند.

ایران اسلامی طی نزدیک به سه دهه اخیر به طور مدام در معرض تهدیدهای سیاسی و نظامی آمریکا ، رژیم صهیونیستی و حتی کشورهای حقیر منطقه بوده است و برخی از این تهدیدها نیز از جمله در جنگ تحمیلی ۸ ساله شکل عملیاتی به خود گرفته است.شکی هم نیست که آمریکایی ها نه تنها به دنبال تغییر رژیم جمهوری اسلامی هستند بلکه اصولا" در استراتژی بلند مدت آنها تجزیه و فروپاشی کشور ایران یک اصل جدی است و برخی استراتژیست های آمریکایی بارها به این مسئله اشاره کرده اند. تحریکات تجزیه طلبانه اخیر هم دقیقا" در همین راستاست.

با این تفاصیل ، ایران برای خروج از این تهدید دائمی که عملا" تبعات دیگری نظیر مشکلات اقتصادی و ... نیز بدنبال دارد باید استراتژی خود را بر «بازدارندگی» متمرکز کند و اصلی ترین محور استراتژی بازدارندگی نیز دستیابی به سلاح هسته ای است. به نظرم بهترین زمان برای رفتن به سمت این استراتژی نیز همین الان است. قطعنامه ضد ایرانی اخیر شورای امنیت بهانه ای مناسب است تا ایران سیاست های هسته ای خود را تغییر دهد و در یک بازه زمانی به سمت خروج از ان پی تی و نهایتا" تولید سلاح هسته ای حرکت کند.

به نظرم باید «تابوی تولید سلاح هسته ای توسط ایران» شکسته شود و این کار باید در وهله اول در داخل کشور انجام گیرد. باید روی این موضوع کار شود که دستیابی ایران به سلاح هسته ای یک ضرورت تاریخی است که می تواند چشم انداز نوینی فراروی ما قرار دهد.خوشبختانه برخی مسئولین اخیرا" از تغییر سیاست های هسته ای ایران در صورت افزایش فشارها سخن می گویند. این یک نشانه خوب است.از آنجا که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ، فشارهای آمریکا و تهدیدهای مداوم آن علیه ایران ، دستیابی ایران به سلاح اتمی را در افکار عمومی جهان مشروعیت می بخشد. چون افکار عمومی دنیا به یک کشور در معرض تهدید مداوم حق می دهد که به فکر بازدارندگی و دفاع از خود باشد.

در داخل کشور هم تا آنجا که من با افراد مختلف با دیدگاه های مختلف صحبت داشته ام عامه مردم نه تنها مخالف سلاح هسته ای نیستند بلکه لبخند رضایت بر لب ، می گویند «داریم ، مگه نه؟»! و این جمله چیزی نیست جز فرافکنی یک آرزوی خفته در دل و البته مبتنی بر یک ضرورت تاریخی و امروزی و فردایی ، که متاسفانه تحت تاثیر القائات غربی ها به صورت یک تابو درآمده است. تابویی که باید هرچه سریعتر شکسته شود.انشاءالله

 


|

نوشته شده در 8 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


ايران نيز بمب اتم دارد

 ايران نيز بمب اتم دارد مسئله اين است به قلم محمدعلي وكيلي 
 

اين روزها تهديدات واهي اسراييل و آمريکا مبني بر حمله نظامي به ايران واکنش هاي زيادي در سطح جهان برانگيخته است. پاسخ مسئولين رده بالاي نظامي به تهديدات مذکور دايره گمانه ها پيرامون برگ برنده هاي ايران را گسترش داده است مصاحبه اخير فرماندهي کل سپاه پاسداران مبني بر احتمال استفاده ايران از سلاح نفت و کنترل مسير نقل و انتقال نفت در خليج فارس باعث حساسيت جهاني گرديد. مانور پيامبر اعظم(ص) و آزمايش نسل جديد موشک هاي شهاب 3 و زلزال موجب حيرت کارشناسان و شوک باورنکردني بر فضاي رسانه اي غرب وارد کرده است.اگرچه کارشناسان در ارزيابي برگ هاي برنده ايران، نفت و تنگه هرمز را يکي از ده ها برگ ها برنده ايران ذکر مي کنند ولي به لحاظ اهميت و نقشي که نفت و تنگه هرمز در اقتصاد جهان دارد اين برگ از اهميت بسيار بالاتري در نظرگاه تحليلگران قرار گرفته است.بنياد مطالعاتي «هريتچ» در آخرين تحليل خود در نوامبر «نفت» را اهرمي بسيار قدرتمند در دستان ايران معرفي کرده است که مي تواند با استفاده از آن، امنيت خليج فارس را به مخاطره بيندازد تحليلگران اصلي اين بنياد براساس همين تحليل اذعان کرده اند آمريکا توان مقابله با ايران را ندارد.مجهز بودن ايران به موشک هاي دوربرد و موشک ها و مين هاي مدرن ضدکشتي و مين هاي معروف به مين راکتي و آزمايش نسل جديد موشک هاي شهاب 3 و... موجي از هراس و وحشت را براي آمريکا و اسراييل به ارمغان آورده است و نگراني جهانيان از اينکه با عملي شدن تهديدات، انرژي جهان به خطر افتد دوچندان شده است.اگر بمب اتم موجب نگراني همگان است برگ هاي برنده ايران هرکدام حکم بمب اتم را دارند چرا که منافع جهان به برگ هاي در دست ايران گره خورده است.تنگه هرمز نقش بمب اتم را ايفا مي کند. تنگه هرمز گذرگاه آبي باريکي است که درياي عمان را در جنوب شرق به خليج فارس در جنوب غرب متصل مي کند. ايران در ساحل شمالي اين تنگه قرار گرفته است اين تنگه در باريکترين قسمت 34 کيلومتر عرض دارد پهناي گذرگاهي که کشتي ها در آن رفت و آمد مي کنند تنها 9 کيلومتر است که با در نظر گرفتن 3کيلومتر منطقه حايل ميان کشتي هايي که در جهت مخالف يکديگر عبور مي کنند عرض اين گذرگاه در هر جهت تنها 3/2 کيلومتر است.بيش از 90 درصد نفت صادره از خليج  فارس و يا به عبارتي نزديک به 17 ميليون بشکه نفت در روز از اين تنگه عبور مي کند به نوشته سازمان اطلاعات انرژي آمريکا، نفت صادرشده از طريق اين تنگه، حدود 40 درصد نفت دنيا را تامين مي کند و حدود 2 ميليون بشکه محصولات نفتي شامل سوخت و گاز مايع از طريق اين تنگه حمل مي شود. 75 درصد نفت مصرفي ژاپن از طريق اين تنگه تامين مي شود.کشتي هاي تجاري حامل غلات، سنگ معدن و شکر از طريق اين کريدور حياتي مي گذرند.با توجه به اين حقايق بستن تنگه هرمز و يا تحت کنترل گرفتن رفت و آمد در اين تنگه در حقيقت بستن گلوگاه حياتي اقتصاد جهان است.اين اقدام در شرايطي که قيمت نفت هم اکنون به مرز 150 دلار رسيده است و اقتصاد جهان شرايط بسيار آسيب پذيري را مي گذراند مي تواند تير خلاص به اقتصاد لرزان بسياري از کشورها از جمله ايالات متحده آمريکا باشد و براساس همين واقعيت هاست که چند ماه پيش دو اقتصاددان برجسته آمريکا در يک ميزگرد هشدار دادند که در صورت حمله نظامي آمريکا، ايران مي تواند با بستن تنگه هرمز اقتصاد دنيا را به شکست بکشاند . بنابراين هيچ بمب اتمي قدرت برآمده از قدرت ژئواستراتژيک ايران را ندارد و از اين جهت مي توان گفت قدرت بمب اتم ايران از تمام بمب هاي ساخته دست بشر قوي تر است و اگر بمب اتم کارکرد بازدارندگي دارد تنگه هرمز به عنوان گلوگاه انرژي جهان اين نقش را به حد اعلي دارد.البته آمريکا سعي دارد با جنگ رواني اهميت برگ هاي برنده ايران را زير سوال ببرد ولي تلاش مذکور واقعيت ها را تغيير نمي دهد. تنگه هرمز علاوه بر موقعيت بي نظير اقتصادي تکيه گاه دفاعي شبه جزيره عربستان و دهليز ورودي به خاک ايران است و بدون شک اين تنگه، موقعيتي را در اختيار ايران قرار داده است که در کليه معادلات ژئواستراتژيکي توسط کشورهاي مختلف موازنه قدرت را به نفع ايران رقم مي زند.و اگر چه ايران در هنگام رويارويي تنها به اين برگ برنده اکتفا نخواهد کرد و توان دفاعي ايران بحدي است که مي تواند تمام حوزه خليج فارس و درياي عمان را به اختلال بکشاند. برگ برنده ديگر ايران که براي آمريکا و اسرائيل به مراتب کوبنده تر از بمب اتم است، قدرت معنوي انقلاب اسلامي ايران در دنيا و منطقه مي باشد. اسرائيل زهر قدرت معنوي ايران در جنگ 33 روزه با حزب ا... را چشيد و خوب مي داند که هرگونه تعرض عليه ايران موجب تشکيل خط مقدم جبهه ايران در کنار مرزهاي آن کشور خواهد بود و مطابق بعضي از اخبار، بسياري از شهروندان اسرائيلي ايراني تبار نيز در شرايط جنگ به نيروي مدافع ايران تبديل خواهند شد و اگر اقليت يهودي عرب تبار اسرائيلي، امروز به مشکلي در امنيت اسرائيل تبديل شده اند ايرانيان مقيم اسرائيل تعلق خاطر بيشتري به خاک ايران دارند. در نتيجه در صورت هرگونه اقدام نظامي عليه کشورمان، قدرت معنوي ايران در عراق و افغانستان مي تواند در هنگام بحران، اين دو کشور را به گورستان نيروهاي اشغالگر غربي تبديل کند.عمق استراتژيک قدرت ايران مي تواند منافع آمريکا در سراسر جهان را به خطر اندازد به طوري که آمريکا مجبور باشد به منظور دفاع از خود دايره جبهه را به تمام جهان بکشاند.اگر بمب هاي اتم عامل گسترش جنگ سرد بين دو قدرت بزرگ دنيا يعني روسيه و آمريکا در دهه هاي گذشته گرديد برگ هاي برنده ايران موجب شروع جنگ سرد بين ايران و آمريکا مي باشد و نقش موازنه قدرت را ايفا مي کند.پس اغراق نيست اگر بگوييم ايران داراي بمب اتمي است البته نه از نوع متعارف آن که انبارهاي اسرائيل و آمريکا از آن پر است بلکه نوع جديد آن که به مراتب داراي قدرت تخريب و ويرانگري بسيار بالاتر است و آن هم قدرت معنوي ايران و قدرت برآمده از موقعيت خداداده ژئواستراتژيک مي باشد.


|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


جنايت قرآن‌سوزي

اصرار كشيش آمريكايي بر جنايت قرآن‌سوزي در 11 سپتامبر

۰۱ شهريور ۱۳۸۹
با وجود هشدار دولت ايالتي فلوريداي آمريكا و محكوميت شديد اهل تشيع و تسنن درباره اقدام موهن كشيش آمريكايي در دعوت به سوزاندن كلام‌الله مجيد در 11 سپتامبر، اين كشيش آمريكايي بر دعوت موهن و جنايتكارانه خود اصرار ورزيد.

به گزارش اديان نيوز پس از آن كه تيري جونز كشيش افراطي مسيحي چندي پيش از همه آمريكايي‌ها خواست تا در سالگرد حادثه 11 سپتامبر در مقابل كليساي فلوريدا نسخه‌هايي از قرآن را آتش بزنند، دولت ايالتي فلوريداي آمريكا اين كشيش را از اين اقدام بر حذر داشت.

تيري جونز كه اسلام و مسلمانان را مسئول حوادث 11 سپتامبر مي‌داند با وجود هشدار دولت ايالتي فلوريدا بر دعوت خود اصرار كرده و تاكيد كرده است قرآن را در سالگرد حوادث 11 سپتامبر به آتش خواهد كشيد.اصرار كشيش آمريكايي بر جنايت قرآن‌سوزي در 11 سپتامبر

اين در حالي است كه دولت ايالتي فلوريداي آمريكا فقط به اين كشيش افراطي هشدار داده است كه در صورت انجام چنين كاري وي را جريمه مالي خواهد كرد!

دعوت این كشيش افراطي تاكنون باعث واكنش بسياري شده است، از جمله اينكه رفعت فكري، مسئول كليساي انجيلي در مصر مخالفت خود را با خواسته جونز و اهانت به هر يك از اديان آسماني اعلام كرد و خواستار احترام اين كليسا به همه اديان آسماني شد.

وي تصريح كرد: جونز و امثال وي، از آزادي موجود در آمريكا سوءاستفاده مي‌كنند و ديگران را به چنين افكار عجيب و غريبي فرا مي‌خوانند.

همچنين چندي پيش شوراي عالي الازهر دعوت كشيش آمريكايي براي تعيين روز 11 سپتامبر آينده به عنوان روز جهاني سوزاندن قرآن و دعوت‌هاي متشابه را به‌شدت محكوم كرده و اعلام كرد اين دعوت مشكوك است.


|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

موضوعات
 » پند نامه
» سخنانی از بزرگان
» منتخب سخنان امام علی (ع)
» جهان امروز در یک نگاه
» فاجعه سیل در پاکستان
» افشا گری ویکی لیکس
» حمله اسراییل به ایران
» خانه های زیبا ی سربازان آمریکایی در ایران
» فتوای جدید خاخام اسراییلی !
» اصرار کشیش آمریکایی بر قرآن سوزی
» ای قدس عزیز اندکی صبر سحر نزدیک است
» همسر سارکوزی نماد زنهای فاسد فرانسه
» اوباما تو هم آره !
» نیروگاه بوشهر و ترس نماینده کویت
» فلسطینیها باید طاعون بگیرند !
» مذاکرات سازش, ننگ جهان اسلام
» فیلم کویتی ضد شیعه
» سران صهیونیست عربستان بدون نقاب اسلام
» درخواست شیخ عربستان از متحدان صهیونیست
» درخواست شيخ سعودي از اسرائيل براي بمباران ايران!
» قرآن سوزی صلیبیها و صهیونیستها آغاز رسمی جنگ علیه اسلام
» استقبال ستودنی ملت لبنان قهرمان از رییس جمهور احمدی تژاد
» فرو پاشی قریب الوقوع ایالات متحده آمریکا
» انقلاب مصر و دستور آمريكا و صهيونيستها به قتل عام انقلابيون مسلمان مصري
» انقلاب لیبی در امتداد انقلاب اسلامی عظیم جهانی
» زندگینامه و خاطرات مشاهیر
» به یاد امام موسی صدر
» دختری که صهیونیستها از نامش میترسند
» به یاد دکتر چمران عزیز
» دانستنیهای امروز
» روایتی از رابطه جومونگ با صهیونیزم
» آخرالزمان طبیعی در هالیوود چیست؟
» VOA صدای آمریکا نه صدای اسراییل !
» رسوا ییهای اخلاقی برگزیدگان مردم آمریکا !
» سعودیهای یهودی و عقده های ضدشیعی
» شیعیان مظلوم ولی سرافراز
» آل سعود غاصبان حرمین شریفین
» آل سعود يا در اصل آل يهود
» همه چیز درباره شبکه فارسی وان
» آدم های فارسی وان
» گذری بر دنیای سیاست
» ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
» منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
» عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس
» شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند
» نماز جمعه سیاسی فتنه سبز 88 Top2009
» # میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
» بلر و جورج بوش در راه محاکمه
» رسوایی آشوبگران سبز در دستکاری عکس مراسم روز قدس
» استقبال ملت از فتنه گران سبز در روز با شکوه قدس 89
» بهترین تیکه مناظره دکتر احمدی نژاد و کروبی !
» اخبار داغ داخلی
» میدان انقلاب تهران محصول اسراییل !
» واقعیت این است ایران بمب اتم دارد !
» بمب اتم ایرانی آرزوی هر ایرانی !
» ! شجریان 0 ساسی مانکن 20
» بیانیه موسوی و کروبی آخرین میخ به تابوت فتنه سبز
» درباره ستارگان هدایت
» برگی از زندگانی امام علی ع
» هولوکاست افسانه مضحک دنیای مبنذل غرب
» هولوکاست چیست؟
» هولوکاست کلاه برداری بزرگ صهیونیستها
» هولوکاست دروغ بزرگ صهیونیستها
» هولوکاست اوج تخیل و توهم صهیونیستها !
» یهودیهای فاسد عوامل پشت پرده داستان هولوکاست !
» واقعیت هولوکاست از دیدگاه تحقیق
» رسانه های صهیونیستی و ضد ایرانی
» العربیه صدای رسمی صهیونیستها و صلیبیها
» تلاش العربيه براي جذب دانشجويان ايراني
» العربیه و دروغهای آشکار ضد ایرانی
» العربیه و ارتباط رسمی با گروهک تروریستی جندالله
» العربیه پان عربیست و صهیونیست و وحشت از استان خلیج فارس ایرانی
» وهابیهای مرتد سعودی بلای جان مدیر العربیه !
» العربیه یا در اصل العبریه در دام دروغهای سیزده !
» بی بی سی محل تجمع مزدوران بهایی
» بی بی سی مزدور صهیونیستها
» سخنرانی دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل
» عکس و متن سخنرانی جانانه دکتر احمدی نژاد
» متن کامل سخنرانی دشمن شکن رییس جمهور قهرمان ایران دکتر احمدی نژاد
» کشتار آل سعود و آل خلیفه و امارات در بحرین
 

لينك دوستان
 » : فروشگاه اینترنتی بستان20 » هولوکاست افسانه صهیونیستها » کانون پژوهش و تحقیقات بیداری » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

اسفند 1389
بهمن 1389
آبان 1389
مهر 1389
شهريور 1389

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');